مازراتی

مازراتی MCXtrema مخصوص پیست 27 مرداد معرفی خواهد شد

مازراتی چندی قبل خبر تولید خودرویی با نام پروجکت ۲۴ را داد اما حالا به‌صورت رسمی اعلام کرد این خودرو با نام MCXtrema و در روز ۲۷ مرداد معرفی خواهد شد.

تاکنون اخبار گوناگونی درباره تولید نسخه مخصوص پیست MC20 منتشر شده بود. منظور ما مدل مسابقه‌ای GT2 که چندی پیش معرفی شد نیست بلکه درباره پروجکت ۲۴ صحبت می‌کنیم که حالا با نام رسمی MCXtrema شناخته می‌شود. شاید خیلی با این خودرو آشنایی نداشته باشید که البته جای تعجبی هم نخواهد داشت زیرا بیش از یک سال قبل رندرهایی از پروجکت ۲۴ منتشر شد و در آن تصاویر می‌توانستیم نسخه‌ای بازنگری شده از MC20 با بال‌ها و ورودی‌های هوای بیشتر را ببینیم.

مازراتی قبلاً گفته بود پروجکت ۲۴ از توربوشارژرهای جدید برای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری استفاده خواهد کرد تا قدرتش به ۷۴۰ اسب بخار برسد. حالا ایتالیایی‌ها می‌گویند خروجی MCXtrema تنها ۷۳۰ اسب بخار خواهد بود. اگرچه این خودرو فعلاً به‌صورت مجازی پدیدار شده است اما تیزر واضحی از آن وجود دارد. در بیانیه امروز این خودروساز علاوه بر قدرت و نام رسمی آن می‌بینیم که زمان معرفی نیز ۲۷ مرداد و هفته خودرویی مونتری اعلام شده است. همچنین در این تیزر تائید می‌شود تنها ۶۲ دستگاه از MCXtrema تولید خواهد شد هرچند تمامی این مدل‌ها قبلاً فروخته شده‌اند.

البته چنین چیزی جای تعجب ندارد زیرا مازراتی در زمان انتشار جزئیات اولیه پروجکت ۲۴ اظهار داشت خریداران آپشن های زیادی برای شخصی‌سازی محصول موردبحث خواهند داشت. این برند می‌گوید هیچ دو خودرویی شبیه یکدیگر نخواهند بود و بنابراین حدس می‌زنیم تمامی ۶۲ دستگاه برنامه ریزی شده مدت‌ها قبل از انتشار بیانیه امروز مازراتی به فروش رفته‌اند. اگرچه باید منتظر رونمایی رسمی این خودرو باشیم اما در جزئیات اولیه پروجکت ۲۴ خبر از وجود گیربکس ۶ سرعته سکونشئال بجای گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه MC20 داده شده بود.

ظاهراً این گیربکس مشابه همان گیربکسی است که در GT2 وجود دارد. علاوه بر این، مازراتی MCXtrema از سیستم تعلیق قابل تنظیم برای هماهنگی با کیت آیرودینامیک ویژه خود سود خواهد برد. ترمزهای کربن سرامیک برمبو نیز وظیفه توقف این هیولا را بر عهده خواهند داشت و داخل کابین نیز می‌توان آپشن هایی همچون صندلی سرنشین را سفارش داد. از آنجایی که این خودرو فقط مختص پیست خواهد بود بنابراین کابین آن مشابه محصولات مسابقه‌ای است و رول کیج و تجهیزات خاص ثبت رکوردهای جدید در آن به چشم می‌خورند. مجله پدال همچون همیشه در کمترین زمان ممکن اخبار مربوط به رونمایی این خودرو را در دسترس شما عزیزان قرار خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. وی

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    بسیار زیبا و دلنشین (البته نمای عقب بهتر هم میتونست باشه)

    موافقم 20
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ماشین جذابی به نظر میاد باشه! یکجوری نوشتین فقط 730 اسب بخار انگار عدد کوچیکیه.

    موافقم 20
    مخالفم 1
  3. مازیار

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    فقط کار خود مزراتی هست اینطور ساده شیک و جذاب😍

    موافقم 17
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (626 ديدگاه)

    ۷۳۰!
    چقدر کم،الان اگر هایپر کار‌ها بالای هزار اسب هستند.

    موافقم 2
    مخالفم 6
  5. Arshia m3csl

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    چقدر مازراتی خوب شده فکر نمیکردم مازراتی به دوران خوبش برگرده ایول به مازراتی که نذاشت برندش مثل لانچیا بشه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. MC20

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1615 ديدگاه)

    ” شانس آخر ”

    دیوونتو بیا از این حال گرفته در بیار

    بذار یه بار نگات کنم برای آخرین قرار

    برای من که باختمت ، هنوز تو شانس آخری

    منو خیال رفتنت ، چه جنگ نابرابری !!!

    گفتم برگردی ، گفتی نمیتونم ، گفتی نمیتونم
    گفتی نمیتونم …

    باید برگردی ، حتی چه جوریشو ، دیگه نمیدونم
    دیگه نمیدونم …

    گفتم برگردی ، گفتی نمیتونم ، گفتی نمیتونم
    گفتی نمیتونم …

    باید برگردی ، حتی چه جوریشو ، دیگه نمیدونم
    دیگه نمیدونم …

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. BMW

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    وای قلبم این ماشین تکمیل و حس خاصی بهت میده

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. JDM سابق

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    امیدوارم مثل MC20 یه اسپرت با پرفورمنس معمولی و ظاهر کسل کننده و الکی گرون نباشه

    موافقم 4
    مخالفم 5
  9. مهردادکمال

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1831 ديدگاه)

    مازراتی جایگاه خاصی داره در واقع میخواد بین الفا و فراری قرار بگیره و خیلی نمیتونه محصولی بسازه که از فراری پیشی بگیره! در نتیجه علیرغم مهندسی دقیق محصولی پیست محور ساخته که بیانگر توانمندی هاش باشه… اما مازراتی تا ده ها سال دیگه هر محصولی بسازه نمیتونه به مدل mc12حتی نزدیک شه. چون نمیخواست میانه حرکت کنه! مدلی که حتی از گرانترین فراری زمان خودش-انزو-علی رغم اشتراکات فراوان اندکی گرانتر بود.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا