موتورسیکلت

بررسی موتورسیکلت بنلی 300 ؛ قیمت و مشخصات فنی

یکی از موتورسیکلت‌های محبوب بازار کشورمان بنلی ۳۰۰ است که در این مقاله اطلاعات جامعی از آن را در اختیار شما می‌گذاریم.

پیش از بررسی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ بهتر است نگاهی به تاریخچه این شرکت بیندازیم. بنلی Benelli یک کمپانی ایتالیایی است که مقر آن در پسارو قرار داشته و به تولید موتورسیکلت و اسکوتر می‌پردازد. این برند از سال ۲۰۰۵ تحت مالکیت کیانجیانگ موتورسیکلت چین (زیر مجموعه هلدینگ جیلی) قرار دارد. بنلی در سال ۱۹۱۱ تأسیس شده و دومین برند قدیمی ایتالیایی در زمینه تولید موتورسیکلت به شمار می‌رود.

فعالیت‌های مربوط به تحقیق، توسعه و بازاریابی محصولات بنلی در پسارو ایتالیا انجام می‌شود ولی محل تولید محصولاتش در ونلینگ چین است. وظیفه توزیع محصولات بنلی در کشورمان بر عهده شرکت نیکران موتور پاسارگاد است، شرکتی که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده و حالا جزو یکی از شرکت‌های تخصصی تولید موتورسیکلت در ایران به شمار می‌رود. با این مقدمه کوتاه به سراغ بررسی یکی از محبوب‌ترین محصولات بنلی در کشور یعنی ۳۰۰ می‌رویم.

طراحی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰

بنلی ۳۰۰ در کلاس موتورسیکلت‌های سبک قرار دارد اما سبک طراحی آن هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. این موتورسیکلت در دسته محصولات به اصطلاح نیکد قرار دارد اما باید دقت کرد به دلیل محدودیت‌های بازار ایران، شرکت نیکران موتور نسخه‌ای با حجم موتور ۲۴۹ سی‌سی و با نام ۲۴۹S را عرضه کرده است. یکی از تفاوت‌های مدل ۲۴۹S نسبت به نسخه اصلی ۳۰۰ را می‌توان بازنگری در چراغ جلو دانست.

در همین زمینه بخوانید:

از جمله ویژگی‌های بصری این موتورسیکلت می‌توان به طراحی باک سوخت اشاره کرد که شکل جسورانه‌ای به بنلی ۳۰۰ بخشیده است. شرکت سازنده می‌گوید در طراحی و ساخت موتورسیکلت موردبحث اهمیت ویژه‌ای برای راحتی و ارگونومی موتورسوار قائل شده است. از دیگر موارد قابل‌ذکر بنلی ۳۰۰ پانل کیلومتر شمار آنالوگ و دیجیتالی است که اطلاعات گوناگونی شامل سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و… را به نمایش می‌گذارد. در مجموع باید گفت طراحی بنلی ۳۰۰ جوان‌پسند از کار درآمده و تمرکز مناسبی روی استفاده روزمره و ترددهای شهری دارد.

مشخصات فنی موتورسیکلت بنلی ۳۰۰

همان‌طور که گفته شد در کشورمان بجای نمونه اصلی بنلی ۳۰۰ مجهز به پیشرانه ۳۰۰ سی‌سی، نسخه‌ای دیگر از آن با پیشرانه ۲ سیلندر ۸ سوپاپ با حجم ۲۴۹ سی‌سی عرضه شده است. این پیشرانه در دور ۱۱ هزار قدرت ۳۱.۵ اسب بخار را تولید کرده و گشتاور آن نیز در دور ۹ هزار به ۲۷ نیوتون متر می‌رسد. نیکران موتور می‌گوید موتورسیکلت ۱۸۳ کیلوگرمی یاد شده در عرض ۸.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

برای انتقال قدرت پیشرانه نیز از گیربکس ۶ سرعته با کلاچ دستی استفاده می‌شود. بنلی ۳۰۰ به سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری مجهز شده و از سیستم استارت برقی سود می‌برد. از نظر سیستم تعلیق باید گفت موتورسیکلت موردبحث در جلو از سیستم تعلیق دو کمک فنره استفاده کرده و در بخش عقب هم نمونه مونوشاک دیده می‌شود تا ماحصل این نوع طراحی تعادل و هندلینگ قابل‌توجه باشد. نیروی توقف بنلی ۳۰۰ را ترمز عقب دیسکی با قطر ۲۴۰ میلی‌متر و ترمز جلوی دوقلو با قطر ۲۶۰ میلی‌متر تأمین می‌کند.

نقطه‌ضعف این موتورسیکلت را می‌توان نبود ترمز ضد قفل و همچنین وزن بالا دانست که اگرچه این مورد آخر در پایداری بنلی در سرعت‌های بالا تأثیر مثبتی دارد اما در صورت تصادف شدید باعث آسیب‌دیدگی بیشتر موتورسوار خواهد شد. نهایتاً باید گفت رینگ‌های این موتورسیکلت از نوع ۱۷ اینچی هستند. شایان ذکر است مصرف سوخت محصول دو چرخ بنلی در هر صد کیلومتر به ۳.۳ لیتر می‌رسد.

قیمت موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ در ایران

در حال حاضر قیمت موتورسیکلت بنلی ۲۴۹S نسخه‌های صفرکیلومتر به حدود ۲۸۰ میلیون تومان می‌رسد هرچند می‌توان نسخه‌های کارکرده آن را با قیمت‌های پایین‌تری خریدار کرد. در مجموع می‌توان گفت بنلی ۳۰۰ یا همان ۲۴۹S با توجه به پیشرانه مطمئن و پرقدرت، طراحی جذاب، صدای زیبای پیشرانه و سواری راحت جزو گزینه‌های مناسب در این رده قیمتی و کلاس‌بندی خواهد بود و مطمئناً خریداران از انتخاب آن رضایت خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. Zombie

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ۲۸۰ میلیون ناقابل . اونم برای موتور چینی . حتی اون آرم ایتالیایی رو هم چین میزنه .

    موافقم 201
    مخالفم 30
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      یکی از سخت‌ترین‌ کارها در دنیا اینه که به خریدار و فنِ MG ، بورگوارد ، بِنِلی ، بِفَهمانی ۱۰۰٪ چینی هستند و اون‌ها از داستان هفت‌خوان‌ رستم برایتان تعریف کنند که حتی از بنز هم اصیل‌تر هستند و آن‌جاست که سری تکان میدی و میگی چشم ، شما درست میگویید و به زندگی خود ادامه میدهید و آن‌ها را در آرامش رها میکنید !

      موافقم 174
      مخالفم 44
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      یکی از سخت‌ترین‌ کارها در دنیا اینه که به خریدار و فنِ MG ، بورگوارد ، بِنِلی ، بِفَهمانی ۱۰۰٪ چینی هستند و اون‌ها از داستان هفت‌خوان‌ رستم برایتان تعریف کنند که حتی از بنز هم اصیل‌تر هستند و آن‌جاست که سری تکان میدی و میگی چشم ، شما درست میگویید و به زندگی خود ادامه میدهید و آن‌ها را در آرامش رها میکنید !

      موافقم 66
      مخالفم 37
      1. غلامرضا

        ۲۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با سلام
        به نظرم اون عزیزانی که نظر چینی بودن موتور سیکلت را بیان میکنند بدانند در حال حاضر چین یکی از بزرگترین تولید کنندگان موتورسیکلت جهان محسوب میشود با تولید تحت لیسانس

        موافقم 41
        مخالفم 12
    3. میلاد

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درسته قیکتش بالاس ولی تا سوار نشدی نظر نده

      موافقم 94
      مخالفم 65
      1. مجید

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست من صفر ۹۹ خریدم فقط لب دهن بود صدا و رُخش قشنگه راه نمیره(حداکثر تو جاده بدون شیب۱۲۵)مخارجش وحشتناکه.بدترین قسمت رانندگی راحتی اصلا نداره بزرگترین مشکلش سیستم کلاچشه که سیمیه و خیلی سفته و دنده ها تقه داره جوری که غیر ممکنه کسی بتونه ادعا کنه که سواری طولانی مدت باهاش میتونه بکنه ودست درد میگیره.مال من ۱۰۰۰تا کار بیشتر کار نکرده بود از واتر پومپش نشتی روغن پیدا کرد ۳بار بردم نمایندگی نتونستند رفع کنند فروختم

        موافقم 93
        مخالفم 37
        1. Karim Mohseni

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          من ۹۹داشتم ۱۶۵ باهاش رفتم بازم گازخورداشت دوایرادازنظرمن داشت یک سنگین بودن موتوردوم نداشتن ترمزabsدیگه حرف نداره اینکه می گی ۱۲۵بیشترنمیره موتورشما خراب بوده.ولی درکل هر وسیله خرج داره

          موافقم 23
          مخالفم 3
    4. Hossein

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برادر اپل هم چین میزنه…
      حالا اینکه جنس درجه سه وارد ایران میشه یه بحثه دیگست🙏

      موافقم 119
      مخالفم 24
    5. غلامرضاگودرزی

      ۲۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ببخشید آیفون هم توچین تولید میشه ولی واسه آمریکاست به خاطر هزینه کمتر تولید

      موافقم 21
      مخالفم 8
    6. شهرام

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      از ماست گه بر ماست .وقتی هر آشغالی رو بقیمت جنس لوکس مردم ما حتی با انتظار چندین ماهه میخرن چه خودرو چه موتور سیکلت انتظار بیشتر از این نیست .قیمت واقعی این موتور باید بین ۵۰ تا ۷۰ باشه .
      اگه مدتی این جنسا خرید نشه و ببینن نمیتونن سود ۳ یا ۴ برابر قیمت خریدشون بفروشن مجبورن قیمتو متعادل کنن .

      موافقم 19
      مخالفم 10
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (986 ديدگاه)

    صفحه کیلومترش متقارن بود بهتر میشد اما باز موتور جذابیه

    موافقم 68
    مخالفم 23
  3. F22RAPTOR

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    دوستان میلنگ این موتور جوری طراحی شده
    که پیستون ها هردو همزمان یا بالا هستن یا پایین

    موافقم 71
    مخالفم 12
    1. Carbonado Aventador

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (4471 ديدگاه)

      به همین علت هم قشنگ ترین صدا بین موتور های ۲ سیلندر داخل ایران رو داره

      موافقم 70
      مخالفم 22
      1. بهرام

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (95 ديدگاه)

        قشنگترین صدا؟ نظرت کاملاًبی پایه و اساسه چون ظاهراً صدای نینجا دوسیلندر رو نشنیدی.

        موافقم 59
        مخالفم 29
        1. Carbonado Aventador

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (4471 ديدگاه)

          شما اگه صدای نینجا رو شنیدی ، ما با نینجا بزرگ شدیم..

          نینجا صدای وحشی ای داره به خاطر حالت بوکسوری پیستون هاش..

          ولی بنلی صداش بشدت جنتلمن تر و زیباتره به خاطر نوع بالا و پایین شدن پیستون هاش..

          تمام اهل فن بر این نظرن صدای بنلی زیباتره..

          مگر بچه های اسلامشهر ‌و جاده ساوه😂

          موافقم 62
          مخالفم 12
    2. Abolfazl. Hosseinypour

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      افرین ایکاش موقع خرید تمام معایب موتور را از اشخاصی که تجربه دارن بپرسن تا بعدا مخارج سنگین نصیبشان نشه از نظر من موتور زونتس یکی از بهترین موتورهایی است کهداره تولید میشه ودر ایران هم انواع سی سی ها موجوده وخیلی هم جذابه

      موافقم 13
      مخالفم 45
    3. امید

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      مطمئنی بر عکس نگفتی؟ معمولا اینطور باشه با موتور تک سیلندر فرقی نمیکنه و دود و صدای خروجی از اگزوز منقطع هست مثل 125. اتفاقا برعکس وقتی پیستون ها مخالف هم باشند در زمان استراحت یک سیلندر،سیلندر مقابل در حال انفجاره.

      موافقم 3
      مخالفم 6
    4. امید

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      آقا درسته حق با شماست. رفتم پایین تر یه کامنتی رو خوندم جواب سوالم رو گرفتم. هر دو پیستون با هم هستند اما انفجار اونها با هم نیست.

      موافقم 3
      مخالفم 4
  4. Carbonado Aventador

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4471 ديدگاه)

    من پارسال مدل خشک ۱۴۰۱ رو خریدم
    تا الان هم ۱۰ هزارتا باهاش راه رفتم.
    (البته تا الان ۶ سال سابقه بنلی سوار شدن دارم)

    تجربم رو مینویسم شاید به درد کسی بخوره:
    موتور فوق العاده نرم و راحتیه

    ظاهر بشدت جذابی داره که سرهارو برمیگردونه (خوراک دور دوره)

    پشت این موتور نشستن بهتون شخصیت میده از دید دیگران
    (برخلاف انواع پالس و آپاچی و باجاج)

    شتابش معمولیه ولی وقتی دور میگیره خوب راه میره..

    تو سربالایی ها بسیار قدرتمند و چابکه

    برای لایی کشی کاملا مناسبه چون به خاطر لاستیکای پیرلی چسبندگی فوق العاده ای داره..

    اگر روغن خارجی داخلش بریزید و کاتاف های طولانی نکنید و سرویس های دوره ایش رو اهمیت بدین چندین سال بدون هیچ هزینه ای میتونید راحت استفاده کنید

    عیب بزرگ این موتور فقط و فقط هزینه ی روغن و سرویس های دوره ایش هست که حتی از موتور های ژاپنی براتون گرونتر میوفته

    بشدت به روغن حساسه ، فقط و فقط روغنی که خود نمایندگی میگه داخلش بریزید و از روغن های ایرانی فرار کنید..

    به علت پیجیدگی زیاد به هیچ عنوان در موتور سازی های نامعتبر نبرید..
    فقط و فقط ببرید نمایندگی حتی اگه شده باشه کلی پول وانت یا یدک کش بدید

    موافقم 106
    مخالفم 43
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      داداش مبارکتون باشه ❤
      ایشالاه اونی که از تَهِ دل دوست داری رو بخرید .
      خیرشو ببینی .
      اما تعریف‌هایی که از موتور چینی به اصطلاح ایتالیایی خود کردید ، همان تعاریفی هست که مالکان چری ، لاماری ، جک ، دانگ‌فنگ میکنند چون چاره‌ای ندارند در این دیارِ غربت !

      اون موتور هندی‌هایی که مثال زدی را خیلی‌ها در ایران داشتند و دارند ، کیفیتش هم بعد از این همه سال مشخص شده که به شدت سگ‌جان ‌هستند با سواری نرم با هزینه‌های سرویس کم بخصوص نمونه‌های ۱۳۵ ، ۱۸۰ ، ۲۰۰ سی‌سی که در بحث استهلاک دست‌کمی از ژاپنی‌ها ندارند !!!

      عاشق موتور‌سواری هستم ، موتورهای مختلفی‌ هم داشتم ، آرزوی داشتن CB1300 سفید‌قرمز نوستالژی را دارم ولی به سبب شرایط کشور نمیشه حتی سمتش رفت ، اما به جرئت میگم در ایران ما موتور‌سیکلت خوبی که چین بزنه نداریم ، هرچی هم بقیه بگویند جز گول زدن خودشان بی‌فایدست یا اینکه اصلاً موتور خوب سوار نشده‌اند که تعریف از این لگن‌های دوچرخ گرانِ چینی بکنند !!!

      من اگر میخواستم ۳۰۰ میلیون پول بدم برای خرید موتور ، دوک ۲۰۰ KTM میخریدم در نمونه‌های تمیز کارکرده که حتی یه پیچش هم می‌ارزه به بنلی و دیگران !

      موافقم 72
      مخالفم 43
      1. محمد

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        علاوه بر خاطرات شاتل ، کشتی کروز ، ژیان تا ۱۲ تا لکسوس خاطرات انواع موتور هم به طومار های navid 0098 اضافه شد

        موافقم 30
        مخالفم 13
        1. مهراد

          ۱۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (764 ديدگاه)

          آره محمد جان ، پس چی فکر کردی ؟

          الانم داره از ایستگاه فضایی بین المللی پیام میده

          موافقم 12
          مخالفم 9
      2. Carbonado Aventador

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (4471 ديدگاه)

        دوست عزیز آقای نوید
        بنده تجربه ی قابل قبولی در زمینه ی مکانیک موتور و سواری با مدل های مختلف از اسکوتر تا ریس دارم..

        من هیچ تعصبی رو برند‌هاصی ندارم..

        بنلی دوسیلندر در رده ی قیمتش خودش از تمام رقیبانش بهتره..
        (قیمت قابل قبول ، بازار خرید و فروش خوب ، قطعات فراوان ، نمایندگی های زیاد)

        موتور های ژاپنی دوسیلندر تقریبا دوبرابر قیمت دارن!!

        اینکه میگی موتور های هندی کم خرج و کم استهلاک هستن پس بهترن..
        مث اینه بگیم ال ۹۰ به مراتب از بنز و بی ام و کم استهلاک تر و سگ جون تره پس از همشون بهتره!!

        موافقم 35
        مخالفم 5
      3. غلامرضاگودرزی

        ۲۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اگه یه روزی پولدار شدی حتما ktm بخر شرکت نیکران منتظر شما نمی مونه.

        موافقم 6
        مخالفم 4
    2. مهراد

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (764 ديدگاه)

      کربونادو آونتادور واقعا ازت توقع نداشتم دور دور بری ، دیگه این دنیا بدرد نمیخوره ، واقعا ک

      ( الکی گفتم 🤣 ، تا توانی در جوانی …. )

      اگه تش بتونی بمونی با یکی خوبه

      موافقم 9
      مخالفم 12
      1. Carbonado Aventador

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (4471 ديدگاه)

        داداش من دور دور نمیرم
        ولی اگر همیشه از خیابونای اصلی که‌رد‌ میشم کامل میبینم که صدا و ظاهرش سرا رو برمیگردونه…

        از کنار ادما هم که رد میشی کسی از تری خفت‌شدن و دردی نمیترسه…

        برخلاف موتور های هندی که انقدر برای خلاف استفاده شدن که مردم میترسن از راکب هاشون

        موافقم 15
        مخالفم 4
        1. Carbonado Aventador

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (4471 ديدگاه)

          اقا ببخشید تند نوشتم پر غلط املایی شد..

          من این موتور رو فقط برای اخر هفته ها خریدم..

          چون از موتور سواری زیاد خوشم نمیاد.

          ترافیک با ماشین رو ترجیح میدم به موتور سوار شدن!!

          برای من چندتا فاکتور اهمیت داشت تو انتخاب موتور:
          زیبایی
          جلوه ی اجتماعی در دیدگاه مردم
          خدمات پس از فروش
          صدا

          که همه این آپشن هارو داره..

          تنها نقطه ضعفش فقط هزینه ی سرویس هاشه..

          برای تعویض روغن هر ۲۰۰۰ تا باید ۳.۲ لیتر روغن ریخت
          لیتری ۵۰۰ هزار که میشه ۱.۷۰۰
          تقریبا ۲۰۰ تومن فیلتره با هزینه تعویض تقریبا ۲ میلیون درمیاد

          الان برای سرویس ۱۰ هزارتا:
          لنت جلو و عقب ۱ میلیون
          تمیز کردن انژکتور و چک کردن شمع ها ۱.۵۰۰
          اچارکشی ۱.۵ میلیون

          هزینه کردم

          (این لامصب تنها ایرادش فقط هزینه ی سرویس ها و تعویض روغنشه)

          موافقم 25
          مخالفم 2
    3. JDM

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      تو این رده هیچی NS200 نمیشه یه موتور کامل چه از ظاهر، فنی، قیافه از بهترینای نیکد اسپرت هست همونطور که آپاچی بهترین شهریه
      اینو کسایی میخرن که یا طرفدارش هستن یا دنبال جلف بازی کسی که موتور باز/مکانیک موتور باشه میفهمه nsچیه و تو کدوم کشورا فروش داره نه این بی درو پیکر که زمانی ایتالیایی بود
      در ضمن چینی خوب هم داریم اما هیچ خدمات درستی ندارن مثل cf و لیفان اما بازم لیفان از بنلی بهتر خدمات داره و سگ جون هستش
      دیگه یه آدم عاقل باید تحقیق کنه اونم از معتبر ترین منابع
      من از طرف پرسیدم میخوام فلان ماشین بخرم گفت فلانه و بهمانه عالیه من داشتم و از این داستانا ولی موقعی که گرفتم سرطان خالص. اینارو گفتم از کسایی که با اطلاعات کم و سربه‌هوایی وسلیه‌ایی میگیرن و ازش تعریف بیخود میکنن(مثل همین بنلی) راهنمایی نخواین طرف نمیاد از مالش بد بگه یا اگه داشته بزنه تو سرش

      موافقم 24
      مخالفم 10
      1. حسام

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (144 ديدگاه)

        من الان یک ماهی میشه لیفان KPS 250 گرفتم
        شتابش بد نیست، تا جایی هم که خودم جرات داشتم بهش گاز دادم و تا 135 تا تو جاده کفی رفتم، البته میگن تا 150 هم میره که خوب جرات میخواد، سواریش هم نرم و بدون لرزشه( البته هنوز آچارکشی و سرویس اولیه نشده)
        درحال حاضر دوتا ایراد میتونم ازش بگیرم، یکی اینکه منبع اگزوزش زیادی پایینه و دو نفر سوارن به هر چیزی ممکنه گیر کنه
        دوم نشیمنش واسه افراد با قد بلند (خودم 183 قدمه) یه مقدار پایینه که سواری طولانی مدت بنظرم خسته کننده میشه

        موافقم 1
        مخالفم 9
  5. حسن

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    زیر مجموعه ی جیلی هست کلا در چین تولید میشن و یه دفتر هم تو ایتالیا دارن که نگن چینیه

    موافقم 23
    مخالفم 7
  6. محمد

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    نشستن پشت بنلی چینی بهت شخصیت میده؟ چسبندگی فوق العاده داره ؟ شوتی سوار بنلی نداشتیم که خداروشکر اضافه شد

    موافقم 45
    مخالفم 20
  7. حسن

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    بنلی جدای از نداشتن قطعات اگه دچار مشکلات برقی شد دردسر سازه ECU زیاد خراب میشه هر کسی خرید باید خیلی مواظبت کنه که تصادف نکنه چون قطعات بدنه مثه نمک تو چوسان قدیمه .
    اما خوب فعلا که همه جا پر شده از بنلی هر کوچه که رد میشی یه نمایندگی داره با چند تا موتور فقط تعجبه چرا انقد ضعف در تامین قطعات دارن

    موافقم 33
    مخالفم 15
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      جدی حسن‌آقا برای خودم هم جای سوال داره که شما با هر ماشینی تصادف کنید باز میشه به هر مدلی بازسازی و درستش کرد !!!
      ولی موتورسیکلت وقتی تصادف میکنه ، هر کاری هم کنید باز اون موتور قبلی نمیشه و دیگه به استهلاک میوفته و گیج میزنه !

      البته خودم فکر میکنم که چون شاسی موتور دقیق ساخته میشه ، وقتی کوچکترین ضربه‌ای میخوره دیگه نمیشه میزونش کرد و کلاً سیستم موتور را به هم میریزه !

      موافقم 15
      مخالفم 21
      1. حسن

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1342 ديدگاه)

        خودرو تا جایی که میشه شاسی را درست میکنن و اگه خیلی وضعیت خراب باشه با دستکاری در جلو بندی سایر کم و کاستیها را جبران میکنند تا خودرو بدون هیچگونه ایرادی قابل استفاده باشه اما شاسی موتور بعد از ضربه ی شدید غیر قابل اصلاحه یه لوله ی مبلی نه تنها قابلیت اصلاح زیادی نداره .نه قابلیت داغ شدن زیاد داره چون خشک میشه و میشکنه نه قابلیت چکش کاری زیاد و نه فشار بنابر این بعد از تصادفات منجر به اسیب شاسی موتور که موجب ایجاد قوس یا اسیب به ناحیه ی سر پیچ کمکهای جلو شده توصیه میکنند که شاسی کلا تعویض بشه

        موافقم 7
        مخالفم 4
    2. احسان

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      مسئله ECU و انژکتور چند ساله مشکل شده حتی بخوای کم هزینه ترین موتور نو یعنی طرح هندا ۱۲۵ بخری باز هم مجبوری از انژکتوری بخری که خرابی و دردسر در خرابی حال آدمو میگیره چون دستگاه دیاگش رو خیلی تعمیرکاران در شهرستان ها ندارن. واقعا این همه موتور و برند هست اما پشتیبانی قطعات عالی الخصوص شهرستان ها خیلی ضعیفه.

      موافقم 10
      مخالفم 6
  8. علی ===

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سالهای دهه 60 یک بنلی 6 اگزوز قرمز تو مشهد بود که تو شهر خیلی جلب توجه می کرد

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. Saeed

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (206 ديدگاه)

      الان اون تو پانسیون ۶۹ تو تهران نگه داری میشه

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. Saeed

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (206 ديدگاه)

        و تو شرایط خیلی خوبی هست

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. احمد

      ۲۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من یکی شوداشتم رو دست شتابش هنوز نیومده حرات نداشتم یه دفعهگازشو بگیرم اخرم سپاه کرج ازم خریدش واقعا اون بنلی هست نه این کلنگی های چینی

      موافقم 3
      مخالفم 4
  9. شهرام

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آدم دیوانه باید باشه که بنلی بخره با همین مقدار پول میتونین هندا cb250یا300بخرین خیلیم عالی تحقیق کنین میفهمین چی میگم در کل جنس چینی خریدن اشتباه

    موافقم 21
    مخالفم 11
  10. آریا

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بهتره به خاطر قانون محدودیت مسخره و ناعادلانه بجای نفس گیری و محدود کردن یه موتوری که قابلیت سرعت اولیه رو داره ، قانون گذار یا مجری قانون خودشو قوی تر کنه ، نه اینکه اینجوری ظلم کنه

    موافقم 16
    مخالفم 7
  11. مسعود

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقایون بسختی داشتم ایمیل می‌ساختم که بتونم نظرمو بگم ۳ساله ۳۰۰بنلی دارم الآنم دارم ولی فقط صداش قشنگه ولی بشدت اصطحلاک بالا خدمات قطعات در شهر ما که پایتخت نیست خبر تهران ندارم واقعا افتضاح نسبت به حجم سی سی وزن بسیار بالا تعویض دنده ها بسیار بسیار افتضاح

    موافقم 20
    مخالفم 12
  12. Saeed

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    یکی از مشکلات این موتور وزن به شدت بالاشه

    موافقم 12
    مخالفم 7
  13. کریم

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گازخوربی نظیر شتاب بااینکه سنگینه خوبه ایرادکه داره ترمزabsنیست ترمز جلوراخیلی مواظب باشید بازم. درموقع بارانی

    موافقم 3
    مخالفم 5
  14. امیر

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستانی که اینقدر از خودروها یا موتورهای چینی بد میگن بنظر من دو حالت بیشتر نداره یا پشت این محصولات ننشستن و باهاشون رانندگی نکردن یا یچیزی فقط شنیدن و بخاطر سیاست های دولت و دوستی دولت با چین مغرضانه فقط قضاوت میکنن
    توصیه میکنم یک سرچ کنید و ببینید چین نه فقط در صنعت خودرو بلکه در ساختمان سازی پل و جاده سازی و شهرسازی و صنعت رباتیک به کجا رسیده
    یک زمانی که تازه خودروهای کره ای اومده بودن مردم همینو میگفتن که اه اه اه آخه کی سوار ماشین کره ای میشه تا ژاپن و آمریکا و اروپایی هست ولی حالا…
    در مورد چین و خودروهاش هم داستان همینه
    تا چندسال دیگه کل دنیا میشه خودرو جینی
    کاملا مطمعنم بزودی خواهیم دید
    مردم عادت دارن هرچیزی که گرونه رو بگن خوبه

    موافقم 23
    مخالفم 24
    1. علیرضا

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      در کشور های دیگه جز ایران محصولات چینی با کیفیت بالاتری عرضه میشه
      اما در کشور ما دقیقا برعکس هست کمی تحقیق و مطالعه کنید
      یا از نزدیک داخل موتور خودر اس۵ فردا یا موتور اریزو ۵ رو ببینید و بریید ببیند چرا ماشین چینی بعد از ۱۰۰۰۰۰هزار کارکرد قیمتش نصف میشه جواب سوال تون رو میگیرید اما خودروی ژاپنی یا المانی این طور نیست

      موافقم 7
      مخالفم 5
  15. علیرضا

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.. میتونید راهنمایی کنید این موتور ها تقریبا هزینه نگهداریشون چقدره؟ هرماه باید در بهترین و بدترین حالت چقدر خرجش کرد؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
  16. علیرضا

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر کار کنید دو تا سه میلیون در ماه هزینه نگهداری داره
    اما اگر فقط سوار می شوید بین ۴۰۰تا ۸۰۰ تومان درماه در نظر بگیرید
    که شامل روغن و لنت و هزینه زنجیر و توپی و بلبرینگ چرخ هست که به نسبت تورم تغییر میکند

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. Alimohammad Abbasi

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مقایسه کالای چینی با ژاپنی؟!
    واقعأ مضحکه که بخای بهترین موتور چینی رو با قدیمی ترین موتور ژاپنی مقایسه کنی.جدیدترین وقوی ترین موتورسیکلت چینی حریف ایکس۷سوزوکی ساخت۵۰سال پیش ژاپن نمیشه.چطوری توی تصورات یک موتورسوار مقایسه زباله های چینی با جواهرات ژاپنی صورت میگیره؟چی روباچی مقایسه میکنید.ام وی ام۳۱۵رو با تویوتا جی تی۸۶؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 4
  18. Shaho

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم تعمیرکار موتورم تا حالا چندتا بنلی 300 تعمیر کردم. بنلی 300مدل 95.96 302سی سی هستش منبعد به بالا 249 پیستون قطرش کمتر کردن. گیربکس این موتور خوبه شفتای گیربکس با بلبرینگ خرف توش نیست یاتاقان میل لنگم خوبه کیفیتش سرسیلندر یکم ضعیفه نکته بده دیگش اینکه سیلندرش با بلوک بالا یه تیکس پیستون فقط سایز صفر داره و واسه تعمیر باید بوش بزنی که کاره هر تراشکاری نیست رینگ پیستون ضعیفه دندشم هرکاری کنی با تقه جا میره مخارجش بالاس یه ضعفیم در سنسور مپ داره که خدا نکنه به مشکل بیفته. در این رده قیمت بدونه تعصب اول ktm duke بعد ns200 بعد بنلی 300 هر سوالی بود درخدمتم

    موافقم 11
    مخالفم 6
  19. Shaho

    ۲۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان من همه نوع موتور تعمیر کردم در کل اگه میخواید موتورتون یه عمر بهتون حال بده از دو سوم قدرتش استفاده کنید مثلاً بنلی 300نباید دورموتورشو از هشت هزار بالاتر برد تندم گاز ندید بزاری خودش دور بگیره موقعه معکوسم گاز وست متناسب با سرعت فراموش نشه اینارو رعایتی کنی موتور هیچیش نمیشه اما موتور ژاپنی بخاطر الیاژ موتور که از منینزیوم توش استفاده میکنن یه چیز دیگس. بنلی 300 بخاطر جفت پیستونش باهم بالا پاین میشه صداش قشنکه لبته هم زمان انفجار نمیکنه در کل بهش فشار نیاری کات اف نکنید موتور خوبیه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  20. black

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند روز پیش پسر داداشم خرید واورد ی دوری بزنم اول عیبی که تو موتور دیدم فرمونش هست که بشدت دور کمی داره وبخوای دور بزنی ی میدون دوبرابر موتور معمولی میخوای وبه شدت فرمون سفتی داره متاسفانه اگه جایی اسفالت خرابی باشه وشنی باشه ناشی باشی سریع به زمینت میزنه تو ی کلیپ تبلیغاتی دیدم صد وهشتاد تا راه میرفت من صد وسی وپنج تا را باش رفتم احساس کردم موتورش داره میاد پایین شاید تو اتوبان میشد صد وپنجاه تا را باش رفت این از عیباش بود ولی صدای به شدت قشنگی داره به هزار وسیصد کمی شبیه صداش شتابش بد نیست من همونطور که اولم گفتم ضعف فرمون تو این موتور بیشتر از همه بود وتو‌ذوقم زد

    موافقم 4
    مخالفم 2
  21. مرتضی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    محبوبیت بنلی تو کشور ما به خاطر کیفیت و سواری و پایداری نیست بلکه به خاطر تیپ قشنگ،بازار خرید و فروش مناسب،تبلیغات و تامین قطعات خوب نیکران و از همه مهم تر صدای گوشنواز هست!
    قطعا تو کشوری که حقوق کارگر ۱۵۰ دلار هست و خیلی از جوونا نمیتونن موتورهای باکیفیت اروپایی و ژاپنی سوار بشن در قدم اول هندی هایی که استهلاک کم داره بهتره اما اگر کسی هزینه استهلاک براش مهم نباشه به نسبت با قیمتش به صرفه هست!
    ایکاش روزی برسه که بهترین برندها با قدرت خرید بالای مردم در دسترس باشه ایکاش!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  22. وحید

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی هر دو پیستون بالاست یکی درحال تخلیه دود ودومی در حال تراکم سوخت می باشد وعملا هر دوسلیندر در نقطه مرگ بالا هستند ول کار متفاوتی رو انجام می دهند

    موافقم 5
    مخالفم 1
  23. Amir

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند ساله اکثر مدل ها بنلی ۳۰۰ رو دارم شتاب و قدرتش نسبت به هم رده قوی تره و تنها ضعفش فقط سرویس پر هزینه هست، که اگه موتور دومتون باشه از این هزینه ها خود ب خود کم میشه ،،،ینی برا یه نون خریدن نبرید بیرون بزارید برا دور دور هفتگی فقط ، و موتور دومی که تایید میکنم ان اس ۲۰۰ هست ، اکثر موتور ها تو هم رده رو تست زدم و همه ضعف دارن فقط همین دو تا موتور برا من جذابه ،،،،بعد این ها اگه موتور میخواید فقط موتور سوئیچ و ژاپنی ‌‌‌‌‌…..

    موافقم 2
    مخالفم 0
  24. Sjz

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی دوست من خریده این موتور رو رفته نشون داده میگن تایر مال یه موتور دیگه هست کم‌ک فنر ،موتور ،تنه همه مال یه موتور دیگه هست و ایران رو هم کرده داره میفروشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  25. حسین

    ۱۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان موتور ان اس ۲۰۰ بهتر برای خرید یا بنلی۳۰۰بهتر از لحاظ کیفیت شون ممنون میشم از راهنمایی تون🙏

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. هنرمند

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی نخرید این آشغال رو من مدل 1401 دو تا خریدم برای خودم و برادرم. . ولی تا الان نزدیک به 50 تومن خرجش کردم.
    صبح تا شب به سازندش فحش میدم.
    فقط خوشگلی داره.
    کیفیت صفر
    خدمات پس از فروش صفر
    لوازم یدکی نایاب
    در مجموع سرطان.
    راه می ری پیچ هاش باز می شه مریزه زمین
    هیچ فرقی با این موتورهای اشی مشی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رضا

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب
    پیگیر خرید فیلتر بنزین بنلی ۳۰۰ بودم و اطلاعاتی در قبیل چگونه باز کردن انژکتور که به صورت اتفاقی به اینجا رسیدم…
    بنلی ۳۰۰ سال ۹۶ دارم اطلاعات و تجربه شخصی خودمو میگم شاید بکارتون اومد…
    در مرحله اول شخصا عاشق استایل بنلی شدم و ازش لذت میبرم ۹۶ خریدم چون ۳۰۰ سی سی واقعی هست…۹۷ به بالارو اصلا پیشنهاد نمیکنم چون واقعا را نمیره و پشیمونتون میکنه مگر اینکه پکیج ۳۰۰ رو خریداری کنید و بدید افزایش حجم بدن که از ابتدا ۹۶ سرحال بخرید بهتره…
    من کار کرده ۹۶ خریدم ۲ سالی هست دارم.در ابتدا ریمپ و خذف کاتالیزور و شمع ایریدیم و شوستوشو شمع رو انجام دادم و با لاستیک ۱۹۰ عقب کاملا شتاب و صداش راضی کننده هست…اگر هم در ابتدا کمی عقب باشید تو دور میزنید…
    ۳۰۰ واقعی ۳۸ اسب هست که با انجام این کارها تا ۴۰ اسب میرسه ولی ۲۵۰.. ۲ سیلندر ۹۷ به بالا تقریبا ۳۱ اسب هست…
    با موتور های یاماها ام تی ۲۵ و کاوازاکی زد ۲۵۰ مدل بالا نگازیدم و احتمال بسیار قوی و شایدم حتما که در شتاب حریف اونا نمیشه ولی خوب ۲۰۰ میلیون تقریبا گرونتر بودن اونارو هم در نظر بگیرید واسه اون شتاب باید هزینه بیشتر کنید اگر قرار بود اونارو بزنه که دیگه این قیمت نبود…
    ولی خوب با این روخ صدا و استایل باحال و لاستیک های ۱۹۰ شتاب و سرعت معقول میشه ازش لذت برد…
    سیستم تعلیق نرم.راحتی رانندگی حتی ۲ ترک.و کم بدون فشار وزن روی فرمون و ترمز های قوی امتیازاتشه…
    سرویس روغن با حجم ۳.۳۰۰ فیلترها ترمزها هرینش بالاس نسبت به روغن حساسه و بل اجبار باس هزینه کرد..
    طی این ۲ سال با اینکه دست ۲ خریدم۱۴۰۰۰ کار بوده
    و الان ۳۰۰۰۰ تا شده جز هزینه اول سرویس کامل و هرینه به استلا تیون کردنش و لاستیک عقب هزینه دیگری نکردم فقط سرویس های دوره ای
    البته این رو بگم که یادم رفت کمک های نرم و سیستم تعلیق خوبی داره ولی کمک هاش روغن میزنه چاراشو دقیق نمیدون این یکی از ضعفاش…
    سنگینه واقعا لنگ میخواد واسه یور دورش کردن…
    یک مکانیک کار درست و قهار و از همه مهمتر منصف نیاز دارید نمیدونم چرا بنلی میبینن کنتور ۲ برابر میندازه
    ولی پولشو دارید حتما یاماها ام تی ۲۵ بگیرید از شتابش لذت ببرید…ولی من با استایل بنلی بیشتر هستم سلیقه ای هست…
    بنلی هم خواستید بگیرید ۹۵ یا ۹۶ بگیرید که حالتونو نگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا