هوندا

معرفی هوندا CR-V eFCEV، شاسی‌بلند پلاگین هیبرید هیدروژنی!

هوندا در این خودرو سیستم هیدروژنی پیل سوختی را با قابلیت شارژ پلاگین و پکیج باطری بزرگ ترکیب کرده است که امکان پیمودن ۴۷ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

هوندا نسخهٔ جدیدی از کراس‌اوور CR-V را با قوای محرکهٔ نوآورانه‌ای معرفی کرده است. این نسخه که eFCEV نام دارد، اولین خودرو در بازار آمریکا محسوب می‌شود که سیستم هیدروژنی پیل سوختی را با قابلیت شارژ پلاگین و پکیج باطری بزرگ ترکیب کرده است. این خودرو از یک موتور الکتریکی در جلو استفاده می‌کند که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۱ نیوتن متر گشتاور دارد. انرژی موردنیاز این موتور توسط سیستم پیل سوختی با مخزن هیدروژن ۴.۳ کیلوگرمی و پکیج باطری ۱۷.۷ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که امکان پیمودن ۴۷ کیلومتر را صرفاً به‌صورت الکتریکی فراهم می‌کند.

شعاع حرکتی کلی خودرو هم با شارژ کامل باطری و مخزن پر هیدروژن به ۴۳۵ کیلومتر می‌رسد که هرچند شاید رقم زیادی به‌حساب نیاید اما ویژگی برجستهٔ CR-V eFCEV قابلیت اتصال به منبع برق بیرونی است که نیاز به زیرساخت ضعیف هیدروژن را به حداقل می‌رساند. وقتی بدانیم با تعطیل شدن شبکهٔ جایگاه‌های هیدروژن شرکت شل در کالیفرنیا هم‌اکنون در کل این ایالات فقط ۴۸ جایگاه سوخت‌گیری هیدروژن وجود دارد، این قابلیت جذاب‌تر به نظر خواهد رسید. به گفتهٔ هوندا، سیستم پلاگین‌هیبریدی با برد ۴۷ کیلومتری برای رانندگی‌های شهری مناسب خواهد بود درحالی‌که برای سفرهای طولانی‌تر سیستم هیدروژنی وارد عمل می‌شود. این سیستم هیدروژنی با همکاری جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های CR-V eFCEV قابلیت شارژ دوطرفه است که از طریق یک پریز برق ۱۱۰ ولتی با حداکثر ۱۵۰۰ وات برق، می‌تواند انرژی موردنیاز هر نوع لوازم برقی، تجهیزات پیک‌نیک و لوازم‌خانگی کوچک را تأمین کند. علاوه بر ارائهٔ این قوای محرکهٔ غیرمتعارف، مهندسان روی شاسی و سیستم تعلیق CR-V eFCEV هم کار کرده‌اند تا با وزن بیشتر نسبت به نسخه‌های بنزینی و هیبریدی مطابقت پیدا کند.

این نسخه در ظاهر نیز با چند ویژگی منحصربه‌فرد از دیگر انواع CR-V متمایز شده است. بازطراحی سپر جلو با ورودی هوای بزرگ‌تر، جلوپنجرهٔ باریک، لنز شفاف چراغ‌های عقب و نشان e:FCEV روی در صندوق ازجملهٔ این ویژگی‌ها هستند. درگاه شارژ برق خودرو روی گلگیر جلو نصب شده درحالی‌که درگاه سوخت‌گیری هیدروژن روی گلگیر عقب جای گرفته است. CR-V eFCEV صرفاً در تیپ بالا ردهٔ تورینگ ارائه می‌شود که به‌صورت استاندارد با امکانات کاملی مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، نمایشگر ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، شارژر بی‌سیم گوشی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، در صندوق برقی خودکار، سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و… ارائه می‌شود.

CR-V eFCEV در مرکز تولید پرفورمنس هوندا در اوهایو تولید می‌شود. این خودرو از اواخر امسال برای اجاره در کالیفرنیا ارائه خواهد شد. طبق گزارش‌های قبلی، کراس‌اوور هیدروژنی پلاگین‌هیبریدی هوندا در ژاپن هم عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. H7

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحیای هوندا واقعا عالیه . بدون اضافه کاری و طرح های تیز و زننده ، خودروهاش یه طرح کاملا جاافتاده و زیبا داره .
    از لحاظ توان فنی و دانش هم که هوندا فوق العادست
    کاش میشد باتری بزرگتری براش میذاشتن

    موافقم 26
    مخالفم 1
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (982 ديدگاه)

    طراحی خوب و دلنشینی داره اما به نظرم سایز رینگاش بزرگتر می‌بود بهتر میشد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. Barsheen

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از نظر تئوری، و با توجه به تمام مزایا و معایب سیستم های کاملا برقی، و درون سوز، شرایط و عواقب افزایش گازهای گلخانه ای، بنظر میرسه ترکیب پیل سوختی هیدروژن و یک باتری(سیستم پلاگین هیبرید با سوخت هیدروژن)البته در صورتی که سیستم های تولید هیدروژن تکامل پیدا کنند و فرآیند تولید هیدروژن خودش به یه منبع تولید آلودگی جدید بدل نشه، میشه امیدوار بود به یه راه حل خوب نزدیک شدیم، در اینصورت لازم نیست دانش انباشته بیش از یک قرن مهندسی موتور های درون سوز رو کنار گذاشت و علاوه بر اون در ها به روی نوآوری های سازننده و مثبت و موثر نیز بسته نخواهد بود

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. Taha Ayoobi

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    خیلی خوشگل و عالی هست و نوآورانه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. 🤡

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    موتورش پیستونیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. H2

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    ایده واقعا خوبیه
    ولی جای کار زیادی داره که کاملا طبیعیه چون ایده نویی هستش
    فکر میکنم هوندا از ارائه این ماشین با وجود آگاهه از زیرساخت ضعیف هیدروژن 2 هدف بزرگ داشته:
    1. معرفی این ایده جدید به مردم و آشنایی هرچه بیشتر آنها با این فناوری
    2. شناسایی پتانسیلها و همچنین نقاط ضعف این سیستم و بهبود تدریجی اون

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3278 ديدگاه)

    قشنگ زده

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا