سایر خودروهای آمریکایی

تلو تراک، وانت برقی کوچکی با توانایی‌های در حد تویوتا تاکوما!

یک شرکت نوپای آمریکایی بنام تلو اقدام به ساخت وانت الکتریکی کوچکی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و برد ۵۶۰ کیلومتری کرده که طولی هم‌اندازهٔ هاچ‌بک دودر مینی دارد.

آمریکایی‌ها علاقهٔ عجیبی به پیکاپ دارند و حالا شرکت جدیدی وارد این بخش شده است. این شرکت اما که تلو (Telo) نام دارد، بجای ساخت پیکاپی غول‌پیکر، اقدام به ساخت یک وانت کوچک الکتریکی برای شهرهای شلوغ آمریکا کرده است. این وانت با نام تلو تراک، تنها ۳,۸۶۰ میلی‌متر طول دارد که تقریباً به‌اندازهٔ یک هاچ‌بک مینی دودر است ولی بااین‌حال، به گفتهٔ سازنده توانایی‌های حمل بار آن به‌اندازهٔ تویوتا تاکوما خواهد بود.

این مهم به لطف طراحی هوشمندانه‌ای حاصل شده که از پتانسیل جانمایی موتورهای الکتریکی بهره می‌برد. فقدان پیشرانهٔ درون‌سوز و جانمایی هوشمندانهٔ پکیج باطری باعث شده فضای بیشتری در پیکاپ به سرنشینان و فضای بار اختصاص داده شود. تلو تراک یک پیکاپ دو کابین با ظرفیت حمل پنج نفر و اتاق بار ۱۵۲۴ میلی‌متری است. همچنین به لطف پارتیشن تاشو بین کابین و اتاق بار، امکان حمل اشیاء درازی مثل تختهٔ موج‌سواری ۲.۷۵ متری وجود خواهد داشت. علاوه بر این، زیر کف اتاق بار هم محفظه‌ای برای اشیاء تعبیه شده است.

این پیکاپ اما علیرغم اندازهٔ کوچکش می‌تواند تا هشت نفر را حمل کند. برای این کار، امکان سفارش صندلی‌های ردیف سوم وجود دارد که در کف اتاق بار قرار می‌گیرد و محفظهٔ زیر این قسمت به فضای پای سرنشینان ردیف سوم تبدیل می‌شود. همهٔ این‌ها در حالی است که تلو وعدهٔ ارائهٔ پکیج باطری چشمگیر ۱۰۶ کیلووات ساعتی را در این پیکاپ کوچک داده است که بردی تا ۵۶۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. تلو تراک همچنین به قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک با ۵۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است.

شاید فکر کنید مشخصات تلو تراک خیلی بلندپروازانه بوده و بعید است که به واقعیت بدل شود اما تیم توسعهٔ این خودرو قبلاً در دنیای مدل‌های الکتریکی فعالیت داشته‌اند. یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، «فورست نورث» است که قبلاً در توسعهٔ نسل اول تسلا رودستر نقش داشته و بعداً یکی از اولین شرکت‌های ساخت موتورسیکلت الکتریکی را تأسیس کرد. تلو هنوز زمان تولید پیکاپ خود را اعلام نکرده اما هم‌اکنون در وب‌سایت خود پذیرش سفارشات خرید آن را با پرداخت ۱۵۲ دلار آغاز کرده است. قیمت تلو تراک از ۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1857 ديدگاه)

    حمل از نظر اندازه دیگه!؟ چون فکر نکنم بتونه هم وزن باری که میشه داخل تاکوما گذاشت رو جابجا کنه یا یدک بکشه.

    موافقم 52
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10284 ديدگاه)

      اینم یه استارتاپِ مثل نمونه‌های دیگر که عمراً موفقیتی در بخش خودرو به دست بیاره و خریداری میشه توسط غول‌های تکنولوژی !

      اصلاً یکی از دلایل شکل‌گیری استارتاپ ، فروش به غول‌ها با قیمت‌های میلیون دلاریست !

      موافقم 23
      مخالفم 11
    2. زیزیگولو

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5288 ديدگاه)

      باید منتظر موند تا امتحان خودشو پس بده و نمیشه با عجله نظر داد چون تو متن خبر نوشته شده : ((به گفتهٔ سازنده توانایی‌های حمل بار آن به‌ اندازهٔ تویوتا تاکوما خواهد بود))

      موافقم 18
      مخالفم 2
      1. MehdiTurbo

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1989 ديدگاه)

        همین جاگیریش خیلی بیشتر از پراید وانت دمپایی خودمانه
        ولی قیمت دیدم چشام چهارتا شد کلی وانت با فضای باری بهتر بزرگتر با امکانات بهتر طراحی زیباتر هست چرا یکی پنجاه هزارتا بده این
        اونم تو اون بازار وانت امریکا که کلی گزینه جذاب هست
        امریکا حتی تویوتام وانتاش دو نسله امریکایی جذاب شده مثل تاکوما چرا یکی بیاد اینو بخر

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. زیزیگولو

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (5288 ديدگاه)

          آره این واسه خود منم سوال هستش که آمریکایا وقتی اکثراً سلیقه شون ماشینای سایز بزرگو عضلانی هستش چجوری میخان با این پیکاپ فسقلی کنار بیان!!!

          موافقم 6
          مخالفم 2
  2. ممد ژانگولر

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3671 ديدگاه)

    چه کار جالبی کرده . ایده های آمریکایی داره به اروپاییها نزدیک میشه . خیلی عالیه افرین

    موافقم 7
    مخالفم 34
    1. زیزیگولو

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5288 ديدگاه)

      ممد من که متوجه منظورت نشدم ولی این یه واقعیته که کلاً آمریکاییا در زمینه پیکاپ تو دنیا حرف اول رو میزنن

      موافقم 27
      مخالفم 3
      1. ممد ژانگولر

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3671 ديدگاه)

        شکی نیست داداش مگه من گفتم پیکاباش بده؟!!!

        ولی یک واقعیتی که وجود داره ماشینهای خیلی گنده توجیح اقتصادی نداره . ضمنا من خودم عاشق پیکاپم ولی اصلا به درد شهر نمیخوره. جون میده تو آمریکا کانادا استرالیا باهاش بار ذرت از مزرعت بزنی ببری شنبه بازار بفروشی

        موافقم 5
        مخالفم 13
  3. MK

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    چرابعضی ازماشین برقی های آینده دارن بدون کاپوت میشن عین ونی میمونه که شاسی بلندش کردن

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. 300slr

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    امریکایی و کوچک
    این دو تا تو یک جمله عجیبه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. سبحان

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (283 ديدگاه)

    قطعا حضور شرکت های نوپا در کلاس های خودرویی که خودشون تاسیس میکنن تاثیر زیادی در افزایش کیفی کمی و تنوع و فراگیر شدن خودرو های برقی در دنیا کمک می‌کنه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. دانیال

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (597 ديدگاه)

    حس میکنم اگه در توانایی ها و مشخصاتش اغراق نکرده باشن فروش نسبتا خوبی رو تجربه میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. حسین دهمرد

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2435 ديدگاه)

    اغراق کردن. کمتر از ۴ متره با اون باتری ها میشه دو تن با هم نمیخونه

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا