مقایسهٔ هیوندای توسان و کیا اسپورتیج

هیوندای توسان (ix35) و کیا اسپورتیج از پرفروش‌ترین SUV های کامپکت کره‌ای هستند که چند سالی است در ایران حضور دارند و با محدودهٔ قیمتی تقریباً مشابه، قشر عظیمی از خریداران به‌خصوص جوان‌ترها را به خود جذب کرده‌اند. ابتدا با نگاهی اجمالی، بیاییم این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه هیوندای توسان و کیا اسپورتیج
مقایسه هیوندای توسان و کیا اسپورتیج

هیوندای توسان AWD:
شروع قیمت در بازار ایران از 160 میلیون تومان (از 21,650 دلار تا 27,950 دلار)، به‌علاوه هزینه‌های جاری. پیشرانهٔ 2.4 لیتری بنزینی، چهار سیلندر، با قدرت 182 اسب بخار 240 نیوتن متر. گیربکس خودکار شش سرعته، میانگین مصرف سوخت 9.8 لیتر در 100 کیلومتر، انتشار گازهای گلخانه ای 233 گرم بر کیلومتر و در حالت عادی FWD می‌باشد.

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage

کیا اسپورتیج AWD:
شروع قیمت در بازار ایران از 158 میلیون تومان (از 21,900 دلار تا 29,600 دلار)، به علاوهٔ هزینه‌های جاری. پیشرانهٔ 2.4 لیتری بنزینی، چهار سیلندر، با قدرت 182 اسب بخار 240 نیوتن متر، گیربکس خودکار شش سرعته، میانگین مصرف سوخت 9.8 لیتر در 100 کیلومتر، انتشار گازهای گلخانه ای 225 گرم بر کیلومتر و در حالت عادی FWD می‌باشد.
خب، همان‌طور که دیدید، این دو خودرو در نمای کلی، بیش از آنچه که فکر کنید به هم شبیه هستند. حال بیایید کمی ریزبینانه‌تر به این دو SUV کامپکت نگاه بیاندازیم.

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage

ارزش

هیوندای
توسان نسبت به رقبا، خودرویی تقریباً ارزان‌تر است (شروع قیمت راو 4 از 25,046 دلار)، اما در این مقایسه، به لحاظ مشخصات فنی، پایین‌تر از کیا قرار دارد. ویژگی‌های استاندارد این خودرو شامل یک صفحه نمایش لمسی هفت اینچی، نویگیشن ماهواره‌ای، کنترل خودکار تهویهٔ مطبوع، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، محدود کنندهٔ نور آینهٔ دید عقب، بلوتوث تلفن و جریان‌های صوتی، صندلی‌های جلو برقی و استارت دکمه‌ای و آلیاژ فول سایز زاپاس یدکی.

کیا
اسپورتیج اخیراً 1,900 دلار افزایش قیمت را داشته است، با این حال، این مبلغ اضافی به خوبی شمارا قانع می‌کند. چراکه به‌صورت استاندارد. علاوه بر آپشن های هیوندای، صندلی‌های چرمی با گرم‌کن در هر دو ردیف، سنسورهای پارک جلو و عقب، یک سیستم صوتی پیشرفته اینفینیتی، با ساب‌ووفر و آمپلی‌فایر و زاپاس یدک آلیاژی فول سایز را همراه دارد.
*برنده: کیا*

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage

داخلی

هیوندای
هرچند که میزان تجمل در کابین کم است و شما را مبهوت نمی‌کند ولی درمجموع، هیوندای یک کابین متقاعدکننده را ارائه می‌دهد. جنس صندلی‌ها ترکیبی از چرم و تودوزی‌های پارچه‌ای است و بسیاری از قطعات داشبورد و پنل درب‌ها از پلاستیک سخت ساخته شده است. صندلی‌ها نسبت به کیا، کمتر احساس امنیت را به شما القا می‌کند به‌خصوص برای سرنشینان صندلی عقب. هیوندای اعلام کرده است که این یک پکیج کاربردی است و فضای داخلی را قوی، مناسب و معقول برای ذخیره‌سازی همه‌جانبه مهیا ساخته‌ایم. دو واسط تغذیهٔ 12 ولتی هم وجود دارد و صندلی‌های عقب با یک مکانیزم جلو و عقب کردن دو مرحله‌ای ارائه شده است. متاسفانه برای ردیف عقب هیچ دریچهٔ هوایی تعبیه نشده است.


کیا
کابین کیا احساس مجلل‌تری دارد و گویی از طراح آگاه‌تری برخوردار بوده است. صندلی‌ها با پوشش کامل چرم با دوخت سفید استاندارد، هم برای جلو و هم سرنشینان عقب مهیا شده‌اند. طرح داشبورد سودمندتر و تمیزتر به نظر می‌رسد و با استفاده از مواد نرم‌تر و ابزارهای نمایشگر و کنسول مرکزی، از لحاظ بصری ظاهری جذاب‌تر و شیک‌تر را به نمایش می‌گذارد. حتی در مورد فضای ذخیره‌سازی نیز هم‌تراز با هیوندای است، که با محفظه‌هایی بر روی درب‌های جلو و عقب، کنسول وسط جادار و نگه‌دارنده فتجان، فضای کافی را برای وسایل ارائه می‌کند. در اسپورتیج هم برای ردیف عقب، دریچه‌های هوا وجود ندارد.


*برنده: کیا*

پیشرانه و عملکرد فنی

هیوندای
ix35 از یک پیشرانهٔ 2.4 لیتری تنفس طبیعی GDI جفت شده با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته بهره می‌برد. هیوندای از این پیشرانه، 182 اسب بخار نیرو و 240 نیوتن متر گشتاور مفید بیرون کشیده است، هرچند به نظر می‌رسد قدرت خروجی برای این حجم از موتور پایین‌تر از حد انتظار است اما در جاده قدرت کافی و خوبی در اختیارتان می‌گذارد. انجام مانورهای شتاب و سبقت‌گرفتن رضایت‌بخش است و سر و صدای ناچیزی را به کابین می‌رساند. ولی به طرز محسوسی در صعود از سربالایی‌ها، صدای خرخر کردن به گوش می‌رسد. یک مشکل دیگر این است که موتوری تشنه‌تر از دیگر موتورهای چهار سیلندر در دنیای واقعی دارد، اما این تشنگی زیاد نیست. توسان در مدت 9.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و در نهایت به سقف سرعت 194 کیلومتر در ساعت دست می‌یابد.

Hyundai Tuscon ix35 2015
کیا
اسپورتیج هم همانند هیوندای از یک موتور 2.4 لیتری بنزینی با تزریق مستقیم سوخت GDI، و جفت شده به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. این پیشرانه، همانند توسان 182 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور دارد و اسپورتیج را ظرف مدت 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند و بیشینه سرعت آن 193 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

KIA Sportage dashboard
*برنده: هردو خودرو امتیاز یکسان*

کیفیت رانندگی

هیوندای
توسان ix35 در اواخر سال گذشته با تأکید مجدد بر تنظیم سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری به‌روز شد. نتیجه آن هم یک بستهٔ سخت و سفت تعلیق است که کمی محکم‌تر از اسپورتیج عمل می کند. البته هنوز هم تا حدودی گلایه‌هایی در بحث فرمان‌پذیری وجود دارد و کماکان شنیده می‌شود، که احساس سنگین بودن خودرو و سفتی فرمان در سرعت‌های پایین و فاقد بازخورد سریع را به راننده القاء می‌کند.


کیا
کیا در مورد کیفیت رانندگی پرادعا است. این ادعا برای راننده صحیح و برای سرنشینان غلط است. فرمان‌پذیری و هندلینگ اسپورتیج به خوبی صورت می‌گیرد و ثبات و پایداری خوبی در جاده و مسیرهای پر پیچ‌وخم دارد. احساس چابک بودن در اطراف شهر کاملاً خوشحال‌کننده است و در حد متوسط در طول رانندگی رضایت‌بخش است و مانند هیوندای، طبیعت رانندگی بدون سروصدا و دلپذیری دارد. اما برای سرنشینان، مخصوصاً در ردیف عقب، سفتی و خشکی ناراحت‌کننده ای وجود دارد.


*برنده: هردو خودرو امتیاز یکسان*

خدمات پس از فروش و هزینه‌های سرویس

هیوندای
هیوندای برای توسان، پنج سال گارانتی بدون محدودیت کیلومتر را ارائه می‌دهد. در هر سرویس هم 399 دلار هزینهٔ تعمیر و نگهداری و سرویس‌های دیگر می‌شود که برای سه سال اول یا 45,000 کیلومتر سفر می‌باشد (در 3 فاصلهٔ زمانی 12 ماهه، 15,000 کیلومتر جدا از هم).


کیا
کیا همچنین یک گارانتی پنج ساله بدون محدودیت کیلومتر را ارائه می‌دهد که برای پنج سال اول یا 75,000 کیلومتر می‌باشد (در 5 فاصلهٔ زمانی 12 ماهه، 15,000 کیلومتر جدا از هم)، که بستهٔ کیا به‌طور متوسط ارزان‌تر است و به ارزش 379.80 دلار در هر سرویس می‌باشد.
*برنده: کیا*

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage

حکم

هیوندای
بسته سودمند هیوندای توسان که هزاران نفر از خریداران استرالیایی را جذب خود کرده است، در اینجا از لحاظ ارزش خرید، و هزینه‌های سرویس، نمی‌تواند راضی‌کننده باشد.

Hyundai-ix35-2014-rear
کیا
به‌سختی می‌توان بین اسپورتیج و توسان تفاوت، مزیت و یا معایبی پیدا کرد، با این حال، در حالی که کمی گران‌تر از توسان می‌باشد، ولی به‌مراتب ارزش بیشتری دارد و در اینجا گوی سبقت را از ix35 می‌رباید.
*برنده: کیا*

KIA Sportage 2015
KIA Sportage 2015

منبع: Drive.com

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

88 دیدگاه

  1. tina
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من در حال حاضر سانتافه دارم و واقعا عالیه میخوام یه ماشین دیگه هم بگیرم که خیلی گیجم کرده لطفا راهنماییم کنید بین ولستر،آزرا،اپتیما،اسپرتیج و توسان گیر کردم ممنون میشم کمکم کنید.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      به نظر من آزرا بگیرید از همش بهتره

      پاسخ
    2. پدرام
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      سلام داداش من که اسپورتیج دارم باهاش خیلی راحتم اسپورتیج بگیری بهتره

      پاسخ
    3. ali ebadi
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      حتما اپتیما بگیر.2014 یا 2015 .اگه 2016 بگیری که عالیه..

      پاسخ
  2. علیرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان من دوتاشو سوار شدم ولی واقعا اسپورتیج هم هندلینگش بهتره هم قیافه اش به طور کلی اسپورتیج بهتره من که خیلی ازش راضی ام خدا هم ازش راضی باشه

    پاسخ
  3. احمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اسپورتیج قیافش صد شرف داره به توسان بین ماشینای تو این رده قیمت اسپورتیج از همشون سره . یه شاسی بلند متفاوت هست ک اثرش گیر نمیاد ….

    پاسخ
  4. امین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من توصیه میکنم به منابع معتبر تری مراجعه کنید
    آمار و ارقام گذاشته شده رو تو سایتهای دیگه بررسی کنید.
    این توضیحات از یک ادم کیا سواره

    پاسخ
  5. reza
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    من میخوام ماشین شاسی بلند بخرم خیلی هم تحقیق کردم ولی باز هم موندم چی بخرم بین سانتافه اسپورتیج ix35 موندم
    لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

    پاسخ
    1. رامین
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      من یه اسپورتیج سوارم و فقط وفقط از صندلی هاش راضی نیستم از همه لحاظ عالیه با سانتافه 2015هم کورس گذاشتم اسپورتیج 2013 اول شد

      پاسخ
  6. mehrtash
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    من ix35 دارم
    لطفا کسانی که اطلاعات ندارن حرف نزنن
    کسی که ix35 شرکتی سوار شه به اسپورتیج نگاه نمیکنه
    کسانی که ix35 سوار میشن خاصن
    من با خیلیا درگ زدم
    سرعت،سواری،کلاس،وخاص بودنی کهix35داره اسپورتیج صد سالم تلاش کنه نخواهد داشت هر وقت درگ زدین مسابقه افرود رفتین بعد بیاین اینجا حرف بزنید

    درود بر ix35
    درود بر هیوندای

    پاسخ
  7. بهرام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این دو خودرو هیچ فرقی با هم ندارند و انتخاب آنها کاملا سلیقه ای است.

    پاسخ
  8. عمو پورنگی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اسپرتیج همونه که ریکی مارتین تو کلیپش تبلیغ میکرد لابد خوبه دیگه
    توسانم تو کلیپ امیر تتلو

    پاسخ
  9. hojat mohammadi
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان کسی که این مطالب گذاشته از هیوندا هیچ اطلاعاتی نداره من توسان دارم 2015 صندلی تمام چرمه چهار گرمکنه که اینجا بد گفتن بعد از ان هم اسپورتیج سانروفش باز نمیشه کامل و فقط بالا میاد در صورتی که توسان کامل باز میشه بعد صندلی عقبش خیلی خشکه و دید اصلا نداری ولی توسان مناسب تره ار نظر نرمی فرمون هم مثل هم هسنت و در کل از نظر سرعت و موتور کپی هم هستن ممنون که خوندین

    پاسخ
  10. ali
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    با سلام من یه اسپورتیج 2016 دارم نه از اون gt lin ها که هنوز نیومدند
    اپشن هایی که اسپورتیج از تو سان بیشتر داره :
    فرمون 3 حالته گرمکن عقب و سرد کن جلو رو هم داره مانیتور بزرگ چراغ های led کمربند سقفی و …
    خالا اون هایی کا توسان داره و اسپورتیج نداره :
    بی کیفیت زشت خشک کم اپشن جاپای کم صندوق کوچیک
    امیدوارم توضیحات خوبی باشه
    با سپاس

    پاسخ
  11. صابر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظرم پراید هم میتونه گزینه خوبی باشه…
    پنج شش دنده و گیربکس عالی… شتاب بسیار زیاد که موتور از ماشین جا می مونه.صندلی ها عالی و بسیار راحت.. تودوزی چرم و درجه هفت… مصرف فوق العاده و تنظیم دوحالته فرمون که بی نظیره. هندلینگ خوب و کلا ماشین مناسبیه…اونایی که میخوان اسپورتیج بخرن میتونن بجاش 5-6تا پراید بخرن

    پاسخ
  12. فرهاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من به چند دلیل اسپورتیج رو ترجیح می دم:
    1- استحکام بیشتری داره و نسبت به توسان کمتر به تعمیر نیاز داره.
    2- awd هستش. یعنی چهار چرخش هوشمنده.
    3- ظاهرش خیلی جذاب تر و شیک تر هست.
    4- فرمان سه حالته داره . که البته تو حالت نرمال هوشمند عمل میکنه . یعنی تو سرعت کم نرمه و تو سرعت زیاد سفت تر میشه.
    5- امتیاز ایمنی تو تصادف بهتری داری.
    از نظر موتور و آپشن های دیگه با توسان برابره

    پاسخ
  13. Faezeh.farahani
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من تا به امروز موهاوی،اسپورتیج و سانتافه داشتم و الان ix55 دارم و فوق العاده راضی ام

    پاسخ
  14. Arash
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اقایون لطفا واقع گرا باشید من اسپورتیج ٢٠١٣ داشتم الان ix35 2015 دارم اسپورتیج از لحاظ فضای داخلى خیلى کوچیکتره و از لحاظ نرمى توسان خیلى بهتره ولى از لحاظ شتاب اسپورتیج بهتره بقیه لحاظ توسان بهتره👍🏾
    خواهشن تا وقتى که در ix35 نشسته اید در موردش قضاوت نکنید

    پاسخ
  15. پروين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اسپورتیج در مقابل توسان خیلی خشکه ، به راحتی با یک رانندگی کوتاه با هر دو ماشین این رو متوجه میشوید .بقیه مواردش سلیقه ای است چون آپشنها مشابه است .

    پاسخ
  16. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام.محقق و نویسنده این مطلب به نظر میاد که یا خودش اسپورتیج داره و یا اینکه صرفا برای این خودرو تبلیغات میکنه.چون واقعا یه طرفه و به دور از انصاف نظر داده.هر کسی اگه این دو خودرو را داشته میتونه کاملا تفاوت سواری این دو رو احساس بکنه.۱- از نظر ساپورت لوازم یدکی هیوندا خیلی بهتر از کیا هست۲-توسان واقعا سواری نرم تری نسبت به اسپورتیج داره ۳-تعلیق اسپورتیج سر پیچها بهتر از توسان ۴- کابین ماشین کاملا سلیقه ای هست.که به نظر من کابین توسان زیباتر از اسپورتیج.و در کل میشه گفت که هر دو ماشین مثل هم هستند و هیچ کدوم مزیت چشم گیری نسبت به اون یکی نداره.

    پاسخ
  17. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.کلاس دوتاش یکیه…من بشخصه خودرویی که توی شهر و خیابون فراوون باشه نمیپسندم…ماشین باید تک باشه…
    تو این رنج میتسوبیشی گزینه بهتریه…و خیلی بیشتر میشه بهش اطمینان کرد.نیسان قشقایی هم بعدش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.