پورشه

معرفی پورشه تایکان توربو GT، قاتل تسلا S پلد با 1100 اسب بخار قدرت

پورشه تایکان توربو GT با حداکثر ۱۱۰۸ اسب بخار قدرت و قیمت پایهٔ ۲۳۰ هزار دلار، ظرف ۲.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پس از ثبت رکورد جدیدی در نوربرگ‌رینگ در اوایل سال جاری با یک تایکان پروتوتایپ، پورشه حالا نسخهٔ نهایی آن را با نام توربو GT در کالیفرنیا رونمایی کرده است. این سوپرسدان برقی از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ قوای محرکهٔ دو موتورهٔ تایکان توربو S استفاده می‌کند. مهندسان پورشه در عقب خودرو یک موتور الکتریکی جدید با اینورتر قوی‌تر و کارآمدتری را نصب کرده‌اند که از کاربید سیلیکون استفاده می‌کند. علاوه بر این، ضرایب گیربکس هم افزایش پیدا کرده است.

درنتیجهٔ این تغییرات، مجموع خروجی به ۷۸۹ اسب بخار قدرت رسیده است که با فعال کردن لانچ کنترل به ۱۰۳۳ اسب بخار می‌رسد و برای دو ثانیه حداکثر ۱۱۰۸ اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند. با این ارقام، توربو GT به قوی‌ترین پورشهٔ تولیدی تاریخ تبدیل می‌شود. گشتاور این خودرو هم حداکثر ۱۳۴۰ نیوتن متر اعلام شده است. تایکان توربو GT ظرف ۲.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که با سفارش پکیج وایساخ این رقم به ۲.۱ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هم به ترتیب ۶.۶ و ۶.۴ ثانیه خواهد بود درحالی‌که حداکثر سرعت خودرو به ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجستهٔ این ماشین حالتی بنام حمله است که با الهام از مسابقات فرمول E، برای ۱۰ ثانیه ۱۶۰ اسب بخار قدرت اضافی را ارائه می‌کند. تایکان توربو GT در ظاهر هم شخصیت پیست محور خود را با کیت بدنهٔ جدیدی نشان می‌دهد که اسپویلر تطبیقی عقب یکی از ویژگی‌های آن است. این اسپویلر با همکاری دیفیوزر عقب، ۲۲۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. تریم فیبر کربنی روی ستون‌های B و قاب آینه‌های جانبی هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این تایکان پرچم‌دار هستند. علاوه بر این، خریداران می‌توانند برچسب‌هایی را برای بدنه خودرو سفارش دهند.

مهم‌تر از همهٔ این‌ها اما رینگ‌های جدید سبک‌وزن فورج‌کاری شدهٔ ۲۱ اینچی است که با لاستیک‌های چسبنده‌تری پوشیده شده‌اند. این رینگ‌ها علاوه بر کاهش وزن، پره‌هایی دارند که برای بهبود خنک‌کنندگی ترمزهای سرامیکی ارتقاءیافته طراحی شده‌اند که با کالیپرهای طلایی ارائه می‌شود. علاوه بر این، سیستم تعلیق اکتیو راید پورشه هم از تنظیم خاص برای توربو GT بهره‌مند شده است.

 

در داخل خودرو پورشه تودوزی Race Tex و چرم مشکی را برای صندلی‌های اسپرت با قابلیت تنظیم ۱۸ جهته و فرمان GT Sport در نظر گرفته است. روی پشت‌سری صندلی‌ها و کنسول وسط هم نشان توربو GT نقش بسته است. سفارش پکیج وایساخ اما برای کاهش وزن صندلی‌های عقب، ساعت آنالوگ، کف‌پوش‌ها و مواد عایق صدا را حذف می‌کند. با سفارش این پکیج، توربو GT به یک خودروی دونفرهٔ مخصوص پیست تبدیل می‌شود. علاوه بر این، با سفارش پکیج Sound Plus سیستم صوتی فراگیر Bose هم حذف می‌شود. با این اقدامات، وزن این تایکان ۷۱ کیلوگرم کمتر از توربو S خواهد شد.

در ژانویهٔ ۲۰۲۴ یک پروتوتایپ تایکان توربو GT با ثبت تایم ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه، به سریع‌ترین سدان نوربرگ‌رینگ تبدیل شد. این تایم ۱۸ ثانیه از رکورد تسلا مدل S پلد و ۲۶ ثانیه از تایم تایکان توربو S سریع‌تر است و تنها ۲.۲ ثانیه با رکورد هایپرکار ریمک نورا فاصله دارد. علاوه بر این، به گفتهٔ پورشه، این خودرو با پکیج وایساخ، در پیست لاگونا سکا هم زمان ۱ دقیقه و ۲۷.۸ ثانیه را ثبت کرده و به سریع‌ترین خودروی الکتریکی این پیست تبدیل شده است. قیمت تایکان توربو GT از ۲۳۰ هزار دلار آغاز می‌شود که ۲۱ هزار دلار از تایکان توربو S گران‌تر است. انتظار می‌رود تحویل این خودرو به خریداران از تابستان ۲۰۲۴ آغاز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    تایکان یه چیز باحالیه ولی گند این طرحو در نیارید

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. amir

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      کاربرایی مثل سوشیانت و الگیرپاژ که پورشه رو دست کم میگیرن مطمئن باشن از روزی که پورشه توی پرفورمنس الکتریکی ها تسلا و امثالهم رو میزاره جیب بغلش همونطوری که چند دهه اس توی بنزینی ها همیشه سنگ محک بوده و از یکه تاز ها و دیگه روزی میادش که تسلا توی میدان الکتریکی ها دیگه از لحاظ پرفورمنس یکه تاز نیست
      تازه از لحاظ فروش هم میشه همینطور منتها توی بازه زمانی طولانی تر
      به هرکدوم از مدافعان سهام ایلان ماسک میگفتی یه روزی میرسه بی وای دی در پیت که هیچ کدوم از من و شما قبولش نداریم از لحاظ آماری تسلا رو رد میکنه میگفتن شیشه زدی!!!ولی میبینیم که امروزه این اتفاقات میوفته
      متاسفانه توی ایران ما میبینیم که یه عده اعتماد به سقفشون آسمونم رد کرده و هرکی و هرچیزی که باوراتشون رو رد میکنه میتازن بهش!!

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        یه نگاه به مشخصات بکنی متوجه مهندسی فوق العاده تسلا میشی پورشه با حذف صندلی های عقب تازه به شتاب تسلا میرسه

        موافقم 2
        مخالفم 13
        1. Bmw

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (586 ديدگاه)

          پورشه میگه صفر تا صد ۲.۱ ولی میدونی مثل همیشه تو واقعیت زیر تایمی که میگه هستش
          به پا جوش نیاری

          موافقم 10
          مخالفم 0
    2. پیام

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1584 ديدگاه)

      هر برند غیر چینی، یه سیلی به چین

      موافقم 6
      مخالفم 9
    3. Reza Waffen SS

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      چه رقابتی بشه

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    به به بالاخره سلطان اومد بیرون

    موافقم 18
    مخالفم 2
  3. Behrouz. anzali

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پورشه همیشه بدون ادعا ثابت کرده بهترینه.دمتون گرم پورشه .البته با احترام به رقبایش. ممنون از تکنولوژی.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  4. Dh

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میشه لطفا اخبار جدید از موتور های احتراق داخلی بدین تا بلکه یکم امیدوار تر بشیم مثلا درمورد موتور های هیدروژنی من به شدت اخبار شون رو دنبال میکنم باتشکر از عوامل پدال

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. ar-ma-n

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      و همینطوری سوخت مصنوعی
      که درحال حاضر با اعتماد ترین پیشرانه حال حاضر اگه تولید بشه

      موافقم 13
      مخالفم 1
    2. Ahmad

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ببینید دوستان خودرو های برقی هرچی هم باشند بازهم یه جارو برقی بنظرم مزخرفترین چیزی هست که تو عمرم دیدم به یاد اون روزا که خودرو های حجیمی رو می ساختن و ارزش خودرو ها به تعداد سیلندر شون بود خلاصه کاش بازهم جایگزینی براشون پیدا میشد خلاصه کلام هیچی نمیتونه جای یه خودروی احتراق داخلی رو بگیره چه رسد به این جارو برقی ها که سر تاسر ایراد دارند ….. ای که روزگار چه مسخره شده

      موافقم 15
      مخالفم 5
  5. R@min

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ۲۳۵ هزار دلار برای شکست یه ماشین ۱۰۰ هزار دلاری ! صندلی عقب و عایق صدا برداری برای چی چهار تا در داره ! با این قیمت خود GT3 هست صد هزار برابر بهتر و بعد دو تا هات لپ هم پریز برق نمی خواد.

    این خودش بیشتر شکست از پیشه ! تا کی پورشه دلقک فولکس می مونه ؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. amir-mr

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (359 ديدگاه)

      شما زیاد حرص نخور
      برات بده

      بعد پورشه رو با تسلا مقایسه می‌کنی
      بنظرت پورشه با این قدمت و این همه افتخار
      تو موتور اسپرت با تسلا یکیه ؟
      منطقت چیه؟
      بعد انتظار نداری قیمتش بیشتر باشه؟

      موافقم 15
      مخالفم 6
    2. parhamiof

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      18 ثانیه الکی نیستا،رامین جان.
      تسلا اس پلد در اصل 135 هزار دلار با رنگ سفیده و با رنگ های دیگه 3 تا 3.5 هزار دلار دیگه بهش اضافه میشه.(فکر کنم،مطمئن نیستم)
      حداقل میشه دل به پورشه بودن و کابین قشنگش کرد،اون تفاوت 100 هزار دلار این چیزاست.
      من خودم آمریکایی فنم ولی برتری پورشه رو نمیشه انکار کرد،تو تمام کل کلاش با بقیه خودروسازا برده.

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. R@min

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        18 ثانیه هیچ چیزی نیستش با برداشتن صندلی و گذاشتن ادوات آیرودینامیکی این فانتزی ها برای کسایی هست که چیزی از ماشین نمی دونن ! تسلا هم همینکارو بکنی تایم بهتری هم می زنی ! گور بابای هر دو تا شون.

        تاپاله های الکتریکی مثل نمونه های احتراقی نیستن که گیربکس، موتور و پلتفرم آلومینیومی یا فیبرکربنی قیمت تعیین کنه ! این تاپاله فولکس هم که بزک شده پورشه هست حتی همین مدلش با برداشتن قطعات داخلی هم تو وزن، برد، شارژ و شبکه خدمات شکست خورده هست فقط تلاشی مذبوحانه برای تیتر سازی و جلب توجه هست توسط فولکس با اسم محبوب پورشه. می تونن با اسم فولکس ماشینی با برد بهتر، وزن کمتر و قیمت یکسان با تسلا بسازن ؟ نه ضعفاشونو پشت این پروژه های تبلیغاتی پنهان می کنن.

        تصور صرف همچین مبلغی و خرید همچین محصولی اونم تو دریای بهترین های هر کلاسی خنده دار و احمقانه هست.

        پورشه تخصصش و زمینه کاریش این نیست.

        موافقم 6
        مخالفم 11
        1. amir

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2333 ديدگاه)

          پورشه زمانی که اصلا الکتریکی وجود نداشت بقیه برندا خفناشون در حد ۴۰۰ ۵۰۰ اسب بود پورشه ۹۱۷ رو داشت که دو سال متوالی لمانز رو برد
          پورشه بیشترین برد رو توی لمانز داشته پورشه و فراری مثل رئال مادرید دنیای خودروها میمونن!!من نمیدونم به چه جرئتی امثال شما سوشیانت و پیام و فیک هاش و الگیرپاژ اجازه به خودشون میدن برندهای پیشینه دار و سطح بالایی مثل پورشه و فراری رو مسخره کنن و دست کم بگیرن!!!
          تسلا به سبب بهره گیری از الکتروموتورها بود که تونست مدل اس پلد رو بده با گنده های بنزینی کل بندازه ! مثل این میمونه که ما یه فرمول یک مثلا پنج ملیون دلاری رو با موتور مثلا صد هزار دلاری میندازیم بعد چون موتوره وزن کمی داره خودروی فرمول یک رو تو درگ جا بزاره بعد ما شروع به بی احترامی به فرمول یک کنیم!!!

          موافقم 8
          مخالفم 6
    3. Amir

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (113 ديدگاه)

      آقا رامین شما یکی کسایی هستی که همیشه داخل پدال نظرات منطقی میده ولی به نظرم اینجا خیلی تند برخورد کردی
      اول از همه من فکر نمیکنم پورشه دنبال رقابت با تسلا باشه چون تحدیدی برای شرکتی مثل پورشه نیست ولی حالا ما میگیم که اومده برای رقابت با تسلا شما خودت فک کنم بهتر از من بدونی دلیل قیمت کم تسلا چیه وقتی ی نگاه به طراحی و متریال به درد نخورش بندازی متوجه میشی و اومده به جاش تمام تمرکزش رو گذاشته روی صفر تا صد
      ولی از این طرف پورشه پکیج کاملی رو داره ارائه میده که طراحی و متریال بهتر و صفر تا صد تا حدودی در حد تسلا و تایم پست عالی در حدی که اصلا تسلا جایی تو بحث تایم پیست نداره
      در آخر شما کی بحث قیمت رو وسط کشیدی ماهم بگیم که پورشه با قیمت دویست و خورده ای هزار دلار فقط ۲ دهم با هایپرکار میلیون دلاری ریمک فاصله داره اینم میتونه توجیهی برای قیمت پورشه باشه.

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. R@min

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        پورشه دلقک رسانه ای فولکس برای رقابت با تسلا شده معلومه رقیب نیستن! بالاتر گفتم محصولات سطح بالا پول دو متر چرم بهتر از مشتری نمی گیرن پول تکنولوژی و قطعات فنی و برندینگ می گیرن !

        این ماشین گروه فولکس هم تو زمینه فنی کاملا عقب افتاده هست نسبت ب تسلا و این قیمت برای یه ماشین عقب افتاده که به زور برداشتن صندلی و قطعات رکورد پیست می زنه ارزشی نداره، ریمک هم آشغال دیگه ای هست چه کار کرده چه تاثیری رو صنعت خودرو گذاشته ؟ هیچی.

        موافقم 3
        مخالفم 13
      2. R

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        هیچ موقع نظر منطقی نداده

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. R@min

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          مگه اصلا می فهمی من چی میگم ! وزن بیشتر پایداری بهتر !

          موافقم 3
          مخالفم 9
        2. R

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1025 ديدگاه)

          مونده هنوز درک کنی چی بت گفتم افرین باخودت تکرار کن بزرگ میشی به مفهومش پی میبری

          موافقم 8
          مخالفم 0
  6. Dark Knight

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    آها حالا دقیقا اون زمانیه که تسلا فن باید درخواست درگ با تایکان کنه 😈🇩🇪

    موافقم 16
    مخالفم 4
  7. Amir

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    به طرز عجیبی خوشگله و داره به تمام پیست ها حمله میکنه
    بخش اخر متن خیلی جالب بود که گفت فقط ۲.۲ دهم ثانیه با رکورد هایپر کار ریمک فاصله داره فقط باید پورشه باشی که با یک سدان به جنگ هایپرکار بری

    موافقم 16
    مخالفم 1
  8. Silent

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (625 ديدگاه)

    235 هزار دلار خسته نباشی واقعا! با این قیمت احمقانه 4 تا شومن باش خوش باشن به درد مردم نمی خوره.

    ماشینی که 3 سال بعد از معرفی PLAID با 100 هزار دلار می خواد رونمایی بشه
    ………………………….
    235 هزار دلار LUCID Air Sapphire با زبان طراحی و 1200hp که برازنده این قیمت هست.

    موافقم 5
    مخالفم 16
    1. مازیار

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2509 ديدگاه)

      به نظرت توجیه پیش از شکست اثرش بیشتره؟

      گرونه؟ کدوم پورشه ارزون بوده که نسخه پرچمدارش باشه؟
      داری قیمت رو با عملکرد می سنجی؟ این ۱۸ ثانیه از رقیب نصف قیمتش سریع تره و ۲ ثانیه از ده برابر قیمتش کند تره
      کجای کاره؟
      راجع به لوسید هم چیزی نگم چون توسط تسلا فن ها بیشتر دست گرفته شده تا تمجید

      موافقم 8
      مخالفم 7
  9. Dark Knight

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    لعنتی شاهکار تکنولوژیه ببین چقدر باید پیشرفته باشی که از ۲ تا موتور بیش تر از ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت بگیری بدون اینکه کوچک ترین اضافه وزنی نسبت به نسخه های معمولی داشته باشی ! صفر تا صد رسمی ۲/۲ هست ولی یه فرق بزرگ بین تایم های اعلامی پورشه با امثال تسلا وجود داره و اونم : عدم استفاده از رول اوت مسخره برای کم کردن عدد اعلامی هست ولی جالب اینجاست تسلا مدل s plaid حتی با رول اوت هم بهترین تایمی که زده ۲/۱ بوده ( تست C/D ) اما همین توربو gt تو بد ترین حالت با رول اوت ۲ ثانیه فیکس میزنه و حتی شاید حدود ۱/۹ به هر حال همه میدونن که پورشه هیچوقت قدرت و شتاب واقعی محصولاتش رو نمیگه و همیشه معمولا دو یا سه دهم ثانیه بیش تر از واقعیت میگه ، به هر حال دیگه پرونده plaid باز ها امروز برای همیشه بسته شد و از حالا به بعد فقط منتظر اخبار رودستر تخیلی میشن 😂

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1927 ديدگاه)

      تسلا با رول اوت ۱.۹۹ هست

      موافقم 3
      مخالفم 11
      1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (93 ديدگاه)

        اینا فراموش کردن همزمان با توسعه پلد نسخه پلد پلاس هم توسعه پیدا کرد که ایران گفت فعلا رقیبی برای پلد نیست پلاسش برای آینده دقیق یادم نیست ولی چندتا از آماراش رو اعلام کرد اشتباه نکنم یه چندتا قطعه ایجاد دانفورس هم داشت.راستی نفهمیدم قدرت پورشه چقدره اینجور که بوش میاد تو شرایط خاص و محدود این تایمها رو میده

        موافقم 3
        مخالفم 5
    2. سوشیانت

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1927 ديدگاه)

      در ضمن دقیقا کجا خوندی این شتاب پورشه بدون رول اوته؟! کار آلمانی فن ها به کجا رسیده که خودشون واسه خودشون عدد میدن😂

      موافقم 2
      مخالفم 13
    3. B

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (358 ديدگاه)

      یعنی اینکه هر خودرو ساز معروفی میاد برقی میسازه سریعا با تسلا مقایسه میکنین و با تسلا سنجیده میشه نشانه چیست ؟ 🤔

      موافقم 1
      مخالفم 7
  10. OM.01

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    تایکان توربو GT ورژن وایساخ پکیج منو یاد جگوار پروجکت 8 می اندازه، اونم بدون صندلی عقب و با رول کیج به صورت محدود عرضه شد. هرچند مثل اینکه پکیج وایساخ پورشه تایکان تولید محدود نیست.
    در کل نظر خاصی ندارم ولی وایساخ پکیج واقعا اضافه کاری هست. نبود صندلی عقب و رول کیج بنظرم یه جوریه، یه حس عجیبی بهش دارم

    اما تایکان توربو GTمعمولی واقعا پرفورمنس جذابی داره(2.2ثانیه 0تا100 و 6.6ثانیه 0تا200) با توجه به سابقه پورشه تو اعلام اعداد، شتاب قطعا سریعتر هست تو عمل…

    موافقم 8
    مخالفم 2
  11. Arshia m3csl

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    عشقه جذاب ترین برقیه دوست دارم درگش رو ببینم که داره تسلا رنده میکنه درود بر پورشه سلطان سوپراسپرت سازی در کنار مکلارن و فراری

    موافقم 8
    مخالفم 6
  12. John Marston

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    با اینکه کلا از خودروهای برقی خوشم نمیاد ولی این اشتوتگارتی با اصالت رو تحسین میکنم
    بخصوص بابت شکست دادن پرادعایی مثل تسلا با اون فندوم افتضاحش
    امیدوارم کاربر تسلا بتونه با این غم بزرگ کنار بیاد

    موافقم 10
    مخالفم 4
  13. ar-ma-n

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    ماشینی ک درست برقی ولی کسل کننده مثل تسلا نیست حداقل کلان آلمانی ها تو همچی خوب نشون دادن خودشون حتا جنگ .
    و خب خیلی خوبه جذاب ولی دوس ی جوری انگار 911 برقی کرده باشه که مطمعنا همینطوره.

    ولی دوست دارن نسخه درون سوزش با این طراحی خیلی خوشگل شده ببینم.
    واقعا جذاب میشه بخصوص آیرودینامیک که تایکان داره محشره ولی خب اینا همش رویا و حرف .

    تو پیکانش موندیم چه برسه به تایکان 🤣😑🤧

    ولی واقعا 235 هزار دلار واقعا زیاده و خب باید پورشه فکری کنه چون واقعا یک شکسته ته امیدوارم اینگونه نشه .

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      تایکان یه سوپر سدان با متریال عالی و کیفیت بالا همچنین پرفورمنس بسیار خفنی داره با اون سروصدایی که راه انداخت و رکوردزنی کرد قیمتش رو توجیه میکنه فکر کن حتی برای ریمک هم خط‌ونشون کشید.

      موافقم 3
      مخالفم 2
  14. سوشیانت

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1927 ديدگاه)

    هنوز هم حریف لوسید نمیشه تاپ اسپیدش هم از تسلا کمتره🇺🇲💪

    موافقم 4
    مخالفم 13
    1. Royal Driver

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      بیا پایین پارازیت ننداز

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        برو یه لیوان آب بخور فشار کار دستت میده ها

        موافقم 3
        مخالفم 14
  15. سوشیانت

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1927 ديدگاه)

    وایسا ببینم با پکیج وایساخ شتابش هم اندازه تسلا میشه در حالی که دیگه صندلی عقب نداره یعنی رسما با یه سدان طرف نیستیم بفرما اینم از پورشه تون هم شتابش کند تره هم تاپ اسپیدش کمتره🤣

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      فشار چیه، من خیلی هم آرومم 🤯😂

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. فرشاد

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      بله دقیقا تمام چیزی که یه ماشین لازم داره
      شتاب
      تاپ اسپید
      دیگ متریال
      لوکس بودن
      هندلینگ
      راحتی
      پرفورمنس پیست
      دوام و عمر قطعات
      خدمات پس از فروش
      اینا هیچی نیستن فقط شتاب و تاپ اسپید

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        اسمش روشه ماشین اسپرت یعنی اولویت باید پرفورمنس باشه

        موافقم 0
        مخالفم 8
        1. فرشاد

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          والا شما تو سدان هم همینو میگی

          موافقم 3
          مخالفم 0
  16. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (975 ديدگاه)

    پورشه
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    . تسلا

    موافقم 13
    مخالفم 2
  17. Ahmad

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ببینید دوستان خودرو های برقی هرچی هم باشند بازهم یه جارو برقی بنظرم ارزش این همه سرو صدا رو ندارن بنظرم خودرو های برقی مزخرف ترین چیزی هست که تو عمرم دیدم وقتی که کسی ماشین باز باشه که اگه واقعا باشه هیچ وقت از یه جارو برقی این همه تعریف و تمجید نمیکنه به هر حال به یاد اون روزایی که ارزش خودرو به تعداد سیلندر شون بود و خودرو ها با موتور های حجیمی تولید میشد واقعا از عاقبت خودرو ها ناراحت و نگران هستم خلاصه به امیدوارم که یه جایگزینی برای موتور های احتراق داخلی پیدا بشه و هرچه زود تر این ننگه خودرو های برقی رو تموم کنن بره تمام…

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      پیدا شده دوست عزیز (هیبریدی)
      البته جلو چشممون بوده ولی چون بعضی ها دنبال منافع خودشون بودن بهش اهمیت ندادن
      آمار تقاضا برای هیبریدی ها وعلاقه مردم نسبت بهشون زیاد شده.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  18. 🇩🇪 P 🇩🇪

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پورش = گوشه ای از صنعت ناب آلمان

    موافقم 11
    مخالفم 2
  19. amir-mr

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (359 ديدگاه)

    بلاخره اومد💯
    اومده دهنه همه ی منتقدین رو ببنده

    موافقم 12
    مخالفم 1
  20. Elmiraj

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    معلوم شد که در حالت عادی رقیب plaid نود هزاری نمیشه و باید تجهیزاتو برداری….!!
    یا کلا در نسخه پروتایپ تایم بزنی ، چون اضافه وزن شدید داری…
    .
    .
    .
    فکر کردیم فولکس اینبار موتور و باتری های جدیدو رونمایی می‌کنه و وارد جنگ بازدهی با تسلا میشه ولی انگاری کل مشکلشون چند ثانیه تایم بهتر تسلا بود که میبایست به هر قیمتی شکسته بشه…!

    موافقم 7
    مخالفم 14
    1. مازیار

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2509 ديدگاه)

      ثانیه ها چقدر معانی و تعابیر متفاوتی میتونن داشته باشن!
      در جایی ضامن تمامی اعتبار و در جایی دیگه مایه تمسخر

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. Elmiraj

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        با حذف صندلی های عقب و سیستم صوتی و کف پوش و…. وزن S plaid به زیر ۲ تن میرسه…

        یه اسپویلر فعال و دیفیوزر هم همینقدر داون فورس به S plaid میده و به راحتی می‌تونه همچین تایمی بزنه.. ( هر چند که همین تایم الان پورشه هم برای نسخه پروتایپ هست و اعتباری نداره )

        اما با ۲.۵ برابر قیمت در دنیای تکنولوژی باتری و مصرف انرژی که اصل ماجرای الکتریکی هاست چه حرفی برا گفتن داره…؟؟
        نسخه قبلی ته لیست بازدهی بود ، الان با افزایش قدرت همون موتور و باتری قبلی چه وضعیتی خواهد داشت ؟
        اصلا بُرد و وزنشو چرا اعلام نکردن ؟؟

        (( اگر با تجهیزات کامل حریف تسلا میشد مجبور به برداشتن شون نمیشد ))

        موافقم 5
        مخالفم 10
        1. مازیار

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          ظاهرا حواست جمع نیست المیراژ
          توجه نکردی که تو لاگوناسکا هم تایم زده؟
          همون جایی که تسلا هم تایم زد با همین شرایط تایم زد اونم با بادگیر عقب ۳ برابر پورشه

          موافقم 13
          مخالفم 1
        2. Elmiraj

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3114 ديدگاه)

          اون تایم برای نسخه پروتایپ S plaid هست و خود تسلا تا حالا هیچ اشاره ای به اون تایم نکرده و خبرش توسط یک اینستاگرامر بنام kilowatts به بیرون درز کرده…

          این پورشه هم با همین شرایط عجیب در لاگونا سکا تایم زده ، یعنی سدان دو صندلی !!!!

          حالا کاری به سوالات بالا ندارم که کسی جوابی براشون نداره ولی نگفتین سدان لوکس دو صندلی !!! بدون سیستم صوتی و قیمت ۲۵۰ هزار دلاری اسمش چیه ؟!

          موافقم 3
          مخالفم 10
        3. مازیار

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          چه فرقی داره که کی اشاره به تایم گیری کرده؟
          به اصل قضیه شک داری؟
          هر دو با کاهش وزن این کارو کردن حالا میخوای جداشون کنی؟

          قبلا هم گفتم تسلا محصول پرفورمنس نیست و اینکه پورشه مجبور شد معرفی محصول بعدیش رو با تایم گیری شروع کنه فقط بخاطر جوسازی بیش از حد تسلا روی این موضوع هست. یه جوسازی کاملا بیهوده (شتاب دو ثانیه برای یه سدان) و خوب طبیعیه که پورشه بر نمی تابه هرچند غیر ضروری
          به عبارت دیگه این بازی رو خود تسلا شروع کرد و حالا از سبقت پورشه نباید تعجب کرد و احیانا ماست مالی

          موافقم 8
          مخالفم 1
        4. Elmiraj

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3114 ديدگاه)

          چه منبعی گفته که تسلا در اون تایم گیری کاهش وزن داشته ؟

          و از کی تا حالا تسلا با تایم نسخه پروتایپ تیتر سازی کرده…؟؟

          از نظر شما تایم گیری با نسخه پروتایپ سبقت هست ؟؟؟

          موافقم 3
          مخالفم 8
        5. مازیار

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          پروتوتایپ که به عرضه رسید الان مشکل تایم زنی پروتوتایپ چیه دقیقا؟
          خوبه سوشیانت هم یه همفکر پیدا کرد

          موافقم 7
          مخالفم 1
        6. مازیار

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          تسلا تو لاگوناسکا نسخه عادی بوده؟؟
          اون بال عقب که به GT3RS گفته زکی رو یادت نیست؟

          موافقم 4
          مخالفم 0
        7. مازیار

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          آقای پدال لطفا کامنت دوم رو منتشر نکنید نمیخوام ادامه بدم متشکرم

          موافقم 2
          مخالفم 0
        8. Elmiraj

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3114 ديدگاه)

          ((پروتوتایپ که به عرضه رسید الان مشکل تایم زنی پروتوتایپ چیه دقیقا؟))

          الان ماشینی که به دست مشتریان میرسه مثل اینی که تو کلیپ هست رول گیج داره ؟

          ((تسلا تو لاگوناسکا نسخه عادی بوده؟؟))

          غیر از شما کسی به تایم تسلا در لاگونا سکا اشاره ای کرده !؟

          چرا نمی خواین قبول کنین که اگر پورشه در توانش هست چرا با نسخه عادی و فول تجهیزات تایم نمی‌زنه ؟

          موافقم 2
          مخالفم 5
        9. مازیار

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          باشه المیراژ
          نوبت تسلا که بشه صدم ثانیه حساب میشه اما برای پورشه ۱۸ ثانیه هیچی نیست!
          لاف زنی های ماسک مشکلی نداره اما رکوردزنی پورشه تیترسازی هست!
          من از ادامه دادن پشیمون شدم چون بحث راجع به تسلا با تسلافن بیهوده ترین کار هست، کامنت هم گذاشتم که پدال پاک کنه اما مثل اینکه ندیدن!

          فقط بدون ماسک کسی نیست که کوچکترین روزنه ای برای روی تیتر رفتن داشته باشه اما ازش استفاده نکنه حالا این روزنه میخواد سبک سازی باشه یا هر چیز دیگه

          موافقم 7
          مخالفم 0
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      فشار زیاد برای انسان ضرر داره 🤯
      تا دیروز شما هی از شتاب تسلا میگفتین؟
      ولی اشکالی‌نداره دربرابر پورشه پاره‌شدن افتخاریه که فقط اونایی که توهم رقابت با مهندسی آلمانی رو داشتن به دست آوردن🇩🇪

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        فعلا که پورشه خودش رو پاره کرد و باز هم نتونست به پرفورمنس تسلا برسه🇺🇲💪

        موافقم 0
        مخالفم 9
  21. دانیال_Surrey،England

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2780 ديدگاه)

    خدا رو شکر رکورد مک لارن سنا رو نزد در واقع خطر از بیخ گوش گذر کرد!
    فقط 2 دهم کندتر از سنا بود تو پیست لاگونا سکا که نشون از پیشرفت فوق العاده پورشه تو الکتریکی ها داره.
    اگه کسی میدونه بگه آیا این ماشین از سیستم تعلیق جدید معرفی شده پورشه استفاده میکنه یا نه،به هر حال این رکورد فراتر از بحث قدرت الکتریکی ها بود.
    ..
    ..
    تسلا هم قشنگ قافیه رو باخته،چند روز پیش خبر اومد که تسلا ممکنه علاقمند باشه مک لارن رو بخره.
    هم خوبه برای طرفدارا هم بد،بدیش به این لحاظه که شخصیت ایلان ماسک کاملا غیر قابل پبش بینیه و ممکنه یهو مک لارن رو به خاک سیاه بشونه.
    به هر حال اگه عقل داشته باشه مک لارن رو میخره و مک لارن میشه بازوی پرفورمنس تسلا و فقط تو این شرایطه که میتونه مچ پورشه رو بخوابونه.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  22. BMW

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    سلطان بیا این جارو برقی رو سیمش رو قطع کن😂🤣🤣

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. JDM سابق

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    جنگ الکتریکی ها یکی از مزخرف ترین جنگ های خودرویی هست چون کمپانی ها بیشتر متکی به قدرت و اسب بخار هستن نه گیربکس های تک و دو سرعته کمک بالایی به پرفورمنس میکنن و نه وزنشون به واسطه باطری های سنگین کف اتاق خودرو قابل حل شدن هست، تنها چیزی که قابل رقابته تکنولوژی موتور های Axial و radial و گنجاش باطری و سرعت شارژشون هست که تقریباً همشون هم در این موارد ضعف دارن شارژ کردن اضافی مشتری ها توسط دیلرشیپ ها و افت قیمت سرسام آوره دست دومشون هم بماند

    موافقم 3
    مخالفم 1
  24. Galant.VR4(JDM)

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    تنها هدف پورش نشون دادن تکنولوژی و مهندسی خودشه نه رقابت با یه برند بی معنی که فقط فاکتور مهمش شتاب و سرعته و دیگه هیچ برگ برنده‌ای نداره.
    همه هم حالا تو کامنتا جنگ راه‌انداختن که تسلا فلانه تسلا قیمتش کمه و از اینجور بهانه‌ها اصلا تسلا هم مگه فن داشت ما خبر نداشتیم؟
    تسلا+رسانه جنگی راه انداختن و خودشون رو وارد محدوده امثال پورش کردن از رقابت با فراری ۵۰۰ هزار دلاری تا بوگاتی میلیونی حالا کی پاشو از گلیمش دراز تر کرده بعد اونوقت پورش خط‌ونشون به رقبای اصلیش کشیده شما عشق تسلا به خودتون گرفتین واقعا تسلارو با پورشه مقایسه میکنین؟
    این تیتر هم فقط برای دعوای فن‌هاس
    تسلا فنا byd صداتون میزنه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1927 ديدگاه)

      بی وای دی همونیه که پرفورمنس سوپر اسپرتش از سدان تسلا ضعیف تره🤣

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (633 ديدگاه)

        داش اینهمه نوشتم تو فقط اسم byd رو دیدی
        جوابی نداری بدی میزنی به بیراهه

        موافقم 4
        مخالفم 0
  25. amirboss

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (352 ديدگاه)

    این ماشین احتیاجی به اسپویلر نداره
    چون نه وزن سبک یا سرعت آنچنانی داره که بخاد داون فورث بچسبونتش به آسفالت.
    از لحاظ طراحی هم یه مقداری مضحکه که البته طرفدارای پورش ناراحت نشن چون یه حقیقته.
    چون تو دراز مدت خیلی خسته کننده میشه و فوق العاده بی روحه.این مشکل فقط مربوط به پورش نیست و تو اکثر خودرو های برقی نمایانه.
    حالا میرسیم به قوای فنی و لانچ کنترلی که برای دوثانیه میشه قوی ترین خودروی تاریخ پورش که به نظر بنده میتونست با سیستم کرس خیلی بهتر جواب بده.
    یه چیزی که تو خودروهای برقی داره تو ذوق میزنه تفاوت عملکرد واقعیشون تو پیست و تئوری رو کاغذه.
    خودرو های برقی از یه طرف ضریب G بالایی دارن که میرسه به وزنشون و از طرف دیگه به علت وزن بالا از نیروی پتانسیل بیشتری برخوردارن که تو یه شرایط خاص به ضررشونه.
    البته مرکز ثقل پایین میتونه تا حدودی کمک کننده باشه و لی نه تو همه شرایط.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  26. mehran911

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    ی فیس لیفت بسیار موفق…
    فروش دوبرابر بیشتر از پیشبینی عامل اصلی توسعه این فیس لیفت موفق بود…
    تایم ها چه نوربرگ‌رینگ و چه لاگونا هر دو برای سدان 2.3 تنی اعداد فوق العاده ای هستن
    پکیچ وایساخ با اضافه کردن قطعات فیبر کربنی و کاهش وزن ۷۵ کیلوگرمی، کاملا اختیاری و بدون هزینه‌ی اضافی خواهد بود…
    طبق معمول همیشه همه مواردی که در تایم‌گیری استفاده شده مثل اضافه شدن رول کیج جهت ایمنی بیشتر و… قابل سفارش خواهند بود.

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. ar-ma-n

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (174 ديدگاه)

      به به آقای مهران نیستی استاد 😍😍

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        سلام
        قربانت
        والا نمی‌رسیم بیایم
        معمولا هم آخر شب ها شاید فرصت کنم

        موافقم 1
        مخالفم 0
  27. Hadi

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    واقعا عالی شده و با رکورد جدیدش ترکونده 👌🏼
    ولی باز پانامرا توربو S E Hybrid با ۷۰۰ اسب رو بهش ترجیح میدم 🔥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. M power

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    بنظرم هم خوشگله هم پرقدرت پس دیگه حرفی نمی مونه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  29. مهردادکمال

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    در ژانویهٔ ۲۰۲۴ یک پروتوتایپ تایکان توربو GT با ثبت تایم ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه، به سریع‌ترین سدان نوربرگ‌رینگ تبدیل شد. این تایم ۱۸ ثانیه از رکورد تسلا مدل S پلد و ۲۶ ثانیه از تایم تایکان توربو S سریع‌تر است و تنها ۲.۲ ثانیه با رکورد هایپرکار ریمک نورا فاصله دارد.
    پورشه راضیم ازت

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا