جگوارکادیلاکمرسدس بنز

یادی از گذشته، نبرد کانورتیبل‌های لوکس مرسدس، جگوار و کادیلاک سال 1992

همه میدانیم که کادیلاک، جگوار و مرسدس بنز خودروهای جذابی می‌سازند و کانورتیبل‌ها هم همیشه مدل‌های چشمگیری هستند. همچنین شکی نیست که آلانته، XJS و ۳۰۰SL جذابیت بالایی دارند اما هر سهٔ آن‌ها از کاستی‌هایی جدی هم رنج می‌برند که توجیه خرید آن‌ها با چنین قیمت‌های بالایی را دشوار می‌کند. جگوار XJS کانورتیبل اکنون نزدیک به ۷۲ هزار دلار قیمت دارد درحالی‌که به‌جز سقف تاشو و برخی جزئیات، همان خودرویی است که در سال ۱۹۷۵ معرفی شد. یک ماشین زیبا اما همچنان سنگین، تنگ و پرمصرف که هنوز با گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک جنرال موتورز عرضه می‌شود که شرکت آمریکایی از سال‌ها پیش آن را کنار گذاشته است. مرسدس بنز ۳۰۰SL به‌وضوح مدرن‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود اما با قیمت حیرت‌انگیز ۹۰,۳۳۵ دلاری، با اختلاف گران‌ترین عضو گروه است.

در نقطهٔ مقابل هم کادیلاک آلانته قرار دارد که با قیمت ۶۴,۸۴۳ دلاری ارزان‌ترین است. هرچند پیشرانهٔ V8 نورث‌استار جدید چهار میل‌سوپاپ این ماشین یک جواهر است اما زمانی که نسخهٔ اولیهٔ آن با قیمت ۵۶ هزار دلاری معرفی شد، خودروی بسیار گرانی بود و حتی با اینکه هم‌اکنون رقبا در قیمت از آلانته پیشی گرفته‌اند اما این ماشین با سقف مشکل‌دار خود که هنوز دست‌نخورده باقیمانده، حالا وارد محدودهٔ ۶۰ هزار دلار شده است. این‌ها خودروهایی هستند که انتخاب آن‌ها بیشتر از روی احساس خواهد بود تا منطق زیرا پس از هزاران کیلومتر رانندگی با این سه کانورتیبل، وقتی زمان امتیازدهی رسید، مشخص شد که برندهٔ این رقابت کمترین امتیاز را در تاریخ مقایسه‌های ما کسب کرده است. در چین شرایطی، اصلاً نباید در مورد برنده و بازنده حرف زد ولی به‌رسم همیشه این کار را انجام دادیم.

مقام سوم: جگوار XJS

نقاط قوت: عالی برای جلب‌توجه، سواری در حد کشتی کوئین الیزابت

نقاط ضعف: بسیاری از جزئیات آن خیلی قدیمی به نظر می‌رسند

XJS برای سال ۱۹۹۲ به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده است که شامل چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب و جلوپنجرهٔ جدید به همراه بازنگری کامل داخل با صندلی‌های جدید با تنظیم برقی، غربیلک فرمان جدید و صفحه آمپر جدید با آمپرهای گرد می‌شود اما با وجود این به‌روزرسانی، XJS همچنان خودرویی قدیمی است. این کانورتیبل بریتانیایی هیچ توجهی به مصرف سوخت، وزن و جاداری کابین ندارد. مجموعهٔ عظیم پیشرانه و گیربکس فضای سرنشینان را تنگ کرده و تبدیل یک کوپهٔ ۲+۲ به کانورتیبلی با سقف پارچه‌ای، XJS را به خودروی دونفرهٔ سنگین ۱۸۸۷ کیلوگرمی مبدل کرده است که در آزمایش ما در هر صد کیلومتر بیش از ۱۸ لیتر بنزین را به دود و گرما تبدیل می‌کرد.

البته همهٔ این‌ها باعث نشد که ما از رانندگی با XJS کانورتیبل لذت نبریم. این جگوار بزرگ ظاهری باشکوه و سواری خیلی خوبی دارد. هرچند فرمان کند و مبهم احساس می‌شود اما با وجود سیستم تعلیق بسیار نرم، می‌توان خودرو را با تعادل خوبی در پیچ‌ها هدایت کرد. پیشرانهٔ V12 بزرگ نیز در دورهای بالاتر از ۴ هزار rpm کشش خوبی را فراهم می‌کند؛ بنابراین، XJS برای پیمایش جاده‌های طولانی خودرو مناسبی خواهد بود اما با حجم ۵.۳ لیتری و ۲۸۰ اسب بخار قدرت، این دوازده سیلندر بزرگ چندان قوی نیست و تنها حضور ۳۰۰SL که به‌طور شرم‌آوری کم‌توان است، XJS را از قعرنشینی در آزمون‌های پرفورمنس نجات داد.

مشکل بعدی، گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک ساخت جنرال موتورز است که هرچند طبق استانداردهای دههٔ گذشته خوب کار می‌کند اما در مقایسه با گیربکس‌های امروزی تعویض دنده‌های تنبلی دارد. همچنین کانورتیبل جگوار در مقایسه با دو رقیب دیگر، از لحاظ استحکام ساختاری ضعیف‌تر بوده و لرزش بیشتری دارد. به‌طورکلی، برای کسانی که الزاماً نمی‌خواهند خودروی کانورتیبل بخرند، XJS کوپه با استحکام ساختاری بیشتر، فضای کاربردی‌تر، ۹۰ کیلوگرم وزن کمتر و ۷ هزار دلار قیمت ارزان‌تر، گزینهٔ بسیار بهتری محسوب می‌شود.

مقام دوم: مرسدس بنز ۳۰۰SL

نقاط قوت: استحکام بدنه، گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک، سقف اتوماتیک

نقاط ضعف: قیمت بسیار بالا، قدرت بسیار کم

با نشستن پشت فرمان این مرسدس دونفرهٔ مدرن و احساس استحکام و کیفیت بالای آن، تقریباً توانستیم بنز را به خاطر استفاده از نام مقدس ۳۰۰SL برای این خودرو ببخشیم ولی پس از فشردن پدال گاز از این بخشش پشیمان شدیم زیرا وزن ۱۸۰۵ کیلوگرمی خودرو کاملاً پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی آن را مغلوب می‌کند. بااین‌حال، اگر اعداد شتاب را نادیده بگیریم، ۳۰۰SL دلایلی منطقی برای توجیه قیمت تکان‌دهندهٔ خود ارائه می‌کند. استحکام ساختار بدنهٔ این ماشین قابل‌توجه است و لرزش‌های بسیار کمی در آن احساس می‌شود.

شاسی نیز پیشرفته‌ترین نمونه در این گروه است که مانور پذیری مطمئنی را در سرعت‌های بالا و همین‌طور سواری خوبی را در بزرگراه فراهم می‌کند. صندلی‌های SL راحت هستند و سقف آن آسان‌ترین فرایند باز و بسته کردن در این جمع را دارد. صرفاً با فشردن یک دکمه روی کنسول میانی، یازده شیر برقی و پانزده سوپاپ الکتروهیدرولیکی به‌طور کاملاً خودکار و شگفت‌انگیز تمام فرایند باز و بسته کردن سقف را انجام می‌دهند. مرسدس همچنین از یک سقف فلزی قابل برداشتن هم بهره می‌برد که این ویژگی در کادیلاک ۲ هزار دلار هزینه دارد و برای جگوار اصلاً ارائه نمی‌شود.

هرچند ۳۰۰SL در تمام تست‌های سرعت و شتاب در پس آلانته و XJS قرار گرفت اما در آزمون ترمز، چسبندگی و مصرف سوخت بهترین عملکرد گروه را داشت؛ بنابراین، بدون شک این ماشین می‌تواند بخش بزرگی از قیمت بالای خود را توجیه کند اما این ویژگی‌ها در این مقایسه و با این قیمت گزاف برای پیروزی کافی نبودند.

مقام اول: کادیلاک آلانته

نقاط قوت: پیشرانهٔ جدید عالی، هندلینگ دوست‌داشتنی

نقاط ضعف: ساختار متزلزل، کابین ساده، سقف مشکل‌دار

کادیلاک آلانته که توسط پینین‌فارینا ساخته می‌شود، همیشه برای اینکه خودروی اسپرتی باشد خیلی شیک به نظر می‌رسید و برای اینکه یک کروزر لوکس باشد بیش‌ازحد گستاخ بود. این خودرو از لحاظ قیمت، پرفورمنس و تجهیزات مرسدس SL را هدف قرار داده اما هرگز نتوانست با کیفیت بالا و حفظ ارزش دست‌دوم رودستر آلمانی‌ها رقابت کند. بااین‌حال، پنج سال پس از معرفی، آلانته از لحاظ قیمت مزیت بزرگی پیدا کرده است زیرا با عبور SL از مرز ۹۰ هزار دلار (حتی در نسخهٔ شش سیلندر ارزان‌تری که در اینجا بررسی کرده‌ایم)، قیمت پایهٔ ۶۴,۸۴۳ دلاری کانورتیبل کادیلاک نسبتاً معقول به نظر می‌رسد.

اما خبر مهم‌تر برای مدل ۱۹۹۳ چیزی است که باعث می‌شود آلانته درنهایت ارزش جدی گرفتن را پیدا کند. این خبر ارائهٔ پیشرانهٔ V8 نورث‌استار جدید است. این موتور ۴.۶ لیتری جدید و چشمگیر، قدرت و نرمی در سطح لکسس را به بدنهٔ مونتاژ ایتالیای آلانته هدیه می‌دهد. این موتور تمام آلومینیومی درخشان، ۲۹۰ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک جدید نرم و پاسخگو انتقال می‌دهد. به لطف این ترکیب، آلانته در تمام تست‌های شتاب و سرعت، مرسدس و جگوار را مغلوب کرد. هرچند ۲۹۰ اسب بخار قدرت برای تحویل به چرخ‌های جلو خیلی زیاد به نظر می‌رسد اما شاسی جدید آلانته این چالش را به‌خوبی مدیریت می‌کند.

هرچند این کانورتیبل آمریکایی فاقد حس تعادل تقریباً بی‌نقص ۳۰۰SL است و به خاطر قرارگیری بخش عمده‌ای از وزن خودرو روی محور جلو بیشترین مسافت توقف را دارد اما صرف‌نظر از این مشکل‌ها، اسپرت‌ترین محصول کادیلاک عملکرد خوبی از خود نشان داد. البته با اینکه آلانته توانست در این رقابت پیروز شود اما هنوز هم مشکلاتی دارد مثل کابین ساده که در حد این قیمت لوکس به نظر نمی‌رسد، استحکام ساختاری ضعیف، استفاده از دسته‌دندهٔ دیگر محصولات جنرال موتورز در خودرویی ۶۰ هزار دلاری و سقفی که به‌صورت دستی باز و بسته می‌شود و گویی کوتاه‌تر از چیزی است که باید باشد زیرا برای متصل کردن دو سر آن به ستون‌ها به تلاش زیادی نیاز است.

به‌طورکلی، ساخت خودروهای روباز همیشه پیچیده و سنگین خواهد بود زیرا نمی‌توان از افزایش وزن، کاهش استحکام، افزایش مصرف سوخت و کاهش راحتی در آن‌ها جلوگیری کرد اما این مشکلات دلیل نمی‌شود که قید لذت رانندگی در هوای آزاد را بزنیم.

مشخصات فنی

جگوار XJS

مرسدس بنز ۳۰۰SL

کادیلاک آلانته

پیشرانه ۵.۳ لیتری V12 ۳.۰ لیتری I6 ۴.۶ لیتری V8
قدرت ۲۸۰ اسب بخار ۲۳۰ اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۲۷۲ نیوتن متر ۳۹۳ نیوتن متر
گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک ۵ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۷ ثانیه ۸.۸ ثانیه ۶.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۷ ثانیه ۱۷.۰ ثانیه ۱۴.۸ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۵۴.۵ متر ۵۳.۳ متر ۵۹.۷ متر
شتاب جانبی ۰.۷۳ جی ۰.۸۰ جی ۰.۷۷ جی
وزن ۱۸۸۷ کیلوگرم ۱۸۰۵ کیلوگرم ۱۶۸۷ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۸.۱ لیتر ترکیبی ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۷۱,۸۸۸ دلار ۹۰,۳۳۵ دلار ۶۴,۸۴۳ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. MR.JD

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (326 ديدگاه)

    پس از یک تلنبار اخبار راجب ویران خودرو و سایپا مانند پاد زهر میمونه این خبرها
    نگاه کردن فقط به عکس ماشین های دهه 90 برای من مانند تراپی هست . از روی عکس هم میتوان متوجه کیفیت و دوام آنها شد

    موافقم 111
    مخالفم 3
    1. پویان

      ۱۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (755 ديدگاه)

      اگر طبق اقتصاد دانش بنیان عمل کنیم. همین الان بهتر از خودروهای الان این شرکتها میتونیم بسازیم.
      همیشه، یادت باشه خواستن توانستن است

      موافقم 13
      مخالفم 170
      1. GMA

        ۱۲ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (743 ديدگاه)

        شعار های پوچ و توخالی تا کجا؟؟..

        موافقم 112
        مخالفم 6
        1. مجتبی .

          ۱۲ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (23 ديدگاه)

          تا نابودی کامل اقتصاد وصنعت کشور ایران

          موافقم 55
          مخالفم 3
      2. matin

        ۱۲ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (358 ديدگاه)

        این دانش بنیان کجا اصل دانش بنیان کجا
        مشکل اینه که ایران فقط بلده ماشین بسازه ولی نمیتونه ماشین خوب بسازه اما شرکت های خارجی فقط به این بلد بودن بسنده نکردن رفتن خودشون رو ارتقا دادن همیشه دنبال بهتر شدن بودن
        تما ایران همین الان با اینکه حتی نمیتونه یه رینگ درست حسابی برای ماشیناش بزاره داره به خودش افتخار میکنه
        مثل این میمونه که من میتونم کباب درست کنم همه فامیلم میخورن تعریف میکنن
        اما کباب هایی که من درست میکنم به اندازه ی اون سر اشپزی که توی بهترین رستوران اشپزی میکنه خوبه؟؟حالا من هر چقدر هم به خودم افتخار کنم تا نرم خیلی از فوت ها کوزه گری رو یاد بگیرم اندازه اون اشپزی که کل شهر برای کباباش صف میکشن نمیشم

        موافقم 37
        مخالفم 3
      3. ❤BMW❤

        ۱۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        آقا پویان راس میگه

        موافقم 2
        مخالفم 22
    2. ali(chevynova)

      ۱۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      ماشالاه کادیلاک
      واقعا عالی بوده
      تفاوتش با اون ۲ ماشین دیگه اونکه همچنان برا کشورشه ۱۰۰ در۱۰۰

      موافقم 41
      مخالفم 69
    3. علی

      ۱۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      کادیلاک عالی

      موافقم 27
      مخالفم 12
  2. R@min

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1681 ديدگاه)

    موتور نورث استار متاسفانه بر عکس بررسی کارشناس اون موقع ضربه های سنگینی به کل جی ام زد.

    موتور و شاسی مرسدس هم سال ها جلوتر از رقباش بود و قیمت گزافش به همین دلیل بود.

    موافقم 71
    مخالفم 10
    1. مانی

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      این نسل اس ال تو سری ۵۰۰ و ۶۰۰ تو سرعت و شتاب مثل سوپر اسپرتها بود
      اگه برای این مقایسه ۶۰۰ دوازده سیلند رو میاوردن اختلاف قیمت زیادی زیاد میشد

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. Reza Waffen SS

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    اووووووف مرسدس مرسدس مرسدس

    موافقم 67
    مخالفم 17
    1. RENAULT5

      ۱۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      اووف چیه
      کادیلاک از همشون زیباتر ارزان تر وبهتر بود
      بیشترین شتاپو داشت ورتبه اولم گرفت
      فقط عاشق طراحی بیرون‌ کادیلایک الانته شدم

      موافقم 20
      مخالفم 44
      1. کیارش

        ۱۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (22 ديدگاه)

        برادر من این مقایسه کاملا مغرضانه ترتیب داده شده همون موقع ۵۰۰ اس ال با قیمت حدود ۱۰۰ هزار دلار بوده و عملکردش یک سرو گردن از کادیلاک بالا تر بوده و تا اونجایی ک من در گزارش های دیگر خوندم قیمت این نمونه ۳۰۰ اس ال کمتر از این حرفها ک اینجا گفته بوده.با توجه به اختلاف کیفیت و زیبایی اس ال طبیعی که از کادیلاک خیلی گرون تر باشه.

        موافقم 15
        مخالفم 10
      2. مانی

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        500SLبا ۳۲۰ اسب قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور ،گیرباکس بهتر و …خیلی‌ سرتر از کادیلاکه
        از هر نظر‌ی که فکر کنی‌

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. رامین

          ۲۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (257 ديدگاه)

          قیمت دو برابری رو چرا نمیگید واقعا طرز تفکراتتون خیلی خنده داره

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. RENAULT5

          ۷ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          میزان شتاپ یادت رفت که کادیلاک شتابش بهتر بود

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ❤BMW❤

      ۱۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      اوفففف
      چه زشت چه زشت چه زشت

      موافقم 6
      مخالفم 4
  4. Royal Driver UK

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    این مرسدس ۳۰۰ اس‌‌ال توی زمانی تولید شد که مرسدس در بهترین شرایط تکنولوژی و پیشرفتش بود. معرکست این اس‌ال. آلانته هم با وجود سادگیش خیلی حس اصیل آمریکایی رو حفظ کرده و لذت پشت فرمونش خیلی توپه.
    XJS یک ماشین واقعا استثناییه! عاشق این طرز تفکر جگوار توی استفاده از V12 هستم. این موتور Jaguar V12 هم جزو نمادین ترین و موفق ترین نیروگاهای ۱۲ سیلندر ساخت جگوار هم بود، از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۹ اشتباه نکنم روی مدلای جگ بود.دهه ۸۰, ۹۰ یکی از دهه‌هایی هست که برند ها تلاش بسیار برای ترکیب تکنولوژی بالا با لذت فراوان بعلاوه‌ی سادگی کردن. نتیجش هم مثبت دراومد!

    موافقم 44
    مخالفم 3
  5. ممد ژانگولر

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3573 ديدگاه)

    یادش بخیر الخصوص مرسدس بنز

    به نظرم مرسدس باید اول میشد کلا ی چیز دیگه بود

    موافقم 49
    مخالفم 11
  6. Mercede kaviani

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (551 ديدگاه)

    جگوار XJS از دو رقیب دیگر بسیار زیبا تر است

    موافقم 48
    مخالفم 41
  7. محمد

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ای کاش برای این مقایسه از بنزهای ۸ یا ۱۲ سیلندر مثل اس ال ۵۰۰ یا ۶۰۰ یا ۵۶۰ و …استفاده می‌شد که واقعا جانب انصاف رعایت شود و درحق بنز اینقدر جفا نشود هرچند بنز نیازی به تعریف و حمایت خاصی ندارد ولی این مقایسه ها که از روی قیمتفقط انجام می‌شود منطق درستی ندارد

    موافقم 39
    مخالفم 10
  8. Hadi

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    بنز از بقیه پیشرفته تره تکنولوژیش جلوتره ولی کادیلاک هم قیمتش و V8 وسوسه کننده بوده‌…
    ولی بازم خرید مرسدس تو اون سال ها منطقی تر بوده👌🏼

    موافقم 32
    مخالفم 11
  9. Hadi

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    لطفا بررسی مقایسه M5 E39 و AMG E55 و آئودی S6 برای سال های اواخر ۹۰ یا اوایل ۲۰۰۰ رو بزارید ممنون
    با تشکر از سایت خوبتون 👌🏼

    موافقم 13
    مخالفم 4
  10. مازیار

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2517 ديدگاه)

    کادیلاک، لوکس ترین برند آمریکایی، سی سال قبل هم نسبت به رقبا پوئن منفی کابین داشت امروز هم داره
    یعنی چند هزار دلار GM رو ورشکست میکنه یا خریداران رو منصرف؟
    یا که موضوع قالب تغییر ناپذیر خودروسازی امریکاست؟

    موافقم 38
    مخالفم 19
    1. KAMI

      ۱۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (106 ديدگاه)

      سوال خوبیه
      چند هزار دلار تاتا لندروور رو ورشکست میکنه که همه ماشیناش مشکل برقی و خرابی اساسی دارن ؟
      آیا ۱۰۰ هزار دلار در سال ( حقوق پایه مهندس خودرو ) نداره یه مهندس جدید استخدام کنه ؟
      میخواستم همین سوالو در مورد مکلارن بپرسم یادم اومد مکلارن واقعا همون چند هزار دلار هم نداره …

      موافقم 16
      مخالفم 34
      1. مازیار

        ۱۲ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (2517 ديدگاه)

        شما در نظر بگیر که مهندسان لندروور قادر نیستن مشکل برقی نرم افزاری رو حل کنن
        اما سازندگان کادیلاک چطور؟
        آیا اونها هم قادر نیستن برای کابین بیشتر مایه بزارن؟
        و آیا فکر میکنی مقایسه درستی کردی؟
        یا صرفا خواستی با تاتا خودتو سبک کنی؟

        موافقم 23
        مخالفم 6
        1. KAMI

          ۱۲ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (106 ديدگاه)

          همونطور که قبلا گفتم چرم و چوب زدن کار ساده ایه مثل کاری که انگلیس میکنه
          نمونش هاچبک تویوتا که استون مارتین اومد یه لایه چرم کشید رو در یه تیکه چوب گذاشت جا پلاستیک داشبرد در آخر آرم و سپر استون مارتین گذاشت روش
          میدونی تفاوت کجاست ؟
          کادیلاک موتور پیشرفته 4.2 V8 رو داره میندازه دور چون میخواد الکتریک بشه ولی گروه تاتا لندروور در به در دنبال یه موتوره که بذاره رو چرم و چوبی که به هم دوخته
          جواب دو سوال آخرت
          ۱_ خیر ، نباید کادیلاک رو با تاتا مقایسه میکردم
          ۲_ تاتا سبک تر از چیزیه من بخوام خودمو باهاش سبک کنم

          موافقم 6
          مخالفم 22
        2. مازیار

          ۱۳ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2517 ديدگاه)

          خیلی جالبه
          چرم و چوب زدن کار ساده ای هست تکنولوژی و مهندسی هم لازم نداره و پول خیلی زیادی هم توشه _ یعنی مهمترین هدف کمپانی ها _ اما فقط انگلیسی ها بهتر انجامش میدن
          پسرجون اون لوگوی جلوی کاپوته که کار رو انجام میده هنوز اینو نمیدونی؟

          موافقم 17
          مخالفم 6
        3. مازیار

          ۱۳ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (2517 ديدگاه)

          ضمنا راجع به اون تفاوت! هم دلیلی نداره که خودتو تو جبهه الکتریکی سازی قرار بدی چون هر وقت لازم باشه همه الکتریکی میشن یعنی مجبورن که بشن پس منت بی دلیل نزار

          موافقم 12
          مخالفم 3
      2. 8797

        ۱۲ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (133 ديدگاه)

        ولی مک‌لارن خیلی ها رو سوزوند

        موافقم 17
        مخالفم 4
    2. سوشیانت

      ۱۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      جواب خیلی ساده ست تعصب شما نمیذاره با واقعیت رو به رو بشی کی گفته کادیلاک الان مشکل کیفیت متریال داره؟ اتفاقا موتورترند تو بررسی نسل جدید اسکالید کادیلاک گفته که نقطه ضعف همیشگی کادیلاک یعنی کیفیت متریال برطرف شده و حتی تزئیناتش رو با خودرو های دست ساز دو سه برابر قیمت مقایسه میکنه پس نتیجه میگیریم کیفیت متریال کادیلاک اگه از رقبا بهتر نباشه کمتر هم نیست در ضمن به غیر از کادیلاک لینکلن نویگیتور هم کیفیت متریال فوق العاده ای داره در ضمن کادیلاک الان با سلستیک داره وارد سدان های فوق لوکس میشه پس احتمالش خیلی کمه که تو این مدل هم با کیفیت متریال ضعیف رو به رو بشیم

      موافقم 7
      مخالفم 11
      1. مازیار

        ۱۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (2517 ديدگاه)

        شما که مثل همیشه دنیای خودت رو داری با آمار و ارقام خاص خودت
        اما اگه بخوای از دنیای واقعی هم بدونی یه سری به آخرین دوئل اسکلید یا CT5V بخش نقاط منفی بزن (تازه اینها رده بالاهای کادیلاک هستن)
        بله لینکلن این مشکل رو نداره و کلا GM بیشتر درگیر این قضیه هست تقریبا تو تمام مدلها

        تو این مقاله هم به صراحت گفته شده کادیلاک هرگز نتونسته کیفیت بنز رو هدف قرار بده و کابینش حتی نسبت به قیمتش هم ساده هست
        متوجه هستی؟ حتی نسبت به قیمت خیلی کمترش
        حالا تعصب جلوش چشم کی رو گرفته؟

        هیچ اتومبیلی کامل نیست و همه کاستی های خاص خودشون رو دارن
        و متعصب اونه که کاستی ها رو اصلا نمی بینه و قبول نمی کنه

        موافقم 9
        مخالفم 7
        1. سوشیانت

          ۱۳ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          من کی گفتم کادیلاک بی نقصه و کی گفتم قبلا هم مشکل کیفیت متریال نداشته؟
          حداقل کامنتم رو کامل بخون بعد راجب تعصب نظر بده دوست عزیز در ضمن درسته بعضی از قطعاتش ارزونه و من هم این رو قبول دارم اما دلیل نمیشه بگیم کیفیت متریالش پایینه این همه خوبی داره همین موتورترند گفته چرم داخل کابینش بالاترین کیفیت رو داره و تزئیناتش رو با خودرو های دست ساز مقایسه کرده قسمت پایین در ها و داشبورد ظرافت خوبی داره بعد اون وقت شما این همه خوبی رو نمیبینی فقط بخاطر اون چند تا قطعه میگی کیفیت متریالش پایینه اگه پایینه پس چرا موتور ترند گفته مشکل کیفیتش برطرف شده؟ در ضمن پدال مقایسه نویگیتور و اسکالید و جی ال اس و ایکس ۷ رو گذاشته و خود موتور ترند گفته این ها موارد جزئی هستن که باعث شد کادیلاک دوم بشه و لینکلن اول خوب برو مطالعه و تحقیق کن ببین کی آمار و ارقام خاص خودش رو داره

          موافقم 2
          مخالفم 7
        2. رامین

          ۲۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (257 ديدگاه)

          شما که به کادیلاک ایراد میگیری یه بار هم پشت سویل پنجاه سال پیش نشستی آیا یا دوویل با انبوهی از امکانات چرم و چوب و تجهیزات مبله. چی میگی واسه خودت دو تا نقاله تو هر صفحه پیدا میکنید فکر میکنید عقل کل هستید شما نمیتونی یه خودرو ساز رو که بیش از نیمی از تکنولوژی های حال حاضر که در احتیار خودرو سازان قرار گرفته رو به بی کفایتی و بی اعتباری متهم کنی متهم من و شماییم که به التماس هم پراید دستمون نمیدن. عزت زیاد مهندس

          موافقم 2
          مخالفم 0
  11. دکتر

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    مرسدس ۱ سرو گردن ازاونا بالاتره و باید نسخه SL73 با این دو مقایسه میشد نه SL300

    موافقم 28
    مخالفم 12
  12. Arshia m3csl

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    انتخابم مرسدس بنز sl هست تو خودرو های روباز اسپرت لوکس فقط پورشه ۹۱۱ رو رقیب مرسدس بنز sl میدونم sl واقعا خیلی زیبا و اسپرت و با کیفیته و فقط ۹۱۱ درحد مرسدس بنز sl هست تو اسپرتی بود و کیفیت ساخت و شتاب و قدرت موتور بین مرسدس بنز sl و پورشه ۹۱۱ کابریولت هم انتخاب اسونی نیست

    موافقم 15
    مخالفم 4
  13. Dian

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    طراحی عقب جگوار مثل همیشه زیباست

    موافقم 18
    مخالفم 5
  14. احمدرضا

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (729 ديدگاه)

    انتخابم جگوار

    موافقم 14
    مخالفم 6
  15. مهردادکمال

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1831 ديدگاه)

    چه حس و حالی داشت این پست
    ممنون از پدال عزیز بابت این پست بی نظیر

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. هیچکس

    ۱۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    فقط مرسدس بخاطر مشخصات فنیش دوم شد
    و گرنه همه چیزش خیلی عالیه
    شاسیش که انگار از اینده اومده بود

    کادیلاک بخاطر قیمتش اول شد……..

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. کیارش

      ۱۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      حتی اگر سایر مشخصات فنی رو هم در نظر بگیرید باز هم انصافا بنز بهتر بوده .برتری هندلینگ و شاسی پیشرفته و از همه مهمتر طراحی زیبای بنز خیلی بیشتر از ۲۰ هزار دلار نسبت به کادیلاک ارزش داره . سیستم تعلیق بسبار بسبار پیشرفته تر و سیستم باز شدن حفاظ فولادی هنگام واژگونی ماشین و ……..

      .ضمنا شتاب واقعی صفر تا ۶۰ مایل اس ال هم پایین تر از عددی بوده که توی این تست اعلام شده . نهایتش فقط توی شتاب از کادیلاک ضعیف تر بوده.

      موافقم 4
      مخالفم 3
  17. حسین دهمرد

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    کدی v8 دف جلو؟ خجالت بکش

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. BMW/M-POWER

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    ماشینی که توی این رقابت فقط برای قیمتش رتبه ی اول شد
    کاش مدل های بالاتر مرسدس sl500 رو تو رقابت می اوردن تا معلوم بشه تاج دست کیه
    همین الانشم توی این بررسی شاسی و هندلینگ و چسبندگی و ترمز این ماشین فرسنگ ها فراتر از اون دو تای دیگست
    “”این خودرو از لحاظ قیمت، پرفورمنس و تجهیزات مرسدس SL را هدف قرار داده اما هرگز نتوانست با کیفیت بالا و حفظ ارزش دست‌دوم رودستر آلمانی‌ها رقابت کند””
    “”مشکلاتی دارد مثل کابین ساده که در حد این قیمت لوکس به نظر نمی‌رسد، استحکام ساختاری ضعیف، استفاده از دسته‌دندهٔ دیگر محصولات جنرال موتورز در خودرویی ۶۰ هزار دلاری و سقفی که به‌صورت دستی باز و بسته می‌شود و گویی کوتاه‌تر از چیزی است که باید باشد زیرا برای متصل کردن دو سر آن به ستون‌ها به تلاش زیادی نیاز است.””
    “دف جلو!!!!”
    همین جملات کافیه برای اینکه نشون بده کادیلاک در برابر تکنولوژیک ترین و بهترین کارنوتیبل اون زمان یعنی بنز حرفی واسه گفتن نداره
    ش

    موافقم 4
    مخالفم 4
  19. یوسف

    ۱۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    انتخاب من جگوار
    چون زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رامین

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    شما که به کادیلاک ایراد میگیری یه بار هم پشت سویل پنجاه سال پیش نشستی آیا یا دوویل با انبوهی از امکانات چرم و چوب و تجهیزات مبله. چی میگی واسه خودت دو تا نقاله تو هر صفحه پیدا میکنید فکر میکنید عقل کل هستید شما نمیتونی یه خودرو ساز رو که بیش از نیمی از تکنولوژی های حال حاضر که در احتیار خودرو سازان قرار گرفته رو به بی کفایتی و بی اعتباری متهم کنی متهم من و شماییم که به التماس هم پراید دستمون نمیدن. عزت زیاد مهندس

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. علی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    بنز یه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا