تویوتا

تویوتا سوپرا با پیشرانه دیزلی کامینز، تانکی پرفورمنس با سیستم تعلیق بادی!

۲JZ! این سه حرف مشهور در قلب هزاران هزار طرفدار تویوتا سوپرا جای دارد. پیشرانه ۶ سیلندر خطی دهه ۹۰ میلادی تویوتا احتمالاً یکی از بهترین نیروگاه‌های آهنین تاریخ این برند بوده و تاکنون نیز چندین بار شاهد تعویض پیشرانه استاندارد سوپرای مدرن با همین پیشرانه ۲JZ بوده‌ایم؛ اما این بار می‌خواهیم شما را با موضوعی کاملاً عجیب روبرو کنیم و شاید طرفداران سوپرا از دیدن آن ناراحت شوند!

در طول این چند سالی که اخبار خودرویی را منتشر می‌کنیم شاهد تعویض پیشرانه‌های زیادی بوده‌ایم اما فکر نمی‌کنیم چیزی شبیه این وجود داشته باشد. آنچه می‌بینید یک دستگاه تویوتا سوپرا نسل چهارم بسیار دگرگون شده است که از پیشرانه کامینز دیزلی متعلق به تانک‌ها استفاده می‌کند! بله درست خواندید!

ایده اصلی احتمالاً تولید یک خودروی ماجراجویی شکل گرفته بر اساس سوپرا بوده است. این خودرو به لطف رینگ و لاستیک‌های بزرگ و آفرود ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و قوس‌های چرخ بزرگش نیز بر این موضوع تأکید دارند. همچنین روف راک و میله یدک کشی نیز دیده می‌شوند. کل بدنه نیز به رنگ مشکی مات درآمده تا با ذات خودرو هماهنگی کاملی داشته باشد.

متأسفانه ما چیز زیادی درباره مشخصات پیشرانه این خودروی عجیب‌وغریب نمی‌دانیم اما به راحتی می‌توانید توربوی بزرگی را که از کاپوت بیرون زده ببینید. همچنین صدای پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی کامینز نیز به گوش می‌رسد که شبیه صدای تانک است. یکی از سورپرایزهای این سوپرا استفاده از سیستم تعلیق بادی است که باعث می‌شود خودرو در حالت عادی ارتفاع پایین‌تری نسبت به حالت آفرود داشته باشد.

در کل این یکی از شگفت‌انگیزترین و منحصربه‌فردترین پروژه‌های خودرویی چند سال اخیر محسوب می‌شود. قطعاً همه افراد این سوپرا را دوست نخواهند داشت اما برای افرادی که ایده‌های خاص را دوست دارند این سوپرا احتمالاً گزینه بسیار جذابی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Swedish arrogant tiger

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    جالب شده.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  2. viper

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    این پیشرانه احتمالا پیشرانه ۵.۹ دیزل هست که سال های پیش بر روی دوج رم نصب میشد و امریکایی ها اون رو خیلی بیشتر از پاور استروک و دورومکس دوست دارن.

    شرکت کامنز هم بزرگترین شرکت دیزل جهانه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. Philipp

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    بعد از ظهور پیتزا شیر موز که تلفیقی از موستانگ M3 و چلنجر بود

    حال شاهد حضور چلو هندوانه همراه با کره بادام زمینی هستیم

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. M.Kazem.K

      ۲۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      😂🤣🤣👌

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. امیرعباس

      ۲۷ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (118 ديدگاه)

      عالی ترین مثال👌🏻👏🏻

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. M.Kazem.K

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    ویدیوشو نگاه کنید صدای مینی بوس شهری های هیوندا میده 😅

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. mm-yarlou

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    یا صاحب سموم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. ممد فابریک متعال یگانه

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    ژاپن هم سمی کردین …..

    ……. چیز کردین توی قدرت 2jz و مغز اسموکی ناگاتا

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. حسین مقدسی

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    شخصی که این ماشینو ساخته یک سازنده واقعیه این موتور اینقدر بزرگه که برای نصبش توی پیکاپ اف-350 هم جا کم میاد
    اگر اشتباه نکنم نسل قبل همون موتوریه که دوج روی رم استفاده کرد ( کاور سرسیلندشون متفاوته با یکم تفاوت توی پمپ سوخت) و میشه ازش 600 اسب بخار با حدود 3000 تا 3500 نیوتن متر گشتاور گرفت مخصوصا با اون پمپی که الان روش نصب شده
    جا دادنش توی این ماشین واقعا هنره دوست داشتم دمش گرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. امیرعباس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (118 ديدگاه)

    😮😮اینهمه قدرت و گشتاور اونم برای یک ماشین اسپورت عالیه من رنگش رو خیلی دوست داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا