معرفی MG GT

زمانی که اتحاد دو کمپانی MG و روور در سال 2005 با شکست روبرو شد، برند MG و همچنین حق امتیاز محصولات و دارایی‌های روور به همراه سایت طراحی و مونتاژ لانگ بریج واقع در بیرمنگام انگلستان به چینی‌ها فروخته شدند. در ادامه چینی‌ها که حق استفاده از برند روور (ROVER) را نداشتند، برندی به نام رووی (ROEWE) را ایجاد کردند تا با استفاده از تکنولوژی و اختراعات روور و همچنین سایت طراحی لانگ بریج، محصولات جدیدی را تولید کنند. اما برای فروش جهانی محصولات جدید، نیاز به یک برند شناخته شده و باسابقه بود. در نتیجه علاوه بر محصولات اصلی ام‌جی، محصولات رووی نیز تحت عنوان برند ام‌جی در بازارهای خارج از چین به فروش رسید. از جمله این محصولات می‌توان به رووی 350 (ام‌جی 350)، رووی 550 (ام‌جی 550)، رووی 750 (ام‌جی 750) اشاره کرد. پس از مدتی سایک موتور به‌عنوان مالک جدید برند ام‌جی، تصمیم گرفت تا قدرت و شکوه سابق ام‌جی را به این برند بازگرداند و نام تجاری‌ام‌جی را بیشتر برای محصولات ام‌جی استفاده کند. همچنین تصمیم بر این شد که مونتاژ ام‌جی دوباره در سایت لانگ بریج آغاز شود. در نتیجه این تصمیم، نسل جدید محصولات ام‌جی با طراحی هماهنگ و قابلیت‌های فنی بالا، بر پایه برخی مدل‌های رووی ساخته شدند و وارد بازارهای جهانی شدند.

2016 MG GT
2015 MG GT

ام‌جی 6 اولین محصول این سیاست بود که بر پایه رووی 550 (ام‌جی 550) ساخته شد و زبان طراحی جدید ام‌جی را معرفی کرد. ام‌جی 6 همچنین اولین محصول از نسل جدید ام‌جی بود که در انگلستان تولید می‌شد و با توجه به بازخوردهای مثبت، این سیاست ادامه پیدا کرد.

MG6 GT
MG6 GT

حال به سال 2012 و کشور چین می‌رویم. جرمی کلارکسون و جیمز می در برنامه ویژه چین تخت گاز تصمیم به تست دو خودرو از بهترین‌های چین می‌گیرند. پس جیمز می رووی 350 (ام‌جی 350) را انتخاب می‌کند و دلیل این خود برای انتخاب این خودرو را به شرح زیر عنوان می‌کند:

رووی 350 ماشین خیلی مهمیه. چون در نهایت توی بریتانیا تبدیل به یک ام‌جی میشه: ام‌جی 5! این یکمی تغییر توش به وجود میاره. موتورش تغییر می کنه، چون طبق قوانین بریتانیا باید آلایندگی و گازهای گلخانه ای خیلی کمی تولید کنه. ولی من دارم با ماشینی رانندگی می‌کنم که شما به‌زودی می تونین توی بریتانیا اون رو بخرید.


هرچند که گیربکس اتوماتیک نه چندان پیشرفته 350 چندان به مذاق جیمز میخوش نیامد و او در پایان برنامه اعلام کرد که تنها در صورتی حاضر است رووی 350 را در انگلستان بخرد که بسیار ارزان باشد، اما اخباری که او اعلام کرد حقیقت داشت. ام‌جی 5 خودرویی بود که بر پایه رووی 350 تولید شد. این خودرو علاوه بر چین، در بازار کشورهای آمریکای جنوبی، جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه عرضه شد. اما ام‌جی به این نتیجه رسید که شاید این خودرو آنقدر خوب نباشد که بتواند در بازارهای شدیداً رقابتی اروپایی عرض اندام کند.

MG 350
MG 350

در نتیجه یک کوپه چهار در جذاب به‌عنوان نسخه ارتقا یافته‌ای از ام‌جی 5 تولید شد که‌ام‌جی GT (با ام‌جی 6 GT اشتباه نشود) نام گرفت. این همان خودرویی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.
این اولین بار نیست که نام GT بر روی محصولات ام‌جی خودنمایی می‌کند. از سال 1962 که MGB GT متولد شد و شدیداً مورد استقبال قرار گرفت، تا سال 1967 که MGC GT رکوردهای سرعت را جابه‌جا کرد و تا سال 1973 که MGB GT V8 لقب سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان را به خود اختصاص داد، مدل‌های GT همواره یکی از عوامل مهم موفقیت‌های ام‌جی بودند. این خودروها بارها فاتح رقابت‌های مختلف شدند و محبوبیت و معروفیت ام‌جی در آن سالها به‌گونه‌ای بود که پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا، یک نسخه MGC GT برای خود سفارش داد و تا 30 سال بعد که آن را به فرزندش پرنس ویلیام اهدا کرد، آن را نزد خود نگه داشت.
ام‌جی GT با افتخار به این سابقه درخشان، آمده است تا بار دیگر نام ام‌جی را بر سر زبان‌ها بیندازد؛ البته نه به‌عنوان یک خودروی فوق پیشرفته، بلکه به‌عنوان یک کوپه داغ و جذاب و جوان‌پسند! به همین منظور هم ظاهری جذاب به همراه موتوری قدرتمند و جعبه دنده‌ای پیشرفته، در کنار آپشن های درخور یک خودروی مدرن را در کنار هم قرار داده تا بلکه بتواند خود را در دل جوانان جهان جا کند.

2016 MG GT
2015 MG GT

طراحی:
در طراحی ام‌جی GT، زبان طراحی جدید ام‌جی کاملاً خودنمایی می‌کند و هر کسی که قبلاً یکی از محصولات ام‌جی را دیده باشد، می‌تواند به راحتی سازنده GT را نیز تشخیص دهد. در قسمت جلو همان جلوپنجره آشنای ام‌جی را می‌بینیم که آرم ام‌جی را در وسط خود جای داده است و از دو طرف به چراغ‌های تیز و زاویه‌دار جلو ختم می‌شود. کمی پایین‌تر هم طرح لانه‌زنبوری قسمت پایین جلوپنجره و در دو طرف آن چراغ‌های روشنایی روز دیده می‌شود.

2016 MG GT
2015 MG GT

در نمای جانبی، شیب شدید سقف در کنار پنجره‌های کوچک و ستون B محو شده، جلوه‌ای اسپرت را به GT می‌بخشند. رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی و لاستیک‌های مارک MAXXIS نیز دیگر نکات قابل توجه در نمای کناری GT هستند.

2015 MG GT
2015 MG GT

اما آنچه که تکمیل کننده ظاهر مدرن و اسپرت این کوپه است، نمای عقب آن است. جایی که چراغ‌های عقب به یکدیگر متصل شده و مماس با سپر که به شکل اغراق‌آمیزی به سمت بالا آمده، قرار گرفته‌اند.
پس از اینکه از نمای بیرونی GT کاملاً به هیجان آمدیم به سراغ داخل آن می‌رویم. داخل کابین GT شباهت زیادی به MG 5 دارد و از الگوی طراحی مشترک در محصولات ام‌جی پیروی می‌کند. در مرکز داشبورد می‌توان یک مانیتور لمسی را مشاهده کرد که کمی به داخل فرو رفته است. در دو طرف این مانیتور خروجی‌های تهویه مطبوع قرار درند و در پایین آن، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و همچنین تهویه مطبوع اتوماتیک قرار داده شده‌اند. شکل کلی این مجموعه به‌صورت یک شش ضلعی است که آرم ام‌جی را تداعی می‌کند. کمی پایین‌تر دسته‌دنده با کلید مربوط به ترمزدستی بر روی آن، قرار دارد و امکان انتخاب حالت‌های اسپرت و زمستان برای گیربکس خودرو فراهم است.

2015 MG GT
2015 MG GT

صفحه کیلومتر این خودرو حالتی کلاسیک و اسپرت دارد و در هنگام قرار گرفتن دنده در حالت اسپرت، رنگ پس زمینه آن از رنگ آبی به قرمز تغییر پیدا می‌کند.

عملکرد فنی:
در بخش فنی امکان انتخاب از بین 3 گزینه پیشرانه برای GT فراهم است. این سه پیشرانه عبارت‌اند از: یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 107 اسب بخار (مشابه ام‌جی 350)، نسخه توربو شارژ از همین پیشرانه با قدرت 127 اسب بخار (مشابه ام‌جی 5) و یک پیشرانه کاملاً جدید 1.4 لیتری توربوشارژ با قدرت 154 اسب بخار.

2015 MG GT
2015 MG GT

برای انتقال قدرت GT هم چهار گزینه در دسترس است که عبارتند از: 5 دنده دستی، چهار دنده اتوماتیک، شش دنده اتوماتیک و هفت دنده اتوماتیک دو کلاچه. تمام این گزینه‌ها گشتاور موتور را به چرخ‌های جلوی GT منتقل می‌کنند. سیستم تعلیق GT نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی H شکل می‌باشد.
از آنجا که احتمالاً نسخه فول آپشن ام‌جی GT به ایران وارد خواهد شد، پس تنها به بررسی همین گزینه کفایت می‌کنیم. در این نسخه از موتور 1.4 لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس 7 دنده دو کلاچه بهره گرفته شده است. این موتور و جعبه دنده محصول همکاری مشترک سایک موتور چین و جنرال موتورز آمریکا و زیر مجموعه‌هایشان هستند و هر دو از جدیدترین و پیشرفته‌ترین های نوع خود می‌باشند. این موتور از سری موتورهای SGE می‌باشد که علاوه برام‌جی GT، در خودروهای اوپل کورسا و آدام، بیوک انکور، شورولت مالیبو، کروز و ولت نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ویژگی بارز این موتورها قدرت بالا نسبت به حجم موتور، نویز کم، وزن سبک و مصرف سوخت و آلایندگی پایین می‌باشد.

2015 MG GT
2015 MG GT

موتور ام‌جی GT دقیقاً 1399 سی‌سی حجم دارد و از تکنولوژی توربوشارژ و تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد. در نتیجه بیشینه توان این موتور به 154 اسب بخار در دور موتور 5600 دور بر دقیقه می‌رسد. اما نکته جذاب در مورد این موتور گشتاور آن است که حداکثر آن به 235 نیوتن متر می‌رسد و این بیشینه گشتاور در بازه دور موتور 1300 تا 4400 دور بر دقیقه به دست می‌آید. در نتیجه حتی در دورهای موتور پایین نیز می‌توان انتظار شتابگیری بسیار خوبی را از GT داشت. طبق اعلام ام‌جی، شتاب صفر تا صد این خودرو با این مشخصات، 9.5 ثانیه است و این شتاب را تا سرعت 200 کیلومتر بر ساعت ادامه می‌دهد. علاوه بر این، گیربکس 7 دنده دو کلاچه GT که محصول دیگر همکاری سایک موتور با جنرال موتورز است، با بهره‌وری بالا و زمان تعویض دنده کمتر از 0.2 ثانیه قرار دارد که در کنار سیستم استارت/استاپ هوشمند، مصرف سوخت این کوپه را در سیکل ترکیبی به 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند. در سوی دیگر، سیستم بازیافت نیروی ترمز به موتور GT کمک می‌کند تا بخشی از انرژی از دست رفته را جبران کند و همچنین وجود فرمان برقی در این خودرو باعث کمتر شدن اتلاف انرژی در سیستم فرمان می‌شود.

2015 MG GT
2015 MG GT

ایمنی
ام‌جی GT از نظر امکانات ایمنی رنج وسیعی از آپشن ها را در اختیار می‌گذارد. علاوه بر 6 ایربگ، این خودرو از 9 سیستم ایمنی که شامل سیستم‌های ABS, EBD, BA, CBC, VCS, MSR, TCS, HAS و TPMS می‌باشند، بهره می‌برد. علاوه بر این‌ها بدنه GT از مواد با استقامت بالا ساخته شده است که به این خودرو کمک کرده تا در تست ایمنی چین 5 ستاره کامل را کسب کند.

2015 MG GT
2015 MG GT

2015 MG GT
2015 MG GT

امکانات رفاهی
برای رقابت با هم کلاس‌های پر آپشن کره‌ای، ام‌جی GT نیاز به امکانات رفاهی زیادی دارد که البته لیست بلند بالایی از آن را نیز ارائه می‌کند. از جمله این آپشن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
چراغ‌های جلو هالوژن
چراغ‌های LED روشنایی روز
نور دو رنگ پس‌زمینه داشبورد
پدال‌های آلومینیومی
صندلی‌های چرمی
سیستم بازیافت نیروی ترمز
تهویه مطبوع اتوماتیک
فیلتر گرده
خروجی تهویه عقب
تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم دستی صندلی کمک‌راننده در 4 جهت
پرکننده گودی کمر راننده به‌صورت دستی
فرمان چرمی چندکاره
پدال شیفتر
کروز کنترل
چراغ‌های اتوماتیک
سیستم همراهی تا منزل
برف پاک کن‌های AERO
گرم‌کننده آینه‌های جانبی
سانروف برقی
پنجره‌های برقی عقب و جلو
صندلی‌های عقب تاشو
چراغ مطالعه عقب
سنسورهای پارک عقب
دوربین پارک عقب به همراه راهنمای پویا
سیستم صوتی با نمایشگر 7 اینچی لمسی
سیستم INKANET به همراه MirrorLink (احتمالاً در ایران فعال نخواهد بود)
سیستم هندزفری بلوتوث
ورودی USB و AUX
دارای 6 بلندگو


قیمت و شرایط بازار
ام‌جی GT احتمالاً تا چند ماه دیگر به‌عنوان جایگزین ام‌جی 350 (که اندکی است فروش آن متوقف شده) وارد بازار کشور ما خواهد شد. البته هم‌اکنون نیز نمونه‌هایی از ام‌جی GT وارد کشورمان شده‌اند و به صورت گذر موقت تردد می‌کنند. نسخه فول آپشن GT از ام‌جی 350 که وارد کشور ما می‌شود کمی گران‌تر است و در چین 149 هزار و 900 یوآن قیمت دارد که با احتساب قیمت 550 تومان برای هر یوآن و بدون در نظر گرفتن عوارض و مالیات، عددی در حدود 82 و میلیون و 500 هزار تومان می‌شود. با توجه به شرایط بازار و قیمت‌گذاری سایر محصولات ام‌جی، پیش‌بینی می‌شود که مدیا موتورز قیمتی زیر 100 میلیون تومان برای GT در نظر بگیرد.


در شرایط فعلی بازار کشور ما، جوانانی که به دنبال یک خودروی اسپرت و جوان‌پسند هستند، می‌توانند با پرداخت مبالغی بالاتر از این عدد، خودروهایی چون هیوندای ولوستر یا تویوتا 86 GT را خریداری کنند. همچنین گزینه‌های خانوادگی‌تری مانند تویوتا کرولا، هیوندای الانترا، کیا سراتو و مزدا 3 نیز با پرداخت مبالغ بیشتر، در دسترس هستند. در این میان ام‌جی GT می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای خاص، جذاب و جوان‌پسند، خود را در بازار مطرح کند و در صورت داشتن قیمت رقابتی، در برابر رقبای کهنه‌کار خود، قد علم کند. [دانلود تیزر ام‌جی جی‌تی]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

47 دیدگاه

  1. امير علي
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    واقعاً باید به mg افرین گفت ماشینای خیلی خوبی میزنه و از ماشین های دیگه ی چینیم خیلی با کیفیت تره یکم یاد بگیرید ایران خودرو و سایپا

    پاسخ
  2. saeed
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    پدال ارزش گمرکی چینیا و قیمت واقعیشونو رو بزار تو سایت.خیلی جالبه.ماشالله دارن ۵برابره میکشن رو هر ماشین .ام جی که شاخشون بود از ۱۰-۱۲تا بالاتر نبود.دامپینگشون منو کشته.ااا

    پاسخ
    1. as
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      دقیقآ mg 3 1.5 قشنگ 10 هزار دلار در میاد تا گمرکی ایران

      پاسخ
  3. یوسف
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    نسبت به رقبای هم رده خودش طراحی جالبی نداره و از لحاظ فنی هم چنان پر قدرت نیست (به جز موتور 1400 سی سی که قابل قبوله).
    اگه به چشم یه چینی بهش نگاه کنید خوبه اما اگه به چشم یه انگلیسی و یه ام چی بهش نیگا کنید اصلا چنگی به دل نمیزنه.
    البته این ماشین قراره نقش یه خودروی بسیار ارزونو تو اروپا بازی کنه و احتمالا ارزونترین مدل ام جی بعد از MG3 باشه پس ممکنه نسبت به درآمد اروپاییا ماشین خوبی باشه اما با پرداختی که قراره اینجا براش داشته باشیم یه ماشین گرونه و نسبت به رقباش زیاد به چشم نمیاد.

    پاسخ
    1. Arminm
      سوابق: (337 دیدگاه) ,

      یه جوری اسم جی تی روش گذاشتن ادم فک میکنه ٣٠٠ اسب قدرتشه…

      پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4370 دیدگاه) ,

    از نظر طراحی قابل قبوله، حالا دیگه بقیه جنبه ها بماند.

    پاسخ
  5. yas
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    تنها چینی که مستقله(مثل بقیه موتورشو و گیربکسش با یه کارخونه نیست و طراحیشم کپی نیست) البته این موضوع هم به خاطر اینه که یه زمانی انگلیسی بوده و تا ده سال پیش هم برا روور انگلیس اما متاسفانه الان افتاده دست چین

    پاسخ
  6. sunmartin
    سوابق: (1429 دیدگاه) ,

    گشتاور خوبی داره 235 نیوتون که شتاب خوبی میشه واسش متصور شد اما به هر حال کیفیت ساختش باید با سایر چینی ها مقایسه کرد که نسبتا از چینی ها سرار هست من سایر ام جی ها دیدم و در مورد کیفیت ام جی نظر کلی اینه اما باید دید قیمتش در ایران چنده و میدیا موتور چه کیسه بزرگی برای ملت بافته

    پاسخ
  7. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    شتاب صفر تا صدش رو کارخونه گفته 9/5 ثانیه! کجاش جوون پسند و اسپرته؟!
    تازه این شرایط کارخونه اس،بیاد تو شهر صفر تا صدش میره بالای 12 ثانیه.

    لفظ GT هم شده ورد زبون هر کارخونه! فراری هم GT میزنه،mg هم GT میزنه! 😐

    پاسخ
    1. bab
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      80 میلیون دادی انتظار شتاب 3 ثانیه داری الان مقایسه فراری با ام جی درسته؟!! هر ماشینی باید با توجه با قیمتش و هم رده هاش سنجید در ضمن لفظ جی تی مال بابای کسی نیست که سر قفلی باشه

      پاسخ
      1. Sam
        سوابق: (97 دیدگاه) ,

        فورد gt میزنه اینم gt میزنه خخخخخخ
        شما هم قیافه ادمای خیلی بدونو.نگیر ی خورده رو گفتارت کار کن راس میگه خب شتابش کمه.

        پاسخ
    2. ali
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      منظور از GT خودروهای بازده بالا هستند تو کلاس خودشون و نسبت به موتوراشون ، سوپر ماشین ها با موتور 10-12 سیلندرشون واژه gt روشون فرق داره و اون هم باید نسبت به موتور مشابه دید که حتما بازدش بیشتره
      اینم با توجه به موتور 1.4 توان 155 و گشتاور 235 واقعا جی تی هست
      تو همه محصولات ام جی وقار و زیبایی رو میشه دید خصوصا ام جی های 6 مخصوصا رنگ مشکی و نوک مدادی که از هر زاویه میبینی لذت بخش، ولی این رو باید از نزدیک دید که چیه
      ام جی بیشتر رویکردش بازار انگلیس هست والا اگه به ذات خودش که خودرو سازاسپرت هست برگرده و خودروهای با بازده بسیار بالا تولید کنه به نظرم خیلی موفق تر میشه، البته شاید سال دیگه که قراره با سرمایه گذاری جنرال موتورز بره جلو، چون آمریکایی ها عاشق خودروهای بازده بالا هستند و خیلی نگران بنزین نیستند

      ممنون

      پاسخ
      1. علیرضا
        سوابق: (189 دیدگاه) ,

        GT مخفف gran turismo یا grand turing هستش شما برو ببین به چه ماشینایی اون لفظ بالا رو نسبت میدن بازده بالا چیه!!!! بازدهشو با برچسب انرژی مشخص میکنن

        پاسخ
        1. Mehrbod
          سوابق: (130 دیدگاه) ,

          گرن توریسمو (به ایتالیایی: GT مخفف Gran Turismo) اصطلاحی است که به خودروهای با بازده بالا و طراحی شده برای طی کردن مسافت‌های طولانی، اطلاق می‌شود. هر خودرویی با این مشخصات جی‌تی خوانده می‌شوند ولی شکل سنتی و رایج آنها خودروهای دو در کوپه دو صندلی است که ۴ صندلی هم می‌تواند باشد. این خودروها با خودروهای ورزشی فرق دارند ولی در دسته‌بندی مسابقات رالی جی‌تی به عنوان خودرو ورزشی جی‌تی شناخته می‌شوند. این کلمه از روی اصطلاح Grand Tour به معنی سفر دور اروپا ساخته شده است.
          : نقل از ویکیپدیا

          لفظ GT برازنده این خودرو و MG6 است و برای مسافت های طولانی و مسافرت ها به دلیل راحتی و پرقدرت بودن ، بسیار ایده ال است .

  8. ماهان گاز
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    صندلیهاش تنظیمش پیچی دستیه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
    ولی حیف که ور شکست شد دادن به چینیها!!!!!!!
    یه نمونه قدیمیش تو سریال پوارو بود.%
    بنظرم هنوزتحت لیسانس انگلستانه!!!!!!!!!
    بابا سمندم صندلیشو تو مدل دنا وسورن برقی شده سمندی که کسی قبولش نداره
    اینا چرا صندلیشو دستی کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      اون که 100% تحت لیسانس هست و خود شرکت کاملا مدارکشو تو سایت مادر آوررده ولی شاید آپشن های مختلف داشته باشه وعکس کم آپشنش باشه

      تو مقاله گفته بدون مالیات و.. میشه 82 میلیون تو این رنج قیمت به نظر صندلی برقی حتما لازم هست، حالا هرچقدر هم کیفیت ماشین خوب باشه و موتور قدرتمندی داشته ولی اینجور چیزا تو این دوره زمونه لازمه

      این مدیا موتور باید رو آلفا رومیو هم کارکنه برندهای جدیدشو بیاره و همینطور نمایندگی هاشو زیاد کنه، چون آلفا رومویو بسیار خودروی جوان پسندیست

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        دوست عزیز قیمتش 115 میلیون نه 82 تومن!

        پاسخ
  9. محمدرضا ♥BMW♥
    سوابق: (291 دیدگاه) ,

    بنظر من تو رنج قیمتش(زیر 100 تومن) میرزه.

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (189 دیدگاه) ,

      معلوم نیست زیر 100 باشه

      پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    یکی از دوستام 530رو داره….واقعا عالی هست…کیفیتش خیلی خوبه..اصلاقابل مقایسه بابقیه ماشینای چین نیست..دلیلشم اینکه تمامی اجزا ازکوچکترن تابزرگرترین قطعه زیر نظر واستاندارد انگلیس هست

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1467 دیدگاه) ,

    دوستان یکم ب ابتدای مقاله بیشتر دقت کنید. ام جی انگلیسیه که مالکیتش دست چینیاس. نه این که چینی باشه.
    با این استدلال شما ولوو هم چینیه. جگوار و لندروور هم هندین.
    ام جی با توجه به بازه قیمتی که داره ب نظرم خوب عمل کرده و سطح بالاتری از کلاس خودش رو داره ارائه میده.

    پاسخ
    1. ارمان
      سوابق: (1000 دیدگاه) ,

      حق با نوید هستش هرچقدر پول بدی اش میخوری , واقع بین باشیم کلا ماشین بدی محسوب نمیشه برای همپای این قدرت و اندازه ماشین احتمالا باید بالای 120 تا پول پرداخت کرد

      پاسخ
  12. تصویر پروفایل سروش
    سروش
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    سلام . درسته گفته شده از پلت فرم ام جی 350 استفاده شده اما این خودرو از لحاظ فنی خود شورولت مالیبو 2016 هست ( موتور ، گیربکس ) . حتی بدنه این خودرو هم شباهت خیلی زیادی به شورولت مالیبو داره . از نظر ابعاد هم یکی هستند.
    http://www.pedal.ir/شورولت/شورولت-مالیبو-2016/
    حالا من موندم چیجوری این دو خودرو با این همه شباهت از دو پلت فرم متفاوت استفاده میکنند .
    این مشخص میکنه که همکاری ام جی و جی ام فقط تو موتور و گیربکس خلاصه نمیشه.
    یک نکته دیگه این که شورولت حتی این خودرو رو دیرتر از ام جی gt رونمایی کرد .
    زمانی که این خودرو داشت رونمایی میشد گفته شده بود که در کلاس سدان ام جی ۵ هست اما گفته نشد که از پلتفرم یکسانی استفاده شده .

    پاسخ
  13. نریمان
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    برخی دوستان فقط به محل ساخت این برند توجه میکنند و اصلا به بحث فنی که قابلیت ها ، قدرت ، هندلینگ و مهندسی آن چطور است کاری ندارند .
    اینکه یک خودرو و برند کاملا در چین خلق شده و یا فقط در چین تولید میشود در دو دنیای متفاوت هستند ، هر چند که بنده اعتقاد دارم که روند ارزان سازی محصولات با رجوع به کشورهای پر جمعیت و نیروی کار ارزان مانند چین و هند ، شرایطی را ایجاد کرده که قشر عظیمی از جامعه متوسط جهان توانسته اند به تکنولوژی دسترسی پیدا کنند . از گوشی موبایل ، لب تاپ ، گجت های مختلف ، لوازم خانگی تا خودرو .
    شما تصور کنید که همین برند ام جی اگر در انگلستان مثل گذشته تولید میشد ، با همین کیفیت ، هزینه تمام شده اش چقدر بود ؟
    حداقل سرانه یک کارگر انگلیسی چیزی در حدود 18000 پوند میباشد و یک کارگر چینی در حدود 60000 یوان که میشود 6000 پوند .
    از طرف دیگر چین سالانه بالای 700 میلیارد دلار صادرات به آمریکا و 500 میلیارد دلار صادرات به اروپا دارد و با 13 رده کیفی ، قابلیت تولید اجناس بسیار باکیفیت ( همانند اپل ، اولین کمپانی بزرگ دنیا ) تا بنجول ترین اجناس را دارد . لذا اگر سودجویی برخی تاجران ایرانی که اجناس تقلبی را از چین وارد کردند و اذهان مردم رو منفی کردند ، نباید باعث شود که همه آنچیزی را که در چین ساخته میشود با یک نگاه راند . در حال حاضر 98 درصد اسباب بازی جهان ، 76 درصد محصولات الکترونیکی جهان ، 45 درصد خودروهای جهان ، 83 درصد فولاد جهان در چین تولید میشود.
    اینکه محصولات برند ام جی ، چه کیفیتی دارند و استهلاکشان چطور است ، میتوان به 6 سال حضورش در ایران رجوع کرد و رضایت حداکثری دارندگان این برند ، بنوعی که دیگر با اطمینان کامل میتوان گفت که محصولات برند ام جی به لطف اصالت و طراحی دفتر مرکزی در انگلستان و نیروی ارزان چینی ، در کنار هندلینگ ، موتورینگ و تعلیق خیلی خوب ، از استهلاک پایینی هم برخوردار هست . البته دوستان توجه کنند که همه چیز نسبی میباشد و همه مطالب فوق بر پایه ارزش محصول امتیاز میگیرد .
    http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars
    ام جی 6 با کسب امتیاز 94.11 بر اساس آمار موسسه Driver Power و رای گیری از 50 هزار راننده در انگلستان در سال 2014 ، مقام پنجم با دوام ترین خودروهای خانوادگی در انگلیس را بدست آورد.
    هر خودرویی ایراد دارد ولی چند درصد ایراد و چه میزان رضایت شاخص ارزیابی میباشد.

    – برخی دوستان دانسته برای تخریب و یا نادانسته درباره چینی بودن این برند مطلب میگذارند که باید عرض کنم :
    با رجوع به وب سایت اصلی ام جی در انگلستان تو قسمت
    http://mg.co.uk/about-mg/faqs
    این سوال نوشته شده :
    ARE MGS CHINESE NOW?
    آیا برند ام جی چینی هست ؟
    جواب :
    No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham
    نه ، کل محصولات برند ام جی در دفاتر انگلستان واقع در بیرمنگام ، طراحی ، مهندسی و حتی فاینال اسمبلی میشوند.

    – درباره اصالت این برند بعضا صحبت شده که جدا از عمر 92 ساله آن ، با رجوع به لینک زیر میتوانید به پشتوانه و تجربه مهندسی این برند پی برد و حتما میدانید که اصالت و مهندسی و تجربه چیزی نیست که تغییر مالکیت از بین برود .
    http://www.car.ir/news/Foreign-Company/mg-ex-181
    شرکت ام جی در سال 1959 میلادی توانست با این خودروی بسیار جالب همراه با موتور 1.5 لیتری و توان 300 اسب بخار توانست رکورد جهانی بیشترین سرعت در زمین توسط خودرو را با سرعت 410.23 کیلومتر بر ساعت از آن خود کند و این رکورد باعث شد تا سال ها این عنوان برای این خودرو ساز بریتانیایی حفظ شود.

    نتیجه گیری :
    فارغ از آنکه یک محصول کجا ساخته میشود ، اگر از پشتوانه مهندسی ، اصالت و نام یک برند معتبر استفاده میکند و تحت لایسنس و نظارت همان برند تولید میشود ، ولو در بورکینافاسو ، ارزشمند است.

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      الان تو چرا این همه داری واسش تبلیغ میکنی اگه مطمئنا این ماشین اینقدر خوب بود الان تویه ایران با این قیمت ارزون دسته کسی نمی افتاد خیلی از برندهای خیلی خیلی گنده تر و بزرگتر و نامی تر از این هم نابود شدن حالا به هر دلیلی این دلیل نمیشه که بخوان بگن ما فلان سال ال کردمی یا بل کردیم ام جی چینیه حتی در تبلیغشم از چینی ها استفاده شده که بگه چینیه والا اینقدر مفت دسته همه نمیرسید ضمنا کی میگه که انگلیسی ها ماشینه خوب میزنن انگلیسی ها رکورد دار خرابی موتور تویه ماشیناشونن علتشم مهندسی سطح پائینتر نسبت به آلمان آمریکا و … هست با فرض انگلیسی بودن این هم دلیل بر خوب بودنش نیست (گرچه اینطوری هم نیست) چون طرف دفتر مرکزی داره تویه انگلیس پس خوبه یه دلیلی بیار قانع کننده باشه آره اونایی که به یه کشور یا برندی فروخته میشن همه چیشون فروخته میشه ضمنا چون تویه انگلیس رتبه اورد پس خوبه انگلیس کشوریه با 60 میلیون جمعیت با درآمدی کمتر از خیلی از کشورهای دیگه و با فاصله طبقاتی خیلی بیشتر با کشورهای دیگه اروپائی دلیل نمیشه که چون اونجا خوبه پس همه جا اینجوریه مطمئن باش اگر خوب بود الان تا حالا رکورد دار فروش میشد این سایتم چون داره تبلیغشو میکنه همه جوره پشتشه یه آمار بیار که گفته باشه مردم ایران ازش رضایت دارن واسه خودت خبرسازی نکن تا اونجایی که من خبر دارم این ماشین خدمات پس از فروش افتضاحی داره و همینطور نبودن قطعات یدک یه جوری کامنت میذاری انگار نماینده فروش یکی از شعبات این ماشینی تبلیغ گزاف نکن اینجا کم در حال نابودی نیست پدال مطمئنم چاپ نمیکنی چون خودتم داری تبلیغشونو میکنی ولی من از شما انتظار دارم

      پاسخ
      1. نریمان
        سوابق: (122 دیدگاه) ,

        شایان خان
        اگر حتی جمله ای بخونی که باب میلت نباشه ، درست نیست که با لحنی جواب بدی که سراسر ایراد و ناپختگی باشه .
        1- درآمد کشور انگلیس بعد از آلمان ، دومین کشور اروپاست
        2- صنعت و خودروسازی ابتدا از انگلستان شروع شد و مهد صنعت دنیاست
        3- سرانه هر شهروندانگلیسی بطور متوسط 1.5 برابر شهروند آمریکاست
        4- برندهای رولزرویس ، جگوار ، لوتوس ، استون مارتین ، لند روور ، هنوز در صنعت خودرو سرآمدند
        مسلما وقتی بزرگتون پشت تریبون میگه انگلیس جزیره کوچکی در غرب آفریقاست از شما ها بیشتر از این انتظار نمیره .
        در ایران ، مجله ماشین ، خودرو بانک ، پدال ، وان کار ، کار همه از این برند تعریف میکنند و در کنار اینها ، اتواکسپرس ، اتوکار ، کاربایر ، وات کار نیز تمجید دارند ، حال شما این وسط با چه عنوان و سمتی داری دیگران رو متهم میکنی ؟!!
        البته خصلت همه دلواپسان همینه زیاده گویی ، افترا و تهمت ، هر کس از برند ام جی تعریف کنه ، عامل استکبار ، باج بگیر و اهل فتنه هست !!!!
        پسر جان ، زیاد سخت نگیر ، قرار نیست که همه از یک برند خوششان بیاید و قرار نیست همه باب میل شما حرف بزنند .

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (5 دیدگاه) ,

          1-درسته
          2-صنعت اتومبیل(به طور خاص) در آلمان شروع شد قبل تر از اون فرانسوی ها و بلژیکی تلاش کردن ولی نتونستن انگلیس خودشو وام دار انقلاب صنتعتی میدونه(انقلاب صنعتی اول) (که ربطی به اتومبیل نداره) که درست نیست جای بحث هم نیست چون اینجا جاش نیست
          3-درآمد سرانه هر شهروند انگلیسی 44 هزار دلار در ساله در آمریکا 54 هزار دلار منظور من اختلاف طبقاتی در اروپا بود نه مقایسه با آمریکا
          4-این برند ها در صنعت اتومبیل تقریبا جایی ندارن ولی ماشینهای خاص تولید میکنن که فقط برندن در ارزش گذاری برای این نوع ماشینها به هیچ عنوان جایگاهی پیدا نمیشه کافیه به برندهای برتر و با ارزش 2014 نگاه کنی اتفاقا پدال هم گذاشته بود چند ماه پیش میبینی که برترین برندها به ترتیب تویوتا بعد بنز بعد ب ام و بعد فولکس هوندا آئودی پورشه نیسان فورد هیوندای جنرال موتورز و… بودن تنها برند انگلیسی در صد برند برتر دنیا که این برندهارو شامل میشد و در رتبه 97 قرار داشت و در این لیست خودرو ها لندروور بود
          ایشون اگر بزرگ شما هست به بنده ربطی نداره من اطلاعات جغرافیایی خیلی قوی ای دارم(سوالی هم باشه در خدمتم)
          شما دقیقا داری به خودت توهین میکنی بخاطر اینکه تحمل مخالفو نداری من نه دلواپسم نه نگران چیزی
          شما چون انگلیس دوست و علاقمند به ماشینهای انگلیسی دلیل نمیشه همه چیو از انگلیس بدونی مطمئنا آلمانی ها و تلاششون در این زمینه(نه فقط اونها ولی در اکثر موارد) باعث پیشرفت این صنعت شده در مورد انقلاب صنعتی هم میشه زیاد بحث کرد مهم انقلاب صنعتی قرن نوزده هست که این صنعت هم شامل اون بازه زمانی میشه
          در آخر نریمان خوشکلم من اسمم پسر جون نیست من اسمم شایانه اگه دوست داشته باشی مفهومش برات توضیح میدم پسر زیاد خوبی هم نیستم

        2. نریمان
          سوابق: (122 دیدگاه) ,

          شایان خان
          دیدی باز رفتی به سمت برچسب زدن !!!
          1- من نه انگلیس دوستم و نه ماشینهای انگلیسی در اولویت اول انتخاب من هستند ولی اعتقاد دارم هر چیز به قیمتش ارزنده هست و نه با نام برند که فقط مازاد پولش به جیب دلال میره ، در انتخاب من برای یک خودروی خانوادگی:
          1- آئودی
          2- بی ام دبلیو
          3- بنز
          4- جگوار
          5- فولکس واگن
          2- بحث برترین برندها از نظر ارزش و دارایی بود که سایک چین در رده نهم ایستاد و انگلستان بدلیل قانون مالیات مجلس عوام ، شرایطی احمقانه ای را ایجاد کرده که تولید کنندگان خودرو اجبارا به سمت ورشکستگی رفتند ، همین جگوار و لندروور هم تحت مالکیت تاتا هند قرار گرفتند.
          3- سرانه هر انگلیسی به پوند هست و در حدود 48000 پوند و آمریکا 50000 دلار .
          4- جنابعالی به وضوح در پست خودت به بنده و سایت پدال اتهام تبانی و تبلیغ دروغ میزنی و بعد ژست روشنفکری میگیری که تحمل مخالفت ندارم !!! آیا در فرهنگ شما ، مخالفت کردن یعنی تهمت زدن ؟ عجب !!!
          5- در ضمن بنده کجا از واردکننده اش صحبت کردم ؟ اینکه این برند خوب هست یا نه خیلی متفاوت از اینه که واردکننده اش ضعیف هست و یا قطعات نداره ( که در جای خودش قابل بحث هست )
          الان نگین خودرو ، فامیلی خودرو ، آرین موتور و حتی ستاره ایران بسیار در ارایه خدمات خودروهای رنو ، میتسو ، هوندا و بنز ضعیف عمل میکنند ، پس باید بگوییم که برندهای مذکور مشکل دارند ؟!!!
          6- به همین دلیل که عجولانه جواب میدهی و پختگی در متنهایت نیست به شما گفتم پسر جان و قصد توهین نداشتم ، جامعه معلم سختگیری هست حتی اگر آرسن لوپن باشی.
          از بحث خارج نشویم ، اگر مجددا متن بنده را مطالعه کنی متوجه میشوی که بجای مطرح کردن بحث های سطحی و عامیانه که این خودرو کجایی هست و غیره ، سعی کنیم بحث ها رو فنی مطرح کنیم و از افترا و تهمت هم پرهیز کنیم که شایسته آدمهای با شعور نیست.
          اون آدمی هم که میگفت انگلیس در غرب آفریقاست ادعای مدیریت جهانی را هم داره بنابراین ادعا کردن هم یکی از عادتهای معمول جامعه شده.
          امیدوارم در نقدهای بعدی شما ، بیشتر مباحث فنی و علمی ببینیم
          پیروز باشی

        3. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          آقا نریمان شاید ادعای مسخره ای باشه ولی من از مرز پختگی گذشتم تویه این سایت یه جورایی جزقاله شدم نزدیک چهار ساله میام اینجا اونم هر روز باور کن اگر روزی یه کلمه یاد میگرفتم که الان طراح ایده های فلسفی در مورد اتومبیل کشورها و تاریخ میشدم!!!! باور کن من اگر بچه ها اینجارو یه روز کامنت هاشونو نبینم شب خوابم نمیبره بعضی ها واقعا آدمو عصبانی میکنن آدم دلش میخواد سایت منفجر کنه ولی بازم میگم همین که یه سری از بچه اطلاعاتشونو در اختیار بقیه میزارن خودش خیلی میرزه اکثر بچه های باحال سایت رفتن ولی من کم و بیش باهاشون در ارتباطم جو سایت و خوب نمیبینن شما هم یکم کوتاه بیا در مورد این برند ام جی چون من هرجا که در مورد ام جی مطلب بود و دیدم اسمه شریفتون زیر هر کامنت بود قبلا هم گفتن در مورد این ماشین اگه خوب باشه خریدار داره علف باید به زبون بزی شیرین بیاد اگه اومد نیاز نیست کسی تبلیغ یا تعریف کنه مردم خودشون میفهمن موفق باشی//با تشکر از پدال بابت نوشت سوابق بنده

        4. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          مفهوم این منفی هارو نمیدونم چیه یکی برام توضیح بده که چه چیز بدی گفتم که این همه منفی گرفتم ضمنا پدال محترم نظرمو چاپ کن جواب این دوستمون نریمان و دادم یه وقت فکر میکنه بهش بی احترامی شده لطفا چاپ کن

        5. نريمان
          سوابق: (122 دیدگاه) ,

          شایان خان ، سایت پدال ، یک سایت تخصصى هست و قاعدتا باید در این مکانهاى مجازى با ارایه مستندات از اطلاعات بدست آمده ، دیگران را هم مطلع نمود.
          اگر توجه کنید بنده فقط در خصوص خودروهاى برند ام جى نظر میدهم چون کاملا مشخص هست که براى اکثر مردم و غیر حرفه ایهاى صنعت خودرو ، این برند شناخته شده نیست ، مسلما ۴٠ سال آشنایى با یک برند ، تعلق خاطر نیز بوجود میآورد .
          و اینکه از چه چیزى کوتاه بیایم ، نمیدانم !!!
          در هیچ یک از پست هاى من ، سخن شخصى نمیابید و همگى مستند از حرفه ایهاى تخصصى خودرو در مهد صنعت خودرو هستند ، حتى با یک سرچ ساده ، میتوانید تعریف دلنواز جى دی پاور از حضور برند ام جى در آمریکا مربوط به دهه ٨٠ میلادى و آرزوى برطرف شدن دعواى حقوقى مابین فورد و ام جى را ببینید .
          البته تفاوت دیدگاه بنده با شما ، آنستکه تیراژ فروش بالاى یک خودرو در جهان به معنى برتر بودن آن نیست ، بطور مثال کرولا پرفروشترین خودروى اقتصادى و ارزان قیمت آمریکا انتخاب شد ، آیا این منطق در کشور ما حاکم هست ؟!!!
          آیا کرولا ٧۵٠٠٠ درهمى یا ١٨٠٠٠ دلارى اگر به قیمت ٣٠٠٠٠ دلار قیمت میخورد اینهمه فروش میکرد ؟!!!
          سودجویى دلالان داخلى از اینجا شروع میشه که کسب موفقیت یک خودرو در خارج از کشور که مهمترین مولفه موفقیت آن قیمت مناسبش هست ، آنچنان بزرگ نمایى میشود که بتوانند بیشترین قیمت و سود گزاف را از جیب مشترى خارج کنند ، بنظر شما کرولا ٧۵٠٠٠ درهمى با قیمت ١٣٨ میلیون ارزنده هست آنهم با گیربکس ۴ دنده اتومات ؟!!!!

        6. ارمان
          سوابق: (1000 دیدگاه) ,

          نرسمان جان بارها و بارها دیده شده شایان عزیز به اسم انگلستان الرژی دارن به یا تو کامنت جواب به من علنی 60 ملیون مردم به مملکت رو دزدو کلاهبردار معرفی کرد که منبع حرف ایشون نمیدونم کیه یا چیه؟
          با این حال با هیچ منطقی احساس ایشون قابل تغییر نیست و دوستان هم مطالعه میکنن و به ایشون دیس لایک میدن
          بد نیست حرف بزنیم اما قبلش فکر کردن واقعا لازمه
          نریمان جان ادامه ند عزیز این ره به ترکستان است

      2. علیرضا
        سوابق: (189 دیدگاه) ,

        تو همین ایران چانگان 90 تومن به ملت میدن دیدگاه بازار مخصوصا ایران که مردم تمام محصولات واطلاعات خودرو دنیا دسترسی ندارن اصلا ملام خوبی نیست

        پاسخ
    2. محمدرضا
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      متاسفانه بنده با خرید ام جی اس یک اشتباه بزرگ مرتکب شدم که پس از کارکرد سه ماه جی اس 2016 و 15000 کیلومتر گیربکس خودرو بنده خراب شد و گفتند چون به خودرو فشار وارد کردم گیربکس شامل گارانتی نمی شه و باید 24 میلیون پول بدم که تعویض کنند و تعمیرم بلد نیستند.از چین که پرسو جو کردم قیمت گیربکس ۵ میلیون تومان بود اما خودرو رو به تعمیرگاه گیربکس بردم که متوجه شدیم فقط صفحه ها خراب شدند که با قیمت ۳۰۰ دلار از چین گرفتم.اما آیا این دسترسی من به چین برای همه مهیا است .هر کسی هم مدرک می خواهد بهش ارائه دهم به من ایمیل بزند .pooyamirla@gmail.com

      پاسخ
  14. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    دوستی نظر دادن که قابلیت فنی نداره!!!با موتور 1.4 لیتری گشتاور 235 نیوتن متر با بازه وسیع منحنی تولید گشتاور قابلیت فنی نیست؟؟؟154 اسب بخار قدرت در ماشینی با بازه قیمتی پایین قابلیت نیست؟؟؟گیربکس دوکلاچه 7 سرعته که در 0.2 ثانیه تعویض دنده داره قابلیت نیست؟؟؟سیستم 9 در 1 قابلیت نیست؟؟؟؟
    دوست گرامی،نکنه کره ای ها قابلیت بالا دارن؟؟؟بجز قیمت ارزان و گارانتی دراز مدت و امکانات رفاهی که اکثراً غیرضروری هستن چه قابلیت فنی در کره ای ها هست؟؟؟النترا اکسل عقب یک تکه داره،سیستم ESP نداره و قدرت و گشتاور کمتری تولید میکنه
    دوستی دیگه ای گفته که شتاب صفر تا صد 9.5 ثانیه!!!!برادر من کدوم ماشین در بازه زیر 100 میلیون ایران همچین شتابی داره؟؟؟هیوندای i20 که از نظر شتاب حریف پراید نمیشه،هیوندای اکسنت و النترا و کیا سراتو هم شتاب صفر تا صد 9.5 ثانیه ندارن.منظورم کیا سراتو و النترا موجود در ایران هست و نه با موتورهای توربو یا موتور GDI
    امیدوارم نسل جدیدی از عاشقان ماشین در ایران متولد بشه که به قابلیت فنی،لذت رانندگی و کیفیت سواری اهمیت بده و ارزشی برای امکانات پر زرق و برق بی مصرف یا ظاهر گول زنک قایل نباشه

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      دوست عزیز، اول اینکه باید بشینیم صحبت کنیم مبنی بر اینکه باید ببینیم ماشین با چه کیفیت و وییگیهایی میاد ایران! یادمه چند سال قبل یه سری از ماشینهای ام وی ام از استرالیا برگشت خورد. به علت موادی که در داشبورد و بدنه داخلی ماشین بکار رفته بود. موادی که در برابر آفتاب گازهای خطرناک از خودشون متصاعد میکردن. جواب چین چی بود؟ هیچی دیگه، از استرالیا معذرت خواهی کرد و گفت این محثولات قرار بوده به یه کشور دیگه ارسال بشه!
      در مورد شتاب صحبت کردین، شتاب 206 تیپ 5 چقدره؟ شتاب ال نود چقدره؟ من فکر نکنم یه ثانیه بیشتر تفاوت داشته باشن! یعنی هر دوتاش حدود 10 ثانیه هستن!!!! پس شتاب 9.5 تازه اگه اونم درست باشه! و هوا خشک باشه، جاده صاف باشه، بنزین اکتان بالا باشه، راننده حرفه ای باشه، خیلی چیز خاصی نیست…
      مصرف سوخت هم که یه رویاس! کمپانی اعلام میکنه 6 تا، خودت میبینی 9 تاس!
      قیمت هم که دیگه نگوووو! اول دامپینگ میکنن، اگه خودرو مورد قبول مردم شد قیمتش رو توی چند مرحله افزایش میدن. باروتون نمیشه از همین ام جی مثال بزنم! اول که MG GS اومد کی قیمتش یادشه؟ من یادمه! توی جشنواره عید تا عید قیمتش بود 124 تومن. الن چنده؟ 165 تومن؟!
      میگی امکانات غیر ضروری! وقتی ایرن خودرو جای لیوان و پنجره برقی رو آپشن معرفی میکنه واقعا حق داری که به یه سری تجهیزات اولیه بگی امکانات غیر ضروری!

      پاسخ
  15. ali
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    آقای مهندس نریمان نظرات شما بسیار آموزنده و نیز علمی هستند و برای بنده همیشه لذت بخش بوده
    انشالله که همیشه شاد و سلامت باشین
    ممنون از شما و دوستان حقیقت جو البته
    یا حق

    پاسخ
  16. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    امیدوارم هر چه زودتر اسطوره کره ای به پایان برسد که مطمئناً خواهد رسید.مثل سقوط بورس در چین و افت شدید رشد اقتصادی
    قیمت ارزان و امکانات پر زرق و برق غیر کاربردی و گارانتی طولانی مدت که البته ایرانیها از آن محروم هستن نمیتونه برای سالها پابرجا باشه.بدون مزیت قیمتی کره ای ها قافیه رو میبازند

    پاسخ
  17. طوفان
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    به نظرم تو ایران فروش خوبی نخواهد داشت چون از نظر اقتصادی تو جیهی نداره شما کرولا و مزدا 3 و حتی سراتو رو ول کنی ام جی بگیری

    پاسخ
  18. سالار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با عرض سلام خدمت کارشناسان عزیز من مزدا ۳دارم می خوام ماشینمو عوض کنم بین ام جی ۶و کرولا مرددم یکی خوش فرم ودیگری برند معروف داره کرولا ماشین نرمتری از ام جی میرسه خواستم نظرتان را بدانم

    پاسخ
  19. چاوش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    برخی دوستان طوری چین چین و انگلستان انگلستان می کنند آدم فکر میکنه ایران صنعتی ترین و های تک ترین کشور جهانه! به خدا قسم شما یک سر چین بزنید، برید شانگهای، شنزن و شهرهای دیگه ببینید اینا کجا بودن الان کجا هستند. کشوری که 40 سال پیش قحطی غذا داشته حالا وام میده به همین اتحادیه اروپا. ایالات متحده تراز اقتصادی عجیب غریبی با چین داره که پول کل 10 تا کشور بعدی از جمله آلمان و ژاپن رو روی هم بزارید حالا حالاها به اینا نمیرسن. در مورد خوردو سازی هم باید به این نکته توجه کنید که صنعت خودروسازی چین صنعت جوانیه و عمر کمی داره. ولی طی همین سال ها درهمین ایران میشه قشنگ پیشرفت رو در ماشین های چینی ها دید. بحث گمرک و گرانی ماشین به چینیا ربطی نداره و یه موضوع داخلیه. همین ماشین های چینی در عربستان هم عرضه میشوند و برید قیمت های اونا رو ببینید. ضمن اینکه هر چیزی رو با توجه به قیمت بسنجید و در کلاس و رده ی خودش. اینکه ماشین سازی آلمان رو با چین مقایسه میکنید اصلا محلی از اعراب نداره و مثل این میمونه صنعت تراشه و الکترونیک آلمان رو با چین مقایسه کنید یا لپ تاپ (که دیدید زیمنس با اون عظمت اصلا حرفی نداشت جلو لنوو بزنه). اینکه تاجرای ما برای منفعت شخصی چهار تا اشغال از چین میارن دلیل نمیشه همه چیز رو به یک چشم دید. و نکته ی آخر دوستان گل، هر کس با توجه به نیاز و دید خودش ماشین میخره. همه ی این چیزا بحث فنی و طراحی و .. نیست. شاید من و شما ماشینی بخوایم با 200 اسب بخار و شتاب فلان، اما مادری که میخواد فقط بره مدرسه بچه ی خودش رو بیاره خونه هم نیازبه 200 اسب بخار داره؟

    پاسخ
  20. محمدرضا
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    . اصلا مدیا موتورز لذت سوار شدن ام جی رو با هزینه های بسیار بالایی که به مشتری متحمل می کنه می گیره .من هنوز باورم نمیشه که مدیا از من 28 میلیون می خواست در حالی که آقای داوود نارنجی با یک و نیم ملیون برام درستش کرد . بازم اگه مدارک می خواین بهم ایمیل بزنید…

    پاسخ
  21. محمد
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    به جاش یه لنسر بخرید. ماه. حرف نداره. خیالتم راحته. من موندم واقعا کی با وجود لنسر و کرولا میره این چیزایی که معلوم نیست از کجا اومدن (مهندسیش انگلیسه مونتاژش چینه رنگش فلانه موتورش اینه گیربکسش اونه…) رو می خره. واقعا موندم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.