برابوس نسخهٔ جدیدی از راکت GTS را با نام دیپ بلو معرفی کرده که بدنه فیبر کربنی چشمگیری دارد و حدود ۶۸ هزار دلار گرانتر است.
برابوس راکت GTS با ۱۰۰۰ اسب بخار که بر پایه مرسدس AMG SL63 S E-Performance ساخته شده، خودرویی خیرهکننده بود اما حالا این تیونر معروف آلمانی نسخهای جدید با فیبر کربن نمایان بنام دیپ بلو را معرفی کرده که حدود ۶۸ هزار دلار گرانتر است. بدنه این خودرو، مانند مدل مشکی ۱.۱ میلیون دلاری قبلی، کاملاً از فیبر کربن ساخته شده است. برابوس میتوانست بهراحتی یک روکش رنگی روی خودرو بکشد و کار را تمام کند اما این تیونر مرسدس ترجیح داد ظاهر فیبر کربن نمایان را حفظ کند و با ترکیب الیاف آبی در بافت کربن، جلوهای منحصربهفرد به بدنه و تزئینات داخلی ببخشد. اگر این هم کافی نباشد، مشتریان میتوانند قطعات اضافی را با رنگ دیپ بلو در نسخهای با قیمت تقریبی ۱.۸ میلیون دلار سفارش دهند.
بدنه فیبر کربنی راکت GTS تنها برای زیبایی طراحی نشده و مزایای آیرودینامیکی نیز دارد. برای مثال، اسپلیتر جلوی بازطراحیشده، نیروی بالابر در محور جلو را کاهش میدهد که موضوعی حیاتی برای سوپرکاری است که میتواند به سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت برسد. ورودیهای هوای بزرگ پشت سپر جلو و در نزدیکی گلگیرهای عقب نیز هوای خنک را به پیشرانه V8 جلو و موتور الکتریکی عقب میرسانند. دیفیوزر عظیم فیبر کربنی که با استفاده از طراحی CAD و آزمایش در تونل باد توسعه یافته، چهار خروجی اگزوز تیتانیومی را در برمیگیرد و همراه با اسپویلر دم اردکی یکپارچه، داونفورس را افزایش میدهد.
نسخه دیپ بلو همچنین از رینگهای جدید و انحصاری مونوبلاک پلاتینوم ادیشن ۲۱ اینچ در جلو و ۲۲ اینچ در عقب بهره میبرد. این رینگها با طراحی پنجپره نهتنها ظاهری جذاب دارند، بلکه هوای خنک را به سمت ترمزهای اختصاصی برابوس هدایت میکنند. استفاده گسترده از فیبر کربن و کفپوشهای سبکوزن، وزن خودرو را به زیر ۲۳۲۰ کیلوگرم کاهش داده، هرچند برابوس عدد دقیق آن را اعلام نکرده است.
در بخش قوای محرکه شاهد همان ارتقاء نسخهٔ قبلی هستیم. درنتیجه، در این مدل شاهد پیشرانهٔ V8 توئین توربو هستیم که حجم آن از ۴ به ۴.۴ لیتر افزایش پیدا کرده و ۷۹۶ اسب بخار قدرت تولید میکند. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری ترکیب شده که به باتری لیتیوم یونی ۶.۱ کیلووات ساعتی متصل است و محور عقب را تغذیه میکند. با مجموع ۱۰۰۰ اسب بخار و ۱۶۲۰ نیوتن متر گشتاور، شتاب صفرتاصد این خودرو تنها ۲.۶ ثانیه و صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت ۹.۵ ثانیه طول میکشد. مردان برابوس به صدا هم توجه ویژهای داشته و خودرو را به سیستم اگزوز با عملکرد بالا مجهز کردهاند که هر خروجی آن با فیبر کربن احاطه شده است. مبدلهای کاتالیزوری ویژه نیز به خلق سمفونی بینظیر V8 کمک میکنند.
Not worth
۱۶ تیر ۱۴۰۴قیمت مدل اولیه این چیزی حدود یک میلیون دلاره ، و حالا این شده ۱.۸ میلیون دلار ، که خیلی خیلی گرونه برا همچین ماشینی ، با توجه به تاپ سپید ۳۱۷ کیلومتری و ۷۹۰ اسب بخار بودنش .
M
۱۶ تیر ۱۴۰۴نظر نظر شما
ولی به نظرم خوبه
اما با پول کمتر میشه یه کوروت c8 هم خرید نه تازه با مشخصات مشابه
اما از روی تعصب میگم خوبه
khasha.yar
۱۶ تیر ۱۴۰۴بیتل رو به این ترجیح میدم
Amir
۱۶ تیر ۱۴۰۴واقعاً مفهموم بعضی از ماشینارو آدم درک نمیکنه ۱٫۸ میلیون دلار پول اینو بدی خب که چی داره آخه
Siyavash
۱۶ تیر ۱۴۰۴پول مفت دیگه.یه احمق همچین پولی به این میده.
maranello550
۱۶ تیر ۱۴۰۴همین ایران بیاد 10 میلیون دلار ارزش داره
maranello550
۱۶ تیر ۱۴۰۴نمیدونم چرا میگن گرونه
وقتی تو کشوری هستیم که لندکروز 80 هزار دلاری رو 1 میلیون دلار میفروشن
Siyavash
۱۶ تیر ۱۴۰۴کاملا درک میکنم چی میگی و موافق هستم..ولی اونجا ایران نیس…
mojavad
۱۶ تیر ۱۴۰۴با این پول ویرونو ترجیح میدم
Ali Supercharge (ممممد سابق)
۱۶ تیر ۱۴۰۴بهجز قیمیتش،
واقعاً مجذوب طراحیش و رنگش شدم