چری

چری اکسید TX پلاگین هیبرید وارد بازار اروپا می‌شود

پیرو معرفی رسمی در سال ۲۰۱۷، شاسی‌بلند الکتریکی شده‌ی چری اکسید TX در سال ۲۰۲۰ وارد بازارهای اروپایی خواهد شد.


بنا به گفته مدیرعامل این خودروساز چینی آقای چن آنینگ، آلمان احتمالاً یکی از اولین کشورهای اروپایی خواهد بود که پذیرای اکسید TX می‌شود. این شاسی‌بلند دارای قوای محرکه هیبریدی، پلاگین هیبریدی و کاملاً الکتریکی خواهد بود.


مرد شماره یک چری می‌گوید این کمپانی به زودی کار ساخت مرکز توسعه‌ای نزدیک فرانکفورت را اعلام خواهد کرد. این مرکز چند صد نفر را به استخدام خود درمی‌آورد.


چن در مصاحبه‌ای که سال پیش داشت خاطرنشان ساخت همه‌ی محصولاتی که وارد بازار اروپا خواهند شد از نوع میکرو هیبرید، هیبرید و یا پلاگین هیبریدی خواهند بود. او همچنین تأیید کرد محصولات کاملاً الکتریکی هم تولید خواهند شد.


چری فعلاً تنها عرضه‌ی اکسید TX را که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ و با قوای محرکه پلاگین هیبرید معرفی شد را تأیید کرده است. این نسخه از مجموعه باتری ۱۲ کیلووات ساعتی و محدوده حرکتی ۶۹ کیلومتری در حالت الکتریکی استفاده می‌کند.


در ابتدا تصور می‌شود این شاسی‌بلند سال آینده وارد بازار اروپا خواهد شد اما خب می‌بینیم که عرضه‌ی آن ‌یک سال دیرتر صورت خواهد گرفت.

با شروع عرضه‌ی اکسید TX شاهد ارائه‌ی آن با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک و همچنین سیستم چهار چرخ محرک خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    دوستان عکس دوم و سوم رو ببینین
    پیشرفت رو ملاحظه بفرمایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      پیشرفت خیلی کردن ولی
      چرب اول اومد تو ایران خطا و ازمون کرد خودرو بی کیفیت داد دست ملت ایران حالا که یه خودرو خوب ساخته میفرسته اروپا!!چرا ایران هم نمیسازن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Genius

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      ما هنوزم حاضریم تیگو5 و تیگو7 قدیمی شده این بزرگوار رو تو ایران بخریم اما بدبختی اینجاست همونها شدن بیش از 1/500/000/000 ریال وجه رایج مملکتی و از دسترس خارج گردیده اند!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Reza

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    نمی تونم چینی بودن این خودرو رو قبول کنم.
    این همه پیشرفت آخه. کابینش دل آدمو میبره.

    ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SEAT - AHVAZ

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (65 ديدگاه)

      چرا که نه رضا جان ؟
      وقتی با کشورهای پیشرفته دنیا دمخور باشی شکل و فرهنگ اونا هم روی تو تأثیر میزارن ، دقیقاً مثل تأثیری که شکل و فرهنگ ما گرفته از هم پیاله هایی که داریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Genius

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    هر کشوری که ثبات و امنیت و آرامش در اون حاکم باشه پیشرفته خواهد شد.حالا یکی میشه چین و به رقیب در سایه ایالات متحده امریکا تبدیل میشه یکی هم میشه کره جنوبی و سنگاپور و مالزی که باندازه خودشون میتونن گلیمشون رو از آب بکشن بیرون!ولی کشورهایی مثل ما با این حجم التهاب و بالا و پایین هرگز رنگ صنعتی شدن رو نخواهند دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پیشرفت خوبی داشتن اما این ماشین عقبش کپی اسپرتیج هست و داخلش کپی محصولات هیوندای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (26 ديدگاه)

      این‌که چراغ عقبش شبیه کیا اسپورتیجه دلیل کپی کاری نیست اگر اشتباه نکنم میتسوبیشی گالانت ۴۰ سال پیش هم چراغهاش این شکلیه.خیلی از خودروهای خارجی مثل دوج هم همین فرم هستند چون تو ایران تنوع کمه ما فکر میکنیم اسپورتیج فقط این جوره.در منطقه ازاد خوزستان پر از انواع خودروهای شرقی و غربی که شباهتهای زیادی به هم دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بهنام

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . میبینم دیگه کسی نمیگه اشغال چینی ، یادمه دوسال قبل یه متن گذاشتم و نوشتم ببینید تا ۱۰ سال اینده چین در صنعت خودرو چیکار میکنه …و الی اخر…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا