بی ام وکادیلاک

دوئل ب‌ام‌و سری 3 و کادیلاک ATS

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور سوم، قسمت دهم، سومین دوئل از گروه سدان‌های کامپکت لوکس

نتایج دوئل قبلی مرسدس بنز C کلاس و آلفارومئو جولیا

مجموع آراء: ۱۳۷۰

آراء مرسدس بنز C کلاس: ۶۴۹

آراء آلفارومئو جولیا: ۷۲۱

پیروز دوئل: آلفارومئو جولیا با کسب ۵۲ درصد از کل آراء

آئودی A4

جنسیس G70

آئودی A4

مرسدس بنز C کلاس

آلفارومئو جولیا

آلفارومئو جولیا

آئودی A5 اسپرت‌بک

فولکس‌واگن آرتئون

؟

ب‌ام‌و سری ۳

کادیلاک ATS

؟

 

ب‌ام‌و سری ۳

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۹,۴۴۹ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴,۱۸۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

کادیلاک ATS

تاریخ معرفی: ژانویه ۲۰۱۲

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: آلفا جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۳,۱۰۰ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷,۷۴۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

ب‌ام‌و M3

کادیلاک ATS-V

پیشرانه ۳ لیتری I6 ۳.۶ لیتری V6
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۳۰ اسب بخار ۴۶۵ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۶۰۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۱ ثانیه ۴.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۴ ثانیه ۱۲.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر/ساعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۲.۰ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۲۰۴ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۶۰ لیتر
وزن ۱۶۲۴ کیلوگرم ۱۷۲۷ کیلوگرم
طول ۴.۶۸ متر ۴.۶۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۱ متر ۲.۷۷ متر
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۳۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۵,۸۹۵ دلار ۳۶,۴۹۰ دلار
قیمت موردبررسی ۶۷,۴۹۵ دلار ۶۲,۵۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10114753]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    سلطان این سگمنت ? M3 افسانه ای ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      درسته ، واقعاً سری ۳ پادشاه این سگمنته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        اینم دقت کنید قیمت معیار درستی برای ارزیابی این ماشین ها نیست وقتی امکانات از پیش نصب شده و آپشن های هر ماشینی رو ندونید

        بالترین تیپ سری 3 (ام 3) قیمتش 67 هزار دلاره و بالاترین مدل ATS قیمتش 62 هزار دلار
        این درسته
        اما در M3 شما با انبوهی از آپشن های استاندارد و از پیش نصب شده مواجهین که حتی در گرون ترین مدل ATS یا اصلا قابل نصب نیستن یا جزو آپشن هان

        مثلاً سیستم navigation و مسیریابی که واسه ATS آپشنه و در سری 3 از پیش نصبه.
        سری 3 چهارتا ایربگ اضافه داره
        عقب سمند یه چیزی داره که به داخل صندوق عقب باز میشه و میتونی روش یه چیزایی بذاری یا به عنوان زیردستی واسه ردیف عقب ازش استفاده کنی … کادیلاک حتی همونم به صورت آپشن داره ، بهش میگن pass-through rear seat

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. saeed

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      انصافا تو این کلاس بی ام و برای خودش غولیه و برای خودش صاحب سبکه.بعید میدونم کسی حرفش شه.شاید فقط آلفارومئو به خاطر موتور وحشیش بتونه باهاش رقابت کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeed

        ۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        کادیلاک خیلی خوبه از هر نظر اما خود آمار فروش این 2 تا تو خاک خود آمریکا گویای همه چیزه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. یانکی

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      آمار اشتباه 0 تا 100 m3.4.2 هستش.و ats v 3.7.درگ ats v 11ِ.7 اصلاه کنید.و اینکه تو پیست هم ام 3 سوسکی بیش نیست.تو پرفورمنس ats v خورد میکنه رقیب رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. علی

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      به نظر من طراحی bmw m3 ماندگارتره ولی کادیلاک زود از چشم میوفته . البته فراموش نکنیم که خود مدیران کادیلاک هم ادعا کردن برای رسیدن به محصولات bmw سخت تلاش میکنیم و به هوادارانمون این قول رو میدیم بلاخره ی روزی شاید بتونیم پیشی بگیریم .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Arman

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      ولی بنظر من c63 وضعیت بهتری داره و نمیشه گفت M3 سلطانه،نمرات بهتری هم کسب کرده تو کار اند درایور و فنیش هم بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. محمد

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      همین که توی وطن کادیلاک،
      ب ام و تونسته نزدیک ۵۰۰٪ یا ۵ برابر بیشتر از خود کادیلاک بفروشه،
      خودش همه چیز رو بیان میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (Ali (Chevy nova

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    Cadillac همه جوره بهتر عمل کرده

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Arman

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      بازم تعصب های شما :))
      داداش تو خود امریکا با اختلاف فاحشی فروش بی ام دبلیو بیشتر از کادیلاک بوده :)) امتیاز کار اند درایور و فنی و طراحی بهتر هم که دیگه نگم چون خودشون کاملا گویا هستن :)
      ولی شما از اونا امریکایی تری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (Ali (Chevy nova

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    قدرت بالاتر
    گشتاور بالاتر
    استهلاک کم تر
    قىمت بهتر
    سرعت بىشتر
    محاسن ATS هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      خوب امروز مىخوام چندتا از اختراعات Cadillac رو بگم البته افرادى هستن که دوست ندارن اىن مطالب رو من تو پدال بذارم ولى خوب من کاره خودم رو مىکنم
      1 . اختراع اولىن موتور 8 سىلندر جهان در اواخر دهه 1910
      2. اختراع اولىن موتور 8 سىلندر جهان در اواىل دهه 1920
      3 اختراع اولىن موتور 16 سىلندر جهان در اواخر دهه 1920
      4 .اختراع استارتر برقى به جاى هندل در 1917
      5 . اختراع اولىن گىربکس اتوماتىک جهان در 1940
      6. اولىن شرکت که بجاى زنجىر از چرخ دنده در انتقال نىروى گىربکس استفاده کرد
      7. استفاده از سقف اهنى بجاى سقف چوبى در اواىل دهه1920
      8. استفاده از ecu در سال 1975 روى مدل سوىل
      9. استفاده از 4 دىسک ترمز خنک شونده در سال 1975 در مدل سوىل
      و………….
      حالا چه تو دوئل ببره ىا نه مهم اونکه اىن کارها رو کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        ىه نکته بگم
        مورد شماره ى 2 رو اصلاح مىکنم
        اختراع اولىن موتور 12 سىلندر جهان صحىح هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Arman

        ۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        ١٠.باختن به m3 در این دوئل :)؛)
        اینو جا گذاشتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نمیخوام تو ذوقت بزنم ؛ اما اگه به نظرسنجی قابلیت اعتماد جی دی پاور (VDS) در سال 2018 نگاه کنی میبینی در حالی که BMW بالاتر از Toyota قرار گرفته ?، کادیلاک از آخر پنجمه و با فیات (اسطوره ی استهلاک)?? و کرایسلر رقابت میکنه ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        اول اونکه باز مثل همىشه زدى زىره حرفت و با من حرف زدى چون قرارمون بود کارى باهم نداشته باشىم
        دوم در مورد جاىگاه گفتى تو قسمت 20 سالگى کادىلاک اسکالىد خوده متن گفته بود
        (( کادىلاک همىشه جزوه 3 برند قابل اعتماده))
        سوم
        جاىگاه پاىىن خىلى خىلى بهتره تا مثل بى ام و بخاطر الاىنده بودن ماشىنهاش اجازه تردد تو کره جنوبى رو نداشته باشه
        البته الانه که رگبارى حمله کنى

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          از زمانی که کادیلاک جزو 3 برند قابل اعتماد بود 30 – 40 ساله که گذشته.
          الان قابل اعتمادش به هیچ عنوان قابل قیاس با پورشه و لکسوس و بنز و BMW و آئودی و ولوو نیست.
          اگه بر طبق آمار و ارقام (نه باد معده) بخوایم حرف بزنیم ، کادیلاک الان با اقتدار و به تنهایی ؛ “غیرقابل اعتماد ترین” برند لوکسه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. امیر

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    M3 سریعتر و سبکتره و انتخاب جذابتریه اما در کل فکر کنم برنده ی این سگمنت آلفاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      بى ام و سبک تره درست ولى سرعتش کم تره
      با وجوده 100 کىلو وزن کم تر فقط 0/3 مصرفش کم تره
      و شتابش 0-96 فقط 1 دهم ثانىه بهتره با وجود 100 کىلو وزن کم تر
      400 متر رو هم زمانش برابره با Cadillac که 100 کىلو وزنش از بى ام و بىشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. rad

        ۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (95 ديدگاه)

        بعد قدرت و گشتاور بیشتر کادیلاک اینجا کشکه ولی وزن کم بی ام و خار چشم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیر

        ۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        علی آقا این وزن کمتر تاثیر زیادی در هندلینگ داره و بی ام و چابک تر هستش .به هیچ وجه نمیشه منکر موتور قوی و پر بازده کادیلاک شد اما به نظرم m3 ماشین بهتری برای رانندگی باشه کار اند درایور که این تصمیم رو گرفته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        راستی علی جونم ! ، فکر کنم اگه از کسی که کلاً یک هفته در مورد ماشین و اینا مطالعه کرده باشه بپرسی ، طرف میدونه تمام ماشین های اسپورت آلمانی به جز محصولات پورشه ، سقف سرعتشون محدود شدست ، اگه استثنای پورشه رو هم ندونن ، حداقل ۹۵ درصد کاربران این سایت از محدودیت سرعت خودروهای آلمانی آگاهن. حتی Audi R8 با ۶۰۰ اسب بخار ، وقتی از کارخونه تحویل میگیری بیشتر از ۲۵۰ تا نمیره ، اما اگه بخوای میتونی با صلاحدید کارشناسان آئودی محدودیت سرعت رو برداری و تا ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت شرعت بگیری

        اینکه شما با اقیانوسی ازادعا ، چنین چیز ساده و پیش پا افتاده ای رو نمیدونی ، و فکر میکنی موتور ۴۵۰ اسبی BMW نهایت زورش ۲۶۰ کیلومتره ، واقعا هم خجالت آور و هم خنده دار!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Parvaz

          ۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (395 ديدگاه)

          بله برداشتن محدودیت سرعت تو بیمر و سایر محصولات آلمانی یک آپشن محسوب میشه… و هرکسی لازم نمیبینه از 250 تا بیشتر بره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          بله ؛
          سقف سرعت حول و حوش 250 کیلومتر واسه ماشین 200 اسب بخاریه ، نه ماشین 450 اسبی … !!! ??????

          تا جایی که من میدونم وسه برداشتن این محدودیت ، شرکت سازنده پرونده ی تخلفات رانندگی و همچنین سوابق مشکلات پزشکیت رو بررسی میکنه بعد اگه مشکلی نداشتی میتونی به دنیای بالاتر از 300 وارد بشی.

          این یه توافقه که چندین سال پیش بین 3 خودروساز بزرگ آلمان یعنی بنز ، BMW و آئودی (و خود فولکس) منعقد شد
          مثلا فولکس واگن Phaeton که موتور 6 لیتری W12 با 444 اسب بخار قدرت داشت هم سقف سرعتش 250 تا بود ؛ در حالی که به راحتی میتونست از 300 تا عبور کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Parvaz

          ۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (395 ديدگاه)

          عزیز در کامنت بالا من حرف شمارو تایید کردم بعد شما با ۲۰ سطر ۳سطر کامنت منو نقد میکنی، من بالا گفتم محدودیت سرعت شما نوشتی سقف سرعت، به قول خودت کسی یک هفته در مورد خودرو مطالعه داشته باشه فرق محدودیت رو با سقف باید تشخیص بده، تو همه ی مطالب مربوط به خودرو های رده بالای بیمر عنوان شده برای برداشتن محدودیت سرعت باید آپشن M package drivers رو سفارش داد، در صورت سفارش این محدودیت سرعت 250 کیلومتری برداشته میشه و سقف سرعت خودرو M5 به 305 کیلومتر در ساعت میرسه… در مورد توافق ۳ جانبه غول های المانی بیشتر المانی بازها در جریان هستند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عزیزم کسی قصد نقد کامنت شما رو نداشت
          حرف اشتباهی نزدی که کسی نقد کنه
          گویا سوء تفاهم پیش آمده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Parvaz

          ۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (395 ديدگاه)

          فکر کردم در مورد کامنت من بود صحبتتون، صمیمانه عذرخواهی میکنم دوست عزیز ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          درست متوجه شدید ،
          خواهش میکنم … من کی باشم که شما از من عذرخواهی کنی

          موفق باشی????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال چرا عکس ها وهمینطور مشخصاتm3قبل فیس لیفت رو گذاشتی.m3چندین مدل قدرتمند ترداره.m3کامپتیشن پکیج.ویاm3csهم هست.ولی حداقل نسخه روزm3رو میذاشتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سلطان این کلاسM3هستش.بااینکه ازهمه قدیمی تره ولی دربیشتر رقابت ها جایگاه اول بوده.البته بحثM3CS جداست چون اون مثل یه افسانه است.بعد ازM3با اختلاف کمC63S قرار داره.من تمام رقابت هاشون رودیدم.معمولاهمیشهM3اول.C63 Sدوم.و آلفاجولیا سوم.( توی چند رقابت هم جابجا بودن ولی اکثرشون این نتیجه روداره)اما دربحث رانندگی غیر پرفومنس وکیفیت کابین وآرامش رانندگیM3وC63 یک سروگردن از آلفا بالاترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      https://m.youtube.com/watch?v=DVxLgbMfL_k
      آقا مهدی لطفا این رو ببین و اینقدر راحت از آلفا نگذر.آخرش هم دقت کن که چی میگه میگه کاملا بهتر از m3 و c63 هست این یه بررسی واقعیه و از تعصبات الکی به دوره?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Genius

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    وقتی می بینم ملت تو دنیا دارن چه عروسک هایی رو با هم قیاس میکنند ما اینجا ته شاخ به شاخ های فنیمون تیبا و ساینا و 405 و پرشیاست ناخودآگاه به پهنای صورت اشک میریزم!
    پرواضحه اگر بحث دوام و کیفیت باشه بلاشک آلمانی ها از امریکایی ها چندین پله جلوترند ولی اگر علاقه داشته باشید با پرداخت این مبلغ لذت رانندگی با اسبی وحشی و رام نشدنی رو تجربه کنید قطعا کادیلاک انتخاب برتر شما خواهد بود.نظر من به کادیلاک نزدیکتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارش

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بی ام و پادشاه ست.رای من بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Cadillac

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    با اینکه بی ام و سری ۳ رو بهترین این سگمنت تو آلمانیا میدونم
    ولی خب علاقه شخصی بنده atsهست و اولین انتخاب
    من تو این سگمنت بی شک شیک پوش امریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    هم اسب بخار هم گشتاور هم تاپ اسپید هم قیمت هم کابین کادیلاک بهتره
    صدای v6کادیلاک عالیه
    دلیلی جز تعصب برای انتخاب ام 3 نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mehdir

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بی ام و پادشاهه.خیلی خوبه.خداییش این رنگ آبی ابهتش رو چند برابر کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مرتضی مقدم

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (163 ديدگاه)

    سرعت بی او و در 260 بصورت الکترونیکی محدود میشه عزیز.تمام ماشین نهای آلمانی همینن غیر پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر فاصله قیمتیشون با مدل پایه زیاده
    انتخاب من به علت علاقه به خودروهای درگ و پرقدرت کادیلاک ولی شاید اگر بنا به استفاده بود بی ام و رو انتخاب می کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا