آئودیبی ام و

درگ جالب بی‌ام‌و M3 با آئودی RS3، قدرت بیشتر در برابر وزن کمتر

خودروهای چهارچرخ محرک از مزیت‌هایی برخوردار هستند و در جاهایی که خودروهای محرک عقب یا جلو دچار مشکل می‌شوند چسبندگی خوبی را ارائه می‌کنند. بااین‌حال، سیستم AWD هم مثل بسیاری از چیزهای خوب، مضراتی را هم به همراه دارد. این سیستم به وزن خودرو اضافه می‌کند و می‌تواند روی پرفورمنس خودرو در پیست تأثیر منفی بگذارد. حال کارواو در ویدئوی جدید خود در یک درگ هیجان‌انگیز، آئودی RS3 چهارچرخ محرک را در برابر ب‌ام‌و M3 محرک عقب قرار داده است.

آئودی به چهارچرخ خود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل می‌دهد که توسط یک موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو تولید می‌شود. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند که از لانچ کنترل هم برخوردار است. ب‌ام‌و M3 اما با برخورداری از ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور، قوی‌تر است اما تمام این نیرو که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو بیرون می‌آید و در اختیار یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با لانچ کنترل قرار می‌گیرد، فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. همچنین M3 با ۱۷۳۰ کیلوگرم وزن به میزان قابل‌توجهی از آئودی ۱۵۷۰ کیلوگرمی سنگین‌تر است.

ب‌ام‌و روی کاغذ از مزیت قدرت بیشتر برخوردار است اما سامانهٔ چهارچرخ محرک آئودی باید این اختلاف را از بین ببرد یا لااقل کاهش دهد. این یعنی هرکدام از این خودروها مزایا و معایب خاص خود را دارند که می‌تواند موجب شکست یا پیروزی آن‌ها شود اما نتیجهٔ درگ به لانچ M3 بستگی دارد زیرا این ماشین در دو درگ اول لانچ خیلی خوبی نداشت و هردو بار از رقیب هاچ‌بک شکست خورد. بااین‌حال، ب‌ام‌و در درگ سوم درخشید و با لانچی عالی، فقط کمی از RS3 عقب افتاد که در ادامه آن را جبران کرده و پیروز شد. این سدان آلمانی پس از ۱۱.۸ ثانیه از خط پایان رد شد درحالی‌که هاچ‌بک آئودی این کار را در ۱۲ ثانیه انجام داد.

نتیجهٔ مسابقه‌های رولینگ هم تفاوتی نداشت و بازهم M3 آئودی را در آینهٔ عقب خود می‌بیند. در آخر نیز آزمایش ترمز برگزار می‌شود که در اینجا هم سدان ب‌ام‌و با وجود وزن بیشتر پیروز می‌شود. این یعنی RS3 با بهره بردن از وزن کمتر و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم نتوانست حریف M3 قدرتمند شود. بااین‌حال، پرفورمنسی که این هاچ‌بک آتشین با این قیمت ارائه می‌کند واقعاً چشمگیر است.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M3

آئودی RS3

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم
قیمت ۷۵,۶۶۰ پوند ۵۰,۹۰۰ پوند

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. بردیا

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    خدایی بی ام و ماشین خوبی ساخته ولی جلوپنجره …..

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      باشه باو

      موافقم 7
      مخالفم 5
    2. VIPER

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2599 ديدگاه)

      قبلنا یادم میومد دوستان میگفتن چون اول رونمایی هست و بیمر تو جلو پنجره ش یه جورایی ساختار شکنی کرده اینطور به نظر میرسه که رخ ماشین یکم زشته ولی رفته رفته بهش عادت میکنین و زیباییش مشخص میشه،
      بنظرم راست میگفتن جلو پنجره ش عالی نیست ولی خب خیلی به ماشین میاد

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. Mad.z.Max

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        جلوپنجرش فاجعس، فااااجعههه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. viper2

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    هر چی باشه بازم بی ام و رو انتخاب میکنم .
    درگای واتسون هم خیلی اعتباری ندارن مثلا درگ دیمن با توربو اس . کجاش اعتبار داشت؟ . و هزار تا درگ دیگه

    موافقم 15
    مخالفم 10
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      نمیفهمن با همچین ماشینایی خوب لانچ کنن
      جدای از اون زمینشونم جالب نیست
      ماشینای ۴ چرخ و ماشینایی که بشه راحت لانچ کرد تو این مسیر خوب عمل می کنن

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. viper2

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        زمینشون که مشخصه خوب نیست ولی به نظر من اینا اول باید لانچ و درگ رو با ماشینای ساده تر امتحان کنن . مثلا دنده دستی تک کلاچه . به خاطر اینکه هر چی خود ماشین سیستم های لانچ کنترل و سیستم های ضد لغزش و این چیزا داشته باشه کار برای راننده راحت تر میشه و راننده دیگه رسما مهارتی نداره و فقط گاز میده . اما اگه بخواد دنده رو خودش عوض کنه و لانچ رو خودش دور موتور رو تنظیم کنه باید مهارت داشته باشه . این واتسون اینقدر ماشینای گرون قیمت سوار شده که کل درگ رو ماشین انجام میده که دیگه خودش هنر نداره بیشتر ماشینه هنر داره 😅

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          دقیقا
          خارجیا بیشترشون به ماشین اتومات عادت کردن و به قولی توی دنده دستی یکم نوب میزنن…
          باید بدیش دست کسی که حرفه ای باشه…، یه عمر دستی کار کرده باشه

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. 1123

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      با سیستم تمام چرخ محرک و گیربکس دابل کلاچ و وزن کمتر آئودی همین نتیجه قابل انتظار نبود؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. سهیل

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    بسیار عالی. هر نتیجه دیگه ای غیر از این عجیب بود

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. هیچکس

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (160 ديدگاه)

      تو این درگ بی.ام.و برای هر کیلوگرم اسب بخار بیشتری نسبت به آئودی دریافت میکنه
      بی‌ام.و 29.4% اسب بخار به ازای هر کیلوگرم
      آئودی 25.4% اسب بخار به ازای هر کیلوگرم

      موافقم 11
      مخالفم 0
  4. Jdm باز

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    عاشق هر دوشون هستم
    اللخصوص m3

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. Jdm باز

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    گاز ورمه گاز ورمه
    گاز ورمممهه
    گاز ورمهههههههه

    گده بو گاز ور

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. R@m!n

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    تو همه کلاس هایی که بی ام و هست به جز فول سایز لاکچری (s class) رقبای آلمانیشو کاملا شکست میده.

    کیفیت عالی، پرفورمنس خیره کننده، بالا رفتن قابلیت اطمینان، ظاهر نه چندان زیبا که حالا اون سلیقه ای هست.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. حسین دهمرد

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    قیمت آئودی بسیار منصفانه تر هست. ولی خب رخ بیمر

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. HORCH AUTO UNION AUDI

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    آئودی عشقی! خوش چهره زمینو از جا بکن آئودی یک علف هم نزار.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا