معرفی نسخه‌های جدید پورشه پانامرا

پورشه شش مدل جدید به نسل دوم پانامرا اضافه کرده است که شامل نمونه‌های دیفرانسیل عقب، چهارچرخ محرک، فاصلهٔ محوری کشیده و مدلی بالا رده با پیشرانهٔ V8 توربوشارژ 550 اسب بخار می‌شود

پورشه به‌تازگی شش مدل جدید به نسل دوم سدان لوکس پانامرا افزوده است. دو نمونه از این مدل‌ها فاصلهٔ محوری استاندارد دارند که عبارت‌اند از پانامرا دیفرانسیل عقب و پانامرا 4 چهارچرخ محرک؛ اما چهار نسخهٔ دیگر همگی از نوع فاصله محوری کشیده هستند. این مدل‌ها شامل پانامرا 4 Executive، پانامرا 4 E-Hybrid Executive، پانامرا 4S Executive و پانامرا توربو Executive می‌شوند. این مدل‌های جدید اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه لس‌آنجلس خواهند داشت درحالی‌که شروع تحویل آن‌ها به خریداران در انگلستان از آوریل 2017 برنامه‌ریزی شده است.

porsche-panamera_executive-2017-1024-13

نسخه‌های دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک پانامرا 4 هر دو مجهز به جدیدترین پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربوی بنزینی پورشه هستند که با 330 اسب بخار قدرت، 20 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به موتور قبلی 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی دارد. این موتور جدید در خودروهای آئودی S4، S5 کوپه و S5 اسپرت‌بک نیز مورداستفاده قرار گرفته است.

porsche-panamera_executive-2017-1024-01

این موتور V6 جدید که با سرمایه‌گذاری مشترکی میان آئودی و پورشه ساخته شده است، ادعا شده که در نسخهٔ فاصله محوری استاندارد پانامرا تا 1.5 لیتر در صد کیلومتر مصرف سوخت کمتری نسبت به سلف خود دارد هرچند که هنوز آمار مصرف سوخت رسمی آن هنوز اعلام نشده است. همین موتور V6 در پانامرا 4 Executive هم وجود دارد یعنی نسخهٔ فاصله محوری کشیده که با طول کلی 5.2 متر، تا 15 سانتیمتر فاصلهٔ محوری کشیده‌تری نسبت به نسخه‌های استاندارد پانامرا دارد.

porsche-panamera_executive-2017-1024-02

porsche-panamera_executive-2017-1024-03

مدل بعدی، پانامرا 4S است که مجهز به یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توئین توربو شده که 440 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مدل بالا ردهٔ پانامرا توربو هم از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 550 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند؛ و درنهایت یک نسخهٔ هیبریدی هم با نام E-Hybrid قابل خریداری است. این مدل مجهز به یک موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی است که مجموعاً 460 اسب بخار قدرت دارند.

چهار مدل فاصله محوری کشیدهٔ پانامرا بسیار بیشتر از برادران فاصله محوری استاندارد خود مجهز شده‌اند. ازجمله تجهیزات استاندارد این مدل‌ها می‌توان به سقف پانوراما، صندلی‌های جلو و عقب برقی با گرم‌کن و سیستم تعلیق بادی تطبیقی با کنترل دامپر متغیر اشاره کرد. همچنین مدل پانامرا 4S Executive مجهز به سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب و باز و بسته شدن برقی درها شده درحالی‌که نسخهٔ پانامرا توربو Executive نیز از کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای و چراغ‌های اصلی LED با سیستم پویای نور پورشه سود می‌برد.

porsche-panamera_executive-2017-1024-0e

برای پانامراهای فاصله محوری کشیدهٔ 2017 کنسول وسط سرنشینان عقب که به‌تازگی توسعه یافته است به‌عنوان یک آپشن سفارشی ارائه می‌شود. این کنسول دارای دو میز تاشو یکپارچه بوده و به سیستم اتصال گوشی‌های هوشمند نیز مجهز است. در این کنسول مرکزی جدید، آخرین نسل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب پورشه ارائه شده است که شامل دو مانیتور-تبلت 10.1 اینچی سبک و قابل جابجایی می‌شود که در پشتی صندلی‌های جلو نصب شده‌اند.

قیمت‌گذاری تیپ‌های گوناگون پانامرای جدید از 66,386 پوند برای مدل دیفرانسیل عقب ساده آغاز شده و به 69,412 پوند برای پانامرا 4 افزایش میابد. مدل‌های بعدی شامل پانامرا 4 Executive، پانامرا E-Hybrid Executive و پانامرا 4S Executive به ترتیب 76,034 پوند، 84,838 پوند و 98,672 پوند قیمت دارند درحالی‌که نهایتاً مدل توربو Executive به‌عنوان بالاترین تیپ فعلی پانامرا با قیمت 122,480 پوند عرضه می‌شود. با توجه به گسترش وسعت مدل‌های مختلف پانامرا، این خودرو همچنان با رقبای همیشگی خود یعنی ب‌ام‌و M6 گرن‌کوپه، مرسدس بنز CLS63 AMG، آئودی RS7 و حتی آستون‌مارتین راپید روبروست که نزدیک به 20 هزار پوند قیمت بیشتری از بالاترین تیپ پورشه پانامرا دارد.

porsche-panamera_executive-2017-1024-08

منبع: AutoCar

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

22 دیدگاه

  1. 4x
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    تماشاکن تماشاکن چه بی رحمانه زیبایی.

    پاسخ
    1. Daniel
      سوابق: (278 دیدگاه) ,

      عشق شومایی که طرفدار پورشه ای.
      این فوق سوپر سدان خیلی عشقه… .

      پاسخ
  2. sina
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    با این کلا اسپرت دوست ندارم ولی اینو نمیشه دوست نداشتتتت

    تو یه لعنتی هستی پانامرا اااااااااااااااااا

    پاسخ
  3. vahid porsche
    سوابق: (243 دیدگاه) ,

    حالا دیگه بقیه ی رقبا مثل رولز و بنز و bmw باید برن بوقشونو بزنن چون من این سریعترین و پیشرفته ترین سدان فوق لوکس جهان رو با هیچی عوض نمیکنم❤❤❤❤

    پاسخ
  4. علي
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    اصلا زبونم بند میاد این خودروی زیبا و همه چی کاملو میبینم. این ماشین ی جورایی هم قلب انسان تسخیر میکنه هم مغز و هم روح . تمام ویژگیهای ی خودروی عالی رو در خودش جمع کرده. اگر روزی قسمت من بشه سوارش بشم احساس میکنم خیلی خیلی برام زیاده.
    باتچکر

    پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      همه رو خوب امدی جز یه قسمت رو که برام زیاده !!!!!!!!! یعنی چی؟همه دوستانی که تو سایت پدال میان و نظر میدن چه آلمانی باز جه ایتا……باز و چه ژا….باز وامریک….و….از ماشین خوب سر در میارن لیاقت همه این که سهله بیشتر از اینها ست برعککس یه عده از هموطنان گرامی که فرق بین پراید و …………. نمیذارن.

      پاسخ
  5. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    نمونه توربو هواکش بی نهایت ز یبا و با شکوهی داره خدایی ….
    فقط یه چیز >>> نمونه توربو اس پانامرا کو ؟؟؟؟؟؟
    تو نسل قبل 570 اسب قدرت داشت ……

    پاسخ
  6. X5
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    الان طرفدارا متعصب انگلیسی میان میگن مثلا چون قراره پلتفرمش تو نسل جدید بنتلی استفاده بشه ازش خوشمم اومده مثل تو چند خبر قبل پورشه ۹۶۰ طرف گفت چون شبیه مکلارنه ازش خوشم اومده!!!

    پاسخ
  7. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    اولی ۷۰ هزارپوند ، اخری ۱۲۳ هزار پوند!!همه هم پانامرا!
    ولی این کجا و آن کجا؟

    پاسخ
  8. سروش شیرازی
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    خدایی ام۴ گرن کوپه رقیبش نیس،حالا بگی سری 6 گرن کوپه باز یه چیزی

    پاسخ
  9. سیاوش
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    وحشتناک خوبه چه کرده پورشه
    فکر کنم دیگه دست از سر s کلاس مرسدس بردارم و برم رو پانامرا رویا پردازی کنم
    حتی “باقری” هم نمی تونه این محصول پورشه رو تحسین نکنه
    خخخخخ

    پاسخ
  10. AK_007
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    بسیار هم عالی
    دوستان ۹۱۱ یه کلاس بالاتر از اینه?
    ۹۱۸ چی?

    پاسخ
  11. احمد باقری
    سوابق: (4323 دیدگاه) ,

    این که باز همونه، البته تعجبی هم نداره، پورشه هست دیگه، فقط به موتور، هندلینگ و شتاب کار داره، نه طراحی.

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل استون مارتین
    استون مارتین
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    وجداناا جلوشو دوسست ندارم همییشه سعی کردم ازش خوشم بیاد اما نمی تونم از تکنولوژیش بگزریم طراحیشش به دلم نیست البه پورشه کار خودرشو خوب بلده از نزدیک دیدن زیباتره

    پاسخ
  13. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    سروش جان حرف دلتو بگو
    من که میدونم از پورشه متنفری ……….

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.