دوج

منظور دوج از “کایوت مرده” چیست؟

دوج به انتشار تیزرهای مرموز علاقه دارد و به نظر می‌رسد تیزر جدید “کایوت مرده” این خودروساز به چیز جدیدی اشاره می‌کند. این تیزر که در تقویم ۲۴ ماهه عضلانی دوج دیده شده است یک کایوت را نشان می‌دهد که زیر گرفته شده است. اگرچه در نگاه اول دیدن این تیزر کوچک سخت به نظر می‌رسد اما با بزرگ کردن تصویر می‌توان جزئیات بیشتری را دید. همچنین با نگاه به منبع کد تیزر می‌توانیم نام تصویر را که همان “کایوت مرده” است تشخیص دهیم. متن جایگزین این تیزر نیز همان عبارت “کایوت مرده” است.

دوج اشاره‌ای به معنی این تصویر نداشته است اما شکی وجود ندارد که منظور از کایوت مرده پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری فورد است که در موستانگ بکار رفته است. یکی دیگر از دلایل اطمینان از این موضوع اشاره دوج به خودروهای پرفورمنس است. از سوی دیگر، این تیزر می‌تواند اشاره‌ای به قوای محرکه بکار رفته در جایگزین چلنجر داشته باشد. دوج به زمان معرفی قاتل کایوت اشاره‌ای نکرده است اما ظاهراً این خودرو پیش از کانسپت عضلانی و الکتریکی دوج معرفی می‌شود. به این ترتیب دوج شاید پیش از رونمایی رسمی محصول خود اقدام به انتشار جزئیات پیشرانه‌های آن کند. البته گمانه‌زنی‌های زیادی دراین‌باره وجود دارد و هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی اظهارنظر کرد.

البته تیم کانیسکیس مدیرعامل دوج از اشاره به اینکه نسل فعلی چارجر و چلنجر به پایان راه خود رسیده‌اند ابایی ندارد. او در مصاحبه سال پیش خود گفته است خودروهایی که شما امروز می‌بینید تا سال ۲۰۲۴ از خط تولید کنار خواهند رفت. اخیراً هم سخنگوی دوج گفته است:

در سال ۲۰۲۴ شرکت ما از پلتفرم‌های جدید و الکتریکی شده برای خودروهای عضلانی استفاده خواهد کرد. این پلتفرم در خودروی کانسپت جدید دوج به نمایش گذاشته خواهد شد

صحبت از پلتفرم جدید شد و باید گفت استلانتیس قبلاً تائید کرده است خودروهای عضلانی، پرفورمنس و چهار چرخ محرک این خودروساز از معماری بزرگ STLA استفاده خواهند کرد و دارای مجموعه باتری‌های ۱۰۱ تا ۱۱۸ کیلووات ساعتی خواهند بود. این خودروها حداکثر شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری خواهند داشت.

برخی خودروهای بزرگ استلانتیس دارای پیشرانه‌های الکتریکی خواهند بود و قدرت این پیشرانه‌ها به ۱۶۸ تا ۲۴۱ اسب بخار خواهد رسید. البته اکثر پیشرانه‌ها قدرتی بین ۲۰۱ تا ۴۴۳ اسب بخار خواهند داشت. به این ترتیب نسخه‌های چهار چرخ محرک می‌توانند از دو پیشرانه الکتریکی با حداکثر قدرت ۸۸۵ اسب بخاری استفاده کنند. این قدرت بیشتر از خروجی ۸۴۰ اسب بخاری چلنجر SRT دیمن است. استلانتیس می‌گوید خودروهای الکتریکی‌اش شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲ ثانیه‌ای خواهند داشت که بهتر از شتاب ۲.۳ ثانیه‌ای دیمن است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ای کاش چلنجر را هیچگاه عوض نمیکردند !
    چلنجر ترکیب تیم برنده را دارد که تا وقتی برنده هست نیازی به عوض کردن آن نیست !
    چلنجر خودروی خانوادگی یا کلاس عمومی نیست که نیاز به تعویض پیدا کنه و این نظر شخصی من هست که میتواند تا سال‌های دیگر به مانند پورشه ۹۱۱ و بنز Gکلاس تا سال‌ها و دهه‌ها آبدیت شود و همچنان پرشور باشد .
    اما نظرم در مورد موستانگ و کامارو چنین نیست و حتماً باید نسل عوض کنند !

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. Silent

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      رویکرد برندهای امریکایی رو با سایرین قیاس نکن که بکل شباهتی به هم ندارن از نظر بودن به هر قیمتی !
      زمانی که لازم باشه براحتی از خط خارج می شن و زمان برگشتشون هم حتما با توپ پر میان.
      نمونش:
      Hummer ev
      برانکو
      چیپ واگنییر

      موافقم 13
      مخالفم 11
      1. Silent

        ۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        Jeep*
        کمتر کمپانی غیر امریکایی می تونی پیدا کنی با اسم هایی که گفتم همچین ریسکی بکنن , ولی خوب می دونن چه زمانی وقتش هست.

        موافقم 4
        مخالفم 13
      2. 1123

        ۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        اینا بخاطر کم شدن فروش، تولیدشون متوقف شد
        چلنجر هر سال داره رشد میکنه

        موافقم 7
        مخالفم 2
  2. viper

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    توی موتور های درون سوز میشه با روش های مختلف بدون افزایش حجم قدرت رو افزایش داد مثل سوپرشارژر و توربو و نایتروس و ….
    ایا در موتور های الکتریکی هم میشه همچین کاری کرد؟ یعنی میشه بدون افزایش حجم ، قدرت رو افزایش داد؟

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. محمد امین

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      با تغیر در ولتاژ و کنترل‌ جریان میشه این کار رو کرد ، ولی در این حالت یه بار اضافی روی موتور قرار میگیره که می‌تونه باعث مستهلک شدن و کاهش عمر مفید ،افزایش دما و افت توان در طولانی مدت بشه
      دقیقا مثل زمانی که موتور های درون سوز رو تیونینگ میکنن و باعث کاهش عمر مفید و استهلاک بیشتر میشه…
      دو نکته باقی میمونه
      اول اینکه موتور های دورنسوز توانایی بالاتری برای ارتقای توان و اسب بخار دارن
      نکته ی دوم هم که یه پی نوشت هست ، این که تیونینگ های که حدود ۱۰ درصد باعث افزایش توان میشن ، در هر دو نوع از پیشرانه ها ، تاثیر زیادی در استهلاک و عمر مفید قطعات‌ ندارن ، مخصوصا اگر اصولی انجام بشه ، اما افزایش توان های زیاد ، حتی در بهترین حالت هم تأثیر های مستقیم روی اون دوتا مسئله داره

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. viper

        ۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        خیلی ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 2
    2. Ali_x76

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      احتمالا در آینده، افرادی بیان که تعداد و قطر سیم‌های پیچیده شده دور‌ استاتور رو افزایش میدن، ماژول کنترل توان رو دوباره برنامه ریزی میکنن، آهنرباهای روتور رو با نمونه قویتر تعویض میکنن، کولینگ مدار رو ارتقا میدن، ولتاژ باطری رو بالا میبرن، بلبرینگ و شفت‌های افترمارکت میبندن و ازین قبیل چیزا.

      موافقم 3
      مخالفم 3
  3. Hamid

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    “از سوی دیگر، این تیزر می‌تواند اشاره‌ای به قوای محرکه بکار رفته در جایگزین چلنجر داشته باشد. دوج به زمان معرفی قاتل کایوت اشاره‌ای نکرده است اما ظاهراً این خودرو پیش از کانسپت عضلانی و الکتریکی دوج معرفی می‌شود.”

    چلنجر اگه جرئت داشت با ماستنگ و کامارو توی پیست رقابت میکرد …
    والا دیگه مسیر مستقیم رو یه تسلا با 4 نفر سرنشین سریع تر از چلنجر طی میکنه …

    موافقم 5
    مخالفم 17
    1. AMIR / ARMI

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      داج هیچ وقت تلاشی برای اینکه بخواد چلنجر رو برای پیست بهینه بکنه نکرده
      مشتری هم چنین چیزی نمی‌خواد
      توانایی داج در پیست قبلاً با وایپر ثابت شده
      نیازی نیست بخواد چلنجر رو که فلسفه و راه خودش رو داره رو ماهیتش رو تغیر بده

      موافقم 21
      مخالفم 3
      1. ارین صاحب جمعی

        ۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        داج یک زحمت بکشه اون چلنجر و چارجر های بدبختو برقی نکنه که داره میکنه بعد هر غلطی خواست بکنه

        موافقم 9
        مخالفم 5
      2. Hamid

        ۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        هه …
        گویا فلسفه چلنجر برقی شدن هست!!!
        “نیازی نیست بخواد چلنجر رو که فلسفه و راه خودش رو داره رو ماهیتش رو تغیر بده”
        آها یعنی برقی شدن و حذف انجین درون سوز تغییر ماهیت حساب نمیشه!!!؟
        عجیبه واقعا …

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. AMIR / ARMI

          ۴ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          خب وقتی علاقه ای به داج نداری میتونی نظر تخصصی ندی و مثل بقیه نظر سطحی بدی
          داج گفته ماسل کار هارو در دوران الکتریکی ها باز طراحی می‌کنه
          دوران درون سوز ها رو به پایانه و داج نمیتونه بر خلاف جریان شنا بکنه
          ولی طبق چیزی که فهمیدیم سیستم الکتریکی داج مشابه چیز هایی که در تسلا و بقیه میبینیم نخواهد بود و طراحی خواهد شد تا ماسل کار های الکتریکی به وجود بیان

          موافقم 6
          مخالفم 5
  4. AMIN (M.A.S)

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (816 ديدگاه)

    حیف داج که توی این برهه زمانی حساس باید زیردست پژو باشه

    چقدر میخواید این بازی مسخره رو ادامه بدید
    شماهایی که با حمایت های بیش ازحد و تبلیغات رسانه ها و سیاست مدارای غربی دارید رو(( خودرسازها)) فشار ناحق وارد میکنید
    و چهارچرخاتونو زیر قیمت میفروشید تا صرفا فروخته باشید
    با وجود اینکه از پایان (احتمالا موقتی)همی ابراز تاسف و ناراحتی شدید دارم اما حالا که قرار بر چهارچرخ سازیه و زوریه بذارید بشه
    گرچه هنوزم معتقدم با همی 426 داج میتونست کاری کنه اشکتون دربیاد

    فقط امیدوارم بعد از رقابت با داج و شکست مجددتون دوباره نرید تو کار تایم های فیک و با رول اوت موتورترند یا دوباره احتکار بیت کوین
    هنوز یادمون نرفته چندسال تبدیل به اقتصاددان های بازار سهام شده بودید
    شکست سنگینی که داج دیمن به شما داد کافی نبود؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. R@m!n

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      امین جان دیگه موتور همی رو میخواستن چیکار کنن ؟؟ رو هر ماشینی گذاشتن هر ارتقا هر مدل سوپرشارژی گذاشتن مگه کاری مونده که با یه موتور 20 ساله نکرده باشن ؟؟

      بنظرم باید حداقل تو 8 ساله اخیر یه هشت سیلندر مدرن می ساختن. کاره خیلی سختیه برای مجموعه داج/رم اما اگر میشد راحت تا 5 یا 10 سال دیگه همچنان موپار زنده می موند.

      الان فورد و جی ام هشت سیلندر مدرن دارن و همچنان V8 آمریکایی رو تو محصولاتشون زنده نگه می دارن.

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. AMIN (M.A.S)

        ۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (816 ديدگاه)

        اقا رامین
        هر تکنولوژیی هر سیستمی هیچکدوم نمیتونن جایگزین حجم انجین بشن
        به رضوانی هرکول نگاه کنید
        موتور اون ماشین درواقع موتور داج دیمن هست با حجم بیشتر و قطعات ارتقا یافته(درواقع یه نسخه قدرتمند تر از همون هلفنت 1000HP)
        داج دیمن حداکثر 840HP قدرت میده
        رضوانی هرکول 1300HP!!!و جالبه هنوزم به حداکثر توناییش نرسیده
        به نظر شما این بازده کمیه؟
        به نظرتون اینها عددای قابل توجهی نیستن؟ یا نمیشه ازشون قاتل ریماک رو ساخت؟
        با توجه به قدرت707 اسبی هلکت مصرف ترکیبی14.7 تا 15.7لیتر قابل توجه نیست؟
        مساله چیز دیگه ایه و مسلماً برای بیش از حد گنده کردن برقی ها کایوت و LT هم به زودی مثل همی به ناحق کنار میرن(توسعه موتور و واجب تر برای داج پلتفرم جدید نیازمند بودجه هست که طی این سالها هیچوقت دراختیار داج نبود)

        درضمن اقا رامین
        با وجود اینکه بیس انجین 392(که نسخه به روز شدش در سال2011ابتدا به صورت کریت عرضه شد و سال بعد روی SRT8ها اومد) و هلکت یکیه
        اما 91درصد قطعات هلکت جدید هستن
        و در دیمن حتی اون قطعات هم بعضا تغییر کردن که شما خودتون بهتر اگاهی دارید
        درسته تکنولوژی قدیمی دارن اما اعداد خروجی شون نشون میده هنوز هم آماده رقابت هستن
        مخصوصا با کایوت فورد 😉
        البته به نظرم در این باره بهتره دعوای داج و فورد رو بی خیال بشیم
        چون فورد هرچی هم باشه خیلی بیشتر از امثال ریماک و ریویان و تسلا و… حتی برای موپارفن ها میارزه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۵ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بحثه دعوای فورد و داج نیست بحثه زنده موندن داج هست. داج با یه موتور پوشراد به بن بست خورد هر چقدرم که روش کار کرده باشه و صد البته که ارزشمند بوده اما باید با تکنولوژی روز پیش میومدن.

          دیگه تو دنیای امروز موتور پوشراد جایی نداره. یه موتور DOHC جای کاره خیلی بیشتری داره و بازده بالاتری هم داره. این حقیقتی هست که نمیشه انکار کرد.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  5. iman

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (168 ديدگاه)

    برعکس من با وجود اینکه عاشق چلنجر هستم معتقدم اگه همین الان تو اوج بره کنار بهتره و تو تاریخ خودروسازی ماندگارتر خواهد بود تا اینکه مثل کامارو و حتی تا حدی موستانگ با تغییرات بد همون خاطرات خوب رو هم از بین ببرند . امیوارم اگه قراره نسل بعدیش نامش رو خراب کنه بهتره همین الان تو اوج به قول فوتبالیا کفشاشو آویزون کنه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. کیان

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    با احترام به پدال
    امار فروش دقیق خودرو و خودروسازها تو اروپا چندجا دیدم
    پدال هم پوشش بده عالی میشه
    قیافه بعضی ها هم بعدش دیدنی میشه
    ممنون

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. احمدرضا

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (877 ديدگاه)

    به نظر من هر خودرویی توی دنیا باشه چه نوستالژیک چه پر مصرف چه پرچمدار چه ساختار شکن چه نوآور
    هرچی که هست برای بقا باید الکتریکی شه گرچه که واقعا دوست ندارم بعضی از ماشین ها رو الکتریکی ببینم

    اما دنیا داره سمت خودروهای الکتریکی متمایل میشه و نیاز زنده موندن هر خودرویی اینه که
    حداقل نمونه الکتریکی رو کنار بنزینی داشته باشه

    چلنجر و امثال اینها عالی هستن منم خیلی دوسشون دارم
    اما در آینده دو راه بیشتر ندارن
    یا با الکتریکی شدن کنار بیان
    یا برای همیشه توی اوج کنار برن

    موافقم 3
    مخالفم 3
  8. زیزیگولو

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4970 ديدگاه)

    موستانگ الکتریکی هیچ معنا و مفهومی نداره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. R@m!n

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    اینکه با پلتفرم الکتریکی بیای واسه موتور درون سوز خط و نشون بکشی بیشتر اغراق به شکسته. فورد ماستنگ الکتریکی میده با شتاب 2 ثانیه عین بقیه برندا. این دیگه ساده ترین کار تو دنیای امروزه خودروسازی شده.

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. Aboalfazl demon

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (519 ديدگاه)

      رامین جان
      به نظرم داج کارشو با دیمن انجام داد و ۴ سال پادشاه درگستر ها بود
      الان به نظرم وقتش تو برقی ها راهش رو پیگیری کنه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        بحثه سره فلسفه ماسل هست نه یه باتری با چهارچرخ که فقط اسم و شکلش متفاوت میشه چه ماستنگ چه چلنجر چه تسلا چه بنز همشون میشن عین هم فقط بدنه ها متفاوته.

        راهی تو برقی وجود نداره وقتی یه کراس اوور هم شتاب 2 3 ثانیه داره.

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. Aboalfazl demon

          ۴ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (519 ديدگاه)

          این سیاستی هستش که دولت مردان دارن
          پس حتی آخرین ماسل بنزینی یعنی ماستنگ سال ۲۰۲۸ برقی میشه
          من خودم ترجیح میدم یه ماسل بنزینی بی صدا که فرم ماسل بودن رو داره سوار بشم تا اینکه نتونم سوار بشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. امیر

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دوج اغلب حرکت های هوشمندانه ای انجام داده و قطعا بازهم طرفدارها و ازون مهمتر رقباش رو شگفت زده میکنه
    پایان عمر چلنجر همی هست و چاره ای نیست!
    اما در اینده بهترین ماسل الکتریکی خواهد بود!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    داج حداقل تا 2030 میتونه چلنجر رو نگه داره.چارجر و دورانگو رو تغییرات بده.چلنجر حیف میشه به خدا.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. 1123

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      2030؟؟؟؟؟
      همینجوری هم خیلی قدیمی شده از 2008 داره تولید میشه فکر کنم
      مگه اینکه کلا نسل جدیدی بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ...

    ۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    آقا به نظر من نباید تعصب بیجا نشون بدید
    ببینید من حساب کردم دیدم آمریکایی بازها بخاطر ۳ چیز روی چارجر متعصبند : صدای خوب ، قدرت و گشتاور بالا و رخ عضلانی.

    اولاً رخ عضلانی رو طراحا حسابشو کردن.
    ثانیاً قدرت الکتریکی ها بیشتر از بنزینی هاست گشتاور هم هم بیشتره هم در آنی لحظه به چرخ ها منتقل میشه و هیچگونه هدررفتی نداره.
    ثالثاً صدای خوب که یه اگزوز مصنوعی (که علناً به هیچ جا بند نیست) میذارن توشم یه بلندگو! بعد از همون بلند گوها توی کاپوت و توی کابین هم میذارن.
    اینجا دوتا مبحث مطرح میشه : واقعی بودن صدا (خیالتون راحت بلندگو ها صدا رو فول اچ دی پخش میکنن) و هزینه زیاد (مگه چارجر خودش کم ارزونه ولی با این قیمت آمریکایی ها بازم میخرن) که با وجود هزینش بازم برا دوج با اون پشتوانه مالی(که بر میگرده به استلانتیس)این کارها براش آب خوردنه!

    و اما رابعاً که مهمترین هم هست اینه که من خودم به شخصه از چیزهای(علی‌الخصوص کلیپ های) مرموز و نیمه هولناک که اکثراً هم تم دارک دارن خوشم نمیاد (باتشکر از پدال بابت اینکه کلیپ رو آپلود نکرده🤤)

    ضمنا معنی عبارت “دوج به زمان معرفی قاتل کایوت اشاره‌ای نکرده است” رو به من توضیح بده البته بخش “قاتل کایوت” رو.ممنون میشم!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ...

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      اشتباه شد همه ی اینا برای چلنجر بود
      ببخشید دیگه هرازگاهی اشتباه میگیرم(هرچند که هردو اسطوره ای هستند قابل احترام!)

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا