تجربهٔ رانندگی با پورشه ماکان اس

ماکان، جدیدترین عضو خانواده پورشه، مدلی کوچک‌تر و در سطحی پائین‌تر نسبت به کاین است. پورشه ماکان بر روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن شکل گرفته که آئودی Q5 هم روی آن ساخته شده است. ماکان برای رودررویی مستقیم مقابل کراس اوورهای لوکسی از قبیل BMW X3، مرسدس بنز GLK و هم‌چنین پسرعمویش آئودی SQ5 در بازار حضور دارد.

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

قیمت:

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که قیمت انواع مختلف پورشه نسبت به کلاسی که در آن قرار دارند کمی گران‌تر است. شروع قیمت پورشه ماکان اس 50,980 دلار است که شامل هزینه تحویل در مقصد هم می‌شود.

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

ماکان S مورد تست 57,740 دلار قیمت داشت. و تنها امکانات اضافه شده به آن نسبت به مدل استاندارد، INFOTAINMENT PACKAGE بود که شامل این موارد می‌شود: سقف پانورامیک، صندلی‌های گرم شونده، رنگ بدنه سفارشی و سیستم کمک پارک. حتی با سفارش این پکیج هم چراغ‌های LED جلو را به دست نمی‌آورید و هم چنان برای سیستم روشنایی روز از چراغ‌های هالوژنی استفاده شده است. همین امکاناتی هم که این ماشین دارد کفایت می‌کند اما از یک کراس اوور 57,000 دلاری بیشتر از این‌ها انتظار می‌رود.

انجین های توربوشارژ و گیربکس دوکلاچه

پورشه ماکان را می‌توان با دو نوع پیشرانه 6 سیلندر سفارش داد. اولی با حجم 3 لیتر و دیگری با حجم 3.6 لیتر که هردو از توربوشارژر به‌عنوان پرخوران بهره می‌برند اما در نام‌گذاری فقط مدل 3.6 لیتری پسوند توربو را یدک می‌کشد و مدل 3 لیتری با نام ماکان S نام‌گذاری شده است.

2015 Porsche Macan S engine
2015 Porsche Macan S engine

موتور 3 لیتری پورشه ماکان، قادر به تولید 340 اسب بخار قدرت و 339 پوند-فیت (460 نیوتون متر) گشتاور است. با این مشخصات می‌توان در مدت 5.2 ثانیه از 0 به 96 کیلومتر بر ساعت رسید. و اگر پکیج اسپرت CHRONO را سفارش دهید، این زمان به 5 ثانیه تقلیل پیدا می‌کند. این شتاب فوق‌العاده برای یک کراس اوور، علاوه بر پیشرانه تازه نفس یک دلیل دیگر هم دارد: “گیربکس 2 کلاچه PDK ”
برخلاف برادر بزرگ‌تر یعنی پورشه کاین و هم‌چنین بسیاری از رقبا این مدل از گیربکس دوکلاچه برای انتقال قدرت از موتور به دیفرانسیل استفاده می‌کند. شیفترهای تعویض دنده از پشت فرمان هم در این مدل تدارک دیده شده است. این گیربکس تعویض دنده‌های واقعاً سریع و بی‌نقصی انجام می‌دهد به نحوی که اولین کراس اووری بود که مایل بودیم به‌جای حالت اتوماتیک گیربکس از تعویض‌کننده‌های پشت فرمان دنده‌ها را عوض کنیم.

سواری:

رانندگی با ماکان S به کمک سیستم تعلیق نرم، برخلاف ذات پورشه، بیشتر راحت احساس می‌شود تا اسپرت، فریب ترمزهای 6 پیستونه و تایرهای چسبنده را هم نباید خورد. ماکان دقیقاً برای سواری دادن نرم، راحت و آرمش بخش ساخته شده است. با یقین می‌توان گفت ماکان S وقتی به بزرگراه پا می‌گذارد به یکی از راحت‌ترین کراس اوورهای موجود تبدیل می‌شود.

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

علاوه بر سیستم تعلیق نرم، ماکان قسمت اعظمی از این سواری راحت را مدیون تایرهای دیواره بلند خودش است. به یاری این تایرها، می‌توان با این خودرو سر پیچ‌های با اعتماد به نفس رانندگی کرد.

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

طراحی داخلی:

در داخل کابین، ماکان از همان زبان طراحی برادران بزرگ‌تر خود یعنی پانامرا و کاین سود می‌برد. در روزگاری که بنز و ب‌ام‌و سعی دارند تمام تنظیمات داخلی را به ترتیب به سیستم‌های command و I drive بسپارند، پورشه در مدل ماکان برای هر عملی کلید مخصوص آن را کار گذاشته است. تعداد نزدیک به 30 کلید روی کنسول میانی و در اطراف و کناره‌ها به انجام وظیفه می‌پردازند. تمام مدل‌های پورشه ماکان به طور استاندارد از یک مانیتور مرکزی 7 اینچی لمسی به همراه سیستم ناوبری بهره می‌برند. سیستم صوتی استاندارد این خودرو هم ساخت Bose و بسیار قوی است و در همکاری با 14 عدد اسپیکر، 545 وات صدای خروجی را داخل کابین پخش می‌کند. اگر این سیستم صوتی استاندارد راضی‌تان نکرد می‌توان سیستم صوتی قوی‌تر Burmester را به قیمت 2,428 دلار سفارش داد. اگر مایل به داشتن دی‌وی‌دی چنجر 6 تایی هم بودید باید 299 دلار دیگر بپردازید. تلویزیون دیجیتال هم به‌صورت سفارشی 744 دلار قیمت دارد.

2015 Porsche Macan S Interior
2015 Porsche Macan S Interior

از نظر فضای داخلی هم این ماشین جای پای زیادی ندارد ولی طوری نیست که در آن احساس راحتی نکنید. صندلی‌های عقب هم اگر برای بزرگ‌سالان چندان جادار نباشد در عوض برای کودکان جایی بسیار دنج و راحت است. مسافرت کردن با این ماشین با وجود سواری راحت و سقف پانوراما بسیار خوشایند است.

2015 Porsche Macan S Interior
2015 Porsche Macan S Interior
2015 Porsche Macan S Interior
2015 Porsche Macan S Interior
2015 Porsche Macan S Interior
2015 Porsche Macan S Interior

مصرف سوخت:

در حالت رانندگی عادی و با تمرکز بیشتر روی رانندگی اقتصادی به‌جای رانندگی عجولانه، این پورشه 1,800 کیلوگرمی در شهر به ازای یک گالن سوخت 17 مایل. (13.9 لیتر در صد کیلومتر) در بزرگراه به ازای یک گالن سوخت 23 مایل (10.3 لیتر در صد کیلومتر) می‌پیماید.

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

مشخصات و حجم موتور سه لیتر، 6 سیلندر وی شکل به همراه توربوشارژر
قدرت موتور (اسب بخار) 340
گشتاور (نیوتون متر) 460
قیمت استاندارد (دلار) 50.980
قیمت در تست (دلار) 57.740
شتاب صفر تا 60 مایل (ثانیه) 5.2

درباره نویسنده

تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

50 دیدگاه

  1. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    خیلی عالیه ولی کوچک به نظر میرسه نسبت به X3.

    پاسخ
    1. saeed.shariati
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      بچه ها ببخشید کامنت بی ربطه
      الان داشتم اخبار گوش میدادم خبرنگاره از وزیر صنعت و معدن پرسید کیفیت خودروهای داخلی چطوره?گف خوبه،استاندارده هرکی هم میگه بده فنی نیس
      بیا ببین با کیا شدیم ۷۵ میلیون نفر خدایا این دنیامون که بخیر نشد عاقبتمون رو بخیر کن

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل "Amir"
        "Amir"
        سوابق: (447 دیدگاه) ,

        پشتش ي كم خاليه،از نظر طراحي ميگم،اگر اينو فاكتور بگيريم هيچي كم نداره

        پاسخ
    2. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      زیاد چنگی به دل نمیزنه ولی سلطان کیفیت هست.مطمئنا

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل پوری پوریا
        پوری پوریا
        سوابق: (322 دیدگاه) ,

        چنگی به دل نمیزنه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! 😐
        پس پراید چیه دیگه!!
        این حرف بود تو زدی؟؟!!!

        پاسخ
        1. MAFIA
          سوابق: (435 دیدگاه) ,

          پوری بیش از اندازه سادست در ضمن مگه من اسمی از پراید بردم!!!؟؟؟

    3. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      تودوزی کرم رنگ این پورشه منو جذب خودش میکنه ولی طراحی ظاهری ساده دلمو میشکنه.

      پاسخ
  2. ammar
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    یه نظر سنجی
    پورشه ماکان ++++ like
    ب ام وه x3____ ,
    Dislike

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ali
      Ali
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      پورشه رو دوس دارم
      نمی دونم برا ظاهر بی ام و رای بدم
      یا برای جلوی پورشه رای ندم یا برای موتور و … رای بدم .
      چی گفتم؟؟؟!!!

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    من که تا حالا سوار پورشه نشدم ولی شنیدم وقتی باهاش رانندگی می کنی یه حس عجیبی بهت دست می ده سواری که بهت می ده عالیه
    انشاالله هممون یه روز سوار می شیم

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل احمدرضا
    احمدرضا
    سوابق: (394 دیدگاه) ,

    من x3 رو ترجیح میدم چون طرفدار ب ام و هستم .
    ولی درباره ی این هم باید بگم که ماشین خییلی قشنگیه صندوقش هم فضای زیادی داره مثل شرکت های دیگه با خم کردن صندلی عقب گول نزده ولی ازیک چیزیش خوشم نمیاد اونم تعداد زیاد دکمه های کنار دنده. باسپاس و بدرود.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل علی آهنگر
    علی آهنگر
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    مگه این همون نیس که تو ایران 1 میلیارد قیمتشه ؟
    پس چرا هرچی 50.000 دلار رو در 3200 تومن ضرب میکنم نمیشه 1 میلیارد ؟
    😀

    پاسخ
    1. ياكان
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      گشتيم نبود، نگرد نيست! ماشين حساباي ماها خرابه برادر من! يعني ميگي دارن به ماها دروغ ميگن؟ استغفرالله. توبه كن

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل علی آهنگر
    علی آهنگر
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    از اون بالا به این عکس نگاه کنید
    2015 Porsche Macan S engine
    کیفیت و دقت یعنی این اطراف باطری کاملا با لاستیک پوشیده شده
    حالا پراید اصلا باطری که همیشه سوکتاش زنگ میزنه که هیچی
    توی بارون بخاری رو روشن کن با دور تند یهو از دریچه بخاری آب میپاشه تو کابین

    پاسخ
  7. Frankenstein
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    چرا اینقدر شبیه کاین هستش؟؟؟

    اینقدر شباهت و اینقدر اختلاف قیمت………….

    بعد مصرف سوخت یه کم زیاد….

    پاسخ
  8. mohsen
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    قیمت پایه این پورشه 50980 دلار که این قیمت شامل هزینه تحویل در محل هم میشود.
    یعنی قیمتش به پول ما میشه 165 میلیون تومن یعنی قیمت یه اسپورتیج در اینجا. حالا اگه بتونه بیاد ایران که قیمتش سز به فلک میکشه.
    عدالت را میبینید؟؟؟؟
    حق مردمی که انقلاب کردند و 8 سال جنگیدن اینه؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      کلا از 36 میلیون نفر ایرانی حدودا!! و نه دقیق ! حدودا هشتصد هزار نفر فقط و فقط هشتصد هزار تا جتگیدند!! در برابر حدود 3 میلیون بعثی حرومی!! حالا همه سهم خواه شدند از جنگ و انقلاب! و ما از معیار های انقلابمون داریم بدجور فاصله میگیریم قرار نبود اینطوری شه!

      پاسخ
  9. MAFIA
    سوابق: (435 دیدگاه) ,

    پورشه فقط 911 و 918 و پانامرا
    بقیه برن سطل آشغال

    پاسخ
    1. Ferrari fan
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      بقیه برن سطل آشقال؟؟اتفاقا بقیه همون سود شرکت رو به وجود میارن که برای تولید اینا بودجه باشه!

      پاسخ
    2. Frankenstein
      سوابق: (77 دیدگاه) ,

      میشه یه دلیل برای بد بودن پورشه کاین بیاری؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
    3. امیر
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      دادا سطل آشغال شما خیلی با ارزشه. توش کاین کیمن باکستر و … میذارین
      بگو جاش کجاست بچه ها برن یه حالی باهش بکنن

      پاسخ
      1. MAFIA
        سوابق: (435 دیدگاه) ,

        عزیزان من بچه های گل سایت پدال منظورم از رفتن بقیه به سطل آشغال اینه که ماشین کاملی به نظر نمیان توشون قدرت خریدار بیش تر مورد توجه قرار گرفته تا کیفیت برتر مثلا 911 محصول استراتژیک پورشه هست و پورشه برای بهترین بودنش هر کاری از دستش برمیاد میکنه ولی باکستر رو برا کم درآمدا و کیمن رو هم کرده گوجه فرنگی بین 911 و باکستر.

        من دوست دارم یه محصول کامل کامل باشه نه این که به خاطر قیمتش از امکاناتش کم شه

        پاسخ
        1. ياكان
          سوابق: (74 دیدگاه) ,

          والا ماها كه بايد خواب همچين ماشيناي ناكامليو ببينميم! مگه چقد ماشي كامل تو مملكت داريم كه اين اسم ناكامل گرفته؟

    4. tadano
      سوابق: (159 دیدگاه) ,

      هنوزم ازت خوشم میاد. وقت کردی چند تا مطلب بدرد بخور ترجمه کن ( بی زحمت ).

      پاسخ
  10. Ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    برای من جای سوال هست که چرا MG3 که با دلار 3250 تومان نهایتا 25 میلیون تومان میشه و عوارض رو هم اگر 50% در نظر بگیریم و آن هم با دلار 3250 تومان (که همه میدونن دولت عوارض رو بادلار 2650 تومان از اینا میگیره ولی با مردم بیچاره 3250 تومان حساب میکنن که واقعا عین کلاهبرداری هستش و تعزیرات متاسفانه کاری نمیکنه یا اگر هم بکنه چند میلیون جریمه میکنه و دوباره روز از نو روزی از نو) مجموعا به 39 میلیون نمیرسه و با هزینه خودرو اوراق نمودن هم به 43 میلیون نمیرسه و با احتساب 20% سود نباید بالای 501 میلیون بره داره 73 میلیون تومان پای مردم حساب میکنند
    لازم بذکر هست که تازه پول خودرو رو توی پیش فروش از مردم میگیرن و با پول من و شما میرن این ماشین رو میخرن و وارد میکنند و با کلی سود و دوز و کلک به من و شما میفرشند
    بخدا یکی از ظلم ها همین هست که داره سر به آسمان میزنه ولی گوشی شنوا نیست چون سودش برای خیلی ها زیاده و اگه کسی هم حرفی بزنه خائن محسوب میشه

    پاسخ
  11. امیر علما
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    والا توی طراحی داخلی من طرفدار سبک پورشه هستم یعنی بیشتر بادکمه اونم ازنوع شیک باکیفیتش حال میکنم تا باسیستم های تاچ و انواع کامند اینترفیس ها. بیدلیل هم نمیگم کارکردن با اونا مثل کارکردن با موبایل لمسی و دکمه ایه که توی لمسی حتما باید صفحه ببینی ولی قبلیا حتی بدون دیدن میشد بالمس دکمه ها یه پیام کامل نوشت. توی سیستم ماشین جدید حواس راننده پرت میکنه و نمیشه کامل حواست به جاده باشه. بسته به مدل ماشین فرق میکنه ولی توی بعضی ها اگه صفحه نمایش مرکزی از کاربیوفته امکان دسترسی به خیلی از قابلیت ها از دست میره
    باسیستم مبتنی بر دکمه بدون حواس پرتی و با لمس میشه همه کار کرد
    دوستانی که مثلا پانامرا و ۷۵۰li سوار شدن و قیاس کردن منظورم کامل متوجه میشن. توی بی ام و یه شاگرد شوفر علاوه بر شوفر باشه بهتر ولی پانامرا با یه مدت استفاده و حفظ موقعیت دکمه ها کامل ملکه ذهن میشه و راحتر و لذت بخش تره. بنز s رو نمیدون چطوره.
    بنظر میاد مزدا3 جدیدهم همینطوری شده باشه برعکس نسل قبلیش که دکمه زیادی داشت

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    تو این مدل طراحی جلو شبیه به همون مدل کاین هست. این ماشین قدرت و گشتاور مناسبی به توجه به ابعاد و وزنش داره. استفاده از گشتاور بیشتر از قدرت این معنی رو میده که پورشه میخواسته یه SUV چابک و با هندلينگ بالا تولید کنه. داخل ماشین هم بسیار لوکس و راحته. ولی با توجه به امکانات و مشخصات کلی یه ذره گرونه!! ولی هر چی باشه پورشه ست دیگه 😉 باید منتظر پکیج های اسپرت برای این مدل بود!

    پاسخ
  13. امیر علما
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    منطقه آزاد ماشین آمریکایی زیاد داره کرایسلر 300 جدید سوارشین گرمکن پرده ماشین هم وابسته به سیستم کامند و مانیتوره
    فکر کن داری صبح سرما عجله داری بری سرکار بعد گرمکن میخوای با سیستم ورمیری حواست پرت میشه فرعی اصلی میشه الفاتحه.
    حالا برو صف خسارت بیمه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فرید
      فرید
      سوابق: (788 دیدگاه) ,

      جاااااااااااااااااااااااااااااااان ???????????????????? 😀

      پاسخ
    2. saeed
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      برو پیش چشم پژشک یا شایدم اصلا لکسوس rx350 ندیدی اصلا تا حالا سوار ماشین شدی…پناه بر خدا بعضیا دیگه واقعا….

      پاسخ
  14. تصویر پروفایل BMW4ever
    BMW4ever
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    بابا دمت گرم برادر تو چه شکلی این رو شبیه rx می دونی

    پاسخ
  15. omid
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    در سبک سیام خود با تجربه بسار کم اما اولین یا دومی قلم داد میشه تنها ایراد که بهش واره همین قضیه قیمت عجیبشه اونم بخاطر کیفیت ساخت که کل کارخانجات پورشه با کیفت بالا قطعه تولید می کنن.

    پاسخ
  16. ammarahmadi
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    عالیه پورشه کارشو درست و اصولی انجام میده.

    پاسخ
  17. سام
    سوابق: (778 دیدگاه) ,

    با سلام

    مطلب بسیار جالبی بود. با سپاس از فرید عزیز.

    پاسخ
  18. sina
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    چراغای عقبش دقیقا مثل Gt بنز هستش ولی کلا قیافه ی همه ی مدلای پورشه بیش از حد تکراری و یکنواخت شده

    پاسخ
  19. امیرحسین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    پورشه واقعا برتر از خیلی ماشینهای هم تراز خودشه. یکبار که با پورشه سواری کنید معنی کیفیت و لذت رانندگی اش از یادتون نمیره. ماکان هم قطعا وقتی بیاد تهران نظرهای زیادی به خودش جذب میکنه. فقط حیف که بجای صدوپنجاه میلیون باید یک میلیارد تومن بابتش پرداخت…….

    پاسخ
  20. ارشیا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من گاری به نظرات بقیه ندارم اما بهتره بگم که همچین ماشینی با همچین وزنی و همچین شتابی بی نظیره من خودم کاین رو سوار شدم صدای اگزوزش اونقد به ادم لذت میده گه میخوای 200 تا بری حالا امکانات بی نظیرش به کنار.ما یه دونه مدل اس رو سفارش دادیم چون مدل اس دیزلی هست که حجم موتورش کمتره و بهتر راه میره بنظر من این ماشین با قیمت 500 میلیون که هم قیمت بی ام و سری 5 و لکسوس ار ایکس هست بهترین گزینه هست .یه چیزی تو ماشین خیلی مهمه و اون قیافه ماشینه پورشه با تولید کاین نشون داد که یه شاسی بلند هم میتونه زیبا و اسپرت باشه.در طراحی و ساخت ماکان هم از 918 و کاین و پانامرا و 911 الهام گرفته شده و شعارشون اینه که رویایی از چند رویا .تازه صدای این ماشین مثل کاین نیست مثل 911 هست .بنظرم با 500 میلیون تومن نمیشه از این بهتر خرید .

    پاسخ
  21. پیمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشین اگه همینطوری بخواد بیاد قیمتش میشه 150 ملیون اگه گمرکم باشه صیسد ملیون ولی الان قیمتش 850 میلون ببینید این وسط این پونصد ملیون رو یه ماشین تو جیب کیا میره . همین طور یهویییی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.