اولین سواری با پورشه پانامرا توربو

علاقه‌مندانِ به دنیای خودرو و کمپانی پورشه، اولین نمایش پانامرا را در سیزدهمین نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل 2009 به خاطر دارند. یک خودروی سدانِ لوکس که موتور آن در جلو قرار داشت و در دو حالت دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل طراحی شده بود.

Porsche panamera turbo
Porsche panamera turbo

و امروز پورشه با تازه سازی میان عمری همین خودرو، آن را در قدرتمندترین کیفیتش برای بررسی بیشتر به حرکت درآورده است؛ و نتیجه چیزی دور از انتظار نبود، نمایش خودرویی با تغییراتی ظریف نسبت به مدل قبلی اش. ورود نسخه پلاگین-هیبرید پانامرا برای امسال و موتور V6 با توربوی دوقلوی ارتقا یافته، بزرگترین خبر این اتومبیل بود اما مرکز توجه ها به این ماشین هنوز هم مدل توربوی هشت سیلندر است.


این یک پانامرای تازه سازی شده است، البته نمونه ای از آن که با بالاترین قدرت موتورِ توربو شارژرش یعنی 513 اسب بخار و چیزی متفاوت تر از مدل پیشینش (با 493 اسب بخار).این تازه سازی تفاوت های ظریف دیگری نیز ایجاد کرده است، دارا بودن یک سپر مناسبتر نسبت به مدل پیشین، یک طراحی متفاوت از سیستم تعلیق برای سواری آرامتر و کاهش سروصدا، تنها بخش کوچکی از این بهبودها بوده اند.


از دیگر ویژگی های کهکشانیِ این خودرو می توان به سیستم هفت دنده ای و گشتاورِ 516 پوند در فوت یا 70 کیلوگرم در متر آن اشاره کرد، که در نتیجه، راننده مجبور به کاهش بیش از حد سرعت در جاده های پرپیچ و خم نیست. با کمی استفاده بیشتر از پای راست و لغزاندن آن روی پدال گازِ پانامرا توربو، می توان در 4.1 ثانیه آن را به سرعت 62 مایل یا 100 کیلومتر بر ساعت، در 8.9 ثانیه به 100 مایل یا 160 کیلومتر بر ساعت و در 13.8 ثانیه به 124 مایل یا 200 کیلومتر بر ساعت رساند که همه اینها، بی شک برای هر خودرویی، یک عملکرد توانا محسوب می شود.


اگر شما جزء دسته ای هستید که به ورزش یا حتی به نفوذ بیشتر بر استفاده از ظرفیت های سرعت خودروی خود می اندیشید، بهتر است بدانید پانامرا توربو آپشن های متعددی برای شما ارائه داده است. حالتهایی که شتاب دهنده این خودرو را تیزتر کرده و انتقال دهندهٔ هفت سرعتهٔ آن را برای رساندن ظرفیت خودرو به بالاترین میزان دور موتورش ترغیب می کند و حتی شاسی پانامرا را برای رسیدن آن به بالاترین افق سرعتش آماده میسازد. یکی دیگر از ویژگی های مثبت پانامرا توربو، چابکی خاص آن است که در نتیجه پایین آوردن مرکز ثقلش و انتقال آن به کناره ها حاصل شده است؛ و تمام این ویژگی ها پورشه پانامرا توربو را در اتوبان ها و جاده ها وارد لاین سرعت خواهد کرد.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”40134″]

در مورد پورشه پانامرا توربو به طور خلاصه می توان اطلاعات زیر را دسته بندی کرد.

شتاب: 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در 4.1 ثانیه
بالاترین سرعت: 305 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 10.19 لیتر در کیلومتر
آلایندگی: 239 گرم کربن دی اکسید در کیلومتر
وزن موثر: 1970 کیلوگرم
موتور: V8 و 4806 سی سی توربینی (توربو شارژر دوقلو)
مونتاژ: موتور طولی انتقال نیرو به چهار چرخ
قدرت: 513 اسب بخار در دور موتورِ 6000 دور بر دقیقه
گشتاور: 700 نیوتن متر در 2250 تا 4500 دور موتور
نسبت قدرت به وزن: 260 اسب بخار در ازای هر تن
گیربکس: اتوماتیک هفت سرعته
قیمت: 138 هزار دلار برای توربو و 175 هزار دلار برای توربو S

مترجم: علی لیواری

11 دیدگاه

  1. yashar
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    بابا این ماشینا رو نذارید تو سایت.یه وقت میبینی مردم چشماشون باز شد دیگه از فردا پیکان سوار نشدن ها!!!
    آخه قراره از فردا بازم چشمون به جمال یکی از اتومبیل های فوق پیشرفته و…. باز بشه.
    آخه یکی نیست بگه آقایون یعنی چی باید موتور پیکانو با بدنه یه خودروی جدیدتر ادغام کنیم؟مگه همین حالاشم اینکارو نمیکنید؟پژو روا رو میگم!یا اینکه تقویت شده موتور پیکانو هم از خارج تهیه میکردین؟
    فکر کنم اینا توانایی تولید موتور انژکتروری هم ندارن

    پاسخ
  2. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    بابا خداوکیلی ایول داره مهندسیه خارجیا (کلا)
    با یه موتور 4800 و ویژگی های سرعت و شتاب بخش مصرفش 10.1 یعنی راست یه پژو 1800سی سی بعد 3 یا 4 سال کارکرده…
    واای وااااااااااااااای برما …………. 🙁

    پاسخ
    1. امین
      سوابق: (809 دیدگاه) ,

      ما منظورم مسئولینه خیره سرشون

      پاسخ
  3. بهنام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خیلی وحشیه!!! تو نیایش امد پشتم,لامصب تو اینه نگاش میکنی میگه بیا برو کنار میخوام برم حوصلتو ندارم 🙂

    پاسخ
  4. احسان
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    مصرف سوختش از مصرف سوخت پیکان کمتره.اگر ایرانیا ماشینی به صرفه نیاز دارن چرا خودروسازای ایرانی پانامرا رو مونتاژ نمیکنن؟

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (63 دیدگاه) ,

      خدا اون روز رو نیاره که بخواد اینجا مونتاژ بشه. اونوقت تمام تجهیزاتشو برمیدارن و به خاطرشون دوباره پول جدا میگیرن و بعد قیمتش میشه 2 میلیارد.

      پاسخ
  5. HASSANBMW
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    من فقط عاشق طراحی داشبورد پانامرا هستم!!!
    یعنی قشنگ تر از اینم میشه؟؟؟

    پاسخ
  6. کیانوش
    سوابق: (286 دیدگاه) ,

    چیزی هم هست که من بگم از این کامل تر نمیشه !!!

    پاسخ
  7. حسین
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    تا حالا پانامرا زیاد دیدم ولی امشب یکی دیدم رنگش خیلی قشنگ بود.قهوه ای متالیک بود و مدلش هم توربو بود.خیلی لذت بردم

    پاسخ
  8. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    درسته که خیلی خفنه ولی قیمتش حتی از ماشینهای لوکس اون طرف آب هم گرونتره
    پورشه ها به قیمتشون نمی ارزن
    راستی دقت کردین مدل افسانه ای911 هیچ تقییری نسبت به نسل قبلیش نکرده؟
    به هر حال پورشه ها افسانه ای اند اما فقط رو کاغذ!!!!!!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.