جادوی پورشه؛ بررسی 718 کیمن S جدید

نسل قبلی کیمن همیشه در پیچ‌ها دیده می‌شد. آن خودرو بالانس زیبایی را به همراه شاسی پیشرانه در وسط و فرمان تیز دوست‌داشتنی داشت.

Porsche 718 Cayman 2016
Porsche 718 Cayman 2016

اما 718 کیمن کاملاً جدید از نظر پیشرانه بسیار جذاب‌تر است اگرچه که ضرورتاً دلایل درستی وجود نداشته باشد. چرا؟ زیرا همانند 718 باکستر، کیمن هم‌اکنون با پیشرانه‌ی 4 سیلندر توربو عرضه می‌شود و باید به پیشرانه 6 سیلندر تخت اتمسفریک بدرود گفت.

Porsche 718 Cayman 2016
Porsche 718 Cayman 2016

و اینجا یک سؤال کاملاً ساده پیش می‌آید: آیا به لطف افزایش قدرت، گشتاور و به طبع آن پرفورمنس، این خودرو بهتر از همیشه بوده یا به خاطر توربو بودن روح خود را از دست داده است؟ نسخه‌ای که ما آزمایش کردیم مدل سطح بالای S است که 48834 پوند قیمت داشته و قدرت 345 اسبی را به همراه گشتاور 420 نیوتون متری به شما ارزانی می‌دارد.

Porsche 718 Cayman 2016
با گیربکس 6 سرعته دستی استاندارد، شتاب این خودرو در 4.6 ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 285 کیلومتر در ساعت است. با سفارش گیربکس PDK و پکیج اسپورت کرونو شتاب خودرو به 4.2 ثانیه می‌رسد و همچنین 9.2 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از سکون به سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست یابد. اعدادی که از نظر گذراندید شتاب‌هایی ترسناک برای این خودرو هستند.

Porsche 718 Cayman 2016
با وجود این عملکرد عالی، مصرف سوخت و آلایندگی خودرو نسبت به نسل قبلی بهبود چشمگیری داشته و مدل استاندارد دارای مصرف سوخت ادعایی 6.9 لیتری و مدل S دارای مصرف 8.1 لیتری با گیربکس دستی است.

Porsche 718 Cayman 2016
نمای ظاهری خودرو در چندین نقطه‌ی کلیدی به منظور فراهم ساختن نمایی پایین‌تر، عریض‌تر و بدجنس‌تر بهینه شده و چراغ‌های جلو و ورودی‌های هوا نیز بازطراحی شده‌اند.

Porsche 718 Cayman 2016
شاسی خودرو نیز در مقایسه با باکستر ارتقا یافته است. فنرها و دامپرهای سفت‌تر به همراه میله‌های ضد لغزش بزرگ‌تر به کار رفته و سیستم فرمان نیز 10 درصد سریع‌تر گشته است. با سفارش دادن شاسی اسپورت 1133 پوندی، ارتفاع خودرو به میزان 20 میلی‌متر کاهش یافته و سیستم ترمز 911 کررا جدید نیز به خودرو اضافه می‌شود.

Porsche 718 Cayman 2016
این خودرو در همه‌ی جنبه‌ها به جز یک مورد خودرویی فوق العاده است.
سواری، فرمان پذیری، هندلینگ، چسبندگی، ترمزها و تعویض دنده‌ها همه و همه خوب هستند. کیمن قبلی یکی از بهترین خودروهای اسپورتی بود که در این سطح می‌توانستید بخرید و 718 جدید به‌طور چشمگیری تیزتر و بهتر از آن است. شاسی خودرو نابغه‌ای کمیاب بوده و چسبندگی زیاد را با کیفیت سواری استثنایی ترکیب می‌کند.

Porsche 718 Cayman 2016
یک عنصر آزاردهنده در خودرو وجود دارد که با روح دیگر قسمت‌ها همخوانی نداشته و آن پیشرانه است. در خط مستقیم مشکلی با این پیشرانه نیست. زیر دورهای 2000 تأخیر وجود دارد اما فراتر از آن خودرو بسیار سریع و سنگین دور می‌گیرد. به عنوان نتیجه، این خودرو بسیار سریع‌تر از خودروی قبلی با پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت احساس می‌شود مخصوصاً در دورهای میانی که گشتاور اضافی توربو تفاوتی بزرگ را رقم می‌زند.

Porsche 718 Cayman 2016 10


مشکل فقدان شور و هیجان شنیداری و نبود پاسخ آنی در هنگام فشار دادن پدال گاز است، چیزی که در پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت شاهد آن بوده‌ایم. صدای تولیدی پیشرانه‌ی 718 چیزی بیش از اوکی گفتن نیست اما جدای از صدای گیرای نسل قبلی، این صدا کمتر تسکین‌دهنده است.

Porsche 718 Cayman 2016
این مورد باعث خجالت است زیرا کیمن S جدید در همه‌ی موارد به جز یکی که این بار قابل چشم‌پوشی نبود از نسل پیشین خود بهتر است.

Porsche 718 Cayman 2016

Porsche 718 Cayman 2016
این خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود سریع‌تر، کم‌مصرف‌تر و دارای هندلینگی برتر است اما یک نقطه‌ی کلیدی وجود دارد که شما را مأیوس می‌کند و آن صدای تولیدی و تحویل قدرت پیشرانه است. بسته به اینکه چقدر به این موارد ارزش می‌دهید، این دو می‌توانند نقطه‌ای ناامیدکننده یا قدمی رو به جلو باشند.

مشخصات پورشه 718 کیمن S

قیمت: 48834 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو
قدرت: 345 اسب بخار
گیربکس: 6 سرعته ی دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

25 دیدگاه

  1. الف.ی
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    خیلی خوشگله.
    به این میگن قدرت ساخت خودرویی که هم واسه پیست باشه هم شهر

    پاسخ
  2. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    قیمت 48834 پوند میشه 224636400 تومن
    قدرت 345 اسب بخار تونسته 285 کیلومتر سرعت بگیره خیلی خوبه.
    شتاب و مصرف سوختش هم خوبه

    پاسخ
    1. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      چند تا دستگاه ازش رسیده تو گمرکاته قراره پلاک ملی شه فکر کنم زیر 500 در بیاد

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        حداقل رو 600 میلیون حساب باز کن

        پاسخ
  3. Pagerrari
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    من بودم جاش
    موستانگ شلبی 350r
    کوروت z06
    کامارو z28
    داج وایپر acr
    چلنجر هل کت
    میگرفتم
    که با قیمت خیلی کمتر این پورش رو قورت میدن.
    هم از نظر قدرت هم هندلینگ هم ترمز هم شتاب بهتر هستن،
    اینو من نمیگم تایم لپ ها میگن مثلاً وایپر تایم لپ هاش از مک‌لارن p1 بهتر هست.

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      داداش شاید درست بگی که نمیگی ولی پورشه هم حس خاص خودشو داره که هیچ کدوم هایی که تو گفتی نداره

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      این دوست ما بدجوز فاز تعصب امریکایی گرفته.

      پاسخ
    3. Vahid porsche
      سوابق: (241 دیدگاه) ,

      ملاک شما برای مقایسه فقط قیمته؟ ماشین چهار سیلندر رو با دوازده سیلندر مقایسه میکنی؟

      پاسخ
      1. ساسان
        سوابق: (19 دیدگاه) ,

        به جاش دوج وایپر میخریدی؟
        کدوم وایپر؟
        اها همون ماشین بی مصرفی که بازدهی موتورش از موتورای جنگ جهانی هم کمتر بود ؟
        اون که خیلی وقته فرستاده شده به زباله دان
        میتونی تو قبرستان ماشینا دنبالش بگردی :)))

        پاسخ
    4. فرامرز
      سوابق: (742 دیدگاه) ,

      اینا که گفتید فقط رو کاغذ خوبن و وقتی از نزدیک با آلمانی ها مقایسه میشن حرفی واسه گفتن ندارن. آلمانی ها هدفشون فقط شتاب و سرعت بالا نیست بلکه طول عمر، کیفیت، کاربردی و بهینه بودن براشون خیلی مهمه. همون گلف داخلش بشینی بعدش بری تو هر کدوم از خودروهای آمریکایی که گفتی بشینی حالت خراب میشه! ماشین ۶ متره ولی اندازه گلف جای پا و سر و صندوق نداره!!! لذت رانندگی هم که با این عدد و ارقام نمیشه نشون داد و من خودم ب ام و ام ۲ رو خیلی بهتر از چلنجر هلکت ۷۰۰ اسبی میدونم که تو واقعیت صدی ۴۰ لیتر مصرف داره و تو هر تست درگ هم یه جفت لاستیک میسوزونه

      پاسخ
    5. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3672 دیدگاه) ,

      اگه قیمت پورشه و آئودی و… اندازه ی داج و شورلت بود کسی چلنجر سوار نمیشد!

      پاسخ
  4. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    جای دوستمون کینگ 918 خیلی خالیه.نظراتش درباره پورشه خیلی قشنگ بود.
    کجایی اگه هستی کامنت بزار

    پاسخ
    1. "فقط انگلستان"
      سوابق: (426 دیدگاه) ,

      راست می گی منم دلم براش تنگ شده واقعا کامنت های محترمانه زیاد می ذاشت خودم چند بار از پورشه بد گفتم ولی اصلا جوری کامنت نذاشت که ازش ناراحت بشم الان خیلیای دیگم که دوسشون داشتم دیگه کامنت نمی ذارن ولی به هر حال امیدوارم همتون موفق و سلامت باشید.

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل ALIREZA034
    ALIREZA034
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    این خودرو از نسل قبلیش زیبا تر شده.چسبندگیش که خیلی خوب به نظر میومد و همینطور به نظر میاد داینامیک تر شده.صدای تولیدی پیشرانه خیلی جذابه ولی با توجه به محاسن و فیس لیفت زیباش میشه ازش گذشت ولی تاخیر در پاسخ دهی توربورو سخته که ادم ازش رد شه که البته همه ی توربو ها یکم تاخیر دارن ولی اینطوری که اینجا مطرح شد مثله اینکه یکم بیش از حده.کلا نسل قدیمو دوس نداشتم ولی این واقعا جذاب شده مخصوصا با این رنگ.ممنون شاهین جان

    پاسخ
  6. حامد
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    به این می گن تکامل! با وجود دوسیلندر کمترسرعت وشتاب و مصرف بهتر شده . شاید بشه با یه ست اگزوز مشکل صدارو حل کرد. در ضمن نسل قبلی کایمن تو پیست مونزا لپ تایم بهتری از پاگانی هوایرا داشت!! نسل جدیدکه عملکردش بهترهم شده. آماده برای قورت دادن پرادعا ها.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل PlymouthBarracuda
    PlymouthBarracuda
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    اسم این رنگ lava orange عه…
    یکی از خاص ترین رنگاس و روی هر ماشینی جواب نمیده ولی روی porsche ,واقعا نگاهارو برمیگردونه

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    قبول دارید پورشه یه اتومبیل معمولیه؟ فقط ظاهر سوپر اسپرت داره…
    الان مثلا همین مدل رو میشه با سری 3 ب ام و مقایسه کرد.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3672 دیدگاه) ,

      پورشه دقیقا خاص ترین سوپراسپرت آلمانی هست. اطلاعاتتو افزایش بده.

      پاسخ
  9. ماسل
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    هرچی نگاش میکنم از ۹۱۱ بهتر به نظر میاد.۹۱۱ یه جور خاصیه .ولی این بی نقصه لامصب

    پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    هر روز بدتر از دیروز، واقعا طراحی بیخود، بی روح، بدون روحیه تهاجمی، خشونت و ابهتی داره.

    پاسخ
  11. علیرضا
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    هر بار اینو میبینم یاد اون قسمت تاپ گیر میوفتم که استیگ با این هوایرای ریچارد هموند رو برد

    پاسخ
  12. Archi KHAN
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    واسه همینِ که از قدیم میگن :

    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “

    پاسخ
  13. Archi KHAN
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    دوستان
    توی عکسی که از چرخ گذاشته شده ، چرا یکی از پیچ ها با بقیه متفاوته ؟!!

    پاسخ
  14. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    موتورش حرف نداره
    ولی طراحی پورش یکم خسته کننده شده
    البته میشه گفت یک جور امضا هست
    در هر صورت ماشین بی گوشه تیز در طراحی خیلی با حال نیست بی ام دبلیو و بنز و لامبو و فراری رو نگاه کنید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.