دوئل کادیلاک ATS و آکورا TLX

امروز هم مثل روزهای گذشته با قسمتی دیگر از دور پنجم مرحلۀ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال با شما هستیم. این قسمت به گروه سدان‌های کامپکت لوکس اختصاص دارد که در دوئل چهارم آن ب‌ام‌و سری 3 به رقابت با اینفینیتی Q50 پرداخت. طی این دوئل مجموعاً در هردو نظرسنجی تا لحظۀ نگارش این مطلب تعداد 1813 رأی به ثبت رسیده که سری 3 موفق به کسب 1236 عدد از آن‌ها شده است؛ بنابراین این سدان آلمانی با کسب 68 درصد از کل آراء پیروز دوئل لقب می‌گیرد درحالی‌که Q50 تنها 577 رأی دریافت نموده است. حال امروز در پنجمین دوئل گروه سدان‌های کامپکت، کادیلاک ATS در برابر آکورا TLX قرار گرفته است.

مرسدس بنز C کلاس

لکسس IS

ب‌ام‌و سری ۳

اینفینیتی Q50

مرسدس بنز C کلاس

ب‌ام‌و سری ۳

آئودی A4

ولوو S60

جگوار XE

آلفارومئو جولیا

؟

آلفارومئو جولیا

کادیلاک ATS

آکورا TLX

فولکس‌واگن آرتئون

کیا استینگر

؟

فولکس‌واگن آرتئون

جنسیس G70

بیوک ریگال

آئودی A5 اسپرت‌بک

ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه

؟

؟

کادیلاک ATS

ATS یکی از ساخته‌های نسبتاً کم‌سابقهٔ کادیلاک است چراکه برای نخستین بار در سال 2012 به‌عنوان یک خودروی کامپکت لوکس معرفی شد. ATS در اصل به‌عنوان جایگزینی برای سدان نه‌چندان موفق BLS ارائه شده است. BLS خودرویی دیفرانسیل جلو بود که بین سال‌های 2005 تا 2009 در دو نسخهٔ سدان و استیشن تولید شد. ATS اما بر روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب آلفا جنرال موتورز ساخته شده است که با نسل ششم شورلت کامارو مشترک است. در این خودرو خبری از نسخهٔ استیشن نیست اما در عوض کادیلاک نسخهٔ کوپهٔ آنرا در نمایشگاه دیترویت 2014 رونمایی کرد. همچنین نسخهٔ سدان کشیدهٔ این ماشین نیز با نام ATS-L صرفاً برای بازار چین تولید می‌شود. ATS هم اکنون با چهار پیشرانهٔ مختلف در بازارهای جهانی قابل خریداری است که همگی از نوع بنزینی هستند. لیست این موتورها از یک واحد 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 200 اسب بخار قدرت شروع می‌شود، به یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 270 اسب بخار قدرت می‌رسد و به یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی ختم می‌شود که ما هم همین پیشرانه را برای این دوئل انتخاب کرده‌ایم. این موتور که در دیگر محصولات جنرال موتورز ماندد شورلت کامارو RS، بیوک لاکراس و بیوگ ریگال GS هم بکار می‌رود، در ATS قدرتی برابر با 335 اسب بخار تولید می‌کند؛ اما در صدر خانوادهٔ این ماشین، نسخهٔ عملکردی ATS-V قرار دارد که از یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 توئین توربو با 465 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. تمامی مدل‌های ATS در حالت استاندارد بصورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شوند اما فقط برای موتورهای 2 لیتری توربو و 3.6 لیتری تنفس طبیعی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است.

آکورا TLX

آکورا در سال 2014 ابتدا پروتوتایپی از یک سدان کامپکت جدید را با نام TLX معرفی نمود. سپس چندی بعد در نمایشگاه نیویورک همان سال نسخهٔ تولیدی این سدان لوکس جدید رونمایی شد. TLX که بر روی پلت فرم هوندا آکورد ساخته شده ، بعنوان جایگزینی برای هردو سدان TL و RSX در نظر گرفته شده است. این سدان کامپکت ژاپنی در سبد محصولات آکورا بین مدل‌های ILX و RLX قرار می‌گیرد. TLX بتازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده است که برای اولین بار در نمایشگاه نیوورک امسال رونمایی شد. در این فیس‌لیفت عمدهٔ تغییرات در قسمت جلویی خودرو و خصوصاً جلوپنجرهٔ آن صورت گرفته است. TLX فیس‌لیفت از زبان طراحی جدید آکورا بهره می‌برد و پس از کراس‌اوور MDX دومین ساختهٔ این شرکت است که از این زبان طراحی جدید استفاده کرده است؛ اما این فیس‌لیفت و بروزرسانی صرفاً ظاهر و تکنولوژی‌های TLX را ارتقاء داده و تغییری در پیشرانه‌های آن ایجاد نشده است؛ بنابراین این ماشین همچنان با همان دو موتور قبلی به بازار عرضه می‌شود که شامل یک نمونهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 210 اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی می‌شود. در رقابت ما به جهت توانایی مبارزه با رقیب آمریکایی، TLX موتور بزرگتر خود را به میدان آورده که 290 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد درحالیکه در موتور چهار سیلندر این وظیفهٔ بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه است. همانطور که گفته شد، آکورا TLX بر اساس پلت فرم هوندا آکورد ساخته شده و بنابراین ذاتاً خودرویی دیفرانسیل جلو است اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است.

مشخصات فنی

کادیلاک ATS

آکورا TLX

پیشرانه 3.6 لیتری V6 3.5 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 335 اسب بخار 290 اسب بخار
گشتاور 385 نیوتن متر 360 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ  جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 5.5 ثانیه 5.7 ثانیه
مسافت 400 متر 13.4 ثانیه 14.2 ثانیه
حداکثر سرعت 240 کیلومتر/ساعت 200 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 9.8 لیتر (ترکیبی) 10.2 لیتر (ترکیبی)
وزن 1660 کیلوگرم 1730 کیلوگرم
طول 4.64 متر 4.86 متر
فاصلهٔ محوری 2.77 متر 2.77 متر
حجم صندوق بار 285 لیتر 395 لیتر
قیمت پایه 47,990 دلار 45,750 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

26 دیدگاه

  1. (ali(chevy nova
    سوابق: (4749 دیدگاه) ,

    با احترام به ژاپنى بازا من کادىلاک رو انتخاب مىکنم

    پاسخ
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2600 دیدگاه) ,

      علی جان تاحالا دوئلی بوده که یک طرفش آمریکایی باشه اما بهش رای نداده باشی؟ 🙂 عشق به خودروسازهای آمریکایی، از سر و روت میباره.

      پاسخ
      1. (ali(chevy nova
        سوابق: (4749 دیدگاه) ,

        فرشاد جان چه کنم دیگه عشقه

        پاسخ
  2. (ali(chevy nova
    سوابق: (4749 دیدگاه) ,

    دوستان امروز 3 تا نظر سنجى داریم و یه مطلب فنى
    1. dodge 330 1964 لاىک
    2. chevy bel air 409 1964 دىس لاىک

    پاسخ
  3. PaRHaM
    سوابق: (710 دیدگاه) ,

    حجم موتور بیشتر با قدرت (گشتاور و اسب بخار) بیشتر و مصرف کمتر
    طول کمتر در عین حال فاصله محوری برابر
    و در آخر سلیقه ام تو پسندیدن طراحی باعث شد برم سمت ats

    البته یکم میشه به حجم صندوقش گیر داد
    ولی خب ب خاطربقیه نقاط قوت چشم پوشی میشه کرد

    پاسخ
    1. ..::Majidio Lamborghini::..
      سوابق: (10971 دیدگاه) ,

      .
      آره فنی کادیلاک بهتره اما من عاشق قیافه ی آکورام . طراحیش بی نظیره
      ژاپنی ها هنوز به فلسفه ی موتور تنبل و‌ سخت جون مقیدن .

      یه نظر سنجی : ظاهر کدوم ماشین رو‌ بیشتر می‌پسندید ؟!

      اکورا : لایک
      کادیلاک : دیس‌لایک

      پاسخ
      1. تیاگو
        سوابق: (96 دیدگاه) ,

        داشبورد آکورا خیلی قدیمیه

        پاسخ
        1. SERIAL WINNER
          سوابق: (10971 دیدگاه) ,

          من اینطور فکر نمی‌کنم
          کجاش قدیمیه ؟!

  4. (ali(chevy nova
    سوابق: (4749 دیدگاه) ,

    نظر سنجى بعد
    1. plymouth fury 1964 super stock لاىک
    2. pontiac catalina 421 1962 دىس لاىک

    پاسخ
  5. مرصاد
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    ولی خداییش طراحی آکورا حرف نداره …
    اما رای من کادیلاک هست

    پاسخ
  6. (ali(chevy nova
    سوابق: (4749 دیدگاه) ,

    نظر سنجى اخر
    1. buick gran sport 455 gsx 1970 لاىک
    2. pontiac firebird formula 1970 دىس لاىک

    پاسخ
    1. (ali(chevy nova
      سوابق: (4749 دیدگاه) ,

      خوب برىم سر بحث فنى امروز
      دوستان امروز در مورد موتور 361 کرایسلر که از سرى b این شرکت هستش و سال 1958 معرفى شده مطلب دارم
      دوستان با دقت مطلب رو بخونىد تا متوجه مشخصات معرکه این موتور بشىد
      The 361 cu in (5.9 L) B engine also introduced in 1958 was essentially the same as the 350 except with a larger 4 1⁄8-inch (100 mm) bore. In 1964, the Dodge Polara 500 came standard with a 315 bhp (235 kW) version of the 361 that had a four-barrel carburetor, dual-point distributor, and dual exhausts. Plymouth called their versions of the early B engine the Commando, variants of which included the Golden Commando and SonoRamic Commando. It produced 305 bhp (227 kW). DeSoto’s B engine was named TurboFlash and produced 295 bhp (220 kW). The Dodge standard version was a 2-barrel with 295 bhp (220 kW) called the Super Red Ram with an optional variant that was called the D500 and produced 320 bhp (240 kW).

      The 361 would last until the end of the series, albeit for trucks only. In its early years, the 305-horsepower 361 was optional on many vehicles, and standard on, among others, the Dodge 880. The 361 had a fuel injected version in 1958 only.[1] Very few of fuel injected B engines were made, and only a handful—at most—remain since most were brought back to the dealer to be fitted with carburetors.
      قدرت این موتور بسىار بالا در زمان خودش بوده و تو اىران هم خىلى کم پىدا مىشه

      پاسخ
  7. Fericuda
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    فقط صندوقش کوچیکه و در عوض کلی برتری های دیگه داره
    و ا زهمه مهمتر اینه که کادیلاکه!

    پاسخ
  8. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2600 دیدگاه) ,

    هر دو رو دوست دارم، اما کادیلاک یه چیز دیگست، طراحی شیک‌تر، پرستیژ بالاتر، عملکرد فنی بهتر. . . دلیلی نمی‌بینم که به ATS رای ندم.

    پاسخ
    1. (ali(chevy nova
      سوابق: (4749 دیدگاه) ,

      داش فرشاد
      نظر سنجىت طوفان به راه مىندازه
      ولى دور از شوخى بگم امریکا و ژاپن هر 2 از بهترین ها هستن و اینکه تو خىلى موارد حداقل تا اواخر دهه ى 80 از بعد سادگى و سخت جونى مثل هم بودن

      پاسخ
      1. یانکی
        سوابق: (186 دیدگاه) ,

        کله ژاپن رو بگردی 3 تا 8 سیلندر دارن لکسوس 463 اسب نیسان 400 تویوتا 384 یه 6 سیلندر جی تی ار با کلی داستان تقویت 600 اسب 6 هوندا 570 اسب. بی دلیل نیست آمریکا مهده قدرته

        پاسخ
    2. Hamid...Audi
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      به نظر من ماشین یا باید ژاپنی باشه یا آلمانی ?
      البته موستانگ و رپتور از این قائده مستثنان.

      پاسخ
    3. شاهين
      سوابق: (709 دیدگاه) ,

      این سوالو نمیشه به طور کلی جواب داد…شیرازه ی همه ماشین های ژاپنی یه مقدار دی ان ای امریکایی داره و در واقع حکم پدر و پسر دارن.جدا از مزدا که من بهترین خودروساز ژاپن میدونمش از نظر من امریکا هنوز بالاتره از ژاپن

      پاسخ
  9. #ali.m#
    سوابق: (1789 دیدگاه) ,

    از نظر فنی کادیلاک بهتره ولی خدایی اکورا طراحی خاص و زیبایی داره .
    از طراحی ats نمیشه ایراد گرفت ولی اکورا یه چیزی ساخته که نمیشه عاشقش نشد .

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (1702 دیدگاه) ,

    تو نظر سنجی به کادیلاک رای دادم به خاطر مشخصات فنی بهتر و البته دیزاین خوبش ولی در موقع خرید اکورا به علت قیمت کمتر عموما مشتری بیشتری نسبت به کادیلاک داره

    پاسخ
  11. ونوم اف ۵
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    رای من کادیلاک با احترام به کمپانی عالی و پیشرو هوندا و محصول لوکسش اکورا

    پاسخ
  12. Mercede kaviani
    سوابق: (356 دیدگاه) ,

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    وتشکر از مطلب عال شما دوست عزیز
    انتخاب من کادیلاک است طراحی زیباتر محور محرک عقب طراحی ودرکراتیو داخلی زیباتر واستفده از چوب که ملاک همه سدانی اوکس است
    باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.