تویوتا

چرا تویوتا لندکروزر چهل‌ساله هنوز هم خریدار دارد؟

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ اولین بار در سال ۱۹۸۴ به بازار آمد و با گذشت چهار دهه هنوز خودروی بسیار محبوبی است. دلیل این محبوبیت چیست؟

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ خودروی بسیار خاصی است زیرا با وجود پیشرفت سریع تکنولوژی خودروها، توانسته چهل سال جایگاه خود را در بازار حفظ کند. این خودرویی است که طی چهار دهه قلب علاقه‌مندان به ماجراجویی را به دست آورده است؛ اما چرا خریداران هنوز هم سراغ این لندکروزر چهل‌ساله می‌روند با وجودی که کاملاً قدیمی شده است؟ در ادامه قصد داریم به پاسخ این سؤال بپردازیم و همچنین نگاهی به ویژگی‌های جدید سری ۷۰ طی به‌روزرسانی اخیر آن داشته باشیم.

معرفی و انواع لندکروزر سری ۷۰

لندکروزر سری ۷۰ یک خودروی آفرودی و کاری جان‌سخت است که از زمان معرفی در سال ۱۹۸۴ به نماد دوام و قابلیت اطمینان تبدیل شده است. این ماشین ابتدا برای پاسخگویی به نیازهای کشاورزان استرالیایی، معدن‌کاران و نیروهای نظامی طراحی شد. سری ۷۰ به لطف ساختار مستحکم، شاسی مقاوم، اکسل‌های صلب و پیشرانهٔ ساده و درعین‌حال قدرتمند، می‌توانست در برابر خشن‌ترین و سخت‌ترین استفاده‌ها مقاومت کند. به همین دلیل، این لندکروزر در مناطق دورافتاده‌ای که قابلیت اطمینان نه یک اولویت بلکه یک ضرورت است، به خودروی بسیار محبوبی تبدیل شد. این ماشین هم‌اکنون در انواع زیر تولید می‌شود:

  • استیشن: این یک نسخهٔ چهاردر واگن است که بیشتر برای استفاده‌های خانوادگی مناسب خواهد بود.
  • تروپ کریر: این نسخه با بخش عقبی بسیار جادار، برای جابجایی افراد زیاد مناسب است.
  • وانت تک کابین: این پیکاپی تک کابین دودر است که ظرفیت بار زیادی دارد.
  • وانت دو کابین: این نسخه با کابین چهاردر، کارایی پیکاپ را با فضای سرنشین بیشتر ترکیب می‌کند.

تعمیر و نگهداری ساده

سری ۷۰ علاوه بر دوام، به دلیل تعمیر و نگهداری ساده هم موردعلاقهٔ خریداران است. در زمانی که خودروهای مدرن امروزی پر از سیستم‌های الکترونیکی هستند، سری ۷۰ بسیار ساده بوده و تعمیر آن آسان خواهد بود. این یعنی می‌توان با ابزارهای ساده در مناطق دورافتاده اقدام به تعمیر آن کرد. علاوه بر این، سری ۷۰ توانسته در طول سال‌ها جایگاه ویژگی در قلب علاقه‌مندان به آفرود به دست بیاورد. طراحی کلاسیک جعبه‌ای شکل این ماشین یادآور دوران طلایی خودروهای ۴×۴ است که حس نوستالژی به علاقه‌مندان می‌دهد.

قابلیت تغییر و اصلاح

علاوه بر قابلیت اطمینان، دوام و سهولت نگهداری، یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود خریداران جذب سری ۷۰ شوند، قابلیت تغییر و اصلاح آن است. این مثل یک بوم سفید است که هرکسی می‌تواند خودروی موردنظر خود را روی آن بنا کند. بهترین مثال برای این موضوع، نسخهٔ تروپ کریر است. در این نسخه، فضای جادار عقب را می‌توان به آشپزخانه و فضای نشیمن تبدیل کرد. علاوه بر این، اکسل‌های صلب سری ۷۰ نیز به‌راحتی امکان نصب لاستیک‌های بزرگ‌تر و آفرودی را فراهم می‌کنند. این یعنی شما می‌توانید یک خانهٔ کوچک چرخ‌دار داشته باشید که توانایی عبور از هر مسیری را دارد.

ویژگی‌های جدید لندکروزر سری ۷۰ برای سال ۲۰۲۴

سری ۷۰ طی چهل سال تولید، خیلی کم مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و طراحی قبلی آن بیش از یک دهه پیش ارائه شده بود. به‌تازگی اما تویوتا بالاخره این شاسی‌بلند سالخورده را بروز کرده است. مهم‌ترین تغییر سری ۷۰ اضافه شدن یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری دیزلی چهار سیلندر جدید به همراه گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به لیست انتخاب‌های آن است که هردو از هایلوکس گرفته شده‌اند؛ بنابراین، این قوای محرکهٔ جدید قبلاً امتحان خود را پس داده است و گزینه‌ای مدرن‌تر و کم‌مصرف‌تر را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

علاوه بر این، طی این به‌روزرسانی تویوتا به‌طور کامل نمای جلویی سری ۷۰ را بازطراحی کرده است. چراغ‌های گرد و راهنماهای مجزا یادآور نمونه‌های اولیهٔ سری ۷۰ هستند که بسیار جذاب به نظر می‌رسند. علاوه بر این، ارتفاع گلگیرها و کاپوت هم برای مطابقت با قوانین ایمنی عابر پیاده افزایش پیدا کرده است درحالی‌که حالا چراغ‌های جلو هم از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار شده‌اند. در همین حال، داخل خودرو هم به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده اما همچنان سادگی آن حفظ شده است. آینه‌های برقی، نمایشگر دیجیتالی در صفحه آمپر، چراغ‌های خودکار و دو پورت USB ازجمله ویژگی‌های جدیدی هستند که به سری ۷۰ اضافه شده‌اند.

معایب احتمالی پیشرانهٔ جدید

یکی از خواستنی‌ترین ویژگی‌های سری ۷۰، پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل آن است. روی کاغذ، این موتور با ۲۰۱ اسب بخار قدرت، در برابر پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری جدید با ۲۰۲ اسب بخار قدرت گزینهٔ برتری به نظر نمی‌رسد. جالب اینکه پیشرانهٔ کوچک‌تر ۲.۸ لیتری با ۵۰۰ نیوتن متر، حتی گشتاور بیشتری هم از ۴۵۰ نیوتن متر موتور قدیمی تولید می‌کند. بااین‌حال، قدرت نقطهٔ قوت موتور V8 نبود بلکه به خاطر سادگی و همین‌طور پتانسیل باورنکردنی تیونینگ شهرت داشت که می‌توانست به‌راحتی قدرت را به مرز ۳۰۰ اسب بخار برساند. این مزیت بزرگی برای سری ۷۰ بود زیرا از این خودرو بیشتر برای یدک کشی بارهای سنگین یا حمل تجهیزات سنگین‌وزن استفاده می‌شود. موتور جدید ۲.۸ لیتری اما به آن اندازه قابلیت تیونینگ ندارد. البته خروجی استاندارد این پیشرانهٔ چهار سیلندر برای اکثر خریداران کافی خواهد بود.

سری ۷۰ در کدام مناطق محبوبیت دارد و چرا؟

همان‌طور که گفته شد، لندکروزر سری ۷۰ به خاطر استحکام و قابلیت اطمینان بی‌نظیرش شهرت دارد و به همین دلیل، در مناطق خاصی از جهان مثل استرالیا، جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم پیدا کرده است. در بسیاری از مناطق دورافتادهٔ این کشور، ممکن است صدها کیلومتر از تمدن فاصله داشته باشید که این یعنی زندگی شما به خودروی‌تان بستگی خواهد داشت. علاوه بر این، به دلیل محبوبیت سری ۷۰ در استرالیا، یافتن قطعات یدکی آن‌هم آسان است. این لندکروزر در مناطق خاصی از آفریقا و خاورمیانه هم به همین دلایل محبوبیت زیادی دارد. در این مناطق مسیرهای خشن و مکان‌های دورافتاده‌ای وجود دارد که به خودرویی قابل‌اعتماد نیاز خواهد داشت.

سخن پایانی

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ طی چهار دهه به یک نماد تبدیل شده است. درحالی‌که شاسی‌بلندهای مدرن امروزی بسیار پیچیده شده‌اند، سری ۷۰ همچنان خودرویی ساده، بادوام و کم‌خرج است. به همین دلیل، در برخی از مناطق جهان، خریداران هنوز هم دیوانهٔ سری ۷۰ هستند و لیست‌های انتظار چندساله برای آن تشکیل می‌شود. از این ماشین می‌توان به‌عنوان یک وسیلهٔ کاری توانمند، خودرویی برای ماجراجویی و حتی یک ماشین نمادین برای تردهای شهری استفاده کرد و این جایگاهی است که کمتر خودرویی در طول تاریخ توانسته به آن دست پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴۰ رای
منبع
TopSpeed

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (991 ديدگاه)

    ازین نسلش خیلی خوشم میاد
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/Land-Cruiser-70-4.jpg

    موافقم 77
    مخالفم 11
    1. net

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      باید تولید این ماشین های قدیمی جعبه ای تویوتا که امکانات به روز ندارد متوقف شود.نمیدونم چرا این عرب های ثروتمند به جای خریدن ماشین های لوکس به این ماشین های میان رده نیمه لوکس تویوتا و نیسان علاقه دارند و به لکسوس و ماشین های لوکس امریکایی و لوکس اروپایی کمتر علاقه دارند

      موافقم 24
      مخالفم 268
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        متاسفانه عرب‌ها هوش ایرانی‌ها را ندارند
        وگرنه وضعشون خیلی ‌بهتر بود

        موافقم 257
        مخالفم 48
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          والا جناب اشتری پس از سال‌ها تفکر به این نتیجه رسیدم که هرچه در این دنیا مَشَنگتَر باشیم زندگی جذابتر و بهتر میگذره 😂🤪👌 !
          زندگی‌ای که عرب‌های حوضه خلیج فارس میکنند ما تو خواب هم نمیبینیم جز حسرت داشتنش !
          من ترجیح میدم عرب بی‌هوش باشم زیرپام LX باشه ، تا اینکه دکترای فیزیک دانشگاه بهشتی داشته باشم با یه پراید نهایت پژو نِکبتی !

          موافقم 180
          مخالفم 36
        2. net

          ۲۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3149 ديدگاه)

          اقای اشتری در شبکه های تلویزیون این ۶ کشور عربی ثروتمند (عربستان کویت امارات قطر عمان بحرین) که نگاه میکنی ۶۰ درصد مردم این ۶ کشور عربی ماشین تویوتا دارند تعجبه این ۶ کشور عربی چرا این همه به تویوتا علاقه دارند با اینکه خیلی ثروتمند هستند. نصف محصولات تویوتا به این ۶ کشور ثروتمند عربی صادر میشه و بخاطر همین هست که تویوتا پرفروش ترین ماشین دنیاست

          موافقم 69
          مخالفم 19
        3. احسان

          ۲۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (107 ديدگاه)

          جناب اشتری مشکل هوش عامه مردم ایران یا عرب ها نیست ،در کشور های عربی که موفقند سران کاردان سر کار مملکت داری هستند و برخی کشور های عربی سران نادان و بعضا دانا اما خودخواه.مردم ایران هم هوش نرمال و معمولی داره مثل اکثر مردم خاورمیانه از جمله عرب ها(برخلاف شرق آسیا که میانگین آی کیو شون زیاده)، و دلیل عقب ماندگی یا پیشرفت یک کشور در خاورمیانه رو من قومیت نمیدونم بلکه تفکر سیاسی حاکم و سیاست های کلی حاکم و کاردانی و کارآمدی و درستی آنها هست.

          موافقم 69
          مخالفم 18
        4. دیا

          ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (110 ديدگاه)

          خوشبحال افریقایها که می تونن این ماشینو داشته باشن

          موافقم 30
          مخالفم 4
        5. MehdiTurbo

          ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1975 ديدگاه)

          من دو تا کامنت زیر این کامنت ریپلای کردم پدال چرا کامنتا را نشر نمیدی ؟؟؟

          موافقم 6
          مخالفم 1
      2. ۲۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3305 ديدگاه)

        آخه ببین تو یه رولزرویس رو میخوای یا ده تا تویوتا ؟؟؟
        تو با رولزرویس میتونی مثل حیوانات کارهای وحشتناک انجام بدی؟ عمرا بتونی
        ولی با سری ۷۰ میتونی پرواز کنی تو جاده

        موافقم 79
        مخالفم 9
        1. amir

          ۲۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          من از روزی که دریفت عربی دیدم آدم قبل نشدم

          موافقم 55
          مخالفم 4
        2. ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3305 ديدگاه)

          فکر کن بشینی کنار راننده و راننده دریفت عربی بزنه
          وای فقط موقعی که با سرگیجه پیاده میشیم 🤢

          موافقم 24
          مخالفم 5
        3. net

          ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3149 ديدگاه)

          کاربر بی نام
          نگفتم این ۶ کشور عربی ماشین (لوکس اشرافی) مثل رولزرویس و بنتلی و میباخ سوار شوند و ماشین رولز رویس در دسته (لوکس اشرافی) قرار دارد و من گفتم ماشین (لوکس) مثل شاسی بلند لکسوس و شاسی بلند بی ام و و شاسی بلند ائودی و شاسی بلند بنز و شاسی بلندهای امریکایی مثل کادیلاک و جی ام سی سوار شوند به جای ماشینهای شاسی بلند نیمه لوکس میان رده اقتصادی تویوتا و نیسان

          موافقم 9
          مخالفم 14
        4. net

          ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3149 ديدگاه)

          ویرایش
          شاسی بلند لوکس ولوو فراموش کردم

          موافقم 1
          مخالفم 6
      3. آنتی لَگن

        ۲۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        با ماشین لوکس که نمیشه دوچرخ عربی رفت ، اوخ میشه .

        موافقم 34
        مخالفم 3
      4. علیرضا

        ۲۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اونا بهترین ماشین ها رو سوار شدن ک تو ایران حتی پلاک گذر موقتش هم نیومده باز اون می خرن مطمئن باش یچیز می دونن ببخشید نیومدن از شما مشاوره بگیرن

        موافقم 46
        مخالفم 4
      5. ناشناس

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دفعه بعد میان از شما اجازه میگیرن
        اصلا شما میدونید تویتا لندکروز
        چه ماشینی هست با چه کارایی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3305 ديدگاه)

      یه چرخ سری ۷۰ خودش قاتل لامبورگینی اوروسه

      موافقم 50
      مخالفم 38
      1. ۲۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3305 ديدگاه)

        ماشین باز نیستید که دیسلایک دادید 🤣
        اگه لامبورگینی و رولزرویس خوب بودن که عربا سمت سری ۷۰ نمیرفتن😆
        لامبورگینی و رولزرویس همشون اشغال هایین که تو هوای گرم خوب نیستن ولی سری ۷۰ قاتل همشونه لامبورگینی بخواد بره تو صحرا گیر می‌کنه ولی سری ۷۰ می‌تونه تپه های لعنتی رو بالا بره 😆

        موافقم 42
        مخالفم 30
    3. NAVID@@98

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (311 ديدگاه)

      کلا منم خوشم میاد چون ماشین های معدودی هستند در دوام وعمر وکیفیت که هیچ ماشینی به پاشون نمیرسه این ماشین ها را فقط از چند خودرو ساز بزرگ در جهان میبینیم و می تونند بسازند که یکی اش این ماشین ساخته هایی از خودروسازان اروپا که گل سرسبدش مرسدس بنز و فقط بعضی از خودروهای آمریکا یی هم هستن که در دوام وعمر وکیفیت هیچماشینی به پاشون نمیرسه خودروسازان بزرگ این توانایی ها را دارند 😍

      نه خودروسازان یه شبه چینی
      که شب میخوابن صب فردا خودروساز میشن
      خودروسازان یه شبه چینی و الکتریکی سازان و اونهایی که میخوان ره صد ساله رو یک شبه برن مال این حرفا نیستن الکتریکی سازان و خودروسازان چینی سود جو 🙅

      یبه لندکروز ۲ اف قدیمی و جیپ های ویلیز عهد بوق هم بدن به من راضی ام فقط داشته باشم چه برسه به جدیداش موتور ۸ سیلندر هم باشه چه بهتر ولی موتور ۴ سیلندر هم مشکلی نداره تازه ۴ سیلندر رو بیشتر دوست دارم👌 🥳

      موافقم 67
      مخالفم 3
      1. net

        ۲۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        خودروسازان یه شبه چینی😃

        موافقم 8
        مخالفم 5
    4. ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3305 ديدگاه)

      دوستان بخواید نخواید سری ۷۰ یکی از بهترین ماشین های دنیاست که هیچکی مثلش رو ندیده
      خودم وانت لندکروز سری ۷۰ سوار شدم
      می‌تونه راحت اوروس رو قورت بده
      ماشینای لاکچری هیچ چیزی مقابل سری ۷۰ ندارن
      از جی کلاس تا لامبورگینی اوروس و رولزرویس فانتوم هیچ کدومشون زیر چرخ سری ۷۰ نیست
      بخواید نخواید!
      یه روز تسلا گفت من سلطانم !
      سری ۷۰ گفت : بچه خوبی باشو نگیر انقدر فازشو
      خیالت جمع بلده مربی کارشو
      واس ما تریپ نیا خوشگل !
      🤐

      موافقم 27
      مخالفم 45
      1. REZA

        ۲۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (138 ديدگاه)

        قیاس های اشتباهی گفتی نظرت خنده داره چون کسی خودرو های لوکس رو با خودرو های مخصوص کار غیر لوکس مقایسه نمی کنه
        این ماشین باید با هم نوعان خودش مقایسه بشه که خودروهای خشن نظامی و ارتشی هستن مثل ورژن نظامی مرسدس بنز جی کلاس در بین خودروهای اروپا و بعضی از مدل خودروهای آمریکایی که در ارتش نظامی هم کاربرد دارند حتی بهتر 😍
        این ماشینا برای استفاده روزمره یا مسافت‌های طولانی هم استفاده نمیشن و کاربرد های مخصوص خودشون رو دارن بدرد مردم عادی نمیخورن چون بجای باید بجاش از هایلوکس و از این دست استفاده بشه
        و این ماشین هم باید در شرایط و کاربرد مخصوص خودش بکار برده بشه
        ولی مثلا ما تو ایران می بینیم طرف میاد از این ماشینا برای تو شهر استفاده میکنه 😱
        هرچی علم و تناسب مدنظر خودش رو میخواد.

        موافقم 29
        مخالفم 5
        1. ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3305 ديدگاه)

          خوب داداش تویوتا باید یه ورژن خانوادگی سری ۷۰ رو درست میکرد که آپشن های خوبی داشته باشه
          به نظر من سری ۷۰ از اتاق ۳۰۰ هم می‌تونست بهتر باشه
          الان نگاه کنید اتاق ۲۰۰ چند ساله توقف تولید شده با اینکه از اتاق ۷۰ جدیدتر بود
          ولی سری ۷۰ هنوزم که هنوزه پابرجاست 💪💪💪
          میتونیم قطعات فیس لیفتش هم بیاریم ایران و رو اتاق ۷۰ ها بزاریم
          من اگه داشتم حتما همچین کاری میکردم
          لندکروز سری ۷۰ خودش یه شاهکاره
          اگه سری ۷۰ نبود الان کلا خوزستان از کشورمون جدا میشد و ممکن بود تو زمان دفاع مقدس شهدای خیلی زیادتری بدیم
          حتی ممکن بود صدام ایران رو بگیره
          سری ۷۰ فرشته نجاتیه که آدم باید بهش سجده کنه !
          انگار که خدا این ماشین رو ساخته

          موافقم 13
          مخالفم 22
        2. REZA

          ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (138 ديدگاه)

          به همین سادگی نه نمیشه هرچیزی یه مقررات و شرایط خاص خودش رو داره این ماشین برای خانوادگی بودن ساخته نشده.

          ماشینهای خوب همشون همینطورن و انگار که فرشته نجاتی هستن که آدم باید بهش سجده کنه
          و انگار که خدا این ماشین رو ساخته البته اینطور متعصبانه هم نباید گفت
          ولی واقعا برای ماشینهای خاصی این حرف ها را ممکنه بگن و درسته از فولکس واگن بیتل بگیریم تا فورد اف ۱۵۰ کار و خدمت بسیار زیادی برای انسان انجام دادن و در شرایط سخت و خاص تاثیرات و کارایی بسیار زیادی داشتن برای این ماشین ها هم میشه بگن فرشته نجات هایی که آدم باید بهش سجده کنه !
          انگار که خدا این ماشین ها رو ساخته

          ولی زیاد خودتو درگیرش نکن حالا سن سال شما رو میشه با توجه به نظرتون حدس زد به مرور زمان آدم پخته تر که بشه دیدش به اطرافش باز تر میشه موفق باشی.

          موافقم 25
          مخالفم 2
      2. Amir

        ۲۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        متاسفانه سایت شده بچه بازی و خاله بازی!
        مقایسه لامبورگینی اوروس و رولز رویس با سری ۷۰؟با چه منطقی باید مقایسه بشن؟!!!
        خواهشا اگر محتوایی ندارید کامنت نزارید.

        موافقم 29
        مخالفم 3
        1. آنتی لَگن

          ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (17 ديدگاه)

          اگر محتوایی ندارید کامنت نزارید .
          این جمله رو باید با طلا نوشت سر در سایت .
          سطح کامنت ها به شدت افت کرده ، من خودم جدیدا با این سایت آشنا شدم اما کامنت های چندسال پیش پدال رو که آدم میخونه لذت میبره ، چه کاربرهایی بودن که دانش خودرویی فوق العاده ای داشتن . هیچ کامنت یک خطی وجود نداشت البته الان هم خیلی از دوستان اطلاعات خیلی قوی ای دارن اما خب اکثرا بچه بازی شده کامنت ها و مثل اینستاگرام .
          اگر محتوایی ندارید کامنت نزارید .
          سعی کنید در هر کامنت اطلاعات مفیدی ارائه بدید در واقع مثل یک علم میمونه تا وقتی دربارش مطالعه نداشته باشید چیزی هم ازش نخواهید دانست .

          موافقم 19
          مخالفم 2
        2. ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3305 ديدگاه)

          با رولز رویس میشه رو دو چرخ رفت؟
          با اوروس میشه پرواز کرد؟
          تو با سری ۷۰ هرچیز غیر ممکنه رو ممکن می‌کنی
          اگه سری ۷۰ بد بود عربا نمیرفتن لامبورگینی و رولزرویس و بوگاتیو ول کنن برن سراغ سری ۷۰
          خودم اگه می‌تونستم یدونه می‌خریدم واسه خودم
          آخه آدم می ترسه رو دو چرخ با لامبورگینی و رولز رویس بره که یه وقت رو دو چرخ اوخ نشه😆
          سری ۷۰ ماشین لاکچری و خاصی هست میتونیم خودمون روش آپشن بزاریم
          اگه تویوتا نسخه فول آپشن این سری ۷۰ میداد از میباخ هم سرتر بود!! البته الآنم هست
          اگه نسخه برقیش بیاد تسلا رو قورت میده !!!
          تو سری ۷۰ بگی پورشه فکر میکنن فوش دادی
          سری ۷۰ هیوندای ایونیک رو به عنوان بنزین مصرف می‌کنه 🤣🤣🤣
          کیا K5 رو به عنوان روغن مصرف میکنه 😶
          نمد کاپوتش از پوست صندلی رولز روسیه !!!
          حتی بوگاتی ۱۲ سیلندر هم نمیتونه برای سلطان سری ۷۰ شاخ بازی در بیاره !!!
          ۱۰۰ تا فورد F150 بیاری صندلی‌های سری ۷۰ هم حساب نمیشن!
          باید ببینی تا مقایسه کنی هزار تا لندرور و رنج روور بیاری لاستیک‌های سری ۷۰ هم نیستن

          موافقم 9
          مخالفم 22
        3. REZA

          ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (138 ديدگاه)

          یکبار هم قبل از این بهش گفتم دادم چند بار از این کامنتی الکی میزاری کاربر بی نام !؟

          قیاس های اشتباهی گفتی نظرت خنده داره چون کسی خودرو های لوکس رو با خودرو های مخصوص کار غیر لوکس مقایسه نمی کنه
          این ماشین باید با هم نوعان خودش مقایسه بشه که خودروهای خشن نظامی و ارتشی هستن مثل ورژن نظامی مرسدس بنز جی کلاس در بین خودروهای اروپا و بعضی از مدل خودروهای آمریکایی که در ارتش نظامی هم کاربرد دارند حتی بهتر😍

          این ماشینا برای استفاده روزمره یا مسافت‌های طولانی هم استفاده نمیشن و کاربرد های مخصوص خودشون رو دارن بدرد مردم عادی نمیخورن چون بجای باید بجاش از هایلوکس و از این دست استفاده بشه
          و این ماشین هم باید در شرایط و کاربرد مخصوص خودش بکار برده بشه
          ولی مثلا ما تو ایران می بینیم طرف میاد از این ماشینا برای تو شهر استفاده میکنه 😱
          هرچی علم و تناسب مدنظر خودش رو میخواد.

          گفتم که
          به همین سادگی نه نمیشه هرچیزی یه مقررات و شرایط خاص خودش رو داره این ماشین برای خانوادگی بودن ساخته نشده.

          ماشینهای خوب همشون همینطورن و انگار که فرشته نجاتی هستن که آدم باید بهش سجده کنه
          و انگار که خدا این ماشین رو ساخته البته اینطور متعصبانه هم نباید گفت
          ولی واقعا برای ماشینهای خاصی این حرف ها را ممکنه بگن و درسته از فولکس واگن بیتل بگیریم تا فورد اف ۱۵۰ کار و خدمت بسیار زیادی برای انسان انجام دادن و در شرایط سخت و خاص تاثیرات و کارایی بسیار زیادی داشتن برای این ماشین ها هم میشه بگن فرشته نجات هایی که آدم باید بهش سجده کنه !
          انگار که خدا این ماشین ها رو ساخته

          ولی زیاد خودتو درگیرش نکن حالا سن سال شما رو میشه با توجه به نظرتون حدس زد به مرور زمان آدم پخته تر که بشه دیدش به اطرافش باز تر میشه موفق باشی.

          موافقم 19
          مخالفم 3
        4. ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3305 ديدگاه)

          نمیتونی آخه فورد بعد یه مدت سری جدیدش میاد از مد میوفته😒
          بیتل لاقل یه چیزی هست
          خود سری ۷۰ می‌تونه یه تریلی ۱۸ چرخ رو حمل کنه 🙄
          اگه سری ۷۰ بد بود تاحالا توقف تولید میشد
          این ماشین جون خیلیا رو نجات داده بخواطر همین من عاشقشم!!
          تو همه ارتشای دنیا داره استفاده میشه این یعنی اقتدار!!!
          اما فورد F150 پنج سال از عمرش بگذره میشه قدیمی😒
          سری ۷۰ یه دست به سروروش بکشی میشه یه ماشین بروز
          حتی لامبورگینی هم بعد ده سال قدیمی میشه نمونه همین اونتادور
          بعد حالا شما بیاید از سن و سال من ایراد بگیرید😒😒😒
          نشون به اون نشون که تویوتا اون زمانا که ماشین ها پرواز میکنن هم نسخه پرواز کننده سری ۷۰ رو درست می‌کنه !!💪💪💪

          موافقم 4
          مخالفم 11
        5. REZA

          ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (138 ديدگاه)

          داداش به این ماشین علاقه داری دلیل نمیشه کامنت خنده دار و تعصبی و غیر منطقی بدی 😑

          خودروسازان بزرگ همشون از این خودرو ها دارن مرسدس بنز و فورد از اروپا و آمریکا هم بعنوان مثال چیزای خیلی خفی دارن حتی بهتر با خودروهای آفرودی قوی و سنگین و بادوام بالا حتی ۱۰ تا تریلی هم میکشن مهم اینه که این توانایی ها رو دارن و جون خیلیا هم نجات دادن
          و بقول خودت فرشته نجات هایی هستن که آدم باید بهشون سجده کنه !
          انگار که خدا این ماشین ها رو ساخته💪💪👑
          و… کلا اینایی که گفتم هم خودروهای نظامی دارن پر تمام ارتش ها که خیلی خفن تر که این لندکروز مقابلشون چیزی نیست پس هرچی سرجای خودش درسته کلا برای همین شما قیاس های نابجا میکنی🙅

          پس بنابراین مقایسه های الکی و حرفای بچه گانه رو بزار کنار هر چی سر جای خودش درسته 💯
          امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید.

          موافقم 13
          مخالفم 1
        6. ۲۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3305 ديدگاه)

          من خیلی سری ۷۰ رو دوست دارم و اون نظر شخصی من بود ولی اوکی
          همچنین شماهم روز خوبی داشته باشید

          موافقم 3
          مخالفم 2
    5. parhamiof

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      همه نسلاش خواستنیه این بابابزرگ ژاپنی.

      موافقم 14
      مخالفم 1
    6. عجب

      ۲۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (88 ديدگاه)

      کسانی که تویوتا لندکروز چهل ساله را می‌خرند برای اینست که می‌دانند تویوتا چیست والسلام

      موافقم 10
      مخالفم 5
    7. علی

      ۳۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایرانی سال ۵۷ می توانست بهترین خودروهای دنیا را با قیمت دلار ۷تومانی سوار بشه وحال فقط خودروهای بی کیفیت ودرجه ۳ چینی وارابه های مرگ داخل به امید روزی که ایرانی بتواند انچه لیاقتش را داره براند

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. Morizo

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سری ۷۰ اسطوره ی دوام و اطمینانه .
    ۴ دهه روی خط تولید موندن یه کلام حرف نیست اونم در زمانه ای که هر ماه داره یه مدل جدید معرفی میشه
    سری ۷۰ و پاترول از جان سخت ترین و ماندگارترین ساخته های ژاپن هستند .
    شاید نقطه ضعفش قیمت بالاش باشه . بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلاره احتمالا . گرچه با همین قیمت هم مثل نقل و نبات فروش میره .

    موافقم 49
    مخالفم 4
  3. Blank

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوام و سرسختی از قیافه ش میباره .

    موافقم 46
    مخالفم 2
  4. بهرام

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    البته بیشتر مدلهای تویوتا همانجور هست مختص این مدل نیست. بخاطر دوام وعمر وکیفیت هست که هیچ ماشینی به پاش نمیرسد

    موافقم 29
    مخالفم 5
  5. آرش

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    چرا نیسان آبی ( جونیور) ۴۰ سال هنوز خریدار دارد؟

    موافقم 12
    مخالفم 23
    1. datsun

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      نیسان آبی تو بازار انحصاری خریدار داره دیگه گزینه دیگری در اختیار مشتری نیست ،سری هفتاد تو بازار آزاد خریدار داره،

      موافقم 35
      مخالفم 2
    2. آرین

      ۲۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (241 ديدگاه)

      مقایسه یکی از آزاد ترین بازار ها با یکی از انحصاری ترین ها ؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
  6. علیرضا

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چون یکی از مرد ترین ماشینهای تاریخه ماشینی که همه جوره روش حساب میکنید تا آخرین قطره بنزینش خیر می‌رسونه دلتون رو از خیلی ماشین ها و آدما سیاه می‌کنه

    موافقم 37
    مخالفم 3
  7. sina

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    چون عشقه!

    موافقم 25
    مخالفم 1
  8. amir-mr

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (360 ديدگاه)

    چرا تویوتا لندکروزر چهل‌ساله هنوز هم خریدار دارد؟
    چون تویوتاست

    موافقم 35
    مخالفم 3
  9. datsun

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    یکی از ویژگی بسیار خوبش محور جلو سالیدِ که الان تو کمتر آفرودری پیدا میشه ،این یه مزیت بسیار خوبی برای خودروهای آفرودِ

    موافقم 29
    مخالفم 0
    1. R@min

      ۲۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1680 ديدگاه)

      خوراک محور پورتاله تو استرالیا اکثرا محور پورتال میندازن برای آفرود.

      موافقم 19
      مخالفم 1
  10. Dark Knight

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    تویوتا های قدیم از نظر دوام یه چیز دیگه بودن ! این جدیدا هم به نسبت بقیه شرکت ها کم استهلاک هستن ولی از این نظر به گرد پای تویوتا های تولید قبل از ۲۰۰۰ نمیرسن ! سری ۷۰ شاهکار تویوتا بود که به قول شما ۴۰ ساله داره میشه و هنوز تو کشور های عربی براش صف میکشن با اینکه فرق چندانی هم نسبت به ۴۰ سال پیش نکرده و اتفاقا همین سادگی و قدیمی بودن تکنولوژی ها باعث شده هنوز تو هر مدلی با هر کارکردی هزار تا خریدار داشته باشه ، فقط اینو بدونین اگه سری ۷۰ نبود نصف ارتش های دنیا فلج میشدن 😂

    موافقم 26
    مخالفم 1
  11. کیکاووس زروانی نادری

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    درود بر شما آقای اشتری گرامی واقعا لذت بردیم
    اگه میشه درباره نیسان پاترول سافاری\سوپر سافاری و پاترول پیکاپ هم یک مطلب ارائه بدید
    رقیب مستقیم تویوتا سری 70 هستش این ماشین و
    محبوب تو خلیج فارس و آفریقا
    به لادا نیوا و یواز هانتر و ون و وانت یواز کلاسیک و بایک BAW BJ212
    هم بپردازید
    سپاس

    MUCH LOVE💖💖💖👌🤝🫶🚗🏍🛞

    موافقم 9
    مخالفم 1
  12. مهدی

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    سری ۷۰ رو سازمان های زیادی داشتن و هنوز هم دارن. سال ها پیش تو شرکت نفت زیرپای بابام هم بوده هنوز صدای سوت جذاب موتور و اگزوزش تو گوشم هست منتها به نظرم تو بحث دوام دیگه زیادی دارین اغراق میکنید یه چیزی شنیدین و مدام تکرار میکنید. تو همین شرکت نفت و حفاری خودروهای مختلفی خدمت کردن همه هم تو شرایط بد جوی و غالبتا خارج جاده و سرویس های تقریبا ضعیف. میتونم بگم عمر خدمت هیچکدوم به اندازه همین نیسان پیکاپ ها نبوده و سری ۷۰ ها چندین و چند ساله که ریت آف شدن و خوابن یا تو مزایده فروخته شدن مگر تعداد کم. اصلا بد نیستن و خیلی هم جذابن اما دوام نیسان پیکاپ رو نداشتن

    موافقم 8
    مخالفم 10
  13. فرزاد افشار

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    عرب ها کاری به لوکس بودن ماشین ندارن اونا کارایی ماشین براشون مهمه که بتونه از تپه های ماسه ای نرم بالا بره و موتور نزنه که خوشبختانه و خداروشکر تویوتا ثابت کرده که تو صحرا نوردی اوستاده اوستاد

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD

      ۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (984 ديدگاه)

      یا یه ماشین که بتونه تو سرعت بالای دویست و بیست تا یه هندلینگی ارائه کنه که ماشین با دریفت عربی هم چپ نکنه . مثل کمری و آکورد

      موافقم 0
      مخالفم 1
  14. BMW

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    والا اینم جواب دادن نمیخواد که🥲😂اسمش کافیه چه برسه به خودش ولی عرب ها ماشاا… فقط چه کارها که با تویوتا نمیکنند🥲

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. بابک

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    همه ما ایرانی های داخل کشور ، عاشق تویوتا هستیم، چه قدیمی چه جدید…نسل های تویوتا تا قبل از سال ۲۰۰۰ ، واقعا دوام و سادگی تعمیر ، بسیار خوبی دارند.
    با توجه به قیمت فعلی بنزین در ایران ، هنوز توجیه اقتصادی مدل های قدیمی در ایران وجود دارد.
    بین تویوتا و نیسان …نیسان سافاری ، پت فایندر ، رونیز …
    قابلیت آفرود سنگین نیسان بهتر است…در صحرا و ماسه تویوتا بهتر است.
    تویوتا 3F اتاق فرماندهی ، مدل از ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۰ اگر سالم پیدا کنید ، از همه آفرودرها و شاسی بلندهای زیر ۲ تومن ایران بهتر و قابلیت نگهداری بالاتری دارد.
    تویوتاهای 2f حدود ۱۴ مصرف سوخت و 3f حدود ۱۶ تا ۱۸ مصرف سوخت دارند…قابلیت آفرود تویوتا 2F کالسکه و تویوتا 3F فرماندهی…FJ62… از همه تویوتاهای ارزان…منظورم زیر ۲ تومن…بهتر است…

    موافقم 6
    مخالفم 2
  16. رامتین

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3053 ديدگاه)

    واقعا طراحی نوستالژی ای داره و بشدت جذب کننده.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  17. آرمین

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چرا تعحب می کنیم که مردم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بیشتر عاشق تویوتا بخصوص مدل های قدیمی هستند که هنوز روی خط تولید تویوتا هستند!

    در آمریکا هم خیلی ها فوررانر(۴رانر) را می پسندند با اینکه عمر آن هم همچون تویوتا سری ۷۰ تقریبا ۴۰ ساله هست اما شاهد تغییرات کمی در ظاهر و موتور آن هستیم و همچون سری ۷۰ ساده تولید میشود.

    بعضی ها از نبودن امکانات در این خودرا انتقاد داشتند اما بسیاری از این آپشن ها بیشتر برای رانندگی در شهر مناسب است و این خودروها همینکه توانایی آفرود را دارند کافیه و بعضا سادگی و کمتر خراب شدن خود یک مزیت است.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  18. حمیدرضا

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/Land-Cruiser-70-10.jpg
    چرا این ماشین اینقدر خواستنیه لعنتی🤤🤤

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. مندن

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ۱۵ ساله ۴۰۵ دارم اون زمان خریدم۱۳میلیون حالا دارن میخرم ۲۵۰ میلیون این هم از افتخارات ما هست تویوتا باید بیاد از ما یاد بگیره چون اگه ماشینم خراب بشه توی سوپر مارکت هم وسایلش گیرم میاد آیا تویوتا خراب بشه قطعش گیر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نیستانک

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    علت فروش بالای لندکروز خدمات دهی عالی در آفریقا و حضور در بازار شاسی آمریکا بود. پلت فرم بسیار عالی و مقاومت بالای جلوبندی و هندلینگ مزید بر علت شد.و باعث شد در جنگها و موارد نظامی ارتش ها هم مورد استفاده قرار بگیرد. تمامی اجزا خودرو مستحکم و مقاوم و در عین حال چینش و تعمیرات قطعات ساده بود. ایران هم سفارش خودرویی را جهت ارتش به بنز داد که مدل بنز شاسی gl ابتدا تنها به سفارش ارتش ایران ساخته شد و اکنون گل سرسبد آلمان میباشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نیستانک

    ۲ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    علت فروش بالای لندکروز خدمات دهی عالی در آفریقا و حضور در بازار شاسی آمریکا بود. پلت فرم بسیار عالی و مقاومت بالای جلوبندی و هندلینگ مزید بر علت شد.و باعث شد در جنگها و موارد نظامی ارتش ها هم مورد استفاده قرار بگیرد. تمامی اجزا خودرو مستحکم و مقاوم و در عین حال چینش و تعمیرات قطعات ساده بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا