هوندا

نقاط قوت و ضعف هوندا CR-V مدل 2018

اولین نسل هوندا CR-V در سال ۱۹۹۷ عرضه شده و به فروش دیوانه‌وار کراس اوورها در سال‌های کنونی کمک کرده است.


این کراس اوور ژاپنی هم‌اکنون در پنجمین نسل خود بوده و یک دگرگونی کامل را تجربه کرده است که باعث شده ظاهری جدید، کابینی لوکس‌تر و تجهیزات زیادتری داشته باشد.


این خودرو به‌طور بی‌وقفه‌ای پرفروش‌ترین خودروی هوندا از ۲۰ سال پیش تاکنون بوده و نسخه سال ۲۰۱۸ این خودرو نیز باید به موفقیت‌های طولانی نسل‌های پیشین ادامه دهد. در این نوشتار نگاهی جامع به نقاط قوت و ضعف هوندا CR-V 2018 خواهیم داشت.

  • نقاط قوت


پیشرانه‌های کم‌مصرف: پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار از نسل قبلی به CR-V جدید راه یافته اما در نسل جدید این خودرو شاهد استفاده از پیشرانه جدید ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربویی هستیم که متعلق به سیویک فعلی است. این پیشرانه در شاسی‌بلند هوندا قدرت ۱۹۰ اسب بخاری داشته و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن در ۷.۶ ثانیه ثبت می‌شود. مصرف سوخت این مدل در شهر/بزرگراه/ترکیبی به ترتیب برابر است با ۸.۷/۷.۱/۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر که بهتر از هر خودروی دیگر کلاس خود است. یک گیربکس CVT به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌ها ارائه شده است.

فضای سرنشین و بار زیاد: فضای بار پشت صندلی‌های عقب با بهبود ۵۷ لیتری به ۱۱۰۴ لیتر رسیده است. فضای بار خودرو زمانی که صندلی‌ها خوابیده باشند ۲۱۵۲ لیتر می‌رسد که بازهم بیشتر از هر خودروی دیگر کلاس بوده و فضای پای سرنشینان هم همانند یک لیموزین احساس می‌شود.

ارزش فروش دوباره تضمین شده: CR-V 2018 نیز ارزش فروش دوباره فوق‌العاده هوندا را نشان می‌دهد. در طول ۲۰ سال گذشته این خودرو ثابت کرده که از نظر قابلیت اطمینان و دوام یک سنگ محک در کلاس کراس اوورهای کامپکت است. خرید CR-V برای استفاده طولانی‌مدت به این معنی است که خودرویی با هزینه‌های مالکیت و نگهداری کم خواهید داشت.

تجهیزات استاندارد چشمگیر: تریم های EX و بالاتر به‌صورت استاندارد با دوربین عقب چند زاویه‌ای، سیستم ورود بدون کلید هوشمند و بسته تکنولوژی کمک‌راننده عرضه می‌شوند. حتی مدل‌های پایه LX دارای رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی و دوربین عقب هستند. نسخه‌های کانادایی CR-V همچنین دارای سقف پانورامیک در تریم تورینگ هستند.

کیفیت سواری آرام و بی حاشیه: CR-V سواری محکم اما نرمی دارد. سیستم تعلیق مستقل کاملاً بازنگری شده تضمین کننده حرکات کنترل شده در سرعت‌های بالا هستند و کابین نیز آرام و راحت بوده و در سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت شاهد ۶۹ دسی‌بل صدا در کابین هستیم.

  • نقاط ضعف


سواری پر سر و صدا: اگرچه پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس CVT زوج مناسبی در این خودرو هستند اما افزودن به سرعت CR-V خیلی آسان نخواهد بود. هوندا این گیربکس را در تمامی سال‌های گذشته اصلاح کرده اما هنوز هم عیوب خاص خود را دارد. در این خودرو درخواست شتاب گیری عادی یا گیرا با سر و صدای بیشتر پیشرانه مواجه خواهد شد و گیربکس CVT نیز همیشه روی نگهداری خودرو در بالاترین طیف قدرت در اکثر شرایط پافشاری خواهد کرد.

Honda CR-V

محبوبیت دیوانه‌وار: CR-V جایگاه خود به عنوان محصولی خانوادگی تضمین کرده و عملکردهای بسیار خوبی دارد. اگر می‌خواهید در زمان راندن یک کراس اوور خودنمایی کنید، قطعاً CR-V برای شما نخواهد بود زیرا تعداد زیادی از آن در جاده‌ها تردد می‌کنند.

سیستم اطلاعات سرگرمی نه چندان جالب: سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا لینک در این خودرو دارای صفحه لمسی ۷ اینچی است که در تریم های EX و بالاتر به‌صورت استاندارد دارای ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی می‌باشد. این سیستم از نظر عملکردی کمی لنگ می‌زند. تأخیرهای صفحه لمسی و عملکردهای اساسی همچون تنظیمات رادیو و تلفن به همراه زیر منوهای گیج کننده تجربه کاربری لذت بخشی را ایجاد نمی‌کنند.

ویژگی‌های کمک‌راننده با دخالت‌های زیاد: برخی از تکنولوژی‌های موجود در بسته ایمنی هوندا به آن اندازه‌ای که باید کالیبره نیستند. هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار دخالت‌های زیادی در زمان‌هایی که نیاز نیست دارند. کروز کنترل تطبیقی گاهی اوقات ترمزهای بسیار دیرهنگامی دارد. این تکنولوژی‌های کمک‌راننده به دلخواه راننده خاموش می‌شوند که این هم عملی کنایه‌آمیز است زیرا عملکرد آن‌ها برای پیشگیری از برخوردهایی است که ممکن است در زمان حواس‌پرتی راننده رخ دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Sam

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    توی این کلاس و این رنج قیمت صدرصد انتخاب من هونداست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آریا

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    من از rav4 بیشتر خوشم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (187 ديدگاه)

    مزدا cx-5 تو این کلاس از همه طراحی بهتر و لذت رانندگی بهتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    تو این کلاس بهترینه بنظر من و به نظر سایت caranddrive

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    عالیه بدون تردید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohamad

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    دوستان آمار پرفروشترین کراس آور های دنیا به چه شکله؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آرمین

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    تو این کلاس بدون شک مزدا cx5 رو انتخاب میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا