پورشه ۸۲۸ اسبی ویمر

با ۲۰ سال سابقه در زمینه تیونینگ، به نظر می‌رسد که «ویمر» مناسب‌ترین کمپانی برای استخراج بیشترین پتانسیل قدرت در یک خودرو باشد؛ چیزی که دقیقاً‌ بر روی این مدل خاص از پورشه انجام شده است. اگر فکر می‌کنید که 997 قدیمی شده، حتماً‌ باید این نمونه از آن را ببینید. پوشش طلایی رنگ در این خودرو، یک تغییر جزئی است، ولی با قدرت ۸۲۸ اسب‌بخار و گشتاور ۸۷۰ نیوتن‌متر در نسخه تیونینگ 911 توروبو کابریو همخوانی‌ دارد.

PORSCHE 997 TURBO by Wimmer
PORSCHE 997 TURBO by Wimmer

ویمر به منظور رسیدن به این سطح قدرت فوق‌العاده، موتور استاندارد شش سیلندر تخت پورشه با خروجی ۴۷۳ اسب‌بخار و ۶۲۰ نیوتن‌متر را گرفته و با نصب دو توربوشارژر جدید، تعویض شمع‌ها، تقویت لوله‌های فشار و قدرت بیشتر در پمپ سوخت، آن را ارتقا داده است.

PORSCHE 997 TURBO by Wimmer
PORSCHE 997 TURBO by Wimmer

همه این تغییرات، باعث بهبود قابل‌ملاحظه‌ای در شرایط پیشرانه شده و این نسخه از 911 توربو، هم‌اکنون می‌تواند به سرعت سرسام‌آور ۳۶۳ کیلومتر بر ساعت برسد و همین‌طور، سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در زمان ۱۰/۱ ثانیه ثبت کند؛ یعنی دقیقاً زمانی که یک هیوندای i20 می‌تواند از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته شاید این ۸۲۸ اسب‌بخار تمام پتانسیل این موتور قدرتمند نباشد، ولی احتمالاً ۹۹ درصد ظرفیت آن آزاد شده است.

PORSCHE 997 TURBO by Wimmer
PORSCHE 997 TURBO by Wimmer
PORSCHE 997 TURBO by Wimmer
PORSCHE 997 TURBO by Wimmer

PORSCHE 997 TURBO by Wimmer
PORSCHE 997 TURBO by Wimmer

کلاچ استاندارد 911 نیز با یک نمونه اسپورتی جایگزین شده و در همین حال، یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدّ زنگ با کنترل الکترونیکی سوپاپ و کاتالیست‌های اسپورت اضافه شده‌ است. اگر به عنوان یک مالک یک 911 توربو، دنبال یک قدرت بیشتر با استفاده از آپگرید «ویمر» باشید، برای تنظیمات جدید موتور باید هزینه‌ای برابر ۳۹ هزار یورو بپردازید. ضمن اینکه استفاده از آپشن‌هایی مانند سیستم تعلیق تنظیم‌شونده KW و چرخ‌های ۱۹ اینچی الترالگرا O.Z. برای شما هزینه‌ای برابر ۷۵۰۰ یورو خواهد داشت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

17 دیدگاه

  1. مهرداد شیدایی
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    دیروز شایعه ای در رسانه ها پخش شد مبنی بر مجوز واردات شورولت و محصولات اپل. از پدال خواهش می کنم این موضوع را پوشش بدهد.

    پاسخ
    1. Ashkan
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      فک نمیکنم شایعه بوده باشه چون ابلاغیه اش هم ضمیمه متنی که بنده خوندم بود…

      پاسخ
    2. Aydin
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      شورتات رو نمیدونم اما کمپانى اپل اینطورى ک گفتن أصلا علاقه اى براى صادرات محصولاتش و إعطا ى نمایندگى در ایران نداره.

      پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    یعنی فقط با دو تا توربو حجیم تر به این قدرت و عملکرد رسیده پس چرا خود کمپانی همچین کاری
    نمیکنه ؟

    پاسخ
    1. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      چون موتور دهنش سرویس میشه و عمر مفیدش کاهش پیدا میکنه

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        فکر نکنم چون الان کونیخ زگ هم همین کارو میکنه یه موتور 8سیلندر با دو توربو هیولا یعنی همه کونیخ زگ ها عمر مفیدشون کمه …….

        پاسخ
      2. mehran911
        سوابق: (791 دیدگاه) ,

        دقیقا
        موتور های توربو با boost بالا باید فشار و دمای زیادی رو تحمل کنن که عمر مفید رو کاهش میده یعنی توربو شارژر علاوه بر مزایایی بسیااار زیادش مشکل افزایش استهلاک رو داره
        این موضوع یکی از دلایل زیادی طول عمر و کم بودن استهلاک خودرو سازی هایی مثل تویوتاست که کمتر از توربو شارژر با boost بالا استفاده میکنن

        پاسخ
    2. mehran911
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      دوست عزیز
      دلایل زیادی داره که از بین اونا میشه به این نکته اشاره کرد که پورشه به غیر از توان موتور به مصرف سوخت و آلایندگی و استهلاک خودرو خیلی توجه میکنه چون پورشه هیچ وقت نمی خواهد رکورد ( بیش از 70 درصد از تولیدات تاریخ پورشه که هنوز در حال تردد هستند ) که نشان دهنده استهلاک بسیاااار کم خودرو های پوشه است را از دست بدهد

      البته نباید این رو هم فراموش کرد که پورشه برای نیاز بازار و رقابت با سوپر اسپرت ساز های دیگه خودرو تولید میکنه پس وقتی کمتر خودرویی توانایی رقابت با 911 توربو اس رو با 560 اسب داره نیازی به قدرت بیشتر نیست این در حالیست که پورشه 911GT2 RS افسانه ای در سال 2010 معادل 620 اسب قدرت داشت پس پورشه میتونه اینکارو بکنه

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        اره شاید فقط به خاطر مصرف سوخت و استهلاک و…باشه
        البته 911 توربو اس شتاب ثانویه قابل توجهی نداره پورشه میتونه یه مدل جدید از 911 یا یه مدل جدید با توربو شارژ های پر حجم و موتور های بالاتر از 6 سیلندر مثل کونیخ زگ درست کنه فقط برای حد اکثر سرعت یا شتاب ثانویه عالی چون جای یه همچین ماشینی تو سبدش خالیه هر چند 918 هم شتاب و سرعت خیره کننده ایی داره ولی به 350 بلکه یکم بیشتر ختم میشه پس تولید یه همچین ماشینی اونو خیلی از رقیباش جلو میندازه ……

        پاسخ
      2. sina
        سوابق: (309 دیدگاه) ,

        تازه توربو اس جدید 580 اسب بخار

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    هر کاری هم بکنه هنوزم یه قورباغه بد ریخته و زیره بقیس

    پاسخ
    1. saeid
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      بسم حق

      درسته عشق من
      یه قورباغس
      ولی قورباغه ای که با چسبندگی زبونش
      کل حشرات دور و برش و یکجا به درون دهنش میبلعه !!!
      بنظرم دور و برش نپلکی بهتره
      قورباغه ای میشی : )))

      پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    باز هم همون طراحی اسفناک و مزخرف. عین اینکه طراحی ژیان رو بگیری و تا سال 2040 همون طراحی رو تکرار کنی و فقط موتور قویتر روش بذاری که سرعت و شتابش بیشتر بشه و بتونی در تست سرعت، بقیه ماشینها رو شکست بدی. همه چیز ماشین به قدرت موتور، شتاب و سرعت نیست، باید زیبا هم باشه، واقعا این چه طراحی بیخود و افتضاحیه که داره سالها تکرار میشه. دوست عزیزی در یکی از کامنتهاش نوشته بود که اگر در آلمان هم مثلا مردم به همین وضع موجود راضی باشن و رقابت نباشه، خب شرکت خودروساز هم به خودش زحمت نمیده و مثل همیشه فقط میره دنبال پول. این طرح از دوران دایناسورها مونده و کاملا مشخصه که چرا پورشه مثل خیلی از شرکتهای خودروسازی دیگه به خودش زحمت طراحی مجدد رو نمیده، به خاطر اینکه طرفدارانش نمیخوان، فقط میخوان سریع بره، حالا آشغال هم بود، بود. فراری رو آدم میبینه حال میکنه، هر سال دو سه تا طرح جدید و دیدنی، پورشه دیگه واقعا گندش رو درآورده.آخه نباید کمی هم برای طراحی جدید و نوآوری در طراحی، تلاش و هزینه کنه؟

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      خدایی طراحی جدید نداشته یه لحظه با انصاف فکر کن ببین طراحی جدید نداشته …….
      بذار من برات بگم
      از سری باکستر و کیمن
      باکستر اسپایدر فکر کنم ندیده باشی یکی از زیبا ترین خودرو های اسپرت و جوان پسند با هوا کش های بزرگ چراغ های فوق العاده زیبا و موتور 375 اسب بخاری که رنگ سفید وقرمزش دیوانه کنندس امکان نداره بیبینی بگی زشته
      یکی هم کیمن GT4 که رنگ زردش اصلا انگار یه اثر هنریه با موتور 385 اسب بخاری و اسپویلر مخصوص ریس و استایلش حیرت اوره
      911 های جدید مخصوصا توربو و GT3 انصافا خیلی قشنگن ( مگه کلا از 911 خوشت نیاد)
      خدایی هرچی هم از زیبایی پانامرا و کاین بگم کمه مخصوصا مدل های 2015
      در مورد زیبایی پانامرا که خودت میدونی اما از موتورش همین بس که با 2 تن وزن و اون همه امکانات شتابش 3.6 یعنی یه سوپر اسپرت لوکس کاین هم که رکوردار پیست نوربرگ رینگه
      اما 918 یه طرح جدید فوق العاده زیبا که جای هیچ ایرادی نداره هیچ کس نمیتونه به طراحیش ایراد بگیره حتی یکی که از پورشه بدش میاد مثل شما
      و این طرح جدید ایی میژن که واقعا شاهکاره و بی نهایت زیباست
      پس طراحی جدید هم داره اگه دقت کنی برادر ……

      پاسخ
      1. saeid
        سوابق: (177 دیدگاه) ,

        بسم حق

        این خودرو اثر هنریه
        زیبا نیست
        معلومه که زیبا نیست
        من شیفتشم
        معرکس
        فوق العادس
        این طرح معرکه و واسه چی تغییر بدن ؟
        میگی بقیه بدشون میاد
        تو یه پست
        کامنت اول و بذار و نظرسنجی با + – دادن به کامنتت بذار
        ببین طرفدارا و مخالفای این طرح چقدره !!!
        در ضمن 918 به اون مدرنی و میخوای از کی زشت تر بدونی ؟

        پاسخ
    2. afshin
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اتفاقا طرفدارای پورشه عاشق طراحی کلاسیک سری 911 هستند
      درسته از از دهه 60 زبان طراحی 911 عوض نشده ولی با مرور زمان پیشرفت کرده
      911 هم کلاسیکه هم مدرن

      پاسخ
  5. یاس ی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت همه بچه های گل پدال،
    من اسمم احمد دینارزهی هست و بعد از دو یا سه سال همراهی با پدال اولین بار هست که کامنت میزارم، البته مجبور شدم، راستش بعضی از دوستان نظراتی میدن که برای یک نفر که عاشق خودرو باشه مثل من عجیبه که ایا ایشون به دنیای خودرو علاقه مندن یا صرفا طرفدار برند خاصی هستن.
    چون کسی که عاشق خودرو باشه انتقاد میکنه ولی اینکه از برند معتبری مثل پورشه جوری حرف بزنه انگار راجب پیکان صحبت میکنه جالبه !!!!!!!!
    من عاشق خودرو هستم و چندین برند را خیلی دوست دارم ولی هیچ وقت توی بیست و چند سال گذشته یادم نمیاد که از برندی یا مدلی اونقدر بدم بیاد که بتونم راجبش اینجوری صحبت کنم.
    نظر دوستان واقعا محترم ولی بعضی وقتها ادم ناراحت میشه از جو بوجود اومده.
    مرسی که وقت گذاشتین.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.