تویوتا

تویوتا وایلدلندر 2020، راو 4 چینی‌ها با جلوپنجره‌ی لکسس!

جوینت ونچر گک-تویوتا از شاسی‌بلند جدیدی با نام وایلدلندر رونمایی کرده است. این خودرو را می‌توان یک تویوتا راو ۴ بازنگری شده برای بازار چین در نظر گرفت. البته طراحی دو خودرو در بخش‌های جلو و عقب تفاوت‌های چشمگیری با همدیگر دارد.


اگرچه هیچ‌کسی این خودرو را با یک لکسس اشتباه نمی‌گیرد اما نمای جلوی آن به نوعی از جلوپنجره‌ی دوکی‌شکل مشهور لکسس قرض گرفته شده است.


بنا به گفته‌ی اتو ۱۶۳، تویوتا وایلدلندر همچنین دارای چراغ‌های جلوی ماتریکس LED است که نرم‌تر از نمونه‌های بکار رفته در راو ۴ جدید می‌باشد. همچنین جای مه شکن‌ها عوض شده و سپر نیز طراحی جدیدی دارد. در بخش عقب هم چراغ‌هایی افقی‌تر که فضای بیشتری را روی درب پشتی اشغال کرده‌اند دیده می‌شوند.

خریداران این خودرو خواهند توانست از بین دو پیشرانه یکی را انتخاب کنند. اولی از نوع ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۷۰ اسب بخاری بوده و دومی هم نسخه‌ی هیبریدی ۲.۵ لیتری با خروجی ۲۱۹ اسب بخار می‌باشد. پیشرانه اول با گیربکس CVT همکاری می‌کند درحالی‌که مدل هیبریدی از گیربکس E-CVT با حالت‌های اکو، نرمال و اسپورت برخوردار است.


اما داستان جلوپنجره‌ی دوکی‌شکل روی این خودرو چیست؟ واضح است که تویوتا حس می‌کند طراحی محصولات لکسس جواب داده و این امر را می‌توان روی طراحی آوالون ۲۰۲۰ هم دید. البته تصمیم درباره‌ی اینکه راو ۴ جدید با جلوپنجره‌ی دوکی‌شکل بهتر می‌شد یا خیر را به شما واگذار می‌کنیم.

انتظار می‌رود فروش تویوتا وایلدلندر جدید از اواخر سال جاری میلادی شروع شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بنظر من نسخه آمریکایی rav4 طراحی بهتری داره

    برعکس هوندا crv نسخه چینی طراحی بهتری از آمریکایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. داود

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه ولی نمی‌دونم چرا از طراحیش نفرت دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا