نبرد شرقی‌ها؛ کیا کادنزا در برابر نیسان ماکسیما

این خودروها در ناحیه‌ای خاکستری قرار می‌گیرند و تعریف واقعی‌ای در موردشان وجود ندارد، آن‌ها از اکثر سدان های میان سایز بزرگ‌ترند اما کاملاً به بزرگی خودروهای فول سایز نیستند. از تجهیزات بیشتری نسبت به سدان های خانوادگی برخوردارند و رانندگی و سواری بهتری دارند اما هیچ‌یک از این دو ویژگی را به‌خوبی خودروهای لوکس دارا نیستند.

2016-Kia-Cadenza-vs-2016-Nissan-Maxima-01
فکر می‌کنیم که کادنزا و ماکسیما سدان های خانوادگی ممتاز هستند. دو خودروی طراحی‌شده برای کسانی که چیزی بیشتر می‌خواهند اما درعین‌حال آماده‌ی ورود به دنیای خودروهای لوکس بزرگ نیستند.

2016 Nissan Maxima
2016 Nissan Maxima
2016 Kia Cadenza
2016 Kia Cadenza

دو رویکرد متفاوت
علیرغم اینکه کیا و نیسان در روی کاغذ ممکن است به هم شبیه باشند، اما در مقام عمل بسیار متفاوت‌اند. یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید! خب، با کادنزا و ماکسیما، انجام این کار مشکلی ندارد!
استایل های این دو خودروی منعکس‌کننده‌ی ماهیت آن‌هاست. ویژگی‌های طراحی ماکسیما تهاجمی‌تر است و استایل اسپورت تری دارد درحالی‌که کادنزا طراحی بالغ‌تری را نشان می‌دهد اما کمی احساس تصنعی دارد. در داخل کابین، تمرکز ماکسیما بر روی راننده و پرفورمنس بوده که این تمرکز با غربیلک فرمان اسپورت و کنسول مرکزی زاویه‌دار برجسته شده است. از سوی دیگر کادنزا داشبورد مسطح مرسوم‌تری دارد که بزرگ هم هست و از غربیلک فرمانی استفاده می‌کند که تااندازه‌ای با چوب پوشیده شده است.
هیچ‌چیزی در کیا زشت و خسته‌کننده نیست اما درعین‌حال هیجان‌انگیز هم به نظر نمی‌آید. ماکسیما قطعاً نمای داخلی مدرن‌تری دارد که احساسات را برمی‌انگیزد زیرا که خودروی جدیدتری است. دکمه‌ها و سوئیچ‌ها احساس کیفیت بالاتری دارند و درمجموع طراحی منسجم‌تری را به نمایش می‌گذارد. در دست گرفتن غربیلک فرمان احساس خوبی را ایجاد می‌کند و فرمان نیسان اجازه‌ی دسترسی بیشتری به عملکردهای خودرو را می‌دهد.


پیشرانه‌ی 6 سیلندر بزرگ
هر دو خودرو از پیشرانه‌های 6 سیلندر بزرگ استفاده می‌کنند. پیشرانه‌ی 3.5 لیتری ماکسیما 300 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و از پیشرانه‌ی 3.3 لیتری کادنزا با 293 اسب بخار قدرت جلو می‌افتد. برخلاف اعداد تقریباً مشابه قدرت خروجی، دو پیشرانه رفتار بسیار متفاوتی دارند. پیشرانه‌ی ماکسیما روان‌تر است و واکنش بیشتری نسبت به کیا دارد. گیربکس CVT ماکسیما که به پیشرانه‌ی 3.5 لیتری کوپل شده ممکن است که بهترین ترکیب موجود در بازار امروز باشد.


