در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات مدلهای گوناگون پژو ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخهای رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
خودروهای هاچبک در کشور ما طرفداران زیادی دارد و بیشک پژو ۲۰۶ را میتوان محبوبترین آنها دانست. این خودرو در زمان عرضه جزو مدرنترین خودروهای بازار بود اما با گذشت زمان از کیفیت آن کاسته و بر قیمتش افزوده شد! ۲۰۶ در تیپهای مختلفی تولید شده است که دو نوع تیپ ۲ و تیپ ۵ آن به فروش بیشتری دست یافت. طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر بود و منصفانه باید گفت که نامبرده در زمان خود یک شاهکار را خلق نمود، خودرویی که به لحاظ رعایت اصول زیبایی و آئرودینامیک، در آن دوره واقعاً کمنظیر بود و حتی با گرانتر از خود نیز رقابت میکرد. ایرانخودرو پس از چند سال نسخه فیس لیفت شده ۲۰۶ را با نام ۲۰۷ به خریداران قالب کرد، خودرویی که هماکنون نیز با قیمتهای نجومی به فروش میرسد. بههرحال در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲ را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲
هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ در سال ۱۴۰۲ بر اساس نرخهای رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران به شرح زیر است(قیمت ها به ریال):
ردیف | شرح خدمات | پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ | پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶ |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۴۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۴۹,۵۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سر سیلندر و کارتل | ۲۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی | ۱۱,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۵ | باز و بست منیفولد هوا | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۶ | باز و بست منیفولد دود | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۸ | باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹ | تعویض اورینگ های پایه فیلتر | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض فشنگی روغن | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۴۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض واشر درب سوپاپ دو طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۴ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض هوزینگ واتر پمپ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۶ | تعویض تسمه تایمینگ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه دینام | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض فولی سر میلنگ و باز و بست تسمه دینام | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض کاتالیست | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض شمع | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۲۲ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض ترموستات | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض رادیاتور آب | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض منبع انبساط | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۲۷ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۴۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ | ۴۵۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ پلیمری | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض شینگ بخاری بلند | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض سه راهی آب پشت موتور | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۳۶ | تعویض فشنگی آب | ۵۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض پایه دسته موتور راست | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض دسته موتور راست | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۳۹ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض دسته موتور پایین درجا | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی |
۴۳ | تعویض پمپ بنزین | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعویض فیلتر بنزین | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض لوله رفت بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۷ | تعویض منبع کنیستر | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۴۸ | تعمیر کامل گیربکس | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۲۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۰ | تعویض سیم کلاچ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۱ | تعویض کائوچویی پدال کلاچ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۲ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۳ | تعویض قیفی گیربکس و کیت کاسه نمدها | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۴ | تعویض لیور دنده داخل اتاق | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۵ | تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۶ | تعویض ماهک دنده هر کدام | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۷ | تعویض سنسور کیلومتر | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۰ | باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۴ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض رام زیر موتور | ۵,۲۵۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | باز و بستن طبق و تعویض بوش هر طرف | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | تعویض قرقری بازویی فرمان هر طرف | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ |
۷۲ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | باز و بستن ژامبون هر طرف | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعمیر کامل اکسل | ۶,۷۵۰,۰۰۰ | ۶,۷۵۰,۰۰۰ | ۶,۷۵۰,۰۰۰ |
۷۵ | باز و بست اکسل جهت تعمیرات | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ |
۷۶ | میزان فرمان دستی | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۷۷ | میزان فرمان با دستگاه | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعویض توپی چرخ عقب و بلبرینگ هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض شفت بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۵۰,۰۰۰ |
۸۲ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض منبع هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۶۵۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض پایه دینام | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض پولک بغل سیلندر و باز و بست اگزوز بغل و دینام و هیدرولیک | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تنظیم غربیلک فرمان | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
۹۲ | تعویض فشنگی هیدرولیک | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۵۵۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض کالیپر چرخ جلو هر طرف | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض دیسک چرخ جلو دو طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۱۰۳ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۰۴ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۵ | تعویض دیسک چرخ عقب دو طرف | ۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۱۰۶ | تعویض کاسه چرخ عقب دو طرف | ۹۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۰۷ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۸ | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۰۹ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۱۰ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۱ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۲ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۱۱۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶ میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی پژو ۲۰۶
در جدول زیر مشخصات تیپهای مختلف پژو ۲۰۶ ذکر شده است:
تیپ ۱ | تیپ ۲ | تیپ ۳ | تیپ ۴ | تیپ ۵ | تیپ ۶ | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TU3 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری TU5 |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک (فاقد تیپ ترونیک) | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک |
قدرت (اسب بخار) | ۷۵ | ۷۵ | ۷۵ | ۱۱۰ | ۱۱۰ | ۱۱۰ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۱۱۸ | ۱۱۸ | ۱۱۸ | ۱۴۲ | ۱۴۲ | ۱۴۲ |
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۱۴.۱ | ۱۴.۱ | ۱۴.۱ | ۱۱.۴ | ۱۱.۶ | ۱۳.۴ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۷۰ | ۱۷۰ | ۱۷۰ | ۱۹۰ | ۲۰۰ | ۱۹۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۰۲۵ | ۱۰۲۵ | ۱۰۲۵ | ۱۰۶۵ | ۱۰۵۴ | ۱۰۵۴ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۴ | ۶.۴ | ۶.۴ | ۷.۱ | ۶.۴ | ۷.۱ |
قیمت پژو ۲۰۶
از بین تیپهای گوناگون ۲۰۶ هماکنون مدلهای تیپ ۲ و تیپ ۳ سقف شیشهای تولید میشوند و قیمت آنها را در جدول زیر مشاهده میکنید:
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۱۴۰۱ | ۲۱۴,۸۷۰,۰۰۰ | ۴۷۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ | پانوراما – ۱۴۰۲ | ۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۸۷,۰۰۰,۰۰۰ |
مزایا و معایب پژو ۲۰۶
اگرچه ۲۰۶ در زمان عرضه به بازار ایران خودروی مدرنی محسوب میشد اما هماکنون جزو قدیمیترینهاست و از کیفیت آن نیز کاسته شده است. با این وجود طراحی ۲۰۶ همچنان بهتر از اکثر تولیدات قدیمی ایرانخودرو و سایپاست. از جمله نقاط قوت این خودرو میتوان به ایمنی نسبی در مقایسه با رقبای دیگر بازار، بازار خریدوفروش خوب، طراحی ظاهری و کابین مناسب و خدمات پس از فروش گسترده اشاره کرد. از طرف دیگر ۲۰۶ نیز همچون دیگر محصولات قدیمی پژو در کشورمان خودروی پر استهلاکی به شمار میرود و هزینههای نگهداری بالایی دارد. به این موارد باید کیفیت پایین به ویژه در سالهای اخیر و کمبود فضای کابین و بار را افزود.
۲۴ شهریور ۱۴۰۲چرا همش هزینه تعمیرات ماشینهای مختلف رو میزارین😐
شاهین
۲۴ شهریور ۱۴۰۲سوال خوبی بود
مردیم از خوشی
۲۴ شهریور ۱۴۰۲برا اینه که وقتی میری برا تعمیر خودرو *** فرو نکنند
نکنه خودت تعمیر کاری 😇
۲۹ شهریور ۱۴۰۲نه 😐
محسن
۷ اسفند ۱۴۰۲امروز یعنی تاریخ ۷ ۱۲ ۱۴۰۲ یه سیم کلاچ برای ۲۰۶ اس دی تیپ پنج رو خریدم ۲۷۰ تومن . و جناب مکانیک نامحترم تعویضش کرده و ۴۵۰ تومن دستمزد گرفته ….🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄
بهنام
۲۴ شهریور ۱۴۰۲سلام وقت بخیر
اقا من یه سوالی داتم از دوستان دیروز هم کامنت گذاشتم تایید نشد انگار
تیپ 5 مدل پایین ارزش خرید داره بنظرتون؟
Behnam1012
۲۴ شهریور ۱۴۰۲بستگی به سلامت ماشین داره و سلیقه و انتظارات شما از خودرو داره
مثلا با 250 میلیون یکی میگه پراید یا تیبا مدل بالا میگیرم
یکی مثل شما میگه 206
برای خرید خودروی دست دوم مدل پایین رنگ شدگی واستون مهم نباشه فقط شاسی ها و ستون ها پلمپ باشه یا ضربه شدیدی نداشته باشه ، همین طور خودرو پوسیدگی نداشته باشه .
سلامت برق 206 خیلی مهمه دستکاری نشده باشه و بخصوص BSI که تعمیری نباشه وگرنه خیلی اذیت میکنه .
گیربکس و موتور و جعبه فرمون و سایر اجزای فنی توسط مکانیک چک بشه خرج سنگین نداشته باشه هزینه ی قطعات و تعمیرات با 206 یا 207 صفر کیلومتر فرقی نمیکنه (هزینه قطعات سنگینه)
باید حوصله کنی و حسابی بگردی تا ماشینی که از همه نظر اوکی باشه پیدا کنی
جواد
۸ دی ۱۴۰۲دمت گرم خیلی دلسوزانه جواب دادی
مهران
۲۴ شهریور ۱۴۰۲چه مدلی؟
من sd مدل ۹۰ دارم خییلی خوبه.قطعات الکترونیش همش بوش و شتاب و کشش خیلی خوبی داره بین خودروهای ایران.۲۸۰ کار کرده موتور پلمپ و بی صدای بی صدا.اگه بتونی مدل ۸۸ تا ۹۰ بگیری خیلی ماشینای خوبیه.من حتی با پارس صفر عوض نکردم با اینکه شده خیلی وقتا فشارم خیلی بهش آوردم.
امیدوارم کمکی کرده باشه نظرم برات داداش…
علی
۱۳ بهمن ۱۴۰۲من الان هم مدل 90 تیپ 5 دارم حدود هشت ساله. دستمه (اون زمان گرفتم 103 تا رفته بود) الان 180 کار کرده و موتور پلمپ هم هست مصرفم شهریه الانم دور بالا رینگ پیستونش ضعیف شده و روغن سوزی خفیف افتاده (البته من شاید خیلی حساسم متوجه شدم) باید موتور اورهال بشه…
کلا مدل های 90, یا 89 اکثرشون اگه موتورشون پلمپه باید اورهال بشن چون برای چندتا از اشناها یا دوستان هم طی یسال گذشته مدل 90 داشتن رفتن برای تعمیر رینگ پیستون …
در کل مدل 89 90 میگیری حتمی هواست باشه موتور پلمپ نگیری یا اگه میگیری هزینه اورهال موتور رو در نظر بگیر البته اگه کار کردش پایین باشه هم اوکیه
امید
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳به حضرت عباس داری الکی میگی…
سال ۴۰۲کامنت گذاشتی که ۸سال پیش ماشینتون خریدی…میشه سال ۹۴
بعدش میگی که تا ۱۰۳تومن رفته بود بالا…
من هیچی نمیگم…خودتون برید قیمتها رو ببینید که سال ۹۴ قیمت ماشین صفر هم ۱۰۳تومن نبوده چه برسه ماشینی که شما مدل ۹۰در سال ۹۴خریدی
Ariaman
۲۲ دی ۱۴۰۲اگر ماشین تمیز باشه سالم باشه بیشتر از هررررر ماشین ایرانی دیگه ارزش خرید داره چون هییچ استحلاکی نداره من تیپ ۲ و ۵ مدل ۸۶ دارم و یه تیپ ۵ مدل ۸۹ و اینکه تیپ پنج ها اس دی هستند تیپ دو هاچبک … اگر پولشو داری از ۸۸ به بالا میتپنی سالم زیاد پیدا کنی اگه وقت بذاری حدود ۳۰۰ تومن به بالاست اگر مدل پایینتر بخوای بیته به تمیزیش مدل۸۶ تیپ۵چهارچرخ دیست حدود۲۲۰ تا ۲۷۰ و مدلهای دیگه بالاتر (مدل پایین نسبت به تمیزیش و سلامتش قیمت داره) باز خواستی مشورت بگیری…من خودم پی دی آر کارم و کارم ماشینه درخدمت دوستان هموطنم.
gholii
۲۵ شهریور ۱۴۰۲من خودم سه سال توی مکانیکی هم مغازه وهم نمایندگی وردست اوستا بودم و اگه بخوام از کلاهبرداری ها و کم فروشی ها و خرج تراشی ها و خرابکاری ها و …… روایت کنم باید چند فصل کتاب قطور بنویسم تا همه چیی رو گگفته باشم…برای همین چیزا هم از این حرفه پولساز اومدم بیرون و الان دارم سماق میمکم ولی در عوض شبا راحت و آسوده سر بر بالین می ذارم.
حسین بشکه نژاد
۲۶ شهریور ۱۴۰۲به ریاله یا تومن؟؟؟
عباس
۶ مهر ۱۴۰۲ماشین دیگه ارزش ندارد یه تعمیر موتور امروز برام در اومد 14ملیون تازه یه سری لوازمشم استوک انداختم چون بودجم نرسید 😭خدایی مگه چقدر در میارم یه حقوق کارگری 2ماه نباید چیزی بخوریم تا ماشین درست بشه
حمید
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳مهر ۱۴۰۲ اینو نوشتی دارم
فروردین ۱۴۰۳ مینویسم برات
همین امروز ماشینم مکانیکیه تعمیر کامل موتور حدودا ۳۵ میلیون داره واسم تموم میشه
۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۳
Yuones
۱۳ مهر ۱۴۰۲من ۲۰۶تیپ دو مدل ۸۲دارم خیلی راضی ام ازش ولی متاسفانه این تعمیرکار هااا دیگ تعمیر کار نیسان تعویض کار هستن طرف ی سال میره شاگردی بعد مغازه میزنه اصلا بلد نیستن عیب ماشینو در بیارن
ماشینم تمسمه دینام هی پاره میکرد سه بار هرزگرد بالا پایین عوض کردن سه بار تسمه خریدم نتوستن عیب در بیارن فقط هزینه تراشیدن واسم بعد خودم عیب ماشینو در اوردم ک از پمپ هدرولیک ماشینه ک خراب بود تاب داشت خدایی راضی نیستم از این مکانیک هااا ب فکر جیب مردم اصلا نیستن فقط هزینه میندازن رو دست ادم الان هم دوباره باید نزدیک دو هزینه کنم
مهدی
۱۷ آذر ۱۴۰۲اوه اوه منم دقیقا همین مشکل رو داشتم 6ماه. انقدر تسمه و تسمه سفت کن عوض کردن برام. آخرشم مشخص شد یبار که پمپ هیدرولیک باز شده بود برا سرویس شدن موقع بستن طرف الکی دوتا واشر انداخته بود پشتش دیگه پولی ها تراز نبودن هی تسمه در میرفت!!!!
Yuones
۱۳ مهر ۱۴۰۲فقط ی نصحیت از من داشته باشین بر هر مکانیکی اعتماد نکنین از املاکی هاا بدتر شدن. اینجا هم ک هزینه اجرت هااا رو مزخرف نوشته اجرت تعویض تسمه دینام ۷۰۰ بعد خوده تسمه رو۳۹۰پول میدم هزینه تعویضش ۷۰۰
رها
۱۳ آبان ۱۴۰۲عزیزم 70هزار تومن نه 700هزار تومن
ناشناس
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۷۰۰تومنه عزیزم نه ۷۰ تومن
حجت
۱۷ مهر ۱۴۰۲قیمت تسمه به تومانه ولی قیمت تعویضش به ریاله یعنی دستمزدش ۷۰ هزارتومنه
داود
۲۲ مهر ۱۴۰۲متاسفانه برای کسب درآمد بالا بعضی از اصناف همه چی رو زیر پا میزارند . برای تعویض تسمه تایم یکی گفت ۶۰۰ هزار تومان نصف روز هم کار داره رفتم یک حا دیگه گفت ۳۰۰ و یکساعت بالا سر ماشین و استادم و یک ساعته تسمه تایم رو عوض کرد. فکر کردم به اونی که گفته بود نصف روز کار داره !!! خوب قضاوت با شما
رها
۱۳ آبان ۱۴۰۲من خودم باطریسازم 15ساله بله درست میگید کلاهبرداری در این صنف زیاده ولی همه بد نیستن اما متاسفانه مشتری ها طوری برخورد کردن که تعمیرکار مجبوره دروغ بگه و زمان تعمیرر و ببره بالا که بتونه اجرتشو بگیره اگه زود کار طرف رو انجام بدی میگه مگه چکار کردی و یه چیز دیگه من به شخصه عیب رو راست و حسینی به مشتری میگم میخواد دستمزدم رو بده یا کم کنه ازش ولی همکارای دیگه عیب کوچک رو بزرگ میکنن زمان زیادم بهش میدن بعد دستمزد بالا هم میگیرنن بعد سرشونم شلوغه بد بختانه جا افتاده هرکی گرونتر بگیره حتما کارش بهتره کلا صنف ما هیچ حساب و کتابی نداره منم با 15سال کار هنوز مستاجرم ولی یه همکار دارم سانتافه زیر پاشه خودتون قضاوت کننید
محمد
۲۵ آبان ۱۴۰۲آدرس یا شماره تلفنت کجاست داداش؟
حسن کسمایی
۲۸ دی ۱۴۰۲دادا مشخصات بذار بیایم مشتری هم میاریم، توی این زمونه آدم درست کم پیدا میشه
محسن شمسیان
۱۳ بهمن ۱۴۰۲دیگه تسمه تایم چیزی نیست که براش ببریم مکانیکی.من۲۰۶تیپ۲مالتیپلکسیاهمون فرانسوی دارم.تعویض تسمه تایمش از فیلرگیری آسونتره.
اگه پول دو یا سه سال که به مکانیک میدید رو ابزار مناسب بخرید و خودتون آستین بالا بزنیدو تعمیر کنید،میشیدمثلالانمن.دنبالخرید استندموتور هستم.به خدا که هیچ چیز تو این ماشینها نیست.
البته قبلش راهنمای تعمیرات رو دانلود کنید.
سایت کارگیت خدا بهشون خیروبرکت بده.البته نفرات اولکهراهاندازیکردنروسربهنیستکردن.و یه مدت هم مستنداتروبرداشتنولیدیگهپخششده بود.اوناهمناچارا دوباره گزاشتندرمعرض دسترس عموم.
اصی
۲۹ مهر ۱۴۰۲ایران تنها جایی هست که بهترین و بدترین آدم ها رو داره ،یعنی اینکه بهترین مردم هستیم ولی از روی فشار اقتصادی بدترین میشیم بعضی وقتا ،نمیدونم کجای کار اشکال داره و چرا درست نمیشه مملکت ،این پول لعنتی داره دست مردم میچرخه ولی بصورت حرام ،بابا چی میشه یکی بیاد و کاری بکنه که اعتماد جلب بشه و از راه حلال و آرامش پول در بیاد ،میخوای بری چیزی بخری ویا چیزی درست کنی همش نگران این هستی که نکنه کلاه بزارن سرت ،اگر قیمت کل کشور یکی باشه طرف با خیال راحت و زود به زود خرید میکنه و از خرید لذت میبره
شهرام
۶ آبان ۱۴۰۲قابل توجه آقایان خانمهای عزیز اولا تا اونجایی که که میتونین خودتون کارهای ماشینو انجام بدین نترسین دوما هیچ وقت ماشینتان شب نزارین داخل مکانیکی چون یه عده از این نانه حلال خورها آب میریزن داخله موتور که واشر سر سیلندر بسوزونه و… حسابی شماها و سر کیسه کنند سوما هر قطعه که عوض میکنن داغیشو بگیرین خلاصه بیش از 80درصد قطعات که عوض میکنن سالمه سالمن متمعن باشید مخصوصا خانمهای محترم به خاطره کلاسشون یه کم نیاد پایین حسابی سر کیسه میشن
رضا
۱۸ آبان ۱۴۰۲امروز برای تعویض واشر گلویی اگزوز که اجرتش 85 هزار تومن نوشته شده 300 هزار تومن از من پول گرفتن. قیمت واشر گلویی اگزوز هم کلا 20 هزار تومنه. سر جمع نیم ساعت هم وقت طرف رو نگرفت. این پولا خوردن نداره.
حسین
۵ آذر ۱۴۰۲با عرض ادب تعمیرکار بی انصاف امروز از من یک ملیون دویست هزار تومن دستمزد بابت جلو بندی گرفت این پول ها خوردن نداره چرا انقدر بی رحم و بی وجدان شدن
آرش
۱۴ آذر ۱۴۰۲سلام دوستان من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم حدودا دوسالی میشه دارم اشتباه من این بود به فروشنده اعتماد کردم کارشناسی نبردم خودرو که ۹۰ میلیون قیمتش بود ۱۲۰ خریدم حالا کلی قسم آیه واسم خوند که خودرو سالمه بعد دوماه خودرو شروع کرد به خرج افتادن راستش دیگه خسته شدم دیروز حساب کردم حدود ۱۰۰ میلیون خرج کردم تا به امروز بازهم خرابه تعمیر کارها که دیگه تعویض کار شدن وقتی تعویض میکنن بعد دوروز می بینی مشکل برطرف نشده وقتی دوباره میری بهش میگی که مشکل برطرف نشده میگن جنس ها قلابی شده خلاصه اینکه ی ماشین خریدم به گوه خوردن افتادم چند بار هم واسه فروش گذاشتم کسی نمیخره بنگاه خودرو که میری نصف قیمت پیشنهادی تو میگن یعنی بز خری میکنن بعد سه برابر قیمت میفروشن.میخوام بگم متاسفم از این جماعت گرگهای انسان نما
محسن
۲۶ آذر ۱۴۰۲سلام
این قیمتا واسه اونی که نشسته پشت میز اتحادیه در صورتی که دستمزد ها رو مکانیکا در دو ضرب میکنن، امروز کمک عوض کردم هر سمت سیصد هزار تومن چند جا هم رفتم پرسیدم
امیر
۸ دی ۱۴۰۲دوستانی که واقعا اطلاع دارن تسمه تایمِ ۲۰۶ v8 اصلی و خوب چی تو بازار هست الان؟
جوادملا
۱۲ دی ۱۴۰۲باسلام این قیمتها که خیلی پائینه درمقایسه با قیمتهایی که توی شهر ما میگیرن !یارو واشر سرسیلندر۲۰۶ روتعویض کرده میگه ۷تومن بالاخره با کلی چک وچونه ۵میلیون دستمزد گرفته! این لیست رو بهش نشون دادم قیمتهای اتحادیه تهران میگه اونا الکی.. خودشم مثلا رئیس اتحادیه..به کی شکایت کنی!؟ خلاصه ۳۰تومن پیاده شدم البته رینگ وصفحه کلاچ رو هم عوض کرده.. کسی هست بگه بفهمم کی به کی و چی به چیه؟؟یامثل همچی تواین مملکت خرتوخره..؟؟؟
فرزاد عزیزی
۱۴ دی ۱۴۰۲ادم فقط خندش میگیره خنده ای از جنس اشک و خون با این ماشینای بی ارزش با این جنس های یک ثانیه مصرف با این جماعت خواب با این تعمیرگاهای بی وجدان فقط باید سوار تاکسی شد
فربد
۲۷ بهمن ۱۴۰۲سلام. من ۲۰۶ تیپ ۲ تعمر کامل موتور انجام دادم. خودم از صفر تا صد کار بالا سر مکانیک بودم و قطعات رو خریدم و تراشکاری و غیر رو بردم انجام دادم ، جمعا شد ۲۰ ملیون.
Matador
۲ اسفند ۱۴۰۲پولی که با پدرسوخته بازی از جیب مردم بکشی بیرون خرج جاهای خوب نمیشه نمیگم کجا ولی همه میدونن .خدا لعنت کنه کسی رو که بفکر تیغ زدم مردمه .تو هر صنفی که هست .اگه شب که رفتی خونت وجدانت راحت بود که امروز همه درآمدی که داشتی طیب وطاهره .خدا شاهده برکتش صد برابر از اون پول کثیفی هست که با پدرسوخته بازی از جیب مردم دزدیدی .به هر کی هم میخواد بر بخوره آدم پاک و سالم بهش بر نمیخوره …و سلام
فرهاد
۱۱ اسفند ۱۴۰۲من امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بابت تعویض یک عدد بلبرینگ چرخ جلو سمت راننده و تعویض طبق و موجگیر دو طرف پژو ۲۰۶ یک میلیون و ۹۰۰ هزاز تومان دستمزد دادم. تو ایران این قیمتهایی که اتحادیه و دولت و …. اعلام میکنه باد هواست. با عرض معذرت کسی اتحادیه و دولت و … به فلان جاش هم حساب نمیکنه داداش.
پیمان عشقی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اصلا معلوم نیست چی به چیه
206 تیپ 2 مدل 81 دارم
تاریخ 16 اسفند 1402 ماشینم هفته پیش دیسک و صفحه عوض کردم دیسک عظام 2700 قیفی گیربکس و پیچ اینا 300 تراشکاری دیسک200 دستمزد مکانیک 1000. تومن جمعا 4200
بعد دو روز ماشین روشن نمیشد بردم مکانیک میگه تایم رد کرده احتمالا سوپاپ کج کرده
تسمه تایم و دینام گرفتم 850 دستمزد مکانیک 300 تومن .گفت میتونی برونی اذیتت کرد باید تعمیر بشه
دنده 1 دور موتور به نصف نرسیده خفه میشه گاز نمیخوره.اصلا نمیشه ماشین روند
الان میگن باید سوپاپ و واشر سر سیلندر عوض بشه
تعمیرکار گفته 1500 هزینه باز و بست تراشکاری هم حدودا 1 تومن جمعا 2500 وسایل هم حدودا 2 تومن اگه خود سر سیلندر بخواد 6 تومن بیا روش هزینه اس
اصلا این قیمت ها که میگن نیست
دم عید بین 10-15 میلیون خرج در اومده برام بخدا پول نون خریدن هم نذاشته برام ماشین
میفروشی هم نصف قیمت خرید میگن
مهدی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲سلام میل لنگ ماشین خراب شده مکانیک میگه ۲۵میلون تومان هزینه تعمیر داره
ماشین ۲۰۶ تیپ پنج شب عیدی دستمون مونده تو پوست گردو بخدا
رضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۳قبل از شروع کار قیمت بگیرید ، توی دیوار قیمت بگیرید و بعد مراجعه کنید اینم بدونید که خودمونم باید از مکانیکی یک چیزهایی سرمون بشه وگرنه سرتون کلاه میره. در هر صورت کسی با قیمت اصناف کار نمیکنه و مجری و قانون اجرایی نداره.
اگر میخواید اتو کشیده ماشین صبح بزارید و شب با لفظ مهندس و دکتر تحویل بگیرید فکر دولا پهنا انداختنم بکنید.
من به شخصه هرچی میخوام میرم امیرکبیر خودم میخرم ، کارت مثل تعویض لنت تسمه تعمیر کامل جلوبندی و … خودم انجام میدم منت مکانیک نمیکشم ولی یک سری کارها هم ابزار مخصوص میخواد هم تجربه مثل تعمیر موتور یا تعویض بلبرینگ چرخ .