مرسدس بنز

خداحافظی مرسدس بنز با مدل‌های CLS و AMG GT چهاردر

مرسدس بنز قصد دارد در آیندۀ نزدیک به تولید مدل‌های CLS و AMG GT چهاردر خاتمه داده و تا سال ۲۰۳۰ تمام استیشن‌های خود را کنار بگذارد.

پس از خاتمهٔ تولید مدل‌های SLC و S کلاس کوپه و کابریولت، ظاهراً مرسدس بنز قصد دارد طی سال‌های آینده سبد محصولات خود را بازهم ساده‌تر کند. البته قبلاً می‌دانستیم که این شرکت تعداد محصولات کامپکت خود را از هفت به چهار مدل کاهش خواهد داد اما برخی از خودروهای بزرگ‌تر اشتوتگارتی‌ها هم در خطر هستند. کارانددرایور به نقل از منابعی در داخل مرسدس بنز ادعا کرده است که این شرکت به‌زودی سدان‌های کوپهٔ خود را کنار خواهد گذاشت. طبق این گزارش، ظاهراً تولید CLS سال آینده خاتمه خواهد یافت و تا اواسط دههٔ جاری مدل AMG GT چهاردر نیز به همین سرنوشت دچار می‌شود.

این در حالی است که قبلاً گفته شده بود نسخه‌های کوپه و کابریولت C کلاس و کوپه و کابریولت E کلاس در مدل جدید CLE ادغام می‌شوند. در همین حال، شایعاتی هم در مورد کنار رفتن استیشن‌های مرسدس بنز شنیده‌ایم. هرچند هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست اما احتمالاً نسل جدید E کلاس استیشن که در سال ۲۰۲۴ به بازار می‌آید آخرین استیشن مرسدس بنز خواهد بود زیرا ظاهراً این شرکت قصد دارد در حدود سال ۲۰۳۰ به‌کلی به فروش مدل‌های استیشن پایان دهد. این یعنی C کلاس استیشن و CLA شوتینگ بریک نیز سال‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کنند.

در بخش شاسی‌بلندها هم هرچند مرسدس بنز در نسل بعدی مدل‌های GLC و GLE همچنان نسخهٔ کوپه را ارائه خواهد کرد اما انتظار می‌رود این‌ها آخرین نسل شاسی‌بلندهای کوپهٔ مرسدس باشند. به‌طورکلی، کارانددرایور از مدیران ارشد شرکت شنیده است که از ۳۳ مدل مختلف حال حاضر مرسدس بنز، تنها ۱۴ مدل به حیات خود ادامه خواهند داد. هرچند هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که کدام مدل‌ها کنار گذاشته می‌شوند اما قطعاً کوپه‌ها و استیشن‌ها بیش از بقیه در معرض خطر هستند و این شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید.

بااین‌حال، افزایش مدل‌های AMG می‌تواند طرفداران مرسدس را خشنود کند. این شرکت همچنین قصد تقویت خانوادهٔ مایباخ را دارد و حتی ممکن است نسخهٔ مایباخ مینی‌ون V کلاس را ارائه کند. پیکاپ دو کابین G کلاس، احیای مدل نمادین ۳۰۰ SL گالوینگ و یک اسپیداستر مسابقه‌ای بر اساس SL نیز دیگر مدل‌هایی است که به ساخت آن‌ها در گزارش کارانددرایور اشاره شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. TESLA

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    میخواد راه رو برای ورود مدل های تمام برقی باز کنه

    موافقم 58
    مخالفم 4
    1. ❤BMW❤

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      خب مدل cls برقی بسازه :/

      موافقم 47
      مخالفم 8
    2. مهرانیان

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      شما اشتباه میکنید. حتی مدلهای برقی رو هم کنار گذاشته. بنز در این فکر هستش که اصالت و دیرینه مهمتر از مسائل دیگر هستند. برای همین داره بر روی کلاسهایی تمرکز میکنه که مدتها در خط تولید بودند. مثل جی – سی – ئی – اس. احتمالاً به زودی شاهد سی ال سی – سی ال ئی باشیم.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. مهران

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    همیشه دلم یه2011 cls500 میخواست.
    مشکی رنگ…
    اینجا خیلی هست ولی من فقط نگاه😕

    موافقم 75
    مخالفم 4
    1. Royal Driver

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      همین cls مدل ۲۰۱۳ که توی ایرانه ۲۰۰۰ هزار مایل از مدل ۲۰۲۳ بهتره شک نکن!

      موافقم 13
      مخالفم 4
  3. زیزیگولو

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4975 ديدگاه)

    داغ دل لوکس سوارای ایران هر از گاهی با خبر رونمایی یه ماشین از یه برند مطرح تازه میشه و تا یه مدت ذهنشون رو مشغول میکنه ……. ماشینای لوکسی مثل مرسدس AMG GT چهار درب که هیچوقت پاشون به ایران باز نشد و حالا هم مثل اینکه قرار نیستش دیگه تولید بشه

    موافقم 43
    مخالفم 2
  4. Sigma

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    Cls500خیلی ماشین خوبی بود شرایط جاده براش فاقد اهمیته تو سربالایی تخته میکردی 200 رو راحت میزد فقط نمیدونم چرا بیشتر 256/57 نمیرفت البته بنزین ایران هم بی تاثیر نیست

    موافقم 39
    مخالفم 2
    1. سپهر

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      به خاطر محدود کننده سرعت

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. F22RAPTOR

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    اون. دوران گذشت که همه چی عشقی بود تو دنیای ماشین ، کمکم همه به سمت عادی بودن پیش میرن

    موافقم 24
    مخالفم 0
  6. Amiro

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    استیشن‌های خود را کنار بگذارد.
    از همون اول از هرچی این مدلاس بدم میومد چیه انگار ماشین نعش کشه واقعا موندم چطور اینارو میخرن اروپایی ها

    موافقم 11
    مخالفم 43
    1. مهردادکمال

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1831 ديدگاه)

      بیشتر برای قرار دادن چوب اسکی و دوچرخه و فضای بیشترش انتخاب میکردن
      که عملا با فراگیری کراس اورها محبوبیتشون کمرنگ شد

      موافقم 19
      مخالفم 0
  7. AMD

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    فکر کنم بنز میخواد خودشو خاص تر کنه ‌

    موافقم 21
    مخالفم 3
  8. ❤BMW❤

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    بنز چی زده ؟
    البته که من کلا ازش خوشم نمیاد ولی اینا در بین بنز فنا خیلی محبوب و جذاب هستن
    حتی استیشن هاشون رو هم میخواد حذف کنه

    موافقم 9
    مخالفم 32
  9. Alan.r

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    کوپه ها و استیشن های مرسدس واقعا عالی و محشرن خیلی حیف میشه اگه توقف تولید بشن😔

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. مهدی

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      مرسدس بنز در حال پیشرفت هست
      وقتی مدل هایی که برای ما لذت داره و جدید هست حذف می‌کنه مطمئنا مدل های میباخ و G کلاس و… مدل های هستند که مشتری های خاص خودش رو تو کل دنیا داره.

      موافقم 9
      مخالفم 1
  10. امیرحسین

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (153 ديدگاه)

    حرکت خوبیه با وجود ای کلاس و اس کلاس وجود این دو تا ضرورتی نداشت

    موافقم 2
    مخالفم 19
  11. Ahmad

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    منطق خودروسازهای جهانی:
    این ماشین خیلی عالیه پس دیگه تولیدش نمی‌کنیم.

    موافقم 29
    مخالفم 2
  12. MAGNUM

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هرچند توقف تولید استیشن شاید برای کمی ناراحت کننده باشه اما تنوع محصولات مایباخ خوشحال کنندس البته تنوع بنز زمانی زیاد بود مثلا جی کلاس کانورتیبل جی کلاس دو در(سه در بقول بعضیا)جی کلاس شش چرخ و جی کلاس مایباخ جی کلاس ۴×۴به توان ۲ یا همون محور پورتال… همگی محبوب بودن از اینکه بنز قصد تولید ماشینی با درای گالوینگی رو داره بسیار خرسندیم بنز باید اصالت خودشو حفظ کنه توی همه ی جهات.نظر همه ی عزیزان محترم

    موافقم 27
    مخالفم 1
  13. - A M I R -

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    چیزی که منو اذیت میکنه اینه که بنز تخته گاز داره به سمت برقی شدن میره، رفتاری که من از برندی مثل آئودی انتظار داشتم دارم از بنز میبینم. قبلا هم گفتم بنز کامل داره پشت میکنه به طرفدارای سنتیش و همه تمرکزش جلب رضایت نسل Z شده. سیر الکتریکی شدن بیمر بیشتر به مذاق من خوش میاد.

    موافقم 23
    مخالفم 5
  14. S

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (181 ديدگاه)

    Cls یکی از بهترین مدل های مرسدس بود واقعا این کارشون اشتباهه که cls حذف کنن واقعا حیفه…

    موافقم 28
    مخالفم 0
  15. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    مرسدس اینکار رو بکنه دیگه بنز فن نیستم

    موافقم 18
    مخالفم 1
  16. Royal Driver

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    دلم میگیره که چقدر مرسدس زود اصالتشو فروخته

    موافقم 12
    مخالفم 2
  17. رامتین

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3053 ديدگاه)

    فکر کنم فقط CLE حس کوپه بنز را حفظ کنه. کلا هیچ سدان کوپه باقی نمی مونه برای مرسدس. سگمنتی که خیلی دوست دارم!

    موافقم 12
    مخالفم 0
  18. مریم

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    فاتحه سلیقه این نسل z رو خوندن که تو همه چیز میخوان دیدگاه های مثلاً نوین شون رو وارد کنند! و کم کم دارن وارد صنعت خودرو و طراحی خودرو هم میشن! اینم پیش درآمد اش هست که باید شاهد ماسل کارهای برقی!! و هیولاهای AMG چهار سیلندر !!!! باشیم…
    واقعاً افسانه های ۸ لیتری آمریکایی دهه های گذشته و شاهکارهای ۱۲ سیلندر ۶٫۵ لیتری آلمانی کجا و این پلاستیک پاره های برقی کجا!…

    موافقم 9
    مخالفم 0
  19. کیانوش

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    واووو هرچند از تموم شدن استیشن ها ناراحتم انا از برگشت قوی سری اس ال خیلی خوشحال میشم مرسدس باید سری اس ال رو تو همون کلاس اس ال ۳۰۰ نگه میداشت نه اینکه تبدیلش کنه به ی خودروی لوکس باید تبدلش میکرد به رقیب ۹۱۱

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا