بی ام و

تست داینو بی ام و XM مدل 2023 با قدرت بیشتر نسبت به اعداد اعلامی سازنده!

بی‌ام‌و XM مدل ۲۰۲۳ برای اولین بار در تست داینو شرکت کرده و همان‌طور که انتظار داشتیم قدرت بیشتری را نسبت به ادعاهای باواریایی ها به نمایش می‌گذارد.

XM را می‌توان محصولی نسبتاً جنجالی و دوقطبی دانست زیرا اگرچه قوی‌ترین محصول تاریخ این خودروساز به شمار می‌رود اما درعین‌حال سنگین‌ترین آن‌ها نیز هست. با این وجود باید اذعان کرد XM عملکردی دارد که نسبت به ابعاد و وزن آن بسیار احساس‌برانگیز به نظر می‌رسد. شاسی‌بلند یاد شده اخیراً در تست داینو حضور یافته و قدرت آن بیشتر از چیزی بوده که قبلاً اعلام شده بود. ژرمن‌ها چنین کاری را چندین سال است که انجام می‌دهند.

در ویدئوی منتشر شده اولین تست داینوی بی‌ام‌و XM مدل ۲۰۲۳ را می‌بینیم. بررسی قدرت تولیدی سیستم هیبریدی پیچیده این خودرو کار ساده‌ای نیست زیرا سه حالت متفاوت وجود دارد که باعث درگیری متفاوت پیشرانه برقی می‌شوند. با این وجود باید گفت XM موردبحث دارای شارژ کامل باتری نبوده و شاید این موضوع روی خروجی نهایی تأثیر داشته است و می‌توان گفت ارقام به دست آمده به‌صورت ۱۰۰ درصدی علمی نیستند اما درهرصورت چشم‌انداز خوبی از توانایی‌های XM ایجاد می‌کنند.

تیم IND چهار تست داینو را انجام داده و بالاترین قدرت به دست آمده نیز ۶۱۴.۸۴ اسب بخار و گشتاور ۷۷۱.۶۵ نیوتون متر بوده است. این قدرت و گشتاور در چرخ ها به دست آمده و اگر تلفات قدرت را حدود ۲۰ درصد در نظر بگیریم (البته شاید این رقم کمتر باشد) قدرت و گشتاور خودرو در میل‌لنگ حدود ۷۶۸ اسب بخار و ۹۶۵ نیوتون متر خواهد بود. این در حالی است که خود بی‌ام‌و قدرت و گشتاور شاسی‌بلند جدیدش را به ترتیب ۶۴۴ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتون متر اعلام کرده است.

تیم تست کننده این خودرو اذعان داشته تخمین میزان دقیق قدرت سیستم هیبریدی بی ام و در حالت داینو کمی سخت بوده است. ظاهراً نمایشگر قدرت برقی خودرو در زمان تست افزایش را نشان داده اما زودتر از حد انتظار افت کرده است. همچنین مشخص نیست که پیشرانه برقی در حالت داینو عملکرد متفاوتی نسبت به حالت استاندارد داشته یا اینکه تفاوتی در قدرت آن به وجود نیامده است؛ اما صرف‌نظر از قدرت واقعی باید گفت بی ام و XM مدل ۲۰۲۳ خودروی بسیار سریعی است. این خودرو در عرض ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر محدود شده دومین خودروی اختصاصی M نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته در صورت سفارش پکیج راننده M این رقم به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. JDM سابق

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (379 ديدگاه)

    بی ام و🤝مک لارن

    موافقم 41
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      قدیم‌ها تا bmw میدیدیم ، راحت از کنار مقاله‌اَش نمیگذشتیم حتی اگر علاقه‌ای به این برند نداشتیم ، ولی !!!!

      ولی bmw داره گِل میگیره اتاق طراحیش را که نه تنها دیگر راحت از کنار مقالاتش میگذریم ، بلکه یه پِچ‌پِچ هم گوشه‌ی لَب نثارِ bmw میکنیم و میگذریم !

      موافقم 14
      مخالفم 6
  2. پیام

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (283 ديدگاه)

    طراحی های جدید بی ام و جوریه موقع رونمایی ادم ازش متنفر میشه ولی رفته رفته ازش خوشت میاد مثل لکسوس و آئودی نیست که از همون اول همه چی خوشکل و بی نقصه باشه ولی رفته رفته به سطح بالای کسل کنندگی برسن

    موافقم 16
    مخالفم 36
    1. Haji

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      اگه بخوایم مقایسه کنیم باید با نسلای گذشته خود بی ام و مقایسه کنیم که از لحظه رونمایی تا الان هم دوست داشتنی هستن نه اینکه اونقدر صبر کنیم تا ناموزون بودن طراحیای جدید عادی بشه

      موافقم 6
      مخالفم 7
    2. سپهر

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      خواهشا اسم لکسوس بی لول و‌بی شخصیت رو در کنار سلطان آئودی نیار…ولی در مورد طراحی ب ام و موافقم باید از نزدیک ببینی تا متوجه بشی چقدر عالیه طراحیش

      موافقم 5
      مخالفم 3
  3. امیررضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (268 ديدگاه)

    اینطوری باشه لیبل رد تو میل‌لنگ ۹۰۰ اسب رو هم رد می‌کنه.

    موافقم 14
    مخالفم 4
  4. ❤BMW❤

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    اون صدای سوت خیلی قشنگ و باحاله

    موافقم 7
    مخالفم 4
  5. A1

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (226 ديدگاه)

    این مسخره بازی هم چند بار اول جالب بود الان پورشه و ب ام و چند ساله اعدادشونو کمتر اعلام میکنن:/

    موافقم 2
    مخالفم 5
  6. https://www.instagram.com/reel/Cpb5Q72Adec/?igshid=NjZiM2M3MzIxNA==

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    شتابش افتضاحه همچنین حداکثر سرعتش هم باز افتضاحه با این قدرت این اعداد غیر قابل قبوله حالا یه پورش ۴۰۰ اسبی بذارین کنار این همون اول کار پورش اینو له میکنه 😂😂

    موافقم 0
    مخالفم 10
  7. Amg gt63s 4door

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (684 ديدگاه)

    خسته نمیشین اینقدر میگین طراحیش بده؟
    خب اوکی بعدش چی؟ اینقدر بیکارین زیر هر پست بی ام و مینویسین طراحیش بده
    خب نخر برادر چرا میخری
    هزار گفتم نخرین این bmw زشت جمع کنه بره
    کو گوش شنوا

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا