دیترویت 2014: کادیلاک ATS کوپه بدون سورپرایز

شش سال پیش کادیلاک در همین نمایشگاه شلوغ، با معرفی مدل دو درب CTS خیلی‌ها را شگفت زده کرد. کوپه CTS پیش از ورشکستگی جنرال موتورز ایده خوبی به نظر می‌رسید. و حالا با احیای دوباره این شرکت، گواهی بر جنرال موتورز جدید می‌باشد. اما به گفته کادیلاک نسل سوم CTS تنها به صورت سدان عرضه می‌شود و در عوض ATS در یک فرم کوپه جمع و جور بر تخت می‌نشیند.

2015 Cadillac ATS Coupe
2015 Cadillac ATS Coupe

کوپه ATS در بسیاری از قسمتها و شاید بیش از حد با مدل سدان خود شریک است. فاصله بین دو محور مدل کوپه با سدان مشابه است و در همان اندازه 2.77 متر ثابت مانده است. سپر جلو، هواکش جلوپنجره، سقف، گلگیرها و بدنه، با وجود تغییرات، هنوز منحصر به فرد نمی‌باشد. تنها نکته حذف خوشه‌های تاج کادیلاک از دور لوگوی این شرکت است. در داخل خودرو هم سیستم سرگرمی بروز رسانی شده است. این سیستم با صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، شامل ناوبری، اتصال Wi-Fi و سیستم CUE است و بعلاوه از سیستم های ایمنی هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از جلو هم برخوردار است.

2015 Cadillac ATS Coupe
2015 Cadillac ATS Coupe

موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با تزریق مستقیم سوخت بهینه شده و همه گشتاور 400 نیوتن متری خود را تا دور 3000 در اختیار می‌گذارد. این یعنی 13 درصد افزایش نسبت به مدل سدان که باید جبران 20 کیلوگرم وزن اضافی خودرو شود! یعنی مدل کوپه با موتور چهار سیلندر 1550 کیلوگرم وزن دارد. قدرت این پیشرانه 272 اسب بخار می‌باشد. شتاب این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، 5.6 ثانیه است. گیربکس نیز شش سرعته اتوماتیک می‌باشد.


اما بهترین نتیجه از پیشرانه شش سیلندر خورجینی حاصل می‌شود. موتور V6 با حجم 3.6 لیتر می‌تواند بدون اتکا به توربوشارژر، 321 اسب بخار نیرو تولید کند. انتقال نیرو با همان گیربکس شش سرعته خودکار صورت می‌گیرد و البته رانش هر چهار چرخ نیز در دسترس خواهد بود (دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد است).
سیستم تعلیق اسپرت با کنترل مغناطیسی و دیفرانسیل با لغزش محدود مکانیکی، ترمزهای برمبو، پانل‌های زیر بدنه آئرودینامیکی و توزیع وزن معقول 51/49 انتظار سواری بهتری نسبت به مدل سدان را ایجاد می‌کند.

[jwplayer mediaid=”58335″]
کادیلاک ATS کوپه از تابستان سال 2014 و به عنوان مدل 2015 روانه بازار خواهد شد. [دانلود ویدئو]

24 دیدگاه

  1. شروین
    سوابق: (517 دیدگاه) ,

    قابل توجه اونایی که میگن موتور ماشینای امریکایی بازده نداره…

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      دوره بازده پایین موتورهای آمریکایی چند سالی هست تموم شده
      به نظرم کادیلاک و اسپرت های شورولت الان بعد از محصولات لوکس آلمانی حرف اول رو توی دنیا میزنن
      من که از عاشقان مرسدس بنزم اما شدیدا دوستدار کادیلاک شدم و خوشحالم کادیلاک داره به دوران اوج دهه هفتاد برمیگرده

      پاسخ
      1. شروین
        سوابق: (517 دیدگاه) ,

        آلمان بعد از امریکاست عزیز جان…

        پاسخ
  2. Yashar
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    زیباست
    اسپرت ، مغرور ، مردانه ، قدرتمند…

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      2 لیتری
      272 اسب
      400 متر نیوتن گشتاور
      غوغاست

      پاسخ
  3. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من طراحیش خیلی خوب وزیباس .هر دو موتورش ازbmwسری4قوی تره

    پاسخ
  4. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    زیباست و اصالت هم داره،همینطور موتور خوبی هم داره. البته حریف های قدر آلمانی هم داره!!!

    پاسخ
  5. mahdi
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    آرمش بدون خوشه خیلی بی ریخت شده

    پاسخ
  6. Kurosh
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    مثل همیشه سزاوار ستایش…

    پاسخ
  7. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    چقدر خوشکل و اسپرت و جذاب و قدرتمند.ارزوی هر جوان.
    مثل اینکه کادیلاک لوگوش عوض شده

    پاسخ
  8. arash1354
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    با اينكه قشنگه ولي تغيير جديدي نداشته

    پاسخ
  9. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    آرش عزیزم مگه سی کلاس دو در فرقی با سی کلاس 4 در داره ؟؟؟ اینم مثل همونه

    پاسخ
  10. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    عالی…. از بس زیباست هم 2 در بهش میاد هم 4 در. مثل سری 6 نیست.

    پاسخ
  11. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    همچنان منتظر Ciel و Elmiraj هستیم . . . . . . .

    کادیلاک هم نهَ کَدیلاک! . . . .

    پاسخ
  12. esi
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    ایول داری KM ولی طرح اگزوزاش میتونست بهتر از این باشه

    پاسخ
  13. مصطفی
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    عاشقشم بسیار زیبا

    پاسخ
  14. سجاد
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    سلطان .سالار.ابهت از چراغش میباره . خدا کنه ماشینای کادیلاک یه روزی واردبازار ایران هم بشن .حد اقل من یکی که قید فرنگو میزنم.

    پاسخ
  15. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.

    طراحی های کادیلاک خیلی خاص و اتو کشیدست.

    تو امریکایی ها فقط کادیلاک هست که میتونه با المانی ها رقابت کنه.

    ((( ایران و المان )))

    ((( المان : مهد خودروسازی دنیا )))

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      اگه 35000 دلار هم باشه
      با دلار 1200 میشه 42 میلیون تومن
      همچینم ارزو نیست
      البته به یاری دوستان دلار به 3000 تومن و
      البته گمرگ حدودا میشه

      پاسخ
  16. علی عقیلی
    سوابق: (118 دیدگاه) ,

    ابهت از ظاهرش میباره لامصب

    پاسخ
  17. امیر
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    کادیلاک حرف نداره ولی من بیشتر ATS و اسکالید رو دوست دارم

    پاسخ
  18. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    F.A
    اگه 35000 دلار باشه
    میشه 140 میلیون هم قیمت سراتو کوپ
    تقریبا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.