پیشرانه‌ی ماکسیما صدای بهتری دارد و در شتاب گیری‌های سنگین غرش بیشتری ایجاد می‌کند. پیشرانه‌ی کادنزا هم خوب است و در دورهای بالا سرزنده نشان می‌دهد اما مشکل این است که عملکرد پیشرانه توسط واکنش کند گیربکس 6 سرعته اتوماتیک که تعویض‌هایش زمان‌بر است مختل می‌شود. رانندگی به همراه استفاده از پدال شیفترها باعث بهبود اندک در اوضاع می‌شود اما ما رانندگان زیادی را ندیده‌ایم که در کادنزا از این پدال شیفترها استفاده کرده باشند.


و تیر خلاص ماکسیما این است که برخلاف پیشرانه‌ی سریع‌تر و قدرتمندتر، مصرف سوخت کمتری دارد. مصرف سوخت شهری/بزرگراهی ماکسیما به ترتیب برابر است با 10.9/7.8 لیتر در هر صد کیلومتر که این اعداد در کادنزا به 12.7/8.4 می‌رسند. در زمان تست خودروها ما به عدد ترکیبی 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر برای ماکسیما و 10.3 لیتر در هر صد کیلومتر برای کادنزا دست‌یافتیم.


بازیگران توانا و شگفت‌انگیز
یک مسئله درباره‌ی قدرت آنی و زیاد ماکسیما وجود دارد و آن گشتاور فرمان است. مسئله‌ای که در اکثر خودروهای قدرتمند با دیفرانسیل جلو وجود دارد البته این مسئله در کادنزا اصلاً مشاهده نمی‌شود.
هندلینگ مسئله‌ی دیگری است که نیسان در آن تبحر دارد و برای یک خودروی خانوادگی بزرگ این عملکرد بسیار خوب است. ماکسیما یک خودروی اسپورت یا اسپورت 4 درب یا هر چه که نیسان می‌نامد نیست اما برای یک سدان دیفرانسیل جلو این یک مسئله‌ی کنترل‌شده است.
ماکسیما حدود 90 کیلوگرم سبک‌تر از کادنزا است و این اختلاف وزن بین دو خودرو در زمان تغییر جهت کاملاً احساس می‌شود. به‌علاوه یک حالت اسپورت در ماکسیما وجود دارد که نه‌تنها پیشرانه و گیربکس را پاسخگوتر می‌کند بلکه باعث سفت‌تر شدن فرمان نیز می‌گردد. در آخر اگر پرفورمنس بیشتری را از نیسان می‌خواهید، مدل SR اسپورت تر وجود دارد که با لاستیک‌های بزرگ‌تر و سیستم تعلیق اسپورت تر در اختیار شماست.


یک خودروی بی‌سروصدا و متین
کادنزا ممکن است که در مبحث فنی و چسبندگی در سر پیچ‌ها قافیه را به ماکسیما ببازد اما در بخش آرامش و سکوت می‌درخشد. کار کادنزا در ایزوله کردن سرنشینان از نویزها و لرزش‌های بیرونی بهتر بوده است.


در داخل تمرکز بر سرنشینان ادامه یافته و کادنزا که کمی طویل‌تر است فضای پای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. پشتی صندلی عقب بسیار راحت است و فضای سر در کادنزا کمی زیادتر از ماکسیما است. صندوق‌عقب کیا نیز بزرگ‌تر از ماکسیما است. در عوض صندلی‌های عقبی ماکسیما می‌توانند جداگانه تا شوند و دارای تسمه‌های آزادکننده نیز هستند اما چنین ویژگی در کادنزا دیده نمی‌شود.


دید از پشت فرمان
هیچ‌یک از دو خودرو فضای سر زیادی را در اختیار راننده قرار نمی‌دهند و این وضعیت در کادنزا وخیم‌تر است. همچنین داشبورد کیا در ارتفاع پایین‌تری قرارگرفته که برای راننده‌های کوتاه‌قد عالی است اما افراد بلندقد ممکن است که احساس کنند در قسمت بالای خودرو قرار دارند.
در بخش ارزش، هر دو خودرو از تجهیزات تقریباً یکسانی برخوردارند که ازجمله‌ی این تجهیزات می‌توان به صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، کروز کنترل انطباقی، سانروف های بزرگ و غربیلک فرمان گرم شونده اشاره کرد. آپشن های اضافی کادنزا که در ماکسیما وجود ندارند عبارت‌اند از سیستم هشدار خروج از خط و آینه‌های تاشوی برقی. البته ماکسیما نیز از دوربین‌های 360 درجه‌ی پارک و حالت انتخابی اسپورت برخوردار است که این دو مورد در کادنزا یافت نمی‌شود.


در مورد قیمت نیز باید گفت که کادنزا با تمام تجهیزات 44950 دلار قیمت می‌خورد و شگفت آنکه ماکسیما ارزان‌تر است و با 40795 دلار قیمت در این بخش نیز دست بالا را می‌گیرد. ویژگی برتر دیگر ماکسیما کسب رتبه‌ی حداکثر ایمنی از IIHS است درحالی‌که کادنزا از کسب این رتبه باز مانده است.


قضاوت نهایی
جای تعجب نیست که ماکسیمای جدید و مدرن انتخاب بهتری است. باقیمت ارزان‌تر، مصرف سوخت بهتر و هیجان بیشتر در رانندگی، ماکسیما یک انتخاب عالی در این رده است. اما ممکن است که حکم رانی ماکسیما کوتاه‌مدت باشد چراکه کادنزای کاملاً جدید مترصد فرصت خواهد بود تا انتقام خود را بگیرد.

  کیا کادنزا نیسان ماکسیما
قدرت 293 HP 300 HP
گشتاور 346 نیوتن متر 354 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته خودکار CVT
وزن 1716 کیلوگرم 1630 کیلوگرم
مصرف سوخت شهر/بزرگراه 12.7-8.4 10.9-7.8
قیمت پایه             $33,840 $33,345

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

41 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      کادنزا وارد میدانی شد که از قبل برنده معلوم بود
      سر بودن ماکسیما کاملا مشهوده
      اصلا شما بالابودن دسته دنده ماکسیما رو ببینین کاملا نشون دهنده و القا کننده حس راندگی باشتابه
      کره و کره یاش هنوز زیر نسل 5 ماکسیما که در پارس خودرو منتاژ شد هستین چه به رسه به این
      زیرشی

      پاسخ
  1. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    به قول نوسینده منصفانه نیست این قیاس باید صبر کرد کیا کادنزای جدید بیاد بد معلوم میشه .

    پاسخ
  2. Nima
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    هیچوقت یه ژاپنی رو با کره ای مقایسه نکن، هیچوقت!
    فقط ماکسیما

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      ژاپن خودروسازی بالاتری داره هیچ جای شکی نیست

      پاسخ
      1. پویان
        سوابق: (133 دیدگاه) ,

        در تایید صحبت بهنام .بگم بین این دو دقیقا ماکسیما .اصلا ظاهرش رو انقدر قشنگ کردن که دل ادمو میبره.من حیث المجموع کره عقب تره. سه تا پنج سال دیگه چین هم با اینا رقابت میکنه. به شکل سرسام اوری در حال رشده

        پاسخ
        1. بهنام طیبی
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          پویان جان سپاسگزارم از شما

    2. شایان
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      اگر قرار بود با این شدت برنده اعلام بشه مقایسه ای صورت نمیگرفت اگر مقایسه صورت گرفت پس میشه هر دوشونو رویه ترازو انداخت و وزن کرد ماکسیما برندست ولی نه اوقدری که بخواد مقایسه نشه شک نکنید تا چند سال آینده قویترین رقیب این بخش با ژاپنی ها همین کیای کره میشه

      پاسخ
  3. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    طبق گفته ها از مقایسه ی بالا می توان گفت که از هر نظر اعم از قدرت موتور و گشتاور و گیربکس و هندلینگ و وزن و مصرف سوخت و کیفیت ساخت و کیفیت متریال داخل و طراحی داخلی و خارجی و از همه مهم تر قیمت ماکسیما چند سروگردن از کادنزا بالاتره به طوری که اصلا نباید ماکسیما با این عظمت رو از اول با کادنزا مقایسه کنند وقتی می دونند که از ماکسیما شکست می خوره نکته ی جالبش هم اینجاست که کادنزا با این وضعیت قیمتش از ماکسیما بیشتره چه اعتماد به نفسی دارند این کره ای ها!

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      البته کره ای ها هم خیلی رشد و پیشرفت خوبی در صنعت خودروسازی و هم در اقتصاد دارن
      کره هم نباید دست کم گرفته شه

      پاسخ
  4. حامد ف
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    خیلی دوست داشتم این 2 تا خودرو با هم مقایسه بشوند و متشکرم از سایت پدال که این کار رو کرد .
    اما بسیار حیف که این دو تا ( بخصوص ماکسیما ) مجوز ورود به ایران رو ندارند …. مگر اینکه شرکت نیسان ، ماگسیما با حجم موتور کمتر و توربو شارژ تولید کنه ( امیدوار باشیم ) مثل رنو تالیسمان 1600 توربو با 204 اسب بخار یا الانترا اسپرت 2017 با حجم 1600 توربو با 203 اسب بخار !!
    و نکته بعد اینکه ؛ کادنزا 2017 کلا تغییر کرده و بسیار طراحی زیبا ، جسورانه و پویائی داره ( که ایکاش اون رو مقایسه کرده بودید … )
    لینک زیر : کادنزا 2017
    https://www.netcarshow.com/kia/2017-cadenza/1024×768/wallpaper_02.htm

    https://www.netcarshow.com/kia/2017-cadenza/1024×768/wallpaper_04.htm

    https://www.netcarshow.com/kia/2017-cadenza/1024×768/wallpaper_08.htm

    با تشکر … شاد باشید

    پاسخ
  5. ارمان
    سوابق: (993 دیدگاه) ,

    من کادنزارو دوست دارم اما این ماکسیما حریف خیلیا میشه تو این سگمنت کادنزا که جای خود دارد. به نظرم این کلاس ماکسیما بی نقصه ظاهر پرفورمنس امکانات طراحی داخلی همه چی کاملا علمی و با وسواس طراحی و ساخته شده

    پاسخ
  6. احسان
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    سوالم بی ربطه ولی یه راهنمایی کنید به نظر شما جک جی 5 بهتره بخرم یا دنا هر دوشون خوب نیستن ولی پول من در همی حده لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ
    1. American and japan
      سوابق: (200 دیدگاه) ,

      به خدا جک هیچی نداره ملت تو رو خدا اینقدر ساده نباشید.طرف ازم میپرسه جک اس 5 سه ساعت براش توضیح دادم که چه عیب هایی داره و ارزش نداره.آخرشم گفت:خوشکله میخرمش!!!!
      بابا همه چی خوشکلی و قدرت نیست.اکثر ملت مصرف کننده هستن.این جک ماشینی هست که 2000 سی سی حجم داره.با توربو شارژر قدرتش اندازه ی یه موتور 2400 هست.این خوبه ولی به فکر اینم باشید که موتور چه فشاری رو تحمل میکنه.مخصوصا که تعویض دنده دستی هست و راننده میتونه تا جایی که میتونه دور موتور رو بالا ببره و به موتور فشار بیاره.خب موضوع اصلی از اینجا شروع میشه که این ماشین ساخت چین هست.و مشکل اصلی تر اینه که مونتاژ ایران هم هست!چه شود!!!! چینی توربو مونتاژ ایران با گیربکس دستی!!!این توربو چه کار هایی دست آلمانی سوار ها میندازه که دیگه بخواد ماشین چینی هم بشه!!!حالا کار ندارم وقتی موتور داغون شده بود؛مثلا یاتاقان زده بود یا یه چیزی شبیه این و گارانتی هم تموم شده بود اون موقع بهتون میگم.
      باید بگم که دوست عزیز در برابر دنا همون جک اس 5 سروری میکنه.ولی از من میشنوی x33 بگیر.هم شرایطش عالیه هم کیفیتش خوبه.من نزدیک سه ماهه خریدم.ماشین خوبی به نظر میاد.چون قبلش یه ایکس 33 سری قبل رو یک سال داشتم.تا دست من بود که خرجی نداشت.115 هزار کیلومتر راه رفته بود.در مورد این جدیده هم باید بگم خیلی خوشکل تر شده و پیشرفت کرده.ماشین من اتوماته.گیربکس cvt داره ولی مثل بقیه ی cvt ها صدای موتور زیاد نیست.فقط موقع شتاب گیری صدا میدهکیفیت ساختش بد نیست.200 سی سی از لیفان ایکس 60 بیشتره…کیفیتش بهتره و گیربکس اتومات داره.حتی حالت دنده سنگین ( L ) و حالت snow رو هم داره.گیربکسش هم 7 سرعته جلو داره با 1 دنده عقب میشه 8 دنده!که نصرف و صدای موتور رو خیلی کم میکنه.تیپ ترونیک هم داره.مصرفش هم خیلی خوبه و کم هست.توی سرعت اصلا نمیفهمی جند کیلومتر سرعت داری.به خاطر اندازه ی کوچیکش توی شهر راحتم.هندلینگش هم بد نیست .شتاب اولیه اش کمه ولی شتاب ثانویه اش خوبه.تا 180 رو نسبتا راحت باهاش رفتم.گیربکسش دقیق دنده ها رو عوض میکنه و خیلی به پدال حساسه.دید اطراف خوبه.آپشن هم چیزی کم نداره.قطعاتش هم به نسبت بقیه ی چینی ها خیلی بهتر گیر میاد!حرف خیلی از دوستان شایعه پرداز رو که میگن آشغاله و اینا گوش ندید.واقعا باید خودتون ببینید.در حال حاضر واسه جک اس 5 میتونید به نمایندگی سر بزنید و ببینید مشکلاتشون رو.خودم هم از صاحبانشون سوال کردم و هم خیلی تحقیق کردم و به نمایندگی های مختلف سر زدم.به نظر من هر چی باشه از ایرانی بهتره.ولی فکراتو درست بکن.منم به نسبت پولی که دادم راضیم

      پاسخ
      1. سجاد
        سوابق: (184 دیدگاه) ,

        جو گیر ، شما سوال دوستمون رو یه دفعه دیگه بخون بعد بیا انتقاد کن!
        گفته جی 5 یا دنا ، نه اس 5 !
        این همه گفتی که به x33 برسی!!!

        پاسخ
    2. American and japan
      سوابق: (200 دیدگاه) ,

      دقت نکردم فکر کردم گفت s5 .در ضمن من تجربه ی خودمو از x33 گفتم مگر نه این آهن قراضه چیزی نیست که بخوام پزشو بدم.اگر میخوای j5 بخری به نظرم بسترن بگیر.

      پاسخ
    3. کیانوش
      سوابق: (286 دیدگاه) ,

      اگه قراره چند سال سوار شین و افت ماشین و پیدا شدن لوازم بدنه در موقع تصادف براتون مهمه مسلما دنا با موتور ای اف سون گزینه ی بهتریه ولی اگه با قیافه ی دنا مثل من مشکل دارین جک جی 5 دنده ای گزینه ی خوبیه ولی به محض استارت دو برابر دنا افت قیمت میکنه و لوازم بدنه هنگام تصادف سخت پیدا میشه ولی تو فنی خودشو با کیفیت تر نشون داده ولی اگه 40 تومن بیشتر پول نمیخواین بدین و براتون مهمه که تعمیر گاه نرین یه گزینه ی بد بین دو تا بدتر وجود داره که اون ال نود هستش که اتوماتش بیشتر فرانسویه و بی استحلاکی مصرف پایین ایمنی بدنه لوازم با قیمت مناسب جاداری رو در اختیارتون میزاره تنها ایرادش قیافشه که مشکیش با یه رینگ قشنگ قابل تحمله …

      پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    به نظر من، نمای بیرونی و داخلی ماکسیما، خیلی قشنگ تره و ابهت بیشتری داره.

    پاسخ
  8. علیرضا4225
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    خرید دراز مدت می خواهی جک بخر اگه می خوای بعد یک یا دو سال سوار شدن بفروشی دنا بخر

    پاسخ
  9. Nima
    سوابق: (790 دیدگاه) ,

    یه مقایسه هم بین کادنزا و ایمپالا چند وقت پیشا بود
    کادنزا باخت
    کسى نیس ماکسیما رو با ایمپالا مقایسه کنه؟ البته ایمپالا واقعا فول سایزه و بزرگ و تقریبا 150 کیلو سنگینتر از ماکسیما و هدف ساخت متفاوت.
    ولى دوست دارم مقایسه بشن یا مثلا تویوتا اولون و ایمپالا.

    پاسخ
  10. Siavash
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا این کادنزای۲۰۱۴رو. میبینم یاد. قیافه ی کفتار میوفتم???

    پاسخ
  11. maha
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    آقا وقتی این ماکسیمارو میبینم بی اختیار از جام بلند میشم

    پاسخ
  12. American and japan
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    این ماکسیما چقدر تو ایران طرفدار داره! احتمالا اگر واردات بالای 2500 سی سی آزاد بشه و نیسان نمایندگی بزنه و ماکسیما وارد بشه فروش عالی بکنه تو ایران! که حقش هم هست.من خودم هم یکی از مشتری هاشم :))))

    پاسخ
  13. یاس ی
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    بعضی از دوستان نظراتی میدن که ادم مجبور میشه جواب بده، در جواب دوستمون که سوال کردن جک جی 5 بگیرم یا دنا دوست دیگه ای جوری ماشین چینی را کوبیدن انگار قضیه جنگ خلیج فارسه، بعد میگن خودم ام وی ام دارم….
    عزیزان جک جی 5 ی موتور و گیربکس ضعیف داره و ی قیافه نسبتا قشنگ ولی از نظر امکانات در مقابل دنا چی داره ؟؟؟؟
    ایا واقعا کیفیت فنی و ادواتش به پای دنا میرسه ؟؟؟؟ دنا مانیتور، کروزکنترل، صندلی برقی چهار جهته و پشتوانه خدمات بهتری داره نسبت به جک، ماشین نزدیک 60 میلیون تنظیم صندلی دستی داره و کیفیت بد. ام وی ام هم همینه،
    دوست عزیز جناب احسان خان اشتباه نکن و در رده زیر هفتاد میلیون سمت چینی هم نرو.
    این حرف را از ی آدم 37 ساله که از سن هشت سالگی عاشق دنیای خودرو بوده و روزی 5 تا 6 ساعت وقت خودش را در دنیای خودرو میگذرونه به عنوان ی خواهش بپذیر.

    پاسخ
    1. American and japan
      سوابق: (200 دیدگاه) ,

      دقت کن من ماشین چینی رو نکوبیدم.فقط گفتم s5 همچین تحفه ای نیست که ملت براش سر و دست میشکونن.عواقب نگه داریشو گفتم و… در مورد ایکس 33 هم همونجور که گفتم ارزش نداره که ازش بیخودی تعریف کنم.در مورد کیفیت قطعات هم باید بگم جک خیلی بهتر از دنا هست.

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      دنا بگیرمطمعن باش بهتره …کلیم پول برات میمونه

      پاسخ
  14. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    آفرین به نظر کاربری با نام “یاس” ی
    در مورد نیسان باینکه به ذات از هواخواهان کیا موتورز هستم اما ماکسیمای جدید که سال پیش در یک نمایشگاه از نزدیک دیدم واقعا طراحی زیبا و کیفیت لمس کردم در مورد کادنزا و کلا محصولات کیا باید بگم که کیا موتورز دستاورد های خوبی داشته طبق نظز مجله فوربس چهارمین خودروساز جهان در میان غولهایی مثل تویوتا جنرال موتورز و فولکس و نیسان کار ساده ای نیست کادنزای مورد بحث هم بسیار قابل بوده اما حریف قدری مثل ماکسیمای زیبا خشن و پرآپشن و چالاک دارد در برنامه خودروی هفته آمریکا همین مدل مورد تست واقع شد که امتیاز عالی در کنار کادیلاک جدید که اون دیگه یه سوپر ابر خودرو هست vts کسب کرد
    اپتیما در نسل جدید که معرفی شده حرفهای بسیاری برای گفتن داره و من واقعا افتخار میکنم به شرکت کیا موتورز که خودروهای این شرکت با برترین خودروهای جهان مانند ماکسیما مقایسه میکنند

    پاسخ
  15. آبادان
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    کادنزا با ازرا قابل قیاسه ولی با ماکسیما خیر.

    پاسخ
  16. کیانوش
    سوابق: (286 دیدگاه) ,

    ماکسیما اومده دوباره خاطره ی خوش بسازه در رابطه با نسل قدیم من ندیدم کسی از ماکسیما بد بگه حتی کسی که در کنار چند ماشین به روز تر ماکسیما داره …
    و به نظرم این نسل اومده که دوباره 20 سال تو یادها بمونه …

    پاسخ
  17. ایمان
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    این ماکسیما در این کلاس از چی سر نیست؟؟؟؟؟؟؟
    هیچ ماشینی حریفش نیست. ولی ای کاش با کادنزا جدید مقایسه می شد.

    پاسخ
  18. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    کیا جان..توکجا وژاپن ونیسان کجا…
    ماکسیما…هنوزم مدلای قدیمیش چشم ادمو توخیابون خیره میکنه ..کیفیتش..ظاهرش..قدرتش و…واقعا عالی

    پاسخ
  19. یاس ی
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    دوست عزیز با اسم کاربری امریکا و ژاپن راستش من متن شمارو دو یا سه بار خوندم فقط اخر متن گفتین به نسبت پولی که دادم راضیم، هیچ کجا نگفتین ارزش نداره ازش تعریف کنم، اتفاقا بیست سطر فقط تعریف کردین اگه یکی نمیدونست شما راجب ایکس 33 مینویسین فکر میکرد متن شما راجب مرسدسه، شما یبار دیگه متن خودتون بخونید، اون بنده خدا گفت جی 5 شما راجب اس 5 نوشتین و ازش بد تعریف کردین بعد گفتین جی 5 از دنا بهتره، خداییش چیش بهتره، دنا هم آش دهنسوزی نیست ولی از جک بهتره دیگه، جک اس 5 بده ولی جی 5 خوبه چرا ؟؟ درسته اس 5 توربو داره و موتورهای توربو دردسرای خودشون دارن ولی جی 5 هم هیچ امکاناتی نداره نسبت به قیمتش، باز هم نظر شما محترمه. اتفاقا شما جز اون دسته از دوستانید که نظرات خوبی میدین منم یکم راهنمایی کردم اون یکی دوستمون، ندید شما را و بچه های پدال را دوست دارم.

    پاسخ
  20. سجاد
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    درباره ماکسیما یکی بود میگفت هنوز نتونستم بگم سرعت آخرش چقدره و ماشین فوق العاده ایه حتی تو یه کیلیپ تویوتا اف جی که دو دیفرانسیل هست رو لوله کرد، حالا اون تیپ قدیمش بود چه برسه به این هیولا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.