سدان جیلی EC7 توانست اولین خودروی چینی باشد که در تست تصادف موسسه Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره را از آن خود می کند که در میان سایر خودروهای چینی، یک عنوان بزرگ محسوب می شود و تاکنون بالاترین امتیازی بوده که یک خودروی چینی بدست آورده است.
جیلی که سال ۲۰۱۰ بابت خرید ولوو سوئد به قیمت ۱.۸ میلیارد دلار از شرکت فورد، توانست نام خود را در اروپا هم مطرح کند، حدود ۱۱ سال سابقه خودروسازی دارد. با این وجود هنوز تاثیر مهندسی ولوو روی محصولات این شرکت به چشم نمی آید.
[jwplayer mediaid=”99029″] خودروی EC7 از سری Emgrand است که شاخه لوکس خودروهای جیلی را دربر می گیرد و در سال ۲۰۰۹ بنیان نهاده شد.
جیلی EC7 امسال در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو دو نوع چهار در سدان و پنج در هاچبک را شامل می شود و از موتورهای ۱.۵ و ۱.۸ لیتری بنزینی بهره می گیرد. قیمت این خودرو در انگلستان با ۵ سال گارانتی حدود ۱۰ هزار پوند می باشد. این خودرو همچنین توسط شرکت جیلران بصورت محدود وارد کشور ایران شده و و مجوزهای استاندارد را نیز اخذ نموده است. عرضه این خودرو به بازار با قیمتی در محدوده ۳۰ میلیون تومان پیش بینی می شود.
جیلی EC7 وارداتی با موتور چهار سیلندر ۱.۸ لیتری (۱۷۹۲cc) 16 سوپاپ و با زمانبندی متغیر سوپاپها با توان ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر و گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار به بازار خواهد آمد. شتاب صفرتاصد این مدل ۱۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است که چندان چنگی به دل نمی زند. استاندارد آلودگی این خودرو یورو IV و میزان متوسط مصرف سوخت آن ۶.۵ لیتر اعلام شده اند.
مجله اتوکار انگلستان از سفتی صندلیها و جای پای سرنشینان عقب و کمربند ایمنی عجیب سرنشین وسط و فرمان بسیار سبک یاد کرده و در مقابل مزایایی چون نرمی سواری و امکانات خوب آن را برشمرده است.
طول مدل سدان ۴.۶۳ و مدل هاچ بک ۴.۳۹ متر می باشد. فاصله محورهای جلو و عقب ۲.۶۵ متر و عرض آن ۱.۷۹ و ارتفاع نیز ۱.۴۷ متر است. وزن خالص اتومبیل نیز ۱۲۸۰ کیلوگرم می باشد. ظرفیت ۶۸۰ لیتری صندوق نیز از عجایب این خودرو است. [jwplayer mediaid=”99028″] ممتازترین و گرانترین خودروی ساخت جیلی باید در بازار ایران با رقبایی مثل MVM530 و لیفان ۶۲۰ با موتور ۱.۸ مقابله کند. رقابتی که کیفیت و قیمت می تواند باعث پیروزی یا شکست برای این خودرو باشد.
سلام به دوستان عزیز من اولین باره دارم نظر میدم کل نظرات دوستان رو خوندم وهمیشه پیگیرم خوشحالم از اینکه در جمع دوستاران جیلی هستم منم از ثبت نامیهای آذر هستم و همچنان در انتظار تحویل به اطلاع دوستان برسونم من امروز سه شنبه 3 بهمن ساعت 12 به نمایندگی کهنموئی در تبریز زنگ زدم خانم منشی گفتن هفته آینده معلوم میشه مابه التفاوت چقدره بعد از اون دعوتنامه هارو شروع میکنن حالا باید یه هفته هم صبر کنیم ببینیم چی پیش میاد من یه دونه هم ام وی ام 530 مهر ماه گرفتم هنوز نروندم صفره فعلا نفروختم ببینم چی پیش میاد با این قیمتها
از همه دوستان برای برگشت به مطالب فنی تشکر میکنم بهتر است بحث فنی دنبال بشه تا مسایل متفرقه من 3 روز پیش چند تا سوال فنی کردم هیچکس جواب نداد. بگذریم کسی میدونه تا امروز چه تعداد جیلی به مردم تحویل دادن؟ کسی تا حالا برای تعویض قطعه اقدام کرده ؟ اینایی که تو سایت با ما نرخ زدن امروز 66 میلیون واقعا کسی اینو میخره؟ اگه این 66 بشه مگان 2000 جند میشه؟
افسانه خانوم تعدادو که کسی نداره تعویض قطعه هم که همه ماشینهایی که دارن نو هستش و فکر نمیکنم کسی اینکارو کرده باشه نه نمیخره اما ماین امروز نرخ 20% اعلام کردن داره گرونترم میشه ابن ماله عید که اینجوریه قیمت اصلی ماشینهها تو اردیبهشت مشخص میشه الان حباب بازار ماشین پراید 111 شده 16500 واقعا مسخرست الان نرخ بازارو اصلا نمیشه حدس زد هر روز یک قیمت داره واسه خودش
واقعا این تعداد ترخیص شده ! من که غیر از خودم 1 دونه تو خیابون دیدم و از اینکه بهم میکن ماشین جی داری ؟ میکم جیلی و هیجکس نمیشناسه خیلی کلافه هستم. اکه تا عید اینجور باشه حتما با یه ام. جی مکنت تعویض میکنم.
منم میخواستم اینکارو بکنم اما پرسجو کردم اقا فرزاد میگن mg بورسش زیاد رونق نداره برا فروش به مشکل بر میخوری اره من شنیدم همشوون تو انبار سلفچگان خوابوندن اما تا قیمت نده شرکت بیرون نمیدن نه اینو هم میدونم تعداد ثبت زده ها خیلیه از لیفان بیشتر میبینیش تو خیابون بزارید تحویل بدن ببنیم چی میشه
بازم سلام خدمت دوستان افسانه خانم من چند وقت پیش برای پرسو جو راجع به جیلی, به نمایندگی رفته بودم زمانی که من اونجا بودم یه نفر تلفنی قطعه میخواست ظاهرا تصادف کرده بود گلگیر و سپر و کاپوت و اینجور چیزا حتی سنسور پارک خود نمایندگی تعجب کرده بود اول کاری ماشینو زده داغون کرده خب اتفاق پیش میاد من خودم سال 84 یه سمند صفر و چپ کردم اینارو به این خاطر گفتم که دوستان دلشون قرص باشه که یدکی هم هست انشاالله
اقا امین جیلی دو نوع بیشتر نیست ec7 که همینه همه ثبت نام کردن و ec7 هاچ بک که هرکدوم به قیمت شرکت به ترتیب الان 54 و 57 هستن هاچ بکش گرونتره و sc7 مدل سندان لوکسشه که هنوز نیمده و خبری از قیمتش نیست
سلام دوستان جیلی باز اقا فرزاد لیفان که جوجه است من با mg 550 کل کل گذاشتم اینقدر مونده بود بگیرمش.دقت کردی چقدر!!!!!! اقا همین طور ادامه بدیم خیلی خوبه کم کم داره بحثها جهت میگیره . الان حال میده 6 بهمن برم یه درگ بندازم حال تیم 4g تیونر رو بگیرم موافقا لایک کنن!!!!
افسانه خانوم این قیمت ثبت نامیهای جدیده نه ماتفاوت هنوز از ما تفاوتهای ماشین خبری نیست از 20 بهمن به اونور مشخص میشه منم فکر کنم 11 تومن بگیرم البته در حد حدس این حرف
دوستان گرامی، امروز یه خورده کارآگاه شدم ورفتم سایت گمرک، دیدم که تو مهر 91 تعداد 560عدد جیلی مدل 2013 از طریق گمرک سلفچگان وارد شده که میانگین قیمت هر عدد 9937دلار میباشد. اگر قیمت هردلار را به نرخ مبادلاتی (2500تومان)در نظر بگیریم یعنی قیمت هر دستگاه ماشین حدود 25 میلیون تومان میشود. با توجه به عوارض 110درصدی وهمچنین بخشنامه تخفیف 50درصدی، عوارض ورود هر ماشین برابر 14میلیون میشود که مجموع قیمت تمام شده ماشین برای شرکت جیلران برابر 39 میلیون تومان است که اگر سود عرف وقانونی 15 درصد را در نظر بگیریم حدود 45 میلیون تومان تمام میشود وبا احتساب 5 درصد مالیات حدود 48 میلیون تومان میشود که تازه احتمالا این ماشین ها با ارز 1226تومانی وارد شده است وو…….. فکر میکنم شرکت باید شفاف سازی کند ودلیل اعلام نکردن قیمت نهایی را یه جوری تو این سایت اعلام کند. موفق باشید
با تشکر از زحمت دوست عزیز افسانه جان. خیلی دوست دارم بدونم انگیزه و دلیل اونایی که به کمانت ایشون منفی دادن چیه؟!!! در ضمن در تکمیل پست ایشون داشتن این اطلاعات هم بد نیست:
حالا خودتون کلاهتونو قاضی کنید و محاسبه کنید که این شرکت محترم، با چه درصدی بعنوان تعرفه گمرکی و قیمت برای دلار، میخواد این ماشینا رو در حدود 50 میلیون تومان به دست مصرف کننده (البته با اجازه دلالان محترم) برسونه. ای بابا!!!
نیما جان من mg550 رو سوار شدم تا 100 تامعمولیه ولی بعد 100 تا صدای سوت توربو ش میاد دیگه میره . من با اونته سلطان mg550 رفیقمو فیتیله پیج کردم رفت . mg و geely ec7 شتاب های ثانویه خوبی دارند ولی اونته هر دوتا شتابش عالی هست.خیلی تند و تیزه جون میده برای کل کل. یه سوال فنی
فکر نکنم این ماشین مناسب شتاب و این صحبتها باشه اصلا طراحی اینها برای این داستان نیست بیشتر رانندکی باکلاسو ایمنیو راحتی مد نظر است. البته من خودم هم بر شتاب رانندکی میکنم ولی نظرم را کفتم
اقا کوروش mg و ec7 هردوتاشون 1800 سی سی هستن اما جیلی 138 اسب ولی mg مخصوصا magnet با توربو شارز 160 اسب بخار قدرتشه که تو موتور های 1800 تو رنج این قیمت بی نظیره وگرنه بنز c180 بودن توربو شارز این قدرتو میده قیمتشم 2تای mg هستش اما اوانته موتور 2000 سی سی البته جالبه بگم با 2000 همش 140 اسبه تو ارغام دست در نمیاد mg قویتره اما شاید اوانته دندهای بوده تونسته نمیدونم پر نکردم باهاش فکر نمیکنم بیشتر از 55 یا 60 بشه نسبت به حجم موتور وقدرتش میگم والبته جسش
دیشب با برادر کرامی داشتم صحبت میکردم (اقا داداش خودمو میکم نه اون کرامی ) میکفت یه جیلی دیده سمت. میدان ازادی که از عقب زده به یه نیسان و ایر بک های جلو هردو باز شده و جلوی ماشین هم. … عجب بد شانسی داره اون بدبخت.
تو رو خدا کسی میدونه ما ثبت نامی های 36.9. آخر حدودا چقدر باید بدیم. بخدا مردیم از نگرانی. ..اکه یکی میدونه یا خبر داره بگه. به قرآن واسه من غیر ممکن اون چیزی که شرکت الان قیمت داده…..لابد به ماها یه تخفیفی میدن!!!!!! کسی میدونه!?! کی سکته بزنیم آخر خدا میدونه
روند قیمت خودرو در ایران واقعا وحشتناک شده ال 90 امروز تا 35 تومان هم قیمت خورد!! ام وی ام x33 تا 54 هم شده. مارو باش خواستیم mg 6 بخریم. کی جرات داره بفروشه و بخره. شده عین معامله خانه باید همزمان خرید و فروش کرد یا مثل عصر حجر. جنس در مقابل جنس !!
یعنی چی l90 شده 35م… چه ربطی به این داره که ما 36.9 م میلیون دادیم ..؟؟؟/ مکه اون موقع که ما 36.9 دادیم همین جیلی مدل 2012 42م نبود یا بقیه ماشین ها ارزون تر نبود ؟؟؟؟ منظورت اینه که چون l90 حالا شده 35م الان به ما بگن واسه شما 54 م حساب میکنیم کلاهتونو بندازین هوا…..ما اون موقع 36.9 دادیم به ما گفتن 38.9 با دلار 1226 حالا که چی l90 شده 35م ……دوستان بیخودی لطفا جو ندین ….بخدا بعضی ها گناه دارن…پیش زن و بچه شون دارن شرمنده میشن….لطفا یه خورده به ماها اومیدواری بدین…..
امروز به سرم زد با یک کمری 2007 اتومات عوضش کنم بعد فکر کردم دیدم: 1-کمری اتومات مصرفش 11 و کارت سوختم نداره واین 6.5 یعنی برا من که ماهی 2500 کیلومتر با ماشین میرم ماهی حدود 180000 تومن به نفعمه تازه سال دیگه میگن بنزین می شه 2000 تومان. 2-کمری کیفیت قطعاتش امتحانش را پس داده ولی برای جیلی آدم می ترسه نکنه خراب بشه و … خوب با خودم گفتم هر طوریش بشه بالاخره گارانتی باید تعمیرش کنه و خرجی نداره پس بهتره 2 سال سوارش بشم بعد بفروشمش.
3-کمری 1 یا دو ایربگ داره خوب این 6تا وامکاناتشم بدک نیست .
کمری شناخته شدش ولی خسته شدم از بسگی هر کی می بینه می گه این ماشین چیه؟ساخت کجاس؟ اولش فکر می کنن بنز یا تویوتایی چیزیه و قیمتش بالای 150 میلیونه ولی تا جواب میدم ساخت چینه نگاهشون عوض می شه! حالا دوستان بنظر شما چکار کنم؟ لطفا نظر بدید
الان ما بسیار شدیدتر از گذشته تحریم هستیم!! اگر ما تولید داخلی نداشته باشیم و فقط از خارج وارد کنیم(با تعرفه صفر)اون وقت به خاطر فشار بیشتر به ما کارخانه های خارجی را از معامله با ما خیلی بیشار از الان منع می کنند تا ما تسلیم شویم! پس باید تولید داخل داشته باشیم!!حتی اگر هرسال ورشکست شوند!!
حالا می خواهیم تولید کنیم: با توجه به تحریم اول به ظرفیت داخلی نگاه می کنیم می بینیم که شرکت ها شرکت های مونتاژ کننده بودند که تکنولوژی طراحی و تولید را نداشته اند!و تکنولوژی ساخت قالب یا دستگاه های خط تولید رو هم نداشته اند!!بعد از انقلاب تا دهه ی 70 شرکت ها در خدمت جنگ بودند یا تعطیل بودند!یعنی از سال 58تا66 انگار شرکتی نبوده!!البته پیشرفت هایی صورت گرفته در همان فاصله ،امانباید جز تاریخ اون شرکت ها حساب کرد !! چون در حالت عادی برای کارخانه های غیر نظامی در زمان جنگ مشکلات زیادی پیش می اید و حتی ممکن است کارخانه در زمان جنگ تبدیل به مزرعه ی گندم شود! بعد از سال 66 باز هم ما تحریم بودیم که هزینه ی خرید جنس را چند برابر می کرد(مثلا یه قطعه ی هواپیما رو به 3 برابر قیمت می فروختند)و در بخش انتقال تکنولوژی هم شرکت های خارجی اصلا علاقه ای به این کار نداشته اند! مگر اینکه…!!! پس تا همین جا که گفتم شاهد بعضی مشکلات بودید که این وضعیت دولت را مجبور می کرد تا بازار را انحصاری کند تا سرمایه گذار در این بخش سرمایه گذاری کند و سود کند !!وگرنه سرمایه گذار سرمایه گذاری نمی کرد و کارخانه ای تاسیس نمیشد !!که بماند در ایران خصوصی سازی چقدر کم بود و با این بازار انحصاری باز هم ضرر در کارخانه ها پیدا می شد!!و بماند کمبود بعضی از متخصصان!! تازه با این همه مشکل و مشکلات دیگر که هست، در واقع بازار زیاد هم انحصاری نیست! چون در فروش قطعات به خودروساز هم همین مشکلات(چند برابر قیمت فروشی)وجود دارد و… بعد با سرمایه گذاری زیاد و کار و کوشش ایرانی و در حد ایرانی(منظورم در حد ساعت مفید کار در کارخانه ایرانی)در سال 82یا83سمند به دنیا امد که این یعنی شما بتوانی یک خودرو را طراحی کنی بر پایه ی یک پلتفرم و بعد از طراحی به تولید انبوه!! برسانی و بعد ببینی مشکلات خودرو چیست؟؟که معمولا در دنیا کسی این کار ها را تنهایی نمی کند!! مثلا شرکت بویینگ موتور را به یک شرکت سفارش می دهد و قطعات الکترونیکی را به یک شرکت و…تا یک هواپیما یک دانه ازش تولید شود و بعد به تولید انبوه برسد!! حال اگر شما یک خودرو ساختید و خواستید به تولید انبوه برسانید تازه 5درصد راه را رفته اید و95درصد دیگر از راه باقی مانده!!پس ببینید چقدر کار سختی است!! بعد از سمند پیشرفت ها سریع تر صورت گرفت و با وجود تنبلی ها در کارمند ها والبته برعکس(کارمند هایی با همت های فراوان و کوشش زیاد که ثمرش را گفتم)و هزاران نکته ی دیگر که هزاران برابر این مطلب گفتنش طول می کشد،حالا به اینجا رسیده ایم!
حالا باید چه کنیم؟؟ همش در همه جا بدی های محصولات داخل را بگوییم یا نه همش خوبی هارا بگوییم و بدی هارا به مسئولین و مدیران به طور مخفیانه بگوییم؟؟؟
اصلا من نتیجه گیری نمی کنم،نتیجه گیری با خودتان!! در ضمن اگربخواهم به پیشرفت های بعد از 83 بپردازم(خیلی سطحی و گذرا)خیلی طولانی میشود، فقط در یک کلمه می شود خلاصه ی پیشرفت 83 تا حال را مطلوب دانست و ریزش بماند… و این هم یادتان باشد که تا همین الان خودرو سواری در دید کلی کشور یک کالای لوکس حساب می شود و موضوعات نظامی و مایحتاج مردم خیلی مهمتر هستند!!و انها(موضوعات نظامی و واجب) در اولویت (بودجه تا…)هستند تا خودرو!!!…
ببنید اقا حمید نمیشه گفت با این شزایط کدوم کار بهتره کمری 2007 برند تویتارو یدک میکشه و 5 سال دیگه بازم جا داره سوار شیو چزی جز خرج بنزینو روغنشو ندی جیلی هم جز برند های خوبه چینه از لحاظ قطعات مطمئن باش مال هر دوتاشون گیر میاذ اما ماله کمری گرونتره من یک در شاگرد فابریکشوسفارش دادم اصلی بود نزدیک 3 تومن در اومد از نظر بنزین هم مصرف جیلی پایین تره مزیت کمری به اتومات واسه جاده راحت تری هم جادارتره ام مصرفش بالاست کارتشم که بنزین نداره اما اگه میخوای بخاطر اینکه که ماشین شناخته نشدست عوضش کنی به نظر من بیشتر صبر کن اما اگه معیارات چیزای دیگست باید مقایس کنی در کل نظر اخر با خودته
به ما در انجمن تخصصی جیلی در فیسبوک بپیوندید به همراه اطلاع رسانی مستمر آدرس انجمن را به خاطر قانون سایت پدال نتوانستم در اینجا قرار بدهم و در سایت تیونینگ تاک و در تاپیک جیلی قرار دادم
حسین آقا تورو خدا بگو من درست خوندم؟؟؟ اگر بخواهم به پیشرفت های بعد از سال 83 بپردازم طولانی می شود این جمله شماست؟؟؟؟؟ آقا من تا این جمله شمارو خوندم 16 بار از حال رفتم کدوم پیشرفت؟؟؟؟؟؟ استفاده از تکنولوژی 27 سال پیش پژو فرانسه در ساخت 405 و استفاده از همین موتور روی تمام محصولات ایران خودرو اسمش پیشرفته؟ ساخت ال 90 که در اصل پروژه ارزان سازی مگان برای کشورهای فقیر مثل رومانی و هند بوده پیشرفته؟؟ ساخت پراید که در اصل فورد فیستای سال 1986 بوده و برای نجات کیاموتور از ورشکستگی به کیا واگذار شد و در کشور کره هم اجازه ورود به بزرگراه رو نداشت اسمش پیشرفته؟ مونتاژ تمامی محصولات از رده خارج نیسان مثل ماکسیما سوزوکی مدل ویتارا بعنوان خودروهای لوکس!!!!!! اسمش شده پیشرفت؟؟ از کی مدل چراغ رو عوض کردن و اضافه کردن عدد که از 111 شروع شده و احتمالا” تا 999 ادامه پیدا خواهد کرد ( پراید) شده پیشرفت؟؟ همین سمند که شما بعنوان تولد برند ایرانی ازش اسم بردی رو از خود ایران خودرو بپرس تا بگن کار کجاست بدنه سمند طرحش که مربوط به دهه 90 میلادی میشه از شرکت اشکودا خریدن که همچین تحفه ای هم نیست. در بخش خودروهای تجاری آیا لازمه یادآوری کنم که همین نیسان زامیاد یا نیسان جونیور بیش از 45 سال از عمرش میگذره و در ایران انواع موتور روش تعویض شده. یا کامیون های بنز دماغ دار که همه شون هیتلر رو بیاد دارن. دوست عزیز نمیخوام صنعت داخلی رو تضعیف کنم ولی شما یه تجدید نظری در مورد معنی پیشرفت بکن ……
ممنون عزیزم به خاطر توجه ات و وقتی که گذاشتی!! ببین برو یه 405 او جلوش وایسا بعد فکر کن می خوای چراغ سمند رو روش بذاری!بعد ببین چندتا قطعه باید عوض بشه? بعد برو سعی کن با کتیا یه قطعه طراحی کنی بعد متوجه میشوی که چه کار سختی است?? کمتر از 5سال دیگه ایرانخودرو ماشین های خوب تولید می کنه!یا حداقل توانایی طراحی و تولیدش رو پیدا می کنه!صبر داشته باشید!ادم واسه ماشین خریدن به این دنیا نیومده!کار مهم تری هم هست!
اقا حسین این حرفو نزن برادر من درسته هیچ کاری اسون نیست اما ما به جوانامون امکانات نمیدن که بخوان کاری کنن نه اینکه هنرشو ندارن نمونش سازنده bmw سری 6 یا همین کوروش منصوری مخ زیاد هست امکانات نیست چون نمیخوان باشه چون ریسک داره و اولاش کم سوده ایران خودرو با همین 10 مدل ماشینش یک نون دونی بزرگه واسه صاحباش نمیاد ریسک کنه بخاطر فکر منو شما
حسین آقا تورو خدا بگو من درست خوندم؟؟؟ اگر بخواهم به پیشرفت های بعد از سال 83 بپردازم طولانی می شود این جمله شماست؟؟؟؟؟ آقا من تا این جمله شمارو خوندم 16 بار از حال رفتم کدوم پیشرفت؟؟؟؟؟؟ استفاده از تکنولوژی 27 سال پیش پژو فرانسه در ساخت 405 و استفاده از همین موتور روی تمام محصولات ایران خودرو اسمش پیشرفته؟ ساخت ال 90 که در اصل پروژه ارزان سازی مگان برای کشورهای فقیر مثل رومانی و هند بوده پیشرفته؟؟ ساخت پراید که در اصل فورد فیستای سال 1986 بوده و برای نجات کیاموتور از ورشکستگی به کیا واگذار شد و در کشور کره هم اجازه ورود به بزرگراه رو نداشت اسمش پیشرفته؟ مونتاژ تمامی محصولات از رده خارج نیسان مثل ماکسیما سوزوکی مدل ویتارا بعنوان خودروهای لوکس!!!!!! اسمش شده پیشرفت؟؟ از کی مدل چراغ رو عوض کردن و اضافه کردن عدد که از 111 شروع شده و احتمالا” تا 999 ادامه پیدا خواهد کرد ( پراید) شده پیشرفت؟؟ همین سمند که شما بعنوان تولد برند ایرانی ازش اسم بردی رو از خود ایران خودرو بپرس تا بگن کار کجاست بدنه سمند طرحش که مربوط به دهه 90 میلادی میشه از شرکت اشکودا خریدن که همچین تحفه ای هم نیست. در بخش خودروهای تجاری آیا لازمه یادآوری کنم که همین نیسان زامیاد یا نیسان جونیور بیش از 45 سال از عمرش میگذره و در ایران انواع موتور روش تعویض شده. یا کامیون های بنز دماغ دار که همه شون هیتلر رو بیاد دارن. دوست عزیز نمیخوام صنعت داخلی رو تضعیف کنم ولی شما یه تجدید نظری در مورد معنی پیشرفت بکن !!!!
سلام به همه ی دوستان گرامی چند تا سوال داشتم ممنون می شم اگه کسی می تونه پاسخ بده: 1- مصرف ماشین من که چند روزیه گرفتم بالاست. زنگ زدم نمایندگی مشهد و گفت تا 2500تا طبیعیه و بعد اون درست میشه. آیا دوستان دیگه هم همین طور بوده براشون؟ 2- تو دست انداز کمک عقب یه صدای خفیف داره و دست انداز هم تو فرمون می زنه. آیا این به خاطر نو بودن ماشینه یا باید ایراد باشه و نیاز به تنظیم داره؟ 3- وقتی گاز رو ول می کنم یه صدای شبیه زوزه (مسلمه زوزه نیست اما شبیه اونه صداش) می ده 4- من فک کنم قبلن خونده بودم این ماشین نمایشگر میزان باد لاستیک داره اما من ندیدم. آیا داره؟ 5- چراغ روز کجاست و کارش چیه؟ (ببخشین اگه ناشیانه بود سوالم اما نمی دونم) 6- ترمزاش یه کم صدا می ده انگار خرخر می کنه آیا واسه نو بودن لنتاس؟ عملکردشم عالی نیست و تو ترمز شدید یه کم لگد می زنه تو فرمون. 7- اگه دوربین عقب رو نصب کنم جای دیگه ای غیر نمایندگی آیا گارانتی ماشین رو مخدوش می کنه؟ 8- می شه رو سیستم پخشش تلویزیون نصب کرد؟
سوالام زیاد بود احتمالن شاید تکراری و خسته کننده ببخشین به هرحال. تجربه ی چند روزه ی من از این ماشین واسه دوستانی که واسه تحقیق در مورد ماشین می خوان بدونن نرمی و هندلینگ و کیفیت سواری عالی و بی نظیرشه. سیستم تهویه مطبوعش عالیه و من برخلاف یکی از دوستان که از بخاری شاکی بود به نظرم بخاریش عالیه فقط باید تنظیمات دماشو درست کرد. صندلیاش به نسبت بد نیست اما عالی نیست و می تونست بهتر باشه. کاش همون ماشینی بود که به انگلیس صادر می شه و همه ی امکانات روش بود و باز نمی کردن و ای کاش لااقل بشه برخی سیستماشو مانند آینه ی وسط دیجیتال و آینه بغل برقی و سیستم کنترل عدم ناپایداری و بقیه ی چیزا رو روش نصب کرد. دوستانی که به خاطر چینی بودن و کم بودن ماشین می خوان بفروشن ماشین رو باید در نظر بگیرن ماشینای کره ای رو تو دهه ی گذشته که چی بود و چی شد و چین دقیقن داره راه کره رو می ره با این تفاوت که سرعت پیشرفتش خیلی بیشتره و شک نکنین که تو همین دهه ی جاری تو بازار خودروی جهانی کامل نفوذ می کنه و جا میفته و شاخ می شه واسه کره و ژاپن. می دونین که کیا زیرمجموعهی هیونداییه و مدیر دوتا کارخونه یه نفره که به تازگی تو جمع کارکنان دو گروه پیش بینی سال سختی رو واسه فروششون کرده در حالی که چین داره بدون دغدغه خودش رو جا میندازه. خیلی از دوستانی که اینجا هستن تو بحث گریت وال وولیکس هم هستن که این نشون می ده جامعه داره به کالای مرغوب چینی اطمینان می کنه و تشنه ی تنوع هست. در مورد تک بودن ماشین من به شخصه از این موضوع بیشتر خوشم میاد. ببینین ماشینای خیلی بهتر از این هستن اما چون زیادن شاید در نظر اول کلاس اینو نداشته باشن. البته باید قطعات ماشین رو هم در نظر گرفت. از همه پوزش می خوام که پرحرفی کردم و امیدوارم جو صمیمی و خوبی داشته باشیم و تبادل نظرامون باعث آگاهی بیشتر فنی باشه. ممنون
در مورد سئوال شماره 3 حتمی برو نمایندگی این صدا از گیربکس است ما من هم اینطور بود و خیلی راحت با اولین مراجعه کل گیربکس را برام تعویض کردن و حالا بسیار خوب است
اقا کوروش شما کیربکس عوض کردی؟ مشکل دقیقا جی بود. کدام نمایندکی این کار را کردی ؟ زمان خواب ماشین جقدر بود ؟ هزینه ؟ ایا واقعا به سیستم ماشین مسلط هستند یا در مرحله ازمون و خطا هستند ذ و ایا راحت زیر با مسئله رفتند ؟ ببخشید طولانی شد. مثل بازجویی شد ببخشید. مرسی
آقاکوروش یعنی وقتی گاز ول می شه و صدا می ده مال گیربکسه؟ شما کدوم نمایندگی رفتین؟ من مشهدم و یه نمایندگی بیشتر نداره که خیلیم پنالتی می زنن هرچی بهشون می گم می گن در آینده. ممنون بیشتر راهنمایی کنین
مصرف 40 تا بنزین 500 کیلومتر. دست انداز کمی به فرمون منتقل میشه اما ازار دهنده نیست. ترمز عالی است بدون مشکل. کمک عقب عادی است کاملا نرم. دیلایت فعلا فعال نیست. مثل جراغ کوجک تمام خودرو هاست اما به محض روشن شده خودرو همیشه روشن است جه روز جه شب یعنی کلید تداره. سیستم صوتی. را خبری ندارم. خود سیستم ورودی دوربین عقب نداره. اما بحث دوم. .. مکه عمر بنده جقدر است که ده سال به بای قدرتمند شدن برند جیلی و صنعت جین بریزم …. ترجیح میدم از خودرو به نام تری استفاده کنم ولی این مطلب دال بر بدی این ماشین نیست
فکر نکنم ef7 به معنای کلمه اشغال شده اولاش که میومد خوب بود اما الان بخری باختی تا اونجا که من میدونم البته شایدم اشتباه بگم ef7 130 اسبه جیلی 138 اسب فکر کنم جیلی تو یکو دو زودتر به 100 برسه
نه دوست عزیز سمند خیلی طرفدار داره هر چند که من از سمند به خاطر تکنولوژی پایین خیلی خوشم نمیاد.قدرت موتور سمند در حالت بنزین سوز 114 اسب هست ولی جیلی 138 اسب ولی شتاب صفر تا 100 یکسانی دارن مثل اینکه!!
یک ضرب المثل قدیمی اقا ارشیا میگه تو نبود دوست ادم به اسبش میگه رفیق فابریک سمند تو نبود ماشینا شود سمند من ef7 سری اولیا داشتم خوب بود اما الان پرطرافدار چون فضاش مناسبه خانوادست وگرنه من هیچ هنری نه از لحاظ موتوری نه زیبایی نه امکانات توش نمیبینم بعد محض اصلاع میگم سمند ef7 موتورش 1700 16سوپاپ و 135 اسب هستش سمند عادی 110 اسبه
اصلا قدرت ربطی به شتاب نداره حداقل رابطه مستقیمی نداره. اکر این طور باشه اتوبوس 2 طبقه بوکاتی رو میخوره. براید با 62 اسب بخار شتاب مناسبی داره. جیلی کلا شتاب زیادی نداره اما کشش ثانویه اون و رفلکس به بدال کازش خوبه تا 140 کیلومتر را مثل هلو میاد اما به بعد کمی کند میشه. البته من تا 185 رفتم ولی نظرم را کفتم
نه اقا فرزاد رابطه مستقیم داره پراید چون سبکه شتاب میگره من pk داشتم این اتاق جدیداش با زانتیا تو یکو دو دماغ به دماغ چون سبک بود میرفت گشتاور جیلی وسمند تو یک حد هستش 150 تا 160 نیوتون
نیما جان به نظر من یه ال 90 () یا سمند یا برشیا و 206 (همه را داشتم) ازنظر شتاب اکر. بیشتر. از جیلینباشه کمتر نیست. اما کیفیت سواری و ایمنی و زیبایی و. … را در جیلی میتوان داشت که در هیج کدام وجود ندارد. به نظرم باید قبول کرد موتور 1800 روی جیلی باید به 2400 ارتقا بیدا میکرد تا انتظار ظاهر و موتور یکسان کردد
میدونم چی میگی اقا فرزاد اما یادمون نره تو موتور همه ماشینایی که گفتی فرانسه دست داشته نه اینکه چین بده نه اصلا منظورم اینکه از حجم سی سی موتور بهتر استفاده میشه اما 100% جیلی بهتر از خیلی از ایناست 2 برابر پول دادی برادر جیلی روی مدل sc7 که هنوز نیمده موتور 3000 سی سی گذاشته وای کاش رینگاش یک سایز بزرگتر بود:) رینگای mg میبینم حسرت شکلو سایزشو میخورم اقا بریم تو کاره mg:) تحویل یک روزه 82 تومن:(
اقا نیما من منظورم اونته دنده ای بود و چون که سبکتر از mg هستش شتاب بیشتری هم داره . اگه توجه کنی شتاب 0تا100 اونته 9.1 هست و mg هم 10.5 یا 11 هستش . mg هم مثل همین جیلی چون تو کلاس لاکچری هستش نباید ازش انتظار شتاب اولیه خوبی رو داشت اونم با این قدرت ولی خب شتاب ثانویه جفتشون خوب هست. ولی در کل راضیم ازش
سعید
۳ بهمن ۱۳۹۱سلام به دوستان عزیز من اولین باره دارم نظر میدم کل نظرات دوستان رو خوندم وهمیشه پیگیرم خوشحالم از اینکه در جمع دوستاران جیلی هستم منم از ثبت نامیهای آذر هستم و همچنان در انتظار تحویل به اطلاع دوستان برسونم من امروز سه شنبه 3 بهمن ساعت 12 به نمایندگی کهنموئی در تبریز زنگ زدم خانم منشی گفتن هفته آینده معلوم میشه مابه التفاوت چقدره بعد از اون دعوتنامه هارو شروع میکنن حالا باید یه هفته هم صبر کنیم ببینیم چی پیش میاد من یه دونه هم ام وی ام 530 مهر ماه گرفتم هنوز نروندم صفره فعلا نفروختم ببینم چی پیش میاد با این قیمتها
افسانه
۳ بهمن ۱۳۹۱از همه دوستان برای برگشت به مطالب فنی تشکر میکنم
بهتر است بحث فنی دنبال بشه تا مسایل متفرقه
من 3 روز پیش چند تا سوال فنی کردم هیچکس جواب نداد. بگذریم
کسی میدونه تا امروز چه تعداد جیلی به مردم تحویل دادن؟ کسی تا حالا برای تعویض قطعه اقدام کرده ؟
اینایی که تو سایت با ما نرخ زدن امروز 66 میلیون واقعا کسی اینو میخره؟ اگه این 66 بشه مگان 2000 جند میشه؟
ناصر
۳ بهمن ۱۳۹۱سلام تا پایان آذر ماه مطابق با فایل سایت گمرک 1055 دستگاه جیلی ترخیص شده است
نیما
۳ بهمن ۱۳۹۱افسانه خانوم تعدادو که کسی نداره
تعویض قطعه هم که همه ماشینهایی که دارن نو هستش و فکر نمیکنم کسی اینکارو کرده باشه
نه نمیخره اما ماین امروز نرخ 20% اعلام کردن داره گرونترم میشه
ابن ماله عید که اینجوریه
قیمت اصلی ماشینهها تو اردیبهشت مشخص میشه
الان حباب بازار ماشین
پراید 111 شده 16500 واقعا مسخرست
الان نرخ بازارو اصلا نمیشه حدس زد
هر روز یک قیمت داره واسه خودش
فرزاد
۳ بهمن ۱۳۹۱واقعا این تعداد ترخیص شده ! من که غیر از خودم 1 دونه تو خیابون دیدم و از اینکه بهم میکن ماشین جی داری ؟ میکم جیلی و هیجکس نمیشناسه خیلی کلافه هستم.
اکه تا عید اینجور باشه حتما با یه ام. جی مکنت تعویض میکنم.
نیما
۳ بهمن ۱۳۹۱منم میخواستم اینکارو بکنم اما پرسجو کردم اقا فرزاد میگن mg بورسش زیاد رونق نداره برا فروش به مشکل بر میخوری
اره من شنیدم همشوون تو انبار سلفچگان خوابوندن
اما تا قیمت نده شرکت بیرون نمیدن
نه اینو هم میدونم تعداد ثبت زده ها خیلیه
از لیفان بیشتر میبینیش تو خیابون
بزارید تحویل بدن
ببنیم چی میشه
سعید
۳ بهمن ۱۳۹۱بازم سلام خدمت دوستان افسانه خانم من چند وقت پیش برای پرسو جو راجع به جیلی, به نمایندگی رفته بودم زمانی که من اونجا بودم یه نفر تلفنی قطعه میخواست ظاهرا تصادف کرده بود گلگیر و سپر و کاپوت و اینجور چیزا حتی سنسور پارک خود نمایندگی تعجب کرده بود اول کاری ماشینو زده داغون کرده خب اتفاق پیش میاد من خودم سال 84 یه سمند صفر و چپ کردم اینارو به این خاطر گفتم که دوستان دلشون قرص باشه که یدکی هم هست انشاالله
امین
۳ بهمن ۱۳۹۱سلام
الان 3 نوع جیلی داریم
میشه یکی قیمت هر کدوم رو بگه ؟
مرسی
نیما
۴ بهمن ۱۳۹۱اقا امین جیلی دو نوع بیشتر نیست
ec7 که همینه همه ثبت نام کردن و ec7 هاچ بک که هرکدوم به قیمت شرکت به ترتیب الان 54 و 57 هستن
هاچ بکش گرونتره
و sc7
مدل سندان لوکسشه که هنوز نیمده و خبری از قیمتش نیست
koorosh
۳ بهمن ۱۳۹۱سلام دوستان جیلی باز
اقا فرزاد لیفان که جوجه است من با mg 550 کل کل گذاشتم اینقدر مونده بود بگیرمش.دقت کردی چقدر!!!!!!
اقا همین طور ادامه بدیم خیلی خوبه کم کم داره بحثها جهت میگیره .
الان حال میده 6 بهمن برم یه درگ بندازم حال تیم 4g تیونر رو بگیرم موافقا لایک کنن!!!!
نیما
۴ بهمن ۱۳۹۱اقا کوروش mg 160 اسب بخار قدرتشه
نمیگم اما از یکم بیشتر عقب موندی:)
افسانه
۴ بهمن ۱۳۹۱آقا نیما ببخشید این قیمت نمایندگی از کجا آوردید؟
کسی از مابه التفاوت واریزی برای ثبت نامی های آبان خبر دارده؟من شنیدم 48 میلیون میشه یعنی 11 تومان دیگه میخوان بگیرن؟لطفا خبر بدید تکلیفمون روشن شه مرسی دوستان
نیما
۴ بهمن ۱۳۹۱افسانه خانوم این قیمت ثبت نامیهای جدیده نه ماتفاوت
هنوز از ما تفاوتهای ماشین خبری نیست
از 20 بهمن به اونور مشخص میشه
منم فکر کنم 11 تومن بگیرم
البته در حد حدس این حرف
كو
۴ بهمن ۱۳۹۱مگان شده 77 میلیون ، ماکسیما 98 میلیون ،
افسانه
۴ بهمن ۱۳۹۱دوستان گرامی، امروز یه خورده کارآگاه شدم ورفتم سایت گمرک، دیدم که تو مهر 91 تعداد 560عدد جیلی مدل 2013 از طریق گمرک سلفچگان وارد شده که میانگین قیمت هر عدد 9937دلار میباشد. اگر قیمت هردلار را به نرخ مبادلاتی (2500تومان)در نظر بگیریم یعنی قیمت هر دستگاه ماشین حدود 25 میلیون تومان میشود. با توجه به عوارض 110درصدی وهمچنین بخشنامه تخفیف 50درصدی، عوارض ورود هر ماشین برابر 14میلیون میشود که مجموع قیمت تمام شده ماشین برای شرکت جیلران برابر 39 میلیون تومان است که اگر سود عرف وقانونی 15 درصد را در نظر بگیریم حدود 45 میلیون تومان تمام میشود وبا احتساب 5 درصد مالیات حدود 48 میلیون تومان میشود که تازه احتمالا این ماشین ها با ارز 1226تومانی وارد شده است وو…….. فکر میکنم شرکت باید شفاف سازی کند ودلیل اعلام نکردن قیمت نهایی را یه جوری تو این سایت اعلام کند. موفق باشید
Galaxy Pilot
۴ بهمن ۱۳۹۱با تشکر از زحمت دوست عزیز افسانه جان. خیلی دوست دارم بدونم انگیزه و دلیل اونایی که به کمانت ایشون منفی دادن چیه؟!!!
در ضمن در تکمیل پست ایشون داشتن این اطلاعات هم بد نیست:
*ماخذ: آمار مقدماتی ماهیانه-نه ماهه اول سال 1391
http://www.irica.gov.ir/Portal/Home
واردات جیلی در مرداد ماه:
*سواری جیلی EMGRAND-EC7 مدل 2102 4س 1792cc
تعداد: 95 دستگاه
ارزش ریالی: 11.600.511.181 ریال – قیمت هر دستگاه: 122.110.796 ریال
ارزش دلاری: 946.208 دلار-قیمت هر دستگاه: 9960 دلار
*سواری جیلی EMGRAND-EC7RVمدل 2102 4س 1792CC
تعداد: 2 دستگاه
ارزش ریالی: 243.139.522 ریال – قیمت هر دستگاه: 121.569.761 ریال
ارزش دلاری: 19.832 دلار-قیمت هر دستگاه: 9916 دلار
*سواری جیلی هاچ بک EMGRAND-EC7-RVمدل 2012 4س 1792CC
تعداد: 8 دستگاه
ارزش ریالی: 972.556.850 ریال – قیمت هر دستگاه: 121.569.607 ریال
ارزش دلاری: 79.328 دلار-قیمت هر دستگاه: 9916 دلار
واردات جیلی در مهر ماه:
*سواری جیلی EMGRAND-EC7 مدل 2013 4س 1792cc
تعداد: 560 دستگاه
ارزش ریالی: 68.223.846.001 ریال – قیمت هر دستگاه: 121.828.296 ریال
ارزش دلاری: 5.564.751 دلار-قیمت هر دستگاه: 9937 دلار
واردات جیلی در آبان ماه:
*سواری جیلی EMGRAND-EC7 مدل 2013 4س 1792cc
تعداد: 390 دستگاه
ارزش ریالی: 47.782.010.734 ریال – قیمت هر دستگاه: 122.517.976 ریال
ارزش دلاری: 3.897.391 دلار-قیمت هر دستگاه: 9993 دلار
حالا خودتون کلاهتونو قاضی کنید و محاسبه کنید که این شرکت محترم، با چه درصدی بعنوان تعرفه گمرکی و قیمت برای دلار، میخواد این ماشینا رو در حدود 50 میلیون تومان به دست مصرف کننده (البته با اجازه دلالان محترم) برسونه.
ای بابا!!!
نیما
۴ بهمن ۱۳۹۱این دلالان گفتنت خفه کرده همرو گلکسی جان:)
منم نمیدونم چرا الکی مخالفت میکنن
مثلا نوشتم اقا فرزاد خوبی
مخالفت کردن:))
نمیدونم چرا اینجوری اینجا:)
کاش زیاد ماتفاوت ندیم
امید بخدا
هرروز بازار ماشین داره مسخرتر و الکی تر میشه
نمیدونم اخرش چی میشه
میترسم مثلا پراید بشه 20 تومن:)
koorosh
۴ بهمن ۱۳۹۱نیما جان من mg550 رو سوار شدم تا 100 تامعمولیه ولی بعد 100 تا صدای سوت توربو ش میاد دیگه میره . من با اونته سلطان mg550 رفیقمو فیتیله پیج کردم رفت . mg و geely ec7 شتاب های ثانویه خوبی دارند ولی اونته هر دوتا شتابش عالی هست.خیلی تند و تیزه جون میده برای کل کل. یه سوال فنی
تا حالا با دنده یک geely چند تا پر کردین؟؟؟؟؟
فرزاد
۴ بهمن ۱۳۹۱فکر نکنم این ماشین مناسب شتاب و این صحبتها باشه اصلا طراحی اینها برای این داستان نیست بیشتر رانندکی باکلاسو ایمنیو راحتی مد نظر است. البته من خودم هم بر شتاب رانندکی میکنم ولی نظرم را کفتم
نیما
۴ بهمن ۱۳۹۱اقا کوروش mg و ec7 هردوتاشون 1800 سی سی هستن
اما جیلی 138 اسب ولی mg مخصوصا magnet با توربو شارز 160 اسب بخار قدرتشه که تو موتور های 1800 تو رنج این قیمت بی نظیره
وگرنه بنز c180 بودن توربو شارز این قدرتو میده قیمتشم 2تای mg هستش
اما اوانته موتور 2000 سی سی البته جالبه بگم با 2000 همش 140 اسبه
تو ارغام دست در نمیاد mg قویتره
اما شاید اوانته دندهای بوده تونسته
نمیدونم پر نکردم باهاش
فکر نمیکنم بیشتر از 55 یا 60 بشه نسبت به حجم موتور وقدرتش میگم والبته جسش
پاکنوش
۴ بهمن ۱۳۹۱پراید 111 به عبارتی فرغون سقف دار 16500000
فرزاد
۴ بهمن ۱۳۹۱دیشب با برادر کرامی داشتم صحبت میکردم (اقا داداش خودمو میکم نه اون کرامی ) میکفت یه جیلی دیده سمت. میدان ازادی که از عقب زده به یه نیسان و ایر بک های جلو هردو باز شده و جلوی ماشین هم. … عجب بد شانسی داره اون بدبخت.
رحمان
۴ بهمن ۱۳۹۱تو رو خدا کسی میدونه ما ثبت نامی های 36.9. آخر حدودا چقدر باید بدیم. بخدا مردیم از نگرانی. ..اکه یکی میدونه یا خبر داره بگه. به قرآن واسه من غیر ممکن اون چیزی که شرکت الان قیمت داده…..لابد به ماها یه تخفیفی میدن!!!!!! کسی میدونه!?! کی سکته بزنیم آخر خدا میدونه
فرزاد
۴ بهمن ۱۳۹۱روند قیمت خودرو در ایران واقعا وحشتناک شده ال 90 امروز تا 35 تومان هم قیمت خورد!! ام وی ام x33 تا 54 هم شده. مارو باش خواستیم mg 6 بخریم. کی جرات داره بفروشه و بخره. شده عین معامله خانه باید همزمان خرید و فروش کرد یا مثل عصر حجر. جنس در مقابل جنس !!
رحمان....
۴ بهمن ۱۳۹۱یعنی چی l90 شده 35م… چه ربطی به این داره که ما 36.9 م میلیون دادیم ..؟؟؟/ مکه اون موقع که ما 36.9 دادیم همین جیلی مدل 2012 42م نبود یا بقیه ماشین ها ارزون تر نبود ؟؟؟؟ منظورت اینه که چون l90 حالا شده 35م الان به ما بگن واسه شما 54 م حساب میکنیم کلاهتونو بندازین هوا…..ما اون موقع 36.9 دادیم به ما گفتن 38.9 با دلار 1226 حالا که چی l90 شده 35م ……دوستان بیخودی لطفا جو ندین ….بخدا بعضی ها گناه دارن…پیش زن و بچه شون دارن شرمنده میشن….لطفا یه خورده به ماها اومیدواری بدین…..
نیما
۶ بهمن ۱۳۹۱اقا رحمان کسی اینجا کاره ای نیست
همه مثل همن
ثبت کذده و منتظر
کسی تو قیمتا دست نمیبره
ما هم مثل شما از همه جا بی خبرو منتظر
حمید
۴ بهمن ۱۳۹۱بجه ها یه جیز جالب ، داخل اتاق جیلی را با اتاق هیوندای ix35 مقایسه کنید ببینید می تونید تفاوتی پیدا کنید؟
حمید
۴ بهمن ۱۳۹۱امروز به سرم زد با یک کمری 2007 اتومات عوضش کنم بعد فکر کردم دیدم:
1-کمری اتومات مصرفش 11 و کارت سوختم نداره واین 6.5
یعنی برا من که ماهی 2500 کیلومتر با ماشین میرم ماهی حدود 180000 تومن به نفعمه تازه سال دیگه میگن بنزین می شه 2000 تومان.
2-کمری کیفیت قطعاتش امتحانش را پس داده ولی برای جیلی آدم می ترسه نکنه خراب بشه و … خوب با خودم گفتم هر طوریش بشه بالاخره گارانتی باید تعمیرش کنه و خرجی نداره پس بهتره 2 سال سوارش بشم بعد بفروشمش.
3-کمری 1 یا دو ایربگ داره خوب این 6تا وامکاناتشم بدک نیست .
کمری شناخته شدش ولی خسته شدم از بسگی هر کی می بینه می گه این ماشین چیه؟ساخت کجاس؟ اولش فکر می کنن بنز یا تویوتایی چیزیه و قیمتش بالای 150 میلیونه ولی تا جواب میدم ساخت چینه نگاهشون عوض می شه!
حالا دوستان بنظر شما چکار کنم؟ لطفا نظر بدید
حُسین
۵ بهمن ۱۳۹۱الان ما بسیار شدیدتر از گذشته تحریم هستیم!!
اگر ما تولید داخلی نداشته باشیم و فقط از خارج وارد کنیم(با تعرفه صفر)اون وقت به خاطر فشار بیشتر به ما کارخانه های خارجی را از معامله با ما خیلی بیشار از الان منع می کنند تا ما تسلیم شویم!
پس باید تولید داخل داشته باشیم!!حتی اگر هرسال ورشکست شوند!!
حالا می خواهیم تولید کنیم:
با توجه به تحریم اول به ظرفیت داخلی نگاه می کنیم
می بینیم که شرکت ها شرکت های مونتاژ کننده بودند که تکنولوژی طراحی و تولید را نداشته اند!و تکنولوژی ساخت قالب یا دستگاه های خط تولید رو هم نداشته اند!!بعد از انقلاب تا دهه ی 70 شرکت ها در خدمت جنگ بودند یا تعطیل بودند!یعنی از سال 58تا66 انگار شرکتی نبوده!!البته پیشرفت هایی صورت گرفته در همان فاصله ،امانباید جز تاریخ اون شرکت ها حساب کرد !!
چون در حالت عادی برای کارخانه های غیر نظامی در زمان جنگ مشکلات زیادی پیش می اید و حتی ممکن است کارخانه در زمان جنگ تبدیل به مزرعه ی گندم شود!
بعد از سال 66 باز هم ما تحریم بودیم که هزینه ی خرید جنس را چند برابر می کرد(مثلا یه قطعه ی هواپیما رو به 3 برابر قیمت می فروختند)و در بخش انتقال تکنولوژی هم شرکت های خارجی اصلا علاقه ای به این کار نداشته اند! مگر اینکه…!!!
پس تا همین جا که گفتم شاهد بعضی مشکلات بودید که این وضعیت دولت را مجبور می کرد تا بازار را انحصاری کند تا سرمایه گذار در این بخش سرمایه گذاری کند و سود کند !!وگرنه سرمایه گذار سرمایه گذاری نمی کرد و کارخانه ای تاسیس نمیشد !!که بماند در ایران خصوصی سازی چقدر کم بود و با این بازار انحصاری باز هم ضرر در کارخانه ها پیدا می شد!!و بماند کمبود بعضی از متخصصان!!
تازه با این همه مشکل و مشکلات دیگر که هست، در واقع بازار زیاد هم انحصاری نیست!
چون در فروش قطعات به خودروساز هم همین مشکلات(چند برابر قیمت فروشی)وجود دارد و…
بعد با سرمایه گذاری زیاد و کار و کوشش ایرانی و در حد ایرانی(منظورم در حد ساعت مفید کار در کارخانه ایرانی)در سال 82یا83سمند به دنیا امد که این یعنی شما بتوانی یک خودرو را طراحی کنی بر پایه ی یک پلتفرم و بعد از طراحی به تولید انبوه!! برسانی و بعد ببینی مشکلات خودرو چیست؟؟که معمولا در دنیا کسی این کار ها را تنهایی نمی کند!!
مثلا شرکت بویینگ موتور را به یک شرکت سفارش می دهد و قطعات الکترونیکی را به یک شرکت و…تا یک هواپیما یک دانه ازش تولید شود و بعد به تولید انبوه برسد!!
حال اگر شما یک خودرو ساختید و خواستید به تولید انبوه برسانید تازه 5درصد راه را رفته اید و95درصد دیگر از راه باقی مانده!!پس ببینید چقدر کار سختی است!!
بعد از سمند پیشرفت ها سریع تر صورت گرفت و با وجود تنبلی ها در کارمند ها والبته برعکس(کارمند هایی با همت های فراوان و کوشش زیاد که ثمرش را گفتم)و هزاران نکته ی دیگر که هزاران برابر این مطلب گفتنش طول می کشد،حالا به اینجا رسیده ایم!
حالا باید چه کنیم؟؟
همش در همه جا بدی های محصولات داخل را بگوییم یا نه همش خوبی هارا بگوییم و بدی هارا به مسئولین و مدیران به طور مخفیانه بگوییم؟؟؟
اصلا من نتیجه گیری نمی کنم،نتیجه گیری با خودتان!!
در ضمن اگربخواهم به پیشرفت های بعد از 83 بپردازم(خیلی سطحی و گذرا)خیلی طولانی میشود، فقط در یک کلمه می شود خلاصه ی پیشرفت 83 تا حال را مطلوب دانست و ریزش بماند…
و این هم یادتان باشد که تا همین الان خودرو سواری در دید کلی کشور یک کالای لوکس حساب می شود و موضوعات نظامی و مایحتاج مردم خیلی مهمتر هستند!!و انها(موضوعات نظامی و واجب) در اولویت (بودجه تا…)هستند تا خودرو!!!…
نیما
۵ بهمن ۱۳۹۱ببنید اقا حمید نمیشه گفت با این شزایط کدوم کار بهتره
کمری 2007 برند تویتارو یدک میکشه و 5 سال دیگه بازم جا داره سوار شیو چزی جز خرج بنزینو روغنشو ندی
جیلی هم جز برند های خوبه چینه
از لحاظ قطعات مطمئن باش مال هر دوتاشون گیر میاذ اما ماله کمری گرونتره
من یک در شاگرد فابریکشوسفارش دادم اصلی بود نزدیک 3 تومن در اومد
از نظر بنزین هم مصرف جیلی پایین تره
مزیت کمری به اتومات واسه جاده راحت تری هم جادارتره ام مصرفش بالاست
کارتشم که بنزین نداره
اما اگه میخوای بخاطر اینکه که ماشین شناخته نشدست عوضش کنی
به نظر من بیشتر صبر کن
اما اگه معیارات چیزای دیگست
باید مقایس کنی
در کل نظر اخر با خودته
Amir Hossein s
۵ بهمن ۱۳۹۱به ما در انجمن تخصصی جیلی در فیسبوک بپیوندید به همراه اطلاع رسانی مستمر آدرس انجمن را به خاطر قانون سایت پدال نتوانستم در اینجا قرار بدهم و در سایت تیونینگ تاک و در تاپیک جیلی قرار دادم
پاکنوش
۵ بهمن ۱۳۹۱10 بار سعی کردم جواب حسین آقارو بفرستم سیستم اجازه نمیده .. نمیدونم چرا
پاکنوش
۵ بهمن ۱۳۹۱حسین آقا تورو خدا بگو من درست خوندم؟؟؟
اگر بخواهم به پیشرفت های بعد از سال 83 بپردازم طولانی می شود
این جمله شماست؟؟؟؟؟
آقا من تا این جمله شمارو خوندم 16 بار از حال رفتم
کدوم پیشرفت؟؟؟؟؟؟
استفاده از تکنولوژی 27 سال پیش پژو فرانسه در ساخت 405 و استفاده از همین موتور روی تمام محصولات ایران خودرو اسمش پیشرفته؟
ساخت ال 90 که در اصل پروژه ارزان سازی مگان برای کشورهای فقیر مثل رومانی و هند بوده پیشرفته؟؟
ساخت پراید که در اصل فورد فیستای سال 1986 بوده و برای نجات کیاموتور از ورشکستگی به کیا واگذار شد و در کشور کره هم اجازه ورود به بزرگراه رو نداشت اسمش پیشرفته؟
مونتاژ تمامی محصولات از رده خارج نیسان مثل ماکسیما
سوزوکی مدل ویتارا بعنوان خودروهای لوکس!!!!!! اسمش شده پیشرفت؟؟
از کی مدل چراغ رو عوض کردن و اضافه کردن عدد که از 111 شروع شده و احتمالا” تا 999 ادامه پیدا خواهد کرد ( پراید) شده پیشرفت؟؟
همین سمند که شما بعنوان تولد برند ایرانی ازش اسم بردی رو از خود ایران خودرو بپرس تا بگن کار کجاست
بدنه سمند طرحش که مربوط به دهه 90 میلادی میشه از شرکت اشکودا خریدن که همچین تحفه ای هم نیست.
در بخش خودروهای تجاری آیا لازمه یادآوری کنم که همین نیسان زامیاد یا نیسان جونیور بیش از 45 سال از عمرش میگذره و در ایران انواع موتور روش تعویض شده.
یا کامیون های بنز دماغ دار که همه شون هیتلر رو بیاد دارن.
دوست عزیز نمیخوام صنعت داخلی رو تضعیف کنم ولی شما یه تجدید نظری در مورد معنی پیشرفت بکن
……
حسین
۶ بهمن ۱۳۹۱ممنون عزیزم به خاطر توجه ات و وقتی که گذاشتی!!
ببین برو یه 405 او جلوش وایسا بعد فکر کن می خوای چراغ سمند رو روش بذاری!بعد ببین چندتا قطعه باید عوض بشه?
بعد برو سعی کن با کتیا یه قطعه طراحی کنی بعد متوجه میشوی که چه کار سختی است??
کمتر از 5سال دیگه ایرانخودرو ماشین های خوب تولید می کنه!یا حداقل توانایی طراحی و تولیدش رو پیدا می کنه!صبر داشته باشید!ادم واسه ماشین خریدن به این دنیا نیومده!کار مهم تری هم هست!
نیما
۶ بهمن ۱۳۹۱اقا حسین این حرفو نزن برادر من
درسته هیچ کاری اسون نیست
اما ما به جوانامون امکانات نمیدن
که بخوان کاری کنن نه اینکه هنرشو ندارن
نمونش سازنده bmw سری 6
یا همین کوروش منصوری
مخ زیاد هست
امکانات نیست
چون نمیخوان باشه
چون ریسک داره و اولاش کم سوده
ایران خودرو با همین 10 مدل ماشینش یک نون دونی بزرگه واسه صاحباش
نمیاد ریسک کنه بخاطر فکر منو شما
پاکنوش
۵ بهمن ۱۳۹۱حسین آقا تورو خدا بگو من درست خوندم؟؟؟
اگر بخواهم به پیشرفت های بعد از سال 83 بپردازم طولانی می شود
این جمله شماست؟؟؟؟؟
آقا من تا این جمله شمارو خوندم 16 بار از حال رفتم
کدوم پیشرفت؟؟؟؟؟؟
استفاده از تکنولوژی 27 سال پیش پژو فرانسه در ساخت 405 و استفاده از همین موتور روی تمام محصولات ایران خودرو اسمش پیشرفته؟
ساخت ال 90 که در اصل پروژه ارزان سازی مگان برای کشورهای فقیر مثل رومانی و هند بوده پیشرفته؟؟
ساخت پراید که در اصل فورد فیستای سال 1986 بوده و برای نجات کیاموتور از ورشکستگی به کیا واگذار شد و در کشور کره هم اجازه ورود به بزرگراه رو نداشت اسمش پیشرفته؟
مونتاژ تمامی محصولات از رده خارج نیسان مثل ماکسیما
سوزوکی مدل ویتارا بعنوان خودروهای لوکس!!!!!! اسمش شده پیشرفت؟؟
از کی مدل چراغ رو عوض کردن و اضافه کردن عدد که از 111 شروع شده و احتمالا” تا 999 ادامه پیدا خواهد کرد ( پراید) شده پیشرفت؟؟
همین سمند که شما بعنوان تولد برند ایرانی ازش اسم بردی رو از خود ایران خودرو بپرس تا بگن کار کجاست
بدنه سمند طرحش که مربوط به دهه 90 میلادی میشه از شرکت اشکودا خریدن که همچین تحفه ای هم نیست.
در بخش خودروهای تجاری آیا لازمه یادآوری کنم که همین نیسان زامیاد یا نیسان جونیور بیش از 45 سال از عمرش میگذره و در ایران انواع موتور روش تعویض شده.
یا کامیون های بنز دماغ دار که همه شون هیتلر رو بیاد دارن.
دوست عزیز نمیخوام صنعت داخلی رو تضعیف کنم ولی شما یه تجدید نظری در مورد معنی پیشرفت بکن
!!!!
مسعود
۵ بهمن ۱۳۹۱سلام من 2012 خریدم اونایی که فکر میکنن بعد از عید قیمت ماشین پایین میادمنفی رای بدن هرکی فکر میکنه گرون میشه مثبت
پاکنوش
۵ بهمن ۱۳۹۱مسعود جان مبارک باشه.. چند خریدی؟ صفر خریدی؟
مسعود
۵ بهمن ۱۳۹۱زنده باشی بله تقریباٌ دو ماه میشه 45 تومان
علیرضا
۵ بهمن ۱۳۹۱سلام به همه ی دوستان گرامی
چند تا سوال داشتم ممنون می شم اگه کسی می تونه پاسخ بده:
1- مصرف ماشین من که چند روزیه گرفتم بالاست. زنگ زدم نمایندگی مشهد و گفت تا 2500تا طبیعیه و بعد اون درست میشه. آیا دوستان دیگه هم همین طور بوده براشون؟
2- تو دست انداز کمک عقب یه صدای خفیف داره و دست انداز هم تو فرمون می زنه. آیا این به خاطر نو بودن ماشینه یا باید ایراد باشه و نیاز به تنظیم داره؟
3- وقتی گاز رو ول می کنم یه صدای شبیه زوزه (مسلمه زوزه نیست اما شبیه اونه صداش) می ده
4- من فک کنم قبلن خونده بودم این ماشین نمایشگر میزان باد لاستیک داره اما من ندیدم. آیا داره؟
5- چراغ روز کجاست و کارش چیه؟ (ببخشین اگه ناشیانه بود سوالم اما نمی دونم)
6- ترمزاش یه کم صدا می ده انگار خرخر می کنه آیا واسه نو بودن لنتاس؟ عملکردشم عالی نیست و تو ترمز شدید یه کم لگد می زنه تو فرمون.
7- اگه دوربین عقب رو نصب کنم جای دیگه ای غیر نمایندگی آیا گارانتی ماشین رو مخدوش می کنه؟
8- می شه رو سیستم پخشش تلویزیون نصب کرد؟
سوالام زیاد بود احتمالن شاید تکراری و خسته کننده ببخشین به هرحال.
تجربه ی چند روزه ی من از این ماشین واسه دوستانی که واسه تحقیق در مورد ماشین می خوان بدونن نرمی و هندلینگ و کیفیت سواری عالی و بی نظیرشه. سیستم تهویه مطبوعش عالیه و من برخلاف یکی از دوستان که از بخاری شاکی بود به نظرم بخاریش عالیه فقط باید تنظیمات دماشو درست کرد. صندلیاش به نسبت بد نیست اما عالی نیست و می تونست بهتر باشه. کاش همون ماشینی بود که به انگلیس صادر می شه و همه ی امکانات روش بود و باز نمی کردن و ای کاش لااقل بشه برخی سیستماشو مانند آینه ی وسط دیجیتال و آینه بغل برقی و سیستم کنترل عدم ناپایداری و بقیه ی چیزا رو روش نصب کرد.
دوستانی که به خاطر چینی بودن و کم بودن ماشین می خوان بفروشن ماشین رو باید در نظر بگیرن ماشینای کره ای رو تو دهه ی گذشته که چی بود و چی شد و چین دقیقن داره راه کره رو می ره با این تفاوت که سرعت پیشرفتش خیلی بیشتره و شک نکنین که تو همین دهه ی جاری تو بازار خودروی جهانی کامل نفوذ می کنه و جا میفته و شاخ می شه واسه کره و ژاپن. می دونین که کیا زیرمجموعهی هیونداییه و مدیر دوتا کارخونه یه نفره که به تازگی تو جمع کارکنان دو گروه پیش بینی سال سختی رو واسه فروششون کرده در حالی که چین داره بدون دغدغه خودش رو جا میندازه. خیلی از دوستانی که اینجا هستن تو بحث گریت وال وولیکس هم هستن که این نشون می ده جامعه داره به کالای مرغوب چینی اطمینان می کنه و تشنه ی تنوع هست. در مورد تک بودن ماشین من به شخصه از این موضوع بیشتر خوشم میاد. ببینین ماشینای خیلی بهتر از این هستن اما چون زیادن شاید در نظر اول کلاس اینو نداشته باشن. البته باید قطعات ماشین رو هم در نظر گرفت.
از همه پوزش می خوام که پرحرفی کردم و امیدوارم جو صمیمی و خوبی داشته باشیم و تبادل نظرامون باعث آگاهی بیشتر فنی باشه.
ممنون
كوروش
۶ بهمن ۱۳۹۱در مورد سئوال شماره 3 حتمی برو نمایندگی این صدا از گیربکس است ما من هم اینطور بود و خیلی راحت با اولین مراجعه کل گیربکس را برام تعویض کردن و حالا بسیار خوب است
فرزاد
۶ بهمن ۱۳۹۱اقا کوروش
شما کیربکس عوض کردی؟ مشکل دقیقا جی بود. کدام نمایندکی این کار را کردی ؟ زمان خواب ماشین جقدر بود ؟ هزینه ؟ ایا واقعا به سیستم ماشین مسلط هستند یا در مرحله ازمون و خطا هستند ذ و ایا راحت زیر با مسئله رفتند ؟ ببخشید طولانی شد. مثل بازجویی شد ببخشید. مرسی
علیرضا
۶ بهمن ۱۳۹۱آقاکوروش
یعنی وقتی گاز ول می شه و صدا می ده مال گیربکسه؟ شما کدوم نمایندگی رفتین؟ من مشهدم و یه نمایندگی بیشتر نداره که خیلیم پنالتی می زنن هرچی بهشون می گم می گن در آینده. ممنون بیشتر راهنمایی کنین
فرزاد
۵ بهمن ۱۳۹۱مصرف 40 تا بنزین 500 کیلومتر.
دست انداز کمی به فرمون منتقل میشه اما ازار دهنده نیست.
ترمز عالی است بدون مشکل.
کمک عقب عادی است کاملا نرم.
دیلایت فعلا فعال نیست. مثل جراغ کوجک تمام خودرو هاست اما به محض روشن شده خودرو همیشه روشن است جه روز جه شب یعنی کلید تداره.
سیستم صوتی. را خبری ندارم.
خود سیستم ورودی دوربین عقب نداره.
اما بحث دوم. .. مکه عمر بنده جقدر است که ده سال به بای قدرتمند شدن برند جیلی و صنعت جین بریزم …. ترجیح میدم از خودرو به نام تری استفاده کنم ولی این مطلب دال بر بدی این ماشین نیست
ارشیا
۶ بهمن ۱۳۹۱دوستان شتاب صفر تا 100 این ماشین چقدره؟مگه 12 ثانیه نیست؟یعنی هم اندازه سمند ef-7 هست؟
نیما
۶ بهمن ۱۳۹۱فکر نکنم ef7 به معنای کلمه اشغال شده
اولاش که میومد خوب بود
اما الان
بخری باختی
تا اونجا که من میدونم البته شایدم اشتباه بگم
ef7
130 اسبه
جیلی 138 اسب
فکر کنم جیلی تو یکو دو زودتر به 100 برسه
ارشیا
۶ بهمن ۱۳۹۱نه دوست عزیز سمند خیلی طرفدار داره هر چند که من از سمند به خاطر تکنولوژی پایین خیلی خوشم نمیاد.قدرت موتور سمند در حالت بنزین سوز 114 اسب هست ولی جیلی 138 اسب ولی شتاب صفر تا 100 یکسانی دارن مثل اینکه!!
نیما
۶ بهمن ۱۳۹۱یک ضرب المثل قدیمی اقا ارشیا میگه
تو نبود دوست
ادم به اسبش میگه رفیق فابریک
سمند تو نبود ماشینا شود سمند
من ef7 سری اولیا داشتم
خوب بود
اما الان پرطرافدار چون فضاش مناسبه خانوادست
وگرنه من هیچ هنری نه از لحاظ موتوری نه زیبایی
نه امکانات توش نمیبینم
بعد محض اصلاع میگم سمند ef7
موتورش 1700
16سوپاپ و 135 اسب هستش
سمند عادی 110 اسبه
فرزاد
۶ بهمن ۱۳۹۱اصلا قدرت ربطی به شتاب نداره حداقل رابطه مستقیمی نداره. اکر این طور باشه اتوبوس 2 طبقه بوکاتی رو میخوره. براید با 62 اسب بخار شتاب مناسبی داره. جیلی کلا شتاب زیادی نداره اما کشش ثانویه اون و رفلکس به بدال کازش خوبه تا 140 کیلومتر را مثل هلو میاد اما به بعد کمی کند میشه. البته من تا 185 رفتم ولی نظرم را کفتم
نیما
۶ بهمن ۱۳۹۱نه اقا فرزاد رابطه مستقیم داره
پراید چون سبکه شتاب میگره
من pk داشتم این اتاق جدیداش
با زانتیا تو یکو دو دماغ به دماغ
چون سبک بود میرفت
گشتاور جیلی وسمند تو یک حد هستش
150 تا 160 نیوتون
فرزاد
۶ بهمن ۱۳۹۱نیما جان
به نظر من یه ال 90 () یا سمند یا برشیا و 206 (همه را داشتم) ازنظر شتاب اکر. بیشتر. از جیلینباشه کمتر نیست. اما کیفیت سواری و ایمنی و زیبایی و. … را در جیلی میتوان داشت که در هیج کدام وجود ندارد. به نظرم باید قبول کرد موتور 1800 روی جیلی باید به 2400 ارتقا بیدا میکرد تا انتظار ظاهر و موتور یکسان کردد
نیما
۶ بهمن ۱۳۹۱میدونم چی میگی اقا فرزاد
اما یادمون نره تو موتور همه ماشینایی که گفتی فرانسه دست داشته
نه اینکه چین بده نه اصلا
منظورم اینکه از حجم سی سی موتور بهتر استفاده میشه
اما 100% جیلی بهتر از خیلی از ایناست
2 برابر پول دادی برادر
جیلی روی مدل sc7 که هنوز نیمده موتور 3000 سی سی گذاشته
وای کاش رینگاش یک سایز بزرگتر بود:)
رینگای mg میبینم
حسرت شکلو سایزشو میخورم
اقا بریم تو کاره mg:)
تحویل یک روزه 82 تومن:(
koorosh
۶ بهمن ۱۳۹۱اقا نیما من منظورم اونته دنده ای بود و چون که سبکتر از mg هستش شتاب بیشتری هم داره . اگه توجه کنی شتاب 0تا100 اونته 9.1 هست و mg هم 10.5 یا 11 هستش . mg هم مثل همین جیلی چون تو کلاس لاکچری هستش
نباید ازش انتظار شتاب اولیه خوبی رو داشت اونم با این قدرت ولی خب شتاب ثانویه جفتشون خوب هست.
ولی در کل راضیم ازش