تجربه و آزمایشچشم اندازلیفان

۱۰ هزار کیلومتر با لیفان ۶۲۰

یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده‌ام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است.  این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق  ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
فرمان لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندلیهای پشت لیفان 620
لیفان ۶۲۰
زیر آرنجی لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندوق عقب لیفان 620
لیفان ۶۲۰
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد  اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.


یکی از نکات منفی رگلاژ نبودن درب های خودرو به هنگام تحویل آن بود. همچنین خودرو تا حدود کیلومتر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دارای مشکلاتی است که ناشی از عدم آب بندی است و با عبور از این میزان کارکرد، برطرف خواهند شد.مثلاً ترمزها در ابتدا کمی ضعیفند که به علت نو بودن لنتها است.

Lifan 620 sedan crash test
crash test
Lifan 620 side crash test
crash test
Lifan 620 airbag test
crash test
فیس لیفت جدید لیفان 620
فیس لیفت جدید لیفان ۶۲۰
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
به طور کلی به نظر بنده به خاطر افت کیفیت و افزایش قیمت اکثر خودرو های تولید داخل، این خودرو دارای کیفیت قابل قبول و مصرف بنزین پایین در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود است و می تواند گزینه مناسبی باشد.

مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق ۱۵۸۷cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو

نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.

مطالب مشابه

‫۸۵۵ دیدگاه

  1. vahed

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام نظ‌رهای زیادی خوندم شاید منم بتونم یک کمک بکنم برای انتخاب خرید لیفان یا محصولات ایرانی اگه یادتون باشه تو مقایسه ماشین های جهانی ایران سمند خودرو ملی رو فرستاد که هزاران عیب داشت و در اخرین رده های جدول قرار گرفت در حالی که امروز یک پراید قیمتش بیست میلیون نصف امکانت یک سمند رو هم نداره ملت ما اگه بهشون بگی پراید امروز هفت میلیون یا سمند شده چهارده میلیون میگن برو بابا در حالیکه یه زمانی این قیمتها ماله پراید سمند بود باور نمیکنن چون عادت دارن کوچیک فکر کنن شما که میخوای لیفان بخری پول یک ماشین زاقارت ایرانی مثل پارس تی وی۵ میدی سوار یه ماشین میشی که دو برابر همین پارس امکانات داره در حالی که همه وسایل لیفان تو بازار ازاد وجود داره ولی هنوز بیشتر وسایل پارس داخل بازار وجود نداره اگه لیفان بیست یا شایدم صد عیب داره ولی صد شرف داره به محصولات ایرانی که هزاران عیب دارن و هر روز با یک شکل و یک چیز اضافی وارد بازار میشن پراید خودش کوشته میداد اربگشم کشتهای بیشتر . نمیریم فکت میشکنه تی با هم همینطور سمند بعد تصادف اشغال دونی جاشه من اینارو گفتم چون هم لیفان دارم هم پارس لیفان کم خرج و پر شتاب ماشین ایرانی هر سی هزارتا کار کردش یک میلیون خرج تسم تایمشه ولی لیفان تسمه تایم نداره به جاش زنجیر گذاشتن موفق باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برات گرون حساب میکنن تسمه تایم پارس هر ۶۰۰۰۰ کیلومتر ( خیلیها میگن ۸۰۰۰۰) از ۹۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان بسته به کیفیت جنس و انصاف مکانیک خرج داره.
      پارس مشکل تهیه لوازم نداره عوضش کولر جوندار داره و بوی گند بیرون هم توش نمیاد. ضمنا پارس یک میلیون زیر ارزشش قیمت بذاری یک ساعته پوله اما لیفانو باید التماس کنی ببرن یا بیای توو سایتها الکی ازش تعریف کنی یکی پیدا شه بفروشی…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. احمدرضا

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان به نظرتون با بودجه ی بین ۳۰تا۴۰ میلیون چی بگیریی خوبه ممنون میشم راهنماییم کنید؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. نیما

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت شما دوستان .
    درخصوص اینکه مجذوب و با قصد خرید لیفان را دارید . توصیه میکنم از کسانی که از این خودرو استفاده میکنند ،ویژگی هایش را بپرسید .نه از کسی که حتی یکبار هم پشت این ماشین سوار نشده انصافا توی این بازار مسخره ،ماشین های ایرانی .یکی از بهترین گزینه هاست که میتونید انتخاب کنید.
    قدرت موتور در حد زانتیا ،تمام ویژگی های خودرو های روز دنیا ،صندوق جادارتر از صندوق ال نود ،کم مصرف ،داشتن زنجیر تایم به جای تسمه تایم .دیگر نیازی به تعویض دوره ای ندارد.بسیارشیک و با پرستیج …
    مگه از ی ماشین چه توقعی دارید .

    سگ این ماشین کل ماشین های ایرانی رو ارزش داره ….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. منصف

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان
    با این نظرهایی که دوستان میدن اگه واقعا کسی قصد خرید داشته باشه گیج گیج میشه یکی میگه خوبه یکی میگه بده. برای اون عده هم که اصلا سوار ماشین نشدن و نظر میدن متاسفم. و همچنین واسه اونی که نقش دلال را ایفا میکنه و از ماشین خیلی تعریف میکنه و یا برعکس اون دلالی که حسابی میکوبه متاسفم و سلامی بهش میدم سلام خاِِئن
    حالا نظر شخصی خودم را که یه کارمند هستم درباره ماشین خودم لیفان ۶۲۰ که اوایل سال ۹۳ گرفتم و حدود ۳۵۰۰۰ باهاش رانندگی کردم میگم
    ظاهر ماشین که سلیقه ای هست ولی اگه نظر شخصی خودم را بگم از ماشینهای وطنی بهتره ولی در مقایسه با سایر ماشین چینی میشه گفت تقریبا تو یه رده هستند
    امکانات ماشین خوبه. شتاب و سرعتش هم خوبه مخصوصا تو روزهای اول عالیه ولی بعد چند ماه یه ذره شتابش کم میشه نه اونقدری که نسبت بهش زده بشی.
    تو ماههای اول سیستم صوتی اش یه مقدار هنگ میکنه که با روشن و خاموش شدن درست میشه ولی خدا را شکر الان نزدیک یک سال خیلی بهتر شده و اذیت نمیکنه
    اونجوری که دوستان راجع به صفحه کلاچ بد گفتن نیست حداقل برای من هیچ مشکل موتوری و گیر بکس و صفحه کلاچ اتفاق نیفتاده. فقط یه چیز جالب که وقتی نظرات کاربران درباره ام وی ام ۳۱۵ را میخوندم دقیقا نوشته بودن صفحه کلاچ تو سر بالایی بوی فاضلاب میده که اینجا هم همین رو نوشته بودن. انگار یکی داره عمدا واسه تخریب مینویسه
    سرعت شیشه بالابر ماشین به مرور زمان کم میشه. یعنی روزهای اول عالیه ولی الان هم کم شده مثل بقیه ماشین ها هست قابل قبوله ولی تعریفی نیست
    کولرش ضعیفه و در کل خدمات گارانتی ضعیفی داره. منظورم پرسنل و تعمیرکارهای کرمان موتور حرفه ای نیستن
    خلاصه این که هر ماشینی یه سری مشکلاتی رو داره ولی ایرادات جزیی این ماشین نسبت به سواری که میده قابل چشم پوشی هست من اگه پول داشتم میرفتم یه ماشین بهتر میگرفتم ولی تو این رنج قیمت به نظر من انتخاب خوبیه یعنی اگه قرار باشه یه بار دیگه زیر ۵۰ میلیون ماشینی بخرم باز همین را میخرم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مسعود محمودی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام بنده از خودرو ایرانی دیگه بیزار شدم خداشاهده یه ۴۰۵ slx ۹۴ برج ۳ گرفتم شاید به کیلومتر ۵۰۰ نکشید گیربکس اومد پایین عوض شد دوباره بعد ۳ هفته همین مشکل داشت عوضش کردن ۲بار گیربکس عوض کردن بعدم ماشین کلاج روز به روز سفت تر میشه مشکلشم نمیتونم برطرف کنن من شاید ۱۰ بار تا حالا ماشین صفرم نمایندگی بردم اخرم فروختمش از شرش راحت شدم محصولات ایرانی واقعا بی کیفیتن.الان لیفان ۶۲۰ گرفتم مدل ۹۳ ۱ سال کار کرده من خریدم ۳۰هزار تا راه رفته بود هیچ مشکلی نداره من واقعا راضییم…دوستان بهتر از ماشین ایرانیه با این قطعات بی کیفیتشون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. رامین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    کیفیت خوبی داره .متاسفم که تولید این ماشین متوقف شد. هر کی داره زودتر رد کنه که تاثیر توقف تولید تو کاهش قیمت زیاده.مخصوصاً خودروی چینی از کرمان خودرو.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. علی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام به همه من علی ام و میخواستم یه سری اطلاعاتی ک راجب لیفان ۶۲۰ مدل ۱۶۰۰ سی سی بدست اوردم رو در اختیارتون بذارم شاید بدردتون بخوره.
    خیلی برام سوال شده بود ک ایا واقعا موتوری ک برای این مدل استفاده شده واقعا موتور مینی کوپر هست یا ن.با بررسی که کردم متوجه شدم اسم موتور استفاده شده tritec هستش.داخل ویکیپدیا سرچ راجب tritec motor رو وارد کردم اطلاعات جالبی بدست اومد.این موتور محصول مششترک کرایسلر انگلیس و بی ام و آلمانه. که تا سال ۲۰۰۷ تولید میشده و روی خودروهای کرایسلر و مینی کوپر استفاده میشده.جالبه بدونین کمپانیه بی ام و با نمونه ی سوپر شارژرش تو سال ۲۰۰۳ تونست توی ۱۰ موتور برتر جهان رتبه ی ۸ رو بالا تر از فولکس واگن و نیسان بدست بیاره.و جزو international motor of the yer باشه.قضاوت راجب صحبتام سخت نیس با سرچ جمله ی Tritec engine تو سایت ویکیپدیا مرجع این اطلاعات رو میتونین پیدا کنین .با تشکر از همه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام بین لیفان۶۲۰با۲۰۶موندم لطفاراهنمایی کنیدکدوم بهتر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mr.blue

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ۲۰۶ sd عالیه
      ولی ۲۰۶ h نه اصلا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. مجتبی

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوستان من بین خرید ۲۰۶ و لیفان ۶۲۰ موندم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم واقعا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. رضا

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لیفان لیفان ۶۲۰مدل۱۸۰۰بخر خیلی ماشین خوبی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. Mr.blue

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یک هفتس دارم بازارو زیرو میکنم
    ماشین در حد ۳۰تومن بگیرم(البته کارکرده)
    آخرش بین ال ۹۰ و لیفان ۶۲۰ البته ۱۸۰۰
    بخاطر استفاده کم از ماشین ۶۲۰ رو انتخاب کردم چون یه پرایدم دارم تو شهر ازش استفاده میکنم
    ولی پیشنهادم به اونایی که تک ماشینن همون ال ۹۰ ده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا