فولکس واگن

فولکس پولو آپدیت شد: نیم گام به جلو

نسل پنجم فولکس واگن پولو که در سال ۲۰۰۹ به بازار آمده، اکنون در میانه عمر خود قرار گرفته است و به همین دلیل یک فیس لیفت عمده همراه با تغییرات مختلف روی آن اعمال شده است.

2014 Volkswagen Polo facelift
۲۰۱۴ Volkswagen Polo facelift

تغییرات بیرونی شامل سپر و جلوپنجره جدید می‌شوند. فرم کلی چراغها، بدون تغییر باقی مانده اما چینش لامپ‌ها و LED برای چراغ اصلی از تغییرات قابل ذکرند. سپر عقب تغییرات کمتری داشته اما چراغهای عقب از طراحی جدیدی بهره می‌برند. با این وجود هنوز چهره فولکس کاملاً مشخص و با کمترین تغییر بنیادینی به نظر می‌رسد.
با ورود به داخل اتاق، کنسول وسط بروز شده و آرایش جدید تجهیزات و یک صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی متصل به دوربین عقب، جلب توجه می‌کنند. برای ایمنی بیشتر از سیستم جلوگیری از برخورد در سرعتهای پایین و همچنین کروز کنترل تطبیقی استفاده شده است.

2014 Volkswagen Polo facelift
۲۰۱۴ Volkswagen Polo facelift

اما اگر به دنبال تغییرات واقعی می گردید باید درب کاپوت را بالا بزنید. موتور پایه سه سیلندر ۱.۴ لیتری بنزینی ۷۴ اسب بخار، ۸۹ اسب بخار و ۱۰۴ اسب بخار در سه ویرایش، خروجی تولید می‌کند. این پیشرانه‌ها با تنظیم‌های متفاوت، جانشین موتور ۱.۲ لیتری ۹۰ اسبی و یا ۱.۶ لیتری ۱۰۴ اسبی می‌شوند. مدل TDI BlueMotion با ۷۴ اسب بخار را باید یک مدل اقتصادی دانست که با گشتاوری معادل ۲۱۰ نیوتن متر در دور تنها ۱۵۰۰ دور در دقیقه، مصرف سوختی معادل ۳.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ارائه می‌کند. مصرف سوخت مدل ۸۹ اسبی هم تنها ۳.۴ لیتر است که ۲۱ درصد نسبت به موتور ۱.۶ لیتری سابق، مقرون به صرفه‌تر است.

2014 Volkswagen Polo facelift
۲۰۱۴ Volkswagen Polo facelift

از موتورهای دیزلی می‌گذریم و به موتورهای بنزینی می‌پردازیم. پیشرانه سه سیلندر ۱.۰ لیتری توربو، می‌تواند ۸۹ اسب بخار نیرو تولید کند و تنها ۴.۱ لیتر در صد کیلومتر، مصرف سوخت آن است. موتور ۱.۲ لیتری TSI هم در تنظیمات ۸۹ اسبی، ۱۰۸ اسبی و مدل GT با ۱۴۸ اسب بخار عرضه می‌شود. موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندر هم تنها موتور ۴ سیلندر این خانواده است که در مدل GTI پولو ۱۸۹ اسب بخار خروجی دارد.

بسته به انتخاب موتور، می توان از یک گیربکس پنج یا شش سرعته دستی و یا هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره برد. مشتریان همچنین می‌توانند از آرایه‌های مختلفی چون چرخ‌های ۱۵ تا ۱۷ اینچی و ۱۵ رنگ مختلف برای بدنه انتخاب نمایند.

فولکس پولوی جدید در ماه مارس و در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود.

جواد عقیلی

مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. موسس و سردبیر پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3084 ديدگاه)

    اگه با همین شمایل و با برخی اصلاحات در امریکا عرضه بشه فکر کنم موفق بشه.
    جای سواله که چرا در امریکا عرضه نمیشه؟زمانی که سونیک و فیستا و فیت و … روز های خوبی رو پشت سر میذارن چراپولو یا نسل جدید گلف نباید در امریکا بفروش برسد؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. carbonado aventador

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4125 ديدگاه)

      فورجیو من رو ببخش که از ارزش های خودم دور شدم . من اشتباه کردم . فقط ایتالیا.فقط فراری.فقط لامبو . شما ها هم که آلمان آلمان می کنید ، کل آلمان رو جمع کنید نمى تونید ماشینی مثل لافراری تولید کنید!!!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (620 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        آفرین به این میگن آدم چیز فهم احسنت،احسنت.
        ولی حیف که دیر فهمیدی!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (620 ديدگاه)

          بسمه تعالی

          آوانتادور راستشو بگو چی باعث شده به این نتیجه برسی؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. carbonado aventador

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (4125 ديدگاه)

          قبلا هم کفتم که من منصف ترین طرفدار لامبو هستم . کسی نمى تونه بکه که فراری زیر لامبو است(غلط کرده هرکی که أین حرف رو بزنه)اولویت من لامبو است و بعد فراری ، عاشق ایتالیا و عاشق فراری هستم ، و با دلیل حرف می زنم!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. carbonado aventador

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (4125 ديدگاه)

          آقا سینا یه داستان جالب هم تعریف کنم . توی بخش لافراری برأی رونالدو یکی نوشت که من لافراری رو دوست ندارم . ازش سؤال کردم جرا،نوشت که من از رینکش(ring)خوشم نمیاد . من اون روز خیلی تعجب کردم!!!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (290 ديدگاه)

          همین لامبو یی که شما می گید مال فولوکس واگنه

          (پرچم بالاست)

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1451 ديدگاه)

        محمدحسین جان،خواهش میکنم با هیجان نظر نده!
        من دوست نداشتم این رو بگم اما با حرفت مجبورم کردی!

        برای لافراری حتی رقابت کردن با P1 هم سخته چه برسه به ۹۱۸ !!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. سینا .فقط ایتالیا . فقط فراری

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (620 ديدگاه)

          بسمه تعالی

          محسن اینو کی بهت گفته؟!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1451 ديدگاه)

          کسی بهم نگفته عزیزم! خودم بهش رسیدم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. احمد

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (36 ديدگاه)

        عزیز من کمپانی لامبو زیر مجموعه فولکس واگن هست.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. یه آدم عاشق

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      carbonado aventador اگه کل آلمانو جمع کنی نمیتونی باهاش کل گذشته و حال و آینده رو بخری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. carbonado aventador

        ۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4125 ديدگاه)

        محسن جان شما هرجی بکى من قبول میکنم . منتظر له شدن ویرون در مقابل لافراری هستم!!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. carbonado aventador

          ۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (4125 ديدگاه)

          آقا محسن من هیج وقت ۹۱۸ رو با لافراری مقایسه نمى کنم . زیرا در حدش نیست ، شما ۹۱۸ رو بأید با p1 مقایسه کنید!۱!۱!۱!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6544 ديدگاه)

          درود.

          یکبار بهت اخطار دادم که با دم بوگاتی بازی نکن.

          هم قدته؟؟؟

          هم اصالتته؟؟؟

          هم سیلندرته؟؟؟

          هم قدرتته؟؟؟

          هم قیمتته؟؟؟

          هم کیفیتته؟؟؟

          چیت به بوگاتی میخوره؟؟؟؟

          بعدشم بوگاتی و لافراری اصلا رقیب هم به حساب نمیان.

          چون اساسشون فرق داره . ذاتشون فرق داره .

          جمعش کن بابا.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. carbonado aventador

          ۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (4125 ديدگاه)

          بله ویرون هم در حد لافراری نیست . نه کیفیتش به فراری می رسه نه زیبایی اش و نه نسبت قدرت به وزنش . رقیب لافراری فقط آجرا هست . دلیلش رو هم بعدا می نویسم!!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1451 ديدگاه)

          محمدحسین جان یعنی میخوای بگی لافراری انقد شاخ تر از ۹۱۸ هست؟؟
          هروقت خواستی، من پایه کل کل هستم 😉

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. carbonado aventador

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4125 ديدگاه)

        من مخلص شما هستم . ولی باور کن که روى کاغذ ۹۱۸ و ویرون به لافراری نمى رسند!!!!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1451 ديدگاه)

          اگه بخوای میتونم روی کاغذ هم نشون بدم ۹۱۸ بهتره یا لافراری!
          درضمن بحث ویرون جداست. باید با آگرا مقایسه بشه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. carbonado aventador

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (4125 ديدگاه)

          ویرون از آجرا باخت . نسبت قدرت به وزن لافراری بهتر از ویرون هست . دلائل خیلی بیشتری هم هست که هر وقت شما بخواهی بحث می کنیم!!!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1451 ديدگاه)

          ویرون رو که ولش کن ، من خودم با اینکه طرفدار آلمان هستم اما به هیچ وجه از ویرون خوشم نمیاد و به شدت طرفدار رقیب اصلیش (آگرا) هستم. قبلا هم تو یک پستی دلایلم رو گفتم و دوست ندارم اینجا دوباره بحثش شروع بشه! از طرفداران ویرون هم میخوام که اینجا بحث روشروع نکنن که چرا و ….!
          شما هم بهتره انقد لافراری رو با ویرون مقایسه نکنی چون درحقیقت رقیب واقعی لافراری فقط و فقط P1 و ۹۱۸ هستند!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. carbonado aventador

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (4125 ديدگاه)

          ایندو اصلا قابل قیاس با لافراری نیستند ، حریف اصلی p1 و ۹۱۸ ، aventador svهست . لافراری با همه ی ماشین ها فرق می کنه!!!!!! ّ

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1451 ديدگاه)

          دلیل از این مهم تر که هرسه شون تنها سوپراسپرت های هیبریدی جهان هستند؟؟!!!
          کجای لافراری باعث میشه تا نتونیم اونو با P1 و ۹۱۸ مقایسه کنیم؟؟!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. carbonado aventador

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (4125 ديدگاه)

          ۱-تکنولوزی اش ۲-دوازده سیلندر بودنش ۳-قیمتش ۴-تنفس طبیعی بودنش!!!!!!! (Super veloce)

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        7. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1451 ديدگاه)

          ۱.تکنولوژی؟؟؟؟!!!!
          تکنولوژی یعنی اینکه ۹۱۸شتاب سریعتری داره باوجود۸سیلندر بودن درمقابل لافراری ۱۲ سیلندری! وبا حجم موتور ۱.۷ لیتر کمتر ازلافراری(خودش یک موتوه نه؟!) ! ودر حداکثر سرعت هم فقط ۱۰km/h کمتره!!! جالب تر اینکه لافراری ۲۰۰ کیلو هم سبک تره!!!

          تکنولوژی یعنی اینکه ۹۱۸ یک چهارم لافراری، CO2 تولید میکنه!!!

          ۲.دوازده سیلندر بودن لافراری مزیت نیست بلکه دقیقا از بدترین نقاط ضعفش هست! (باتوجه به مطالبی که بالا گفتم)!

          ۳.قیمت لافراری خیلی بالاتر از P1 نیست و پورشه هم رسما اعلام کرده قیمت تمام شده ۹۱۸ بسیار بالاتره و پورشه داره ضرر میده!

          ۴. ۹۱۸ هم تنفس طبیعی است !!!!!!!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. امیدبرتر

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    این که باقدرت ۵۹ کیلوواتی(حساب کردم)از ال۹۰ هم ضعیف تره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. carbonado aventador

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4125 ديدگاه)

      آیا شما حجم موتور و کیفیت و میزان سوختش رو هم مقایسه کردید?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      تو ال نود فرانسوی رو با این فولوکس المانی مقایسه می کنی داداش اگه یگم دقت می کردی براش چهار تا موتور گزاشتن که شما براساس نیازت انتخاب کنی . ال ۹۰ ۱۰۲ اسب قدرت داره شما می تونی موتور gtبا ۱۴۸ اسب و یا موتورgtiپولو با ۱۸۹ اسب را انتخاب کنی بعدم این یه سدان نیست یه ماشین جمع جوره من یه ریگشم به کل محصولات پزو و رنو نمی دم پزو می خواد با ۲۰۷ با این رقابت کنه!!!
      هنوز مونده تا برسه

      …………..(پرچم بالاست)……………..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (737 ديدگاه)

        دوست عزیز،۲۰۸،پژو با ۲۰۸ با این رقابت میکنه،حداقل قیافش مثل ماشین های دهه ی ۹۰ نیست…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. یارو .فقط المان . فقط فولوکس

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (290 ديدگاه)

          ۲۰۸تم نمی تونه با این رقابت کنه همین گیربکس دو کلاچه ش می ارزه به کل ۲۰۸ بعدم اگه ۲۰۸ رقیب اینه پس رقیب گلف چیه

          (پرچم بالاست)

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. جلال

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (587 ديدگاه)

    سلام
    برای این ماشن های با اصالت نباید خیلی ظاهرشو دست کاری کرد
    چون با همین چهره تو دل مردم جا باز کردن
    گلف هم وضعیتش دقیقا همین طوره
    من گلف رو بیشتر دوست دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا 2272

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      دمت گرم آقا جلال موافقم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (620 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    این ماشین از نظر قدرت اندازه و … شبیه پرایده ولی تو رو خدا امکانات پرایدو نگاه کن بعدشم بیا امکانات
    اینو نگاه کن.

    بابا این ساخت آلمانه بایدم تکنولوژیش پیشرفته باشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مصطفی

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    به خدا چقد حق انتخاب دارن انواع موتور وامکانات متنوع.تو ایران که اپشن ها یکی از یکی دیگه مسخره تر.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    هاچبک مقرون به صرفه تر از این وجود داره ؟؟!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    پدال دو دفعه نظرمو حذف کردی . دفعه ی پیش می گیم چون اسم و لینک یه مجله دیگه خودرو توش بود و یه مقاله ی خوب و زود تر از شما نوشته بود حذف کردی این دفعه دیگه چی داشت چندین بار شده برگشتم دیدم نظر من نیست هیچی نگفتم گفتن این هالوه بزار هرچی به نفع مون نیست پاک کنیم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مهدی

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (209 ديدگاه)

    میبینم که عقده gf کشتتت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

      ۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (620 ديدگاه)

      بسمه تعالی

      حرفشو نزن که حالم ازش به هم می خوره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. carbonado aventador

        ۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4125 ديدگاه)

        توفیقی جان شما که اینقدر gf دوست داری ، از من به تو نصیحت :با أین کارت به هیج جایی نمى رسی . أین راهی که داری میری ، همه خط کشی هاش رو خودم کشیدم!!!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  9. arash1354

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مصرف سوختش خیلی عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6544 ديدگاه)

    درود.

    هیچی از یک فولکس کم نداره .

    فقط پشت ماشین میتونست بهتر از این باشه .

    ((( ایران و المان )))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. لامبو ایتالیایی آلمانی

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    هیچ هاچبکی تو دنیا فولکس نمیشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. مصطفی

    ۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بجای این آشغال های چینی که هر روز داره وارد میشه و پول این ممکلت و از بین میبره بیان ماشین های ارزون قیمت فولکس واگن و وارد کنن بعضی برندا رو اگر تعرفه شو واسه کم مصرف هاش و کم حجم هاش کم کنن خداییش ارزش داره مثل همین آلمانی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. mjh

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    پراید که پرایده اوضاعش اینه ینی این(البته انصافا ناز و قشنگه) خوراکه بدن سایپا از سروتهش بزنه منتاژشو شروع کنه تا ۱۵۰ سال دیگه تبدیلش کنه به خودرو ملی ۳۰۰ سال دیگه هم چراغاشو عوض کنه البته اگه تونست بعدش تا روز قیامت ازش تولید کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. محمد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (737 ديدگاه)

    زیباست ولی از فولکس واگن انتظار بیشتری میره چون بعد از تویوتا بزرگترین خودروساز دنیاست من که ازش ناامید شدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا