دوج

استارت زدن دوج برادرز کوپه 1924 پس از 83 سال!

دوج برادرز کوپه ۱۹۲۴ به خاطر کیفیت و خوش ساختی در دوران خود معروف بود و حالا می‌خواهیم یکی از نمونه‌های تمیز آن را ۹۹ سال پس از تولید ملاقات کنیم.

پیشرانه ۴ سیلندر قابل‌اعتماد این خودرو قدرت قابل‌توجهی را برای دوران خود تولید می‌کرد. کابین نیز وضعیت خوبی داشت و سرنشینان می‌توانستند سواری راحتی را تجربه کنند. این خودرو مثالی بارز از تکامل صنعت خودروست و پیشرفت توانایی‌های طراحی و مهندسی دوج را نشان می‌دهد. البته نمونه‌های اصیلی همچون خودروی موردبحث ما به سختی پیدا می‌شوند. اخیراً کانال خودروهای کلاسیک در یوتیوب نمونه‌ای از دوج برادرز کوپه ۱۹۲۴ را که به مدت ۸۳ سال در انبار نگهداری شده بود ملاقات کرده است. به این ترتیب خودروی موردبحث برای آخرین بار در سال ۱۹۴۰ و دوران ریاست جمهوری فرانکلین روزولت رانده شده است و آمریکا هنوز یک سال با ورود به جنگ جهانی دوم فاصله داشت.

اما با توجه به سن ۹۹ ساله این دوج باید گفت از دیدن شکل اصیل و خوب خودرو سورپرایز شده‌ایم. هر چهار چرخ خودرو به راحتی حرکت می‌کنند و باعث خروج آن از انبار می‌شوند. بدنه و کابین نیز در شرایط مطلوبی قرار دارند و با یک تمیزکاری عالی بهتر نیز خواهند شد. البته استارت زدن خودرو نیازمند کمی تلاش بیشتر خواهد بود. سیستم برقی خودرو ناپایدار است و اگر این دوج نیازمند قطعه‌ای باشد یافتن آن در فروشگاه‌های لوازم‌یدکی ممکن نخواهد بود. همین موضوع درباره شمع‌ها نیز صدق می‌کند که بزرگ‌تر از نمونه‌های مدرن خود هستند. البته اکثر قطعات اصلی پیشرانه مشابه نمونه‌های مدرن هستند و بنابراین فکر نمی‌کنیم رفع چنین مشکلاتی خیلی سخت باشد.

نهایتاً باید گفت پیشرانه درون‌سوز برادرز کوپه ۱۹۲۴ نیازمند فیلتر هوا، سوخت و بنزین خواهد بود. پس از تلاش‌های بسیار این دوج احیا می‌شود و با اتکا به قدرت خود می‌تواند راهی جاده‌ها شود. ۱۰۰ سال از تولید خودروی موردبحث در کارخانه‌ای نزدیک میشیگان می‌گذرد. دوج همانند دیترویت و دیگر برندها تغییرات بسیار زیادی را نسبت به سال‌های قبل داشته است اما هنوز هم به تولید خودرو از جمله چارجر و چلنجر مشغول است. این خودروها هنوز هم به پیشرانه‌های درون‌سوز مجهز هستند و از همان اصول بکار رفته در برادرز کوپه ۱۰۰ سال پیش پیروی می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Ashi

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یکی از زیباترین ویدئوهایی بود که این اواخر دیدم. ۹۹ سال!!!!!!!

    موافقم 47
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (225 ديدگاه)

      حجم ویدئوهایی که در سایت هست را معلوم کنید،به احتمال زیاد به یک گیگابایت یا بیشتر میرسه چون کیفیت فیلم ها بالاست و زمان پخش زیاده.

      موافقم 15
      مخالفم 1
  2. امیر

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    یکی از آرزو هام اینه که : وقتی پولدار شدم یه کادیلاک الدورادو مدل ۱۹۷۶ بخرم 😍🔥🔥

    موافقم 34
    مخالفم 1
  3. امیر

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    آمریکا یعنی این 😍😍🇺🇸💪💪

    موافقم 25
    مخالفم 3
  4. *ALI*

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    این کارا دیگه خیلی عجیب نیست ماشین رو میارن قطعات فرسودش رو یا تعمیر میکنن یا عوض میکنن و کارای خاص رو روی ماشین انجام میدن و ماشین رو زنده میکنن این کارها رو چند سال برنامه نجات خودرو انجام داد

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. حالا یکی

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    عاشق صداش شدم❤️❤️❤️
    آخ قلبم🫀

    موافقم 21
    مخالفم 1
  6. امیرحسین

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    😍😍😍😍

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. محمد

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    اگه این ماشین زبون داشت چه چیزا که تعریف نمی‌کرد ، یه قرن سن این ماشینه ، یعنی سال ۲۱۲۴ دنیا چه شکلیه؟ فکرشو بکنید اون موقع یه دوج هلکت از تو انبار ها پیدا بشه بگن یه زمانی مردم از اینا سوار میشدن . این کامنت اگه سرور های میزبان پدال تا اون موقع از بین نرفته باشه فکر نکنم پاک بشه ، کسی که صد سال بعد داری این مقاله مربوط به ماشین دویست سال پیش رو میخونی ، زمان ما اوضاع ایران زیاد قشنگ نبود ولی امیدوارم زمان شما دوران خوبی باشه و کیفشو ببرید .😁 ارادت

    موافقم 38
    مخالفم 1
  8. Blue

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (365 ديدگاه)

    من زمانی به کیفیت آمریکا پی بردم دوازده ساله مزدا ۳ نیو دارم از سال ۹۰ صفر دستمه ، شمع های ماشین هنوز فابریکه و بعد ۳۰۰ هزار کیلومتر هنوز مثل روز اولش هست ،نکته اینجاست شمع های ماشین ساخت فوموکو آمریکاست به هرکس میگم تو ۱۲ سال شمع عوض نکردم باور نمیکنه البته سری اول مزدا قبل تحریم این شمع هارو داشت مدل های سری آخر گروه بهمن شمع چینی و تایوانی انداخت رو مزدا

    موافقم 11
    مخالفم 0
  9. خخخ

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    قدرت به این میگن
    ۸۳ سال تو انبار باشی
    ولی بازم روشن بشی

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا