پژوسوزوکی

دوئل پژو 208 و سوزوکی بالنو

بازهم روزی دیگر و بازهم دوئل و رقابتی دیگر؛ رقابت‌هایی که با استقبال مناسب شما عزیزان روبرو شده و این مایهٔ دلگرمی ما است؛ اما برای رقابت بعدی یکی از پرطرفدارترین کلاس‌های خودرویی دنیا به‌ویژه در اروپا و حتی کشورمان یعنی کلاس هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت یا سوپرمینی سگمنت B را انتخاب کرده‌ایم. همان‌طور که گفته شد، این یکی از کلاس‌های بسیار پرطرفدار خصوصاً در اروپا است و بسیاری از خودروسازان در آن حضور دارند که موجب شلوغی آن و البته جذابیت بیشتر رقابت‌های ما خواهد شد. خودروهای حاضر در این کلاس عبارت‌اند از:

آلفارومئو میتو

ام‌جی ۳

میتسوبیشی میراژ

آئودی A1

شورلت سونیک

سیتروئن C3

دی‌اس ۳

فیات پونتو

فورد فی‌یستا

هوندا فیت

هیوندای i20

کیا ریو

مزدا ۲

مینی کوپر

نیسان میکرا

اوپل کورسا

پژو ۲۰۸

رنو کلیو

سئات ایبیزا

اشکودا فابیا

سوزوکی سوئیفت

سوزوکی بالنو

تویوتا یاریس

فولکس‌واگن پولو

برای دور نخست دوئل‌های این کلاس شلوغ، یک نماینده از فرانسه و یک نماینده از ژاپن را انتخاب کرده و پژو ۲۰۸ را در برابر سوزوکی بالنو قرار داده‌ایم.

پژو ۲۰۸

پژو ۲۰۸ به‌واسطهٔ حضور طولانی‌مدت پدربزرگش در کشورمان و همچنین خبرهای عرضهٔ خودش در ایران، برای ما آشناتر از رقیب ژاپنی است. همان‌طور که از نام ۲۰۸ و همین‌طور شیوهٔ نام‌گذاری محصولات پژو مشخص است، این ماشین در اصل نسل جدید پژو ۲۰۷ است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ معرفی شد. این خودرو که نسبت به سلفش کاملاً متحول شده و در طراحی نیم‌نگاهی به طراحی موفق و درخشان ۲۰۶ داشته، به موفقیت و فروش نسبتاً مناسبی دست پیدا کرد به‌گونه‌ای که در اولین سالی که به‌طور کامل در بازارهای جهانی حضور داشت یعنی سال ۲۰۱۳ توانست فروشی بیش از نیم میلیون دستگاه را تجربه کند؛ اما ۲۰۸ برخلاف ۲۰۷ تنها در دو نسخهٔ هاچ‌بک سه‌در و پنج‌در عرضه می‌شود و در آن خبری از نمونه‌های استیشن و کابریولت نیست. البته به گفتهٔ پژو، کراس‌اوور ساب‌کامپکت ۲۰۰۸ جایگزین نسخهٔ استیشن شده است. پژو ۲۰۸ در میانهٔ عمرش در سال ۲۰۱۵ فیس‌لیفتی را هم تجربه نمود و با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد؛ اما این هاچ‌بک ساب‌کامپکت فرانسوی کم‌کم در حال نزدیک شدن به پایان عمر خود است و پژو هم‌اکنون در حال کار بر روی نسل جدید آن است درحالی‌که ایران‌خودرو نیز قصد دارد تولید و عرضهٔ آن‌را به‌زودی در کشورمان آغاز کند. پژو ۲۰۸ با پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزل سه سیلندر و چهار سیلندر عرضه می‌شود که ما برای این دوئل موتور ۱.۴ لیتری بنزینی آن‌را انتخاب کرده‌ایم.

سوزوکی بالنو

سوزوکی برای اولین بار از نام بالنو در سال ۱۹۹۵ برای خودروی کامپکتی استفاده کرد که در سه نسخهٔ هاچ‌بک، سدان و استیشن عرضه شد؛ اما با توقف تولید این ماشین در سال ۲۰۰۲، نام بالنو هم به فراموشی سپرده شد تا اینکه سوزوکی بار دیگر در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ با رونمایی از یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت جدید، بار دیگر نام بالنو را احیا نمود. بالنو صرفاً در هند و توسط شرکت ماروتی سوزوکی تولید می‌شود اما در دیگر مناطق و کشورهای دنیا همچون اروپا، ژاپن و فیلیپین هم عرضه می‌گردد. بالنو در بازارهای جهانی با دو پیشرانه عرضه می‌شود که اولی یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر با نام بوسترجت و دومی یک واحد ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با نام دوال‌جت است. ما برای این نبرد و جهت هماهنگی با رقیب فرانسوی، موتور بزرگ‌تر بالنو را انتخاب کرده‌ایم که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین برای این خودرو سیستم میکرو هیبریدی خفیف سوزوکی با نام SHVS نیز قابل سفارش است. گیربکس‌ها هم شامل سه نمونهٔ مختلف پنج سرعتهٔ دستی، شش سرعتهٔ اتوماتیک و CVT می‌شود.

مشخصات فنی

  پژو ۲۰۸ سوزوکی بالنو
پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۹۵ اسب بخار ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۳۶ نیوتن متر ۱۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۰.۵ ثانیه ۱۲.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۸ کیلومتر ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ۵.۶ لیتر (ترکیبی) ۴.۲ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۰۷۰ کیلوگرم ۹۴۰ کیلوگرم
طول ۳.۹۶ متر ۳.۹۹ متر
قیمت پایه حدود ۱۷ هزار دلار حدود ۱۷ هزار دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9732893]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. a

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    قطعا از نظر فنی 208 جلوتره اما طراحی ظاهری سوزوکی خیلی هماهنگ تر و زیبا تر بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Km

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      اتفاقا از لحاظ طراحی پژو خیلی حرفه ای تر و بهتره از سوزوکیه و سوزوکی شاید حتی تو این سگمنت از لحاظ ظاهری جزو ضعیف ترین ها باشه.شما از رو عکس نگاه نکنید که مثلا سپر برجستش ناهماهنگه فلان.پژو هرچیم باشه تو رده هاچبکاش مثل 208 یا 308 تو طراحی کم نمیذاره و همیشه از بهترینای کلاس خودشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. a

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (31 ديدگاه)

        الان بحث یه سگمنت نیست، بحث دو خودرو هسته .یه مقدار تعصبی قضاوت میکنی ،مهم این نیست یه شرکت چقدر سابقه و قدمت داره مهم اینه الان خودروهاش در چه سطحین، واقع بینانش اینکه تو این رقابت بالنو بهتره ،با حجم موتور کمتر توان مشابه 208 میده و مصرف سوخت کمتر . اینا خودروهای درگ نیستن که بخوایم بگیم واااای شتاب سوزوکی خیلی زیاده، باز هم طراحی سوزوکی همچنان هماهنگ تر و لوکس تره ،اینو حداقل از رینگ های ساده 208 و رینگ های با طراحی اسپرت تر بالنو میشه فهمید

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. aston martin

          ۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          با نظرات دوستان راجع به سوزوکی موافق و راجع به پژو مخالفم نمیدونم چرا پژو طرفدار های تیفوسی داره اینقد :/
          پژو سوارن همه مثین که

          موافقم 0
          مخالفم 2
    2. hamid.hellcat

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      هرکس از نزدیک ٢٠٨ رو دیده باشه حتمن بهش رای میده

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. NIMA

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      هرچی جلوی خودمو گرفتم پیام ندم دیدم نمیشه.(پدال جای این کارا نیس دوستان)
      اون از لکسوس و بیمر بعدشم فورد و تویوتا و حالا اینم پژو و سوزوکی.
      یه وجه مشترک وجود داره! و اون این که یهو توی لکسوس رای ها کلو میوفته توی 1-2 ساعت بعد توی فورد همینطور (کاملا برتری فورد مشخص بود که الان سر یه چیزای چرت نرفت بالا)
      فورد رو من دیدم جلو بود با اختلاف 200 تایی نمیدون چی شود یهو توی 1 ساعت 450 تا رای به تویوتا اضافه شد. الانم پژو با اختلاف جلو بود بعد یهو الان سوزوکی نزدیک 100 تا جلو افتاده
      خیلی برام جالبه هاااا.
      هرکی که داری این کارو میکنی. عزیزم هم خییییلی بیکاری و هم تعصب داری.
      جالبش اینه سه تایی هم که یهویی امتیازاشون رفته بالا اگه گفتین مال کجاست؟
      بله ژاپن (لکسوس-تویوتا-سوزوکی)
      حاجییییی برات متاسفم واقعا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاوه آهنگر

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (432 ديدگاه)

        نیما جان گویا شما از توهم توطئه رنج میبرین !
        نماینده های لکسس و تویوتا حقشون بود که برنده بشن و همچنین در این رقابت هم سوزوکی بهتر از پژو عمل کرده ، طراحی پژو هم در داخل و هم در خارج ماشین تو ذوق میزنه ضمن اینکه قطعا سوزوکی کیفیت بیشتری رو ارائه میده و از مهندسی ژاپنی بهره میبره

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. حسن

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (181 ديدگاه)

          در مورد فورد F150 و تویوتا توندرا، کاملا اشتباه می کنی! در خوب بودن ماشین های ژاپنی شکی نیست، ولی در سگمنت تراک ها اصلا قابل مقایسه نیستن
          F150 بیش از نیم میلیون ازش در سال فروخته می شه، من تعداد فروش توندرا رو نمی دونم ولی مطمئنم حتی نزدیک به این رقم هم نیست! با توجه به قیمت مشابه و حتی بالاتر F150 در نسخه هاس V8 یه نتیجه بیشتر نمی شه گرفت مگر اینکه با تعصب بخوایم قضاوت کنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Madjid911 GT2

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        پریروز BMW بالاخره با اختلاف بسیار کمی برنده شد حدود 75 تا رای بیشتر از لکسس گرفت یعنی طرف با همه ی تقلبش دیگه کم آورد.
        .
        کاملا مشخصه یکی داره نظرسنجی سایت رو خراب میکنه و خیلی هم اصرار داره به این کار.
        .
        دیروز حذف فورد اف150 رو تصادفی میدونطتم اما با مشاهده ی نتایج امروز و پریروز تقریبا مطمئن شدم یکی داره این نظرسنجی رو خراب میکنه.
        نکن داداش … تو رو خدا نکن ..ِ. باور کن ارزش نداره وقت این همه آدم از نویسنده ی مقاله تا 1500 نفر که میان و رای میدن حروم بشه.
        این هم جزو حق الناسه.
        .
        یه چیزی هم بگم ؛اینکه خیلی ها در پدال موقع نظرسنجی اول میبینن هر ماشین چقدر رای آورده و این تاثیر خیلی زیادی روی فکر و انتخابشون میذاره. یعنی با خودشون میگن سوزوکی حتما بهتر بوده که تا الان بیشتر رای آورده و معمولا خودشون هم به سوزوکی رای میدن.
        .
        دیروز سر قضیه ی اف 150 دقیقا به من ثابت شد که کافیه اون طرف در دو ساعت اول بیاد با هر روشی که بلده 50 تا رای اضافه بده به سوزوکی یا توندرا. بعد این فاصله ی 50 تایی که ایجاد کرده نه تنها کم نخواهد شد بلکه زیاد هم میشه.
        .
        بار ها در نظر سنجی های این چند روز پدال و حتی تعداد لایک ها و دیسلایک هایی که خودم یا بقیه گرفتیم شاهد این موضوع بدم ؛ اگر کاربرای سایت ببینن یکی 25 تا دیسلایک داره و 1 لایک هم نداره بدترین برداشت رو از کامنت اون شخص میکنن و خودشون هم بهش دیسلایک میدن.
        در مورد فورد اف150 این قضیه دقیقا به من اثبات شد.
        از یک جایی توندرا به سرعت تعداد رای هاش افزایش یافت و اف 150 بیچاره هرگز نتونست این فاصله رو جبران کنه.
        من دیروز نخواستم بگم ؛ اما حقیقتا از حذف فورد بسیار ناراحت شدم.اف 150 در این کلاس بهترینه. اگر اف 150 قهرمان نمیشد برام تعجب داشت چه برسه به اینکه در مرحله ی اول اونم از یک ماشین سالخورده شکست خورد و حذف شد.
        .
        هر کسی این کار رو کرده و میکنه ؛باید بدونه دستش برای همه رو شده . این دیگه حق الناسه. خواهشا ادامه نده. بعضی ها این نظرسنجی پدال واسشون خیلی مهمه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Madjid911 GT2

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          البته بگم که من اصلا جزو اون بعضی ها نیستم و اصلا برام مهم نیست نتیجش چی میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid911 GT2

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          نمیخوام بحث کنم…
          دیروز اف 150از نطر برتری هاش به قدری با توندرا فاصله داشت که کاربران سایت به راحتی میتونستن نتیجه ی نظرسنجی رو هر چند که بعضی ها خرابش کردن ؛ به نفع فورد تغییر بدن. اف 150 ممکن بود از هوندا ریج لاین شکست بخوره اما از توندرا دیگه نه. رفتار بد بعضی دوستان در شکست اف 150 بسیار تاثیر داشت. اف 150 راحت میتونست جبران کنه. اما تنفر به جا و درستِ کاربران سایت از تعصب بعضی دوستان نذاشت فورد به جایی که لایقش بود برسه.
          توندرا از سال 2007 داره تولید میشه و دیگه همه چیزش قدیمی شده در حالی که سیزدهمین نسل سری اف فورد بسیار تازه نفسه و تازه وارد 2 سالگی خودش شده.
          اف 150 بهترین تراک دنیاست…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. محمد

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (5 ديدگاه)

        نیما جان ب ام و برنده شده ، لکسس رو دوست داریم ، خوبه ، کم خرج و… اما
        تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف / ای بسا عیش که با بخت خداده کنی :))

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. e36

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (918 ديدگاه)

        منم نظرم اینه نتایج نظرسنجی ها غیرعادی تغییر میکنه بعضی دوستان از رو تعصب تلاش میکنن نتایجو هرجور شده تغییر بدن، نمونشم قبلا تو پدال زیاد دیدیم که طرف 200 تا دیس خورده بی مورد !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    سوزوکی طراحی بهتر مصرف سوخت کمتر .دوام و کیفیت بیشتر .درسته شتاب کمتری داره ولی پیشرانه 1.2لیتری داره نسبت به 208 اما قدرتش تقریبا یکیه.
    انتخاب من سوزوکی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (419 ديدگاه)

      دوام و کیفیت بیشتر رو خداییش از کجا میفهمین و با قطعیت میگین . چون ژاپنه . بابا ژاپن حرف نداره خداییش . ولی دیگه اعوذبالله خدا نیست که . بالاخره هر کشوری و سازنده ای چیزی در چنته داشته که اسمش مطرح شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        نه خیر کسی نگفت ژاپن خداست .
        ولی ماشین فرانسوی همه سوار شدیم همین 208رو تو نمایشگاه شیراز سوار شدم خودم دیدم ماشین 100میلیونی پژو رو هم سوار شدم ژاپنی 10سال پیشم سوار شدم رو این حساب گفتم رو هوا حرف نزدم .بعد این نظر منه شما نظر دیگه ای داری بگو همه هم استقبال میکنن چه کار با انتخاب من داری .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. #ali.m#

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        ما چیزی به نام اعوذو بالاه نداریم ???
        قبل از استفاده لطفا فکر کن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سینا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (347 ديدگاه)

    از داخل به در عقب 208 نگاه کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پرسپولیس

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    لعنت برپژولعنت برهرچی پژوهست لعنت براین کارخانه وتمام کارخانهایش درسراسرجهان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. روزبه

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      آخه پژوهای روز دنیارو از نزدیک دیدی که اینطور لعن و نفرین روانش میکنی ؟ ?? چیزی که تو ایران به اسم پژو دارن به من و تو میدن میلیونها کیلومتر فرق داره با پژوهای روز دنیا …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پرسپولیس

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (260 ديدگاه)

        لعنت برتمام پژوهای عالم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. DODGE

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (279 ديدگاه)

        اقا روزبه نباید وقتتو برای هرکسی بذاری ، بذار هرکی هرجور میخواد فکر کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Ahmad

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    سوزوکی واقعا از لحاظ طراحی یه سر و گردن بالاتر از پژوست.البته منظورم همین دو مدل هست سوءبرداشت نشه.
    ولی در کل این رقابت نظر من audi a1 و مینی کوپر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    یه سوال داشتم. زمان رای گیری هر دوئل چه قدره؟ تا آخر دور اول همه ی سگمنت هاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (685 ديدگاه)

      سلام
      بله تا آخر دور اول همه سگمنت ها فرصت برای شرکت در رای گیری هم سایت و هم کانال تلگرام وجود داره و پس از پایان دور اول، پیروز هر دوئل با جمع کردن آراء سایت و کانال تلگرام مشخص خواهد شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (172 ديدگاه)

        آقای دهقان به نظر من رای گیری تو تلگرام خیلی مناسب نیست چون خیلی از افراد تلگرام ندارن مثل خودم به خاطر همین آرای سایت شاید عادلانه تر باشه چون همه میبینن مقایسه هارو

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1170 ديدگاه)

          ولی جالب اینجاست که تو خیلی از نظر سنجی ها نتیجه نظر سنجی تلگرام با سایت پدال کلی تفاوت داره.مگه به غیر از بچه های پدال کس دیگه ای هم تو کانال تلگرام هست؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Madjid911 GT2

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ببخشید که میگم ولی کاش این دوئل ها رو حذفی نکنید. یعنی همینطوری بیاین ماشین ها رو مقایسه کنید.
        این نظرسنجی ها اصلا اعتبار نداره.
        هم در خود سایت و ازون بدتر در تلگرام امکان مخدوش شدنش بسیار بالاست.
        حس میکنم این دوئل ها رو بیشتر به قصد افزایش بازدید و به هیجان آوردن کاربران شروع کردین که البته تاثیر خودش رو گذاشته. این دوئل ها در راستای هدف سایت که اطلاع رسانی اخبار خودرویی و آموزشه نیستن.
        .
        کاش میشد متوقفش کنید.
        .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر دهقان

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (685 ديدگاه)

          مجید عزیز
          ما در پدال روزانه چیزی در حدود 15-16 مطلب مختلف منتشر میکنیم که این دوئل‌ها تنها یکی از اون‌ها است و هرگز لطمه‌ای به مطالب معمول و روزانه‌ای که در پدال منتشر میشه نمیزنه.
          هدف ما از برگزاری این رقابت‌ها غیر از افزایش هیجان اینه که در نهایت بفهمیم از دید کاربران ایرانی در هر کلاسِ خودرویی چه ماشینی برتره و محبوبیت بیبشتری داره.
          ولی کاش مخاطبین عزیز با آگاهی و منطق بیشتری رای بدن و این رقابت‌ها رو به بحث‌های حاشیه‌ای و متعصبانه نکشن تا شاهد دستیابی به نتایج صحیح‌تر و علمی‌تری باشیم.
          درهرحال از مشارکت و استقبال همۀ شما عزیزان سپاسگذاریم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid911 GT2

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          آقای دهقان گل

          فرمایش شما کاملا درسته.

          ولی به نظر من این نظرسنجی ها در قالب همون کاری که کاربران سایت میکردن و با لایک و دیسلایک نظر بقیه رو میپرسیدن ؛ بیشتر دیگه ارزش نداره که یک صفحه ی پدال رو درگیرش کردین و میخواین برنده رو مشخص کنید.
          .
          کاربران این سایت کمتر از یک دهم درصدشون تا حالا اف150 یا توندرا رو از نزدیک دیدن. حداقل من که ندیدم.
          .
          اکثرا فقط بر مبنای کشور سازنده رای میدن. برای همینه که بحث ها به دعوا کشیده میشه.
          .
          وقتی قراره در یک سگمنت قهرمان مشخص بشه و بازنده حذف بشه خیلی ها تحریک به خراب کردن این دوئل ها میشن.
          .
          کاملا مشخصه شما برای این دوئل ها و جمع آوری مطالب زحمت می کشید ؛ زحمتتون ارزشش از همه چیز بیشتره و من هم به سهم خودم از شما تشکر میکنم.
          اما به سهم خودم موافق اسلوب این دوئل ها نیستم.
          باسبک کاری که همین امروز در مورد مزدا میاتا و جی تی 86 انجام دادین بیشتر موافقم. نهایتا یک نظرسنجی هم آخرش بذارید. اما به صورت حذفی و قهرماتی نباشه بهتره به نظرم.
          .
          چند روزی نیستم در پدال. خواستم اینو بگم و برم. ان شا الله برمیگردم…
          .
          بازم ممنون از توجه و سرعت پاسخ گوییتون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. کارال

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    این مسخره بازیا چیه موتور 1.2لیتری . اخه مگه جونی هم واسه این ماشین می مونه .ماشینی ک جون نداره نمیخوام کم مصرف کنه تا صد سال سیاه . به جای این کار ک حجم موتور رو کم کنن ک خودرو کم مصرف باشه ی موتور هیبریدی یا برقی قوی تر بذارن رو خودرو ک اصلا سوخت مصرف نکنه . همین جوری پیش بریم فردا میان موتور ماشین کوکی میزارن رو خودرو مثلا با قدرت 100اسب ولی بدون بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی اکبر

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    208 رای دادم چون تو این کلاس جمع او جور بودن خیلی مهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. arash

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    برنده بی ام و x3 و لگسوس nx گدامشون شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ساسان.م

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    از اونجایی که پژو یه شرکت بی وجدان و دزد ( مثل شریکش تو ایران ) هست و همه میدونیم فرانسویا پیچیدگی الکی دارن و مهندسی برتر ژاپن ، انتخاب من سوزوکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (522 ديدگاه)

      داداچ همین؟!بقیش را نگفتی!!یادت رفت بگی پژو توی امریکا هم حضور نداره!!!تازه جرمی کلارکسونم هم گفته پژو بده!!!تازه همه میدونیم فرانسه یه کشور عقب افتادس !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shayan

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (20 ديدگاه)

        عزیز جان پژو نبود که اجازه داد موتورپیکانو بذارن رو ماشینش؟؟؟؟یه کمپانی چقدر احمقه که گذاشته همچین کاری بکنن با ماشینش.چقدر باید بی سیاست باشه؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. آرش آمریکایی

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (610 ديدگاه)

        جرمی کلارک سون که میگفت پژو بجا ماشین بهتره
        گاو بسازه
        خخخخخخخخخخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. DODGE

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (279 ديدگاه)

      اره پژو خیلی بی وجدانه تازه بازم ازت ممنونم که کلا فساد دیگشو رو نکردی ممنونم ازت
      واقعا نمیشه بعضی هارو تغییر داد البته عقاید هر فرد به کسی جز خودش ربطی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. shahin

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    قطعا سوزوکی.ابعادش کوچکتره و مصرف سوختش هم کمتر که هر دوتا عامل فاکتور مثبت برای این سگمنت هستن( کسی که فضای بار یا شتاب بخواد قطعا با این پول خودروی مربوطه رو میخره)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خب سوزوکی بهترع
    هم جادار تره و مصرفشم پایین تره
    پژو هم خوبه ولی فضای داخل کابینش یه خورده کوچیکتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. B.j

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ۲۰۸ بیشتر قیافش به درد خانوما میخوره…انتخاب من سوزوکی ژاپنی هست تا ۲۰۸ فرانسوی که معلوم نیست از کارخونه تا خونه واشر نزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shayan

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (20 ديدگاه)

      پژو=واشر سر سیلندر زدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. یاسین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من خیلی تو فاز سگمنت هاچبک نیستم با وجود اینکه یه دوره ای خودم 206 داشتم ولی این یه چیزیه که تو دنیا ثابت شدس که فرانسوی ها همیشه در سگمنت هاچبک خیلی خوب کار کردن من به 208 رای میدم به چندتا دلیل یکی اینکه طراحیشو بیشتر دوست دارم دو اینکه 208 سواری راحتتری از بالنو داره چون همه میدونن سوزوکی که من شخصا به عنوان یه برند اقتصادی خیلی قبولش دارم ولی تو بحث راحتی خودرو همیشه یکم ضعف داشته البته نه زیاد ولی در مقایسه با بقیه میلنگیده چیزی که قبلا همین جا تو مقاله مقایسه ای از پدال سوزوکی ایگنیس و چندتا ماشین دیگه بررسی شده بودن و یکی از ضعف هاش راحتیش بود سوم اینکه یه ضعف دیگه سوزوکی به پژو چیزی که اونم در خیلی جاها به طور مثال مقایسه ویتارا و 2008 مطرح شده بود متریال به نسبت ارزونتر بود که در خیلی جاهای ماشین استفاده ولی خب مزایای بالنو به پژو هم مورد نظر کسی ممکنه باشه مثل مصرف سوخت بهتر ولی من اگر بخوام با توجه به قیمت مشابه یکیو انتخاب کنم 208
    انتخاب منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. یاسین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    یکی از موضوعات جالبی که ادم میبینه اینه که دوستان کیفیت دوتا از ماشین های قدیمی برند پژو که در ایران با قطعات بی کیفیت و تولید بی کیفیت و بی نظارت پژو در ایران(سرزمین دزدها) تولید میشن و رو میزارن به پای کیفیت تمام محصولات دومین گروه خودروسازی اروپا در کل جهان دوست عزیز خدا شاهده ماها هیچوقت حتی دستمون به فرمون پژو و سیتروئن های تولید غیر ایران نخورده چطور انقدر راحت درباره کیفیت یکی از پنج برند قابل اعتماد فروش رفته در بازار اروپا(به استناد یکی از گزارش هایی که همین جا منتشر شد دومین برند پرفروش اقتصادی در بازار المان) نظر کارشناسانه میدین البته اینو یه بار تو یه کتابی خوندم که دید یک جهان سومی به مشکلاتش تو دنیا مثل دید اون مورچه ای بود که یه ذره اب اومد خونشو خراب کرد گفت کل دنیا رو اب برده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shayan

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (20 ديدگاه)

      عزیزه من حتی جرمی کلارکسون هم گفت که چقدر پژو آشغاله…اون که دیگه دستش رسیده به پژو فرانسوی…واقعا ماشینای فرانسوی احمقانه ساخته میشن برای تعمییر پدر تعمییر کار در میاد تا یه تعویض ساده انجام بده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sunmartin

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1914 ديدگاه)

        متاسفانه سایت مجاور دنده 6 فرانسوی پرستان دوآتشه ای داره که بارها با فحاشی و ناسزا از پژو و رنو حمایت کردند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amin

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          !!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. یاسین

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        شایان جان اولا دوتا موضوع بهت بگم یکی اینکه اون اگر بررسی کامل رو دیده باشی تو تخت گاز مخصوصا اول از دوران خوب پژو میگه و اینکه در یک دوره ده ساله بود که این شرکت بین سالهای 2000 تا 2010 این سیاست ارزون سازی رو پیش گرفت که منجر به کاهش کیفیت محصولاتش شد ولی از سال 2010 به بعد با اومدن کارلوس تاوارز کیفیت محصولات PSA به روزهای خوبش برگشت و باعث شد طی هفت سال این شرکت دوبار جایزه ماشین سال اروپا رو بگیره موضوع دوم اینه کلا حرفهایی که بریتانیایی های بد در مورد فرانسوی ها میگن رو باور نکن بریتانیایی ها به خون فرانسوی ها تشنن بخاطر یه سری تاریخچه سیاسی که باهم دارن والا اگر کیفیت محصولات پژو الان بده چطور استاندارد های بازار امریکا رو پاس تا به بازار امریکا برگرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. امره Emrah

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    سوزوکی رو انتخاب میکنم چون واس من جذابیت بیشتره داره رخش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. روزبه

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    متاسفم برا اونایی که رای به سوزوکی دادن . متاسفم چون اعتبار دومین خودروساز بزرگ اروپا رو دارن به پای ایران فرقون و ماشینایی که هر چیزیم باشن پژو نیستن میسوزونن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ehsan

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    میشه یک موتور از دو نوع تکنولوژی استفاده کنه _ موتور هشت سیلندری که چهار سیلندر باکسر داشته باشه و چهار سیلندر وی شکل یا هر شکل دیگه ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. یوتا کار

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    شرکت های خودرو سازی پژو و سوزوکی هر دو سیاست فروش منطقه ای و پایلوت های محلی رو مد نظر دارند تقریبا هر دو شرکت خودرو ساز تراز دو و یا حتی تراز سه در دنیای خودرو هستند و نو آوری خاصی هم ندارند .
    در بازار های دنیا فروش خودرو هاشون نشون از کم اقبال بودن این دو شرکت خودرو سازی در بین دیگر رقبا داره
    کشورهایی نظیر ایران برای پژو وووو هند برای سوزوکی حکم
    ریه برای یک انسان رو داره
    اینا رو نوشتم تا دوستانم بدونند این دو خودرو ساز شریان ادامه بقایشون ایران و هند و امثالهم هستند
    و اگر نه در اروپا و خاور دور و امریکا …… چه عرض کنم
    محصولاتشون هم همینجور
    من به سوزوکی رای دادم
    مصرف سوخت کمتر -هزینه نگهداری کمتر-ظاهر بهتر خودرو (سلیقه ایه )-به روزتز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مومنی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من تجربه رانندگی با 405 رو دارم اگر راست کارت هست تا ارائه بدم ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. توحید

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    پژو 208.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ME84

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من به سوزوکی رای دادم. هر چی که باشه حتی اگه بدتر از پژو هم که باشه.
    تا جایی که بتونم محصولات فرانسه، انگلستان، روسیه، ترکیه، چین و کشورهای عربی رو خریداری نمیکنم. به دلایل تاریخی و سیاسی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. جرمی کلارکسون

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    پژو سیتروئن یه متقلبه اینو همه میدونن همین روزاست که گندش مث فولکس‌واگن در بیاد
    پژو واقعا ضعیفه و فقط به فروش به هر قیمتی فکر میکنه و اینکه اجازه میده با برندش هنوز 405 و 206 آشغال تو ایران تولید بشه کاملا اینو مشخص میکنه مثلا کیا اجازه تولید ریو قدیمی رو به سایپا نداد ولی واس پژو اصن مهم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sunmartin

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1914 ديدگاه)

      شما رنو و پژو که دوازدهمین هستند در دنیا با چهارمین خودروساز دنیا کیا هیوندا که هر سال حزو 5 خودروی با کیفیت و قابل اعتماد هستند مقایسه میکنید؟ ?وای برما که به کجا میریم رنو و پژو و سیتروئن با بالای 60 درصد قطعات چینی یکی از بی کیفیت ترین ارزانترین و دارای پیچیدگی غیر ضروری هستن بعنوان مثال تعمیرات دینام 206 و 207 و 301 بسیار وقت گیره این از انجمن تعمیر کاران ترکیه سوال کردم و در مورد سوختن مداوم سنسور اکسیژن پژو کسر روغن و…در مورد رنو پارگی گاه و بی گاه گردگیر پلوس های جلو سر و صدای کابین در مدل لوگان مگان ساندرو و داستر تعمیرات زود به زود جلو بندی و….سیتروئن هم جز سیستم تعلیق خوب دیگه از همه لحاظ ضعیفه چه ایمنی چه قدرت و طراحی رنو پژو سیتروئن بازارهای مشخصی هدف قرار دادند مثل ایران ونزوئلا هند چین نیجریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Machine

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        عزیزم در پاسخ … همین بس که تا حالا رنو شش بار، پژو پنج بار و سیتروئن سه بار بعنوان خودروی سال اروپا دست پیدا کردن درحالیکه نه کیا و نه هیوندای حتی یه بار هم این عنوان رو کسب نکردن!
        پس خودت رو خسته نکن!
        (فکر کنم کارشناسان اروپاییِ انتخاب خودروی سال نفهمیدن که محصولات فرانسوی بی‌کیفیت‌ترین و پیچیده‌ترین ماشین‌ها هستن و اون‌ها رو تو رقابتی‌ترین بازار دنیا بعنوان بهترین خودروی سال اون هم نه یک بار بلکه چهارده بار انتخاب کردن!!!!!!!!!!!!)
        پ‌ن: رنو بعد از فیات پرافتخارترین خودروساز دنیا در رقابت‌های خودروی سال اروپا است.
        راستی یادت نره امسال هم پژو 3008 خودروی سال اروپا شد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sunmartin

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1914 ديدگاه)

          محملات؟ فرانسوی ها به استهلاک بالا و پیچدگی غیر ضروری زبانزد خلص و عام هستند البته اینکه تو دل به فرانسوی های بی کیفیت خوش کردی اصلا برام مهم نیست بلکه ابن واقعیت که برای تعویض یک لامپ در رنو مگان یا باید مجموعه چراغ و جلو پنجره باز بشه یا چرخ های جلو و از داخل سوراخی که تعبیه شده این مهندسی عجیب و غریب و وابستگی قطعه سازان فرانسوی به دانگ فنگ فقط یکی از معضلات این فرانسویدهاست بهر حال فروش بالای فرانسوی ها بخاطر بازار خود فرانسه چین و هند است با یکسری محصولات ارزان سازی شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Machine

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1196 ديدگاه)

          اینی هم که تو تعصب به کیا و هیوندای داری و هیچ شرکت دیگه‌ای جز این دوتا رو نمیبینی برای من سر سوزنی اهمیت نداره و وقتم رو برای بحث با کسی که عینک تعصب به چشم داره تلف نمیکنم.
          البته من از طرفی پیشرفت این دو سازندۀ پرتلاش کره‌ای رو تحسین میکنم و از طرف دیگه به شرکت‌های فرانسوی، آلمانی و آمریکایی هم علاقه دارم و مثل تو نیستم که بگم فقط این و بقیه آشغال بدردنخور.
          کاری به پیچیدگی ماشین‌های فرانسوی ندارم (که فقط این رو چماق کردی میزنی تو سرِ فرانسوی‌ها) ولی این رو بدون که هیچوقت حس و لذتی که تو یه پژو یا سیتروئن پیدا میشه رو به هیچ عنوان نمیشه تو یک کیا پیدا کرد.
          فروش بالای فرانسوی‌های بخاطر بازار چین و هنده؟ جوک میگی؟
          عزیزم PSA سال گذشته 5.8 درصد رشد فروش داشته و فروش کلیش به 3.15 میلیون دستگاه رسید که بهترین عملکرد PSA از سال 2010 محسوب میشه. حالا جالبه بدونی که 61 درصد از کل این فروش مال بازار اروپا بوده! یعنی بیشتر از نصف! درحالیکه فقط 16 درصدش مال بازار چینه! پس از این به بعد قبلش تحقیق کن.
          ضمناً مسئالۀ خودروی سال اروپا هم یادت باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  24. مهدی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    با توجه به سابقه پژو رو بهتر میدونم.پژو واقعا برندی هست که بیشتر محصولاتش تو کلاس خودشون بهترین لذت و کیفیت رانندگی رو دارن حتی گاهی بیشتر از محصولاتی نظیر بنز و بی ام و و به نظرم هیچ چیز به تندازه لذت رانندگی تو یه ماشین مهم نیست هرچند ماشین اقتصادی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. amin

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    انتخاب من ٢٠٨ است.
    سال ٩۴ که این خودرو را در نمایشگاه محیط زیست غرفه ایرانخودرو دیدم واقعا از دیدنش لذت بردم
    انتخاب من پژو است به این دلایل
    ١.طراحی داخلی و خارجی بسیار زیباتر
    ٢.عملکرد فنی بالاتر که ٢٠٨ رو جزو ۵هاچبک پرفروش قرار داده
    ٣.موتور قویتر.
    ۴.سرعت بالاتر
    ۵.پژو واقعا ثابت کرده که هاچبک ساز بسیار خوبی است و در این سگمنت تبحر دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حمیدرضا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من به سوزوکی رای دادم چون با اینکه موتورش کم حجم تره ولی از نظر قوای تولیدی خیلی با موتور پژو فرقی نداره مصرفش خیلی کمتره و از همه مهم تر به نظر میرسه که فضای پشت خودرو بیش تر از پژو باشه ولی طراحی داخلی پژو قشنگ تره با این حال قیمت یکسان یکم کارمو سخت کرده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. پرسپولیس

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    پدال خداوندازشمانگذردبه خاطرحذف نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا