بررسی پورشه پانامرا توربو مدل ۲۰۱۴

خودروسازان معمولاً نیازهای بازارهای هدفشان را در نظر می‌گیرند و مطابق آن تغییراتی در مدل‌هایشان انجام می‌دهد. پورشه نیز برای این که بخش از بازار خود را راضی نگه دارد، شاید باید گفت مشتری‌های چینی خود را راضی کند، پانامراهای خود را به صورت کشیده‌تر تولید کرده است. این کشیدگی باعث شده تا پانامرا، فاصله محورهای زیادی همانند ب ام و سری ۷ و مرسدس‌بنز کلاس S پیدا کند و قیمت آن نیز به بنتلی فلایینگ اسپور نزدیک شود.

2014 Porsche Panamera Turbo S Executive
2014 Porsche Panamera Turbo S Executive

تمام افزایش طولی که در پانامرا صورت گرفته به ردیف صندلی‌های عقب وارد شده است. از بیرون تنها چیزی که جلب توجه می‌کند، تنها درهای کشیده‌تر در عقب پانامراست. البته تا وقتی یک پانامرای معمولی را در کنار آن نبینید، هرگز متوجه این افزایش طول نمی‌شوید. وقتی این درهای بزرگ باز می‌شوند، با یک طراحی داخلی مواجه می‌شوید که همیشه مختص یک پانامرا بوده است. مانند یک پانامرای معمولی، دو صندلی با یک کنسول وسط قرار گرفته و فضای زیادی برای پاها در نظر گرفته شده است.

2014 Porsche Panamera Turbo S Executive
2014 Porsche Panamera Turbo S Executive

تریم چرمی به صورت استاندارد به همراه مدل توربو عرضه می‌شود. با این حال، پورشه آپشن‌های چرمی زیادی برای بخش‌های مختلف کابین پانامرا در نظر گرفته است. مدل پایه پانامرا توربو اکزکوتیو، قیمتی برابر ۱۶۲۰۷۵ دلار دارد که در خودروی تست در این بررسی با اضافه‌شدن آپشن‌های مختلف، ۵۹ هزار دلار دیگر به آن اضافه شده است. پورشه همچنین مدل توربو S اکزکوتیو ۵۷۰ اسب‌بخاری را پیشنهاد می‌دهد که قیمتش از ۲۰۱۴۹۵ دلار شروع می‌شود. البته برای بودجه‌های کمتر اکزکوتیو 4S نیز با قیمت اولیه ۱۲۶۵۹۵ دلار موجود است.

Porsche Panamera Turbo Executive Interior
Porsche Panamera Turbo Executive Interior

بعد از کمی بازی تنظیم ۸ جهته صندلی‌ها، متوجه می‌شویم که صندلی‌های عقب اکزکوتیو جای مناسبی برای یک خواب کوتاه روزانه هستند. با این حال، وقتی در صندلی راننده باشیم، خواب هرگز به سراغ ما نخواهد آمد. یک موتور ۴/۸ لیتری V8 با توربوشارژر دوقلو، قدرتی به میزان ۵۲۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و آن را توسط یک سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک دو کلاچه منتقل می‌کند. اکزکوتیو توربو ۱۹۳۶ کیلوگرمی از حالت ایستاده برای شتاب‌گیری به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، تنها ۳/۳ ثانیه نیاز دارد. همچنین این خودرو مسافت یک‌چهارم مایل را در مدل ۱۱/۸ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۸۹/۹ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند.

این سطح از شتاب اسپرت در پانامرا به راحتی قابل دسترسی است. در همین حال، استفاده از پکیج اسپرت کرونو با قیمت ۲۵۵۰ دلار، یک ابزار شروع و توقف حرکت در اختیار قرار می‌دهد. به منظور شتاب‌گیری، کلید اسپرت پلاس را در وسط کنسول فشار دهید. بعد با پای چپ ترمز را نگه دارید و با پای راست بر روی پدال گاز فشار وارد کنید تا دور موتور به ۴۸۰۰ دور بر دقیقه برسد. سپس ترمز را رها کنید؛ در این حالت، گیربکس به صورت خودکار کلاچ را درگیر می‌کند و نیروی V8 را به تمام چهار چرخ وارد می‌کند. اگر چنین کاری را انجام دهید، احتمالاً دیگر نمی‌خواهید پشت فرمان هیچ خودروی دیگری به جز پانامرا، بنشینید.

واکنش سریع فرمان پانامرا، به همراه وضعیت مناسب پدال ترمز و شاسی مستحکم، کنترل فوق‌العاده‌ای برای خودرو به ارمغان آورده است. بهترین موضوع در مورد پانامرا است که این خودرو، یک اسپورت است که در لباس یک سدان بزرگ پیچیده شده است. فضای بزرگ و جادار در صندلی‌های عقب و همین‌طور جای مناسب صندلی راننده، باعث بالا رفتن کیفیت سواری شده است. [دانلود ویدئو]

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۲۲۱۰۷۵ دلار (قیمت پایه: ۱۶۲۰۷۵ دلار)
  • نوع موتور: دوتوربوشارژه با خنک‌کننده داخلی DOHC 32-valve V8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۴۸۰۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۵۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۹۹/۶ نیوتن‌متر در ۲۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ دنده اتوماتیک دو کلاجه.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۳/۰۷ متر.
  • طول ماشین: ۵/۱۷ متر.
  • عرض: ۱/۹۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۲ متر.
  • وزن کلی: ۱۹۳۶ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۱/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۹/۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۳۰۴/۲ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۵/۱۱ متر.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

[jwplayer mediaid=”72416″]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

58 دیدگاه

  1. نیهاش آنتونیو تابارز
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    این روزها همه برای چین خودرو می سازند! شما چطور؟!
    خیلی خوبه این پانامرا.از نزدیک دیدمش و موفق شدم بدنه شو لمس کنم.
    این نسخه ی مخصوص،هم لوکسه و هم اسپرت.
    رنگ قرمز تودوزی این پانامرا،هیجان انگیزه.

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      پانامرا غیر قابل وصفه
      1.پورشست
      2.دینامیک رانندگی تو کلاس خودش بهترین
      3.موتور و گیربس هم که اخره تکنولوژی
      ولی
      با همه این تفاسیر من
      استون مارتین راپید اس
      رو ترجیح میدم

      پاسخ
      1. gheysar
        سوابق: (124 دیدگاه) ,

        سلام

        zonda r شما تا حالا با ماشین های استون رانندگی کردید. اگه نگردید باید بگم ماشین های استون سواری خشکی دارن و اصلا نمیشه راحتی و سواری پورش پانامرا رو با استون راپید مقایسه کرد.

        پاسخ
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        استون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        باید جلوی پورشه لنگ بندازه .

        پاسخ
        1. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          @.F
          میلاد عزیز
          من نظر و علاقه شخصیمو بیان کردم
          و اگرم کامنتمو بخونی گفتم
          پورشه از استون سرتره
          البته
          از نظر طراحی هم راپید یه سر و گردن از پانامرا بالاتره
          خیلی از برنامه ها و مجلات معتبر خارجی به این موضوع تاکید داشتن

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          من هم جسارتی نکردم زوندا جان .

          استون مارتین از لحاظ تکنولوژی عقب تر از پورشه است .

          من از از نظر طراحی نگفتم . طراحی یک مقوله ی سلیقه ایی

          است . ولی تکننولوژی نه .

          در تکنولوژی پورشه خیلی بالاتره .

  2. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    این ماشین خیلی دیگه دراز به نظر میاد!! ولی موتور خوبی داره، ماکزیمم قدرت و گشتاور هم تقریبا توی دور خوبی به دست میان. ولی یکم مصرفش زیاده که البته با این وزن، خیلی هم بد نیس.

    پاسخ
    1. خاوری
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      صادق جون دیوونه عکس آل پاچینو م که گذاشتی برا آواتارت… معلومه فیلمبازی!!
      دمت گرم.بااین عکس پدالو منور کردی

      پاسخ
      1. sadegh
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        چاکرتم خاوری جون، لطف داری داداش،

        فقط گفتی فیلم باز و خلاص؟!
        اونقد فیلم دارم که اگه تا 40 سالگیم شبی یکی ببینم تموم
        نمیشن!! 🙂

        پاسخ
        1. خاوری
          سوابق: (68 دیدگاه) ,

          پ مث خودمی دادا…من یه آرشیو سیصدتایی گلچین داشتم خیلیاشون بر باد فنا رفت..الان فقط رو لب تابم دانلود میکنم…
          یه سوال سینمایی بپرسم ازت؟؟

        2. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          اختیار داری داداش، بپرس، اگه جوابشو بدونم در خدمتم.

        3. رضا
          سوابق: (1690 دیدگاه) ,

          درود
          صادق جان چقد فیلم داری مگه؟؟؟
          حجمش یا تعدادش
          آخه منم یه ارشیو دارم و خیلی هم فیلم دوست دارم ولی زیاد وقت ندارم

        4. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          درود بر تو رضا جان،

          حالا چهل سالگی رو که شوخی کردم،البته منم یه چند وقتیه دیگه نمیرسم نگاشون بکنم، آمار دقیقشون هم دیگه از دسم درومده، دوروبر 2 ترا و خورده ای

  3. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    چینی های عقده ای. چه کاریه هر ماشینی میره چین باید نسخه لانگ بده بیرون؟؟

    پاسخ
  4. خاوری
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    اسب بادپای آلمانی با زینی از جنس چرم و چوب تورا به خویش می خواند…
    جدا کیفیت و مهندسی رو باید در محصولات پورشه دید… بلا شک پانامرا درکنار سه غول دیگر هموطنش آئودی S8 مرسدس S 600و بی ام دبلیو سری 7 بهترین سدانهای اندازه کامل لوکس جهان هستن
    البته مزراتی جگوار آستون مارتین و شاید کادیلاک هم در این رنج حرفهای زیادی برای گفتن دارند

    پاسخ
  5. سجاد
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    امروز تو مراسمی که توش علی دایی توش حضور داشت دیدم.لامصب عجب چیزیه

    پاسخ
  6. Metalhead
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    جرعت داری یه ذره بمالونش به ستون پارکینگ خونت ، اونوقت 60 میلیون از قیمتش میوفته

    پاسخ
  7. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    من عاشق این ماشینم
    یعنی آخرشه
    ته تهش هست
    انتهای صنعت خودروسازی
    ته ته ته تهش هست
    توصیف نشدنیه

    پاسخ
  8. saied
    سوابق: (827 دیدگاه) ,

    پورشه یه عجوبه تو صنعت خودرو سازیه !
    بعد فراری من پورشه رو خیلی قبول دارم .

    پاسخ
    1. امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
      سوابق: (78 دیدگاه) ,

      کاملا مخالفم
      پورشه تو همه ماشین هاش عالی هست

      پاسخ
    2. خاوری
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      داداش کاظم باید از نزدیک پورشه کاین رو لمس کنی تا فرقشو با هر شاسی بلند دیگه ای درک کنی..وقتی مدل توربوsش گاز میده روحتو تسخیر میکنه

      پاسخ
      1. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        @.F
        جناب خاوری
        حدود یک ماه یه کاین اس برادرم به عنوان ودیعه پیشم گذاشته بود دستم بود
        خب 911 که رویایی ترین و تا حدی نماد پورشست
        ولی من فکر میکردم پانامرا بعد از 911 بهترینه پورشست
        ولی بعد از لمسش متوجه شدم که دلیل اینکه پر فروش ترین ماشین پورشست چیه
        و البته کاین بهترین و متعادل ترین مدل پورشه در ایران
        واقعا چیز دیگه ای هستش
        من ماشین زیاد داشتم
        از سراتو کوپ و ولوستر تا سورنتو و gt86
        و لندکروزر هم سوار شدم
        ولی کاین……

        پاسخ
        1. نیهاش آنتونیو تابارز
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          چرا دیس میدین اخه؟ چون پورشه سوار شده؟
          من خودم سوار نشدم ولی برام افتخاره که دوستم بهترین ماشین هارو سوار بشه.دوستم خوشحال باشه،انگار من خوشحالم و بالعکس.موضوع توی دنیای مجازی و واقعی هیچ فرقی نداره.

        2. sadegh
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          پدال جان باید یه بخش به سایت اضافه کنی با عنوان “تحت تعقیبان دیس” هر کی بی مورد دیس زد باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیره

          من نمیدونم این چه کاری؟؟ حالا تو یه سری مسائل “دیس و لایک” نشون دهنده مخالف و موافق بودنه. الان اینا که دیس زدن دقیقا با چیه زواندا جان مخالفن؟؟!! اینکه کاین سوار شده!!
          خب داره تجربیاتش رو به اشتراک میذاره، یعنی آدمم اینقد حسود و نچسب؟؟!!

        3. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          @.F
          شاهین و صادق عزیز
          از حسن نیتتون سپاسگزارم
          و همین طور از همنوع دوستی شما
          این حس این روزا کمتر تو مردم ایران پیدا میشه
          براتون ارزوی بهترین هارو میکنم
          البته ممنون از کسانی که دیسلایک دادن
          بخاطر توجه به کامنتم
          نظره همه برام محترم و ارزشمنده
          درود بر تمام کاربران پدال

        4. Erfan
          سوابق: (3 دیدگاه) ,

          داداش
          گفتی gt86 و تجربه کردی میگی چطور بود ؟

  9. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    بله ماشین وق العاده مناسبی برای شب اول عروسی هست

    پاسخ
    1. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      توفیقی جان من حسرت به دل موندم وقتی پدال یه تیتر میزاره شما راجب اون تیتر صحبت کنی!!!!!!!!!

      پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آخر ماشین دنیاست

    اینجا چه خبر است؟
    شما هیچ وقت نمی توانید بین اکسیژن و آب یکی را انتخاب کنید. نه به این خاطر که جفتشان حیاتی هستند. نه. بیشتر به این خاطر که نمی شود گفت کدام یک مهم تر هستند. نمی شود گفت کدام یک بهتر هستند. کدام یک به درد بخورتر هستند. واقعاً نمی شود. اینکه بگویید پورشه بهتر است یا مرسدس بنز، درست حکایت همین داستان است. قضیه وقتی بدتر می شود که بپرسیم پانامرا بهتر است یا سی ال اس؟ خداوکیلی این جماعتی که می گویند: خُب سلیقه ای است، هر کسی یک مدل را دوست دارد، ببخشید ببخشید خیلی اشتباه می کنند. یعنی اگر به یک طرفدار پورشه دو دستی بیاییم یک CLS بدهیم، طرف می گوید نه نمی خواهم؟ نه. من به برند آبا و اجدادیم خیانت نمی کنم؟ نه. یا پورشه یا مرگ؟ حاضرم سوار گاری شوم ولی پشت فرمانش نروم؟ نخیر از این حرف ها نیست. شما سوئیچ CLS را که نشان بدهی با حرکات موزون، سینه خیز، ملق زنان و با چند پشتک وارو، وارد عمل می شود. این وسواسی های بنزباز هم الکی ژست تعصبی به خودشان نگیرند. همچینی که یک پانامرا از بغلشان رد می شود، آب دهنی قورت می دهند و ضعفی سرتاسر وجودشان را فرا می گیرد که بیا و ببین! اساتیدی که افاضه فضل می کنند: مرسدس بنز یعنی همه چیز، وقتی روی صندلی چرم دست دوز پانامرا قرار می گیرند، کلاً آن «همه چیز» را به سه قِران خواهند فروخت.

    وقتی 911 چهاردرب می شود
    می دانید پانامرا چیست؟ پانامرا یک سری دکمه و آپشن است که یک خودرو به آن چسبیده شده است. اگر جا داشت، پورشه داخل باک هم یکی دو دکمه کنترلی می گذاشت. همین بس که روی آینه اش به اندازه کل کنسول زانتیا دکمه و نمایشگر دارد. کدام خودرو را دیده اید که سیستم کنترل آلایندگی داشته باشد؟ اصلاً این روزها به هر کی بگویی آلایندگی ماشینت چقدر است، سوسول خطابت می کند. کدام خودرو را دیده اید که صدای اگزوزهایش الکترونیکی کنترل شود. کدام خودرو را دیده اید که برخی سیستم های الکترونیکی اش را خودش تعمیر کند. والا هواپیماها هم چنین چیزی ندارند.باد تایرهای پورشه پانامرا با توجه به شرایط آب و هوایی و دما خود به خود کم و زیاد می شود. سیستم تعلیقش پستی و بلندی را تشخیص می دهد. ترمزهای 2 دیسکه 6 پیستونه با هشداردهنده داغ شدن را چه می گویید؟ اینکه بعضی خودروها بال عقب برقی دارند، چیز عجیبی نیست. اما اینکه خودرویی بال عقبش در دو جهت حرکت کند عجیب است. همه شیشه های پانامرا از جنس دافع آب ساخته شده اند تا راننده محترم اندکی در مشاهده اش اختلال ایجاد نشود.از روی کنسول می شود تعیین کرد هر کدام از شیشه ها چقدر باز شوند. حتی می شود تعیین کرد که درب صندوق عقب چقدر بالا بپرد. آینه بغل های آن در روزهای آفتابی خود به خود کدر می شوند. پانامراها دو نوع صدای بوق دارند.حتی روی خودروهای مدرن هم حضور یک خروجی برق به زور دیده می شود ولی روی این پورشه 4 خروجی برق 12 ولت نصب شده است. در تعریف کارایی چراغ های آن آمده است که نور را مثل رنگ روی جاده می پاشد. می شود تعیین کرد که نور داخل کابین چقدر و چطور باشد. خیلی ها دوست ندارند وقتی حرکت می کنند نوری در اتاق باشد ولی پورشه با تعبیه نورهای موضعی آرام بخش نظر این خیلی ها را عوض کرده است.

    وقتی هنر حرف می زند
    کسی که میلیون ها دلار می دهد و یک تابلوی ونگوک می خرد، قرار نیست مفهوم اثر را بفهمد. آن را نمی خرد که تحلیلش کند. زیر ذره بین ببرد. آن را می خرد که از هنر خالص لذت ببرد. خریدار چنین مرسدسی، شاید هم خودش نداند ولی یکی از کلکسیونرهای آثار هنری است.سواری با سی ال اس واقعیت ندارد. یک رویاست. هرکس پشتش می نشیند از آن به بعد حرف نمی زند. نه اینکه نخواهد، نمی تواند. شاید مرسدسی ها از تولید چنین چیزی پشیمان باشند. آدم که یاقوت های کمیاب را در اختیار همه قرار نمی دهد. هنرنمایی با سیستم کنترل کشش مستقل روی هر چهار چرخ آغاز می شود. سپس به فرمانی می رسیم که همچون یک سرباز صفر مرخصی واجب، حرف فرمانده اش را گوش می کند. وقتی پشت فرمان CLS قرار می گیرید انگار یک کسی مغز شما را می خواند و بعد به همه مکانیزم های خودرو می گوید. به محض اینکه سرعتتان در آستانه بیشتر شدن باشد، بدون آنکه بفهمید، همه چیز از یک کالسکه سلطنتی به یک جنگنده خشن تبدیل می شود. مرسدس بنز مدعی است اولین چراغ های هوشمند تمام LED را برای CLS طراحی کرده است. چیدمان روی کنسول دقیقاً طوری طراحی شده است که راننده با گرفتن فرمان در حالت ساعت 10 و 10 دقیقه روی همه چیز تسلط دارد.درون کابین باز هم قصه زیبای به هم رسیدن چوب گردو و چرم گاومیش را می بینیم. نورهای پنهانی که زیر داشبورد و لبه های برجسته قرار گرفته اند به طرز باورنکردنی دل فریب هستند. می گویند صدای باز و بسته شدن سان روف این خودرو اعتیادآور است. می گویند با نصب حسگرهای چهار جهته هیچ نقطه کوری در خودرو وجود ندارد. گویی سوار بر یک گوی شیشه ای شده باشی. می گویند دیگر مرسدس بنز از واژه هوشمند برای این CLS استفاده نکرده است. صفت «هوشمندی» نمی تواند نبوغ این محصول را توصیف کند.
    و……….

    کپی ازانجمن تیونینگ تاک به نقل از هفته نامه دنیای خورد

    پاسخ
    1. خاوری
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      ممنون از نوشته ت..بسیارزیبا بود ..اگه کپی کردی اگه خودت نوشتی یادآوری خوبی بود

      پاسخ
    2. امید
      سوابق: (1324 دیدگاه) ,

      قشنگ بود محمد جان امیدوارم بیشتر تو پدال ببینم نظراتت رو

      پاسخ
      1. نیهاش آنتونیو تابارز
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        محمد عزیز.خیلی نوشته ی جالبی بود،دستت درد نکنه.
        بند اول نوشته که فوق العاده بود،فوق العاده.

        پاسخ
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . کاشکی اخرش رو هم مینوشتی ….

      چون من مطلب کامل ان را خواندم .

      کفه ی بنز در این ترازو سنگین تر بود .

      پاسخ
  11. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    از دست این چینیا
    حالا خوبه 50 سانت بیشتر قد ندارن (:

    پاسخ
    1. امید
      سوابق: (1324 دیدگاه) ,

      سلام فرهاد جان اینجام بهشت گاریهاس گاریهای مونتاژ چینی مونتاژ نمیدونم چی چی و در کل بهشت گاریست

      پاسخ
  12. mahdi
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    دورود
    پانامرای 2014 فوق العادست
    فقط ایکاش طول این ماشین رو افزایش نمیدادند
    و یه طراحی با مدل صندوق دار رو اجرا میکردند تا ببینیم چی از آب درمیاد
    اما در کل بعد از بنز کلاس S بهترین سدان پورشه پانامرای توربو هست
    3.3 ثانیه برای رسیدن به 100 فوق العادست اونم یه مدل سدان لوکس
    عالیه
    به هر حال یه آلمانی تمام عیاره
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    پاسخ
  13. aref
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    مصرفش بالاست وگرنه 206 مو میفروختم یکی از اینا میخریدم. چی بود اسمش؟

    پاسخ
  14. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    پورشه پانامرا عالیه ای کاش با شرایط قسطی میفروختنش اونم بدون تعرفه و از این جور چرتو پرتا احتمالا تا اخر عمرمون باید قسطش رو بدیم

    پاسخ
  15. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    یه ماشین سدان و اسپرته تمام عیار
    داخلش خیلی خوشگله
    من عشق اون دکمه های وسط دو صندلی عقبو دارم
    وای چه حالی میده اونجا بشینی

    پاسخ
  16. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    از لحاظ فنی هم عالیه
    به نسبت قدرت و وزنش شتابش عالیه
    حیف که آدم نمی تونه با اینا توی خیابون گاز بده آخه یه خط برداره 10 میلیون از قیمتش میوفته

    پاسخ
    1. نیهاش آنتونیو تابارز
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      داداش اونی که 800 تومن پول اینو میده،اگه خط هم روش بیفته،میفروشه یکی دیگه میگیره!
      منو نیگا نکن که لنگ 2 لیتر بنزینم!اینا گاز هم میدن،کیفشو هم میبرن.

      پاسخ
      1. PEUGEOT
        سوابق: (997 دیدگاه) ,

        آره راست میگی البته خیلی هاشون برای باباشونه که اگه ماشین یه جایی بخوره باباهه پدر آدمو درمیاره

        پاسخ
    2. داریوش. فقط پراید.فقط سینه قبرستون
      سوابق: (93 دیدگاه) ,

      مطمئن باش اینا به خط افتادن و تصادف ماشینشون فکر نمیکنن.ماهی 10 میلیارد درامد دارن خیلی هاشون.خریدن ماشین یک میلیاردی براشون مثل خریدن جوراب میمونه.

      پاسخ
  17. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    این دیگه آخرشه
    یه سدان اسپرت که شتابش از بعضی سوپر ماشینا بیشتره یا در حد اوناس

    پاسخ
  18. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    پورشه تو هر سگمنت ، یک تعریف جدید از خودرو کرد.

    خوشحالم که میبینم همه پی بردن به توانایی پورشه و حتی نظر بعضی ها 180 درجه تغییر کرده!!!

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      نظر ها کلا تغییر میکنه .

      پاسخ
  19. saied
    سوابق: (827 دیدگاه) ,

    دوسش دارم 🙁 ولی چه فایده ! کسایی که لیاقتشو دارن حالشو میبرن !

    پاسخ
  20. محمد
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    دوستان عزیز ممنون لطف دارید الخصوص آقایان خاوری امید و نیهاش آنتونیو تابارز
    و….
    همونطور که پایین متن نوشتم این متن کپی از انجمن تیونینگ تاک وهفته نامه خودرو برداشتم
    به نظرم جالب اومد گفتم اینجا هم بزارم.

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      محد کاشکی کاملشو منوشتی .

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.