مرسدس بنز

نگاهی به S کلاس W140؛ اتاق تانک پرچم‌دار مرسدس بنز !

مرسدس بنز S کلاس W140 از نظر افراد زیادی بهترین سدان پرچم‌دار این خودروساز محسوب می‌شود.

مرسدس بنز به حدی سرمایه هنگفت را جهت توسعه S کلاس W140 صرف کرد که بسیاری از افراد نام مستعار خودروی میلیارد دلاری را روی آن گذاشتند. W140 در آن زمان لوکس‌ترین و نرم‌ترین سدانی بود که می‌توانستید خریداری کنید و به همین خاطر ژرمن‌ها حدود نیم میلیون دستگاه از سدان خود را در حدود ۷ سال عرضه به فروش رساندند.

اگر جزو افرادی هستید که S کلاس را خودرویی جالب می‌دانید پس احتمالاً آگاه هستید که چرا این سدان لوکس به عنوان پیشتاز تکنولوژی‌های جدید شناخته می‌شود و نکته مهم اینکه S کلاس W140 این ویژگی را به خوبی نشان داده است؛ اما جدای از درهایی دوجداره با مکانیسم بسته شدن خودکار و همچنین معرفی پر سر و صدا در نمایشگاه فرانکفورت، چه چیزی باعث شده W140 این‌قدر جالب باشد؟ برای دانستن پاسخ این سؤال حتماً در ادامه همراه ما باشید.

خودروی موردبحث تا چندین دهه سنگین‌ترین سدان مرسدس بنز به شمار می‌رود و درست در دورانی که مسائل اقتصادی اهمیت زیادی یافته بود S کلاس W140 با جدیدترین و برجسته‌ترین تکنولوژی‌ها تولید شد. تعداد موتورهای بکار رفته در این سدان به اندازه یک کارخانه رباتیک بود و صندلی‌های آن در هر جهتی حرکت می‌کردند. درها نیز به‌صورت خودکار بسته می‌شدند و سپر عقب نیز به حدی بزرگ بود که یک جفت شاخک کرومی از سمت عقب بیرون آمده تا شما بتوانید بجای شنیدن صدای پیشرانه ظاهر آن را ببینید.

اما W140 نمادی از حضور در زمانی نادرست است. این سدان چاق و نسبتاً زشت در دوران رکورد اقتصادی عرضه شد. مراسم رونمایی S کلاس در فرانکفورت اصلاً خوب پیش نرفت و ظاهر خودرو هم کمکی به بهبود اوضاع نکرد چراکه با سدانی سنگین و بزرگ روبرو بودیم که خیلی هم ظریف و نرم به چشم نمی‌آمد.

اما همان‌طور که انتظار می‌رفت کابین این سدان بسیار لوکس، جادار و باکیفیت طراحی شده بود و استفاده از درهای دوجداره فضایی کاملاً آرام و ساکت را فراهم می‌کرد. علیرغم وزن بالا، اکثر پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر مرسدس از قدرت کافی برای ارائه سرعت و شتابی مثال‌زدنی برخوردار بودند؛ اما بهترین بخش S کلاس W140 که غیرمنتظره‌ترین قسمت نیز بود چگونگی راندن خودرویی بزرگ در مسیرهای پر پیچ و خم بود.

این مرسدس می‌توانست همانند هاچبک های اسپرت پیچ‌ها را رد کند. مرسدس S کلاس W140 از نظر قدرت توقف نیز عملکردی درخشان داشت. احتمالاً بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند بجای نشستن روی صندلی‌های عقب، خودرو را برانند و اکثر آن‌ها نیز پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی را ترجیح می‌دادند؛ اما جدای از این موارد، سدان لوکس مرسدس گزینه اول برای افرادی همچون بانکداران، دیپلمات‌ها و مقامات سیاسی سراسر جهان بود.

در حال حاضر ارزان‌ترین نسخه از مرسدس S کلاس W140 در بازار بریتانیا از نوع S320 مدل ۱۹۹۶ با کارکرد حدود ۲۶۰ هزار کیلومتر است که تنها ۲۹۰۰ دلار قیمت دارد. همچنین یک دستگاه مرسدس S320 مدل ۱۹۹۸ با کارکرد حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر به قیمت ۷۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد. نظر شما درباره این سدان چیست؟ آیا آن را بهترین S کلاس تاریخ می‌دانید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2532 ديدگاه)

    در مورد W140 کلمه بنز رو باید با تحکم تلفظ کرد

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10243 ديدگاه)

      آخر مقاله میگه آیا آن را بهترین S کلاس تاریخ میدانید ؟؟!
      بی‌شک خیر ! ولی چرا ؟
      جواب یک کلمه هست (((( W221 ))))!

      اینکه w140 گرانترین پروژه S بوده دلیلی بر بهترین نیست چرا که همه میدونند بنز اومد کل لکسوس LS رو بخوابونه ولی با سه برابر قیمت و وزن وحشتناک بالا!!!

      W140 از لحاظ پرستیژ پرچمدار بوده و کسی منکر این نیست!
      W140 ناخداگاه همه را یاد ثروتمندان دیکتاتورها وسیاستمداران میندازه!
      هنوزم میشه از هیبتش لذت برد و به عنوان خودروی گارد محافظان استفادش کرد!

      اگر بخوام بهترین بنز دهه ۹۰ را انتخاب کنم که واقعاً یه بنز به تمام معنا باشه ، اون بنزی نیست جز W124!!!
      هم زیباست هم ساده هم کاربردی هم ورژن‌های مختلف داره هم داره وارد چرخه‌ی گرانی کلاسیکی میشه و ارزشش بالاتر میره ، عجیب اندام متناسبی هم داره که هم باب اسپرت هم باب مجالس هست!!!

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. مهندس مکانیک

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (11 ديدگاه)

        بنز اومد کل لکسوس رو بخابونه پرفسور !!!!!!
        حوصله نمی‌کشه کل متنتو بخونم چون بار علمی نداره فقط نظر الکی خودت
        بعد چرا فقط تو بخش ماشین های آنتیک و تویوتا نظر میدی تو بحث ماشین های اسپرت و سوپر اسپرت جیم میشی؟؟؟؟؟ چند سالته ۴۰ یا ۳۰

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. جومونگ

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          قبلا در یک مقاله مجزا به صورت کامل این قضیه مطرح شده و درست هم هست ‌. لکسوس ls400 خودروی بی نظیری بود که s کلاس رو مجبور به تغییر کرد و مقاله شم در پدال موجوده :

          « رانندگی با لکسوس LS400 مدل 1990، سدانی که S کلاس را به چالش کشید »

          https://www.pedal.ir/lexus/1990-lexus-ls400-rewind-review/

          موافقم 9
          مخالفم 5
        2. Dariush

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (88 ديدگاه)

          کسی نمیگه لکسوس ls بد بوده اتفاقا عالی بوده اما اینکه بنز بخواد کل لکسوس و بخوابونه آیا جای تعجب نداره؟!
          یک خودروساز اقتصادی وقتی کارش گرفت گفت چطوره برم تو منطقه آلملن و بنز ببینم میتونم باهاش رقابت کنم
          این جمله توضیح بدون تعصب و گویای واقعیته

          موافقم 5
          مخالفم 4
    2. NAVID@@98

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (321 ديدگاه)

      درستش اینه که بگیم بهترین لوکس تاریخ که وقتی که W140 اومد بقیه رو خوابوند و پیچ ومهره ولوله کرد و خوابوند ویه آبم ریخت روش اونم به بهترین شکل!!!🖐️😅

      ولی نسبت به خود مرسدس بنز ها که مرسدس بنز که کلا هرچی میزنه یکی از یکی بهتر و برتر و بهترین کلاسِ خودشان هستند!!!👑💪🔥

      پس بنا براین ما میگوییم 👑🏆🥇یکی از بهترین های مرسدس بنز که هرکدام بهتر از هر چیز هستن خدایی خوب کلا رقابتش مگر با آمریکایی ها سطح بالا باشه چون در هر چیزی بهترین و اول و جاودان هستن همیشه این اروپا و آمریکا و به سبب بهترین و اول یی شان در هر چیز عملا خودش با خودش رقابت میکند خدایی خوب در عمل همیشه مرسدس بنز با اس کلاس جاودان هر بار تکنولوژی های جدیدی به صنعت خودرو معرفی میکند🥇🏆👑
      وبقیه رادر شک می برد😅🖐️

      موافقم 10
      مخالفم 6
    3. محمدهادی

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      ۲۶۰ هزار کارکرد فقط اندازه یک گوشی هوشمند قیمتش!…
      من برم بخوابم…
      متاسفم برا گرانی زیستن در کشورم
      اینجا نفس کشیدن هم هزینه دارد

      موافقم 16
      مخالفم 0
    4. Hero

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      پوزش بابت ریپلای
      اشتباهات متعدد و عجیبی توی متن مقاله بود که احتمالا ناشی از ترجمه ی ضعیفشه
      مثلا
      •دربهای دوجداره؟! این اشتباه چند بار هم تکرار شده!
      درحالیکه پنجره (شیشه) دوجداره درسته
      •گفته خودروی زشتیه! اینو بیا یک نظرسنجی بکن ببینیم حتی در همون دوران و در مقایسه با رقباش، چند نفر چنین چیزی میگن
      از پدال توقع چنین متن [از هر لحاظ] ضعیفی نبود…

      موافقم 10
      مخالفم 1
  2. مهدی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    من سری W126 را ترجیح میدم.

    موافقم 6
    مخالفم 5
  3. ممد ژانگولر

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3582 ديدگاه)

    شخصیت و کیفیت و زیبایی ازش میباره.خدا شاهده این دوره بهترین دوران بود .

    موافقم 14
    مخالفم 4
  4. کامبیز شهابی نژاد

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (687 ديدگاه)

    تانک معروف 💪
    اسب وحشی مافیا ⚡
    پیرمرد خوشتیپِ مغرور 💎
    تَکِ آسِ دنیای خودرو ♠️

    دوست داشتنی تا ا‍‌‍‌َبد ♥️

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. رضی

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      توی کشورهای عربی معروف به شبح هست

      موافقم 11
      مخالفم 2
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    باقلوا🤌

    موافقم 11
    مخالفم 2
  6. sinasvj

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (247 ديدگاه)

    درحال مشاهده یکی از محدود بنز های واقعی هستیم

    موافقم 14
    مخالفم 3
  7. Bayerische Motoren Werke

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (952 ديدگاه)

    شاه و راس هرم خودروهای ساخته شده و طراحی بینظیر Bruno Sacco
    بقیه برای جایگاه های پایین تر تلاش میکنن
    نظر شخصیه من هست و به بقیه تعمیم نمیدم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  8. NGU

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    s600 w140 با اون موتور m120 بی شک شاه همه ی ماشیناست
    کم نیست وقتی اولین،بزرگترین و بهترین خودروساز دنیا باشی

    موافقم 12
    مخالفم 3
  9. زیزیگولو

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5030 ديدگاه)

    باید گفت مرسدس بنز S کلاس، استاد نوآوریو خلاقیت از چند دهه پیش تا الآن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. Amirhossain Hossainy

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    سی ال همین نسل یعنی کد سی ۱۴۰ به نظر من خیلی از بهترین و زیباترین خودروهای تمام دورانه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنز ها از سال ۲۰۲۰ زشت شدن.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. علی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    بهترین اس کلاس تاریخ قطعا نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. عباس

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام بهترین اس کلاس تاریخ نیست ،چون هر نسل که میگذره ،مرسدس به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی تولیدات بهتری ارائه میکنه اما تمام اس کلاس های بعد از اون وام گیرنده اتاق تانک هستن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. کاوه آهنگر

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز ، سال نو مبارک .

    با تشکر از نگارنده این مطلب.

    متاسفانه داشتن ماشین ۲۸ سال پیش برای ما آرزوست ….

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. حسین باهر

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام سال نو شما هم مبارک
      منم با شما موافقم بله این درد رو باید به کی گفت .؟

      موافقم 7
      مخالفم 0
  14. علی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    این نسل بقدری نرم بوده معروف به قالیچه سلیمان بوده چیزی که رو باچشمت می‌دیدی رو توی خودرو حس نمیکردی انگار از روی دست اندازه می‌پرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. BMW

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1234 ديدگاه)

    لعنتی چقدر خوب بوده آرزو هم خودش شده آرزو برامون🥲

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. رامتین

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3055 ديدگاه)

    واقعا شاهکاری بود برای خودش. در دهه های گذشته مرسدس حس میکنم پیشروتر بود.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. راد

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      َسلام
      فقط اینو میتونم بگم ، لش مرده‌ی دبیلیو ۱۴۰ به نسبت خودروی صفر سمند دنا پلاس توربو شارژ ارزش سوار شدن را دارد.

      بعنوان یک کارشناس خودرو ، هنوز رو دست بنز نیامده است.
      خرابی دیر هنگام ، عمر مفید قطعات بخاطر کیفیت قطعات ، تعمیرات آسان ، ایستایی و فرمان پذیری عالی در جاده، شتاب و قدرت خوب ، ایمنی بالا ، نرمی و راحتی سرنشین ، از مشخصات برند بنز است.

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. فرزند ایران

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (93 ديدگاه)

        برای ینزای قدیم کاملا صدق می کنه
        ولی ینزای جدید یکمی تو دوام گویا مشکل دارن(هرچند از بی ام و بهتره)

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا