مرسدس بنز

اولین تجربه رانندگی با مرسدس مایباخ EQS شاسی‌بلند 2024

برای اولین فرصت رانندگی با مرسدس مایباخ EQS شاسی‌بلند ۲۰۲۴ فراهم شده و در ادامه به بررسی جنبه‌های مختلف این خودروی لوکس خواهیم پرداخت.

شهر کوچک توفینو در شمال ونکوور محل زندگی تنها ۲۵۰۰ نفر است و بهترین راه دسترسی به آن با هواپیماست. طبیعت بکر این منطقه به همراه کوه‌های زیبا باعث می‌شوند توفینو محلی عالی برای استراحت افرادی باشد که از شلوغی و استرس شهر گریزان‌اند. مالکان مرسدس مایباخ EQS شاسی‌بلند نیز با خیال راحت می‌توانند در این منطقه حضور یابند زیرا خودروی آن‌ها کیفیت هوای خوب توفینو را خراب نخواهد کرد. به عنوان اولین محصول برقی مایباخ، EQS قدرت، ابهت و ظرافت مورد انتظار چنین برندی را داشته و البته آن را در پکیجی بدون آلایندگی ارائه می‌کند.

مشخصات مرسدس مایباخ EQS شاسی‌بلند ۲۰۲۴
پیشرانه ۲ پیشرانه برقی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۶۴۹/۹۴۹
باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعت لیتیوم یونی
شعاع حرکتی (کیلومتر) ۴۸۳ (تخمینی)
قیمت پایه (دلار) ۲۰۰,۰۰۰ (تخمینی)
زمان عرضه پاییز ۲۰۲۳

درست همانند تمامی محصولات دیگر مایباخ، EQS شاسی‌بلند نیز از طراحی پایه محصولات مرسدس بنز استفاده می‌کند اما برخی جزئیات خاص این برند لوکس در آن بکار رفته است. نشان ستاره سه پر مرسدس که این روزها به ندرت دیده می‌شود در بالای کاپوت جا خوش کرده و جلوپنجره نیز با میله‌های عمودی خودنمایی می‌کند. لوگوهای پنهان مایباخ در چراغ‌های جلو نیز بر ظرافت بیشتر این قدبلند بدون آلایندگی تأکید دارند. طراحان حتی از فونت مخصوص مایباخ در تمامی نشان‌های بدنه استفاده کرده‌اند. نشان‌های ویژه این برند را نیز می‌توان روی ورودی‌های هوا، چرخ‌ها، ستون C و… مشاهده کرد.

اگرچه آپشن های زیادی وجود دارد اما به نظر ما همین رنگ بدنه آبی و نقره‌ای مدل تست شده به همراه رینگ‌های مونوبلاک کلاسیک بهترین طراحی ظاهری را برای مرسدس مایباخ EQS شاسی‌بلند فراهم می‌کنند. همان‌طور که در جدول مشخصات فنی نیز مشاهده می‌کنید باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی خودرو با دو پیشرانه برقی همکاری می‌کند. این مجموعه ۶۴۹ اسب بخار قدرت و ۹۴۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به مدل استاندارد مرسدس EQS 580 شاسی‌بلند افزایش ۱۱۳ اسب بخار و ۹۱ نیوتون متری را نشان می‌دهد.

مایباخ هنوز شعاع حرکتی این خودرو را اعلام نکرده اما زمانی که باتری شارژ ۹۸ درصدی داشت ما شعاع حرکتی ۴۹۴ کیلومتری را مشاهده کردیم و بنابراین حدس می‌زنیم میزان پیمایش مسافت آن در واقعیت چیزی حدود ۴۸۰ کیلومتر باشد. با استفاده از شارژر سریع نیز می‌توان ۸۰ درصد باتری را در حدود ۳۰ دقیقه شارژ کرد. اگرچه اکثر افراد انتظار دارند مالکان مایباخ دارای راننده شخصی باشند اما دانیل لسکو مدیر مرسدس مایباخ تأکید می‌کند این خودرو فقط برای شوفرها نیست هرچند این‌طور به نظر نمی‌رسد.

در جاده‌های پر پیچ و خم و کوهستانی توفینو، نشان مایباخ به ندرت حس رانندگی دینامیک را القا می‌کند. اگرچه مایباخ مناسب سفرهای طولانی است اما صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای آن برای خودرویی با این ابعاد و وزن قابل‌توجه خواهد بود. فرمان خودرو تیز است و احساس خوبی را القا می‌کند و به همین خاطر با اعتمادبه‌نفس بالا می‌توان به پیچ‌ها حمله کرد. سیستم تعلیق بادی استاندارد با دامپرهای تطبیقی نیز این شاسی‌بلند بزرگ را پایدار می‌کنند. مایباخ وزن دقیق این خودرو را اعلام نکرده اما با مقایسه وزن نسخه استاندارد مرسدس و آن می‌توان رقمی حدود ۳ تن را انتظار داشت.

اما سیستم تعلیق به حدی نرم و تنظیم شده است که تکان‌های زیادی را ایجاد نمی‌کند و EQS شاسی‌بلند در مقایسه با رولزرویس کولینان همانند پورشه ۹۱۱ حس می‌شود. در حالت کامفورت مایباخ همانند قالیچه پرنده خواهد بود و دست‌اندازها را به خوبی جذب خواهد کرد. اگرچه برخی دست‌اندازهای بزرگ باعث ایجاد لرزش اندک در کابین می‌شوند اما در اکثر زمان‌ها شاهد عملکرد استثنایی سیستم تعلیق خواهید بود. در واقع این یک شاسی‌بلند عالی برای سواری است و آن را می‌توان جزو اسپرت ترین شاسی بلندهای لوکس و گران‌قیمت بازار دانست.

همانند مایباخ GSL، مدل EQS نیز فاقد صندلی‌های ردیف سوم است تا فضای لوکس و قابل‌توجهی برای سرنشینان عقب ایجاد شود. حتی پیش از نشستن روی صندلی‌ها نیز می‌توانید به کیفیت چرم بکار رفته پی ببرید. سطح توجه به جزئیات در حد بسیار بالایی است و همه‌چیز روی لوکس بودن تأکید دارند. بالش‌هایی با برند مایباخ در پشت‌سری‌ها شما را نوازش می‌کنند و با خواباندن صندلی‌ها می‌توانید تجربه‌ای لذت‌بخش از حضور در خودرو داشته باشید. حتی صندلی‌ها برای افراد قدبلند نیز بسیار راحت هستند. یک تونل مرکزی مشکی براق باعث جدا شدن صندلی‌های عقب از یکدیگر می‌شوند و در بین آن‌ها نیز تجهیزات پنهان شده‌ای همچون میزهای تاشو و حتی یک یخچال کوچک وجود دارند.

هر چهار درب خودرو را می‌توان به‌صورت خودکار بست اما خبری از دکمه فیزیکی مشابه بنتلی یا رولزرویس نیست. شما هم به برنامه مرسدس بنز دسترسی دارید و هم می‌توانید با یکی از نمایشگرهای متنوع موجود در کابین کار کنید. هایپر اسکرین ۱۷.۷ اینچی مرسدس نیز در مرکز داشبورد خودنمایی می‌کند و توسط پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در سمت چپ و نمایشگر دوم سمت سرنشین احاطه‌ شده است. سرنشینان عقب نیز می‌توانند از نمایشگرهای ۱۱.۶ اینچی استفاده کنند. در کنسول مرکزی نیز تبلت جدا شدنی سامسونگ وجود دارد.

در سه نمایشگر پشتی خودرو عملکردهای متنوعی همچون ماساژ، گرمایش و سرمایش صندلی‌ها و… قابل‌دسترسی هستند. سیستم صوتی جدید و چهاربعدی برمستر نیز به نوعی همانند ماساژور عمل می‌کند و لرزش‌های موسیقی آن روی بدن تأثیر دارد. ما از زمان نشستن در صندلی عقب بنتلی بنتایگا EWB تاکنون این‌قدر راحت نبودیم، خودرویی که از نظر لوکس بودن فضای عقب کابین نزدیک‌ترین رقیب به مایباخ محسوب می‌شود هرچند از قوای محرکه برقی بی‌بهره است. حتی صندلی‌های عقب کولینان نیز فاقد چنین سطح تجهیزاتی هستند و متریال ضد صدای بکار رفته در EQS شاسی‌بلند باعث می‌شوند این خودرو از نظر بی‌صدایی به رولزرویس نزدیک شود.

اما چیزی که ما از مقایسه مایباخ با خودرویی همچون بنتایگا متوجه شدیم این است که قوای محرکه برقی برای سرنشینان عقب خودرو جذابیت کمتری نسبت به خودروی بنزینی خواهد داشت. اجازه دهید این موضوع را توضیح دهیم: به عنوان فردی که بسیار به آرام بودن خودرو حساس هستیم، حس می‌کنیم گشتاور آنی قوای محرکه برقی درست نقطه مقابل آن چیزی است که در خودروی بنزینی و پدال گاز نرم آن می‌بینیم. مایباخ از این نظر عملکرد خوبی ندارد و تلاش کافی برای ناپدید شدن اثر گشتاور آنی انجام نداده است. هنوز هم توقف و شروع به حرکت خودرو تکان‌های ناگهانی زیادی دارد و مخصوصاً این موضوع در عقب کابین حس می‌شود.

با قیمت تخمینی ۲۰۰ هزار دلاری، مرسدس مایباخ EQS شاسی‌بلند کاملاً ارزشش را دارد. بنتلی بنتایگا EWB با قیمت حدود ۲۲۷ هزار دلار و رولزرویس کولینان با قیمت ۳۴۵ هزار دلار در دسترس هستند که البته هر دو از پیشرانه های بنزینی استفاده می‌کنند. البته یک گزینه اسپرت و پلاگین هیبریدی نیز با نام بی ام و XM وجود دارد که قیمتش به ۱۶۰ هزار دلار می‌رسد هرچند از نظر راحتی صندلی‌های عقب به مایباخ نزدیک هم نخواهد شد. نهایتاً باید گفت مزیت این مایباخ به قوای محرکه تمام برقی‌اش مربوط می‌شود. مایباخ آینده‌ای برقی را انتخاب کرده و EQS شاسی‌بلند اولین محصول از سبدی است که در آینده عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Royal Driver

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    مرسدس هم مرسدسه قدیم….

    موافقم 87
    مخالفم 20
    1. Soroush

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (188 ديدگاه)

      دقیقا
      خیلی لوکسه ولی اصلا حس و‌حال بنزای نسل های قبلو نداره

      موافقم 34
      مخالفم 0
  2. Mosi

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    بنازم …

    موافقم 23
    مخالفم 13
    1. پیام

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1653 ديدگاه)

      سامسونگ و بنز

      موافقم 4
      مخالفم 8
  3. علی

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    یه کوچولو زشته اما عجب قصریه

    موافقم 50
    مخالفم 13
    1. Alireza shakiba

      ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آره قبول دارم از نظر ظاهری پراید بهتره

      موافقم 25
      مخالفم 31
    2. ‌....

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      معمولا افراد خیلی پولدار همچین طراحی هایی به دلشون میشینه،حالا ما که پپولدار نیستیم ولی خودمم زیبایی رو در سادگی میبینیم،حالا چه بنز چه بی ام و بنتلی و…

      موافقم 7
      مخالفم 3
    3. Amir Ali

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (169 ديدگاه)

      واقعاً زشته

      مخصوصا نمای جلو

      موافقم 0
      مخالفم 3
  4. مردیم از خوشی

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1392 ديدگاه)

    هیبریدی تو این رنج قیمت موفق تر هست چون ثروتمندان براشون چندان مهم نیست قیمت بنزین و …
    به نظرم بی ام و xm محصول موفق تر خواهد بود

    موافقم 18
    مخالفم 27
    1. $$

      ۱۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنزین براشون مهم نیست . طبیعت و گرمایش جهانی براشون مهمه .

      موافقم 21
      مخالفم 8
    2. Sami

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      XM اصلا رقیب این ماشین نیست . تو متن هم گفته شده از لحاظ لوکس بودن خیلی فاصله داره با مایباخ .
      رقیب این ماشین بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینانه .
      XM بیشتر ماهیت اسپرت داره نه لوکس . چه ظاهر چه باطن .

      موافقم 18
      مخالفم 1
  5. نشناسی بهتره

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (390 ديدگاه)

    یه پیچ مرسدس فدای کل تشکیلات تسلا

    موافقم 44
    مخالفم 11
  6. AMANTE

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    مرسدس بنز EQS SUV استاندارد در نسخه ی 580 با تمام آپشن و امکانات حدودا 150 هزار دلار هست و مدل Maybach بازم حدودا 50 هزار دلار گرون تره آیا ارزش داره این مبلغ اضافه رو برای Maybach پرداخت کرد؟ به نظر من که نه ارزش نداره.

    موافقم 8
    مخالفم 16
    1. M

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (695 ديدگاه)

      کاملا ارزش داره
      جوک میگی؟
      ۵۰ هزارتا تو ایران هیچی نیست میشه ۲.۵ پولدارا واسشون پول خورده
      تو خیلی کشورهای دیگه هم همینه
      البته کلا پس انداز ایرانی ها بخاطر شرایط سخت اقتصادی و ترسشون در مقایسه با مثلا کانادایی و اروپایی ها بیشتره اونا هر چی در میارن از اون ور خرج میکنن چون معمولا همه نیاز های زندگی رو مثل خونه ،ماشین و گوشی دولت به راحتی براشون گذاشته (حالا نمیگم میباخ ولی مثلا با یک کار ساده میتونن راحت کمری بخرن) واسه همین پس انداز واسشون مطرح نیست
      منتهی بازم کسی که ماشین ۲۰۰-۲۵۰ هزار تایی میخره پولداره (حداقل ۲ میلیون دلار سرمایه داره) پس ۵۰ هزارتا واسه این زیبای خفته لوکس واسش مهم نیست و حاضره این اختلاف رو بپردازه ، حالا چه پولداره تو ایران باشه چه کانادا چه آلمان و یا هرجای دیگه (از آمریکا خوشم نمیاد واسه همین نمیگم اسمشو دیس هم ندید نظرمه ، سال.ن.دی.سی هم نیستم از آمریکا فقط بدم میاد با اروپا ، کانادا و … مشکلی ندارم اتفاقا عاشق کانادا ام)

      موافقم 6
      مخالفم 0
  7. Arshia m3csl

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    شبیه هونگچیه بیشتر gls میباخ کجا و این طراحی چینی کجا واقعا بنز و بی ام و قدیمیشون خوبن بنز و بی ام و هردو بعد ۲۰۲۲ تو طراحی بد شدن من اگه ۱۰۰ هزار دلار داشتم به کادیلاک و ائودی فکر میکردم جای بنز و بی ام و جدید یا مدلای خاص دسته دوم بنز و بی ام و رو میگرفتم جای مدلای جدید

    موافقم 11
    مخالفم 20
    1. M

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (695 ديدگاه)

      اینا که صد هزارتا نیست
      ولی خداوکیلی اگر ۲۰۰ هزارتا داشتی بین این و کادیلاک ، کادیلاک میخریدی؟
      البته نظرت قابل احترامه ولی خب اس.کل.ی با احترام😂

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      آخه مایباخ بیاد از هونگچی تقلید کنه؟؟ خود هونگچی شبیه کولینان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Viper

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    یاد زمانی افتادم که مرسدس واقعا مرسدس بود…..

    موافقم 15
    مخالفم 5
  9. $$

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه دوستان خیلی میگن بنز هم بنزای قدیم .
    اما بنز و سایر کمپانیا دارن مسیر درست خودشونو میرن و طبق استاندارد روز دنیا کار میکنن .
    این ماییم که ذهنمون قفل شده تو گذشته و تغییرات دنیا رو نمیپذیریم .
    جالبه حداقل ۹۵ درصدمون بنز سوار نشدیم و ادعای دوران خوش گذشته رو هم میکنیم 😆

    موافقم 29
    مخالفم 8
    1. abbas

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (243 ديدگاه)

      ن عزیز من واقعا زشت شده
      شما برو ی سر طراحی ها قبل و بزن
      ی زمانی بنز ایده پرداز بود
      پرچمدار طراحی بود ی طراحی میداد بیرون مابقی کمپانی ها سعی میکردن از دستش کپی کنن
      اخه این چیه ؟!
      میباخ ابهت داشت این کجاش ابهت داره؟!
      الان بنظرم با ماشین چینی طراحیش مو نمیزنه
      بنز باید از این زبان طراحی بکشه بیرون تا باز بنز بشه

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. R R

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (169 ديدگاه)

      شما که سوار شدی
      میشه بگی چرا کیفیت و زیبایی مدل های قبل بهتر بود؟

      خود سرمایه دارهایی بنز میگن کیفیت افت کرده شما میگی مسیرش درسته!؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
  10. امیر

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    ماشین معرکه هست ولی من بیشتر از طبیعت توفینو لذت بردم ( بهشت که میگن اینجاست ) ❤️😍

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (695 ديدگاه)

      نه فقط توفینو کل کانادا بنظرم واقعا بهشته
      مخصوصا برتیش کلمبیا
      کشور آروم ، ساکت بی دغدغه ، پیشرفته ،بدون ادعا ،بدون حاشیه ، بدون زورگویی و قلدری مثل بعضیااا ، و و و و ….
      واقعا کسی که میخواد دور از جنگ و ظلم و ناعدالتی‌ ها و کثیفی های دنیا زندگی کنه باید بره کانادا
      زندگی واقعی رو آدم تو این کشور تجربه می‌کنه معنی واقعی زندگی رو میفهمی
      البته استرالیا هم همینه تقریبا جفتشون عالین ولی خودم کانادا رو بخاطر سرد بودن بیشتر دوست دارم

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. R R

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (169 ديدگاه)

        کیوتو رو ندیدی

        موافقم 1
        مخالفم 0
  11. Enzo Ferrari 2008

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    الآنم همون شکوه داره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  12. حمید

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    داخل بی نظیر بیرون اما زشت و چینی نما

    موافقم 8
    مخالفم 10
  13. مهردادکمال

    ۱۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    فقط یه چیز کم داره موتور 12سیلندر معروف مرسدس که پاگانی داره ازش تو محصولاتش استفاده میکنه! مایباخ تو ذهن من با موتورهای حجیم 12سیلندر حک شده نه موتور برقی

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. M

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (695 ديدگاه)

      اتفاقا بنظرم میباخ خیلی خوب می‌تونه برقی بودن رو تو خودش حل کنه مثل رولزرویس چون لاکچری بودن ملاکه واسش نه صدای موتور
      بعدم اتفاقی نیفتاده مدل های قدیمی بنز یا مثلاً لامبورگینی مورسیه لاگو و اونتادور svj هست ایشالله هروقت پولدار شدی یکیشون رو بخر حالشو ببر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. blackwing

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (923 ديدگاه)

    خیلی امکانات و راحتیش زیاده ولی باز من GLS600 میباخ با موتور V12 و طراحی خفنش رو به این ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3459 ديدگاه)

    چه زیبا و لطیف

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. 18:45

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (483 ديدگاه)

    از سطح راحتیش و امکاناتش خیلی خوشم اومده.
    ولی خب متاسفانه کابین تکراری داره مثل سایر پرچمداران مرسدس که اصلا قابل شناسایی نیست که کدوم کابین مال کدوم مدله و تکراری شده. هایپراسکرین هم به این حس بد اضافه کرده. ولی عقب کابین عالیه و چشم نواز…
    بیرونم واقعا زیاد خوشم نیومده، چون اغراق خییییلی زیاد شده و تپل و زیاد گنده نشون میده طراحیش رو. کلا طراحی رنجروور، بنتلی و رولزرویس و بهش ترجیح میدم.
    اگه اونور آب بودم و میخواستم شاسی بلند اشرافی برقی بخرم حتما منتظر میموندم اسکالید یا رنجروور برقی بیان بازار و یکیشون رو میخریدم نه مایباخ برقی رو…

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا