15 نکته فنی جالب درباره پورشه پانامرا 2017

از شاسی الکتریکی گرفته تا بال جذاب جدید، پانامرا 2017 پر از تکنولوژی‌هایی است که تجربه‌ی سواری مورد انتظار شما از یک مدل چهار درب پورشه را برآورده می‌سازد.

در این نوشتار حقایق فنی جذابی را در رابطه با خودرویی که با عرضه‌ی نسل دومش سروصدایی زیاد در محافل خودرویی پیچیده ذکر می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • فضا برای بزرگ‌سالان

2017-porsche-panamera-front-three-quarter-lead1
در این نسل شاهد فضای بیشتری برای افراد بزرگ‌سال هستیم.

  • طراحی دیفرانسیل عقب

2017-porsche-panamera-turbo-suspension-2
همه‌ی پانامراها در حال حاضر بصورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شوند اما نسخه‌ی دیفرانسیل عقب نیز در راه است. این خودرو دارای سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری چرخ‌های عقب به‌صورت سفارشی است.

  • آلومینیوم بیشتر

2017-porsche-panamera-body-frame-3
پانامرا اولین خودرویی است که در ساخت آن از معماری MSB گروه فولکس‌واگن بهره گرفته شده است. کاپوت، گلگیرهای جلو، پانل‌های جانبی بدنه و سقف از آلومینیوم ساخته شده‌اند.

  • پیشرانه‌ی 550 اسبی جدید پورشه

2017-porsche-panamera-twin-turbo-engine-4
پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو کاری جدید از سوی پورشه است. این پیشرانه سبک‌تر از نسخه‌ی 4.8 لیتری قبلی است و قدرت 550 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتون متری تولید می‌کند. توربوهایی با ویژگی توئین اسکرول نیز در قلب پیشرانه‌ی V شکل جای گرفته‌اند.

  • گیربکس PDK جدید با توانایی تحمل گشتاور بیشتر

2017-porsche-panamera-pdk-transmission-5
گیربکس 8 سرعته PDK کاملاً جدید پورشه در پانامرا 2017 ظاهر شده است. دنده‌های هفتم و هشتم برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت کاربرد بیشتری دارند. پانامرا در دنده‌ی ششم به حداکثر سرعت خود می‌رسد. این گیربکس می‌تواند تا 1000 نیوتون متر گشتاور را تحمل کند.

  • فضای محفظه‌ی بار و صندلی‌های عقبی تاشونده

2017-porsche-panamera-exhaust-exit-turbo-6
در عقب خودرو صندلی‌های تاشوی 40/20/40 با خم شدن می‌توانند فضای بار 495 لیتری پانامرا را به 1302 لیتر افزایش دهند.

  • گرفتن کمی هوا

2017-porsche-panamera-front-subframe-7
ساب فریم جلوی جدید سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر دارد. ترمزهای کربن سرامیک نیز به عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند.

  • تنها آلومینیوم نیست…

2017-porsche-panamera-aluminum-and-steel-8
ساختار پایه ترکیبی از آلومینیوم و فولاد با استحکام بالا است.

  • آن‌ها را خاموش‌کنید

2017-porsche-panamera-v-8-engine-9
پیشرانه‌ی 8 سیلندر به سیستم غیرفعال کردن سیلندرها مجهز است. این سیستم برای اولین بار در یک پورشه ظاهر می‌شود و می‌تواند دو، سه، پنج و هشت سیلندر را از مدار خارج کند. کاربری سیستم در دورهای 950 تا 3500 پیشرانه است.

  • بله دریچه‌های هوای جانبی کاربردی هستند

2017-porsche-panamera-side-vents-10
دریچه‌های کناری پانامرا برای دکور و زیبایی نیستند بلکه هوای داغ داخل چرخ‌های جلو را خارج می‌کنند.

  • بال فوق‌العاده

بال سه‌تکه‌ای پانامرا توربو برای عملکرد آئرودینامیکی کامل در سرعت‌های بالا طراحی شده است.

  • چگونگی کاهش تکان‌های بدنه در پانامرا

2017-porsche-panamera-dynamic-chassis-control-sport-system-15
سیستم اسپورت کنترل شاسی دینامیک پورشه که به‌صورت سفارشی در دسترس است دربردارنده‌ی میله‌های پایدارکننده با فعال‌کننده‌های الکترومکانیکی 48 ولتی است که در هنگام عبور از پیچ‌ها تکان‌های بدنه را کاهش می‌دهند.

  • سیستم تعلیق تنظیم شونده

2017-porsche-panamera-three-chamber-air-springs-16
فنرهای بادی سه محفظه‌ای جدید 60 درصد حجم هوای بیشتری نسبت به سیستم تعلیق بادی نسل پیشین پانامرا دارند. این فنرها می‌توانند به منظور سواری بهتر و همچنین تغییر زاویه‌ی آئرودینامیکی در سرعت‌های بالا ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش دهند.

  • 911 در برابر پانامرا: سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب

2017-porsche-panamera-rear-steer-system-17
برخلاف 911 که از فعال‌کننده‌های جدا برای هر چرخ استفاده می‌کند، سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب پانامرا از تنظیمات راند اند پینیون که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند بهره می‌برد.

  • وقتی سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب کار می‌کند

2017-porsche-panamera-rear-steer-system-turns-18
این سیستم با گردش هماهنگ چرخ‌های جلو به منظور بهبود پایداری کار می‌کند. تا سرعت 48 کیلومتر در ساعت، چرخ‌های عقب در جهتی مخالف چرخ‌های جلو و حداکثر به مقدار 2.8 درجه به منظور بهبود چسبندگی خودرو می‌چرخند.


منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

36 دیدگاه

  1. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    ایران کشور آرزوهاست… یعنی هر چیزی که می خوای واست آرزو هست و آرزو میمونه مثل سوار شدن به همین ماشین که وقتی بیاد ایران کمتر از 2 میلیارد نمیدن

    پاسخ
    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      وقتی پورشه میبینی ….
      ___________________——–
      _________________.-‘…..&…..’-.
      ________________\………………./
      _______________:…..o…..o……..;
      ______________(………(_…………)
      _______________:…………………:
      ________________/……__……..\
      _________________`-._____.-‘
      ___________________\`”””`’/
      __________________\……,…../
      _________________\_|\/\/\/..__/
      ________________(___|\/\/\//.___)
      __________________|_______|
      ___________________)_ |_ (__
      ________________(_____|_____)
      ………… *•~-.¸,.-~* *•~-.¸,.-~*………..

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
        (پهلوان مک لارن)new great britain
        سوابق: (845 دیدگاه) ,

        پادشاه نگفته بودی تا این حد هنرمندی.
        در کل خوش به حالت که طرفداره یه همچین ماشینی هستی.
        ——————-0000
        ——————-0#ا******…..
        —————=%%%%%%%///
        ——————————————&^%$$%^^^
        —————-(((*&*)(
        انصافا طرح منم قشنگه((:

        پاسخ
        1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          فداتم البته این هنر کپی و پیسته ……..
          ولی طرح تو هم خوبه باور کن خوبه یکم دیگه کار داره فقط چرا 4 تا چشم گذاشتی ؟؟؟؟

  2. علیرضا
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    مازراتی چند سال پیش رو 2 تومن میدن

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    اصلا بگیر 20 تا، تا زمانی که طراحیش درست نشده باشه، هیچ فایده ای نداره.

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3750 دیدگاه) ,

        .
        بی تناسب ترین نظراتی که میشه در پدال گذاشت.
        مرسی که یه مدت نبودی !!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3750 دیدگاه) ,

          .
          شما فکر میکنی ما از قیافه ی پورشه بدمون میاد زورکی به به و چه چه میکنیم.
          .
          باور کن من و خیلی از دوستام عاشق قیافشیم.

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3750 دیدگاه) ,

          نمیدونم به چه منطقی باید با شما حرف بزنم.

    1. دومینو
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      عمو 🙂 کسی پولشو نداره بخره

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل Daniel
    Daniel
    سوابق: (278 دیدگاه) ,

    اسطوره تکنولوژی
    خالق 911 افسانه ای
    خالق یکی از برترین هایپرکارهای کره خاکی یعنی 918
    خالق فوق سوپر سدان اسپرت یعنی پانامرا
    قهرمان مسابقات
    دیگه چی بگم. هرچی بگم کم گفتم.
    آقای فردیناند پورشه :
    کل جامعه خودرو سازی به خودت و شرکتت مدیونن…
    اینا حرفای دلم بود. قصدم کم شمردن ارزشای شرکت های دیگه نیست.
    باید به تمام شرکت هایی که به نو آوری و رضایت مشتری اهمیت میدن احترام گذاشت و من هم سعی کردم این کار و به درستی برای یکی از این شرکت ها یعنی شرکت بزرگ پورشه انجام بدم.
    با تشکر… .

    پاسخ
    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      عزیزی عزیز

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Daniel
        Daniel
        سوابق: (278 دیدگاه) ,

        حرف نداری میدونی چرا؟
        چون عزیزی
        عزییییییز… .

        پاسخ
  5. دومینو
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    تو کف فرمان پذیری چرخای عقبشم ..بنظرم سیستم اسپرت کنترل شاسیش اضافی نیست اگه پولشو داشته باشم حتما سفارش میدم

    پاسخ
  6. دومینو
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    از سیستم تعلیق بادی استفاده میکنه باید نرم باشه

    پاسخ
  7. علي
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    بنده فکر میکردم تا قبل از اینکه مرسدس s جدید رونمایی بشه ماشین رویاهای من باشه ولی از وقتی پورشه پانامرای جدید این شاهکارو ارائه داد دیگه حرفی برای گفتن باقی نذاشته و من هیچ بهونه ایی نمیتونم بگیرم. البته برای ماشین مورد علاقه قبلیم هم خیلی احترام قائل هستم. واقعا ماشینهایی به مانند سری ٧ جدید bmw , مرسدس s جدید و پورشه پانامرای جدید با توجه به قیمت مناسب و کیفیت ساخت بالا و همچنین هماهنگی استفاده از (((های تکنولوژی )))های روز جهان در آنها قابل ستایش و تحسین هستن. حیف پول بابت ماشینهای کوپه (دو در) آدم صرف کنه تا اینجور خودروها هست.(البته این نظر شخصی من هست).
    با تچکر فراوان

    پاسخ
  8. سينا
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    یه چیزی میگم دیسلایک ندین انصافن
    قبول دارین استایل مگان یه خورده شبیه پورشه است ؟! یا من این حسو دارم!؟

    پاسخ
    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      سینا داش این حسو یه جا پنهان کن یه وقت به گوش مسئولین میرسه اون وقت آلمان هم تحریممون میکنه جان تو ……
      آخه داشم کجای استایل مگان Fast-back

      پاسخ
  9. hamid_hk
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    به نظرتون طراحان ماشین نکته های فنی جدید رو همیشه رند انتخاب می کنن یا وب سایت ها؟

    پاسخ
  10. ناصر
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    به چه درد ما میخوره؟؟؟؟؟
    توی این مملکت رنو کپچر 120 تومنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ما فقط باید افسوس بخوریم.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3141 دیدگاه) ,

      حداقلش چیزی به دانسته هامون اضافه میشه. دونستن بهتر از عدم آگاهی هستش نه؟ 🙂

      پاسخ
  11. سوشارشیدی ford
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا حالم بهم میخوره از قیافه پورشه لامصب این المانیا همه چیشون خوبه فقط طراحی مزخرفی دارن.مخصوصا این مدلای بنز همه شبیه هم هستن زرت و زرتم مدل جدید تولید میکنن مثل سامسونگ.

    پاسخ
    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      اوه اوه
      از بنز و پورشه حالت به هم میخوره
      چی بگم لابد فورد خیلی زیباست نسبت به اینا

      پاسخ
      1. سوشارشیدی ford
        سوابق: (42 دیدگاه) ,

        داداش فورد اصلا قابل مقایسه با این جوجه المانیا نیست در کل المان باید تو طراحی از امریکایی ها یاد بگیره هرچی ماشین امریکایی ترسناکه المان خنده داره

        پاسخ
  12. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    بهتر از پورشه واقعا نمیشه تصور کنم. بینهایت عالیه.

    پاسخ
  13. حسین
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    شاهکار واقعی

    وقتی مهندسی مکانیک و برق به اوج میرسه با طراحی فوقالعاده و قرار گیری بهترین های صنایع و مواد

    پاسخ
  14. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    همینه که از قدین الایام گفتن :

    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

    پاسخ
  15. Amirenault
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    مهندسی فوق تصور یعنی این.
    درود بر صنعت خودرو “ژرمن ها”

    پاسخ
  16. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    550 اسب بخار
    یعنی معادل با قدرت یک لامبورگینی اوراکان نسخه استاندارد
    به نظرم فوق العاده است

    پاسخ
  17. سیاوش
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    زده رو دست s کلاس باور کنید
    هرجاشو نگاه کنید اوج مهندسی توشه وحشتناک خوبه حتی نمای داخلی هم عالیه عالیه
    کلا سنگ تموم گذاشت پورشه
    اگه پولداری اگه اقا زاده ای شک نکن بخر

    پاسخ
  18. تصویر پروفایل Hamed Ferrari
    Hamed Ferrari
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    چرا یه کلاچ به انتهای گیربکس اضافه کرده؟ هشت سیلندر از مدار خارج شه چی میمونه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.