تسلا

تسلا ون 12 نفره الکتریکی می‌سازد؟!

تسلا در حال کار روی خودروهای جدید از جمله نسل دوم رودستر و پیکاپ کاملاً جدید سایبرتراک است. هم‌اکنون به نظر می‌رسد این خودروساز در حال توسعه یک ون مسافری الکتریکی نیز هست.

بر مبنای خبرهای منتشر شده تسلا درگیر توسعه یک تونل پرسرعت است که فرودگاه بین‌المللی اونتاریو را به شهر رانچو کوکامونگا وصل می‌کند.

گفته شده پیشنهاد ارائه شده شامل ساختار تونلی ۴.۵ کیلومتری با قطر ۴.۲ متری است که حدود ۱۰.۷ متر زیر زمین قرار خواهد داشت. خودروهای الکتریکی داخل این تونل می‌توانند با حداکثر سرعت ۲۰۴ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

به منظور کمک به حمل حدود ۱۲۰۰ نفر در روز، یکی از مدیران شهر سن برناردینو گفته که تسلا در حال کار روی یک ون مسافری الکتریکی است. او اشاره زیادی به جزئیات این خبر نداشته اما گفته که این ون خواهد توانست ۱۲ نفر را به همراه اسباب و وسایل حمل کند.

چیز زیادی درباره این ون نمی‌دانیم اما تسلا قبلاً به خودروهای الکتریکی و خودران با ظرفیت حمل افراد زیاد اشاره کرده و گفته که چنین خودروهایی می‌توانند بر پایه نسخه اصلاح شده از تسلا مدل ۳ بنا شوند. این خودروها برای حمل حداکثر ۱۶ نفر طراحی شده‌اند.

این پروژه که با نام لوپ فرودگاه اونتاریو شناخته شده طبق تخمین‌ها هزینه‌ای بین ۴۵ تا ۷۵ میلیون دلار خواهد داشت و طی ۳ تا ۴ سال تکمیل خواهد شد. این تونل می‌تواند بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از سایر پیشنهاد تکمیل شود.

اگرچه این پروژه هنوز چراغ سبز نهایی را دریافت نکرده اما به نظر می‌رسد هزینه پایین‌تر مدنظر مقامات است. یکی از این افراد می‌گوید:

این چیزی است که می‌تواند نسبتاً سریع و ارزان انجام شود. من فکر می‌کنم پروژه یاد شده روشی عالی برای بهبود کریدورهای حمل‌ونقل ارزان‌قیمت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مدیرعامل

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    در اروپا و آمریکا به نوابغ و ایده پردازهای اروپایی و آمریکایی امکانات و میدون داده میشه تا بتونن طرح ها ایده هاشون روبه واقعیت تبدیل کنن درست برعکس کشور ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3548 ديدگاه)

      داداشم اینجا هم به نوابغ امکانات و خانه مجانی میدن ولی سمت مسکن مهر قزوین ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      اینجا بیشتر به کلاه بردار و اختلاسگر و مافیاها امکانات و امتیازات میدن تا ایده هاشون رو عملی کنند و جیب ملت رو خالی کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. meysam

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    با لحن جواد خیابانی بگید
    “” چه میکنه این تسلا “”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سینا BMW

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    این هم به عاقبت رودستر دچار میشه،
    نه تنها صدای موتور ها رو از بین برد ، میخواد علاوه بر لذت رانندگی،نسل ماشینا رو هم منقرض کنن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hemichan

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (715 ديدگاه)

    خوبه کم کم اتوبوسهای الکتریکی هم وارد میشن و تو کاهش آلودگی هوای شهری نقش بسزایی خواهند داشت
    یه مورد جالبی که در باره ی این لوپ ها میتونه وجود داسته باشه اینه که ممکنه بتونن آلودگی تولیدی سایر خودرو هایی که از همین مسیرا تردد می کنن رو یه جوری جذب کنن و مانع از ورودشون به محیط زیست بشن
    ?‍?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Elmiraj

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    آقا ون به کنار….
    یه سر به وال استریت بزنید…….امروز در پی اعلام ایلان ماسک مبنی بر روی خط تولید رفتن کامیون Semi در یک توئیت ، سهام تسلا مرز هزار دلار را رد کرد و هم اکنون با ۱۰۱۴ دلار به ازای هر سهم ارزش بازاری تسلا مرز ۱۸۸ میلیارد دلار را رد کرد و هم اکنون با ۵ میلیارد دلار از سد تویوتا هم رد شده !!!!
    .
    از اون طرف اپل هم با ۳ درصد رشد به ۳۵۴ دلار رسید و با رسیدن به ۱۵۳۷ میلیارد دلار نخستین کمپانی غیر دولتی هست که مرز یک و نیم تریلیون دلار را رد کرده….!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (155 ديدگاه)

      الان به 1025 دلار هم رسید و اختلافش با تویوتا به 8 میلیارد دلار رسید.چند وقت دیگه با رونمایی از باتری های میلیون مایلی و قیمت کمتر از 100 دلار به ازای هر kwh در روز باتریش ارزش سهامش به صورت تصاعدی بالا میره و دیگه جایگاهش تثبیت میشه و اختلافش با تویوتا خیلی زیاد میشه و دیگه حتی تویوتا هم نمیتونه بهش برسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. z

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      دمشون گرم اپل و تسلا عالی بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. جواد خطر

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    دلار مرز هیژدِه هزار تومَنَم رد کردِ!!!! قَبلَن میگُفتن گرونی دلار کارِ جمشید بسم اللّهو دَلالاس ولی حالا که دیگِ جمشید بسم اللّهو دلالا رو اَنداختین تو زِندون پس این دَفِ کار کیه؟؟حَتمَن این دَفِ کار جمشید نعوذ بِاللهِ !!!! من که خیلی وقتِ از دسِ مشکلاهو تورمو بدبختی سِکْتِ زدم مُردَم الانَم روحَم دارِ کامنت میدِ!! الانَم روح منو روح خدا بیامرز برجام داریم باهم تو خیابون فردوسی دلار قاچاق میکُونیم فقط کاشکی روح جمشید بسم اللّه هم بِمون ملحق میشد تا گوروهِمون تکمیل بشِ !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پارسا عشقی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    ووووو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا