دوئل فولکس‌واگن پاسات آلترک و سوبارو اوت‌بک

در یکی دیگر از روزهای گرم تابستان بازهم همچون روزهای گذشته با قسمتی دیگر از دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال در خدمت شما عزیزان هستیم. در این قسمت نوبت به گروه کراس استیشن‌ها رسیده است که در دوئل قبلی آن پژو 508 RXH و تویوتا ونزا رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. در این دوئل مجموعاً در هردو نظرسنجی 1829 رأی به ثبت رسید اما نتایج نظرسنجی سایت و کانال تلگرام عکس یکدیگر هستند به‌گونه‌ای که در سایت 508 RXH جلوتر است درحالی‌که در کانال تلگرام برتری با ونزا است؛ اما درنهایت پس از جمع‌بندی آراء مشخص شد که تویوتا ونزا با کسب 1026 رأی یا 56 درصد از کل آراء پیروز این رقابت شده است درحالی‌که پژو موفق به کسب 803 رأی گشته است. در سومین دوئل گروه کراس استیشن‌ها اما امروز فولکس‌واگن پاسات آلترک و سوبارو اوت‌بک به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

مرسدس بنز E کلاس آلترین

ولوو V90 کراس کانتری

آئودی A6 آلرود

اوپل اینسیگنیا کانتری تورر

؟

؟

فولکس‌واگن پاسات آلترک

سوبارو اوت‌بک

پژو 508 RXH

تویوتا ونزا

؟

؟

فولکس‌واگن پاسات آلترک

در همین دور از دوئل‌ها در گروه سدان‌های متوسط خانوادگی نسخهٔ سدان پاسات شرکت کرده بود و در آنجا به‌طور کامل به تاریخچهٔ آن پرداختیم، بنابراین اینجا نیازی به بیان تاریخچهٔ این خودرو نیست و صرفاً به معرفی مدل آلترک می‌پردازیم. با افزایش محبوبیت کراس‌اوورها در بازارهای جهانی، به‌تبع آن محبوبیت کراس هاچ‌بک‌ها و کراس استیشن‌ها هم رو به فزونی گذاشت. به همین دلیل از نسل قبلی پاسات، فولکس‌واگن تصمیم گرفت نمونهٔ کراس آن‌را هم بر اساس نسخهٔ استیشن تولید کند. این مدل جدید که آلترک نام گرفته بود، برای اولین بار در نمایشگاه خودروی توکیو 2010 رونمایی شد. سپس بعد از معرفی نسل کنونی پاسات در سال 2014، چندی بعد نسخهٔ آلترک آن‌هم معرفی شد که می‌توان آن‌را نسل دوم پاسات آلترک دانست. این خودرو مانند همهٔ کراس استیشن‌های بازار، ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و با تجهیز به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه، محافظ‌های فلزی زیرین و ریل‌های روی سقف، ظاهری مشابه کراس‌اوورها پیدا کرده است. همچنین تمامی تیپ‌های پاسات آلترک به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion فولکس‌واگن مجهز هستند. البته مدل آلترک فقط برای نسخهٔ اروپایی پاسات ارائه می‌شود زیرا نسخهٔ آمریکایی پاسات به‌طورکلی فاقد نمونهٔ استیشن است و فقط به‌صورت سدان عرضه می‌گردد. تنوع پیشرانه‌های پاسات آلترک کمتر از نسخه‌های سدان و استیشن پاسات است به‌گونه‌ای که تنها دو پیشرانه برای آن قابل انتخاب است که یکی از آن‌ها بنزینی و دیگری دیزلی است. البته موتور دیزلی خود در سه سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. پاسات آلترک در دوئل ما هم با یکی از نسخه‌های موتور دیزلی خود شرکت کرده که از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربو است. این نمونه 190 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

سوبارو اوت‌بک

همان‌طور که فولکس‌واگن آلترک بر اساس پاسات ساخته شده، سوبارو اوت‌بک هم در اصل بر اساس سدان لگاسی شکل گرفته است که این خودرو هم در دور قبلی دوئل‌ها در گروه سدان‌های متوسط در برابر رنو تالیسمان قرار گرفت و در آنجا به‌طور کامل بدان پرداختیم. تولید اوت‌بک اما از نسل دوم لگاسی آغاز شد و این مدل برای اولین بار در سال 1993 معرفی گردید. البته در نام این خودرو برخلاف پاسات آلترک نام لگاسی وجود ندارد و به‌طور مستقل و مجزا با نام اوت‌بک عرضه می‌شود. همچنین استایل و ظاهر سوبارو اوت‌بک برخلاف رقیب آلمانی بیشتر به کراس‌اوورها نزدیک است تا جایی که می‌توان آن‌را یک کراس‌اوور دانست نه یک کراس استیشن. بدین ترتیب تولید اوت‌بک از سال 1993 آغاز شده و همواره بر اساس نسل‌های مختلف لگاسی ساخته شد. این کراس استیشن ژاپنی هم‌اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که بر اساس نسل ششم لگاسی ساخته شده و بنابراین سابقهٔ بسیار بیشتری از پاسات آلترک دارد. اوت‌بک هم مانند آلترک تنوع پیشرانه‌های کمتری نسبت به لگاسی دارد و فقط با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که طبق رسم و سنت سوبارو همگی از نوع تخت هستند. این موتورها شامل یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزل، یک 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی و نهایتاً یک موتور 3.6 لیتری H6 (شش سیلندر تخت) تنفس طبیعی می‌شود که برای این دوئل جهت هماهنگی با رقیب آلمانی موتور دیزلی اوت‌بک را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 150 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط سه گیربکس مختلف پنج سرعتهٔ اتوماتیک، شش سرعتهٔ دستی یا CVT به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. تمامی تیپ‌های سوبارو اوت‌بک هم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

 

مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن آلترک

سوبارو اوت‌بک

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی 2 لیتری 4 سیلندر تخت
تنفس توربو توربو
سوخت دیزل دیزل
قدرت 190 اسب بخار 150 اسب بخار
گشتاور 400 نیوتن متر 350 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 8 ثانیه 9.9 ثانیه
حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت 200 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 5.4 لیتر (ترکیبی) 6.3 لیتر (ترکیبی)
طول 4.77 متر 4.81 متر
فاصلهٔ محوری 2.79 متر 2.74 متر
وزن 1670 کیلوگرم 1690 کیلوگرم
ظرفیت بکسل 2.2 تن 1.8 تن
قیمت 39,800 دلار 35,400 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

34 دیدگاه

  1. كوروش
    سوابق: (622 دیدگاه) ,

    فاصله محوری بیشتر موتور قوی تر و ظرفیت بکسل بیشتر فولکس از یک طرف کیفیت فوقالعاده و ظاهر و طراحی بهتر بنظر من فولکس برتری به سوبارو داره و چهار چرخ هم که هست

    پاسخ
    1. Chevo
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      پاسات نُون جسارتشو میخوره و سوبارو نون محافظه کاریشو

      پاسخ
    2. Moein
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      والا خوبه . فولکس با ۴هزار تا قیمت بیشتر هم پیشرانه قوی تری داره هم ظاهر شیک تری .این بار فولکس از جمیع جهات برتره.

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل امین
    امین
    سوابق: (315 دیدگاه) ,

    سردبیر محترم پدال
    پیش از این هم خدمتتون عارض شدم که جمع زدن آرای نظرسنجی در تلگرام و داخل سایت اصلا منطقی نبوده و در نهایت چه بسا باعث تغییرات فاحش در نتایج و ارائه آمار نادرست گردد. نمونه اش دوئل اوپل آسترا و مزدا 2 که نتایج در سایت و تلگرام اختلافی عجیب دارند و این موضوع بسیار شبهه برانگیزاست. البته نمونه های دیگری نیز وجود داشته اند. هرچند این نظرسنجی ها به علت شرایط عجیب بازار خودروی ایران ، در قریب به اتفاق موارد تنها بازتاب دهنده تمایلات خوانندگان محترم سایت است تا تجربه های واقعی و علمی، اما به عنوان یکی از همراهان قدیمی شما در این سایت بر خود لازم دانستم که این نکته را متذکر شوم. چرا که سایت پدال منبعی خوب حاوی مطالبی وزین و نویسندگانی اهل دانش است.
    موفق باشید

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فقط تویوتا و هوندا
      فقط تویوتا و هوندا
      سوابق: (425 دیدگاه) ,

      اوپل آسترا؟؟!! اگه منظورت دوئل دیروزه که بین اوپل کورسا و مزدا 2 بود، اختلاف عجیب کجا بود دقیقاً؟؟ تو تلگرام مزدا 2، با 73 درصد جلوست و تو سایت با 66 درصد باز مزدا 2 جلوست که نزدیک هم هستش اختلافا. پس منظورتون چیه دقیقا؟؟ ضمنا بارها گفته شد این نظرسنجی ها الزاما نشانه برتری یه ماشین به رقیبش نیس. بیشتر نشانه ی علاقه و سلیقه ی افراد هستش. وگرنه که همه میدونیم که بالای 90 درصد ایرانی ها حتی سوار ارزونترین این ماشینا هم نشدن. پس لطفا دیگه این بحث رو تموم کنیم که بدجوری رو اعصابه. هر چند وقت یک بار یکی میاد میگه این چه وضعشه و یه اعتراضی میکنه. همینی که هست دیگه. چی کار کنه پدال؟ بی خیال دوئل ها شه راحت میشید؟ من که به شخصه خیلی حال میکنم با دوئل ها. بعضی از ماشینای مورد علاقم هم حذف شدن. ولی هیچ اعتراضی نکردم. و همینطور بقیه افراد. انگار مثلا با حذف شدن یه ماشین به اعتبار جهانی برندش صدمه میخوره.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل امین
        امین
        سوابق: (315 دیدگاه) ,

        دوست گرامی و عصبانی
        اگر هر ساعت دوئل دیروز را بررسی کرده بودید متوجه منظور من میشدید.
        در ضمن من اصلا طرفداری از برند خاصی نکردم.

        پاسخ
        1. بنزما
          سوابق: (385 دیدگاه) ,

          بیا دوست عزیز فقط هوندا فقط تویوتا منم میگم عصبانی میگی نه عزیزم ما همه دوستیم نظر میزاریم یه چیزی از هم دیگه یاد بگیریم
          چرا زود عصبانی میشی فدات شم

      2. ونوم اف ۵
        سوابق: (705 دیدگاه) ,

        دوست عزیز اگه هیچ ایرادی به کانال تلگرام نباشه حداقل اینکه بعضی ها دو بار رای میدن ولی بعضیا فقط یه بار چون خیلی از کاربرا فقط سایت پدال میان

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل MAHDI . TUNING
      MAHDI . TUNING
      سوابق: (763 دیدگاه) ,

      منم با جناب امین موافقم
      اینطوری بعضیا دوتا رای میدن و بعضی ها یک رای که خوب نیست

      پاسخ
    3. aston martin
      سوابق: (1061 دیدگاه) ,

      جانا سخن از زبان ما میگویی
      مدت ها بود میخواستم بنویسم در این خصوص که اختلاف ارائ تلگرام و سایت فاحشه و این خودش گویای خیلی چیزهاست
      علتش هم واضحه در تلگرام افراد اطلاعاتی ندارن و فقط با توجه به اسم خودرو و بعضا ظاهرش رای میدن
      ولی اینجا چون یه اطلاعات کوچکی هم زده شده بیشتر رای ها با اتکا به اونجاست
      در نظر سنجی بین مزدا و اپل ،اپل نزدیک دوثانیه سریع تر 0 تا 100 رو پر میکرد و از نظر فنی تقریبا شبیه مزدا بود فک کنم همین اختلاف باعث تغییر معادلات نسبت به چنل شد
      خلاصه که من هم نظر سنجی های پدال روتخصصی نمیدونم و معتقدم باید خودروهایی رو بذارن که واقعا رغیب هم هستن چه تو حوزه سگمنت چه از لحاظ قیمت

      پاسخ
  3. رامکال
    سوابق: (526 دیدگاه) ,

    رای من خود جدول است.
    پس با قاطعیت پاسات.

    پاسخ
  4. مجید
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    رای و انتخاب من سوبارو به خاطر دودیفرانسیل بودن عالی و شاسی فوق العاده و کیفیت ژاپنی.به انضمام این که به خاطر طراحی مینی کراس اوورش با ترکیب سیستم AWD قابلیت خارج جاده ای تحسین برانگیزی داره.به علاوه هر سال به خاطر کیفیت و کاراییش رشد فروش داره.به نظرم فقط یه نقطه ضعف داره اون هم گیربکسشه که CVT هستش و موتور باکسرش میتونست قوی تر باشه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فقط تویوتا و هوندا
      فقط تویوتا و هوندا
      سوابق: (425 دیدگاه) ,

      بابا به پیر به پیغمبر CVT مشکلی نداره. به خدا گذشت نسل اول CVT ها که ایراد داشتن. چرا ندونسته و تجربه نکرده رو هوا حرفی میزنید. چه جوری باید به شماها ثابت کرد CVT مزایای زیادی داره. اونایی که ادعاشون میشه CVT به درد نمیخوره، اگه خیلی میدونن و مطمئن هستن، دعوتشون میکنم بیان از نزدیک CVT رو بررسی کنیم. حتی مقایسه کنیم با گیربکس دیگه. هر کی خواست بگه شمارمو بدم قرار بذاریم. اگه فقط بررسی CVT هستش که ماشین از من. اگه مقایسه میخواین بکنیم CVT از من و گیربکس دیگه از شما. البته ماشینای هم رده. یه دعوت به مبارزه ی دوستانه. بسم الله.

      پاسخ
      1. مجید
        سوابق: (623 دیدگاه) ,

        دوست عزیز “فقط تویوتا و هوندا”
        سوء تفاهم نشه من نگفتم ایرادی در این گیربکس هست من منظورم سبکش بود به شخصه گربکس دستی رو دوست دارم و تجربه این حالت تو CVT نه تنها خوشایند نیست بلکه تو نسل قدیمی آزاردهنده بود!!!!!
        والا همه از مزایای این گیربکس اگاهن!!!!
        من اهل مبارزه نیستم ولی اگه دلتون میخواد یه مسابقه بین نیسان تیانا شش سیلندر گیربکس دستی و CVT تو جزیره کیش میشه گذاشت درمورد محصولات هوندا هم همین طور ولی تو ایران نمیشه !!!!اون موقع معلوم میشه!!!!هم مصرف کم تر هم وزن کمتر و هم دینامیک بهتر ولی همه به کنار لذت دنده عوض کردن!!!!!!!!!!!
        با این که گیربکس دستی در حال انقراضه و تکنولوژی گیربکس های غیر دستی(چه اوتومات و چه CVT) در حال پیشی گرفتن از گیربکس دستی هستش (مثال محصولات پوشه به خصوص مدل توربوی جدید) اما باز هم ماشین بازها و اهل فن گیربکس دستی رو ترجیح میدن.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل فقط تویوتا و هوندا
          فقط تویوتا و هوندا
          سوابق: (425 دیدگاه) ,

          آقا مجید من فکر کردم منظورتون به طور خاص گیربکس CVT هستش. ولی ظاهرا منظورتون کلا گیربکس اتوماته. اتفاقا در این مورد که همه میدونن گیربکس دستی یه لذت دیگه ای داره.

  5. 👹Chalenger👹
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    دلیلی پیدا نکردم که به سوبارو رای بدم(-:

    پاسخ
    1. مصطفی
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      دقیقا، هم از لحاظ طراحی فولکس پخته تره هم فنی بهتره

      پاسخ
  6. MOBIN POURMAND
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    نصف سادگی و کیفیت و ظرافت پاسات رو اوت‌بک نداره.قطعا فولکس‌واگن.مصرف سوخت فولکس با اون قدرت خیلی قابل توجهه.اما سوبارو قطعا حرفی برای گفتن نداره

    پاسخ
  7. ميلاد
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    موتور ٢لیتری دیزل صفر تا صد ٨ ثانیه! کمر ایران خورد که تنها هنرش تغییر رنگ صفحه کیلومتره

    پاسخ
  8. aston martin
    سوابق: (1061 دیدگاه) ,

    خب مسلمه که فلوکس بهتره و با سوبارو اصلا قابل قیاس نیس

    پاسخ
  9. amin
    سوابق: (537 دیدگاه) ,

    نمای کلی سوبارو من رو یاد اچ ٣٠ کراس انداخت!!!
    رای من فولکس واگن

    پاسخ
  10. Saman
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    قطعن سوبارو چون ژاپن یعنی حد اعلای قابلیت اطمینان و کیفیت عالی دوام سوبارو مثال زدنی هستش و پیشرانه باکسر به معنای مرکز ثقل برتر و در نتیجه پایداری و هندلینگ مطلوب 🙂 و مانند تمام ماشینهای ژاپنی بسیار کم خرج هستش و سابقه دیزل گیتی هم نداره 😀 براووو ژاپن و us بهترین تولید کنندگان خودرو 🙂

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (206 دیدگاه) ,

      این که یه ماشینی از آلمان باشه و یا ژاپن دلیل بر برتری نسبت به ماشین دیگه نمیشه باید دید در درجه اول مشخصات فنی و طراحی و قیمت هر ماشین نسبت به دیگری چه برتریایی داره و در درجه دوم دوام و کارکرد ماشین چطوره و الا همین الان ایتالیا فراری میسازه و فیات های تا حدودی بدرد نخور و کم کیفیت هم میسازه البته نه تمام مدل ها حالا اینکه بگیم چون ایتالیا فراری را میسازه حتما فلان مدل فیات هم از همه رقبای هم اندازه خودش برتره درست نیست

      پاسخ
      1. ارش
        سوابق: (125 دیدگاه) ,

        آفرین این شد یه دلیل منطقی و درست . ماشینی گه بهتره اون باید انتخاب بشه نه از روی تعصب رای بدیم.الان تو این مقایسه معلمه برتری با پاسات هست .

        پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان.بنظر بنده که فولکس برتری کاملی داره.چه از لحاظ فنی و چه از نظر طراحی

    پاسخ
  12. ونوم اف ۵
    سوابق: (705 دیدگاه) ,

    به سوبارو رای دادم به خاطر کیفیت اصل ژاپن و طراحی بهتر

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل Kamran
    Kamran
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    به فولکس‌واگن رای دادم چون سوبارو هیچ حرفی
    بـرای گـفتن نداره و باید هـرچی زودتر حـذف بشه!

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    رای من فولکس واگنه چون الان خودم فولکس سوارم و علاوه بر کیفیت و زیبایی و سواری خوب دوام خوبی داره و قیمتش هم نسبت به اکثر ماشین های تو اروپا مناسبه

    پاسخ
  15. sevlan
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    تو جدول که توبیشتر زمینه ها پاسات برتره ، از لحاظ قیافه هم من باز فولکسه رو شیکتر میدونم ، پس رای من فولکس ، ولی میدونم که سوبارو هم عالیه!!!

    پاسخ
  16. DEADPOOL
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    فولکس که دیزلیه و اصلا نمیتونم بهش اعتبار کنم به سوبارو رای میدم

    پاسخ
  17. Achtung
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    ژاپنیها کلن باید بیشتر کار کنن تا بتونن در آینده رقیب خوبی برای چین باشن فولکس هم دمش گرم تو قله افتخار جای خودشو تثبیت کرده واقعن محصولاتش اصیل و عالی با ظاهر چشم نواز مخصوص مشتریان متشخص 👌

    پاسخ
  18. حمید ع
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    دوستان نمونه 6سیلندر سوبارو زیر 40000دلار قیمت داره و منصفانه بود اون مدل رو برای مقایسه انتخاب میکردن.

    پاسخ
  19. JDM eat sleep
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    خیلی جالبه خودرو سازی که به محافظ کاری معروفه میشه طراحیش خوب و سوبارو میشه محافظ کار دیگه جالب شد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x