مینی

بررسی تخصصی مینی الکتریک 2020 جدید

مینی می‌خواهد به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود. در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی متنوعی توسط این خودروساز خواهیم بود و این فرایند با معرفی کانتری من پلاگین هیبریدی شروع شده و با این مینی الکتریک ادامه یافته است.

مینی الکتریک

اولین خودروی تمام الکتریکی تولیدی مینی بر پایه هاچبک سه درب استاندارد مینی شکل گرفته و بجای پیشرانه درون‌سوز آن یک باتری ۳۲.۵ کیلووات ساعتی و پیشرانه‌ای الکتریکی قرار گرفته است. باتری یاد شده زیر کف خودرو و داخل تونل گیربکس استاندارد قرار گرفته و بنابراین این باتری تأثیری روی کابین یا فضای بار نگذاشته است.

مینی الکتریک

البته بیایید این را مشخص کنیم که مینی الکتریک همچنان خودروی کوچکی بوده و حتی کودکان نیز در صندلی‌های عقب احساس خوشایندی نخواهند داشت؛ اما زمانی که در روی صندلی‌ها سپری خواهید کرد محدود خواهد بود زیرا مینی الکتریک برد بین ۲۲۵ تا ۲۳۳ کیلومتری دارد.

این شعاع حرکتی در مقایسه با استانداردهای مدرن چندان به چشم نمی‌آید. جدیدترین نسل رنو ZOE می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافت ۳۸۶ کیلومتری را طی کند؛ اما مینی به دنبال مشتریانی است که بخش اعظم ترددهای خود را در شهر انجام می‌دهند و استایل خودرو بیش از هر چیزی برایشان اهمیت دارد.

مینی الکتریک

اگر هر مسیر شما کمتر از ۱۵ کیلومتر است پس با یک‌بار شارژ باتری خواهید توانست ۵ روز کاری را پشت سر بگذارید. این را مینی می‌گوید! یک شارژر سریع ۵۰ کیلوواتی می‌تواند ۸۰ درصد باتری را تنها در ۳۵ دقیقه شارژ کند اما اگر از شارژر ۱۱ کیلوواتی استفاده کنید باید دو و نیم ساعت منتظر شارژ باتری بمانید.

مینی الکتریک

کابین مینی الکتریک شبیه مدل‌های استاندارد است. هر نمونه از همان صفحه‌نمایش مرکزی گرد استفاده می‌کند. البته پیش چشمان راننده پشت آمپرهای جدید نصب شده که شعاع حرکتی باقی مانده، اطلاعات سفر و سرعت را نشان می‌دهد.

مینی الکتریک

سه تریم برای مینی الکتریک تدارک دیده شده که با نام های سطح ۱، ۲ و ۳ شناخته می‌شوند. همه‌ی مدل‌ها دارای ناوبری ماهواره‌ای، اپل کارپلی، سرویس‌های ارتباطی مینی، کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای هستند؛ اما مدل سطح ۲ که ۲ هزار پوند گران‌تر است از دوربین دنده‌عقب، صندلی‌های گرم شونده و آپشن های بیشتر رنگ بدنه و رینگ برخوردار می‌باشد.

مینی الکتریک

تریم سطح ۳ هم ۴ هزار پوند گران‌تر بوده و از سیستم صوتی هارمن کاردون، سقف پانورامیک، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، دستیار پارک و کابین تمام چرم بهره می‌برد.

کیفیت متریال بکار رفته در کابین بسیار خوب بوده و خودروی حاضر در تست حس لوکس‌تری نسبت به آنچه انتظار داشتیم منتقل می‌کرد.

مینی الکتریک

پرفورمنس ایجاد شده توسط قوای محرکه الکتریکی نیز برجسته است. با وجود گشتاور آنی به راحتی می‌توان از ترافیک‌ها و تقاطع‌ها عبور کرد. مینی ادعا می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۷.۳ ثانیه است که از نظر ما کمی محافظه‌کارانه اعلام شده است.

مینی الکتریک

سرعت خودرو در چشم بر هم زدنی به بالای ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و البته این امر باعث کمتر شدن برد خودرو می‌شود. در چنین سرعتی صدای بسیار کم باد یا جاده به گوش می‌رسد. در کل کابین خودرو برای یک سوپرمینی یا یک خودروی الکتریکی آرامش بسیار بالایی دارد.

مینی الکتریک

دو نوع تنظیمات هم برای به دست آوردن انرژی ترمز وجود دارد. اگرچه یکی از حالت‌ها باعث می‌شود پیشرانه به نوعی خاموش شود اما سرعت خودرو را کم کرده و در حقیقت شبیه حالتی در خودروهای بنزینی است که پا را از روی پدال گاز برداشته و اجازه دهید سرعت خودرو در دنده کم شود. حالت دوم را ما ترجیح می‌دهیم که باعث می‌شود رانندگی با یک پدال در شهر آسان‌تر شود.

مینی الکتریک

همچنین حالت‌های رانندگی متنوعی برای حداکثر کردن محدوده حرکتی مینی وجود دارد. حالت سبز بهترین بوده و بسته به نوع رانندگی برد خودرو را تا چند کیلومتر بیشتر می‌کند. حالت سبز پلاس اقتصادی‌تر بوده و در حالت‌های اسپورت و نرمال نیز برعکس دو حالت قبلی وجود دارد که باعث بهبود شتاب گیری و تیزتر شدن فرمان می‌شود.

مینی الکتریک

باید اذعان کرد سواری خودرو هنوز هم سفت است. اگرچه خودرو اصلاً خشن حس نمی‌شود اما خب در سرعت‌های پایین سفتی سواری حس می‌شود. با عبور از چند پیچ خواهید فهمید مینی الکتریک خودرویی پایدار و دقیق بوده و شاید کمی تکان در بدنه وجود داشته باشد که دلیل آن نیز احتمالاً وزن بالای مینی الکتریک است.

مینی الکتریک

مینی الکتریک جدید خودرویی عجیب است. برای افراد زیادی، این حقیقت که ظاهر، حس و سواری مینی الکتریک شبیه مینی نرمال است بخشی از جذابیت‌های آن را تشکیل خواهد داد؛ و بی‌شک برد نسبتاً کم خودرو اهمیتی برای این دسته از افراد نخواهد داشت؛ اما برخی افراد هم در شگفت خواهند بود که چرا این خودرو شخصیت خاص خودروهایی همچون هوندا e را ندارد. به‌هرحال اولین تلاش مینی در این کلاس خوب بوده و ما بی‌صبرانه منتظر محصولات آتی مینی هستیم.

مشخصات مینی الکتریک سطح ۱

  • قیمت: ۲۴۴۰۰ پوند (پس از اعمال مشوق دولتی)
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۳۲.۵ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۱ اسب بخار/۲۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۵۰ کیلومتر در ساعت
  • محدوده حرکتی: ۲۳۳ کیلومتر
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی خیلی جذاب و دوست داشتنیه.البته خارج از بحث پیشرانه الکتریکی بودنش که دوست ندارم الکتریکی هارو اما طراحی و کابین خیلی دوست داشتنی داره

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. mehran

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    همه میدونن که بوستر ترمز ماشینا با خلا کار میکنه
    خلا ای که از طریق مکش موتور بوجود میاد
    ترمز ماشینای برقی چجوریه؟ اصلا بوستر ترمز دارن؟
    اینو میدونم که خود الکتروموتور موقع ترمز تبدیل میشه به ژنراتور و حالت ترمز میشه
    پس قدرت ترمزای دیسکی از کجا میاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا