مازراتی

مازراتی MC20 GT2 معرفی شد، بازگشت نیزه سه شاخ به مسابقات

مازراتی با خودروی MC12 لحظات خاطره‌انگیز زیادی در مسابقات قهرمانی GT2 فیا طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ داشت. این خودروساز ایتالیایی حالا با افتخار اعلام می‌کند به رقابت‌های یاد شده بازخواهد گشت و سربازش در این میدان خودروی کاملاً جدید MC20 GT2 خواهد بود. این محصول جدید جایگزین MC12 در جاده و پیست محسوب می‌شود. خودروی مسابقه‌ای MC20 به‌صورت رسمی در مسابقات قهرمانی سری GT2 اروپایی رونمایی خواهد شد و فعلاً رندرهایی از آن منتشر شده است.

این خودروی مسابقه که بر اساس نسخه جاده‌ای MC20 شکل می‌گیرد کاملاً با قوانین فیا هماهنگ خواهد بود زیرا از نسخه ارتقا یافته پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی مازراتی سود می‌برد. فعلاً قدرت پیشرانه این خودروی تک‌نفره و مخصوص پیست اعلام نشده اما ایتالیایی‌ها می‌گویند نسخه پایه آن با قدرت ۶۳۰ اسب بخاری در دست توسعه است. پیشرانه مازراتی با گیربکس ۶ سرعته سکونشئال مسابقه‌ای همکاری می‌کند و از پدال شیفترها سود می‌برد. یک کلاچ مسابقه‌ای و دیفرانسیل لغزش محدود نیز انتقال قدرت به چرخ های عقب را مشایعت خواهند کرد. کیت بدنه هماهنگ با مسابقات GT2 نیز باعث تولید حداکثر داون فورس در دسترس می‌شود.

از جمله ویژگی‌های MC20 GT2 می‌توان به کمربند ایمنی شش نقطه‌ای، فرمان فیبر کربنی، دوربین داخل کابین، سیستم تهویه مطبوع، ترمز ضد قفل مسابقه‌ای و قابل تنظیم، پایش فشار باد لاستیک‌ها و… اشاره کرد. مازراتی می‌گوید آپشن هایی هم قابل انتخاب خواهند بود. مازراتی در آخر هفته جاری و طی مسابقات ۲۴ ساعته اسپا ۲۰۲۲ رویداد ویژه‌ای برای بزرگداشت دستاوردهای خود در تاریخ مسابقات خودرویی برگزار خواهد کرد و خودروهای MC12 و MC20 با یکدیگر ملاقات خواهند داشت. برای یادآوری باید دانست خودروی MC12 سه بار برنده مسابقات یاد شده در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ شده است.

داوید گراسو مدیرعامل مازراتی می‌گوید:

ما چه در جاده و چه در پیست با شور و اشتیاق به جلو می‌رویم. ما تاریخچه‌ای غنی در موتور اسپرت داریم و به مسابقه دادن با خودروی فوق‌العاده خاص MC20 افتخار می‌کنیم. مسابقه دادن طبیعت مازراتی بوده و حالا این برند شروع جدیدی برای آینده را رقم می‌زند.

معرفی رسمی و کامل مازراتی MC20 GT2 برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    درود بر نیزه سه شاخ تازه جان گرفته

    موافقم 19
    مخالفم 0
  2. Reza Waffen SS

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    بهتره بگین درود بر گلادیاتور ایتالیایی

    موافقم 18
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    درود بر مدیران استلانتیس که پول برای زیرشاخه های آمریکایی هدر ندادن خیلی عالیه به به

    موافقم 9
    مخالفم 20
  4. AMIR / ARMI

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    یه تحقیقی کردم ببینم توی یک سال گذشته چه تعداد مازراتی mc20 فروخته
    دیدم زیر ۳۰۰ دستگاه بوده اونم برای ماشینی که سال اول معرفیش هست
    یه سال بگذره سالی ۹۰ دستگاه رو هم نمیتونه بفروشه
    پول می‌دادی پرورش دام راه اندازی میکردی سودش از این برند بیشتر میشد

    موافقم 10
    مخالفم 33
    1. phonix

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      اگه انقدر ضرر داشت پس دوج و…
      گاو بودن اومدن داخش اره؟

      موافقم 24
      مخالفم 5
      1. 1123

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        در واقع چون داشتن ورشکست میشدن تن به اینکار دادن

        موافقم 5
        مخالفم 5
    2. علی

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      متاسفم برای پدال که نظرات غیرمودبانه یه مشت تازه به دوران رسیده را می‌ذاره اما در جوابت ، شما نگران نباش اون ۹۰ تا یا ۳۰۰ تاش هم ارزششو حفظ می‌کنه در طول زمان و هم عمرش از سوگلی های آمریکایی آلمانی امثال تو بیشتر هست

      موافقم 12
      مخالفم 4
    3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      فقط منتظر باش تا مثل همیشه خبر تعطیلی کارخونه مازراتی به خاطر نبود مشتری دوباره تیتر بشه.اون موقع هست که اینا دوباره دیدن دارن.میزان فروش فقط داج چلنجر از کل فروش مازراتی بیشتره.

      موافقم 1
      مخالفم 16
      1. AMIR / ARMI

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        فراری و اسم فراری پشت آلفا و مازراتی نبود خیلی وقت پیش درشون تخته شده بود

        موافقم 2
        مخالفم 13
      2. huc

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        اخه تو داری چلنجر نهایتن شص هزار دلاری رو با خودرو سوپر اسپرت دویست هزاردالاری مقایسه فروش می کنی🤣

        موافقم 2
        مخالفم 0
    4. احمدرضا

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (877 ديدگاه)

      یه چیزی افتاده دهن بچه سالا به اصطلاح ماشین باز
      کی هی میگن فروش بیشتر آمریکایی ها فروش کمتر ایتالیایی ها
      انقدر هم تخصص ندارن که بفهمن فروش ربطی به خوب یا بد بودن نداره
      فروش یه چیز نسبیه
      ربط داره به برند سازنده و بازار هدف و بازاریابی و… داره
      یه بار میبینی یه ماشین زشت و بدرد نخور از یه برند معروف بیشتر از یه ماشین زیبا و بی آزار میفروشه
      چون بازاریابی قوی داره و برندش اصطلاحا اسم در کرده یا تقاضای بازار هدف برای اون ماشین زیاده مثلا کراس اوور

      اگه به فروشه پس تو آمریکا کرولا بیشتر از رانگر و چروکی خریدار داره پس کرولا بهتره آره متخصص؟

      در ضمن انقدر هم بی تخصصید که میاین یه سوپراسپرت رو با یه ماشین سدان عضلانی مقایسه میکنید
      درحالی که نه کلاسشون یکی هست نه قیمتاشون یکی هست نه تقاضا برای سوپراسپرت ها انقدر زیاده که بخواد بیشتر از این بفروشه

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. AMIR / ARMI

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        مهندس فروش ۹۱۱ چندین برابر mc20 بوده
        فروش هورکان قدیمی چهار برابر mc20 بوده
        این کلاس بیخیال بشیم توی کراس اور ها سدان ها هیچ بازاری مازراتی نداره
        اصلا یه راه ساده شما سرج بکنی
        Why Maserati بقیش رو میاره is bad ماشین های که هیچ ذهنیت مثبتی به خاطر خراب و بی کیفیتی نسبت به پولی که براش میپردازی وجود نداره
        بازار دسته دوم فاجعه یکی از موارد بعدی هستش
        صفر این ماشین هیچ کس نمیخره دسته دومش که یه فاجعس رو کی میخواد بخره
        در مقابل نسل بعدی چلنجر بسازی تا ۱۰ سال فروش گارانتی شده هستش چون توی کلاس خودش حرف اول آخر میزنه

        موافقم 1
        مخالفم 3
  5. JDM lover

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    ایا شاهد تکرار موفقیت های mc12 خواهیم بود ؟؟؟
    من که امیدوارم

    موافقم 13
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا