کادیلاکلندروور-رنجروورمرسدس بنز

درگ دیدنی کادیلاک اسکالید V با مرسدس G63 AMG و رنجروور P530

کادیلاک اسکالید V یکی از قوی‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیا محسوب می‌شود اما در این بخش از بازار هرگز تنها نیست و رقبایی مثل مرسدس بنز و لندروور نیز قدرت و پرفورمنس بالایی را در شاسی‌بلندهای لوکس خود ارائه می‌کنند. حال برای اینکه ببینیم اسکالید V در مقایسه با رقبا چقدر سریع است، تراتل هاوس آن را در برابر مرسدس G63 AMG و رنجروور P530 قرار داده است.

اسکالید V با قیمت پایهٔ ۱۵۱,۴۹۰ دلار، با اختلاف گران‌ترین محصول کادیلاک محسوب می‌شود. البته با پرداخت این مبلغ مالک قوی‌ترین شاسی‌بلند فول سایز بازار با ۶۸۲ اسب بخار قدرت خواهید شد. البته این ماشین با وزن ۲۸۲۰ کیلوگرم، سنگین‌ترین خودروی این جمع هم محسوب می‌شود. در همین حال، با پرداخت ۱۲۴,۲۷۵ دلار می‌توان سراغ رنجروور P530 رفت که از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و با ۵۳۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این رقم اختلاف زیادی را با اسکالید نشان می‌دهد اما رنجی فقط ۲۵۰۸ کیلوگرم وزن دارد. مرسدس G63 هم با ۲۶۵۰ کیلوگرم، کمی سنگین‌تر است اما قدرت بیشتری هم دارد. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو ۵۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با قیمت ۱۸۰,۰۵۰ دلار، گران‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود.

آنچه پس از درگ اول مشخص می‌شود این است که قیمت بیشتر همیشه به معنای سرعت بیشتر نیست زیرا اسکالید V به‌راحتی از همان ابتدا جلو می‌افتد و ۴۰۰ متر را زودتر از مرسدس و رنجروور طی می‌کند. با وجود وزن زیاد، نیروگاه V8 سوپرشارژ زیر کاپوت این ماشین آن‌قدر قدرتمند است که رقبا حریف آن نمی‌شوند. بااین‌حال، در مسابقهٔ رولینگ همه‌چیز تغییر می‌کند و این بار مرسدس به لطف وزن سبک‌تر خود با وجود قدرت کمتر جلو می‌افتد. G63 ممکن است زیر کاپوت اسب‌های بخار کمتری داشته باشد اما گشتاور ۸۵۰ نیوتن متری در ترکیب با ۱۷۰ کیلوگرم وزن کمتر باعث پیروزی آن می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی

 

مرسدس G63 AMG

کادیلاک اسکالید

رنجروور P530

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۸۵ اسب بخار ۶۸۲ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۸۸۵ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۶۵۰ کیلوگرم ۲۸۲۰ کیلوگرم ۲۵۰۸ کیلوگرم
قیمت ۱۸۰,۰۵۰ دلار ۱۵۱,۴۹۰ دلار ۱۲۴,۲۷۵ دلار

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. Si

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    یه ماشین هرچقدر هم خوب باشه باز در برابر g کم میاره

    موافقم 79
    مخالفم 101
    1. بهراد

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      اقا خودمونیم ولی خدایی کسی انتظار نداره اون مکعب مستطیل که افرودیه انقدر سریع بره. این نشون میده بنز حتی از یک مکعب مستطیل هم میتونه شاهکار بسازه !

      موافقم 94
      مخالفم 40
      1. بی خیال اسم

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        اره چیز فوق العاده هست
        بابا ۵۵۰ اسب بخاری تو رولینگی که قدرت بیشتر همه چیز رو مشخص می کن نه وزن

        واقعا فوق العاده هست

        موافقم 47
        مخالفم 13
        1. سوشیانت

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          اتفاقا تو متن نوشته شده بخاطر وزن کمتر جلو افتاد

          موافقم 17
          مخالفم 33
        2. بی خیال اسم

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          خب سوشیانت در کنار گشتاور فوق العاده اش باعث همچین چیزی شده

          موافقم 25
          مخالفم 4
        3. سوشیانت

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          بله مهندسی مرسدس بنز فوق العاده ست اما یه نگاه به جدول بنداز گشتاور کادیلاک بیشتره

          موافقم 22
          مخالفم 16
        4. بی خیال اسم

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          من گشتاورش فوق العاده هست نگفتم از کادیلاک بیشتره
          بعدش بنز این گشتاور فوق العاده رو از یک موتور ۴ لیتری کشیده بیرون و کادیلاک از یک ۶.۲ لیتری
          حجم موتور در گشتاور تاثیر داره

          موافقم 23
          مخالفم 3
    2. سوشیانت

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      فعلا که اسکالید هم موتور قدرتمند تری داره هم آپشن های بیشتر هم بزرگتر

      موافقم 43
      مخالفم 47
      1. بی خیال اسم

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        به نظر تو جی کلاس رقیب اسکالید هست؟😐

        موافقم 39
        مخالفم 15
        1. سوشیانت

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1928 ديدگاه)

          با توجه به اینکه اینجا مقایسه شده گفتم

          موافقم 9
          مخالفم 0
        2. بی خیال اسم

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          کلا مقایسه هم اشتباهه

          موافقم 7
          مخالفم 1
  2. AmirAli

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    خدایا
    یدونه کادیلاک اسکالید v 🥲
    خیلی عالیه لامصب

    موافقم 78
    مخالفم 21
  3. Royal Driver UK 70

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    ۳ عدد طلا.

    موافقم 63
    مخالفم 4
    1. احمدرضا

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (728 ديدگاه)

      عجب عکسی گذاشتی
      به به

      موافقم 4
      مخالفم 0
  4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2358 ديدگاه)

    یک زمانی 100 هزار دلار برای بازار جهانی، گران محسوب می شد و فقط رولزرویس یا فراری بالاتر از 100 هزار دلار مشتری داشتن
    حالا قیمت شاسی بلندهای لوکس رسیده به 120 و 150 و الی ماشاالله

    موافقم 81
    مخالفم 2
  5. Reza Waffen SS

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    G کلاس انتخابم

    موافقم 48
    مخالفم 42
  6. ARMAN سابق

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    دوستان متعصب اروپایی فن چرا نظرتون راجع به اسکالید نمیگین؟

    موافقم 44
    مخالفم 57
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2358 ديدگاه)

      من اگر حق انتخاب داشته باشم بین این سه گزینه
      رنجرور انتخاب می کنم
      شتاب اونقدرها برام مهم نیست
      شنیدم راحتی پشت فرمون رنجرور، در هیچ شاسی بلندی نیست
      ما که ندیدیم و سوار نشدیم :) الله و اعلم
      البته نسل قبلی هر سه ماشین، گذر موقت از نزدیک دیدم
      حقیقتا شیفته طراحی بدنه و کابین رنجرور شدم

      موافقم 80
      مخالفم 25
      1. OM.01

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (404 ديدگاه)

        من هم مثل شما رنجروور رو انتخاب میکنم از بین این 3 خودرو.کامل ترین اس یو وی هست بنظرم. البته ما که ندیدیم و سوار نشدیم، تست کننده ها میگن.

        موافقم 42
        مخالفم 18
      2. بی خیال اسم

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        اقای اشتری نشنیدید کلا رنجرور با بقیه اس یو وی ها فرق داره😁

        موافقم 27
        مخالفم 7
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2358 ديدگاه)

          یک فیلم مستند دیدم از زندگی ریچارد کلایدرمن، پیانیست و آهنگساز انگلیسی
          ایشون 7-8 ماشین داشت، همه رنجرور و لندرور مدل های مختلف
          می گفت اگر خونه بزرگ تری داشتم باز هم می خریدم :)

          موافقم 34
          مخالفم 8
        2. مازیار

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2515 ديدگاه)

          بدترین اعتیاد دنیای خودرو همین اعتیاد به لندروور رنجروور هست آقای اشتری

          موافقم 22
          مخالفم 7
      3. عزرائیل

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        آقای اشتری کاملا با نظرتون موافقم
        طراحی رنجرور واقعا چشم نواز و زیباست
        رنجرور خاص تر هم هست (از نظر خودم)

        موافقم 5
        مخالفم 6
  7. JDM lover

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    اسکالید V 😈🔥

    موافقم 42
    مخالفم 20
  8. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    سه عدد جواهر

    موافقم 27
    مخالفم 3
  9. Amir

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (273 ديدگاه)

    رنجروور حرف نداره هر چند تو درگ کم بیاره چون وقتی یه شاسی بلند با این قیمت میخری تجمل و لوکس بودن و همینطور راحتی سواری رو در نظر میگیری نه یه ثانیه شتاب بیشتر یا کمتر ضمن اینکه رنجروور ارزون ترین هم هست

    موافقم 31
    مخالفم 5
  10. corvette

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    اسکالید v
    با این هیکل و ردیف سوم جادار . یک شتاب عالی و هندلینگ باورنکردنی

    موافقم 40
    مخالفم 19
  11. Amir mahdi @-1387

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    فقط کادیلاک اسکایلد

    موافقم 30
    مخالفم 15
  12. ARMAN سابق

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    دوستان اگه برید تحقیق کنید متوجه میشوید که خالق این سگمنت آمریکا بود با شورلت سابربن تو سال ۱۹۳۵
    با این حال گزینه های اروپایی این سگمنت همیشه برا من قابل احترام بوده و هست
    رنجروور رو که نگاه می کردم لوکسی از همه جاش فریاد میزد
    G کلاس هم یه آفرودره که البته فک نکنم کسی باهاش آفرود بره
    من تو این کلاس اول اسکالید V رو انتخاب می کنم بعد بنز G 4*4 بعد رنجروور

    موافقم 34
    مخالفم 15
  13. ARMAN سابق

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    دوستان اگه برید تحقیق کنید متوجه میشوید که خالق این سگمنت آمریکا بود با شورلت سابربن
    با این حال گزینه های اروپایی این سگمنت همیشه برا من قابل احترام بوده و هست
    رنجروور رو که نگاه می کردم لوکسی از همه جاش فریاد میزد
    G کلاس هم یه آفرودره که البته فک نکنم کسی باهاش آفرود بره
    من تو این کلاس اول اسکالید V رو انتخاب می کنم بعد بنز G 4*4 بعد رنجروور

    موافقم 10
    مخالفم 8
  14. mostafa

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    کادیلاک عالی بود تقریبا مچ بنز و رنجرور رو خوابوند
    کادیلاک تو این نسل از خودرو های خودش تقریبا مطمئن بود به رقبا برتری داره چه توی سدان ها چه شاسی بلند ها ولی من بین کادیلاک ها CT5 black wing رو انتخاب میکنم

    موافقم 30
    مخالفم 17
  15. سوشیانت

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1928 ديدگاه)

    انتخابم اسکالید قوی، آپشن های زیاد و ابعاد بزرگ

    موافقم 28
    مخالفم 13
  16. بی خیال اسم

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    هر سه تا عالین
    ولی من رنجرور رو انتخاب می کنم

    موافقم 14
    مخالفم 16
  17. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    ای جانم صدا رو گوش کن مست میکنه آدم رو.یه زمان بنز هم وی8 های توپی داشت خوش صدا و گولاخ ولی الان جبر زمانه صدا رو از بنز گرفته.بدی کار اینجاست که این مدل موتورها با کیت اگزوز درصد زیادی تغییر نمیکنن چونکه توربو های ماشبن از دمه ورودی منیفولد وارد کار میشه و فضاب کم میان سیلندر های وی8 کار رو پیچیده میکنه.ولی بازم بنز با کیت اگزوز کم و بیش خرناس میکشه.البته بیمر هم بد نیست.ولی صدای پوشراد کدیلاک بقیه رو ذوب کرد رفت.

    موافقم 20
    مخالفم 4
  18. پیام

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    اسم کلیپ: وقتی که مرسدس با این حجم موتور خشمگین می‌شود!!!

    موافقم 17
    مخالفم 7
  19. SadjadArt

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    انتخاب توی دنیای ماشین بازی اگه روی حساب کتاب و کی از همه بهتره باشه حال نمیده
    یکی لوکس بودن به سبک مهندسی آلمانی دوس داره یکی به سبک قلچماقی آمریکایی یکیم به سبک انگلیسی
    این وسط فقط نمیدونم چرا بعضیا ماشین چینی دوس دارن 😂

    موافقم 20
    مخالفم 2
  20. BMW

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    بنز از نظر من بهتره

    موافقم 12
    مخالفم 10
  21. AMIN JAFARI

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    cadilac

    موافقم 13
    مخالفم 8
  22. حمید رضا

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    راجع به مرسدس و کادیلاک نظر میدهند ، متعصب میشوند و کل کل می کنند، سپس از حرف های طرف مقابل ناراحت شده و پراید رو برمیدارند میروند دور دور تا یکمی آرام بگیرند.
    خدایا بسه دیگه …

    موافقم 5
    مخالفم 0
  23. آشنای ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من به هر سه تا ماشین همیشه علاقه داشتم البته این مدل جدید ها رو که ما ندیدیم و سوار نشدیم ولی از نسلهای قدیمی من هرسه تا رو هم امتحان کردم خب کادیلاک شاسی نداشت اون موقع یا حداقل تو ایران نیومده بود یا من ندیدم ولی سدان این ماشین با اینکه قدیمی هست الان هم ببینی متوجه ابشنهای خاصی میشی که برق از سرت می پره به علاوه یه استایل لاتی . اما رنجور خب من شاسی این ماشین رو سوار شدم خب نمیشه گفت رانندگی راحتی داشت ولی خشک هم نبود برای سفره ای طولانی اصلا مناسب نبودن ولی برای رفتن به طبیعت بیابون جنگل کوه عالی . برسیم به بنز من همیشه در باره بنز یک نظر داشتم ماشینی با اصالت و فوق‌العاده که هیچ وقت از مد نمی‌فته و جنازه‌اش هم که ببینی باز ناخود‌آگاه بهش خیره میشی یه ماشین باکلاس و با اصالت

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا