سوباروفولکس واگن

دوئل فولکس‌واگن پاسات آلترک و سوبارو اوت‌بک

در یکی دیگر از روزهای گرم تابستان بازهم همچون روزهای گذشته با قسمتی دیگر از دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال در خدمت شما عزیزان هستیم. در این قسمت نوبت به گروه کراس استیشن‌ها رسیده است که در دوئل قبلی آن پژو ۵۰۸ RXH و تویوتا ونزا رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. در این دوئل مجموعاً در هردو نظرسنجی ۱۸۲۹ رأی به ثبت رسید اما نتایج نظرسنجی سایت و کانال تلگرام عکس یکدیگر هستند به‌گونه‌ای که در سایت ۵۰۸ RXH جلوتر است درحالی‌که در کانال تلگرام برتری با ونزا است؛ اما درنهایت پس از جمع‌بندی آراء مشخص شد که تویوتا ونزا با کسب ۱۰۲۶ رأی یا ۵۶ درصد از کل آراء پیروز این رقابت شده است درحالی‌که پژو موفق به کسب ۸۰۳ رأی گشته است. در سومین دوئل گروه کراس استیشن‌ها اما امروز فولکس‌واگن پاسات آلترک و سوبارو اوت‌بک به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

مرسدس بنز E کلاس آلترین

ولوو V90 کراس کانتری

آئودی A6 آلرود

اوپل اینسیگنیا کانتری تورر

؟

؟

فولکس‌واگن پاسات آلترک

سوبارو اوت‌بک

پژو ۵۰۸ RXH

تویوتا ونزا

؟

؟

فولکس‌واگن پاسات آلترک

در همین دور از دوئل‌ها در گروه سدان‌های متوسط خانوادگی نسخهٔ سدان پاسات شرکت کرده بود و در آنجا به‌طور کامل به تاریخچهٔ آن پرداختیم، بنابراین اینجا نیازی به بیان تاریخچهٔ این خودرو نیست و صرفاً به معرفی مدل آلترک می‌پردازیم. با افزایش محبوبیت کراس‌اوورها در بازارهای جهانی، به‌تبع آن محبوبیت کراس هاچ‌بک‌ها و کراس استیشن‌ها هم رو به فزونی گذاشت. به همین دلیل از نسل قبلی پاسات، فولکس‌واگن تصمیم گرفت نمونهٔ کراس آن‌را هم بر اساس نسخهٔ استیشن تولید کند. این مدل جدید که آلترک نام گرفته بود، برای اولین بار در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۰ رونمایی شد. سپس بعد از معرفی نسل کنونی پاسات در سال ۲۰۱۴، چندی بعد نسخهٔ آلترک آن‌هم معرفی شد که می‌توان آن‌را نسل دوم پاسات آلترک دانست. این خودرو مانند همهٔ کراس استیشن‌های بازار، ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و با تجهیز به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه، محافظ‌های فلزی زیرین و ریل‌های روی سقف، ظاهری مشابه کراس‌اوورها پیدا کرده است. همچنین تمامی تیپ‌های پاسات آلترک به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion فولکس‌واگن مجهز هستند. البته مدل آلترک فقط برای نسخهٔ اروپایی پاسات ارائه می‌شود زیرا نسخهٔ آمریکایی پاسات به‌طورکلی فاقد نمونهٔ استیشن است و فقط به‌صورت سدان عرضه می‌گردد. تنوع پیشرانه‌های پاسات آلترک کمتر از نسخه‌های سدان و استیشن پاسات است به‌گونه‌ای که تنها دو پیشرانه برای آن قابل انتخاب است که یکی از آن‌ها بنزینی و دیگری دیزلی است. البته موتور دیزلی خود در سه سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. پاسات آلترک در دوئل ما هم با یکی از نسخه‌های موتور دیزلی خود شرکت کرده که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است. این نمونه ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

سوبارو اوت‌بک

همان‌طور که فولکس‌واگن آلترک بر اساس پاسات ساخته شده، سوبارو اوت‌بک هم در اصل بر اساس سدان لگاسی شکل گرفته است که این خودرو هم در دور قبلی دوئل‌ها در گروه سدان‌های متوسط در برابر رنو تالیسمان قرار گرفت و در آنجا به‌طور کامل بدان پرداختیم. تولید اوت‌بک اما از نسل دوم لگاسی آغاز شد و این مدل برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ معرفی گردید. البته در نام این خودرو برخلاف پاسات آلترک نام لگاسی وجود ندارد و به‌طور مستقل و مجزا با نام اوت‌بک عرضه می‌شود. همچنین استایل و ظاهر سوبارو اوت‌بک برخلاف رقیب آلمانی بیشتر به کراس‌اوورها نزدیک است تا جایی که می‌توان آن‌را یک کراس‌اوور دانست نه یک کراس استیشن. بدین ترتیب تولید اوت‌بک از سال ۱۹۹۳ آغاز شده و همواره بر اساس نسل‌های مختلف لگاسی ساخته شد. این کراس استیشن ژاپنی هم‌اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که بر اساس نسل ششم لگاسی ساخته شده و بنابراین سابقهٔ بسیار بیشتری از پاسات آلترک دارد. اوت‌بک هم مانند آلترک تنوع پیشرانه‌های کمتری نسبت به لگاسی دارد و فقط با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که طبق رسم و سنت سوبارو همگی از نوع تخت هستند. این موتورها شامل یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل، یک ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی و نهایتاً یک موتور ۳.۶ لیتری H6 (شش سیلندر تخت) تنفس طبیعی می‌شود که برای این دوئل جهت هماهنگی با رقیب آلمانی موتور دیزلی اوت‌بک را انتخاب کرده‌ایم. این موتور ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط سه گیربکس مختلف پنج سرعتهٔ اتوماتیک، شش سرعتهٔ دستی یا CVT به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. تمامی تیپ‌های سوبارو اوت‌بک هم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

 

مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن آلترک

سوبارو اوت‌بک

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری ۴ سیلندر تخت
تنفس توربو توربو
سوخت دیزل دیزل
قدرت ۱۹۰ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۸ ثانیه ۹.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۵.۴ لیتر (ترکیبی) ۶.۳ لیتر (ترکیبی)
طول ۴.۷۷ متر ۴.۸۱ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۹ متر ۲.۷۴ متر
وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم ۱۶۹۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۲.۲ تن ۱.۸ تن
قیمت ۳۹,۸۰۰ دلار ۳۵,۴۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9789519]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. كوروش

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    فاصله محوری بیشتر موتور قوی تر و ظرفیت بکسل بیشتر فولکس از یک طرف کیفیت فوقالعاده و ظاهر و طراحی بهتر بنظر من فولکس برتری به سوبارو داره و چهار چرخ هم که هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Chevo

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (41 ديدگاه)

      پاسات نُون جسارتشو میخوره و سوبارو نون محافظه کاریشو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Moein

      ۲۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      والا خوبه . فولکس با ۴هزار تا قیمت بیشتر هم پیشرانه قوی تری داره هم ظاهر شیک تری .این بار فولکس از جمیع جهات برتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    سردبیر محترم پدال
    پیش از این هم خدمتتون عارض شدم که جمع زدن آرای نظرسنجی در تلگرام و داخل سایت اصلا منطقی نبوده و در نهایت چه بسا باعث تغییرات فاحش در نتایج و ارائه آمار نادرست گردد. نمونه اش دوئل اوپل آسترا و مزدا 2 که نتایج در سایت و تلگرام اختلافی عجیب دارند و این موضوع بسیار شبهه برانگیزاست. البته نمونه های دیگری نیز وجود داشته اند. هرچند این نظرسنجی ها به علت شرایط عجیب بازار خودروی ایران ، در قریب به اتفاق موارد تنها بازتاب دهنده تمایلات خوانندگان محترم سایت است تا تجربه های واقعی و علمی، اما به عنوان یکی از همراهان قدیمی شما در این سایت بر خود لازم دانستم که این نکته را متذکر شوم. چرا که سایت پدال منبعی خوب حاوی مطالبی وزین و نویسندگانی اهل دانش است.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      اوپل آسترا؟؟!! اگه منظورت دوئل دیروزه که بین اوپل کورسا و مزدا 2 بود، اختلاف عجیب کجا بود دقیقاً؟؟ تو تلگرام مزدا 2، با 73 درصد جلوست و تو سایت با 66 درصد باز مزدا 2 جلوست که نزدیک هم هستش اختلافا. پس منظورتون چیه دقیقا؟؟ ضمنا بارها گفته شد این نظرسنجی ها الزاما نشانه برتری یه ماشین به رقیبش نیس. بیشتر نشانه ی علاقه و سلیقه ی افراد هستش. وگرنه که همه میدونیم که بالای 90 درصد ایرانی ها حتی سوار ارزونترین این ماشینا هم نشدن. پس لطفا دیگه این بحث رو تموم کنیم که بدجوری رو اعصابه. هر چند وقت یک بار یکی میاد میگه این چه وضعشه و یه اعتراضی میکنه. همینی که هست دیگه. چی کار کنه پدال؟ بی خیال دوئل ها شه راحت میشید؟ من که به شخصه خیلی حال میکنم با دوئل ها. بعضی از ماشینای مورد علاقم هم حذف شدن. ولی هیچ اعتراضی نکردم. و همینطور بقیه افراد. انگار مثلا با حذف شدن یه ماشین به اعتبار جهانی برندش صدمه میخوره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (384 ديدگاه)

        دوست گرامی و عصبانی
        اگر هر ساعت دوئل دیروز را بررسی کرده بودید متوجه منظور من میشدید.
        در ضمن من اصلا طرفداری از برند خاصی نکردم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنزما

          ۲۵ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          بیا دوست عزیز فقط هوندا فقط تویوتا منم میگم عصبانی میگی نه عزیزم ما همه دوستیم نظر میزاریم یه چیزی از هم دیگه یاد بگیریم
          چرا زود عصبانی میشی فدات شم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ونوم اف ۵

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        دوست عزیز اگه هیچ ایرادی به کانال تلگرام نباشه حداقل اینکه بعضی ها دو بار رای میدن ولی بعضیا فقط یه بار چون خیلی از کاربرا فقط سایت پدال میان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MAHDI . TUNING

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      منم با جناب امین موافقم
      اینطوری بعضیا دوتا رای میدن و بعضی ها یک رای که خوب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. aston martin

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      جانا سخن از زبان ما میگویی
      مدت ها بود میخواستم بنویسم در این خصوص که اختلاف ارائ تلگرام و سایت فاحشه و این خودش گویای خیلی چیزهاست
      علتش هم واضحه در تلگرام افراد اطلاعاتی ندارن و فقط با توجه به اسم خودرو و بعضا ظاهرش رای میدن
      ولی اینجا چون یه اطلاعات کوچکی هم زده شده بیشتر رای ها با اتکا به اونجاست
      در نظر سنجی بین مزدا و اپل ،اپل نزدیک دوثانیه سریع تر 0 تا 100 رو پر میکرد و از نظر فنی تقریبا شبیه مزدا بود فک کنم همین اختلاف باعث تغییر معادلات نسبت به چنل شد
      خلاصه که من هم نظر سنجی های پدال روتخصصی نمیدونم و معتقدم باید خودروهایی رو بذارن که واقعا رغیب هم هستن چه تو حوزه سگمنت چه از لحاظ قیمت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رامکال

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    رای من خود جدول است.
    پس با قاطعیت پاسات.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    رای و انتخاب من سوبارو به خاطر دودیفرانسیل بودن عالی و شاسی فوق العاده و کیفیت ژاپنی.به انضمام این که به خاطر طراحی مینی کراس اوورش با ترکیب سیستم AWD قابلیت خارج جاده ای تحسین برانگیزی داره.به علاوه هر سال به خاطر کیفیت و کاراییش رشد فروش داره.به نظرم فقط یه نقطه ضعف داره اون هم گیربکسشه که CVT هستش و موتور باکسرش میتونست قوی تر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      بابا به پیر به پیغمبر CVT مشکلی نداره. به خدا گذشت نسل اول CVT ها که ایراد داشتن. چرا ندونسته و تجربه نکرده رو هوا حرفی میزنید. چه جوری باید به شماها ثابت کرد CVT مزایای زیادی داره. اونایی که ادعاشون میشه CVT به درد نمیخوره، اگه خیلی میدونن و مطمئن هستن، دعوتشون میکنم بیان از نزدیک CVT رو بررسی کنیم. حتی مقایسه کنیم با گیربکس دیگه. هر کی خواست بگه شمارمو بدم قرار بذاریم. اگه فقط بررسی CVT هستش که ماشین از من. اگه مقایسه میخواین بکنیم CVT از من و گیربکس دیگه از شما. البته ماشینای هم رده. یه دعوت به مبارزه ی دوستانه. بسم الله.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۲۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (681 ديدگاه)

        دوست عزیز “فقط تویوتا و هوندا”
        سوء تفاهم نشه من نگفتم ایرادی در این گیربکس هست من منظورم سبکش بود به شخصه گربکس دستی رو دوست دارم و تجربه این حالت تو CVT نه تنها خوشایند نیست بلکه تو نسل قدیمی آزاردهنده بود!!!!!
        والا همه از مزایای این گیربکس اگاهن!!!!
        من اهل مبارزه نیستم ولی اگه دلتون میخواد یه مسابقه بین نیسان تیانا شش سیلندر گیربکس دستی و CVT تو جزیره کیش میشه گذاشت درمورد محصولات هوندا هم همین طور ولی تو ایران نمیشه !!!!اون موقع معلوم میشه!!!!هم مصرف کم تر هم وزن کمتر و هم دینامیک بهتر ولی همه به کنار لذت دنده عوض کردن!!!!!!!!!!!
        با این که گیربکس دستی در حال انقراضه و تکنولوژی گیربکس های غیر دستی(چه اوتومات و چه CVT) در حال پیشی گرفتن از گیربکس دستی هستش (مثال محصولات پوشه به خصوص مدل توربوی جدید) اما باز هم ماشین بازها و اهل فن گیربکس دستی رو ترجیح میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۲۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          آقا مجید من فکر کردم منظورتون به طور خاص گیربکس CVT هستش. ولی ظاهرا منظورتون کلا گیربکس اتوماته. اتفاقا در این مورد که همه میدونن گیربکس دستی یه لذت دیگه ای داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. ?Chalenger?

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    دلیلی پیدا نکردم که به سوبارو رای بدم(-:

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (100 ديدگاه)

      دقیقا، هم از لحاظ طراحی فولکس پخته تره هم فنی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. MOBIN POURMAND

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    نصف سادگی و کیفیت و ظرافت پاسات رو اوت‌بک نداره.قطعا فولکس‌واگن.مصرف سوخت فولکس با اون قدرت خیلی قابل توجهه.اما سوبارو قطعا حرفی برای گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ميلاد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    موتور ٢لیتری دیزل صفر تا صد ٨ ثانیه! کمر ایران خورد که تنها هنرش تغییر رنگ صفحه کیلومتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. aston martin

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    خب مسلمه که فلوکس بهتره و با سوبارو اصلا قابل قیاس نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amin

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    نمای کلی سوبارو من رو یاد اچ ٣٠ کراس انداخت!!!
    رای من فولکس واگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ارش

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پاسات.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Saman

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    قطعن سوبارو چون ژاپن یعنی حد اعلای قابلیت اطمینان و کیفیت عالی دوام سوبارو مثال زدنی هستش و پیشرانه باکسر به معنای مرکز ثقل برتر و در نتیجه پایداری و هندلینگ مطلوب :-) و مانند تمام ماشینهای ژاپنی بسیار کم خرج هستش و سابقه دیزل گیتی هم نداره :D براووو ژاپن و us بهترین تولید کنندگان خودرو :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      این که یه ماشینی از آلمان باشه و یا ژاپن دلیل بر برتری نسبت به ماشین دیگه نمیشه باید دید در درجه اول مشخصات فنی و طراحی و قیمت هر ماشین نسبت به دیگری چه برتریایی داره و در درجه دوم دوام و کارکرد ماشین چطوره و الا همین الان ایتالیا فراری میسازه و فیات های تا حدودی بدرد نخور و کم کیفیت هم میسازه البته نه تمام مدل ها حالا اینکه بگیم چون ایتالیا فراری را میسازه حتما فلان مدل فیات هم از همه رقبای هم اندازه خودش برتره درست نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        آفرین این شد یه دلیل منطقی و درست . ماشینی گه بهتره اون باید انتخاب بشه نه از روی تعصب رای بدیم.الان تو این مقایسه معلمه برتری با پاسات هست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. محمد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان.بنظر بنده که فولکس برتری کاملی داره.چه از لحاظ فنی و چه از نظر طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ونوم اف ۵

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    به سوبارو رای دادم به خاطر کیفیت اصل ژاپن و طراحی بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Kamran

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به فولکس‌واگن رای دادم چون سوبارو هیچ حرفی
    بـرای گـفتن نداره و باید هـرچی زودتر حـذف بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    رای من فولکس واگنه چون الان خودم فولکس سوارم و علاوه بر کیفیت و زیبایی و سواری خوب دوام خوبی داره و قیمتش هم نسبت به اکثر ماشین های تو اروپا مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sevlan

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    تو جدول که توبیشتر زمینه ها پاسات برتره ، از لحاظ قیافه هم من باز فولکسه رو شیکتر میدونم ، پس رای من فولکس ، ولی میدونم که سوبارو هم عالیه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. DEADPOOL

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    فولکس که دیزلیه و اصلا نمیتونم بهش اعتبار کنم به سوبارو رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Achtung

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    ژاپنیها کلن باید بیشتر کار کنن تا بتونن در آینده رقیب خوبی برای چین باشن فولکس هم دمش گرم تو قله افتخار جای خودشو تثبیت کرده واقعن محصولاتش اصیل و عالی با ظاهر چشم نواز مخصوص مشتریان متشخص ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حمید ع

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    دوستان نمونه 6سیلندر سوبارو زیر 40000دلار قیمت داره و منصفانه بود اون مدل رو برای مقایسه انتخاب میکردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. JDM eat sleep

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    خیلی جالبه خودرو سازی که به محافظ کاری معروفه میشه طراحیش خوب و سوبارو میشه محافظ کار دیگه جالب شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا