پورشه

راف SCR، پورشه تنفس طبیعی خیره‌کننده با 510 اسب بخار قدرت

SCR دومین محصول اختصاصی شرکت آلمانی راف محسوب می‌شود که حالا اولین نمونهٔ آن برای بازار آمریکا با قیمت یک میلیون دلار تحویل داده شده است.

شرکت راف اتومبیل در طول تاریخ طولانی خود، مشغول به ساخت پورشه‌های خاص و منحصربه‌فرد با تأیید خود پورشه بوده است. این شرکت پس‌ازاینکه با سفارشی‌سازی‌های شگفت‌انگیز روی پورشه‌ها به شهرت رسید، بعداً با ساخت مدل‌های منحصربه‌فرد خودش، به یک تولیدکنندهٔ کامل تبدیل شد. حال نیز راف نمایندگی خود را در ایالات‌متحده راه‌اندازی کرده و از عرضهٔ اولین محصول تولیدی خود با ویژگی‌های خاص بازار آمریکا خبر داده است. این خودرو SCR نام دارد که یک شگفتی مهندسی محسوب می‌شود.

این خودرو هرچند در ظاهر شبیه یک پورشهٔ کارخانه‌ای به نظر می‌رسد اما دومین محصول راف محسوب می‌شود که از ابتدا توسط خود این شرکت ساخته شده است. این ماشین روی یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخته شده که توسط خود راف مهندسی شده و توسعه پیدا کرده و برای استحکام بیشتر به رول کیج مجهز است. در انتهای این شاسی پیشرفته، یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با طراحی راف قرار گرفته است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این قدرت چشمگیر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. ترمز و سیستم تعلیق هم گواه دیگری بر مهارت مهندسی راف محسوب می‌شود. سیستم تعلیق خودرو در هر چهارچرخ از نوع دو جناقی است که از مسابقه گرفته شده و به فنرهای افقی قابل تنظیم الکترونیکی مجهز است. سیستم ترمز هم با دیسک‌های کامپوزیت سرامیکی خنک شونده، به همان اندازه پیشرفته است.

اولین نمونهٔ SCR برای آمریکای شمالی با رنگ زیبای سفید عاج رنگ‌آمیزی شده و در داخل از تودوزی مشکی و خاکستری آلکانترا بهره می‌برد. بدنهٔ دست‌ساز خودرو به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده و به اسپویلر عقب ثابت، آینه‌های جانبی اسپرت و دستگیره‌های در مخفی مجهز است. همهٔ این عناصر برای بهبود آیرودینامیک طراحی شده‌اند. وزن این خودرو هم تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم است و ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در داخل این SCR شاهد صندلی‌های اسپرت فیبر کربنی راف هستیم و کل کابین هم با دوخت قرمز و نشان‌های قرمز SCR تزئین شده است که با کالیپرهای ترمز قرمز و نشان‌های راف روی تک پیچ مرکزی رینگ‌ها در بیرون هماهنگ است. پنجره‌های برقی و چراغ‌های LED هم از دیگر ویژگی‌های این پورشهٔ جذاب هستند. خریدار اولین SCR نسخهٔ بازار آمریکا خودروی خود را حدود یک هفته پیش تحویل گرفته است. مجموعاً راف تنها ۷۰ دستگاه از SCR تولید خواهد کرد که همهٔ آن‌ها با وجود قیمت هفت‌رقمی فروخته شده‌اند. معلوم نیست چه تعداد از این خودرو به ایالات‌متحده خواهد رفت اما قیمت پایهٔ این شگفتی مهندسی در آمریکا حدود یک میلیون دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۳۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    نمای جانبی با خط روی شانه صاف
    بدون حجم دهی های معمول
    به ساده ترین شکل
    عجیبه که اینقدر خواستنیه؟

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/12/ruf-north-america-delivers-.jpg

    موافقم 45
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      عاشق ماشین های صاف ساده هستم

      موافقم 9
      مخالفم 0
  2. ARMAN سابق

    ۳۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    یعنی عاشق این رافم

    موافقم 29
    مخالفم 0
  3. Mercedes

    ۳۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (751 ديدگاه)

    با اینکاراشون فقط جهان رو از پیشرفت عقب میندازه باور عمومی رو به سمت پیرمرد های زمان بعد از جنگ جهانی دوم متمایل میکنند
    پس چرا از آیفون ایراد میگیرید که میاد se رو بازم با همون ظاهر ۷-۸ سال پیش نسخه اول و با کلی حاشیه عرضه میکنه؟
    آقا تا کی قراره این مدل های کلاسیک و نوستالژی هی تولید بشه
    ماشاالله همشون هم یه راست می‌ره آمریکا سرزمین پیرمرد های کلاسیک عاشق دهه ۷۰ میلادی
    دلم واسه حوونای آمریکا میسوزه باید مطابق سلیقه بابابزرگاشون زندگی کنن

    موافقم 1
    مخالفم 106
    1. Jeferson

      ۳۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (151 ديدگاه)

      😂😂😂😂😂بیچاره جوونای آمریکا🤣

      موافقم 55
      مخالفم 2
      1. Mercedes

        ۳۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (751 ديدگاه)

        کامنتمو اصلا فهمیدی یا خواستی یه چیز بگی لایک بگیری؟
        بله می‌دونم جوونانی هستن که m5 و هوراکان و کوروت هم سوار میشن
        بحثم سلیقه بود که میان همش سلیقه طراحی بابازرگی رو تو کشور های غربی مخصوصا آمریکا و آلمان ترویج میکنن
        ۵۰۰ دیسلایک هم بگیرم سر حرفم هستم
        طراحیش بدرد نسل بابابزرگ ها میخوره

        موافقم 0
        مخالفم 55
        1. Jeferson

          ۱ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (151 ديدگاه)

          اینکه شما اینجوری ماشین های نوستالژی و کلاسیک رو خطاب می کنید، من موافق نیستم ولی خب سلیقه‌‌ی شماست.
          من حرفم اینه که جوونای آمریکا رو هیچ جوره با هیچ منطقی نمی شه مظلوم و تحت سلطه
          مثلا بابابزرگاشون فرض کرد . بی اساسه این حرف

          موافقم 28
          مخالفم 0
        2. Mercedes

          ۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (751 ديدگاه)

          آره این که شما می فرمایید هم درسته
          اما من حرفم اینه ماشین های کلاسیک دورشون تمام شد دیگه
          همون هوایی که تو اون دوران ساخته شدند رو خریداران میتونن بخرن کیف کنند
          ولی توی عصر جدید چرا باید یک ماشین نو و جدید ولی به شکل کلاسیک و قدیمی ساخته بشه؟ این کار ناخودآگاه روی روند طراحی بقیه خودرو ساز ها هم تاثیر می‌ذاره

          موافقم 0
          مخالفم 7
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2369 ديدگاه)

      فروش با قیمت یک میلیون دلار، خیلی چیزها رو توضیح می‌ده

      موافقم 42
      مخالفم 2
      1. Mercedes

        ۳۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (751 ديدگاه)

        همینو میگم دیگه
        خب مردم اونا دوست دارن بخرن پولش رو هم دادن
        منتهی واقعا مسخرس
        یا من سنم قد نمی‌ده و درک نمیکنم یا اینا دیوانه هستن
        آخه ماشینی که ظاهرش مال دهه ۷۰ میلادی هست چرا باید ۱ میلیون پول بدی نمی‌فهمم
        مثل این میمونه لباس انسان اولیه بپوشی
        یا مثلا دکور خونه ات رو به سبک قاجار بزنی
        البته هر کس سلیقه ای داره ولی با این کار این سبک کلاسیک رو افراطی ترویج میکنن بنظرم

        موافقم 0
        مخالفم 35
        1. Jeferson

          ۱ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (151 ديدگاه)

          الان خود شما یدونه مرسدس 300sl 1957 رو با EQS عوض نمی‌کنی چون ظاهرش قدیمیه؟
          هر چیزی یه ارزشی داره که فقط تو ظاهر خلاصه نمی شه

          موافقم 25
          مخالفم 0
        2. Mercedes

          ۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (751 ديدگاه)

          300sl چرا انصافا!

          موافقم 0
          مخالفم 4
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    با این رنگ خیلی خوب شده

    موافقم 20
    مخالفم 1
  5. Ali

    ۳۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    همش عالیه،ولی کاش یکم هم روی روکش صندلیش مهندسی میکردن اینطوری شبیه زیر شلواری ژاپنی قدیمیا شده،راحت ولی مشخره

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. ممدقلی

      ۳۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (74 ديدگاه)

      صندلیاش ار عاردی الهام گرفتن

      موافقم 9
      مخالفم 0
    1. نشناسی بهتره

      ۳۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (389 ديدگاه)

      yellow bird بهترین ماشینی بود راف اون موقع ساخت

      موافقم 9
      مخالفم 0
  6. Siyavash

    ۳۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (668 ديدگاه)

    عجب جیگری شده❤️❤️❤️

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. EODE

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    توصیف زیباییش با کلمات خیلی سخته . از اون سخت تر مطمئنم توصیف حسی هستش که راننده پشت فرمونش خواهد داشت .
    یه عده هستن که طراحی پورشه ۹۱۱ رو تکراری و بی روح میدونن ؛ یه عده هم هستن که عاشق این طراحی هستن و بعضیاشون حتی معتقدن طراحیش هر چه بیشتر باید روح کلاسیک خودش رو حفظ کنه . از اونجا که زیبایی در طراحی تا حد زیادی سلیقه ای هستش نظرات مختلف میتونن مور قبول واقع بشن .
    اما به نظر خودم پورشه ۹۱۱ خالص ترین و بهترین خودروی اسپرت تاریخ بوده و خواهد بود . هیچ خودروی دیگه ای این حد از تکامل رو نداشته و هیچ خودروی دیگه ای هیچ وقت به اندازه ۹۱۱ حس و حال منحصر به فردی نخواهد داشت .
    این راف هم که طراحیش الهام گرفته از ۹۱۱ هست به نظرم همه این ویژگی ها رو به ارث میبره .

    موافقم 16
    مخالفم 0
  8. Taha Malek

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (914 ديدگاه)

    اثر هنری دیگه از راف

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Arefam

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بسیار زیباست
    الان یک میلیون قیمتشه به مرور زمان افزایش پیدا می‌کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. همایون

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    من از خودروهای سفید رنگ به دلیل فراوانیشون خوشم نمیاد،بنظرم اگر برای راحت بودن نگهداریش سفسد انتخواب میکنید رنگ نقره ای حداقل دو برابر کمتر از سفید کثیفی رو نشون میده و زوایای خودرو رو بشیار زهتر و قوی تر از سفید نشون میده و طراح های خودرو هم همیشه ماکت رو با رنگ نقره ای زیبایی شناسی میکنند ولی من عاشق رنگ قرمز و رنگ های جیغ خاص روی خودرو هستم ولی این سفید عاج خوب متفاوت از سفید بود و چشمم رو گرفت کاشکی خودروسازها حداقل تناژ های خاص سفید رو مثل همین سفید عاج جایگزین سفید معمولیشون میکردند سفید صدفی بوخوره تو سرشون تا حداقل یخورده زیبایی و قشنگی خیابون ها بیشتر میشد باز خگبه ایران خودرو هم رو محصولات پلتفرم دویست و شش هنوز رنگ قرمز رو تو پیش فروش های یکسالش قرار میده و برای تارا هم رنگ نقره ای تیتانیوم که واقعا خوشگلرو اضافه کرده،سایپا که دهه هاست فقط موقع رونمایی از خَ تگلید و محصگل جدیدش رنگ های خاص میاره و بعدش جز سفید و مشکی و بعضی موقع ها نقرخ ای اعتقاد به رنگ دیگه ای ندارخ تو تاریخ سایپا یک اوایل ترید خط تگلید بن رو رنگ های فیات سینا رو میزد رو محصگلاتش و یک سرس رنگ خاص قشنگ رو پراید و تیبا های اونسال زد تا تموم شد یک تایمی هم رنگ های قهوه ای تیره و نقره ای و یک سری رنگ های برلیانس رو زد رو محصولاتش قشنگ شد یدونه هم کوییک آر های کرم رنگی که زد و بعدش هم بیخیال شد خیلی قشنگ شد و با افتخار وانت نیسان رو تو رنگ جذاب آبی تولید میکنه فقط😂

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا