فولکس واگن

قیمت‌گذاری فولکس گلف Alltrack مدل 2017

فولکس‌واگن چند وقتی است نسخه‌ای کراس‌اوور مانند از مدل محبوب گلف خود را با نام Alltrack به بازار عرضه کرده است. این خودرو که بر اساس نسخهٔ استیشن گلف (که با نام اسپرت‌واگن عرضه می‌شود) ساخته شده است، برای بازار آمریکای شمالی اوایل سال جاری در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد. گلف آلترک ترکیبی از کاربردی بودن گلف اسپرت‌واگن را به همراه افزایش ارتفاع از سطح زمین، بهبود استحکام خودرو و سیستم چهارچرخ محرک ارائه می‌کند.

Volkswagen-Golf_Alltrack-1

این خودرو با مدل ۲۰۱۷ در اکتبر امسال از طریق نمایندگی‌های محلی فولکس‌واگن در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد؛ اما پیش از عرضه، فولکس‌واگن قیمت آن‌را اعلام کرده است. گلف آلترک در سه تیپ مختلف با سطح تجهیزات متفاوت عرضه می‌شود که تیپ پایهٔ آن، آلترک S نام دارد. این تیپ با گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی قیمتی برابر با ۲۵,۸۵۰ دلار دارد درحالی‌که در صورت سفارش گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه DSG، ۱۱۰۰ دلار به قیمت آن اضافه خواهد شد.

تیپ بعدی، آلترک SE است که قیمت آن برای نسخهٔ دستی از ۲۹,۴۳۰ دلار و برای نمونهٔ اتوماتیک از ۳۰,۵۳۰ دلار آغاز می‌شود. تفاوت میان تیپ‌های S و SE بسیار جزئی است اما دومی مجهز به برخی تجهیزات بیشتر مانند سانروف و سقف پانورامای استاندارد، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی جدید، استارت دکمه‌ای و چراغ‌های اتوماتیک است درحالی‌که برای این تیپ هم مانند تیپ S می‌توان پکیج کمک‌راننده را با قیمت ۸۴۵ دلار سفارش داد. این پکیج شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سنسورهای پارک عقب و جلو، هشدار برخورد از جلو و سیستم کمک پارک می‌شود.

Volkswagen-Golf_Alltrack-2017-1024-01

بالاترین تیپ گلف آلترک، SEL نام دارد که صرفاً با گیربکس اتوماتیک DSG عرضه شده و ۳۲,۸۹۰ دلار قیمت دارد. این تیپ مجهز به رینگ‌های ۱۸ اینچی، یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهبود یافته با ناوبری، تنظیم صندلی برقی راننده در ۱۲ جهت و سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای است. همچنین می‌توان برای آن پکیج کمک‌راننده (شامل سیستم هشدار خروج از خط) و پکیج روشنایی را هم سفارش داد که در پکیج دومی، چراغ‌های جلوی زنون بجای چراغ‌های هالوژن استاندارد ارائه می‌شوند. تنظیم خودکار چراغ‌های جلو و آینهٔ عقب تیره شوندهٔ خودکار نیز از دیگر تجهیزات سفارشی این تیپ هستند.

Volkswagen-Golf_Alltrack-2017-1024-1d

همان‌طور که اشاره شد، گلف آلترک درواقع همان گلف اسپرت‌واگن است با ارتفاع بیشتر از سطح زمین که در آن سیستم چهارچرخ محرک ۴Motion به‌صورت استاندارد ارائه شده، ارتفاع آن ۱۵.۲ میلی‌متر افزایش یافته و محافظ‌هایی به قسمت‌های زیرین و اطراف گلگیرهای آن اضافه شده است. آلترک با برخورداری از جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ لانه‌زنبوری، محافظ‌های نقره‌ای‌رنگ زیر خودرو، ریل‌های روی سقف، پوشش‌های پلاستیکی روی سپرها، رکاب‌ها و اطراف گلگیرها و یک تیغهٔ افقی آلومینیومی مات در جلوپنجره، ظاهر زیباتری نسبت به دیگر مدل‌های گلف دارد.

Volkswagen-Golf_Alltrack-2017-1024-09

تمامی تیپ‌های فولکس‌واگن گلف آلترک با یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر TSI ارائه می‌شوند که ۱۷۰ اسب بخار قدرت در ۴۵۰۰ rpm و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۶۰۰ rpm تولید می‌کند. مصرف سوخت این موتور در هر صد کیلومتر، ۷.۸ لیتر در بزرگراه و ۱۰.۷ لیتر در شهر است.

Volkswagen-Golf_Alltrack-2017-1024-22

فولکس‌واگن قصد دارد با گلف آلترک به رقابت با خودروهای محبوب سوبارو XV و آوت‌بک بپردازد. با طول ۴.۶ متر، گلف آلترک بین XV با طول ۴.۵ متر و آوت‌بک با طول ۴.۸ متر قرار می‌گیرد. در ظرفیت صندوق بار هم اوضاع به همین شکل است و آلترک با ۸۶۰ لیتر بین XV و اوت‌بک با به ترتیب ۶۳۰ و ۱۰۰۰ لیتر قرار می‌گیرد. قیمت گلف آلترک بیشتر به سوبارو آوت‌بک نزدیک است چراکه قیمت این رقیب ژاپنی از ۲۶,۵۲۰ شروع شده و برای گران‌ترین مدل با موتور چهار سیلندر به ۳۶,۸۷۰ دلار می‌رسد.

Volkswagen-Golf_Alltrack-2017-1024-02

 

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بین گلف و سوبارو انتخاب خیلی سخته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      قیافه این ساده است
      سوبارو هم عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کامیاب

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      اوففف خانواده رو سوار این کنی بزنی جاده،وایییییییییی
      البته نه ماشینشو دارم،نه پولشو،بر فرض اگر داشته باشم،اینجا ایرانه . :((((((((

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سیاوش

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    خوراک بازار ایرانه حیف که نمیارن تنها خودرویی که انگیزه و پولشو برای خرید دارم همین گلفه امکاناتی هم که میده در حد قیمتش معقوله و در عین حال جوون پسندم هست بخاطر شتاب و هندلینگ خوبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه، ولی ای کاش دستی به سرو روی طراحیش می کشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. دوچرخه سوار

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (182 ديدگاه)

    یاد پیکان استیشن افتادم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حميد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر زشت اصلا بین جلو ماشین و عقبش هیچ هارمونی وجود نداره
    من فکر کردم ایرانخودرو و سایپا فقط استاد این طراحی ها بدون هارمونی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا