فولکس واگن

رانندگی با فولکس‌واگن پاسات V6 مدل 2016

هیچ دلیلی وجود ندارد که ما خرید یک سدان خانوادگی متوسط را با پیشرانه‌ای ۶ سیلندر توصیه کنیم زیرا این موتورهای بزرگ‌تر که گاهی حتی موتورهای ۴ سیلندر توربو قدرت بیشتری نسبت به آن‌ها دارند، معمولاً گران‌تر بوده و مصرف سوخت بیشتری دارند. بااین‌حال امروز در اینجا به بررسی یک فولکس‌واگن پاسات مجهز به پیشرانهٔ V6 پرداخته‌ایم تا بفهمیم آیا ارزش خریدن دارد یا نه. خوشبختانه من بسیار به پاسات که به‌تازگی بروز و فیس‌لیفت شده علاقه دارم و حتی برخی از ویژگی‌هایی که موردعلاقهٔ من هستند فقط در نسخهٔ V6 ارائه می‌شوند.

2016-volkswagen-passat-v6-1

محاسن

یکی از بهترین ویژگی‌های فولکس‌واگن پاسات، فضای سرنشینان عقب و صندوق بار بزرگ آن است به‌نحوی‌که هنگامی‌که درِ عقب خودرو یا درِ صندوق بار آن‌را باز می‌کنید، با فضای داخلی و فضای باری مواجه می‌شوید که بیشتر از هر سدان متوسطی است که تا قبل از آن دیده‌اید.

حتی بااینکه من به‌طور کامل خرید پاسات با موتور ارتقا یافتهٔ ۳.۶ لیتری V6 را توصیه نمی‌کنم (این موتور فقط در بالاترین و گران‌ترین تیپ پاسات قابل سفارش است) اما باید اعتراف کنم که این موتور واقعاً عالی است. با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور، تقریباً بدون لرزش کار می‌کند، به فرمان ‌راننده بدون هیچ تأخیری پاسخ می‌دهد و گزینهٔ مناسبی برای رانندگی روزانه است.

2016-volkswagen-passat-v612

حال که صحبت از رانندگی شد، بهتر است بگویم که پاسات از فاصلهٔ محوری طویلی برخوردار است که موجب می‌شود برای رانندگی طولانی در بزرگراه‌ها بسیار مناسب و راحت باشد. سواری آن عالی است و فرمان کمترین خطایی ندارد و به همین دلیل می‌توان صدها کیلومتر را بدون خستگی با آن پیمود.

2016-volkswagen-passat-v6-3

معایب

گیربکس ۶ سرعتهٔ دوکلاچهٔ پاسات که از سوی فولکس‌واگن DSG نامیده می‌شود، به‌خوبی رفتار نمی‌کند. این گیربکس در هنگام افزایش دنده سرعت بسیار بالایی دارد اما در سرعت‌های پایین و کاهش دنده‌ها وقفه و توقفی در تعویض دنده احساس می‌شود.

بااینکه طراحی داخلی خودرو به‌خوبی صورت گرفته و در نگاه کلی هیچ مشکلی در آن دیده نمی‌شود اما یکی از ایرادات آن استفادهٔ بیش‌ازحد از پلاستیک خشک است. بخش تیره‌رنگ بالای داشبورد از مواد نرم ساخته‌شده اما قطعاتی که بیشتر با دستان‌ راننده در ارتباط هستند مانند سنگ خشک و خشن‌اند.

2016-volkswagen-passat-v613

ایراد دیگر قیمت بالای این پاسات یعنی تیپ Premium V6 SEL آن است. بعلاوه تیپ‌های بهتری از پاسات نیز وجود دارد که می‌توان با قیمت کمتری آن‌ها را خریداری نمود؛ مانند پاسات با موتور پایهٔ ۴ سیلندر توربو که قدرت بالایی داشته، در تمامی تیپ‌ها قابل سفارش است و مصرف سوختی بسیار عالی دارد (۶.۲ لیتر در صد کیلومتر در جاده).

بنابراین توصیهٔ من برای خرید فولکس‌واگن پاسات، نسخهٔ ۱.۸T SE با تریم تکنولوژی است که ۲۸,۴۱۰ دلار قیمت دارد؛ اما اگر قصد خریت تیپ SEL Premium را دارید، بهتر است آن‌را بدون موتور V6 سفارش دهید که موجب می‌شود ۲۳۰۰ دلار کمتر پرداخته و در هرسال ۶ بار کمتر به جایگاه‌های سوخت مراجعه کنید.

2016-volkswagen-passat-v6-2

مشخصات فنی

Volkswagen Passat V6 SEL Premium
پیشرانه ۳.۶ لیتری V6
قدرت ۲۸۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه
مصرف سوخت ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی)
وزن خالص ۱۶۱۹ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۴۵۰ لیتر
قیمت پایه ۲۲,۴۴۰ دلار
قیمت مورد آزمایش ۳۷,۶۶۵ دلار

 

رقبا

شورلت مالیبو، کرایسلر ۲۰۰، فورد فیوژن، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، مزدا ۶، نیسان آلتیما، سوبارو لگاسی و تویوتا کمری

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش واقعا ارزشمنده الخصوص جاداری ردیف عقب و صندوق عقبش در حد سدانهای لوکس میمونه. ولی اگر بیاد ایران بعید بدونم بتونه با توجه به اینکه ایرانیها عاشق خودروهای فضایی کیا آپتیما و بازار خوب هیوندا ازش استقبال کنن. متاسفانه بازار ایران قفل شده رو چند مدل خاص و از تنوع خبری نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      نمی دونم چرا
      جلو داشبورد
      ماشینای اروپایی رو
      اینقدر ساده
      طراحی می کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Alpha

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دلیل اصلی موفقیت خودروهای کره ای جو گیر بودن ایرانی ها و عشق به خودروهای فضایی و …
      نیست. دلیلش انصاف نسبی در قیمت گذاری توسط وارد کننده ی خودروهای کره ای نسبت به خودروهای آلمانی و ژاپنی هست. C class اگه به قیمت واقعیش که با همین دلار امروزی به نظر من 150 تومن یا حتی 200 تومن فروخته بشه نه 560 میلیون خیلیا بنز میخرن. همین چند ماه اخیر که قیمت سری 3 و سری 5 در ایران کمی متعادل تر شده من بیشتر از کیا اپتیما و تویوتا کرولا دارم BMW میبینم تو خیابون. VW در همه ی دنیا به کیفیت و خدمات عالی مشهوره. خودروی کوچکی هم هست. اگه بر فرض محال پاسات پایه با قیمت 120 میلیون وارد بشه خیلی فروش خواهد داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. shahin

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من مزدا6 رو ترجیح میدم.البته خب همه اونایی که به عنوان رقیب اسم برده شدن عالی هستن.از شورلت بزرگ تا اوپتیمای نو پا. همه خوبن انصافا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehdi

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    با همچین هزینه ای ادم میره ماکسیما می خره……پاسان بد نیست.اما قیمت گران و فروش کم آن در امریکا گواه این قضیه است که در پس هوندا اکورد قرار دارد…به نظرم مزدا 6 وآکورد و حتی اپتیما جذاب ترن وبهتر از پاسات هستن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hamid...Audi

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (712 ديدگاه)

    واقعا رقابت تو این سگمنت خیلی سخته ، پر از خوبه.
    آکورد کمری مزدا6 مالیبو آلتیما و … پاسات خیلی خوشگل و باکیفیته ولی فکر نمیکنم مقابل این رقیبا شانسی داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. میلاد

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی تشکر از مطلب فوقالعاده ای ک کذاشتی.استفاده کردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    انصافا تویوتا کمری 2015 مخصوصا مدل امریکایش از نظر طراحی داخلی و خارجی خیلی سرتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. <<<<<

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    با همه این اوصاف راندن یک خودرو خانوادگی شش سیلندر حجم بالا لذتی داره که توی مدلهای توربو نیست
    یه حس قدرت و مردانگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یک ماشین خیلی کاربردی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. uss zumwalt DDG-1000

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    چقدر رقیب داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیرحسین

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    من خونم به جوش میاد وقتی صحبت بعضی دوستان از فروش در آمریکا میگن.پدر جان بیشترین میزان فروش محصولات چینی تو آمریکاست پس محصولات چینی با کیفیت ترین هست؟؟؟آمریکایی ها مردمان احمق و سطحی نگری هستن که فقط ولع مصرف دارند و اساساً به مباحث عمیق فکر نمیکنن.نمونه همین دانالد ترامپ که آدم نخود مغز هم طرفدار همچین دیوانه ای نمیشه
    فولکس برای آدمی با مشخصات من بهترین انتخاب هست.آدمی که ماشینی رو صفر میخره و سه چهار سال بعد میفروشه و اصلاً دلش نمیخواد تو این مدت گذارش به تعمیرگاه بیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر.عارف

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    با توجه به تجربه های قبلی که داشتم محصولات فولکس مخصوصا پاسات محصولی ارزشی و دارای استحکام لوازم فنی تو هر شرایت آب و هوایی ایران است . یعنی میتونی به راحتی به این ماشین اطمینان کنی و هر جایی که دلت خواست با خیال آسوده بری مسافرت. مخصوصا با این قدرت ،گشتاور و بزرگی و راحتی اتاق و جای بار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mehdi

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    کی میگه ببشترین فروش محصولات خودرویی چین در امریکاست!!…کذبه اقا……امریکا بهترین بازار فروش خودروست…با کیفیت ترین ها بیشترین خرید را دارند…..پاسات طراحی پشتش افتضاح است…و کلی یک جوری طرحش به دل نمیشینه…قیمتش هم اصلا ارزش نداره…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سیا

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ..ممنون از مطالب خوبتون البته ایکاش مدلی که قراره وارد ایران بشه یعتی 1800ccتوربو رو تست میکردید که خریداران احتمالی با خیال راحت تری انتخاب میکردند .من انواع ماشینهای کره ایی وژاپنی وفرانسوی وبعضا آلمانی رو در ایران داشتم واستفاده کردم ودر حال حاضر دوماهه که یه رنو تلیسمن e3شرکتی هم خریدم که اگرچه ماشینی با مزایای خیلی خوبیه مثل موتور پرقدرت وگیربکس عالی با انطباق بسیار بالا با موتور وترمزهای فوق العاده قوی اما ایراداتی هم داره که قابل توجه هستند مثل نداشتن بسیاری از آپشن های اصلی در نسخه e3در سایر کشورها ومشکل صدای سانروف در تعداد بالایی از ماشینهای تحویلی وکوبش تعلیق …اما خیلی دوست دارم با این تازه وارد آلمانی هم رانندگی کنم ودر صورت برتری شاید خریداری کنم اما حقیقتا از نظر طراحی خارجی وداخلی ومتریال استفاده شده در داخل کابین فکر میکنم که تلیسمن برتری خوبی داشته باشه نسبت به باقی رقبا ..در هر صورت باید منتظر پلاک ملی این نورسیده باشیم وبعد در موردش میشه بهتر حرف زد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا