ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    واقعاَ متوسفم برای خودم که در جامعه ای زندگی می کنم که در اون مردم ماشین 15 سال قبل رو به ماشین سه سال قبل ترجیح می دن فقط به این دلیل که برند فرانسوی داره . وزیبایی وقدرت و راحتی وسیستم فنی واز همه مهم تر علاقه ی خود را فدا می کنند که ماشینشان برند فرانسوی داشته باشد نه برند چینی…نمی دونم این همه تعصب برای چیه ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza

      ۱۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      علی اقا اینو هم در نظر بگیر که پژوی 15 سال پیش علم mvm پنج سال دیگرو داشته و داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام اسم منم علیست . با نظر شماموافقم با هر چیزی بدون تعصب . من پشت 206 sd داداشم نشسته ام بد نیست نه به اندازه ای که مجابم کنه بخرم پولش رو هم داشتم اما رفتم 405 دوگانه گرفتم که انصافا سواری بسیار خوبی داره تو این 2 سال 4 بار در کاپوتشو باز کردم برای سرویس . ولی اگه 206 رو نصف قیمتم بهم بدن باز نمیگیرم . از نطر من 206 اصلا ماشین زیبایی نیست . شن یاب جاده اس مصرفش برای داداشم که بالای 10 است . صندق عقب هم که امان از گذاشتن یه ساک ورزشی کوچک از تهران تا اصفهان داخلش سر درد عجیبی از زور صدای سنگینی هوا داشتم . قطعات بسیار گران . چند روز پیش رفتم نماینگی مدیران خودرو و پشت 315 نشستم .با اینکه درشت هیکلم (قد187)به راحتی پشت فرمان نشستم (مثل 405)در همان حالت صندلی عقب هم نشستم حدود 5 انگشت بسته زانویم تاصندلی جلو فاصله داشت . عقبش مثل 405 بزرگ و جا دار نیست ولی مثل 206 گردن و زانو و پاهای آدم تغییر فرم نمیدهد. صندوقش انصافا از صندوق 405 دوگانه بیشتر نباشد کمتر نیست. مصرفش بسیار عالی است تنها جیزی که اکثر دارندگان آن میگن شتاب کم اونه که برای سواری خانوادگی اتفاقا خیلی هم خوبه . منم شاید از بعضی جنسای چینی خوشم نیاد ولی نمیدونم چرا کسی به این نکته توجه نمیکنه که شما در سراسر دنیا یک تلویزیون، لب تاب،کیف و کفش صنایع پوشاک صنعتی مبلمان و ….پیدا کنین که چین توش نقشی نداشته باشه. ایران هیچ .این خودرو همزمان در کشورهای ترکیه ، اسپانیا، برزیل،آدربایجان ،اوکراین ،کوبا با نامهای مختلف تولید میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. من

      ۱۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ماله 15 سال پیشه ولی خود پژو هم تو اروپا داست درستش میکرد
      مدرکشم 206 های توی سریالای خارجی 2-3سال پیش تلویزیونه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نیما

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    اخه حرفتم تناقض داره
    قدرت که 206 سرتره
    زیبایی 206 ستره
    راحتی 315
    سیستم فنی 315 منظورت همون موتورش که همه جاش بازه پیداست؟
    اخه بابا اگه سرتر بود کسی حرفی نداشت
    من میگم ببین 206 چیه ماله 98 الان هنوز ذاشبوردش تو هم ردهاش بهترین هم ظاهری هم جنسش
    شما برتری 315 تو چی میبینی؟؟
    بگید اقا هرکی داره بگه
    206 ارث بابام نیست ازش دفاع میکنم نه حتما برتری داره
    همه هم میدونن
    اما گفتم چون مردم از ایران خودرو ناراضین میزارن پای 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجتبی

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدا […] کنه خودرو سازان ایران رو من یه206 مدل 90روبا کلی قرض ووام خریدم اما چشمتون روز بد نبینه از لحاظ کیفیت افتضاح 6 ماه کار کرده شیشه جلو شنی شده ودید جلو نداره بنه اون اگه حواست نباشه دست بهش بزنی میره داخل سوختش داخل شهر حداقل 100/10هست حیف پول کاش رفته بودمخر خریده بودم ولی ماشین مدل بالا نخریده بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجتبی

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان 206مدل پایین شاید بهتر از ام وی ام 315 بوده باشه ولی 206 مد 90 91 مفت نمی ارزه من خریدم مثل سگ پشیمونم حیف پراید نازی که داشتم صد رحمت به پراید وپیکان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسين

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2828 ديدگاه)

    ظاهر یک امر نسبی هست.
    من حالم از mvm315
    به هم میخوره و 206 قابل تحمل تره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hossein

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    هرچی باشه 206یه ماشین اروپایی هستش وهنوزم توخیلی از کشورای اروپایی 206 سوار میشن،انصافا هم ماشین خوبیه البته نه با این قیمتی که الان هست! mvm315 از نظر ظاهر خوبه ولی بازم کپی شده از یه ماشین اسپانیایی به اسم سئات،اکثر کسایی که ماشین چینی میخرن گول ظاهرشو میخورن ولی واقعا ماشینای خوبی نیستن حداقل اونایی که تو ایرانن در ضمن هیچکدوم از ماشینای چینی قطه ندارن و اگه حتی آینه ماشین هم بشکنه شما نمیتونین یدکشو پیدا کنید.
    بازم توی هاچبکای چینی جک توجوی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. max

      ۱۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      جک تو جوی مزخرفه
      لوازم mvm خواستی به خودم خبر بده همه مدل برا همه ماشینا دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. جلال

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم بازرس ایرانخودر هستم
    چند تا نکته رو بگم
    تا از چیزی استفاده نکردین نظر ندین
    تا یه ماشینی حداقل 3 سال استفاده نشه نمیشه به طور کامل راجع بهش نظر داد
    به هیچ عنوان 206 ایران رو با اصل فرانسه مقایسه نکنید یعنی رو فرانسوی بودن ماشین مانور ندین… حتی رو موتورش که الان تو ابهر پوسته اش ریخته میشه
    انقدر برند گرا نباشین… تجربه و قدمت یه طرف اما امروزه تکنولوژی از طریق ماشین آلات به راحتی قابل ارائه شده البته در سمبل کار بودن چینیا شکی نیست
    متاسفم برای مردمی که 206 10 میلیونی رو انقدر گرون میخرن و اونوقت چنان ازش دفاع میکنن انگار بهترین ماشین دنیاست … تازه میان مقایسه میکنن با یه ماشین بدون نام ونشون چینی…. البته منظورم تحمیل شدن چند تا ماشین از طرف مسئولان به اونا بود
    ضمنا هیچکی نپرسید مصرف اینا چقده؟
    شنیدم مصرف ام وی ام واقعا کمه… در حد صدی 4.5

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      کسی نگفت 206 بهترین ماشین دنیاست
      نه
      اما تو این رنج و خوب و جون پسندترینه
      چه دخترا چه پسرا دوستش دارن
      منم گفتم 206 بینو بدو بدتر بدست
      واقعا این جریان مصرف مسخره شده
      بابا سواری ماشین لذتشو ببرید
      وقتی شتابش خوبه وقتی ماشین راه میره من باشم لیتری 2000 تومن میزنم
      مگه چند سال جونم میتونم لذت ببرم
      بیخیال مصرف بخدا
      مردم ماشین دارن 100 کیلومتری 24 مسوزونه میگه اقا میزنم
      سوارم لذت شتابو سرعتشو میبیرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مهرداد

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فقط 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سالار

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به نظر من دست ایران به هرچی بخوره افتضاح میشه سازنده ایرانی به مردم اهمیت نمیده به جیب خودشون اهمیت میدن این کار باعث رفتن ابرو ایران میشه حیف به 206 افتاده دست………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم صاحبان 206 چرا اینقدر روش تعصب دارند.من که در رانندگی با هاچبک هاش هیچ وقت احساس امنیت بهم دست نداده.عقبش سبکه! تازه 206 فرانسه رو با ایران مقایسه نکنید حتی مدل های زیر 85 با الان خیلی فرق می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      حاجی چارش یک حلقه فنر کن کن
      لاستیکش پهن کن احساس بدی نداری
      معلومه که سبکه صندوق نداره
      هر هاچبکی سبکه
      اره فرق دارن
      اما کلی نگاهش کنی بازم سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سعید

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببینید به نظر من نباید تعصب جاهلانه داشته باشیم و 206 تولیدی(قرار است ایرانی و با نام ایرانی تولید بشه) داخل را با206 تولید فرانسه مقایسه کرد
    چون تجربه هم نشان داده که ایران وقتی به مونتاژ و یا خدای نکرده ساخت اتومبیل یا هر چیز دیگر اقدام کند فقط و فقط خیانت می کنند و از کیفیت خبری نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهندس مکانیک

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا واسه خودم متاسفم که باید واسه آشغالای چینی نظر بدم که اگه 206 قیمتش ده میلیون ولی انواع ماشینای چینی یک میلیون تومن بودن بازم نظرم یه شرکت با پدر و مادر بود نه چین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    واقعا تاسف آوره که اینروزها بحث ماشین تو ایران انقدر
    داغه بدون توجه به قیمتهای عجیب و نا معقولش.
    فکری بحال قیمت ها بکنیدو دوم بنزینی که هوا رو داغون کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali asadi

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .دوستان عزیز من فکر می کنم اولین چیز در قضاوت عامل بیطرفیه متاسفانه سال هاست ماشین خوب سوار نشدیم حالا داریم در مورد 2 اتومبیل نسبتا پایین از جهات کلی بحث می کنیم .اما 206 هزینه نگهداری بالا ، قطعات یدکی و تعمیرات سرسام آور کیفیت سواری پایین حتی ریگ های خیابان را می شمارد کاها برای درمان سنگ کلیه خوب است عقب خودرو صندلی و جای پا تنگ تنگ شاید در یک مسافت 500 کیلومتری فرم 30 40 ساله هیکل را تغییر دهد بطور کلی یک ماشین 2نفره س که صندلی عقب جایی برای بزرگتر ها ندارد البته برای کسانی که قهر هستند خوبه چون 2طرف رو به مرکز صنذلی هل می ده در برف و گل بد گیر می کنه ، داشبورد کیلومتر با اینکه طراحی قدیمی س بسیار زیبا و امروزسی س شتاب خوب مصرف مناسب کشورمان جنس داشبورد بر خلاف بغل دری و فرمان عالی و….. در کل بعد روانی احساسی اکثر مواقع بر عقلانیت می چربد پس تا زمانیکه محلی برای قضاوت نباشد 206 سلطان قلب های جوانان است اما ام وی ام اتومبیل دست چندم جهانی با کیفیتی معمولی که با بزک می خواهد خود نمایی کند البته محسنات هم دارد بی انصافی ست به امکانات امروزینش بی توجه بود هر چند هنوز دوره تست
    آن اتمام نیافته ، دید عقب ضعیف ، شتاب بنظرم کمتر از 206 ، صدای موتور تداعی ریو در کابین، در سرعت 120 حرکت ناموزون یا شانه خالی کردن یا ترمز ضعیف ندیدم آکوستیک اتاق هم بد نیست در ضمن این شاید خودرو ی تست من بوده این روز ها خودرو های اینچنینی 206 یا 315 شاید هر کدامشان ساز خود بنوازند در ضمن طعم لذت سواریه بعضی ماشین های وارداتی ذائقه انسان را تغییر می دهد پس میتواند قضاوت فردی ما را نیز غیر واقعی کند سالم باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    عجب بحثی شده هر کی ندونه فکر می کنه رقابت اوانتادور و 458 هر دوتاشون مثل هم اند.بیچاره مشتری که از بین این همه ماشین فقط حق انتخاب این دو تا اشغال رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مصطفی

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط ترمز بوش ورزن 8 لوگان به کل 315 میارزه حالا از بقیه قطعات و طراحی فنیش چیزی نمیگم دوستان عزیز چرا جونتونو واسه برند ماشینی که به هیچ استانداردی تو دنیا پایبد نیست بخطر میاندازید

    ماشین که فقط قیافه نیست والا بخدا ماشین یه کالا مهندسی شده ست تا یه کالای زیبایی البته که زیبایی خوبه ولی نه به قیمت جونتون !!

    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسين

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2828 ديدگاه)

    به نظرتون x33 بهتره یا لندمارک v7 دو دیفرانسیل که بهمن خودرو. خواهد زد????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. هادی

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام

    لطفا کسی در مورد هندلینگ کامنت بذاره که تجربه رانندگی هر 2 ماشید رو داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. omid

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    نویسنده عزیز باید مشخص می کردین منظورتون از 206 چیه
    206 با قطعات چینی یا با فطعات فرانسوی؟
    چون فکر کنم الان اگه کسی یه 206 مدل بالا بخره باید یه 206 با قطعات چینی بخره که واقعا کیفیتش ناامید کننده هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. سامان

    ۱۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (124 ديدگاه)

    x33

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسین

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2828 ديدگاه)

    اقا سامان اگه دلیلتان را هم بنویسید که چرا x33ی تک دیفرانسیل از لندمارک دودیفرانسیل بهتره ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بهلول

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    آقا ماشینهای چینی فقط به درد این می خوره که توش خالی کنی پشتی بذاری و دکه روز نامه فروشی بزنی ، اصلا با ماشینهای 100 سال پیش فرانسه هم قابل مقایسه نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سایا

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من یه فلوکس گل هدیه تولد برای پدرم خریدم و یه خودمم یه لوبو دارم اما انقد بد بود 1 ماه پیش فروختم فعلا 206 استیل دستمه اگه واقعا خوبه این ام وی ام بگیرم میشه بگین موتورش ساخت کجاست؟؟ به خوبی گل هست؟ یا مثل لوبو گول زننده ؟فقط می خوام آرامش داشته باشم تو ماشین می شه کمکم کنین ؟؟؟مرسی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. PM

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عذر مخواهم از نظر شما تکنولوژی خودرو سازی فرانسه خیلی بالاست؟پس چرا هیچ جای دنیا غیر از دو تا کشور جهان سومی مثل خودمون اونرو نمی خرند و حتی خودرو های کره ای را به آن ترجیح می دهند؟ و پژو و سیتروئن برشکست شدن؟قبول دارم شرایط بد اقتصادی ولی این همش نیست چرا خودرو سازهای آلمانی و ژاپنی وحتی خودرو ساز های کره ای ضرر کمی را دیدند؟
    بعدشم موتور این خودرو ها AVL acteco است که اگر یک با اسم کارخونه ی AVL را سرچ بکنی می فهمی چه کارخونه ی بزرگی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام؛
    1چیزی را دوستانه بهتون میگم من خودم 206 داشتم واقعاً ازش راضی بودم.ولی بنظر من هرکسی حداقل 1بارم که واسش پیش اومده جنس چینی بخره و دیده که کیفیت خیلی پایینی داره.اجناس چینی فقط بخاطر رقابت تو بازار میاد و اصلا کیفیت ندارهچه برسه به ماشینش که فقط ظاهر گول زننده داره.همون پژو حالا چه 206-405 یا چیزای دیگه حداقل جواب خودشونو چند ساله پس دادن.حالا دیگه انتخاب با خودنون………. موفق باشدیR

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علیرضا

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان بهتر است به این نکته اشاره کنید که آن 206 که ساخت فرانسه است از این سرتره نه آن 206 که ساخت ایران است. واقعا 206 ماشین بی خودیه که آدم بخواهد بابتش 30 میلیون پول بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      وقتی حاجی پرای 14 تومن شه من برای 206 30 تومنم میدم
      چی میدن دیگه با 30 تومن به ادم
      :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. behroz

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    والا به نظر من mvn 315 سرتره اخه تو ایران اکثر مردم شایدم همه مردم از جمله خود من به ظاهر وتزیینات اهمیت بیشتری میدیم وبا این حساب که 206 مال ساله 98 هستشو خیلی دمودست واز رده خارجه من 315 رو ترجیح میدم البته این نظر الانمه چون اگه چند سال پیش نظر میدادم فرق میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. sAeed

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بابا بخدا دوتاشون چینی هستن فرانسه خیلی وقته دیگه کاری به کار ما نداره …. و اینکه نویسنده این مطلب تو که سوار نشدی از کجا میدونی طراحی mvm بعد یه مدتی خسته کننده میشه؟؟؟ کیفیت مواد به کار رفته از چه طریقی آزمایش کردی؟؟؟ آخه عزیزم همون اولش بگو آدم وقتش رو تلف نکنه مقاله یه طرفه بخونه آقا اصن ام وی ام و کل ماشین های چین مزخرف ولی خدایی از لحاظ طراحی و شکل و قیافه ماشین قشنگی هست جاهایی که تو این مقاله به نفع ام وی ام بوده نویسنده میگه قضاوت با خودتون :)))))))))))) فقط کاش میشد سن نویسنده هم با این بررسی تخصصی ماشین های که میکنه زیر مقاله نوشته میشد :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. پیمان

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش 315 از 206 خیلی سرتره.من یکیشو دارم ، قبلاً هم 206 داشتم اصلاً قابل مقایسه نیست.تو جاده من که جرأت نمیکردم با 206 برم اما 315 واقعاً تو جاده خوب راه میره.از نظر ظاهر هم که 206 مال 15 سال پیش . تازه تو این وضعیت بی بنزینی ام با صدی 5.5 خداییش به 206 صدی 10 یا گاهی اوقات 11 می ارزه.تازه ام وی ام گارانتی 3 ساله هم داره.کلاً یه نظر من می ارزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Afshin

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    عشق است خودروهای چینی.
    آینده صنعت دنیا مطعلق به شرکت های چینی هستش
    سه هفته پیش چین بودم، 2 سال بود نرفته بودم، اگه نمیدونستماونجا چین هست باور کنید میگفتم که ژاپن هستش. قدیمی ترین مدل ماشین که دیدم تاکسی های فولکس واگن مدل 2008 بودند!
    فقط میتونم بگم: China the great!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اقا افشین کسی نگفت چین بده
      گوشی اپل ساخت چین به سفارش اپل
      یا برند ریبوک ساخت چینه به سفارش انگلستان
      اما چه چینی؟
      چینی درجه یک
      نه درجه 5
      ایران دقیقا شده بازار جنس بنجل چینی درجه 5

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا