موتورسیکلت

سوپربایک نورتون V4SV؛ موتورسیکلت انگلیسی با قدرت 185 اسب بخار

حدود ۵ سال طول کشید تا نسخه‌ی نهایی از موتورسیکلت ۱۲۰۰ سی‌سی نورتون با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر آماده شود. البته ورشکستگی شرکت نورتون و جلب توجه سرمایه‌گذار جدید، دلیل اصلی این تاخیر بود.

بازار برتانیا علاقه‌ی زیادی به انواع موتورسیکلت دارد. علاوه‌بر مدل‌های مختلف ساخت ژاپن، تولیدات برندهای انگلیسی مثل تریومف و رویال انفیلد (تولید هندوستان) هم فروش خوبی در انگلیس دارند. نورتون یکی از معدود سازندگان موتورسیکلت در بریتانیا است که هنوز در خاک این کشور فعالیت می‌کند و امیدوار است مشابه مکلارن یا استون مارتین در دنیای خودرو، یک برند اسپرت باکیفیت باشد. البته باید توجه داشت که بخش اصلی سهام نورتون به سرمایه‌گذاران هندی از گروه TVS واگذار شده است.

موتورسیکلت نورتون فیبرکربن

در مدل قبلی نورتون V4، تعداد ۳۵ مورد مشکل فنی وجود داشت که البته شرکت سازنده ادعا می‌کند برای نسخه‌ی جدید، روند رفع نقص‌ و آزمون‌های فنی به طور کامل انجام شده است. به همین دلیل، V4SV یک موتورسیکلت کاملا جدید و متفاوت از V4 محسوب می‌شود.

موتورسیکلت نورتون سیلور

ظاهر V4SV تفاوت چندانی با V4 ندارد و همچنان، جذاب و چشم‌گیر به نظر می‌رسد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر V شکل ۱۲۰۰ سی‌سی با زاویه‌ی ۷۲ درجه هم مشابه قبل است اما به دلایل فنی، ۱۵ اسب بخار ضعیف‌تر شده و حالا ۱۸۵ اسب بخار قدرت دارد. وزن خالص هم از ۱۷۹ کیلوگرم به ۱۹۳ کیلوگرم رسیده است. نورتون V4SV، گشتاور ۱۲۵ نیوتن‌متر در ۹ هزار دور بردقیقه تولید می‌کند؛ درحالی‌که بیشترین قدرت پیشرانه در ۱۲,۵۰۰ دور بردقیقه فراهم می‌شود.

موتورسیکلت نورتون نمای پشت

ترمزهای برمبو، همراه سیستم تعلیق و فنرهای ساخت اوهلینز سوئد روی نورتون V4SV نصب خواهند شد. این سوپربایک با سیستم کنترل لغزش و استارت بدون کلید تولید می‌شود.

نسخه‌ی Manx  نورتون V4SV با رنگ بدنه‌ی نقره‌ای، رینگ‌های آلومنیوم قرمز Oz، آستانه قیمت ۳۸ هزار دلار دارد. مدل سفارشی V4SS، دارای بدنه‌ی تمام فیبرکربن با تیراژ تولید محدود است و به قیمت ۶۰ هزار دلار فروخته خواهد شد. قیمت مدل پایه از نورتون V4SV هنوز اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    زیادى براى موتور سیکلت گرونه!
    فقط همینو میتونم بگم!

    موافقم 18
    مخالفم 8
  2. Humer

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    ولی از نظر من دوکاتی در همین رنج قیمت بهتره با ۲۱۰ اسب قدرت و وزن برابر و البته همین اسم دوکاتی ۵۰ هزار دلار می ارزه😊

    موافقم 24
    مخالفم 1
  3. ارسلان

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (457 ديدگاه)

    آقای اشتری تا جایی که من میدونم رویال انفلید در اصل هندی هست نه انگلیسی و بخاطر خرید چند شرکت خارجی از جمله شرکت Harris Performance Products انگلیس که قبلا با رویال همکاری میکرد و 2015 توسط رویال خریداری شده بهش میگن شرکت چند ملیتی !! چیزی شبیه جیلی که ولوو رو خرید
    من خودم از موتورسیکلت های کلاس رترو و نئو رترو بیشتر از کلاس های دیگه خوشم میاد و Triumph Speed ​​Twin First Ride هم یکی از اون خواستنی هاس
    ولی در رابطه با کلاس ریس وقتی بخوای به اسب بخار توجه کنی با توجه به اینکه تیتر مقاله اشاره به 185 اسب داره با توجه به اینکه موارد پایین هم هست نورتون شانس زیادی نداره از نظره شخص بنده وقتی ملاک اسب بخار باشه
    GSXR 1000 = 202 hp
    Ninja ZX-10R = 201 hp

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2375 ديدگاه)

      در متن نوشتم برند انگلیسی تولید هند
      ام جی هم برند انگلیسی تولید چین هست، هرچند که هنوز خط مونتاژ در انگلیس داره
      اصالت برند در تاریخچه می مونه و هرگز تغییر نمی کنه

      The first Royal Enfield motorcycle was built in 1901 by the Enfield Cycle Company of England

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. مجید گل زاده

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        سلام
        منظورتون MG هست؟

        موافقم 7
        مخالفم 1
  4. ساسان

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    موتورهای کمپانی agusta از نظر طراحی حداقل خیلی بهتر عمل میکنن از نظرم

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. JDM lover

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من با پول نسخه پایش یه ninja h2 میگیرم یا یکی از مدلای دوکاتی که هم خیلی از لحاظ پرستیژ بهتره و مشخصات فنی بهتری هم داره

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2375 ديدگاه)

    این برند موتورسیکلت در کلاس خاص و کلکسیونی هست
    متفاوته با دوکاتی و آگوستا که سالی چندهزار مدل تولید دارن

    در انگلیس خودروسازانی وجود دارن که مدل های چندصدهزار دلاری تولید می کنن و البته مشتری هم دارن، این ماشین ها اصلا در حد فراری نیستن اما به دلیل خاص بودن و تولید کم تعداد، مورد توجه ثروتمندان قرار می‌گیرن

    مثال شبیه این، داستان ساعت مچی هست
    برای عامه مردم عجیبه که انواع ساعت سوئیسی با قیمت 20 هزار تا 500 هزار دلار مشتری داره؛ اما مثلا ساعت ژاپنی یا چینی خیلی ارزون تره،

    اگر نورتون، همین موتورسیکلت با قیمت ۵ تا ۱۰ هزار دلار تولید کنه، ورشکست می شه و دیگه ثروتمندها جذبش نمی شن
    بازاریابی محصولات لوکس، شرتایط خاصی داره

    موافقم 22
    مخالفم 1
  7. بهروز

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه چیز تو یه موتور اسب بخار و گشتاور نیست خیلی چیز های دیگه باعث میشه تا خریدار موتور بپسنده مثل هندلینگ خوب ترمز های نرنی و راحتی سواری برند موتور وگرنه موتور ربس هزار سی سی ژاپنی حدود 20 هزار دلار هستن نهایت

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. AK25789

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام، واقعا خیلیه ها 185 اسب بخار قدرت، والا پژو405 من نهایتش 100 اسب بخاره، اونوقت این موتور185 اسب بخار، چه خبره مگه، میخوان باهاش پرواز کنن، اینطور موتورهارو باید برد داخل یه جاده بلند بدون هیچ پیچوخمی، اونوقت گاز داد، که تازه با تمام سرعتم فکر کنم بشه رفت چون باد از روی موتور فکر کنم آدمو پرت کنه، ولی درکل بگیری واقعا عجب موتوری هستش، بخصوص زیبایی خاصی داره، قدرت هم که به کنار اصلا حرفی توش نیستش، نسخه کاملش قیمتش هست 60 هزاردلار، یعنی با دلار 30 تومانی ما میشه 1میلیاردو800میلیون فکر کنم، که واقعا پول زیادیه، تازه اونجا این قیمته پس تو ایران باید با پلاک و سند و مجوز واینا حتما 1میلیارد دیگه میره روش حتما

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا