آئودیموتورسیکلت

درگ سوپربایک و سوپراسپرت، آپریلیا RSV4 در برابر آئودی R8 توئین توربو

در اینجا با دو وسیلهٔ نقلیهٔ تیونینگ شده مواجه هستیم. در یک سمت آپریلیا RSV4 با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و در سمت دیگر، آئودی R8 توئین توربو با ۸۰۰ اسب بخار قدرت.

به نظر می‌رسد نزاع بین خودروها و موتورسیکلت‌ها پایان ندارد اما چنین رقابتی همیشه جذاب خواهد بود و ویدئوی زیر قسمت دیگری از این جدال پایان‌ناپذیر را نشان می‌دهد. بااین‌حال، این بار هردو وسیلهٔ نقلیه با سلاح تیونینگ به میدان آمده‌اند. در این درگ، آپریلیا RSV4 به مصاف یک آئودی R8 توئین توربو رفته است. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 این آئودی تیونینگی ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد که هرچند از نسخهٔ استاندارد بسیار بیشتر است اما نسبت قدرت به وزن ۴۹۵ اسب بخار بر تن آن بسیار از رقیب دوچرخ ایتالیایی ضعیف‌تر است.

آپریلیا به لطف ۲۲۰ اسب بخار قدرتی که توسط پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری V4 تولید می‌شود، در کنار وزن تنها ۱۹۰ کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن ۸۲۰ اسب بخار قدرت بر تن دارد. البته این آئودی توئین توربو قبلاً پرفورمنس فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده به‌گونه‌ای که در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و ۴۰۰ متر را در ۹ ثانیه طی کرده است. آپریلیا اما به این اعداد و ارقام اهمیتی نمی‌دهد و ترجیح می‌دهد در میدان عمل خود را نشان دهد. در این رقابت، راکب حداکثر بهره را از قدرت فوق‌العادهٔ سوپربایک ایتالیایی می‌برد و R8 را مغلوب می‌کند. البته قطعاً در اینجا آئودی با مشکل فنی مواجه شده است ولی بااین‌حال هنوز هم دیدن افزایش تصاعدی سرعت موتورسیکلت از صفر به اعداد سه‌رقمی بسیار چشمگیر است.

RSV4 ظرف ۱۰.۴۴ ثانیه ۴۰۰ متر را طی کرد و ظرف ۳.۱۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید. این سوپربایک برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز به تنها ۴.۳۳ ثانیه زمان نیاز داشت. آئودی اما به دلیل مشکلات فنی و کامپیوتری، باید به جایگاه دوم بسنده می‌کرد. این خودرو پس از ۵.۵۷ ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷۶ ثانیه طی کرد. همچنین علیرغم برخورداری از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک، این سوپراسپرت سنگین نتوانست به سریعی موتورسیکلت شتاب بگیرد به همین دلیل برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۹۵ ثانیه زمان نیاز داشت.

البته مطمئناً اگر آئودی در شرایط ایده‌آل قرار داشت می‌توانست رقیب سخت‌تری برای آپریلیا باشد و حتی راکب موتورسیکلت هم به این موضوع اعتراف می‌کند اما با همهٔ این‌ها، پیروزی در یکی دیگر از رقابت‌های خودرو و موتورسیکلت را باید به حساب رقیب دوچرخ نوشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Puriya

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (460 ديدگاه)

    امان از تیونینگ غیر اصولی🤦‍♂️

    موافقم 12
    مخالفم 3
  2. ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3286 ديدگاه)

    پژو پارس هردوشون میگیره

    موافقم 5
    مخالفم 31
    1. بی نام

      ۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بچه سال

      موافقم 4
      مخالفم 2
  3. ممد ژانگولر

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3565 ديدگاه)

    این طراحی آئودی R8 اگه اشتباه نکنم بالای ۱۵ سال قدمت داره . خیلی حال میده ماشینی بخری که حالا حالاها جدیدش نیاد و پایدار بمونه .

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. ۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3286 ديدگاه)

      نه 😂🤦
      این ائودی فیس لیفت شدست که همین چند وقت توقف تولید شد

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. ممد ژانگولر

        ۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3565 ديدگاه)

        داداش فرض که فیس لیفتم باشه آخرش آئودی R8
        اتاق جدید نیست که

        کلا ی مدل تا حالا داده بیرون به نام نسل اول . نسل دومش نیومده که

        جوز هندی فراموش نشه 😉

        موافقم 3
        مخالفم 6
  4. وحید

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.اعداد در مورد سرعت و شتاب پر از اشتباه هست
    لطفاً تصحیح بفرمایید.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. امین فاریابی

    ۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تنها سایتی ک از ائودی واقعا پشتیبانی میکنه پدال
    دمت گرم ..تو کشوری ک متاسفاته تعداد کمی تی تی مدل پایین ففط هست و تعداد کمی کیو فایو ۲۰۱۶ واقعا ائودی شناخت نشده ..
    درصورتی اگ این برند مث بنز بی ام و پورش وارد شدع بود حرف خیلی زیاد داشت خصوصا سری اس و آر اس

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. HFball

    ۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    جذاب ترین صدا دربین سوپر بایک ها آپریلیا آر اس چهار هس

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا