۱۱ نکته در مورد فراری‌ FXX K

۱۰ سال پیش فراری مدل FXX خود را ارائه کرد؛ یک خودروی ساخته شده بر اساس مدل معروف «انزو» و مختص مسیر مسابقه که به هیچ‌وجه برای محیط‌های شهری مناسب نبود. مارانلو خودش سرپرستی این هیولاهای سنگدل را به عهده می‌گیرد و آن‌ها را برای مسابقات مختلف در برابر یکدیگر در زمین مسابقه به مالکان تحویل می‌دهد. FXX K که بر اساس لافراری ساخته شده، سومین مدل در طول تاریخ پروژه XX از فراری است که شاید بعد از مدل F40 در ۲۵ سال پیش، بیشترین نظرها را به خود جلب کرده است.

Ferrari FXX K
Ferrari FXX K

یکی از این فراری‌های دیوانه‌وار، در پیست «یاس مارینا» در ابوظبی حضور داشته که آنچه در ادامه می‌خوانید، نتیجه دیدار از نزدیک با آن است.

۱) سرعت بی‌رحمانه

فراری می‌گوید که FXX K مسیر 2.996 کیلومتری پیست آزمایشی فیورانو را در یک دقیقه و ۱۴ ثانیه طی کرده است؛ یعنی ۵ ثانیه زودتر از یک لافراری. البته شاید بهبود وضعیت تایرهای لافراری بتواند حداکثر یک ثانیه وضعیت آن را بهتر کند. در هر حال، طراحی آئرودینامیک و قدرت بیشتر باعث این عملکرد شده است.

Ferrari FXX K
Ferrari FXX K

۲) قدرت خشونت‌بار

موتور V12 تنفس طبیعی در FXX K قدرتی به اندازه ۸۴۸ اسب‌بخار ایجاد می‌کند. در همین حال، به لطف سیستم بازیابی انرژی حرکتی HY-KERS فراری، ۱۸۷ اسب‌بخار نیز به صورت الکتریکی دریافت می‌شود. یعنی در مجموع خروجی پیشرانه ۱۰۳۷ اسب‌بخار بوده که ۸۶ اسب از لافراری ۹۵۰ اسب‌بخاری بیشتر است. بنابراین، لافراری دیگر قدرتمندترین خودروی مارانلو نیست. حرف K در نام این مدل به سیستم KERS برمی‌گردد.

Ferrari  FXX K at Yas Marina
Ferrari FXX K at Yas Marina

۳) فروش به پایان رسیده است.

برای ۴۰ نمونه این مدل صحبت‌ها انجام شده و در مسیر معامله قرار گرفته‌اند. بنابراین تا وقتی کسی خیال فروختن آن‌ها را نداشته باشد، شانس داشتن این فراری را نخواهید داشت.

Ferrari  FXX K
Ferrari FXX K

۴) دو کنترل «منه‌تینو» بر روی فرمان

کنترل‌های ساده موسوم به منه‌تینو بر روی فرمان می‌توانند شاسی و واکنش پدال گاز را مدیریت کنند. در همین حال کلید KERS که بر روی کنسول قرار گرفته، بازیابی و خروجی را کنترل می‌کند. کلید چهار حالته تنظیم بازیابی انرژی، می‌تواند در کمتر از یک دور مسابقه، شارژ مجدد سیستم را انجام دهد.

Ferrari  FXX K
Ferrari FXX K Interior

۵) FXX K به عنوان یک مدل مستقل، نه یک نسخه از لافراری

در نگاه اول، این مدل به نظر یک نمونه تکمیل شده از لافراری است. این خودرو باعث می‌شود که ۵۹۹ نمونه FXX (مدل بر پایه انزو) کاملاً به حاشیه روند. این XX با چراغ‌های LED منحصر به فرد و طراحی تهاجمی‌تر جلو و عقب، تمامی نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند.

Ferrari  FXX K
Ferrari FXX K

۶) صدای وحشتناک

در طول حضور در یاس مارینا، رقابت خودروهای فراری مشاهده شد که در آن F1 های V8 و V10، 458 های کلاس GT و دیگر فراری‌های قدیمی در مسیر مسابقه دور می‌زدند. در این میان، مدل‌های XX با V12 های وحشی خود، دیوارهای هتل را به لرزه درمی‌آوردند. اگر می‌خواهید حداکثر حس یک فراری را تجربه کنید، FXX K بهترین گزینه برای این کار است.

Ferrari  FXX K
Ferrari FXX K

۷) برنامه حمایتی فراری پس از گذشت ۲ سال اول

وقتی ساپورت مسابقه برای دو سال نخست به پایان رسید، فراری این برنامه را به ازای دریافت هزینه گسترش خواهد داد. با این حال، هنوز در مورد این هزینه تصمیم‌گیری نشده است. «بوآری» مدیر بازاریابی محصولات فراری خاطرنشان می‌کند:

به جای دو رقابت در هر فصل که در برنامه قبل پیش‌بینی شده بود، این بار تعداد رقابت‌ها را افزایش داده‌ایم که تعداد آن‌ها به حدود ۸ می‌رسد. این اولین بار است که دو فصل کامل را در قیمت محصولاتمان پوشش می‌دهیم.

Ferrari  FXX K
Ferrari FXX K

۸) قدم گذاشتن به مسیر مسابقه در میانه‌های ۲۰۱۵

اولین مسابقه FXX K اواخر بهار سال آینده خواهد بود. فراری انتظار دارد که ۱۰ تا ۱۵ دستگاه از FXX K ها برای شرکت در این رقابت آماده شوند.

Ferrari  FXX K
Ferrari FXX K

۹) دنبال کردن یک مسیر قدیمی

می‌توان یک FXX یا 599XX دست‌دوم خرید و به این گونه در این برنامه فراری قدم گذاشت. فراری این گزینه را روشی مناسب برای سنجش میزان محبوبیت سری XX می‌داند. مارانلو در این زمینه بستری برای خریداران و فروشندگان فراهم خواهد کرد.

Ferrari FXX K 2015
Ferrari FXX K 2015

۱۰) بیش از نیم تُن نیروی رو به پایین

در مورد آئرودینامیک خودرو، بوآری می‌گوید:

بازده آیرودینامیکی این خودرو ۲/۸۴ است. در نظر بگیرید که این مقدار برای یک خودروی فرمول یک ۳ است.

این به معنای آن است که در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، نزدیک به ۵۴۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین خواهیم داشت. سیستم آئرودینامیک هوشمند به این معناست که خودرو تنها زمانی از این نیروی رو به پایین به صورت حداکثر استفاده می‌کند که واقعاً به آن نیاز داشته باشد. به این منظور، اسپویلر عقب بلند می‌شود تا به باله‌های موجود بر روی تثبیت‌کننده‌های قائم برسد.

Ferrari  FXX K
Ferrari FXX K

۱۱) احتمالاً یک FXX K انقلابی در راه خواهد بود.

بوآری در این زمینه توضیح می‌دهد:

تاریخ به ما می‌گوید که پس از ۲ سال، ما برای انجام یک کار دیگر آماده خواهیم بود.

اگر به خاطر داشته باشید، 599 که بعد از مدل انزو آمد، دربرگیرنده بسیاری از دانش کمپانی در مورد توسعه هایپرکارها بود. لافراری یک مدلی بسیار فراتر از F12 برلینتا شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که مارانلو درصدد برنامه‌ریزی برای یک نسخه افراطی‌تر از این سوپرکار نمادین خود است.

Ferrari  FXX K at Yas Marina
Ferrari FXX K at Yas Marina

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

54 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    من از این مدل ماشین ها خوش نماید هیچ قیافه ای نگارند امکانات صفر فقط برای سرعت هستند
    دوستان اگه پراید دوس دارید دیس لایک نداری لایک

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (203 دیدگاه) ,

      تو عکس پنجم از پایین ، قیافه اون یارو گوشه تصویر رو دقت کنید !؛
      انگار خیلی دلش می خواسته که ازین هیولا ها داشته باشه واسه خودش ولی در زندگیش با شکست های پیاپی مواجه شده و الان بغض ـش گرفته !!! 😀 😀 😀
      دوست دارم در رقابت ، این ماشین رو مقابل غول های بازار مثل بوگاتی و آگرا و ونوم جی تی ببینم //
      طراحی FXX K = 20

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1169 دیدگاه) ,

        تو به آدما دقت میکنی؟؟؟؟ من همچین محو فراری شدم که هیچی غیر اون ندیدم!!!

        پاسخ
    2. ASTON MARTin
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      نِگا بچه زرنگ چه شیوه ایم برا مقابله با دیس لایکا پیش گرفته 🙂 هرکی معتقده حسین بی راه میگه لایک

      پاسخ
    3. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      ارزش یه بار روندن رو داره.

      راستی یکم به ماشین های آمریکایی علاقه مند شدم.سوار پونتیاک لمانز و ترانس ام و شورلت شویل SS شدم خوشم اومد.درسته مصرفشون سرسام آور بالا بود و طراحی جالبی نداشتن ولی انگار داری رو تشک رانندگی می کنی کمک فنراش خیلی نرم بودن و ناهمواری جاده رو داخل اتاق نمی کردن.ولی صندلیهاشون خوابیده بودن.دید درستی از جلو نداشتم.ولی در کل ماشین آمریکایی با تمام عیب و ایراداتی که نسبت به رقبای اروپایی داره.با قیمت کمش طیف وسیعی از علاقمندان به خودرو رو جذب خودش می کنه

      پاسخ
      1. ارمان
        سوابق: (996 دیدگاه) ,

        افرین داری متحول میشی

        پاسخ
  2. یونس
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    بی نظیر ترین ماشینیه که فراری ساخته.
    قیافشم حتی جذابه.

    پاسخ
  3. Mostafa&S
    سوابق: (318 دیدگاه) ,

    لامبورگینی یه چیز دیگست

    پاسخ
  4. آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    جلاد امپراطوری فراری … آماده برای قربانی کردن ابر خودرو ها !

    پاسخ
  5. رضا
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    سلام،یه سوال که شاید به اینجا ربط نداشته باشه،دیشب اخبار میگفت مزدا 3 هاچ بک چون آلایندگی داره نباید پلاک شه!یعنی آلایندگی مزدا از 405 و پرشیا و … بیشتره؟این عجیب نیست؟

    پاسخ
    1. hamid
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      عزيزم تو اين مملكت هيچ چيز عجيب نيست

      پاسخ
    2. Un4given
      سوابق: (236 دیدگاه) ,

      جالب اینجاست که نیسان وانت مجوز گزفته ولی مزدا نتونسته. تو همشهری امروز هم خوندمش .

      پاسخ
    3. Mostafa&S
      سوابق: (318 دیدگاه) ,

      داداش اینجا ایرانه خودشون به خودشون رحم نمی کنن

      پاسخ
    4. احسان 1
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      سلام معذرت میخوام ربطی به موضوع نداره ولی حالا که بحث الودگی شد یه سوال من پارس 92 دوگانه فابریک دارم روی بنزین خیلی بوی بدی از اگزوزش میاد خواستم بدونم مشکل فنی داره یا طبیعیه در ضمن از اولم بنزین سوپر زدم با گازم زیاد راه نمیرم این بوی بدم فقط وقتی روی بنزینه میاد ممنون میشم راهنماییم کنین باتشکر

      پاسخ
      1. alireza gerami
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        ن داداش ما یه لیفان x60داشتیم اوایل که خریده بودیم بعد چند هزار کیلومتر از ماشین بوی خیلی بدی میومد مثل این می مونه که یه گربه یا یه موش داخلش باشه و در حال فاسد شدن باشه . ولی بعد از مدتی بو از بین رفت . رفتم از معلم شیمیم پرسیدم گفت گاهی اوقات داخل موتور یه کاتالیز گری میزارن که وقتی بد میسوزه بوی خیلی بدی میده .

        پاسخ
    5. sorena
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      نکته جالب اینجاست که اکثر خوردو هایی که نام برده شده اصلا تولید نمیشن مثل گونو تروی(توس خودرو چندوقتی است به طورکامل ورشکست شده)و چری ویانا

      پاسخ
  6. farzad
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    طوری گفته شانس خرید نخواهید داشت هرکی ندونه فکر میکنه میلیاردها پول تو حساب خوابیده ما تو خرید یه سدان معمولی موندیم حالا بیایم اینو بخریم
    جدا از این بحث هاعاشقشم

    پاسخ
  7. bardia
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    واقعا زیبا و عالی

    بجز کنیخزگ وان و مکلارن p1 gtr دیگه حریفی توی این سطح نداره
    بقیه ی کمپانی ها اصلا در این حد ماشین و نمیتونن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      درود
      یادش بخیر یه ماشینی بود یه زمانی به اسم زوندا روولوشن
      807 اسب تنفس طبیعی دوازده سیلندر حتما هم میدونین ساخت کجاس
      فقط یکم گرونه چون معلومه بدنه ش فیبر کربن خالصه همش 1070 کیلو ناقابل!!!!!!!
      قبل این وروجک هم لقب قویترین موتور تنفس طبیعی تو یه سوپر اسپرتو یدک کش میکرد و الانم که چن ماهه این عنوانو به این اسب سرکش داده مطمین باش شاهزادهاشتوتگارت نشین بیکار نمیشمونه و تمام تلاششو برای تولید یه موتور تنفس طبیعی قویتر میکنه
      کونیخ هم که کلن فازش فرق داره و اصل کارش ساخت ماشینی با حداکثر کنترل پذیری در سرعتای بالاست
      در این که این شاهکاره شکی نیس ولی نمیتونی شتاب 2.2 ثانیه 918 رودستر رو بیخیال شی
      مکلارن هم ماشین خوبیه ولی فک کنم یه نمه از اینا عقب تر باشه
      به قول ریچارد هاموند:
      پی وان خودرویی پیشرفته برای امروزه و 918 خودرویی برای فردا!
      کلی بگم دست بالا دست زیاده
      اون دوران گذشت که یکی جلو باشه بقیه عین هویج نگاش کنن…فراری بتید ممتظر پاسخ باشه حداقل از طرف لامبو
      .
      .
      .
      .
      .
      از این حرفا بگذریم
      یه بحث درمورد طراحیش اینکه اگه رنگبندیش به شکل خیابانی میبود از لافراری قشنگ تره مخصوصا پشتش…
      یذره از زبان طراحی جدیدش خوشم نیومد اولا
      اینو نمیگم منظورم فراری بود
      دیگه اون کابین مجلل با تم کرم و مشکی که به شخصه عاشقش بودم دیگه تو 458 و لافراری و این دیده نشد
      که خب اولش یکم حالمو گرفت
      تا حدی هم عفیده میلادم
      زیباس اما دیگر فراری نیس
      یا بهتر بگم اون فراری قدیم نیس
      فراری قدیم کمی نرم تر بود و تم لوکس تری داشت
      فراری الان تیزتر و حس اسپرت تره
      خواسته فرمولا رو بیاره تو خیابون یکسره…!!!
      ولی به هرحال من لبخند رندانه ی برلینتا رت با هیچ چیز عوض نمیکنم
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      و اما تکنولوژی…
      یکسره میرم سر اصل مطلب
      یعنی kers
      یه ماشین f1 بدون این سیستم هیچه
      عین لگن
      ولی تو ماشین خیابانی عملا مفت نمیارزه
      فقط قیمتو میده بالا
      البته تکنولوژی عالی هست
      ولی به قیمتش نمیارزه
      حالا چرا فراری زده؟
      خب معلومه پزشو میده
      وقتی مشتری پولدار پای ماشین خوابیده چرا تولید نکنه؟
      اونا هیجان میخوان با هر قیمتی…!!!
      و یک مذیت دیگه
      مصرف سوختم کم میکنه و دیگه کسی نمیتونه ایرادی بگیره
      .
      .
      .
      .
      .
      در پایان مخلص داش صادق گل هم هستیم
      یه سر بزن به ما فقیر فقرا 😉
      ارادت ویژه دارم
      .
      .
      .
      عرض دیگه ای نیس
      با تشکر

      پاسخ
      1. bardia
        سوابق: (178 دیدگاه) ,

        داداش کی گفت زوندا 800 اسبی شد سلطان تنفس طبیعی؟
        یکی دو سال قبل اون enzo fxx evolotion اومده بود با 890 اسب بخار و همین بلوک سیلندر 6.2 لیتری انزو

        اونوقت اون لابویی که شما میگی با 6.5 لیترش میرسه قدرتش به 690 اسب چند سال بعد ساخت اون ماشین

        در ضمن کی گفت که توی انزو راحتی و حتی یک وسیله ی شیک گذاشته بودن؟ نه داداش انزو از اینم بدتر بود توش هیچی نداشت
        در ضمن همین الان 458 italia و f12 و ff خودرو هایی ان که داخلشون از بهترین چرم ها و وسایل استفاده شده مخصوصا ff f12

        در ضمن شما اصلا تکنولوژی هایبرید 918 رو با لافراری مقایسه نکنید چون هم 918 هم p1 هیچکدومشون همیشه توی حالت حداکثر قدرت نیستن و در زمان های مختبف قدرت های مختلفو دارن,حتی مکلارن برای یه دور لپ تایم نوربورگرینگ مشکل داره چون کل پیستو نمیتونه با تمام قدرت طی کنه

        صفر تا صد هم که الان بچه ی دو ساله ام میدونه مال سیستم AWD و اصلا چیز مهمی هم واسه ی همچین سطی از ماشین نیست
        لافراری توی 9.7 ثانیه چهارصد مترو میره ولی 918 10 ثاینه,این عملکرد ماشینو نشون میده

        پاسخ
      2. حسین
        سوابق: (1169 دیدگاه) ,

        رضا جان نگو فراری دیگه فراری نیست!! آقای انزو فراری، موسس کمپانی فراری، فردی بود که اعتقاد داشت اتومبیل یعنی موتوری که روی 4تا چرخ قرار گرفته… منظور اینکه فلسفه ساخت محصولاتش از ابتدا سرعت و تکنولوژی بوده. این اصل رو هنوز هم حفظ کرده. از نظر طراحی هم جزء معدود کمپانی هایی هستش که به اصولش پایبند مونده. طراحی لافراری بعد از گذشت این همه سال شبیه F40 مونده! فراری همیشه توی این سطح اتاق ماشیناشو خشک و خشن طراحی میکرده ولی در مدل های پایین تر، کابین ماشیناش لوکس تر بوده و هست.
        قبول دارم که فراری در دهه 90 میلادی کمی نرم تر بود و تم لوکس تری داشت اما الان بیشتر شبیه فراری شده نسبت به اون موقع ها. شکوهی که الان داره رو اون موقع نداشت.
        نظر شما بسیار محترمه آقا رضا ولی لوکا دی مونتزِ مولو (مدیر سابق فراری) تنها بازمانده از تیم انزو فراری و ناجی این کمپانی بود. فراری رو به دوران شکوهش برگردوند، هم از نظر طراحی و هم از نظر عملکرد خیابانی و فرمول1 . (فارغ از مشکلات این اواخر)

        در مورد تکنولوژی KERS، این تکنولوژی بسیار مفیده و برای پز دادن نیست. قوانین سخت محیط زیست و مصرف سوخت باعث شده که فراری از این سیستم استفاده کنه و تمرینی باشه برای مدلهای آینده کمپانی.

        پاسخ
      3. صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        قربون رضا، دورا رور ارادت دارم

        رضا جون، این Kers که مال پز نیس قربونت 😉
        مصرف سوخت و آلایندگی رو کم کرده، موتور همیشه نیروی برقو داره و نیاز نیست از بنزین محض استفاده کنه، این ماشین توی کمتر از یه دور پیست باتری رو شارژ میکنه!!!!!!!!!!!! این خیلی حرفه

        اگه برای پز دادن بود میومد این سیستم برق که حدود 150-200 کیلو وزن داره رو بر میداشت، 2 تا توربو مینداخت رو ماشین ببینم اونوقت دیگه کی حریفش میشد
        میشد 1 تن وزن با 1000 اسب قدرت، خب اینجوری که بیشتر میتونست پز بده؟؟!

        بعدشم شتاب 918، من غیر از car&drive دیگه ندیدم هیچ جایی شتاب این ماشین رو 2.2 اعلام کنه و همه جا 2.6 ثبت شده، حتی اعلام خود پورشه هم 2.6 هستش و اگه اینجور باشه (باید مطمئن بشم) حتی با دو محور محرک بازم نمیتونه درست و حسابی حریف لافراری با یه محور محرک بشه

        درمورد طراحی های فراری هم توی این مورد با حسین هم نظرم، انصافا فراری های الان بیشتر شبیه فراری ان تا فراری های دهه 90، یه ماشین که وقتی گاز بده مو به تنت سیخ بشه نمیتونه یه طراحی نرم داشته باشه، باید یکم حس خشونت رو به راننده و بیننده بده (همخونی داشته باشه)

        نکته ی آخر درمورد مکلارن: رضا مکلارن مث یه قاتل دروغگو میمونه!!!! اگه مکلارن ماشین رو روی حالت boost قرار بده و ارتفاع ماشین رو کم کنه و بالچه ها رو توی حالت مسابقه ای بذاره (دیگه از حالت طبیعی خارج میشه) هیچ ماشینی حریفش نمیشه، حتی لافراری!!!!!! (جمله آخر گفتنش برام سخت بود ولی واقعیت بود 😉 )

        این آخریه هم هدیه من به پویا بود 😉

        درکل فعلا مقایسه p1 و 918 و laferrari همش در حد حدس و گمانه، تا 3 تاشون توی پیست کنار هم نباشن هیچی معلوم نیس

        ارادت.

        پاسخ
  8. احمدرضا ب ام و
    سوابق: (394 دیدگاه) ,

    دوستان شرمندم ولی خوب نظرمه نمیدونم چرا از ماشین هایی که فقط واسه ی پیست هستن خوشم نمیاد

    پاسخ
  9. Archi khan
    سوابق: (1656 دیدگاه) ,

    به نظر من قشنگ ترین مدل فراری ، کالیفرنیا t هستش
    خیلی خوشگله
    و کاربردی تره واسه محیط های شهری
    موافقین ؟

    پاسخ
  10. Ferrari fan
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    با اين كه ميدونم حتي نميتونم از نزديك ببينمش ولي يه راحي هست:اونم اينه كه تو بازي هاي ريسينگ تجربش كنم:d
    درضمن به كانال آپارتم سر بزنيد،توش يه ويديو راجب به fxx k گذاشتم:
    http://www.aparat.com/Hellgate

    پاسخ
  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    من فقط دعا دعا میکنم که فیات فراری رو به فولکس بفروشه . زمزمه هاش داره

    میاد .

    اینو بخونید :

    http://www.persiankhodro.com/show_news/41455/%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D8%AF

    وای خدای من . من سکته میکنم .

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      درود. یکی از دلایلی که فراری مستقل شد این بود که به دلیل مستحکم تر شدن پیوند فیات-کرایسلر، امکان داشت مقر فرماندهی این گروه به کشوری غیر از ایتالیا منتقل بشه و فراری برای ایتالیایی موندن جدا شد (البته این یکی از دلایلش بود). از طرف دیگه فراری الان دیگه مال فیات نیست که فیات براش تصمیم بگیره.
      خودروی ملی و افتخار ملی ایتالیاییاس و اینو میدونم که مردم ایتالیا واقعا فراری رو دوست دارن و بهش افتخار میکنن

      پاسخ
    2. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      میلاد، همچین اتفاقی محاله به سه دلیل

      ۱-فراری سال هاس که خریداران زیادی داره ولی به فروش نرفته، چون هر وقت حرف از قیمت میشد، فیات می گفت که فراری قیمت نداره (در واقع به خریدار حتی فرصت بحث و مذاکره رو قیمت رو نمیداد)

      ۲- فراری الان دیگه مستقل شده و خودش در مورد خودش تصمیم میگیره، و اونقد متقاضی و خریدار داره که در صورت بروز هرگونه مشکل مالی، با افزایش فروش میتونه خودشو از مشکلات جدا کنه (جوری که اگه فراری انبوه ساز بود، حتی زیرمجموعه هم میتونست ایجاد کنه)

      ۳- یه برند ملی همیشه ملی میمونه (حسین هم اشاره کرد)، ببین با فروشی که توی آمریکا دارن، مغز فراری رو توی آمریکا نبردن و گذاشتن توی خود ایتالیا بمونه،

      پس اگه احتمالش منفی نباشه، حداقل صفره

      ارادت

      پاسخ
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      باید منتظر ماند و دید .

      پاسخ
    4. حسین
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      میلاد جان من این متنو خوندم و جس کردم که قدیمیه. چون فراری چند وقتی هست که دیگه زیر مجموعه فیات نیست و خبر جدا شدنش رو چند وقت پیش منتشر کردن. چیزی که دستگیرم شد این بود: مارچیونه فراری رو فروخت تا برای ادغام فیات و کرایسلر یکم پول بیاد تو دستش و از طرفی فولکس واگن هم برای خرید این گروه تازه تاسیس (فیات-کرایسلر) دندون تیز کرده بوده.

      پاسخ
    1. ارمان
      سوابق: (996 دیدگاه) ,

      نمیتونه عزیز 3برابر کروت برای تمام جزعیات این ماشین مطاله شده و همین الان هم یک کلاس بالاتر از کروت قرار داره مثل پاگانی پی1 و 918

      پاسخ
    2. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      داداش، نگو این حرفو

      لافراری یه کلاس از کوروت بالاتره، این یه کلاس از لافراری بالاتره

      آخه کوروت چه جوری شتاب ۰-۱۰۰ زیر ۲.۵ میزنه؟؟؟!

      چه جوری زیر ۱۵ به ۳۰۰ میرسه؟؟؟؟!

      چه جوری نزدیک به ۱.۵ جی رو تحمل میکنه؟؟؟!!!

      چه جوری میتونه به سرعت بالای ۴۰۰ دست پیدا کنه؟؟؟!!!!

      چه جوری نزدیک ۶۰۰ کیلو دانفورس وارد کنه؟؟؟!؟!

      و هزارتا چه جوریه دیگه…

      پاسخ
  12. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    اول قبل از اینکه مشکلی پیش بیاد. من همون mpower هستم. و الان با این نام کاربری میام. ( چون ایمیل سابقم هک شد )

    Fxx k واقعا بی نظیر است ولی هیچ وقت فراری نمی تونه ماشی هایی مثل enzo, f40, 228 gto بسازه.

    پاسخ
    1. ارمان
      سوابق: (996 دیدگاه) ,

      پویای عزیز چرا دیگه نمیتونه بسازه؟ مگه انزو و اف 40 رو کی ساخته؟ یه بار ساختن بهترشم میسازن این قانون گذر زمان در مورد تکنولوژیه

      پاسخ
    2. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      داداش پویا، هر جور بیای توی سایت ما قبولت داریم ؛)

      کامنتتو واقعا درک میکنم و میدونم ماشینایی که اسم بردی واقع شاهکار زمان خودشون بودن ولی یه نکته رو مد نظر بگیر

      انزو و لافراری هر دو ساخته ی فراری ان، چرا جملات و تعریفایی که فراری از لافراری کرد هیچ وقت از انزو نکرد؟؟؟؟
      چون اگه نسبت به زمان بسنجی، لافراری نسبت به انزو از زمان خودش جلو تره!

      ببین چیه که فراری گفته لافراری غایت تکنولوژی نهایت مهندسی هستش و ماشینیه که تغییرات زیادی رو نه تنها تو محصولات خودمون بلکه تو صنعت خودرو به وجود میاره (منظور تاثیرگذار بودن محصوله)

      پس حتما یه چیزی داره

      ارادت

      پاسخ
  13. alireza gerami
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ولی یه چیزی جالبه فراری که توی ایران وارد شد دقیقا اسمشو نمیدونم ولی 8.5 میلیارد پولش شد من حساب کردم اگه تو دبی زندگی می کرد با 8.5 میلیارد می تونست یه بوگاتی بخره تازه 2 میلیارد هم ازضافه میاورد .
    ولی باز هیجا ایران نمیشه اخر هر سربالایی سرا شیبی هست .

    پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1169 دیدگاه) ,

        بیچاره حمید سوریان که نه ماشینو دید نه مجوزو

        پاسخ
  14. علی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    ایتالیابایدبرای داشتن همچین خودروسازی به خودافتخارکنه.

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (11 دیدگاه) ,

      داداش ما هم برای داشتن ایران خودرو و به خصوص سایپا به خودمون افتخار میکنیم مگه نه؟! هی روزگار….
      .
      .
      .
      .
      لافراری یه شاهکار مهندسی بود.طراحی عالی پتانسیل بالا و عملکردی تقریبا در حد پی1
      ولی این fxx k یه چیز دیگس.مطمئن باشین آمار هارو یه تکون اساسی میده

      پاسخ
  15. Mclaren
    سوابق: (392 دیدگاه) ,

    با اینکه فراری رو دوست دارم

    اما از مکلارن پی1 جی تی آر شکست میخوره

    مثل لافراری از پی 1

    مثل 918 از پی 1

    اما در کل عشق است مکلارن و فراری

    لطفا 918 رو که همه آمار و ارقامش با واقعیت فرق داشت با پی 1 مقایسه نکنین.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل rasht
      rasht
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اگر مکلارن و پورشه با موتور تنفس طبیعی چنین قدرتی داشتن که فراری شهرت نداشت

      پاسخ
    2. Mclaren
      سوابق: (392 دیدگاه) ,

      البته رو هوا نظر ندادم
      چون این مدل فراری 5 ثانیه از لافراری سریع تر هست که لافراری تقریبا در حد پی 1 هست
      ولی پی وان جی تی آر 13 ثانیه از پی 1 سریعتره و بدون محدود کننده سرعت

      پاسخ
      1. bardia
        سوابق: (178 دیدگاه) ,

        13 ثانیه توی چه پیستی؟

        پاسخ
      2. حسین
        سوابق: (1169 دیدگاه) ,

        حتما توی یه پیست طولانی به این اختلاف رسیده نه توی فیورانو. قدرت P1-GTR دقیقا چقدره؟

        پاسخ
        1. Mclaren
          سوابق: (392 دیدگاه) ,

          دوستان اصلاح میکنم
          بنده مقایسه مکلارن اف 1 با پی 1 کلا قاطی کرده بودم بهم شرمنده

          پی 1 ===>13 ثانیه از اف 1 سریعتر هست

          پی 1 جی تی آر هنوز تستی روش انجام نشده اما با کاهش چشمگیر وزن و بالا بردن توان شرکت مکلارن ادعا کرده 0 – 96 رو از 2.8 ثانیه به 2.5 ثانیه کاهش داده

          و در مجموع 4 ثانیه از پی 1 معمولی سریعتره

          بازم عذر میخوام

  16. لانتا
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    این ماشین مخصوص پیست هست پس اصلا نمیشه با بوگاتی و اگرا مقایسش کرد این هایپر کارا میتونن تو شهر حرکت کنن ولی این نه شاید بشه با لامبورگینی سستو المنتو مقایسش کرد چون اون مخصوص پیسته…

    پاسخ
  17. pony car
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    افسوس که مثل پاگانی مجوز تردد تو شهر رو ندادند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.