ام وی ام MVMخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به ام‌وی‌ام 550، در تکاپوی رقابت

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.

Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.

Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر

ایمنی
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.

قیمت
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT)

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۹۷۴ دیدگاه‌ها

  1. ابی

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من نظرم رو در بالا قبلا گفتم به لحاظ قیمتی و چیزای دیگه الان هم به همه ی دوستانی که می خوان بخرم بگم این ماشین تو رنج قیمت خودش برای خانواده الان مناسبترین هست فقط دارن تبلیغات منفی می کنن واقعا عالی هست خیلی سرتر از پرشیا و سمند،هست اگه می خواهید بخرید شک تو دلتون راه ندید بخرید ما رو هم دعا کنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. پیمان

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من بیش از یکماهه که 550cvt گرفتم.ماشین خوبیه ولی غیراز مواردیکه در مورد کاستیهای اون گفته شد،ازجمله نداشتن آمپر آب و آینه پشت آفتابگیر و…. آیا کسی چراغ استوپ پایین رو پشت آمپر دیده؟ مصرف بالای داخل شهر از نکات منفی دیگه این ماشینه.صدای کمکها در دست اندازها علی الخصوص از نوع مواجش و برداشتن سیستم مانیتور بهمراه دوربین عقب و…. از دیگر معایب این ماشین بحساب میآد.ضمنا یک سوال دیگه هم دارم:دنده هفت این ماشین در چه دور موتور و سرعتی فعال و درگیر میشه؟!البته محاسن زیادی هم داره که دوستان عنوان کردند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پیمان

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    البته تاشو نبودن اتومات آینه و عدم تعبیه راهنما برروی آینه ها ،نداشتن سینی زیر موتور و مواردیکه در پست قبلی آمده،از نکات قابل ارتقا در این خودرو استکه قابل ذکر بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شایان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ، من الان پراید دارم و میخواهم تا یه ماه دیگه ام وی ام 550 بگیرم
    حالا میخواستم بدونم دنده ای بهتره یا اتوماک یه اصلا ام وی ام 550 خوبه!??’
    ترو خدا جواب درست بدید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Edris

      ۱۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      انشاالله به سلامتی دوست عزیز
      از هر لحاظ که بگی قابل مقایسه با ماشین های تولید داخل نیست و خیلی خیلی از اونا سرتره چه به لحاظ فنی بگی و چه لحاظ ظاهری و تیپ و اینا
      ۲۵۰۰ تا باهاش روندم و همین دیروز هم دور موتور رو برای بار اول بردم روی ۵ و هم تا ۱۸۰ تا سرعت رفتم و قابل قبول بود
      سربالایی اصلا کم نمیاره و قلق داره و اونم روندن با دور موتور بالاست
      داخل خودرو خیلی خیلی جادار و شیکه
      اشکالاتش هم دوستان بالا گفتن، کمک فنر ها ضعیفه و قابل حله، بعد یه مدت روندن یه زوزه آروم تو دنده دو میکشه ضعیفه
      تا حالا هم طرف نمایندگی نرفتم تا وقتی که زمان سرویسش برسه میرم چون هیچ مشکلی نداشته
      هرچی هم که دور موتور بالاتر میره صداش خیلی حال میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسام

      ۱۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام خودروی چینی نخر چینی ها فقط ظاهرشان خوب است ولی کیفیت ندارند وهنگام فروش مشکل پیدا می کنی

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. والتر مطلق

        ۲ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دوست عزیز…. مگه خودروهای ایرانی کیفیت داره. با محصولات چینی حداقل چند ماهی با بوی نویی ماشین حال میکنی. خدمات پسداز فروش ایران خودرو که فقط لوازم ماشینتو عوض میکنن و بس….. هر چیزیش هم که خراب میشه میگن “ایرانیه دیگه” یا ” همینه که هست”

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. عباس

    ۱۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    با سلام خدمت کارشناس محترم جناب کاویانی و دوستان عزیز
    بنده حدود 6 ماه است 550 اتومات دارم و بیش از 10 هزار کیلومتر راه رفتم تقریبا چند روز پیش متوجه شدم هنگام حرکت با سرعتهای بالای 60 هنگامیکه پدال گاز را فشار میدم همزمان با صدای موتور صدای صوت مانند به گوش میرسه و پدال گازو رها میکنم قطع میشود این حالت در سرعتهای بالای 110 بیشتر و به همین شکل هست لطفا رهنمایی فرمایید علت چیست و چه کار باید کرد آیا قابل رفع است یا خیر. ضمنا پس از 10 هزار کیلومتر مصرف سوختم افزایش پیدا کرده یعنی در جاده حدود 8.5 بود ولی الان به 9.5 و بالاتر رسیده . ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعيد

      ۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در پاسخ به دوست عزیز باید بگم این مشکل سوت کشیدن ماشین ها مثل اینکه فراگیر شده من ماشینم ال 90 دنده اتومات است که از سرعت 60 به بالا با فشار روی پدال گاز صدا زوزه می اومد به نمایندگی مراجعه کردم گه بعد از 8 ماه اخر گیربکس رو عوض کردن ولی مشکل حل نشد حالا یا مشکل از گیر بکس نبوده !! یا گیربکس ها خرابن . در هر صورت به نظر من باید تحملش بکنی . بعضی ها نظر دادن که از اگزوز یا لاستیک ماشین میتونه باشه ؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. عباس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام دوستان
    کسی جواب سئول منو نمیدونه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسینی

      ۲۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اینجا یه سری استخدام شدن فقط لایک .ان لایک میزنن شما برو تو یکی از نمایندگیهای درپیت مشکلتو حل کن تازه اول گرفتاریاته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احسان

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان لطفا بیایید واقع گرا باشیم …
    چندددرصد ماها قابلیت خرید بنز و بی ام و و حتی ماشینهای کره ای داریم؟ ماهممون یا کارمندیم یا تویک شرکت خصوصی فوقش یک مهندس! قریونتون برم ماتو ایران انتخابهای زیادی باتوجه به درآمدمون و سلایقمون نداریم متاسفانه البته ولی من خودم قطعه سازم بهتون میگم بیش از نیمی از قطعات مهم و اساسی خودروها چینیه …پس لطفا با چینی بودنش اینقدر ترش نکنید بله هر ابلهی میدونه که کدوم برند از کدوم برند سرتره واضحه…اما ما یک درآمد و توانایی برای خرید و انتخاب داریم. من 550 دارم قبلا v8 داشتم پژوپارس داشتم 405داشتم 206 تیپ2 هم داشتم اما من میگم این از اونا خیلی سرتره زیباتره قوی تره و جدیدتره …بسه ازبس این دوتاشرکت تو پاچمون کردن…3سال بیمه بدنه رایگان هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سامان

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان من قبلا هم نظرات خودمو در حد تجربه ای که از ماشین خودم که از اردیبهشت ماه خریدم رو نوشتم بنده اولش بخاطر تبلیغاتی که از خودروهای چینی میشد اونقدر ترس و استرس داشتم که همیشه تو جاده که رانندگی میکردم احتمال میدادم هر لحظه ماشین دچار نقص و خرابی بشه واسه همین خیلی ملایم و بیشتر از 100 راه نمیرفتم ولی به مرور زمان اثر روانی منفی که داشتم با عملکرد خوب ماشین از بین رفت حتی بنده پریروز داشتم از مسیر جلفا به تبریز رانندگی میکردم و ساعت 5.30 صبح بود و به علت خلوط بودن جاده برای چند لحظه سرعت رفنتم و ت 210 کیلومتر گاز دادم خداییش به غیر از صدای زیاد موتور مشکل دیگه ای مثل عدم کنترل و یا تعادل ماشین احساس نکردم شخصا از این ماشین به غیر از صندلی هاش که منو خسته میکنه و عضلات پام در حالت رانندگی مداوم و طولانی میگیره هیچ مشکلی ندارم بعضی از ایرادات ومثل مصرف بالای سوخت و عدم شتاب و سرعت بالاهم با روندن ماشین به مرور زمان حل شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سیاوش

    ۲۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام
    عباس خان اون صدای زوزه از قسمت خروجی هوای ماشین هست که نمیدونم به چه علت در سرعت بالا وقتی فشار باد زیاده به صورت صدای سوت باد به داخل میاد که کاریم نمیشه کرد. به قول بچه ها صدای ضبط و زیاد کن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباس

      ۲۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      سلام
      ممنون سیاوش جان . اما عرض کردم خدمت شما وقتی پامو از روی گاز بر می دارم صدا قطع میشه ؟ اگه باد باشه باید ادامه داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ehsan

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام به دوستان گلم عزیزان خواهشا منو راهنمایی کنین ایا 550 دنده ایی خوبه فردا می خوام بخرم امپر ابش یکم ناراحتم کرده خدایی نکرده نخرم جوش بیاره من واقعا الان تو امپاسم کمک هاش چی خواهششششششششششششششششششششششش کمک کنین لطفا لطفا اگر زحمتی برای شما نیست کامل توضیح بدین چون زیاد وقت ندارم. خدا حفظتون کنه یاعلی……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سامان

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام آقا احسان عزیز اونجوری که شما تضمین میخاید هیچ کدوم از ماشینهای ایرانی این ضمانت رو مخصوصا با غلظتی که شما میخاین رو ندارن به نظر بنده هر کی تونست ماشینی رو که باب پسند شما باشه رو ضمانت کنه همونو بخرید در ضمن آدم هر چقدر حساسیت به خرج بده به همون اندازه دچار بد شانسی و عیب و ایراد میشه عزیزم تحقیقاتتو انجام بده ولی بنده توصیه میکنم اگر نرمال و در جاده های آسفالته و غیر خاکی رانندگی میکنید گزینه خوبیه بد به دلتون راه ندید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ehsan

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام اقا سامان عزیز ممنون از راهنمایی تون امیدوارم سالم باشین.mvm550قطعاتش به راحتی گیر میاد و ایا لیفان 620 از این بهتره ببخشید وقت شمارو گرفتم.بعد برای اب بندی چیکار کنم اگه همه نکات رو به خوبی اجرا کنم ماشین خوبی هست؟ ممنون.یاعلی…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سامان

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    والا من لیفان نداشتم تا بتونم نظری بدم و در مورد قطعات به هرحال این ماشین تو خود ایران تولید میشه و مسلم قطعاتش هم باید باشه و 60000 تا گارنتی داره من خودم تا بحال پراید و ال 90 داشتم و در مقایسه با اونا ماشین خیلی خوبیه البته خداییش ال90 حرف نداره ولی چون بنده ازسال 88 بکوب سوار شده بودم میخاستم تنوع کنم و تا الان هم راضی هستم در مورد آبندی هم خود شرکت راهنمایی لازم رو خواهد کرد ولی با تمام این اوصاف نمیتونم قاطع بگم که بخرید یا نه چون شانس خودش خیلی مهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آرشاک

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت تمام دوستان
    به نظر من که یه ام وی ام 530 داشتم و تازگی به دلایلی فروختم ماشینهای چینی نسبت به ماشینهای ایرانی از لحاظ کیفیت ساخت و لذت از رانندگی و امکانات خیلی بالاتر هستن، در ضمن توجه داشته باشید که در ساخت ماشینهای ایرانی در حال حاضر از بدترین قطعات چینی استفاده شده ، 550 که در واقع خوشگل شده ی 530 میباشد یک سری ایرادات داره که ذکر میکنم
    1.کسی که قصد فروش داره باید با حوصله اینکارو کنه چون یا مشتری کمی داره و یا زیر قیمت میخرن
    2. اگر احیانا بری مسافرت و در روز تعطیل ماشینت خراب شه موندگار میشی چون لوازمشم نمایندگیها دارن و هر مکانیکی ازش سر در نمیاره
    بهتون بگم یه جورایی محتاج نمایندگیها میشید
    3- کمکهای جلو و عقب ضعیف هستن و حتما باید تعویض بشن
    در کل اگه با این موارد مشکلی ندارید حتما بخرید چون اگه اینارو سوار شید دیگه ماشین ایرانی رو پسند نمیکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ehsan

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام این ماشین قطعاتش چطوری گیرمیاد ایا در سفر ماشین خوبیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Edris

      ۲۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بعد ۴۰۰۰ تا که باهاش روندم هیچ مشکلی نداشته و خیلی روان کار کرده ،آب بندی هم کردم و آخرین بار با سرعت ۱۹۰ باهاش رفتم و هیچ مشکلی هم نداره، لاستیک هم رودستون ۱۹۵/۶۰/۱۵ کره ای انداختم باد نیتروژن زدم و ماشین کلا فرق کرده و خیلی نرم و راحت شده، سوارش که بشی بعد بری سوار یه ماشین ایرانی بشی اونوقت تفاوت رو حس میکنی، پیش ۵۵۰ مثل اسباب بازی میمونن، به هرحال همه جوانب رو درنظر بگیر که بعدا به مشکلی برنخوری انشاالله که بهترین رو سوار میشی..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. والتر مطلق

        ۲ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دوست عزیز میگن اگه لاستیک رو عوض کنی سیستم تعلیق از گارانتی در میاد… آیا برای شما مشکلی نداشه؟
        آیا میدونید بزرگترین سایزی که به 550 میخوره چه سایزی هست؟
        لطفاً راهنمایی کنید
        ارادتمند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. ehsan

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام ممنون از همه دیگه جمع بندی کردم به نتیجه رسیدم انشاالله تصیمم درست بوده. انشالله راهنمایی بعدی رو هم ازتون می گیرم.یاعلی…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان،
    من یه 530 دارم میخوام بفروشم 550 اتومات بگیرم چند تا سؤال دارم به نسبت 530
    1- آیا صندلیهاش به راحتی 530 هست؟
    2- کیفیت مواد داخل خودرو چه جوریه؟
    3- آیا 550 هم مشکل صدای سیلندر ترمز رو داره یا رفع شده؟
    4- کمک ماگزیما میشه براش انداخت؟
    5- لاستیک چه مارکی رو پیشنهاد میکنید؟
    6- هزینه تعویض لاستیکها و کمک فنرها حدوداً چقدر میشه؟
    ممنون از وقت و حوصله شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      و آیا نکته یا نکاتی هست که در زمان تحویل گرفتن خودرو بهش توجه کنم؟
      متشکرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. REZA1

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    550 cvtباکمی هزینه آپشن …حرف نداره…..برین نمایندگی ها از نزدیک ببینین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خیلی متشکرم، چه آپشنهایی رو میشه بهش اضافه کرد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. reza

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نصب کروز کنترل با لیمیتر//
    سیستم تصویری پیشرفته با دوربین عقب و gps و TV CAPTURE //
    مانیتور پشت صندلی//
    چرم کرم رنگ دست دوز برای فرمان//
    دی لایت //
    کی لس استارتر//
    چرم کشی و مشکی کردن سقف//
    محافظ بی رنگ زیر دستگیره درب ها برای جلوگیری از خط و خش بدنه//
    زنون یا لامپ های نور سفید//
    لوگو لایت لوگو لیزری زیر درب خودرو//
    کیت سر اگزوز//
    …..
    تا دل و پولتون بخواهد آپشن های مختلف می تونید پیدا کنیدو لذتش رو ببرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ممنون خیلی لطف کردین
      یکی دو جا هم معرفی کنید که جنس خوب با قیمت مناسب بدن، متشکرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. والتر مطلق

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من سیتی زن آمریکا هستم بعد 25 سال زندگی در چند کشور… 87 اومدم ایران… همیشه ماشین صفر خریدم. به نسبت یه معلم همه جوره ماشین داشتم… یاد گرفتم با کمترین پول بیشنرین رو بگیرم..
    اول منم مخالف ماشینهای چینی بودم. تا اینکه مجبور شدم امسال یه 110 برای خانمم بخرم. 87 هم پژو 405 خریدم…. نمایندگی پدرم رو در اورد…
    ولی کلا محصولات چینی در مقابل محصولات ایرانی یه سر و گردن بالاترند. حداقل یه سواری بهت میده. سر هر چهارراه هم بهت نمیگن “آقا دربست” یا “انقلاب میخوره؟”
    به 110 من نمره 20 میدم. البته به نسبت پولی که دادم و در مقایسه با پراید ” که من اسمشو گذاشتم “مرکب مرگ”.
    الان هم دارم mvm 550 میخرم.
    آقایون ماشین همه جای دنیا شانسیه…. البته تو ایران خیلی شانسیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میگن دو تیپ آدم همیشه سعی می کنن قانعت کنن که کار درستی کردن یکی اونایی که تازه ازدواج کردن یکی هم اونایی که ماشین چینی خریدن منم دیروز یه 550 تحویل گرفتم چون پلاک نداشت با هزار استرس از دست پلیس یه حدود 50 کیلومتر باش روندم (تازه دیروز اجلاس سران گاز بود خیابونا پر انواع اقسام پلیس بود)با همه استرسی که داشتم امایکی از باحال ترین تجربیات رانندگیم بود .برای اطلاع من سیلو ،405،سمند ef7 و دوتای آخری هم 206 تیپ 6 بودن مدلای 84 و 88 تو همون یک ساعت و با سرعت زیر 60 واقعا خوب بود.اگه 100 تومن یا بیشتر داشتم حتما راجع به یک ماشین بهتر بحث می کردم اما با این پول با اطمینان میگم بهتر از این انتخابی نداشتم البته تو دست دومها شاید می شد مانور داد اما ترجیح دادم صفر سوار شم ضمن اینکه حتما اتومات می خواستم بیشتر از اینها تجربیاتم رو در آینده در اختیار دوستانی که دو دل هستن خواهم گذاشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ehsan

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام اقا محمد لطفا بگین ماشین چجوری هست چه اقداماتی برای ابندی انجام بدیم و یکم راهنمایی ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. رضا

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دفتر چه راهنما خودرو ها…….
    http://www.as.mvmco.ir/Default.aspx?page=11

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فرهاد

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان ، من امروز یک دونه 550 اتومات ثبت نام کردم و هفته دیگه تحویلشه ، خدداییش با 11،5 میلیون کدوم ماشین اتوماتیک تو ایران پیدا میشه ، اقساطشم هر شش ماهه ، به نظرم مفته و عالی ، حالا اگه آخر کار ماشین 100 تو من هم تموم بشه ارزششو داره ، چون الان دارم حالشو میبرم و تا یک سال دیگه اینقدر ارزش پول میاد پایین که اقساطش هیچ میشه برات ، با تشکر از مدیر سایت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. پاااارسا

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا راهنماییم کنیید بین جک جی 5 اتوماتیک و ام وی ام 550 اتوماتیک کدوم بهتره و از چه لحاظ بهتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پدرام

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. دوستان جریان آمپر آب این ماشین چیه؟ یا نداره یا من پیدا نمیکنم. ممکنه توضیح بدید؟ ممنونم عجله دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      آقا پدرام آمپر آب نداره ولی نشانگر آلارم آب داره یعنی اگه به هر دلیلی داغ کنه آلارم میده.. آقا منم یه دنده ای ثبت نام کردم و یه سوال دارم شما که تحویل گرفتین ماشین نرمیه؟ صدای نا همواری های سطح خیابونو به اتاق انتقال نمیده؟ در حد ریو و ال نود یا مثل پژو لگنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. حسن

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند روز دیگه می خرم کسی ندیدم از اون راضی نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. رضا

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیگیری کنید این سری ها رو زودتر بدهند…..کمیاب شده این 550 اتو…..تو خود بخوان حدیث رو….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مسعود

    ۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان در اپارات نسخه مجله خبری نسخه ۱۴ رو سرچ کنید و فیلم داستان من و نمایندگی مرکزی رو ببینید و قضاوت کنید. ۰۹۱۲۲۰۹۸۷۲۳

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این که ایران خودرو بود….دخلی به مدیران خودرو نداره….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. وحید

    ۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوستان این مقاله رو بخونید جالبه.. رطبه بندی کیفی خودرو های 2015 از دیدگاه نشریه JD Power آمریکا.. Chery در دو گروه Compact و Campact SUV جزء ماشینهای با کیفیته..
    البته دوستان مخالف پرشیا سوار درسته بیشتر از کارشناسان این نشریه میدونن ولی باز یه مطالعه بکنین که حد اقل محتاطانه نظر بدین در مورد چینی ها.
    http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A8%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86/

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا